abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63535492
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:52 schreef Suuz_ het volgende:

[..]

Er staat ook niet dat ik daar zomaar vanuit ga, heb dit goed uitgezocht.
En is het nu klaar met al dat zeiken over mijn OP? Ik postte de laatste post in het eerdere topic, dus opende een nieuwe. Heb er netjes informatie in weggezet over de Tajine. Dus please hou op met zeiken en zorg er de volgende keer maar voor dat jij het topic vol maakt.
Na een kwartier F5' en heb ik toen maar een nieuwe gemaakt. Waarna er ineens ook 1 was met een lege OP

Boeit verder niet, maar de info in de OP klopt gewoon niet. Je kan prima je eten opdienen in een gedecoreerde tajine, maar je kan het er niet in bereiden.
quote:
We gaan het gewoon verder over de tajine hebben en stop ermee kinderachtig te doen door steeds te vermelden als iemand een vraag stelt "deze vraag is in het vorige topic al beantwoord" daar zijn we hier niet voor!

Btw, ik heb nog uit vriendelijkheid jouw foto's uit je OP hierin gegooid en je naam erbij gezet dus wees blij!
Volgens mij ging het om de tajine, te weten een gedecoreerde (incl. alle bijkomstigheden zoals verf met metalen er in).
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 26 november 2008 @ 18:31:28 #52
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63542455
Ik denk dat het best handig is in de OP te vermelden dat die gedecoreerden niet geschikt zijn om mee te koken.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_63542501
idd, er hoeft niet meteen een hele andere OP in, alleen idd wel ff vermelden dat het niet echt handig is om met gedecoreerde tajines te koken.
pi_63542547
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:31 schreef -Mellow- het volgende:
Ik denk dat het best handig is in de OP te vermelden dat die gedecoreerden niet geschikt zijn om mee te koken.
Euh, iets meer nuance mag ook wel! Niet alle gedecoreerde tajines zijn geschikt om mee te koken.
pi_63542617
Er zijn wel gedecoreerde tajines waar je je eten prima in kan bereiden. Dus nee deze onzin gaat niet vermeld worden in de OP. Ik zet geen onwaarheden neer.

Ik zal wel even vermelden dat mensen voor ze een gedecoreerde tajine kopen even goed nagaan of er mee gekookt kan worden. Zo jullie blij, geen onzin in de OP dus ik ook blij.
pi_63544651
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:38 schreef Suuz_ het volgende:
Er zijn wel gedecoreerde tajines waar je je eten prima in kan bereiden. Dus nee deze onzin gaat niet vermeld worden in de OP. Ik zet geen onwaarheden neer.

Ik zal wel even vermelden dat mensen voor ze een gedecoreerde tajine kopen even goed nagaan of er mee gekookt kan worden. Zo jullie blij, geen onzin in de OP dus ik ook blij.
De enige manier om dat na te gaan is of een chemische analyse van je deksel of er een week flink mee eten en een bloedproef doen. Dus ik zou de huidige onzin er maar gewoon uit halen, en zekerheidshalve er in zetten dat een deksel zware metalen kan bevatten als deze gedecoreerd is.
  woensdag 26 november 2008 @ 23:47:18 #57
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_63552293
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:35 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Euh, iets meer nuance mag ook wel! Niet alle gedecoreerde tajines zijn geschikt om mee te koken.
Ja dat is waar. Maar je weet het pas zeker als je er mee hebt gekookt, en dat is dan zonde van je geld toch.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_63554723
Als het goed is wordt ie zsm aangepast.
pi_63557818
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:47 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Maar je weet het pas zeker als je er mee hebt gekookt, en dat is dan zonde van je geld toch.
En van het eten wat je die dag gemaakt had

Als je voor 4 man lamsvlees maakt met de Tajine, dan is je vlees duurder dan de Tajine zelf
pi_63557946
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:47 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik gebruik geen aluminium pannen om tomatensaus in te koken, maar een gedecoreerde tajine zou ik gewoon gebruiken. Lood in je verf is nog geen lood in je glazuur, en lood in je glazuur is nog geen lood in je eten. Maar dat is misschien persoonlijk.
pi_63558312
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:41 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik gebruik geen aluminium pannen om tomatensaus in te koken, maar een gedecoreerde tajine zou ik gewoon gebruiken. Lood in je verf is nog geen lood in je glazuur, en lood in je glazuur is nog geen lood in je eten. Maar dat is misschien persoonlijk.
Ik quote even uit topic 1:
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 15:28 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik leef nog hoor!

maar ik vrees dat ik wel een onbeschilderde ga zoeken. De mijne krijgt een hele zilverkleurige binnenkant na het koken (het deksel althans). Ik dacht niet dat het kwaad kon (nooit van loodhoudend glazuur gehoord ) maar nu durf ik 'm niet goed meer te gebruiken....

Je binnenkant is als het goed is ook iets poreus. Anders zou je hem niet in water kunnen laten wellen voor gebruik + dat de tajine ook een eigen smaakje krijgt...
  donderdag 27 november 2008 @ 10:57:48 #62
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_63560075
Mijn geglazuurde tajine was na 2 dagen nog vochtig na het schoonmaken, dit zag ik aan de kring op tafel.
( voortaan maar een doekje onder)
De mijne neemt in ieder geval goed vocht op.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_63560407
Zilverkleurige binnenkant betekent toch niet direct lood?

Afijn, dat anderen er voorzichtig mee zijn, vind ik prima en begrijpelijk. Maar om dan meteen met grote letters in de OP te zetten dat je geen beschilderde tajines moet gebruiken om te koken, dat gaat mij iets te ver
pi_63561066
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:10 schreef ColdFeet het volgende:
Zilverkleurige binnenkant betekent toch niet direct lood?

Afijn, dat anderen er voorzichtig mee zijn, vind ik prima en begrijpelijk. Maar om dan meteen met grote letters in de OP te zetten dat je geen beschilderde tajines moet gebruiken om te koken, dat gaat mij iets te ver
Er in zetten dat een geglazuurde tajine prima geschikt is om mee te koken, is weer een beetje de andere kant
pi_63561209
Ik ben trouwens zelf meer een fan van de afrikaanse chamotte-kookpot dan van de tajine.

De buitenkant van dat ding is, na uren sudderen, nog steeds koel! Jammer genoeg kun je m alleen op gas gebruiken.
pi_63568026
Dat ziet er ook wel erg lekker uit ColdFeet, receptje?
pi_63568893
Thnx
pi_63581298
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Er in zetten dat een geglazuurde tajine prima geschikt is om mee te koken, is weer een beetje de andere kant
Is het nu klaar met je steken onder water?? Wat ben jij een vervelend mannetje zeg! Ik wil gewoon voortzetten wat een ontzettend leuk topic was (deel 1) en jij loopt al vanaf minuut 1 dat dit open is tegen en over mij te zeiken! Ben het een beetje beu nu! Hou het gewoon gezellig, ieder zijn eigen OP. Wat ik al eerder zei volgende keer zorg jij weer dat je het topic volmaakt en dat kan je met jouw OP doen wat je wil

Iemand nog lekkere recept ideeën? En waar kan je het best alle spulletjes als kruiden enz voor de gerechten kopen? Er zitten soms bijzondere kruiden tussen die ik volgens mij niet zomaar bij de appie hein kan kopen...of wel?
  donderdag 27 november 2008 @ 23:12:21 #70
139677 Curiosity
pi_63581828
Ik heb leuke kruiden ed. gevonden en wilde deze graag online bestellen, via de volgende link kan dat.
Ik heb zelf een bestelling gedaan, maar is nog niet binnen ,in ieder geval heb ik besteld:

pimp my pita kruiden
Ras El Hanout kruiden

en nog wat andere lekkere dingen.

