bronquote:Cosmeticamerken stoppen de gekste dingen in hun crèmes: goud, chocolade, cafeïne, komkommer, algen, zijde en kaviaar zouden wonderen moeten doen voor de huid.
Luxe crèmes van honderden euros per potje vormen de snelst groeiende tak van de cosmetica-industrie. 'De merken houden een wedstrijd wie het duurste product kan uitbrengen,' aldus de Amerikaanse zelfbenoemde Cosmetics Cop Paula Begoun.
Kaviaar?!
Bergoun verschijnt regelmatig als cosmetica-expert bij Oprah en schreef boeken als The Beauty Bible en Don't Go to the Cosmetics Counter Without Me. De exotische toevoegingen in crèmes zijn volgens haar meestal niet meer dan een marketingtruc, waar vrouwen (en mannen) graag voor betalen.
Het nieuwste hippe cosmetische ingrediënt is kaviaar. Zijn deze visseneitjes echt goed voor de huid of is het de zoveelste marketingtruc? klik hier voor video.
Nog wat cosmetica mythes:
-Organic/natural gezichtscrèmes bestaan niet aldus Begoun. Niet één crème is 100 procent natuurlijk, bovendien mag iedereen zijn crème natuurlijk noemen ongeacht wat er in zit; het is geen beschermde term
-Natuurlijke ingrediënten zijn niet per se goed: er bestaan ook genoeg irriterende plantenbestanddelen
-Een aparte oogcrème is onzin: er zitten precies dezelfde ingrediënten in als gezichtscrèmes; het is een slimme manier om minder voor meer te verkopen
-Oilfree crèmes bestaan niet. Bovendien zijn olie-achtige substanties in crèmes niet per se veroorzakers van puistjes en een vette huid.
Leuk om te lezen: Crazy things cosmetics salespeople say
quote:Chanel's chemists seem to have used the "kitchen sink" approach to skin care with their Precision line, throwing in every ingredient under the sun so it can create a full menu of claims and promises. Some of these products contain more than 75 different ingredients. Is that better for skin? That depends on your point of view. The notion that several types of antioxidant are better than just one or two effective ones has not been established in the least. Plus, the longer the ingredient list, the higher your chances of irritation or allergic reaction. However, on the positive side, having a large group of ingredients does cover a lot of bases, especially for those looking for a little bit of everything (with the emphasis on a little bit, because many of the interesting ingredients are present in negligible amounts).
quote:La Prairie
If you can choke past the prices there are some excellent moisturizers in this line brimming with noteworthy antioxidants, water-binding agents, and anti-irritants, and there are some well-formulated sunscreens with UVA-protecting ingredients?although selling sunscreens at $125 an ounce should be illegal. Given that a generous application is the cornerstone for getting correct sunscreen coverage, this price almost guarantees that you will not be using enough to get the essential protection from sun damage that the skin really needs and that the label indicates.
Ook heel handig is de Ingredient Dictionary.quote:Lush
I feel badly that the claims this company makes are so disingenuous and artificial because the names of the products are just adorable: Baby Face, Demon in the Dark, Angels on Bare Skin, and Draught of Immortality are my absolute favorites. But cute names and concepts are not the best way to make a decision about your skin care, and Lush products end up having more problems than serious answers for skin.
welk merk?quote:Op zondag 9 december 2007 16:47 schreef Muck het volgende:
mijn gezichtscrème kost geloof ik 1,79 per potje
Dat dus.quote:Op zondag 9 december 2007 18:11 schreef voodoolady het volgende:
Alleen is ze niet helemaal onafhankelijk, ze verkoopt ook graag haar eigen lijn natuurlijk.
Ze deed het al voordat ze met die lijn kwam. Daar is ze gewoon mee doorgegaan. En het is niet alleen negatief hè? Ze prijst ook producten van andere fabrikanten aan.quote:Op zondag 9 december 2007 18:11 schreef voodoolady het volgende:
Alleen is ze niet helemaal onafhankelijk, ze verkoopt ook graag haar eigen lijn natuurlijk.
quote:Who is Paula Begoun?
The creator and innovative force behind the Paula’s Choice skin care and makeup line, Paula is most popularly known as the best-selling author of titles including “Don’t Go To The Cosmetics Counter Without Me,” “The Beauty Bible,” and most recently “Don’t Go Shopping For Hair-Care Products Without Me.” An oft-quoted expert on CNN, Oprah, Today, The View, 20/20 and other popular TV programs, Paula’s knowledge and expertise are based on 25 years of studying the beauty industry and have put her in the unique position to create her own state-of-the-art skin-care and makeup formulations. She guarantees that her products meet her exact criteria for ingredients and price and she will not make exaggerated claims about what they will or won’t do. Ultimately, Paula Begoun wants women to obtain and maintain beautiful, healthy skin.
“After 25+ years of analyzing and reviewing hundreds of cosmetics lines and literally thousands of skin-care and makeup products, and after readers kept asking me to create a line of products they could trust, it seemed a natural extension of my work to create my own lines,” Paula says.
What About Paula's Books and Reviews?
Despite the success of her own products, Paula has continued to objectively review products to include in her books and newsletters, as well as in her free online Beauty Bulletin newsletter. Retaining her “Cosmetics Cop” title, Paula recommends hundreds of well-formulated products from other companies.
bronquote:Supergoedkope antirimpelcrème Aldi niet aan te slepen
Door de Duitse Consumentenbond als beste getest en door een Britse glossy uitgeroepen tot beste koop: de Aldi antirimpelcrème (2,50 euro voor 50 ml) is enorm populair in Groot-Brittannië en vliegt de schappen uit.
De verkoop schoot de afgelopen maanden omhoog van 890 potjes per week naar meer dan 20.000, aldus een woordvoerder van Aldi UK in de The Daily Mail. Aldi kan de vraag bijna niet aan en in veel filialen is de crème uitverkocht.
Consumentenbond
De Duitse Consumentenbond testte begin vorig jaar antirimpelnachtcrèmes. De crème van de Aldi kwam als beste uit de test, daarbij dure merken als Helena Rubinstein (78,50 voor 50 ml) achter zich latend.
Het Britse tijdschrift Woman’s Own riep de crème in zijn decembernummer uit tot beste koop. Een ander Brits tijdschrift deed een blinde test met 2.000 vrijwilligers waaruit de Aldi-crème ook als beste uit de bus kwam. ‘Mensen vroegen me of ik een gezichtsbehandeling had gehad,’ aldus een gebruiker. ‘Na ongeveer twee weken waren de fijne lijntjes rond mijn ogen minder zichtbaar,’ vond een ander.
Ingrediënten
De crème bevat het co-enzym Q-10, bioflavonen en vitamines C en E; uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat deze ingrediënten antioxiderende effecten hebben (kijk voor meer informatie in de ingrediënten-index van 'Cosmetics Cop' Paula Bergoun).
De crème wordt in Groot-Brittannië onder de naam Siana verkocht, in Nederland verkoopt Aldi de crème onder de naam Biocura (dagcrème) en Lacura (nachtcrème).
Dan moet ik het naar je verschepen, want ik woont niet meer in rotjeknor, maar in het utregse.quote:Op woensdag 6 februari 2008 22:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Neem gelijk ff een potje voor mij mee SHE
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |