Wat voor een? Zit nu lekker aan een Aberlour 10, een mooie single malt.quote:
standaard slubber whiskytje hierquote:Op zondag 23 november 2008 05:38 schreef JJH het volgende:
[..]
Wat voor een? Zit nu lekker aan een Aberlour 10, een mooie single malt.
Oh en als toetje had ik griesmeelpudding.. maar ik zit nu After Eights te etenquote:Op maandag 24 november 2008 19:21 schreef LastRequest het volgende:
Even wat restjes opmaken...
Verse spinazie gewokt met wat knoflook, in stukjes gesneden aardappelen gebakken (in schil) en een rundvleesburger erbij gebakken.. Wel lekker, maar ik voel me nu echt zo'n aardappels-vlees-groente-mens
Alleen jammer dat er zo weinig mais in zat...quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:06 schreef Isabeau het volgende:
Als ontbijt een goed gevulde tortilla
ikke niet meerquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Gebakken rijst is een goed idee, dat ga ik zo maken.
Ja, prei vind ik ook geen groente om zo te eten. Door de pasta en door soep in het heerlijk maar voor de rest mogen ze het afschaffen .quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:38 schreef Fuente het volgende:
Vanavond preischotel uit de oven.. helemaal geen zin in, maar de prei moet eigenlijk wel op.
Nou, je hebt genoeg opgeschept voor jullie beiden lijkt mequote:Op dinsdag 25 november 2008 19:00 schreef bewegende_ninja het volgende:
gekookt.... de poes wil ook een hap
[ afbeelding ]
boter, bloem, melk, eventueel wat kruiden er door heen, beetje zout en peper.quote:Op woensdag 26 november 2008 09:14 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Even een stomme vraag, want we eten vanavond bloemkool met een sausje, aardappelen en een braadworst...maar: hoe maak je een simpel sausje voor over de bloemkool? Gewoon een wit sausje, zonder kaas... Bedankt!
Bedankt! Maarquote:Op woensdag 26 november 2008 11:30 schreef enrico_t het volgende:
[..]
boter, bloem, melk, eventueel wat kruiden er door heen, beetje zout en peper.![]()
Vanavond eet ik, rijst, sate, gemengde sla met komkommer
Dank je welquote:Op woensdag 26 november 2008 12:10 schreef ColdFeet het volgende:
Iggy: eetlepel boter smelten, anderhalve eetlepel bloem erbij, eventjes op zacht vuur laten 'garen', dan scheut voor scheut melk erbij, steeds kloppen met de garde tot de klontjes weg zijn. Op smaak brengen met peper, zout en nootmuskaat.
Ik had net een stuk zelfgemaakte banoffee pie. Té lekker
Receptquote:Op woensdag 26 november 2008 12:14 schreef n0a het volgende:
Net indische kroket gemaakt
[ afbeelding ]
Ik wil ookquote:
quote:Op woensdag 26 november 2008 13:09 schreef Bluezz het volgende:
@MMM
![]()
Was je in het hotel Augusta in IJmuiden??
Hoe maak jij jachtsaus? Ik zit nog recepten te neuzen op zoek naar de lekkerste.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:20 schreef Sylvana het volgende:
zigeunerschnitzel met jachtsaus, aardappelpartjes en Mexicaanse groentenmix
Ik gebruik zelf dit recept, alleen dan zonder de wijn ( dus gewoon alleen met de runderbouillon)quote:Op woensdag 26 november 2008 17:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Hoe maak jij jachtsaus? Ik zit nog recepten te neuzen op zoek naar de lekkerste.
Die was ik inderdaad al tegengekomen in verschillende varianten, dan volg ik die wel ongeveer op.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf dit recept, alleen dan zonder de wijn ( dus gewoon alleen met de runderbouillon)
* 150 gram champignons, in stukken
* 2 uien, fijngesnipperd
* 2,5 deciliter runderbouillon
* 2 deciliter witte droge wijn
* 1 blikje tomatenpuree
* 2 eetlepels bruine suiker
* peterselie en dragonblaadjes
* boter
* zwarte peper en zout
Smelt een flinke klont boter in een pan en fruit daarin de champignons en de ui enkele minuten aan, blijf regelmatig roeren.
Giet vervolgens de bouillon en de wijn erbij en laat dit zo'n 10 minuten doorkoken.
Peper naar smaak. Neem wat vocht uit de pan en meng er de tomatenpuree onder.
Doe onder voortdurend roeren terug bij de saus. Breng alles op smaak met wat zout en de suiker.
Laat de saus aan de kook komen en klop er 1 eetlepel boter door zodat het ietwat schuimig wordt.
Laat zachtjes doorsudderen tot sausdikte. Strooi er tenslotte peterselie en dragonblaadjes over.
Zien er lekker uit.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:14 schreef n0a het volgende:
Net indische kroket gemaakt
[ afbeelding ]
Oeh die met Mascarpone volgens recept van Vork?quote:Op woensdag 26 november 2008 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
tomaten-limoen-risotto was het vanavond![]()
Dat klinkt lekkerquote:Op woensdag 26 november 2008 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
quote:Op woensdag 26 november 2008 20:16 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oeh die met Mascarpone volgens recept van Vork?
Die combinatie vind ik ook echt geniaal. Ik drink altijd melk bij de patat.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:44 schreef Leintjeuh het volgende:
Raspatat joppie met een frikandel speciaal. En twee glazen melk
Gemaakt en het was gelukt! Nogmaals bedanktquote:Op woensdag 26 november 2008 12:10 schreef ColdFeet het volgende:
Iggy: eetlepel boter smelten, anderhalve eetlepel bloem erbij, eventjes op zacht vuur laten 'garen', dan scheut voor scheut melk erbij, steeds kloppen met de garde tot de klontjes weg zijn. Op smaak brengen met peper, zout en nootmuskaat.
Heb je een recept hiervoor? Klinkt ontzettend lekkerquote:Op woensdag 26 november 2008 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
staat in het Risotto-topicquote:Op donderdag 27 november 2008 08:42 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Heb je een recept hiervoor? Klinkt ontzettend lekker
Duhquote:Op donderdag 27 november 2008 09:47 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
staat in het Risotto-topicis een recept van Vork
Je heupen en je kont zijn niet jaloers hoor.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik denk dat ik jaloers ben op MM want dat klinkt wel erg lekker..
Morgen de hele dag de tijd om wat lekkers te maken, iemand een idee????????????
een lekker stoofpotjequote:Op donderdag 27 november 2008 20:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik denk dat ik jaloers ben op MM want dat klinkt wel erg lekker..
Morgen de hele dag de tijd om wat lekkers te maken, iemand een idee????????????
OK, dit heb ik gedaan. Tips, opmerkingen en what the hell heb je gedaan?!quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:03 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ga een chinees tomatensoepje maken. Ben nog op zoek naar het ultieme recept dus als iemand tips heeft dan graag.
Geweldig, zo'n moederquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:49 schreef Tezz het volgende:
Vandaag een logeerkindje die helemaal verzot is op wraps, dus ik heb lekkere bloemtortilla's gehaald en maak er maar van alles bij, zodat ze zelf kan vullen met wat ze lekker vindt. Ik heb roma tomaatjes, gekruide kipfilet, ijsbergsla, gegrilde courgette, geraspte kaas, jalapenopepertjes, komkommer en zoete puntpaprika. Daarbij nog wat creme fraiche en een salsa en dan moet het wel goed komen denk ik zo.
Als lunch mogen ze kiezen: poffertjes of tosti.
Als tussendoortje gaan we kruidnoten bakken.
Lekker joh, zo'n verwendagje voor de kids. Ik kan me heerlijk uitleven, hihi.
Dat heb ik ook ergens gelezen maar dat vind ik zo... tja.. euhm... appelmoes in de soep?quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:53 schreef uniekhoorn het volgende:
MM, ze zeggen dat je er appelmoes doorheen moet doen.
Dan krijg je juist dat zoetzure wat je bij veel Oosterse gerechten ziet, toch?quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ergens gelezen maar dat vind ik zo... tja.. euhm... appelmoes in de soep?
Appels voor de consistentie en de suiker in de appelmoes voor de zoete smaak. Kan primaquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Dat heb ik ook ergens gelezen maar dat vind ik zo... tja.. euhm... appelmoes in de soep?
Ik ben dol op appelmoesquote:Op vrijdag 28 november 2008 17:35 schreef -Mellow- het volgende:
Vandaar dat ik chinese tomatensoep niet zo lekker vind
Tijdje geleden daar geweest maar dat was toen niet echt een succes. Misschien toch maar eens proberen. Grand Palace ga ik iig nooit meer heen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:29 schreef RobinOok het volgende:
Vanmiddag lekker geluncht bij de Lange Muur in Rotterdam. Echt een aanrader!
[ afbeelding ]
Mijn god, dat ziet er goddelijk uitquote:Op vrijdag 28 november 2008 21:29 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Is er altijd wel erg druk inderdaad. Ik weet het van de nieuwe eigenaar. We zijn van de zomer een keer geweest. Wat dim sum, wen chow fan, halve peking eend en kangkung. Kangkung dreef in grijzig water, smaak was ook niet je van het.quote:Op zaterdag 29 november 2008 01:16 schreef RobinOok het volgende:
Ik ben geen heel erg grote fan van dimsum, maar bij de Lange Muur heb ik echt het idee dat ze alles zelf maken. Alles is kraakvers en knapperig en lekker en sappig en goed. Maar ja, je moet ook maar net de goeie dingen bestellen he? Want ik denk als je daar een portie bamie of zo bestelt dat er geen reet aan is.
Ik was er een keer eerder, in januari, ook 's middags en toen was ik ook al zo enthousiast.
Je weet toch wel dat het sinds een jaar of zo een nieuwe eigenaar heeft he?
Vrijdagmiddag, 14:00u en bijna alle tafels waren bezet. Dat zegt ook wat hoor.
Als je nog eens gaat dan kan ik dus aanbevelen:
* kwal met eend salade (middenlinks op foto, serieus, ik denk dat niemand daar moeite mee zal hebben, echt heerlijk)
* de gestoomde inktvis met trassi (middenrechts op de foto, de trassie gewoon links laten liggen, maar de inktvis is heerlijk vers en mals en de groenten en koriander en sojasaus heerlijk fris)
* changfen/ cheung fan zijn die rollen van rijstvellen. Rechtsboven op de foto. Deze keer met charsui, varkensvlees dus. (chinese babi pangang) Maar met garnalen vind ik nog lekkerder.
* linksboven, tarot-cakes. Oja, zeker weten dat de gemiddelde nederlander die lekker vind. Is een beetje de chinese kroket. Heerlijk knapperige buitenkant met zoetig ragout/stoofvlees van binnen. Echt niks "engs" aan ook.
Rechtsonder in de hoek was een vergissing, hihi.
En verder alle gewone, alom bekende garnalen/varkensvlees pasteitjes enzo zijn ook lekker. Maar meer standaard.
Ik zou zelf diverse van die gerechten nooit bestellen, maar je maakt me nieuwsgierig!quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:29 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, ik zou eens zo'n bestelformulier mee naar huis moeten nemen en noteren welke ik denk dat de gemiddelde nederlander ook zou lusten. Want die dingen die ik hierboven noem, die zou jij ook echt lekker vinden. Zeker weten.quote:Op zaterdag 29 november 2008 10:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou zelf diverse van die gerechten nooit bestellen, maar je maakt me nieuwsgierig!
Ik heb er zelf ook een keer gegeten, maar ik vond het niet zo bijzonder (de persoon die me meenam was lyrisch), maar misschien komt dat ook omdat ik 'herkenbare' gerechten heb besteld en niet de onbekende typisch chineze gerechtjes.
quote:Op zaterdag 29 november 2008 10:19 schreef n0a het volgende:
Waar heb je die diepvries vandaan en hoe smaakte die? Heb het ooit bij de wah nam hong gekocht en dat smaakte toch heel anders dan dat ik het bij restaurants heb gegeten.
Ik lust allesquote:Op zaterdag 29 november 2008 10:16 schreef RobinOok het volgende:
Ja, ik zou eens zo'n bestelformulier mee naar huis moeten nemen en noteren welke ik denk dat de gemiddelde nederlander ook zou lusten. Want die dingen die ik hierboven noem, die zou jij ook echt lekker vinden. Zeker weten.
Of je moet een rare miemel zijn die sowieso "niks lust".
quote:Op zaterdag 29 november 2008 10:59 schreef Isabeau het volgende:
* Isabeau mompelt iets over 'en van alles een vleesloze versie voor die ene vegetariër
Teveel in een keer gedaan? Dat was bij mij sowieso het probleem. Maar aangezien je dezelfde oven hebt zou het ook daar aan kunnen liggen. Ik heb ze nog zeker 2 tot 3 uur in de oven gehad ergens tussen stand 3 en 4.quote:Op zaterdag 29 november 2008 11:08 schreef Isabeau het volgende:
En ik krijg mijn maangedroogde tomaatje sook al niet gedroogd, hoe kan dat nou!
Mijn oven koelt wel heel snel af, dus misschien ligt het daar aan
Kroko ziet eruit als vis, en smaakt naar kip.quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:48 schreef Topspin het volgende:
Lekker simpel en makkelijk vandaag.... Lasagna van de lidl en een salade zelfgemaakt. Zelf-gemaakte lasagna is dan lekkerder maar deze kant en klare is niet vies en vult goed en is zeker smakelijk te noemen.
Krokodil ?Heb nog nooit gehoord dat iemand krokodil gaat eten
Hoe smaakt krokodil?
Toch eens kijken of het ergens te krijgen is hier in het zuiden, echt nog nooit van gehoord dat krokodil gegeten wordt maar dat had ik vroeger met struisvogel ook dus zo vreemd is het ook alweer nietquote:Op zaterdag 29 november 2008 18:55 schreef SHE het volgende:
[..]
Kroko ziet eruit als vis, en smaakt naar kip.
Mijn toetje staat nog in de oven maar de rest was lekker. Al snap ik niet waarom citroenbonen zo heten want ze smaken gewoon naar witte bonen.quote:Op zondag 30 november 2008 16:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ga een soufflé maken met ricotta, sjalotjes en verse kruiden met een salade van jonge bladsla met citroenboontjes en een balsamicodressing.
En als toetje ricotta met caramel.
Volens mij was het gewoon haar advies op je vraag om suggesties...nu doe je net of ze je de les las oid. Je bent toch niet autistisch, mobloquote:Op maandag 1 december 2008 11:21 schreef motorbloempje het volgende:
ja dat kan óók, maar ik kook ze vanavond
jij kan iets anders lekker vinden, maar zeg het niet zo alsof jouw manier de enige is om iets te bereiden
gekookte tongetjes zijngoddelijk
, net zoals gebakken tongetjes heerlijk zijn
ik ga ze koken!basta
naar paps recept, een traktatie vroeger toen ik nog thuis woonde
Ik ben een scheveningse, dus weet écht wel hoe ik met vis moet omgaan! Daarbij bak ik, als ik ze bak, mijn tongetjes in zonnebloemolie, nadat ik ze even in de melk heb gehouden waar een snufje zout doorheen zit, soort van marinade dus
Ik heb jaren op Urk gewerkt en toen kon ik vis krijgen of heel goedkoop alleen toen waardeerde ik het niet, stomme ikquote:Op maandag 1 december 2008 16:23 schreef motorbloempje het volgende:
alleen als je het echt wilt weten![]()
Aardappels poffen en eten met creme fraiche en kruiden. Gehaktbal of hamburger maken van je gehakt. En dan nog wat spruitjes/bloemkool of worteltjes erbij maken. Zoiets?quote:Op maandag 1 december 2008 17:17 schreef henkSX het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig.
Ik wil als ik thuis ben snel en makkelijk iets op tafel zetten, maar heb geen inspiratie
De volgende ingredienten heb ik:
- Kipfilet
- Zalmfilet
- Rundergehakt
- Andijvie
- Spitskool
- Spruiten
- Bloemkool
- Wortels
- Rijst, pasta en aardappelen
- Craime fraise, salsa rojo, sambal, limoen en een redelijke verscheidenheid aan kruiden.
Ik hoop dat jullie iets supersimpel, -lekker, en -makkelijk hebben bedacht en hier gepost als ik dadelijk thuis kom
Zalm insmeren met limoensap, peper en zout, in een ovenschaal doen, wat witte wijn onder in de schaal schenken en wat crème fraîche erover verdelen. 15-20 minuten in de oven.quote:Op maandag 1 december 2008 17:17 schreef henkSX het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig.
Ik wil als ik thuis ben snel en makkelijk iets op tafel zetten, maar heb geen inspiratie
De volgende ingredienten heb ik:
- Kipfilet
- Zalmfilet
- Rundergehakt
- Andijvie
- Spitskool
- Spruiten
- Bloemkool
- Wortels
- Rijst, pasta en aardappelen
- Craime fraise, salsa rojo, sambal, limoen en een redelijke verscheidenheid aan kruiden.
Ik hoop dat jullie iets supersimpel, -lekker, en -makkelijk hebben bedacht en hier gepost als ik dadelijk thuis kom
Ja! Dit wordt hemquote:Op maandag 1 december 2008 18:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zalm insmeren met limoensap, peper en zout, in een ovenschaal doen, wat witte wijn onder in de schaal schenken en wat crème fraîche erover verdelen. 15-20 minuten in de oven.
En dan met gestoomde worteltjes?
Waarom eet je dan geen vis ?quote:Op maandag 1 december 2008 18:31 schreef MinderMutsig het volgende:
En dat voor iemand die geen vis eet.
Gekookt ook niet???quote:Op maandag 1 december 2008 18:31 schreef MinderMutsig het volgende:
En dat voor iemand die geen vis eet.
Naja eigenlijk zeg ik het niet goed. Ik probeer wel regelmatig vis maar ik vind het niet lekker.quote:
Okeyquote:Op maandag 1 december 2008 20:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Naja eigenlijk zeg ik het niet goed. Ik probeer wel regelmatig vis maar ik vind het niet lekker.
De smaak, de structuur, het mondgevoel. Een of meerdere van deze afhankelijk van het soort zeebeest, maar eigenlijk altijd wel de smaak.quote:Op maandag 1 december 2008 20:26 schreef Topspin het volgende:
[..]
OkeyVraag me dan wel even af wat er niet lekker kan zijn aan vis
, Maar daar zal ik niet dieper op ingaan, ben wel nieuwsgierig waarom mensen vis niet lekker vinden en vlees wel, ook nieuwsgierig waarom sommige mensen helemaal geen vis en vlees eten en ga zo door
Ja hè.quote:Over vis gesproken, morgen een lekker stuk gebakken vis halen bij de speciaal zaak
Als ik over eten praat/schrijf krijg ik spontaan zin erin
Mooi dat smaken zo kunnen verschillen ook
Dankjewel dan ga ik nu het vlees op kamertemperatuur laten komen!quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:58 schreef Isabeau het volgende:
Chocoladeletter
En Zo-is-dat: ik zet stoofpotjes ook altijd veel langer op dan de receptuur aangeeft, dan wel opletten dat het niet droogkookt.
Die mayo is ook wel lekker, alleen ze hadden het er op lopen smeren, als een dikke laag boterquote:Op dinsdag 2 december 2008 15:56 schreef Mini_rulez het volgende:
Dadelijk een kop koffie.
Vanavond weet ik nog niet, ik heb Knorr Burritos en Kip Tandoori in huis. Allebei niet erg het vermelden waard.
Ik vind die mayo bij de Hema eigenlijk wel lekker.Vooral die mosterdkorrels.
*trots*quote:Op dinsdag 2 december 2008 15:48 schreef Qwea het volgende:
ik ben de hele middag in Emmen geweest, even helpen bij hunkemoller en ff shoppen, dus ik had nog niet gegeten. Haal ik bij de hema een baquette met beenham, istie doordrenkt van de mayo!![]()
![]()
Ik heb heel aso met een papiertje die mayo eraf zitten schrapen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |