Wat voor een? Zit nu lekker aan een Aberlour 10, een mooie single malt.quote:
standaard slubber whiskytje hierquote:Op zondag 23 november 2008 05:38 schreef JJH het volgende:
[..]
Wat voor een? Zit nu lekker aan een Aberlour 10, een mooie single malt.
Oh en als toetje had ik griesmeelpudding.. maar ik zit nu After Eights te etenquote:Op maandag 24 november 2008 19:21 schreef LastRequest het volgende:
Even wat restjes opmaken...
Verse spinazie gewokt met wat knoflook, in stukjes gesneden aardappelen gebakken (in schil) en een rundvleesburger erbij gebakken.. Wel lekker, maar ik voel me nu echt zo'n aardappels-vlees-groente-mens
Alleen jammer dat er zo weinig mais in zat...quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:06 schreef Isabeau het volgende:
Als ontbijt een goed gevulde tortilla
ikke niet meerquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Gebakken rijst is een goed idee, dat ga ik zo maken.
Ja, prei vind ik ook geen groente om zo te eten. Door de pasta en door soep in het heerlijk maar voor de rest mogen ze het afschaffen .quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:38 schreef Fuente het volgende:
Vanavond preischotel uit de oven.. helemaal geen zin in, maar de prei moet eigenlijk wel op.
Nou, je hebt genoeg opgeschept voor jullie beiden lijkt mequote:Op dinsdag 25 november 2008 19:00 schreef bewegende_ninja het volgende:
gekookt.... de poes wil ook een hap
[ afbeelding ]
boter, bloem, melk, eventueel wat kruiden er door heen, beetje zout en peper.quote:Op woensdag 26 november 2008 09:14 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Even een stomme vraag, want we eten vanavond bloemkool met een sausje, aardappelen en een braadworst...maar: hoe maak je een simpel sausje voor over de bloemkool? Gewoon een wit sausje, zonder kaas... Bedankt!
Bedankt! Maarquote:Op woensdag 26 november 2008 11:30 schreef enrico_t het volgende:
[..]
boter, bloem, melk, eventueel wat kruiden er door heen, beetje zout en peper.![]()
Vanavond eet ik, rijst, sate, gemengde sla met komkommer
Dank je welquote:Op woensdag 26 november 2008 12:10 schreef ColdFeet het volgende:
Iggy: eetlepel boter smelten, anderhalve eetlepel bloem erbij, eventjes op zacht vuur laten 'garen', dan scheut voor scheut melk erbij, steeds kloppen met de garde tot de klontjes weg zijn. Op smaak brengen met peper, zout en nootmuskaat.
Ik had net een stuk zelfgemaakte banoffee pie. Té lekker
Receptquote:Op woensdag 26 november 2008 12:14 schreef n0a het volgende:
Net indische kroket gemaakt
[ afbeelding ]
Ik wil ookquote:
quote:Op woensdag 26 november 2008 13:09 schreef Bluezz het volgende:
@MMM
![]()
Was je in het hotel Augusta in IJmuiden??
Hoe maak jij jachtsaus? Ik zit nog recepten te neuzen op zoek naar de lekkerste.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:20 schreef Sylvana het volgende:
zigeunerschnitzel met jachtsaus, aardappelpartjes en Mexicaanse groentenmix
Ik gebruik zelf dit recept, alleen dan zonder de wijn ( dus gewoon alleen met de runderbouillon)quote:Op woensdag 26 november 2008 17:27 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Hoe maak jij jachtsaus? Ik zit nog recepten te neuzen op zoek naar de lekkerste.
Die was ik inderdaad al tegengekomen in verschillende varianten, dan volg ik die wel ongeveer op.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:41 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf dit recept, alleen dan zonder de wijn ( dus gewoon alleen met de runderbouillon)
* 150 gram champignons, in stukken
* 2 uien, fijngesnipperd
* 2,5 deciliter runderbouillon
* 2 deciliter witte droge wijn
* 1 blikje tomatenpuree
* 2 eetlepels bruine suiker
* peterselie en dragonblaadjes
* boter
* zwarte peper en zout
Smelt een flinke klont boter in een pan en fruit daarin de champignons en de ui enkele minuten aan, blijf regelmatig roeren.
Giet vervolgens de bouillon en de wijn erbij en laat dit zo'n 10 minuten doorkoken.
Peper naar smaak. Neem wat vocht uit de pan en meng er de tomatenpuree onder.
Doe onder voortdurend roeren terug bij de saus. Breng alles op smaak met wat zout en de suiker.
Laat de saus aan de kook komen en klop er 1 eetlepel boter door zodat het ietwat schuimig wordt.
Laat zachtjes doorsudderen tot sausdikte. Strooi er tenslotte peterselie en dragonblaadjes over.
Zien er lekker uit.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:14 schreef n0a het volgende:
Net indische kroket gemaakt
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |