Die van de Aldi heet Lacura, die van de Lidl Iseree, en kosten maar een paar EUR, vergeleken met potten van een paar tientjes van Estee Lauder of Clinique oid.quote:Dure anti-rimpelcremes leggen het af tegen Aldi-creme (2,29!)
Soms lijkt het alsof het alleen maar werkt als er een heftig prijskaartje aan hangt: cremes. Toch hoor je de meest lovende verhalen over potten Nivea of een ordinaire tube Zwitsal. Ik heb mezelf gedwongen niet te wennen aan een dure dagcreme. Zou zou erop leeglopen! Mocht je een goedkope dagcreme zoeken, dan is de antirimpelcreme Biocura van de Aldi misschien wel wat. Deze creme komt namelijk beter uit de test dan menig duur merk. En de prijs? 2 euro en 29 eurocent!
Volgens de Duitse Consumentenbond zijn de dure potjes geen garantie voor rimpelvrije velletjes. Integendeel, uit hun onderzoek blijkt dat vooral de goedkopere merken beter scoorden dan de prijzige merken.
Zestien crèmes werden onder de loupe genomen. Twaalf weken lang smeerden dames hun velletje in met allerhande zalfjes. Door driedimensionele beelden werd het resultaat op de huid bekeken. Slechts zes van hen slaagden met glans.
Deze van Aldi, van Diadermine, een crème van l'Oréal en de antirimpelversie van Helena Rubinstein, meteen de duurste in het rijtje, scoorden goed. Anders gezegd: beginnende rimpeltjes verminderden en de huid werd beter gehydrateerd. De producten van Nivea, roc, Biotherm en Vichy scoorden slechts bevredigend.
Intussen voerden de Britten ook al tests uit met het Aldi-product, met dezelfde resultaten. De warenhuisketen zag daardoor zijn verkoop van de Biocura-producten meer dan vertwintigvoudigen. In eigen land is dat nog niet het geval.
Bron
Inderdaad. Ik heb die van de Lidl eens geprobeerd maar het voelde alsof mijn huid er af gefikt werd. Maar goed, dat heb ik bij de duurdere merken ook.quote:
Ja, die heb je langzamerhand wel nodig!quote:Op maandag 24 november 2008 01:11 schreef Stereotomy het volgende:
Op jacht naar een geschikte anti-rimpel crème die ook nog vriendelijk is voor de portemonnee, stuitte ik op lovende recenties (tijdje terug) over de crèmes van de Aldi en de Lidl.
[..]
Die van de Aldi heet Lacura, die van de Lidl Iseree, en kosten maar een paar EUR, vergeleken met potten van een paar tientjes van Estee Lauder of Clinique oid.
Ervaringen?
Hier hetzelde. Hele fijne creme!quote:Op woensdag 26 november 2008 10:31 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb ook die hydraterende dagcrème van Lacura en ik ben er heel tevreden over. Trekt snel in, je huid blijft niet vettig en ik kreeg er ook geen puistjes van zoals met sommige andere, maar juist een heerlijk zacht huidje.
Die van de Aldi geeft hetzelfde resultaat bij mij.quote:Op maandag 24 november 2008 08:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb die van de Lidl eens geprobeerd maar het voelde alsof mijn huid er af gefikt werd. Maar goed, dat heb ik bij de duurdere merken ook.
Dankquote:Op dinsdag 3 februari 2009 17:55 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, TS heeft een potje van de Lidl doorheen gejaagd, en is nu met het potje Aldi bezig... mijn bevindingen:
1) Ik vind die van de Lidl fijner qua geur en subjectieve resultaat, ondanks dat
2) Er meer werkzame stoffen worden geadverteerd in die van de Aldi dan die van de Lidl (o.a. retinol)
3) Beide potjes /verpakkingen zijn identiek van materiaal en vorm, zal me niet verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen.
quote:Op maandag 24 november 2008 09:28 schreef AKnynke het volgende:
Ik gebruik altijd de creme van het etos huismerk, die vind ik erg fijn!
die dag creme daarvan sucks idd.. maar de gewone hydraterende ( of hoe je dat ook mag schrijven) die si wel lekker.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:35 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
Jakkes. Ik heb wel eens de normale dagcreme van het ETOS-merk geprobeerd, maar wat een vettige zooi zeg. Smeert ook helemaal niet lekker uit.
De ALDI of LIDL merk heb ik nog nooit geprobeerd.
Die dus! Die gebruik ikquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Het gaat in die test trouwens over het potje met een groen deksel, de antirimpel-dagcreme!
Thanksquote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:10 schreef Stereotomy het volgende:
Mja, voor gedehydrateerde huid is dat. Vraag me af of er echt veel verschil in zit.
Dag/Nachtcreme: het grootste verschil is dat nachtcremes wat voller, vetter zijn. Gevoelskwestie. Daarnaast zit er in dagcremes bijvoorbeeld SPF, die je natuurlijk niet nodig hebt in nachtcremes, en dat dat er dus weggelaten is.
Retinol (helpt bij celproliferatie ~ anti-rimpel) verhoogt de gevoeligheid van de huid tegen UV-straling, dus wordt dit vaak alleen in nachtcremes gedaan.
etc.
Mwah, dus.
En in al die goedkope cremes zit zo weinig Retinol (omdat het een duur ingrediënt is) dat de hoeveelheid die erin zit nagenoeg geen effect heeft voor het geen wat het zou doen volgens de beschrijving.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:10 schreef Stereotomy het volgende:
Mja, voor gedehydrateerde huid is dat. Vraag me af of er echt veel verschil in zit.
Dag/Nachtcreme: het grootste verschil is dat nachtcremes wat voller, vetter zijn. Gevoelskwestie. Daarnaast zit er in dagcremes bijvoorbeeld SPF, die je natuurlijk niet nodig hebt in nachtcremes, en dat dat er dus weggelaten is.
Retinol (helpt bij celproliferatie ~ anti-rimpel) verhoogt de gevoeligheid van de huid tegen UV-straling, dus wordt dit vaak alleen in nachtcremes gedaan.
etc.
Mwah, dus.
Ik gebruik die van de Aldi regelmatig, en ben er op zich tevreden over. Het blijft soms wel een klein beetje 'vettig' op je huid, maar met dit koude weer vind ik dat niet zo heel erg.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:20 schreef MissMSX het volgende:
Even een hele harde schop tegen dit topic.
Ik ben benieuwd of de mensen hier die tevreden waren nog steeds tevreden zijn met de cremes van de Aldi.
yep, prima.quote:Op maandag 4 januari 2010 16:20 schreef MissMSX het volgende:
Ik ben benieuwd of de mensen hier die tevreden waren nog steeds tevreden zijn met de cremes van de Aldi.
Hobjequote:Op maandag 4 januari 2010 20:30 schreef MissHobje het volgende:
FF vraagje he.. ruikt die creme ook lekker? ik had laatst iets als nood van de hema.. maar daar ging ik zowat van over mijn nek van de geurqua smeren was het prima maar ieeeeeeeeeks zeg maar.
Ik heb nu Nivea-creme en die ruikt minder sterk. Maar misschien is dat ook omdat ik die gewend benquote:Op maandag 4 januari 2010 20:49 schreef Mirjam het volgende:
ik vind 'm helemaal niet zo sterk ruiken
gewoon wel lekker
Hey girlquote:Op maandag 4 januari 2010 20:39 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hobje
Die lichtblauwe ruikt dus wel heftig, maar dat gaat gelukkig na een tijdje wel weg
Ik vind het niet direct een heel lekker geurtje, maar het past wel bij het Aqua (de naam). Maar vies is het ook niet. Het is gewoon nogal sterk.
Gewoon proberen. Voor 2,99 kun je je geen buil vallenquote:Op maandag 4 januari 2010 20:53 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hey girl![]()
hehe zolang het maar niet zo;n penatrante geur is als die hema meuk zeg maar ben ik al blij
Ja, ikke wel!quote:Op maandag 4 januari 2010 16:20 schreef MissMSX het volgende:
deze dusquote:
Ja ik was even reviews aan het lezenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
je hebt anti rimpel, niet anti rimpel, en nog 1 (die groene)
en natuurlijk de nachtcreme
Ik weet niet hoe dat met vitaminen zit. Maar als je bang bent voor een gebrek kun je altijd 1 a 2 keer in de week een duurdere creme met vitaminen gebruikenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:17 schreef Nikkie88 het volgende:
Nu dit topic toch weer een 'trap' heeft gekregen wil ook ik mijn ervaring graag delen. Ik ben 33 jaar en heb tot aan een jaar geleden altijd de duurste cremes gebruikt die ik maar kon vinden. Was altijd van mening dat cremes van bv Lancaster of La Mer DE cremes zouden zijn die een huid nodig heeft. Nou heb ik een vochtarme maar vette huid en altijd wel iets last van pukkeltjes gehad. Juist door het proberen van verschillende cremes werd mijn huid onrustiger en waren de rode vlekjes zichtbaar.
Toen ik las over de Aldi dagcreme ben ik gelijk een potje gaan halen. Heb gekozen voor degene met de lichtgroene deksel en de donkerblauwe voor de nacht. Al na een week was mijn huid helemaal rustig en zag ik zelfs mijn lichte rimpeltjes minder worden. De creme is wel ietwat vettig maar zeker in de winterperiode is dat goed voor je huid. De creme houdt het vocht in je huid vast en maakt je huid heel zacht en elastisch.
Waar ik wel aan twijfel is of er voldoende voedingsstoffen in de creme zitten?! Is er bewezen dat er een factor in zit?? Kan me bijna niet voorstellen dat in een creme van EUR 2,25 dezelfde vitaminen zitten als in een duurdere creme. Mijn enige angst is dus dat ik na 20 jaar smeren met Aldi creme alsnog een oude huid heb omdat er te weinig voedingsstoffen in zaten. Het enige wat ik kan zeggen is dat deze creme gevoelsmatig de fijnste creme is die ik ooit heb gehad en ik wil ook echt niet anders meer.
Dussss..... na een jaar smeren nog MEER dan tevreden en voor het verre toekomstresultaat zal iedereen een aantal jaren geduld moeten hebben
Die nachtcreme met teunisbloemolie was van de tijdelijke natuurlijn. Echt met BDIH keurmerk enzo. Heb de dagcreme, nachtcreme en oogcreme. Was afgelopen jaar in mei ofzo tijdelijk in het assortiment, ik zit te hopen dat het weer komt en van mij mag het ook gewoon vast in het assortiment komen.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:11 schreef Gwywen het volgende:
Ha, leuk, nog meer fans van de Aldi crèmes.
Ik gebruik 't al heel lang. Ik heb het donkerblauwe potje, en voor de dag (alleen met dit schrale weer overigens) het lichtgroene potje.
Ik heb in het verleden ook clinique en Garnier en Nivea en Biodermal weet ik wat geprobeerd, maar die goedkope crème van de Aldi vind ik het fijnst![]()
Echt enthousiast ben ik over de Biocura nachtcrème met teunisbloemolie (die ruikt ook zo heerlijk!), maar die is helaas niet meer te krijgen (bij onze Aldi althans - misschien nog wel bij andere, grotere filialen?)
Lieverd, over 20 jaar ben je 53 en heb je sowieso een oude huidquote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:17 schreef Nikkie88 het volgende: Mijn enige angst is dus dat ik na 20 jaar smeren met Aldi creme alsnog een oude huid heb omdat er te weinig voedingsstoffen in zaten. Het enige wat ik kan zeggen is dat deze creme gevoelsmatig de fijnste creme is die ik ooit heb gehad en ik wil ook echt niet anders meer.
Dussss..... na een jaar smeren nog MEER dan tevreden en voor het verre toekomstresultaat zal iedereen een aantal jaren geduld moeten hebben
SPF 4 is nog altijd 50% van de UV straling die schade kan veroorzaken buitengehouden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 10:34 schreef Gwywen het volgende:
De lichtgroene potjes hebben SPF 4, dat vind ik idd best weinig.
Maar als dat nou het enige nadeel is dat we kunnen bedenken over deze crèmes, blijf ik gewoon wel een beetje uit de zon
QFT.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Vind alleen de geur overweldigend, waarom kunnen cremes niet gewoon geur-neutraal zijn?
Ik heb wel een oogcreme met rode dop, die hadden ze ook een keer en die ruikt ookquote:Op woensdag 3 februari 2010 15:16 schreef pinquit het volgende:
Aqua depot vond ik ook niet lekker. echt zo'n laagje raar op je huid. en daarna trekkerig en stinkie idd
die rodedop ruikt bijna naar nivea
sucks dan wel als je een droge huid heb, hele dag trekkerig velletjequote:Op woensdag 3 februari 2010 15:21 schreef Blizzie het volgende:
GEEN creme werkt ook.. ik houd niet van die zooi ..
Oh ja, ik gebruik ook de scrub van Iseree... maar 1-2 keer per week in plaats van elke dag. Prima combinatie dus:)quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben nog steeds dik tevreden met Iseree van de Lidl... Het lijkt ook alsof mijn huid nu zuiverder is geworden? Kan meerdere redenen hebben natuurlijk.
Ik las laatst dat als je echt de beschermingsfactor wilt halen die op het potje staat, je ongeveer een eetlepel crême voor je gezicht moet rekenen.quote:Op woensdag 3 februari 2010 13:58 schreef Stereotomy het volgende:
Klopt, de SPF factor is berekend op basis van in vitro onderzoek met 2 mg per cm^2. Wat fokking veel is en je echt nooit haalt, zeker niet op je gezicht.
Ik gebruik em sinds 2 weken,voorheen Biotherm (heb ik nu ook nog wel van staan) maar vind em erg fijnquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:54 schreef Nieners het volgende:
Ik gebruik Aqua-Depot, erg fijn....
Hiervoor erg dure producten gebruikt maar ik blijf bij deze.
Heb ik ook, heb normaal al nauwelijks onzuiverheden maar als ik ongesteld ben of moet worden wel en dat is nu echt minimaal dus ik ben heeeeeeeeeeeel tevreden.quote:Op woensdag 3 februari 2010 15:41 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ik ben nog steeds dik tevreden met Iseree van de Lidl... Het lijkt ook alsof mijn huid nu zuiverder is geworden? Kan meerdere redenen hebben natuurlijk.
Yay, nog een liefhebber!quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:57 schreef Guess. het volgende:
[..]
Ik gebruik em sinds 2 weken,voorheen Biotherm (heb ik nu ook nog wel van staan) maar vind em erg fijn
Hydraterende crem v/h Etos-merk!quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:56 schreef MissHobje het volgende:
[..]
die dag creme daarvan sucks idd.. maar de gewone hydraterende ( of hoe je dat ook mag schrijven) die si wel lekker.
Ik ga die van de aldi ook eens proberen, ben wel nieuwsgierig geworden.
Het is voornamelijk bedoeld voor de wat drogere huid. Er zit vrij veel olie in.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:28 schreef brunette82 het volgende:
is het wel goed om het erop te smeren, als je last hebt van een vette huid??
ik ben bang dat mn huid dan alleen nog vetter word, zeg maar...
Ik heb de lichtgroene staan en die vind ik juist te droog.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:28 schreef brunette82 het volgende:
Dan zou ik die lichtblauwe nemen, Aqua Depot heet die geloof ik.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:28 schreef brunette82 het volgende:
Wat een kickquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 20:44 schreef 3Dino het volgende:
Toch een kickje: vandaag heeft mijn moeder 2 potjes van de Aldi gehaald: lichtgroene dop en een donkerroze dop (nachtcrème). Blijkbaar was de blauwe uitverkocht/er niet. Heb net de lichtgroene ff mogen testen en hij smeert geweldig. Hij voelt nog wel vettig aan op de huid, maar dat trekt al een beetje weg. Ik gooi maandag mijn stinkende Zarqua potje (ook nog eens over datum) weg en stap over op de Aldi dagcrème.
Ben benieuwd of er nog steeds enthousiaste mensen met deze crèmes zijn.
Ja er zit wel een kern van waarheid in. Al die crèmes van Aldi maar ook van andere merken (Nivea, Boidermal, Vichy, etc) gaven bij mij op de een of andere manier irritaties. Ongelofelijk wat ze allemaal in sommige crèmes stoppen (alcohol denat, etc). Dat zou gewoon niet mogen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:44 schreef Bombshell het volgende:
Smeer gewoon niks nog beter. Je huid went er alleenmaar aan waardoor je blijft smeren. Ik zie het bij al die vrouwen op mn werk die blijven hun handen maar in smeren met creme.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |