o?quote:Op maandag 24 november 2008 22:04 schreef pberends het volgende:
http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp
Aegon toch weer plusje.
edit: dikke plus zelfs
Oh... stond even 5,24% in de plusquote:Op maandag 24 november 2008 22:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
o?
AEGON 3,25 3,19 -0,06 -1,75%
Ziet er uit als een min...
Enige voorspellingen voor morgen? Gaan we nog meer suckers krijgen die gaan rally'en? Of gaan mensen het slechte nieuws weer lezen en verkopen?
Denken ze toch echt anders overquote:Op maandag 24 november 2008 22:23 schreef pberends het volgende:
Maar de kans op een renteverlaging op korte termijn is nu wel verkeken lijkt me...
quote:Doemgoeroe luidt bodembel
Peter van Kleef - 21 november 2008, 11:45
Marc Faber, de man die bijna altijd aan zijn grijze paardenstaart het toneel op wordt getrokken, als hij weer een doemscenario voorziet, heeft gesproken. En, houdt u vast, hij ziet zomaar een kans voor een stevig herstel in de komende drie maanden.
De enorme hoeveelheid geld die door overheden in het systeem worden gepompt, zouden een stevige rally moeten veroorzaken in aandelen die hard zijn afgestraft. Maar Faber houdt ook de keerzijde van de medaille voor.
Als de geldpomp vergeefs blijft draaien en de enorme injecties geen resultaat opleveren, dan moeten we ons opmaken voor een periode die erger wordt dan de Grote Depressie (vanaf 1929). Voorlopig houdt Faber het er op dat de markten ondertussen 'terribly oversold' zijn.
"De rally op de aandelenmarkten kan leiden tot een sell off van obligaties en de dollar", denkt Faber. "Die aandelenrally kan wel eens sterker uitpakken, dan nu rekening mee wordt gehouden." Fabers track record is imposant genoeg om zijn uitspraken serieus te nemen.
Overigens liet hij een dikke maand geleden ook al optekenen dat de dalingen dermate overdreven zijn dat een herstel niet onlogisch was. Zijn bodembel klonk toen in elk geval een tikkeltje te vroeg. Lees gerust verder op CNBC.com.
Als ik alle berichten op dit forum in ogenschouw neem, dan valt de daling nog best mee. Bedrijfswinsten lopen zeer sterk terug, talloze bedrijven maken zelfs dik verlies, er komt een recessie aan in 2009 die zijn weerga niet kent etc.quote:Op maandag 24 november 2008 22:25 schreef pberends het volgende:
Voorlopig houdt Faber het er op dat de markten ondertussen 'terribly oversold' zijn.
wel als je er van uit gaat dat ze over drie jaar 100% hoger staan, dat is 30% per jaarquote:Op maandag 24 november 2008 23:30 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Als ik alle berichten op dit forum in ogenschouw neem, dan valt de daling nog best mee. Bedrijfswinsten lopen zeer sterk terug, talloze bedrijven maken zelfs dik verlies, er komt een recessie aan in 2009 die zijn weerga niet kent etc.
Wat mij betreft is er geen sprake van dat aandelen spotgoedkoop zijn.
Wat bedoel je?quote:Op maandag 24 november 2008 23:41 schreef henkway het volgende:
wel als je er van uit gaat dat ze over drie jaar 100% hoger staan, dat is 30% per jaar
Als je nu op de top staat en ze staan over vier jaar even hoog heb je geen rendement
Of een aandeel goedkoop is of duur heeft niks te maken met het feit of hij nu over een jaar 100% hoger staat. Dan kan hij in wezen nog spotgoedkoop zijn.quote:Op maandag 24 november 2008 23:41 schreef henkway het volgende:
[..]
wel als je er van uit gaat dat ze over drie jaar 100% hoger staan, dat is 30% per jaar
Als je nu op de top staat en ze staan over vier jaar even hoog heb je geen rendement
Ik bedoel je kunt beter in een slechte conuctuur goede aandelen kopen voor 30% van de oorspronkelijke waarde, dan aandelen in een hoogconjunctuur die tegen 100% worden aangeboden.quote:
Der wordt meteen naar de futures op Wall street gekeken he, die staan 0,7% in de min. Ik denk dat het een rustig dagje wordt met een klein plusje of minnetje.quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:16 schreef Llotyhy het volgende:
Best opmerkelijk. Azië dik groen, Amerika steeg nog een beetje door na de sluiting in Europa, dus ik had verwacht dat er nog wel wat ruimte naar boven zou liggen... geeft maar weer aan hoe dramatisch het allemaal is.
Van korte duurquote:
Eventjes min 4%... wat een drama dit aandeel.quote:
Hoeveel heb je ervan?quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Eventjes min 4%... wat een drama dit aandeel.
En het lijkt waarheid te worden... Staan in de plus nu.quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:53 schreef rvlaak_werk het volgende:
25-11-2008 - Ondernemers industrie buitengewoon somber
25-11-2008 - Vertrouwen consument licht gedaald
Wederom geen goed nieuws. Dus zullen we wel weer flink in de plus eindigen
Mittal is meer ordinaire staalverkoper, terwijl AMG hoge kwaliteit metalen producten maakt geloof ik.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:55 schreef slap het volgende:
AMG lijkt nu ook in te zien dat het voorzichtig kan stijgen. Hehe.
Mittal en AMG... is daar verder nog een connectie te leggen behalve dan dezelfde sector die ze delen?
Hoeveel procent van de AEX bestond eigenlijk uit Mittal?quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:48 schreef Lemans24 het volgende:
Arcelor Mittal zorgt vrijwel eigenhandig voor de stijging. Alweer +9% en alweer 33% boven het minimum van 20 november.
8,76 procent, volgens mijn snelle berekening.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:59 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de AEX bestond eigenlijk uit Mittal?
0quote:
Omdat er best rally omhoog kan komen, we zijn nog steeds oversold op het moment. Ik wacht dat de AEX binnen 1 week op 255-275 punten staat.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:22 schreef rvlaak_werk het volgende:
heeft iemand enig idee waarom we stijgen, of is het weer dezelfde irrationele reactie op het nieuws als dat we eerder hebben gezien?
Danke schon.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
8,76 procent, volgens mijn snelle berekening.
Ja, een TS250 als de AEX op 247 staat. Ik zou het er niet op wagen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:30 schreef Lemans24 het volgende:
Turbootje short op Arcelor Mittal (staat op de Franse beurs) wordt nu wel heel aantrekkelijk. En ik sta ook te popelen TS250 aan te schaffen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |