Je hebt echt geen idee hoeveel accijns er met benzine opgehaald wordt tov roken, nietwaar?quote:Op maandag 24 november 2008 08:43 schreef LamstraalASD het volgende:
maar ow jee als alle rokers stoppen.
Dan word de benzine 5 euro de liter een brood kost 5 euro en ga zo maar door.
Goh, ik moet toch ook gewoon de volle mep aan pensioenpremie betalen?quote:Op zondag 23 november 2008 13:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan moeten ze om te beginnen alle niet-rokers alvast 100 euro meer geven.
Maar ja, dat pikken de rokers dan niet, natuurlijk!
Punt is een beetje dat niet alleen het roken duurder word.quote:Op maandag 24 november 2008 12:03 schreef waht het volgende:
Dus roken is wel een dure hobby geworden.
Dat zijn dezelfde mensen die dankzij oa die accijnzen een goede gezondheidszorg hebben? Het kan niet en-en, daarom zullen veel mensen het accepteren denk ik. (ikzelf ook, ik hoef geen rekening van 10k als ik toevallig mijn been breek)quote:Op zondag 23 november 2008 12:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het moet ook niet te lang op zich laten wachten!!
Maar goed, de accijns op een pakje sigaretten verhogen is m.i. niet hetzelfde als het vergassen van zes miljoen Joden! Het gaat eerder om de supervolgzaamheid die mensen hebben.
Je doet net alsof 200 Euro een godsvermogen is.quote:Op maandag 24 november 2008 08:43 schreef sgeitgeit het volgende:
Werken tot je sterft?
De baten van rokers zoals accijnzen en BTW liggen veel hoger dan de kosten van rokers en dan praat ik niet eens over het verlies aan werkgelegenheid.
Er is een keer uitgerekend dat als de rokers zouden stoppen dat iedere INWONER van NL ongeveer 200 euro meer belasting zou moeten betalen.
Ben jij bereid om 800 euro per jaar meer op te hoesten aan belastingen als je met 4 personen in een gezin leeft?
In plaats van dat je de rokers dankbaar bent voor de belastingkorting zit je op ze af te geven als dat ze een misdadige paria's zijn.
Dat zijn alleen de accijns. Het voordeel in ziektekosten en AOW kost je pas echt geld.quote:Op maandag 24 november 2008 22:25 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Je doet net alsof 200 Euro een godsvermogen is.
Als dat de prijs is voor een jaar lang nergens meer die putlucht tegen te komen; waar kan ik tekenen ?
Is... Ik hou niet van taalpurisme, maar dit doet pijn aan de ogen...quote:Op maandag 24 november 2008 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat zijn alleen de accijns.
Accijnzen danquote:Op maandag 24 november 2008 22:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is... Ik hou niet van taalpurisme, maar dit doet pijn aan de ogen...
Vraag het aan die scheitende schijt, die komt met de cijfers.quote:
Belangrijker: leg even uit waarom in NL ineens nog maar 2 miljoen mensen wonen volgens jou.
Ook dat klopt niet. Denk er even rustig over na...quote:
Nee, ik reageerde op jouw stelling dat die 200 euro pp alleen accijns zou zijn. Dat klopt niet, want in totaal wordt er maar 400 mio opgehaald.quote:Vraag het aan die scheitende schijt, die komt met de cijfers.
Aan tabaksaccijns? Dat is 2 miljard.quote:Op maandag 24 november 2008 23:52 schreef DS4 het volgende:
Nee, ik reageerde op jouw stelling dat die 200 euro pp alleen accijns zou zijn. Dat klopt niet, want in totaal wordt er maar 400 mio opgehaald.
Doe even bron...quote:Op maandag 24 november 2008 23:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Aan tabaksaccijns? Dat is 2 miljard.
Ok, je hebt gelijk. Verkeerd gekeken, het was het bedrag dat bij de verhoging hoorde...quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:20 schreef Boze_Appel het volgende:
kilkkie
2007 was het 2.136.000.000 en dat is nog ex. de 19% btw.
Er zijn zat gezinnen waar dat een godsvermogen voor is.quote:Op maandag 24 november 2008 22:25 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Je doet net alsof 200 Euro een godsvermogen is.
Als dat de prijs is voor een jaar lang nergens meer die putlucht tegen te komen; waar kan ik tekenen ?
Het zal dan ook wel via "sterkste schouders, zwaarste lasten"-systeem gaan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 07:04 schreef Keltie het volgende:
Er zijn zat gezinnen waar dat een godsvermogen voor is.
Da's kut voor ze.quote:Op dinsdag 25 november 2008 07:04 schreef Keltie het volgende:
Er zijn zat gezinnen waar dat een godsvermogen voor is.
Mensen die niet roken leven langer (Altans dat beweert men. Oma is 84 slikt geen medicijnen en rookt vanaf haar 14de 25 cigaretten op een dagquote:Op maandag 24 november 2008 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zijn alleen de accijns. Het voordeel in ziektekosten en AOW kost je pas echt geld.
Mensen die niet roken kunnen meer arbeid leveren en langer arbeid blijven leveren.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:57 schreef Revolution-NL het volgende:
Mensen die niet roken leven langer (Altans dat beweert men. Oma is 84 slikt geen medicijnen en rookt vanaf haar 14de 25 cigaretten op een dag) , ze dienen dus ook langer verzorgt te worden.
Laten we het bij feiten houden.quote:
Ik vermoed dat jeugd onder de 18 niet meegerekend wordt bij het berekenen van die 200, die betalen grotendeels immers nog geen premies volksverzekeringen ed .. dat is grof over de duim gepeild iets meer dan 20% van de totale bevolkingquote:Op dinsdag 25 november 2008 00:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. Verkeerd gekeken, het was het bedrag dat bij de verhoging hoorde...
Maar goed, dan nog kom je niet op 200 euro pp.
Feiten?quote:Op woensdag 26 november 2008 10:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Laten we het bij feiten houden.
http://www.elsevier.nl/we(...)r-de-samenleving.htm
Maar dan moeten er ook geen berekeningen komen als gezin van 4 = 800 euro...quote:Op woensdag 26 november 2008 11:13 schreef moussie het volgende:
Ik vermoed dat jeugd onder de 18 niet meegerekend wordt bij het berekenen van die 200, die betalen grotendeels immers nog geen premies volksverzekeringen ed .. dat is grof over de duim gepeild iets meer dan 20% van de totale bevolking
hehe, klopt ..quote:Op woensdag 26 november 2008 12:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar dan moeten er ook geen berekeningen komen als gezin van 4 = 800 euro...
Persoonlijk denk ik dat welzijnstechnisch sport meer brengt dan het economisch kost.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:22 schreef sp3c het volgende:
wat kosten sportblessures de maatschappij nu eigenlijk per jaar?
tijd dat we daar extra belasting op gaan heffen want ik sport niet en ik heb geen zin om iedere keer te betalen voor die figuren die zo dom zijn geweest zich te hard tegen hun knie te hebben laten schoppen
d(en).
Wat brengt recreatief sporten op? Zo kunnen wel alles namelijk wel rechtrekenen. Ik denk zelfs dat de rokers per saldo geld opleveren, maar om daarvoor roken nu niet te ontmoedigen. Daarbij draait het natuurlijk vooral om de inkomsten om de zo geprezen verzorgingsstaat in stand te houden.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:22 schreef sp3c het volgende:
wat kosten sportblessures de maatschappij nu eigenlijk per jaar?
tijd dat we daar extra belasting op gaan heffen want ik sport niet en ik heb geen zin om iedere keer te betalen voor die figuren die zo dom zijn geweest zich te hard tegen hun knie te hebben laten schoppen
mjah ik sport ook eigenlijk wel hoorquote:Op woensdag 26 november 2008 18:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat welzijnstechnisch sport meer brengt dan het economisch kost.
Dat sporten de samenleving geld kost staat echter als een paal boven water. Het meeste wordt op de een of andere manier gesponsord door de (lagere) overhed(en).
tuurlijk en daar ben ik ook niet tegenquote:Op woensdag 26 november 2008 18:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat brengt recreatief sporten op? Zo kunnen wel alles namelijk wel rechtrekenen. Ik denk zelfs dat de rokers per saldo geld opleveren, maar om daarvoor roken nu niet te ontmoedigen. Daarbij draait het natuurlijk vooral om de inkomsten om de zo geprezen verzorgingsstaat in stand te houden.
Ik lees zelden de voorstellen voor accijnsverhoging op tabak door (lees: niet), dus ik kan je niet vertellen op grond waarvan de overheid claimt dat ze accijns heft. Ik vind dat ook eigenlijk niet zo belangrijk.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:34 schreef sp3c het volgende:
zeg dan gewoon waar het op staat, rokers (en drinkers) zijn verslaafd dus is het makkelijk geld verdienen voor de overheid, kan ik op zich wel mee leven maar slappe smoesjes zijn zo ... slap
Nou, de fijnere bijtellingsregeling voor auto's van 15 jaar en ouder gaat naar 25 jaar en ouder op grond van "meer CO2-uitstoot". De grootste kul, want het verbruik is eigenlijk niet gestegen in die jaren en als er uitgeweken wordt naar auto's van 25 jaar of ouder... dan hebben we het over auto's zonder katalysator...quote:Op woensdag 26 november 2008 18:47 schreef sp3c het volgende:
want het kan natuurlijk niet zo zijn dat de overheid maar links en rechts met flauwekulsmoesjes geld vandaan begint te trekken om gaten in het budget te dichten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |