quote:Onderzoek valse facturen in Zeeland
De politie is een onderzoek begonnen naar valse facturen die zijn verzonden door het bedrijf Scrappy's Electronics uit Enkhuizen. De meldingen komen uit Hansweert, Vlissingen en Zierikzee.
Bij tientallen adressen is de factuur via de post bezorgd. Daarin staat dat ze dvd's hebben gekocht en dat er een geldbedrag wordt afgeschreven.
De politie waarschuwt mensen dat het bedrijf niet bestaat. Ook is het advies om niet het nummer op de factuur te bellen.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:37 schreef keesf het volgende:
de politie was ookal op de hoogte van dit topic.( de uitdraaien lagen al op de tafel(fokkers beware! :p ) ) en gaven me t advies om mezelf ook aan te melden en even te reageren. dan hebben ze een beter overzicht van de gedupeerde en kunnen ze beter/gerichter een eventueel onderzoek starten.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:20 schreef bobo25 het volgende:
zeer waarschijnlijk is de website van opus gehacked.. niet goed genoeg beveiligd.. waarschijnlijk is opus nu nog waarder de dupe dan de mensen die de factuur ontvangen hebben.
0900 nummer oplichting..
EVEN ALLEMAAL DIT INVULLEN:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Ja, er zal best iemand de Opus database gehackt kunnen hebben. Maar daar heb je niet veel kennis voor nodig en daar zijn allerlei handige tooltjes voor te downloaden. Slordig van Opus ivm slechte beveiliging, maar ik denk niet dat Opus er verder iets mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:23 schreef Ridderus het volgende:
[..]
Je ziet geen verband met Opus???
Mmmmm....iets met een bestelling van DVD-RW's en het lijkt er op dat alle Opus klanten zo'n brief ontvangen hebben misschien??
big brother is watching you....LOLquote:Op zaterdag 22 november 2008 14:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Beste meneer de politieman... alles wat u uit mijn postgeschiedenis haalt moet u met een bus zout nemen, ik overdrijf en fantaseer graag en ook heb ik niet met uw vrouw gerotzooit.....ik betaal netjes belasting en ben een voorbeeldige burger
quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Beste meneer de politieman... alles wat u uit mijn postgeschiedenis haalt moet u met een bus zout nemen, ik overdrijf en fantaseer graag en ook heb ik niet met uw vrouw gerotzooit.....ik betaal netjes belasting en ben een voorbeeldige burger
Ik heb net ook aangegeven nooit iets daar besteld te hebben, maar wel ooit een klantnummer aangemaakt.. ik sta daar dus geregistreerd en ontvang ook hun aanbiedingen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:46 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Waarom wordt Opus nou constant genoemd? Er zijn ook mensen die al aangegeven hebben nooit bij Opus besteld te hebben. Volgens mij worden er veel te voorbarige conclusies getrokken. Overigens is het ook niet gek dat veel mensen met (o.a.) IT bedrijfjes bij Opus hebben besteld, het is simpelweg goedkoop.
* TheSilverSpoon mompelt iets over massahysterie.
Maar dat zegt dus helemaal niets over het bestaan van de link tussen adressenbestand van Opus en Scrappy!quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:58 schreef Biancavia het volgende:
Wij hebben geen brief ontvangen en wij bestellen ook regelmatig bij Opus.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:56 schreef Shareena1983 het volgende:
[..]
Is een Duits bedrijf he? Of heb ik het fout?
mee eens!quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:58 schreef Arsenius het volgende:
Dat 0900 nummer, als wij een melding maken bij KPN ofzo. Kunnen ze geen beslag leggen op dat telefoonnummer en de verdiensten van dat nummer bevriezen.
Lijkt me absoluut niet de bedoeling dat die gozer hier mee wegkomt, al die mensen die het telefoonnummer gebeld hebben. Het heeft ze wel een beetje van hun zuurverdiende geld gekost.
Kpn beheert dat of wie die 0900 ? KPN moet die verdiensten bevriezen!
Maakt niet uit... Dan zijn zij ook op de hoogte wat hier gaande is.quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:56 schreef Shareena1983 het volgende:
[..]
Is een Duits bedrijf he? Of heb ik het fout?
Begrijp ik, maar het is niet zo dus dat ik in Duits moet mailen.. Was niet mijn sterkste vak op school!quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:15 schreef Qunix het volgende:
[..]
Maakt niet uit... Dan zijn zij ook op hoogte wat hier gaande is.
Iedereen heeft iets te maken gehad met Opus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |