Na een kwartier F5' en heb ik toen maar een nieuwe gemaakt. Waarna er ineens ook 1 was met een lege OPquote:Op woensdag 26 november 2008 12:52 schreef Suuz_ het volgende:
[..]
Er staat ook niet dat ik daar zomaar vanuit ga, heb dit goed uitgezocht.
En is het nu klaar met al dat zeiken over mijn OP? Ik postte de laatste post in het eerdere topic, dus opende een nieuwe. Heb er netjes informatie in weggezet over de Tajine. Dus please hou op met zeiken en zorg er de volgende keer maar voor dat jij het topic vol maakt.
Volgens mij ging het om de tajine, te weten een gedecoreerde (incl. alle bijkomstigheden zoals verf met metalen er in).quote:We gaan het gewoon verder over de tajine hebben en stop ermee kinderachtig te doen door steeds te vermelden als iemand een vraag stelt "deze vraag is in het vorige topic al beantwoord" daar zijn we hier niet voor!
Btw, ik heb nog uit vriendelijkheid jouw foto's uit je OP hierin gegooid en je naam erbij gezet dus wees blij!
Euh, iets meer nuance mag ook wel! Niet alle gedecoreerde tajines zijn geschikt om mee te koken.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:31 schreef -Mellow- het volgende:
Ik denk dat het best handig is in de OP te vermelden dat die gedecoreerden niet geschikt zijn om mee te koken.
De enige manier om dat na te gaan is of een chemische analyse van je deksel of er een week flink mee eten en een bloedproef doen. Dus ik zou de huidige onzin er maar gewoon uit halen, en zekerheidshalve er in zetten dat een deksel zware metalen kan bevatten als deze gedecoreerd is.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:38 schreef Suuz_ het volgende:
Er zijn wel gedecoreerde tajines waar je je eten prima in kan bereiden. Dus nee deze onzin gaat niet vermeld worden in de OP. Ik zet geen onwaarheden neer.
Ik zal wel even vermelden dat mensen voor ze een gedecoreerde tajine kopen even goed nagaan of er mee gekookt kan worden. Zo jullie blij, geen onzin in de OP dus ik ook blij.
Ja dat is waar. Maar je weet het pas zeker als je er mee hebt gekookt, en dat is dan zonde van je geld toch.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Euh, iets meer nuance mag ook wel! Niet alle gedecoreerde tajines zijn geschikt om mee te koken.
En van het eten wat je die dag gemaakt hadquote:Op woensdag 26 november 2008 23:47 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar je weet het pas zeker als je er mee hebt gekookt, en dat is dan zonde van je geld toch.
Ik gebruik geen aluminium pannen om tomatensaus in te koken, maar een gedecoreerde tajine zou ik gewoon gebruiken. Lood in je verf is nog geen lood in je glazuur, en lood in je glazuur is nog geen lood in je eten. Maar dat is misschien persoonlijk.quote:Op woensdag 26 november 2008 23:47 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar je weet het pas zeker als je er mee hebt gekookt, en dat is dan zonde van je geld toch.
Ik quote even uit topic 1:quote:Op donderdag 27 november 2008 09:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik gebruik geen aluminium pannen om tomatensaus in te koken, maar een gedecoreerde tajine zou ik gewoon gebruiken. Lood in je verf is nog geen lood in je glazuur, en lood in je glazuur is nog geen lood in je eten. Maar dat is misschien persoonlijk.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:28 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik leef nog hoor!
maar ik vrees dat ik wel een onbeschilderde ga zoeken. De mijne krijgt een hele zilverkleurige binnenkant na het koken (het deksel althans). Ik dacht niet dat het kwaad kon (nooit van loodhoudend glazuur gehoord) maar nu durf ik 'm niet goed meer te gebruiken....
Er in zetten dat een geglazuurde tajine prima geschikt is om mee te koken, is weer een beetje de andere kantquote:Op donderdag 27 november 2008 11:10 schreef ColdFeet het volgende:
Zilverkleurige binnenkant betekent toch niet direct lood?
Afijn, dat anderen er voorzichtig mee zijn, vind ik prima en begrijpelijk. Maar om dan meteen met grote letters in de OP te zetten dat je geen beschilderde tajines moet gebruiken om te koken, dat gaat mij iets te ver
Is het nu klaar met je steken onder water?? Wat ben jij een vervelend mannetje zeg! Ik wil gewoon voortzetten wat een ontzettend leuk topic was (deel 1) en jij loopt al vanaf minuut 1 dat dit open is tegen en over mij te zeiken! Ben het een beetje beu nu! Hou het gewoon gezellig, ieder zijn eigen OP. Wat ik al eerder zei volgende keer zorg jij weer dat je het topic volmaakt en dat kan je met jouw OP doen wat je wilquote:Op donderdag 27 november 2008 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er in zetten dat een geglazuurde tajine prima geschikt is om mee te koken, is weer een beetje de andere kant
Oh dat is handig!! Thanx!quote:Op donderdag 27 november 2008 23:12 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb leuke kruiden ed. gevonden en wilde deze graag online bestellen, via de volgende link kan dat.
Ik heb zelf een bestelling gedaan, maar is nog niet binnen ,in ieder geval heb ik besteld:
pimp my pita kruiden
Ras El Hanout kruiden
en nog wat andere lekkere dingen.
http://www.smaakplaza.nl/
Ja daar zat ik idd ook aan te denken, ben wat dat betreft echt een beginneling! Ga nooit echt op pad voor een recept met kruiden en aparte dingen enzo! Kook meestal gewoon simpel. Maar nu we verhuist zijn en ik lekker vrienden en familie uit kan nodigen om te komen eten wil ik lekkere bijzondere dingen gaan koken!quote:Op donderdag 27 november 2008 23:31 schreef Sylvana het volgende:
bij de toko hebben ze die speciale kruiden vaak ook wel
Ras El Hanout is "beste van het huis"; een mengesl van 50 verschillende kruiden ofzoquote:Op donderdag 27 november 2008 23:12 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb leuke kruiden ed. gevonden en wilde deze graag online bestellen, via de volgende link kan dat.
Ik heb zelf een bestelling gedaan, maar is nog niet binnen ,in ieder geval heb ik besteld:
pimp my pita kruiden
Ras El Hanout kruiden
en nog wat andere lekkere dingen.
http://www.smaakplaza.nl/
Dit is een handgemalen melange van 25 soorten specerijen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ras El Hanout is "beste van het huis"; een mengesl van 50 verschillende kruiden ofzoDie kan je bij de marokkaan of op de markt of bij Oil & Vinegar ook krijgen
quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:57 schreef Isegrim het volgende:
Lammetjes kunnen nooit te veel vet hebben.
Mijn lammetje begint al erg lekker te ruiken.En de tajine is nog niet geknapt.
quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:11 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Dit is een handgemalen melange van 25 soorten specerijen.
quote:Ras El Hanout
Ras El Hanout is een typisch marokkaanse kruidenmengeling en het betekent letterlijk "het beste van de winkel".
Het mengsel bestaat uit minstens 12 ingrediënten maar soms worden er wel 50 in verwerkt.
Alleen niet zo "zoet"quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:15 schreef Isegrim het volgende:
Ras el Hanout is dus eigenlijk hetzelfde als Garam Massala in India.
Nou, lamsbout dat 40 minuten gekookt heeft vind ik niet echt lekker eerlijk gezegd. Draadjesvlees moet het worden.quote:Op zaterdag 29 november 2008 19:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Hij staat ook al grofweg 2x te lang op
![]()
40 minuten na koken is het toch? (ik kijk altijd naar hoe mn vlees er uit ziet).
Het viel achteraf nog mee met het vet; ik was even bang dat er bijna een centimeter dikke laag over de hele lengte zat. Das wel een beetje veel hoor![]()
Vet in de vriezer, dat wordt volgende week ergens lams-ragout
Het kook ook niet, het "stoomt" meer. Hij (of zij, ik heb de slager niet gevraagd of het een meneertjes of mevrouwtjes baby schaap was) ligt tussen de aardappel en tomaatquote:Op zaterdag 29 november 2008 19:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, lamsbout dat 40 minuten gekookt heeft vind ik niet echt lekker eerlijk gezegd. Draadjesvlees moet het worden.Ik laat het altijd twee uren pruttelen ofzo.
Ik heb deze online besteld en de quote komt van hun site, 25 ingredienten dus.quote:Op zaterdag 29 november 2008 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
![]()
Op oa. smulweb vind je veel recepten met de 12 ingredienten. Ik gooi altijd in de tajine wat bij het eten past
Ras el Hanout is geen merkproduct van die site. Net als dat vier-seizoenenpeper over het algemeen vier pepers bevatquote:Op zaterdag 29 november 2008 19:34 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik heb deze online besteld en de quote komt van hun site, 25 ingredienten dus.
Dus geen 50 en ook geen 12.
Ik baal wel dat een turkse vriendin van syl en mij enkel 6 dagen per week buiten de deur eet, en 1 dag laat bezorgenquote:Op zaterdag 29 november 2008 19:42 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb laatst ook nog een zakje versgemalen peper mix gekregen van mijn turkse collega, ze gebruikt dit ook heel veel in haar gerechten, erg lekker.
Geeft echt een typische smaak die je met alleen peper niet krijgt.
Nee, dat begrijp ik ook wel,.quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ras el Hanout is geen merkproduct van die site. Net als dat vier-seizoenenpeper over het algemeen vier pepers bevat
quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:06 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp ik ook wel,.
Ik zeg ook nergens dat het van hun zelf is.
Je zegt zelf dat het 12 tot 50 kruiden kan bevatten, nou deze mix heeft er 25.
Laat maar, het gaat echt nergens over.quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Dat is toch ook 12 tot 50?
![]()
Lammetje was heerlijk overigensaardappeltjes ook, tomaat en kouseband ook
Zondag besteld en vandaag binnen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 20:49 schreef Suuz_ het volgende:
Maar klinkt goed die kruiden Curiosity!
Had je ze snel in huis na bestellen?
Oke thanx! Ik zal binnekort ook eens wat lekkers bestellenquote:Op zaterdag 29 november 2008 21:01 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Zondag besteld en vandaag binnen.
geen idee eigenlijk, ze maakt het in ieder geval zelf.quote:Op zaterdag 29 november 2008 19:44 schreef Isegrim het volgende:
Wat zit daar nog meer in dan? En waar koop je dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |