abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63455637

Cruoninga: vak E
The_Verve: vak E
clauwheee: vak E
Noca : vak E
Prosac: vak CC
MalachiGroningen: vak E
smicer: vak K
Ungeheuer: vak H
Thomas87: vak UU
Joagertje: vak H
Eightball: vak MM
Art_Core: vak K
RedFever007: vak EE
Dolledingo: Vak E
detulp050: Vak AA
savelkoul: Vak H
M.Melandri: Vak P
Deetch: Vak N
Grunner: Vak E
Garudo: Vak S
Marrek: Vak KK
Magno: Vak CC
ShinyStar vak BZ

• Officiele FC Groningen clubsite
  • Supportersvereniging FC Groningen
  • Trots Van Het Noorden
  • De Groene Hel
  • De Groene Hel TV
  • fcgforum
  • FCG Stats
  • Groningen Fanatics
  • Boerenmacht
  • FC Groningen Headliner

[*] Grunn 3-0 onderuit in Tilburg.
    [*] .......

Download hier de OP!
  • Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
    pi_63455662
    Modje verander TT aub in #75
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
    pi_63455730
    Marcus is ook maar een mens.

Eerlijk gezegd vond ik zijn spel nog best prijzenswaardig. Hij was één van de weinige die zijn best deed.
    Als de rest van het elftal wat meer had gebracht was hij wellicht wat minder gefrustreerd geweest.
    Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
      zondag 23 november 2008 @ 18:20:34 #4
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_63455739
    Beetje makkelijk om Berg nu ineens weg te schrijven. Bij mij heeft hij in ieder geval meer krediet.
    pi_63455744
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:14 schreef Kerol het volgende:

[..]
    Van mij mag Berg in de winter wel weg, helemaal na deze acties.
    Nou, van mij niet. Daar is hij veel te belangrijk voor. Niet alleen om zijn doelpunten, maar ook omdat hij altijd meerdere verdedigers bezig houdt waardoor er ruimte onstaat. Powel werkt dan wel hard, maar zijn redement is nihil.

Berg is uit vorm en ook gewoon gefrustreerd dat hij zo weinig bruikbare ballen krijgt (en dat kan ik me nog voorstellen ook). Geef Berg een paar fantsoenlijke voorzetten of eens een goede dieptepass en hij scoort 100%. In mijn ogen is hij de beste afmaker in de eredivisie.

Dit gedrag van hem is niet goed te praten natuurlijk en oerdom, maar ergens kan ik me de frustratie wel een beetje voorstellen. Hopelijk doet die schorsing hem goed en komt hij er sterker uit.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      zondag 23 november 2008 @ 18:22:08 #6
    126146 Garudo
    Kaizo Konpaku
    pi_63455776
    Groningen was slecht, heel slecht en Marcus Berg is een oelenwapper om in de laatste minuten nog een Rode Kaart te pakken.

En Jans was 'te lief' vandaag! Hoe kan je in vredesnaam nog lachen als je zo speelt als vandaag! Je moet ze de huid vol schelden!!!

Slechte Middag vandaag! Snel Vergeten!
      zondag 23 november 2008 @ 18:27:21 #7
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_63455891
    Ga nu maar even een mail naar de FC sturen, kijken wat ze erop te zeggen hebben.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_63455913
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:22 schreef Garudo het volgende:
    En Jans was 'te lief' vandaag! Hoe kan je in vredesnaam nog lachen als je zo speelt als vandaag! Je moet ze de huid vol schelden!!!
    Waar heb jij 'm zien lachen?

Ik vond z'n reactie bij de NOS heel reëel.
    pi_63455969
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:20 schreef venomsnake het volgende:
    Geef Berg een paar fantsoenlijke voorzetten of eens een goede dieptepass en hij scoort 100%. In mijn ogen is hij de beste afmaker in de eredivisie.
    Klaas-Jan eat your heart out!
    pi_63456051
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:05 schreef Kerol het volgende:

[..]

Waarom is die trein in Godsnaam teruggestuurd? Heb ik iets gemist? Zijn er rellen geweest tussen WII-supporters en Groningers of zo?
    Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
      zondag 23 november 2008 @ 18:37:56 #11
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_63456107
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:35 schreef Karrs het volgende:

[..]

Waarom is die trein in Godsnaam teruggestuurd? Heb ik iets gemist? Zijn er rellen geweest tussen WII-supporters en Groningers of zo?
    Om niks dus.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      zondag 23 november 2008 @ 18:37:58 #12
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_63456113
    Vreeman is een slappe zak
    pi_63456264
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:37 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Om niks dus.
    Om niks?!

't Is niet zo dat Tilburg om de hoek ligt, GVD. Waren ze bang om te verliezen of zo? Wat is dit voor fucking intimidatie. Schandelijk!
    pi_63456281
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:37 schreef Prosac het volgende:
    Vreeman is een slappe zak
    Net als Ron Jans Leuk dat je thuis wint van Volendam, Sparta en De Graafschap, maar vooraf voorspelden de meesten al dat dit het resultaat zou gaan worden vandaag.
      zondag 23 november 2008 @ 18:50:14 #15
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_63456337
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:46 schreef Karrs het volgende:

[..]

Om niks?!

't Is niet zo dat Tilburg om de hoek ligt, GVD. Waren ze bang om te verliezen of zo? Wat is dit voor fucking intimidatie. Schandelijk!
    Het is eigenlijk te zot voor woorden, maar je zit gewoon met 120 man 8 uur lang in een trein waar je niet naar de plee mag en dus mensen genoodzaakt zijn in flessen en zakken te pissen waardoor het enorm meurt en grote gedeeltes van de vloer blank staan van de zeik. En om dan ook nog even bij aankomst in Groningen door de politie gefilmd te worden en de agenten in de camera je naam noemen en je gefouilleerd wordt en je gegevens genoteerd worden. Alsof we criminelen zijn...
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_63456478
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:50 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Het is eigenlijk te zot voor woorden, maar je zit gewoon met 120 man 8 uur lang in een trein waar je niet naar de plee mag en dus mensen genoodzaakt zijn in flessen en zakken te pissen waardoor het enorm meurt en grote gedeeltes van de vloer blank staan van de zeik.
    WTF ...

Bizar!
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      zondag 23 november 2008 @ 19:19:25 #17
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_63457041
    Feitelijk hebben we ons in 15 minuutjes laten afslachten en daardoor kwamen we niet in het spel voor.
    pi_63457268
    Acht uur lang in de trein? .
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_63457275
    -niet doen-

[ Bericht 98% gewijzigd door Gordon_Shumway op 23-11-2008 23:02:31 ]
    pi_63457324
    Berg zat wederom vol met frustratie. Wat is er met die jongen aan de hand?
    pi_63457596
    Ik zag Hans Nijland net naast Ronald Koeman rustig in Camp Nou naar FC Barcelona - Getafe zitten kijken..
      zondag 23 november 2008 @ 19:47:22 #22
    82589 S-Two
    barba macacu
    pi_63457780
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:50 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Het is eigenlijk te zot voor woorden, maar je zit gewoon met 120 man 8 uur lang in een trein waar je niet naar de plee mag en dus mensen genoodzaakt zijn in flessen en zakken te pissen waardoor het enorm meurt en grote gedeeltes van de vloer blank staan van de zeik. En om dan ook nog even bij aankomst in Groningen door de politie gefilmd te worden en de agenten in de camera je naam noemen en je gefouilleerd wordt en je gegevens genoteerd worden. Alsof we criminelen zijn...
    Damn. Dat dat allemaal zo maar kan zeg.
    Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
    Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
    Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
    or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
      zondag 23 november 2008 @ 20:07:44 #23
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_63458259
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 19:47 schreef S-Two het volgende:

[..]

Damn. Dat dat allemaal zo maar kan zeg.
    Kijk 60 jaar geleden ok, maar in 2008...
    pi_63458363
    quote:
    Trein vol Groningen-supporters teruggestuurd

groningen/tilburg -

Een trein met zo'n 120 FC Groningen-supporters is zondag op last van burgemeester Vreeman van Tilburg teruggestuurd naar Groningen. Volgens de Tilburgse politie hadden de Groningen-aanhangers geen kaartje, maar volgens de NS en de supporters zelf hadden ze wel degelijk treinkaartjes en toegangsbewijzen voor de wedstrijd Willem II-FC Groningen.

"Dat de Groningen-supporters geen kaartje hadden is kletspraat", zegt perswoordvoerder Michiel Jonker van de NS. "We laten echt geen voetbalsupporters helemaal van Groningen naar Tilburg reizen om daar pas hun kaartjes te controleren. Als de burgemeester zegt dat ze geen kaartje hadden, dan verzint hij maar wat."

De woordvoerder van de politie Tilburg blijft echter bij zijn verhaal. "In de trein merkten we dat een deel van de supporters geen toegangsbewijs van de wedstrijd had, Daarom besloot burgemeester Vreeman de trein vast te houden op het station en weer terug te sturen."
    Wel een kaartje....
    pi_63458504
    En aangezien het een vrij vervoer wedstrijd was kon je dus gewoon een kaartje bij de kassa kopen volgens mij. Dus die opmerking slaat ook nergens op.

Oh nee lees net op de site van de FC dat de kaartverkoop tot 20-11 23.59 was.
    Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
    pi_63458845
    Even een karige TVP.

Treurige zondag die we maar vlug gaan vergeten.

Hopelijk valt het mee met de schorsing van Berg. Ik denk niet dat hij met zijn hoofd ergens anders zit, maar juist meer gefrustreerd is over zijn eigen spel, al heeft hij wel de schijn tegen op dit moment..
    pi_63460021
    Moi. Berg är lite dum.
    pi_63460433
    Malaise in het noorden.
    pi_63460584
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 20:26 schreef Ephemera het volgende:
    Hopelijk valt het mee met de schorsing van Berg.
    Zou wel moeten. Zo zwaar vond ik de overtreding niet.
      zondag 23 november 2008 @ 21:26:52 #30
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_63460979
    Twee wedstrijden schorsing zal de KNVB toch altijd wel geven voor een directe rode kaart. Maar goed, iedereen zag het aankomen...
    De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
    pi_63461074
    Ik zie de samenvatting niet staan op eredlivisielive.
    pi_63463255
    Nou Berg heeft de laatste weken bij mij zn krediet wel verspeeld hoor. Geen bruibare ballen ok, maar meneer heeft een broertje dood aan zichzelf aanbieden en loopt alleen maar te zeiken en met zn armen te zwaaien. Hij kan zelf dan ook wat meer initiatief tonen. En dan in de 90e minuut, als je toch al 3-0 achter staat, zo je ploeg naaien als je weet welke wedstrijden eraan komen. Sukkel.

Verder...tja niks. Het was koud in Tilburg.
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
    pi_63463414
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 18:47 schreef Grunner het volgende:

[..]

Net als Ron Jans Leuk dat je thuis wint van Volendam, Sparta en De Graafschap, maar vooraf voorspelden de meesten al dat dit het resultaat zou gaan worden vandaag.
    Dat je imho een clubicoon meteen al uitkotst na een verliespartij? Wat ben jij voor een supporter Of ben je te verwend ofzo

Slechte resultaten kunnen gebeuren, elk seizoen weer, maar blijf dan achter je team staan ipv ze uit te kotsen.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_63463908
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 22:33 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dat je imho een clubicoon meteen al uitkotst na een verliespartij? Wat ben jij voor een supporter Of ben je te verwend ofzo

Slechte resultaten kunnen gebeuren, elk seizoen weer, maar blijf dan achter je team staan ipv ze uit te kotsen.
    En wie ben jij om gelijk conclusies te trekken? Alleen om een ? Dat heeft niks met verwend te maken, maar jans kan zijn team gewoon niet genoeg motiveren naar een uitwedstrijd toe. Hij geeft zelfs het slechte voorbeeld door vantevoren al te zeggen dat we komende vrijdag meer kans hebben dan vandaag. Nou euh sorry hoor, maar daar zakt mij de broek ook van af. En een clubicoon uitkotsen, hou wort eem, kritiek heet dat. Of mag dat ook al niet meer?
    Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
    pi_63464705
    tvp
    Twinning = boring
      zondag 23 november 2008 @ 23:33:13 #37
    126146 Garudo
    Kaizo Konpaku
    pi_63465633
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 22:45 schreef clauwheee het volgende:

[..]

En wie ben jij om gelijk conclusies te trekken? Alleen om een ? Dat heeft niks met verwend te maken, maar jans kan zijn team gewoon niet genoeg motiveren naar een uitwedstrijd toe. Hij geeft zelfs het slechte voorbeeld door vantevoren al te zeggen dat we komende vrijdag meer kans hebben dan vandaag. Nou euh sorry hoor, maar daar zakt mij de broek ook van af. En een clubicoon uitkotsen, hou wort eem, kritiek heet dat. Of mag dat ook al niet meer?
    Mee eens!

Jans heeft, naar mijn mening, vandaag een wanprestatie geleverd als trainer zijnde. In plaats dat hij zijn spelers de huid vol scheld, blijft hij rustig zitten op zijn stoel met een uitdrukking op zijn gezicht van: 'Ach, kan gebeuren.' Ik zag Jonker, ondanks de 3-0 voorsprong, daar nog wel staan met zijn plu om aanwijzingen door te geven aan zijn spelers. Iets wat Jans ook had mogen doen, maar dan moet je niet gaan zitten en toekijken hoe je team een wanprestatie levert.

Mocht dit teveel kritek zijn, excusus.
      zondag 23 november 2008 @ 23:34:21 #38
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_63465675
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 19:40 schreef venomsnake het volgende:
    Ik zag Hans Nijland net naast Ronald Koeman rustig in Camp Nou naar FC Barcelona - Getafe zitten kijken..
    Eto'o scouten.
    pi_63465795
    Het stikte van de ME op het station. Ik kwam toevallig net iets voor die bewuste trein aan. Echt overdreven, er stond echt een busje of 10
      zondag 23 november 2008 @ 23:50:55 #40
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_63466099
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 23:39 schreef Tommeke het volgende:
    Het stikte van de ME op het station. Ik kwam toevallig net iets voor die bewuste trein aan. Echt overdreven, er stond echt een busje of 10
    Nee joh, je weet toch, er zitten voetbalsupporters in die trein, dat zijn allemaal randdebielen, criminelen en hooligans.

Iedereen in Tilburg al tegen de muur en in Groningen vol met je bek in de camera en je naam voluit zeggen.
      maandag 24 november 2008 @ 00:01:12 #41
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_63466375
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 22:45 schreef clauwheee het volgende:

[..]

Ja precies. Wat een onzinreactie van G_L. Laat staan dat hij Grunner kent.
    pi_63467011
    quote:
    Op zondag 23 november 2008 23:34 schreef Prosac het volgende:

[..]

Eto'o scouten.
    Of Bojan Krkic, die past wel in het plaatje van jonge talenten die je met winst kunt doorverkopen.
    pi_63467513
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 00:29 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Of Bojan Krkic, die past wel in het plaatje van jonge talenten die je met winst kunt doorverkopen.
    En past in het plaatje van de 'superspits' die komende winter komt. (als we de verhalen mogen geloven)
    pi_63467520
    -w00psz-
    pi_63467813
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 01:02 schreef Sef het volgende:

[..]

En past in het plaatje van de 'superspits' die komende winter komt. (als we de verhalen mogen geloven)
    Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
    pi_63470390
    Eerlijk gezegd vond ik geen van beide ploegen veel beter dan de ander. Dat kwam ook terug in de statistieken percentage balbezit 48-52 geloof ik, schoten op het doel Willem II iets meer dan Groningen. Het verschil zat hem vooral in de effectiviteit. Willem II scoort gewoon 3 keer uit de eerste 3 kansen waardoor je tegen een onoverbrugbare achterstand aankijkt. Bij Groningen leek het wel of ze al overspelend de bal over de doellijn wilde spelen. Best nog wat goede kansen maar het leek alsof niemand vol durfde uit te halen. Als er een schot kwam was het een slap rollertje. Wat mij wel irriteerde was dat er zelfs in de 80ste minuut nog steeds te slap ingespeeld werd. Je zou zeggen dat je na 3 minuten in de sneeuw voetballen wel snapt dat de ballen hard ingespeeld moeten worden omdat ze anders stilvallen. Maar als je dat na 80 minuten nog niet doorhebt is dat toch wel triest . Naja uithuilen en tegen AZ vrijdag weer vol aan de bak. En Berg komt er wel weer, elke spits heeft wel eens een slechte periode. Hopelijk schud zijn schorsing hem weer wat wakker.
    pi_63470522
    we zijn het eerste kwartier goed geweest. Daarna kom je in een kwartier tijd op 3-0 achter en daarna hoeft willem 2 niet zonodig meer. In een kwartier tijd verloren wij de pot.
    pi_63470744
    Vrijdag naar Grunn - AZ Jammer dat Berg niet meedoet.
    pi_63471890
    Ik las gisteren ergens een artikel dat Groningen maar niet kan winnen als Berg niet scoort..
    pi_63472051
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 10:32 schreef venomsnake het volgende:
    Ik las gisteren ergens een artikel dat Groningen maar niet kan winnen als Berg niet scoort..
    Terwijl hij zelden de openingstreffer maakte dit seizoen dacht ik. Ik hecht niet zoveel waarde aan dit soort negatieve statistieken. Die positieve zijn veel leuker.
    pi_63472102
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 09:41 schreef MaxPower het volgende:
    Vrijdag naar Grunn - AZ Jammer dat Berg niet meedoet.
    Ben je nu al van club veranderd?
    pi_63472160
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 10:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij sommigen komt het verstand nou eenmaal sneller.
    pi_63472217
    pi_63472282
    quote:
    venom, heb je nog ergens een samenvatting van de wedstrijd?
    pi_63472369
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 10:46 schreef SCH het volgende:

[..]

venom, heb je nog ergens een samenvatting van de wedstrijd?
    Normaal staat de samenvatting altijd direct op eredivisielive.nl, maar om de één of andere reden staan alle samenvattingen van dit weekend erop behalve die van de FC .

Edit:
    http://wil.sport2media.com/index.php?item=if&content=player&ProductID=13622

Daar ie ie te zien..
    vanuit willemII oogpunt dan.

[ Bericht 12% gewijzigd door venomsnake op 24-11-2008 10:55:10 ]
    pi_63472966
    Hebben jullie ook het idee dat er de laatste weken wat minder pit inzit? Vooral te zien bij uitwedstrijden, maar toch ook bij de thuispotten.
    pi_63472978
    Dank!

Toch gek dat die Zweden zo zenuwachtig worden van wat sneeuw. Mooie plaatjes zeg.
    pi_63473203
    Geweldige samenvatting, die sneeuw Hoe snel er een enorm pak ligt.
    pi_63473260
    Levert wel mooie plaatjes op inderdaad.
    Maar echt blij was ik er niet mee gister, want met voetbal had het op den duur weinig meer te maken.
    pi_63473316
    Je kan je ook afvragen of zo'n wedstrijd niet onderbroken of afgelast had moeten worden inderdaad.

Rode kaart van Berg was wel zwaar, lijkt eerder een optelsom.
    pi_63473786
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 10:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Tsja ze doen er bij ons wel alles aan om me weg te jagen ja. Maar wees gerust, ik ben er op uitnodiging.
    pi_63474110
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 11:27 schreef SCH het volgende:
    Je kan je ook afvragen of zo'n wedstrijd niet onderbroken of afgelast had moeten worden inderdaad.
    Na een minuut of 15 kon je de lijnen niet eens meer zien. De wedstrijd is toen een tijd onderbroken geweest om de lijnen weer zichtbaar te maken. Maar het leek op den duur nergens meer op, de bal wilde niet goed rollen, heel voorzichtig lopen allemaal anders lag je op je kont, enorm veel knullig balverlies aan beide kanten etc.. Maar het ging ook allemaal erg snel, toen de wedstrijd begon was het veld nog gewoon groen.
    quote:
    Geld terug gedupeerde supporters bij geldig toegangsbewijs

Supporters die zondagmiddag voor de wedstrijd Willem II – FC Groningen met de trein zijn teruggestuurd én in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs voor het gastenvak in Tilburg kunnen hun geld terugkrijgen. In totaal gaat het om een bedrag van 37,50 euro.

Dit bedrag is opgebouwd uit 20 euro voor het toegangsbewijs voor de wedstrijd en 17,50 euro voor het aangeschafte treinkaartje. Wij vinden dit voor de betrokken mensen een heel vervelende situatie en hopen door dit gebaar de geleden overlast te verzachten.

Met verbazing
    FC Groningen heeft met verbazing kennis genomen van de maatregelen die zondagmiddag voorafgaand aan de competitiewedstrijd Willem II – FC Groningen zijn genomen. Het competitieduel was een wedstrijd uit de zogenaamde A-categorie, hetgeen wil zeggen dat supporters van de bezoekende partij op eigen gelegenheid naar Tilburg konden reizen.

De lokale autoriteiten in Tilburg besloten niettemin een trein met onder anderen FC Groningen-supporters terug te sturen naar Groningen. Dit nog voordat zij bij het stadion waren gearriveerd. Dat bevreemdt FC Groningen en de club accepteert deze handelwijze niet en zal dan ook opheldering gaan vragen bij de Tilburgse burgemeester over hetgeen zich zondagmiddag heeft afgespeeld. In de bewuste trein zaten volgens de gegevens van FC Groningen 71 mensen met een geldig toegangsbewijs voor het gastenvak voor de competitiewedstrijd in Tilburg.

Bij de supportersbalie
    De gedupeerde supporters kunnen deze week hun geld terugkrijgen bij FC Groningen. Indien een geldig omwisselbiljet kan worden overlegd, kan men op werkdagen tussen 10.00 uur en 18.00 uur het geld terugkrijgen bij de supportersbalie in Euroborg. Vrijdagavond, na de thuiswedstrijd tegen AZ, zal de kassa bij ingang van 2 van Euroborg ook nog een uur geopend zijn om gedupeerden het geld terug te geven.

FC Groningen
    pi_63474644
    goed gedaan van hans! Ook nog eens het treinkaartje vergoeden. Top.
    pi_63476338
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 12:19 schreef Prosac het volgende:
    goed gedaan van hans! Ook nog eens het treinkaartje vergoeden. Top.
    Inderdaad mooi gedaan van Hans. Verwacht aan de ene kant wel dat hij dat bedrag wat de FC nu betaalt weer gaat terugvragen van Tilburg. Aangezien Tilburg de hoofdreden is van deze situatie.
    so get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind
    get yourself a car and drive it all alone
    get yourself a car and ride it on the wind yea
    pi_63478096
    pi_63481815
    quote:
    Berg mist alleen thuisduel met AZ

Marcus Berg en FC Groningen hebben een schikkingsvoorstel geaccepteerd voor een schorsing van één duel onvoorwaardelijk en één duel voorwaardelijk naar aanleiding van de rode kaart die hij gisteren ontving in het uitduel met Willem II.

Marcus Berg zette in de laatste minuut van de uitwedstrijd bij Willem II een sliding in op Rens van Eijden en bracht de Brabander daarbij tot val. Maandag kwam de aanklager van de KNVB tot een schikkingsvoorstel van twee duels waarvan één voorwaardelijk.

Dit houdt in dat Marcus Berg aanstaande vrijdag in de thuiswedstrijd tegen AZ niet inzetbaar is, maar een week later in de uitwedstrijd bij PSV wel weer kan spelen.

FC Groningen
    pi_63481864
    Nice.
      maandag 24 november 2008 @ 16:46:46 #68
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_63481900
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 14:31 schreef venomsnake het volgende:
    [ afbeelding ] De Sport tot Twee
    Wat blijft die Henk Kok toch een naar vervelend mannetje.
    pi_63482364
    Een enorme negatieveling is die Henk Kok inderdaad.. .
    quote:
    FC Groningen wil opheldering over teruggestuurde fans

TILBURG - FC Groningen is verbaasd over het optreden van de Tilburgse politie. Die stuurde zondagmiddag een trein met FC-supporters terug.

De fans waren op weg naar de wedstrijd Willem II-FC Groningen. De trein arriveerde om kwart voor twaalf in Tilburg. Volgens de politie in Tilburg had het merendeel van de fans geen kaartje voor de wedstrijd. Burgemeester Ruud Vreeman besloot daarom dat de trein terug moest naar Groningen.

Volgens de gegevens van de FC hadden echter zeker 71 supporters een geldig toegangsbewijs voor het duel. Directeur Hans Nijland van FC Groningen begrijpt daarom niet waarom Vreeman de supporters heeft geweerd. De club wil zo snel mogelijk opheldering van hem. FC Groningen heeft supporters die terug zijn gestuurd en wel een geldig toegangsbewijs hadden, toegezegd het geld terug te geven.

Overigens zou in Tilburg een persoon zijn aangehouden wegens het mishandelen van een agent. In totaal werden 37 supporters aangehouden van de ruim 100 fans, omdat zij alsnog de trein in Tilburg hadden verlaten. Terug in Groningen werden nog eens 7 supporters aangehouden, omdat ze vernielingen zouden hebben aangericht in de trein.

Directeur Hans Nijland van FC Groningen...

Woordvoerder André van den Hul van de Tilburgse politie....

RTVNOORD
      maandag 24 november 2008 @ 17:13:49 #70
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_63482700
    Mooi gebaar van de FC! Ga deze week nog even langs om m'n geld terug te krijgen. En die mishandeling van een agent is ook weer zo overtrokken. De beste man probeerde samen met 6 andere ME'ers een volle wagon binnen te stormen om die jongens terug te dringen en van de deuren vandaan te houden. Dat het het dan nogal krap is in zo'n deurtje en er mensen in de verdrukking komen dus gaan duwen. Als je dan je been breekt als ME'er omdat je met je been tussen de trein en perron vastzit, tja domme pech. Maar dan wel als mede ME'ers die jongen het perron op slepen en voor de rest van de fans met z'n vijven aftuigen. Ja, dan gaan mensen dingen slopen en uitbreken.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      maandag 24 november 2008 @ 17:17:57 #71
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_63482782
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 17:01 schreef venomsnake het volgende:
    Een enorme negatieveling is die Henk Kok inderdaad.. .
    [..]
    Ze wisten dus allang dat ze die trein terug gingen sturen en ons toch laten komen, vuile kankerflikkers.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_63483133
    B-t, kun je er samen met je reisgenoten niet een zaak van maken? Jullie hebben gewoon 8 uur gevangen gezeten in die trein, nou ja.. erger nog eigenlijk. Als beesten opgesloten, je had beter in Tilburg een agent kunnen meppen en dan naar een cel gebracht worden, dan kon je tenminste naar de wc.
    Via de SV moet toch het een en ander op te zetten zijn?

Als ik de verhalen op het groningen forum ook lees. brrr, coupé volgespoten met traangas, grote bekken van agenten, als je er op antwoordde kreeg je een knuppel in de nek. Met 3 agenten vastgehouden worden om vervolgens door de 4e en 5e in elkaar getrapt te worden.
      maandag 24 november 2008 @ 17:41:07 #73
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_63483419
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 17:30 schreef Prosac het volgende:
    B-t, kun je er samen met je reisgenoten niet een zaak van maken? Jullie hebben gewoon 8 uur gevangen gezeten in die trein, nou ja.. erger nog eigenlijk. Als beesten opgesloten, je had beter in Tilburg een agent kunnen meppen en dan naar een cel gebracht worden, dan kon je tenminste naar de wc.
    Via de SV moet toch het een en ander op te zetten zijn?

Wij krijgen ons geld terug van ons trein_ en wedstrijdkaartje, dat is al meer dan waar we op hoopten. En om er verder een zaak van te maken heb ik geen verstand van, maar lijkt me te veel kosten en te lang duren voordat wij uiteindelijk in het gelijk gesteld worden. Als ik zo mishandeld werd door de politie als sommigen, dan zou ik zeker stappen ondernemen. Ik laat het hier maar bij denk ik.
    quote:
    Als ik de verhalen op het groningen forum ook lees. brrr, coupé volgespoten met traangas, grote bekken van agenten, als je er op antwoordde kreeg je een knuppel in de nek. Met 3 agenten vastgehouden worden om vervolgens door de 4e en 5e in elkaar getrapt te worden.
    Het was pure provocatie wat ze deden en daarnaast verwachten ze van ons dat we weten wat er allemaal moet gebeuren. Wij zijn ook nooit geïnstrueerd over hoe en wat. Als ze dan besluiten dat de trein weer terug moet en iedereen weg van de deuren moesten, gaan ze dat niet zeggen, nee meteen een charge door de deur en vooral niet schuwen je knuppel te gebruiken en dan heb ik het inderdaad nog niet eens over een jongen die met een wapenstok op z'n keel ligt op het lichaam schoppen.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_63483496
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 17:41 schreef Bullet-tooth het volgende:

[..]

Wij krijgen ons geld terug van ons trein_ en wedstrijdkaartje, dat is al meer dan waar we op hoopten. En om er verder een zaak van te maken heb ik geen verstand van, maar lijkt me te veel kosten en te lang duren voordat wij uiteindelijk in het gelijk gesteld worden. Als ik zo mishandeld werd door de politie als sommigen, dan zou ik zeker stappen ondernemen. Ik laat het hier maar bij denk ik.
    Qua kosten zou het niets moeten zijn geloof ik, kun je gewoon via de FC of de supportersvereniging laten doen. Die hebben daar speciaal juridische mensen voor en een advocaat. Ik zou het toch eens navragen, hoewel ik me kan voorstellen dat je het zo wel best vindt.
    pi_63484588
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 17:41 schreef Bullet-tooth het volgende:
    Het was pure provocatie wat ze deden en daarnaast verwachten ze van ons dat we weten wat er allemaal moet gebeuren. Wij zijn ook nooit geïnstrueerd over hoe en wat. Als ze dan besluiten dat de trein weer terug moet en iedereen weg van de deuren moesten, gaan ze dat niet zeggen, nee meteen een charge door de deur en vooral niet schuwen je knuppel te gebruiken en dan heb ik het inderdaad nog niet eens over een jongen die met een wapenstok op z'n keel ligt op het lichaam schoppen.
    Dat laatste is gewoon strafbaar. Ik weet niet of je als getuige aangifte kan doen, maar ik zou het er zéker niet bij laten zitten.
      maandag 24 november 2008 @ 18:35:52 #76
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_63484799
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 18:27 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat laatste is gewoon strafbaar. Ik weet niet of je als getuige aangifte kan doen, maar ik zou het er zéker niet bij laten zitten.
    Ik denk niet dat daar serieus op in gegaan wordt, hoewel mocht die jongen een beroep doen op het FCG-forum dan zullen er zich genoeg mensen melden denk ik.
    Het is zelfs door een jongen met een mobieltje gefilmd. Er schijnen later nog wel mobieltjes zijn afgepakt door de politie. Maar goed meer weet ik daar ook niet van.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      maandag 24 november 2008 @ 20:15:13 #77
    200994 Kriegel
    Ik ben overrated
    pi_63487740
    Wat een intens sneue klootzakken zeg, machtsmisbruikers zul je ook altijd houden. Ik heb met jullie te doen, serieus, en ik zou er zeker een zaak van maken als ik het allemaal zo lees.

Overigens, waarom in godsnaam mocht de wc van die trein niet gebruikt worden?
    Maximaal 4 regels
    Maximaal 250 tekens
    (te kort? neem een abonnement)
      maandag 24 november 2008 @ 21:01:53 #78
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_63489302
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 20:15 schreef Kriegel het volgende:
    Wat een intens sneue klootzakken zeg, machtsmisbruikers zul je ook altijd houden. Ik heb met jullie te doen, serieus, en ik zou er zeker een zaak van maken als ik het allemaal zo lees.

Overigens, waarom in godsnaam mocht de wc van die trein niet gebruikt worden?
    In die tussengedeeltes van de trein stond het vol met ME en die hielden de deuren dicht.
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
      maandag 24 november 2008 @ 22:02:49 #79
    200994 Kriegel
    Ik ben overrated
    pi_63491286
    Royal sadness.
    Maximaal 4 regels
    Maximaal 250 tekens
    (te kort? neem een abonnement)
      maandag 24 november 2008 @ 22:36:48 #80
    116532 The_Verve
    Midfield Maestro
    pi_63492446
    Het is te hopen dat er een serieuze zaak van wordt gemaakt zodat er koppen gaan rollen bij de Tilburgse politie. Want ze schijnen zich wel vaker te misdragen daar...
    pi_63496356
      dinsdag 25 november 2008 @ 01:31:09 #82
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_63496377
    Ik ben benieuwd
    pi_63498958
    wanneer is de landelijke première. Ik heb al begrepen dat het ze in tilburg niet gelukt is om alle telefoons en geheugenkaartjes in beslag te nemen dus het is vast leuk materiaal. Op naar de oscars!
    pi_63505772
    quote:
    Vålerengen IF en Abdellaoue weerstaan Man Utd

25/11/2008 12:55

Manchester United moet de komst van Mohammed Abdellaoue voorlopig uit het hoofd zetten. Vålerengen IF heeft de uitnodiging voor een stage afgewezen.

'In samenspraak met Moa en zijn zaakwaarnemer hebben we besloten het aanbod van Manchester United af te wijzen', zegt directeur Pål Breen op de website van de Noorse club.

Abdellaoue, die door meer clubs wordt gevolgd, heeft in zijn eerste jaar bij Vålerengen IF direct indruk gemaakt. De 23-jarige aanvaller heeft op 20 augustus tegen Ierland zijn debuut gemaakt voor de Noorse nationale ploeg.

VI
    Ben benieuwd of de FC hem nog binnen weet te hengelen. Hij krijgt me toch een media aandacht in binnen en buitenland.. Hij wordt er niet goedkoper op zo vrees is, al zal dat ook wel de bedoeling van deze hele soap zijn.
      dinsdag 25 november 2008 @ 14:36:06 #85
    82552 Bullet-tooth
    H.K.A.S. Groningen
    pi_63506935
    Net terug van de Euroborg waar ik mijn geld terug heb gekregen. Dames achter de balie hadden alles al gehoord en vonden het maar vreselijk. Heb m'n telefoonnummer achtergelaten en als het nodig is nemen ze contact op.
    Klasse van de FC .
    Henk Knaagt Aan Schenen
    Hij Kijkt Aapjes Soms
    pi_63507969
    Mooi zo BT.
    Als je al die verhalen leest... Ongelooflijk gewoon. SS praktijken.
    Pissen in flesjes en zakjes in de eigen coupe omdat men personen geen toegang tot het toilet geeft, traangas de coupe in spuiten, met een groep ME'ers een persoon afuigen etc..
    pi_63508027
    quote:
    Aangetekende brief
    “Vandaag (dinsdag – red.) zullen wij bij de burgemeester van Tilburg per aangetekende brief onze onvrede uiten over de gang van zaken en om opheldering vragen over het hoe en waarom van afgelopen zondag. Het is natuurlijk bijzonder vervelend voor de supporters die zondagmorgen voor dag en dauw op pad zijn gegaan naar Tilburg om daar een leuke voetbalmiddag te beleven.”

“Buiten het onbegrip hebben wij vooral ook moeite met de wijze waarop met de mensen in de trein is omgegaan. De behandeling die hen ten deel is gevallen, is niet meer van deze tijd. Natuurlijk zullen wij onze achterban op de hoogte houden van de ontwikkelingen in deze zaak.”

Collecte GF
    “Voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen AZ zullen de Groningen Fanatics (GF) hun jaarlijkse collecte houden. Bij alle ingangen van het stadion staan mensen met collectebakken, vanaf het moment dat het stadion open gaat tot ongeveer tien minuten voor het begin van de wedstrijd. De collecte is ieder jaar weer van groot belang voor de GF. Naast inkomsten uit de eigen merchandising en de jaarlijkse bijdrage van de Supportersvereniging, waarvan GF onderdeel is, vormt de collecte een grote bron van inkomsten om de sfeeracties te financieren. Het zou mooi zijn als het bedrag van de vorige collecte, toen ¤ 9.464 werd opgehaald, dit jaar wordt overtroffen.”

Nieuwsbrief
    pi_63525715
    Vandaag in VI weer een stuk over de Zweden:

woensdag 26 november 2008 @ 01:21:53 #89
    176521 Grulez
    rasgroninger
    pi_63526109
    Nou lijkt me nieteens de moeite van het lezen...
      woensdag 26 november 2008 @ 12:30:53 #90
    121632 Thomas87
    Democracy is coming!
    pi_63533360
    quote:
    FC Groningen heeft een supporter na het betreden van het speelveld een levenslang stadionverbod opgelegd. Dat laat algemeen directeur Hans Nijland weten op de website van de club uit de Martinistad.

"Direct na het laatste fluitsignaal van de wedstrijd FC Groningen - De Graafschap (op zondag 16 november, red.) heeft een supporter het gewaagd het veld te betreden. Zoals bekend staat op het ongeoorloofd betreden van het veld een stadionverbod voor het leven", aldus Nijland. "Wij hopen dat wij deze maatregel in de toekomst niet weer hoeven te nemen."
    Bron: FCupdate.nl

Hij houdt dus wel voet bij stuk! Dat wordt over 10 jaar een evaluatiegesprek volgens mij. Niet zo'n snuggere actie, je wist dat zoiets zwaar bestraft zou worden.
    Forwardstudent tegen nieuwe Forward-trainer Martin Drent: "Trainer zijn is voor talentlozen"
    Martin Drent: "Studeren ook!"
    pi_63535031
    dat was ook nog eens een supporter van 'zuid'. Tuig daar, Nijland moet daar maar even de palen neerzetten.
    pi_63541972
    In de VI staat dat Groningen 15 miljoen voor Berg vraagt.
    Verder een leuk stuk over Andersson en Granqvist.
    Andersson vind dat Grunn voor het kampioenschap moet gaan.
    pi_63542206
    Nijland kennende gaat Berg dus in de winter naar Ajax voor 12 mil. (Ajax bied 9, Grun wil 15)
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
    pi_63542227
    Negatieveling.
    pi_63542247
    Ach
    Bodybuilding #1
    Hardlopen #2
    pi_63542268
    Met 12 miljoen hebben we er ook weer een lekkere poot uitgedraaid, maar ik denk dat die 15 miljoen wel redelijk hard zal zijn in januari.
    pi_63542354
    Gewoon niet verkopen en als het toch moet dan maar aan een buitenlandse club.
    pi_63542711
    Het beste zou inderdaad zijn om hem nog een half jaar te behouden en nog een spits erbij te halen in de winterstop die naast hem kan spelen. Sterkere aanval plus dan kan de nieuwe spits alvast een half jaar aan de FC wennen. Maar volgens mij is dat de intensie ook van de FC.

Verder zou ik Andersson wel eens op 10 willen zien spelen als Berg terug is van zijn schorsing.
    pi_63543242
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 13:38 schreef Prosac het volgende:
    dat was ook nog eens een supporter van 'zuid'. Tuig daar, Nijland moet daar maar even de palen neerzetten.
    Lekker in beeld in het sportjournaal net...
    pi_63550618
    Artikel met Andersson en Granqvist in VI:

Klikbaar

Klikbaar

Klikbaar

Met dank aan Bavvelder, fcgforum
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')