http://www.smaakplaza.nl/
pi_63582172
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:12 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb leuke kruiden ed. gevonden en wilde deze graag online bestellen, via de volgende link kan dat.
Ik heb zelf een bestelling gedaan, maar is nog niet binnen ,in ieder geval heb ik besteld:

pimp my pita kruiden
Ras El Hanout kruiden

Oh dat is handig!! Thanx!
pi_63582480
bij de toko hebben ze die speciale kruiden vaak ook wel
pi_63582986
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:31 schreef Sylvana het volgende:
bij de toko hebben ze die speciale kruiden vaak ook wel
Ja daar zat ik idd ook aan te denken, ben wat dat betreft echt een beginneling! Ga nooit echt op pad voor een recept met kruiden en aparte dingen enzo! Kook meestal gewoon simpel. Maar nu we verhuist zijn en ik lekker vrienden en familie uit kan nodigen om te komen eten wil ik lekkere bijzondere dingen gaan koken!

Moet dus echt ff uitvinden waar ik alles kan halen maar heb er wel echt zin in!
pi_63620946
Nou, de tajine staat op de electrische kookplaat. Als 'ie knapt is iemand hier mij een stuk schaap schuldig.
pi_63621724
quote:
Op donderdag 27 november 2008 23:12 schreef Curiosity het volgende:

pimp my pita kruiden
Ras El Hanout kruiden

Ras El Hanout is "beste van het huis"; een mengesl van 50 verschillende kruiden ofzo Die kan je bij de marokkaan of op de markt of bij Oil & Vinegar ook krijgen
pi_63621808
Net lams gekocht al kreeg ik het idee dat hij een beetje veel vet had
pi_63622323
Lammetjes kunnen nooit te veel vet hebben.

Mijn lammetje begint al erg lekker te ruiken. En de tajine is nog niet geknapt.
pi_63622385
tvp
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  zaterdag 29 november 2008 @ 18:11:43 #79
139677 Curiosity
pi_63622548
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ras El Hanout is "beste van het huis"; een mengesl van 50 verschillende kruiden ofzo Die kan je bij de marokkaan of op de markt of bij Oil & Vinegar ook krijgen
Dit is een handgemalen melange van 25 soorten specerijen.
pi_63622592
Ras el Hanout is dus eigenlijk hetzelfde als Garam Massala in India.
pi_63623748
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:57 schreef Isegrim het volgende:
Lammetjes kunnen nooit te veel vet hebben.

Mijn lammetje begint al erg lekker te ruiken. En de tajine is nog niet geknapt.
Hij staat ook al grofweg 2x te lang op

40 minuten na koken is het toch? (ik kijk altijd naar hoe mn vlees er uit ziet ).

Het viel achteraf nog mee met het vet; ik was even bang dat er bijna een centimeter dikke laag over de hele lengte zat. Das wel een beetje veel hoor

Vet in de vriezer, dat wordt volgende week ergens lams-ragout
pi_63623808
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:11 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Dit is een handgemalen melange van 25 soorten specerijen.
quote:
Ras El Hanout

Ras El Hanout is een typisch marokkaanse kruidenmengeling en het betekent letterlijk "het beste van de winkel".
Het mengsel bestaat uit minstens 12 ingrediënten maar soms worden er wel 50 in verwerkt.

Op oa. smulweb vind je veel recepten met de 12 ingredienten. Ik gooi altijd in de tajine wat bij het eten past
pi_63623826
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:15 schreef Isegrim het volgende:
Ras el Hanout is dus eigenlijk hetzelfde als Garam Massala in India.
Alleen niet zo "zoet"
pi_63623877
Ik bedoel ook niet qua smaak, maar qua betekenis.
pi_63623905
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Hij staat ook al grofweg 2x te lang op

40 minuten na koken is het toch? (ik kijk altijd naar hoe mn vlees er uit ziet ).

Het viel achteraf nog mee met het vet; ik was even bang dat er bijna een centimeter dikke laag over de hele lengte zat. Das wel een beetje veel hoor

Vet in de vriezer, dat wordt volgende week ergens lams-ragout
Nou, lamsbout dat 40 minuten gekookt heeft vind ik niet echt lekker eerlijk gezegd. Draadjesvlees moet het worden. Ik laat het altijd twee uren pruttelen ofzo.
pi_63623942
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nou, lamsbout dat 40 minuten gekookt heeft vind ik niet echt lekker eerlijk gezegd. Draadjesvlees moet het worden. Ik laat het altijd twee uren pruttelen ofzo.
Het kook ook niet, het "stoomt" meer. Hij (of zij, ik heb de slager niet gevraagd of het een meneertjes of mevrouwtjes baby schaap was) ligt tussen de aardappel en tomaat Het vlees vind ik zo qua structuur heerlijk.
  zaterdag 29 november 2008 @ 19:34:01 #87
139677 Curiosity
pi_63624201
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

[..]

Op oa. smulweb vind je veel recepten met de 12 ingredienten. Ik gooi altijd in de tajine wat bij het eten past
Ik heb deze online besteld en de quote komt van hun site, 25 ingredienten dus.
Dus geen 50 en ook geen 12.
pi_63624229
Mijn tajine (lamsvlees & abrikozen) smaakt prima en de tajine is nog heel.
  zaterdag 29 november 2008 @ 19:42:50 #89
139677 Curiosity
pi_63624375
Ik heb laatst ook nog een zakje versgemalen peper mix gekregen van mijn turkse collega, ze gebruikt dit ook heel veel in haar gerechten, erg lekker.
Geeft echt een typische smaak die je met alleen peper niet krijgt.
pi_63624416
Wat zit daar nog meer in dan? En waar koop je dat?
pi_63624823
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:34 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik heb deze online besteld en de quote komt van hun site, 25 ingredienten dus.
Dus geen 50 en ook geen 12.
Ras el Hanout is geen merkproduct van die site. Net als dat vier-seizoenenpeper over het algemeen vier pepers bevat
pi_63624845
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:42 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb laatst ook nog een zakje versgemalen peper mix gekregen van mijn turkse collega, ze gebruikt dit ook heel veel in haar gerechten, erg lekker.
Geeft echt een typische smaak die je met alleen peper niet krijgt.
Ik baal wel dat een turkse vriendin van syl en mij enkel 6 dagen per week buiten de deur eet, en 1 dag laat bezorgen Die kan echt totaal niet koken
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:06:10 #93
139677 Curiosity
pi_63624994
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ras el Hanout is geen merkproduct van die site. Net als dat vier-seizoenenpeper over het algemeen vier pepers bevat
Nee, dat begrijp ik ook wel,.
Ik zeg ook nergens dat het van hun zelf is.
Je zegt zelf dat het 12 tot 50 kruiden kan bevatten, nou deze mix heeft er 25.
pi_63625487
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:06 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Nee, dat begrijp ik ook wel,.
Ik zeg ook nergens dat het van hun zelf is.
Je zegt zelf dat het 12 tot 50 kruiden kan bevatten, nou deze mix heeft er 25.
Dat is toch ook 12 tot 50?

Lammetje was heerlijk overigens aardappeltjes ook, tomaat en kouseband ook
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:47:54 #95
139677 Curiosity
pi_63626032
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat is toch ook 12 tot 50?

Lammetje was heerlijk overigens aardappeltjes ook, tomaat en kouseband ook
Laat maar, het gaat echt nergens over.
pi_63626058
Maar klinkt goed die kruiden Curiosity!
Had je ze snel in huis na bestellen?
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:01:24 #97
139677 Curiosity
pi_63626320
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 20:49 schreef Suuz_ het volgende:
Maar klinkt goed die kruiden Curiosity!
Had je ze snel in huis na bestellen?
Zondag besteld en vandaag binnen.
pi_63626518
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 21:01 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Zondag besteld en vandaag binnen.
Oke thanx! Ik zal binnekort ook eens wat lekkers bestellen
  zaterdag 29 november 2008 @ 21:52:54 #99
139677 Curiosity
pi_63627632
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 19:44 schreef Isegrim het volgende:
Wat zit daar nog meer in dan? En waar koop je dat?
geen idee eigenlijk, ze maakt het in ieder geval zelf.
pi_63643732
tvp, heb gisteren een tajine in de xenos gekocht, ziet er nog mooi uit ook vind ik. Hij kostte 9,95.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')