Ben, na een soort test-game met Cambuur, mijn eerste serieuze game gestart.
Dit doe ik op de manier waaruit ik de meeste voldoening haal: veel competities selecteren over de hele wereld, werkloos beginnen en dan maar zien waar het schip strandt. Op deze manier heb ik in iedere FM een aantal zeer leuke savegames gehad, en dit hoop ik met FM09 opnieuw te bereiken.
De volgende competities heb ik geselecteerd:
Argentinië
Brazilië
België
China
Chili
Duitsland
Mexico
Nederland
Oekraïne
Portugal
Roemenië
Zuid Afrika
Zuid Korea
Zweden
Vrijwel allemaal 'kleine' voetballanden, enkele uitzonderingen daargelaten. Ik hoef niet zo nodig met een topclub in Engeland of Spanje te spelen. Nee, geef mij maar de onbekende competities

Al na één werkloze dag en een 40-tal sollicitaties, kreeg ik van 8 clubs een aanbieding. Een aantal clubs uit Zuid-Afrika, een paar uit Zweden, een club uit Oekraïne en een Duitse club.
Van deze aanbiedingen sprak mij het contract van F.C.A.K. het meest aan. Een relatief kleine club uit Zuid-Afrika, spelend in de South African First Division Inland.
Na mijn avontuur in FM08 bij African Warriors wil ik het opnieuw gaan proberen in die competitie, maar dit maal met een club met meer mogelijkheden. Had ik bij African Warriors te maken met een veredelde amateurclub, bij F.C.A.K. krijg ik zowaar een transferbudget van 325k. En dat is, vergeleken met de onmogelijkheden die ik bij African Warriors tegenkwam, een zeer hoog bedrag.
Uitdaging aanvaard, nieuw avontuur tegemoet! Promoveren met F.C.A.K. en dan binnen enkele jaren kampioen worden van de Zuid Afrikaanse Premier League, dat is de doelstelling.
En ik heb alvast één oude bekende naar F.C.A.K. weten te halen: Sisa Nombe. Dé Sisa Nombe. Voor LLM-spelers die ooit in Zuid Afrika hebben gespeeld, moet deze speler wel een bekende zijn. Een doelpuntenmachine is het

En met zijn 30 jaar kan hij nog makkelijk twee jaar mee.
En het mooie is: zijn vervanger heb ik al in huis gehaald. Hij is pas 16 jaar, maar een groot talent voor dit niveau. Goed, er zijn veel dingen die hij níet kan, maar voor een 16 jarig ventje afkomstig van het nietige Nathi Lions heeft hij al zeer aardige stats. Talent voor de toekomst!