abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63428821
nou ik vandaag ook zo een factuur gekregen van scappy
van mijn bank heb ik aangifte moeten doen
morgen kan ik de aangifte doen

ik raad iedereen het aan dit te doen
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:42:04 #252
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_63428860
http://www.omroepzeeland.nl/?dbid=6a1e92e40da29ce6
quote:
Onderzoek valse facturen in Zeeland
De politie is een onderzoek begonnen naar valse facturen die zijn verzonden door het bedrijf Scrappy's Electronics uit Enkhuizen. De meldingen komen uit Hansweert, Vlissingen en Zierikzee.

Bij tientallen adressen is de factuur via de post bezorgd. Daarin staat dat ze dvd's hebben gekocht en dat er een geldbedrag wordt afgeschreven.

De politie waarschuwt mensen dat het bedrijf niet bestaat. Ook is het advies om niet het nummer op de factuur te bellen.
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_63428863
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:37 schreef keesf het volgende:

de politie was ookal op de hoogte van dit topic.( de uitdraaien lagen al op de tafel(fokkers beware! :p ) ) en gaven me t advies om mezelf ook aan te melden en even te reageren. dan hebben ze een beter overzicht van de gedupeerde en kunnen ze beter/gerichter een eventueel onderzoek starten.

Beste meneer de politieman... alles wat u uit mijn postgeschiedenis haalt moet u met een bus zout nemen, ik overdrijf en fantaseer graag en ook heb ik niet met uw vrouw gerotzooit.....ik betaal netjes belasting en ben een voorbeeldige burger
pi_63428875
Die Solaris BV Amsterdam BV die moet er meer van weten :

http://2miljoen.nl/details-33226086-0000-0000/Solaris_Systems_BV

Cya heb je die gevevens ook al weer

En mensen tis gewoon te doen op dat 0900 nummer NIET NIET NIET NIET NIET BELLEN !!!!!!!!!!!!!!!!DAN SPEEL JE HUN IN DE KAART
pi_63428876
Hmm, ik heb onlangs ook bij Opus besteld, ben benieuwd of we hier ook zo'n brief krijgen.

Ongeacht of er wel of niet geld wordt afgeschreven is het toch duidelijk een poging tot oplichting aan de hand van het betaalnummer
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_63428895
Hier in Oosteind ( Brabant ) is er ook eentje binnen gevallen, ff schrikken natuurlijk. Gelijk de Postbank gebeld, natuurlijk was en ben ik niet de enigste vandaag. Gelijk gemeld dat bijna iedereen iets bij Opusshop besteld had. Wij dus ook. Alle doorgegeven namen worden door gegeven aan de afdeling fraude. Ze doen op dit moment nog ff niets tot dat er echt iets wordt afgeschreven, al denken wij dat het puur om het 0900 nummer a 80cent te doen is.
pi_63428896
Ik heb een klacht geplaatst bij consuwijzer.
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:20 schreef bobo25 het volgende:
zeer waarschijnlijk is de website van opus gehacked.. niet goed genoeg beveiligd.. waarschijnlijk is opus nu nog waarder de dupe dan de mensen die de factuur ontvangen hebben.

0900 nummer oplichting..

EVEN ALLEMAAL DIT INVULLEN:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
pi_63428927
0,80 (0900nr) min portokosten 0,44 = 0,36 cent.....nog steeds winst...
pi_63428932
Waarom wordt Opus nou constant genoemd? Er zijn ook mensen die al aangegeven hebben nooit bij Opus besteld te hebben. Volgens mij worden er veel te voorbarige conclusies getrokken. Overigens is het ook niet gek dat veel mensen met (o.a.) IT bedrijfjes bij Opus hebben besteld, het is simpelweg goedkoop.

* TheSilverSpoon mompelt iets over massahysterie.
pi_63428934
ik heb net ook zo een factuur gehad
gelijk mijn bank gebeld die adviseerde me aangifte te doen
morgen kan ik terecht voor de aangift
omdat ik vertelde dat de bank meerdere mensen aan de telefoon gehad hebben word het nu een officiele aangifte
ik raad het iedereen aan die ook zo een factuur binnen krijg
pi_63428946
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:23 schreef Ridderus het volgende:

[..]

Je ziet geen verband met Opus???
Mmmmm....iets met een bestelling van DVD-RW's en het lijkt er op dat alle Opus klanten zo'n brief ontvangen hebben misschien??
Ja, er zal best iemand de Opus database gehackt kunnen hebben. Maar daar heb je niet veel kennis voor nodig en daar zijn allerlei handige tooltjes voor te downloaden. Slordig van Opus ivm slechte beveiliging, maar ik denk niet dat Opus er verder iets mee te maken heeft.
pi_63428956
hmmzzz aangezien alles naar opus wijst.. ben ik me bankgegevens maar es na gaan lopen....

en inderdaat in het verleden toch ook een keer iets bij opus besteld....
pi_63428962
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:42 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Beste meneer de politieman... alles wat u uit mijn postgeschiedenis haalt moet u met een bus zout nemen, ik overdrijf en fantaseer graag en ook heb ik niet met uw vrouw gerotzooit.....ik betaal netjes belasting en ben een voorbeeldige burger
big brother is watching you....LOL
pi_63428973
tvp

ik bestel ook altijd bij opus, alleen is het factuur adres anders dan het afleveradres (bij opus dan) en nu heb ik die "namaak" factuur gehad op mijn afleveradres??? denk dat de link met opus er wel is iig
pi_63428990
Grappig, Stephan Wilsoe heeft dit jaar nog voor mij gewerkt

Rare snuiter...

Maar ook wij hebben een spooknota gehad! Schoonmoeder helemaal in paniek, want daar laten we altijd alles afleveren. Dus het gaat alleen om de afleveradressen blijkbaar!
pi_63428991
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:48 schreef Wouzer het volgende:

[..]

Staan er inmiddels 2 :>
Met hetzelfde factuurnummer. Opmerkelijk genoeg.
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:50:42 #267
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_63429010
het begint overal door te sijpelen nu ook op http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65806 en heb WebWereld gelijk ff op dit topic op Fok gewezen
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_63429018
Ik hoor zojuist dat in Enkhuizen een huizenblok is ingestort onder het gewicht van 2 miljard DVD's.

Maar, alle gekheid op een stokje: ik denk dat die sukkel van Scrappy er nog mee wegkomt ook. Wat heeft hij immers anders gedaan dan "reclame gemaakt" voor zijn 0900 nummer? Wat ie wel dom heeft gedaan is de keuze van de doelgroep: iedereen die bij Opus spullen bestelt is vaak bezig met zijn pc. Die gaat dus meteen zoeken op internet. Toch hopen dat die eikel er een hoop last mee krijgt.
pi_63429027
Valt het iemand op dat er gen valuta's op de factuur staan
Is het in euro's. dollar's, kronen ?

mijn brief is gericht aan ene vd meer op nr 55 in enkhuizen. in het telefoonboek staat er iemand op nr 53.
pi_63429031
ik heb vanochtend ook zo een brief gekgregen. Op internet zag ik dus dat er meerdere mensen waren die precies dezelfde brief hebben gekregen.

ik ben vanmiddag hiervoor bij de politie geweest, die vertelde mij dat ik pas echt aangifte kon doen nadat ze het geld van mijn rekening hebben gehaald. tot un toe is dat nog niet gebeurd.

mij werd verteld om toch bij tros radar of opgelicht.nl dit te melden zodat die er misschien iets mee kunnen doen.
pi_63429043
ga niet overal een account aanmaken....
pi_63429046
Hier ook een factuurtje binnen gekomen, zal er iig melding van maken hier op t politiebureau.
pi_63429053
tvp

Idee om Opus te mailen?ß
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:55:03 #274
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_63429067
ook gehad
pi_63429075
Ik hoor zojuist dat in Enkhuizen een huizenblok is ingestort onder het gewicht van 2 miljard DVD's.

WHAHAHAHAHAHAHA!!!!
pi_63429098
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:54 schreef Qunix het volgende:

Idee om Opus te mailen?ß
Is een Duits bedrijf he? Of heb ik het fout?
pi_63429126
Dat 0900 nummer, als wij een melding maken bij KPN ofzo. Kunnen ze geen beslag leggen op dat telefoonnummer en de verdiensten van dat nummer bevriezen.

Lijkt me absoluut niet de bedoeling dat die gozer hier mee wegkomt, al die mensen die het telefoonnummer gebeld hebben. Het heeft ze wel een beetje van hun zuurverdiende geld gekost.

Kpn beheert dat of wie die 0900 ? KPN moet die verdiensten bevriezen!
pi_63429129
Wij hebben geen brief ontvangen en wij bestellen ook regelmatig bij Opus.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_63429132
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:42 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

pi_63429137
Er zijn nog steeds mensen die twijfelen aan de link met Opus.
De link lijkt me duidelijk.
Ik zeg niet dat Opus er iets mee te maken heeft, maar wel dat de Scrappy Scam gebruikmaakt van hun adressenbestand....hoogstwaarschijnlijk zonder dat Opus daar maar iets van weet.
Opus zou er een zaak van kunnen maken (diefstal adressenbestand), net zoals de TNT (onrechtmatig gebruik van port-betaald-opschrift)
pi_63429165
Hallo allemaal.

Nou, ik ben ook 1 van de gedupeerde.
Maar liefst 2 facturen!!!!
Wij zijn direct naar het politieburo gegaan. Wij waren om 13:00 uur de 3e al.
De agente heeft onze naam en telefoonnummer genoteerd, en zou het opnemen met het rechercheteam.
Mocht er nieuws zijn, dan zou ze ons bellen.
Zij adviseerde iedereen trouwens contact op te nemen met de politie.
Kort daarna zijn we gebeld met de vraag of we even wilde komen, zodat ze de facturen konden laten kopieren.
Bij aankomst bij het buro stonden er nog meer gedupeerden.
Maar: Het recherche team in BERGEN OP ZOOM is er in ieder geval al mee bezig.
Dat is al wat positief nieuws!!!

Ook ik ben een regelmatige klant van Opus.
Ik zag ergens in de eerdere berichtjes iets over Solaris Systems, maar staat die naam ook niet op je afschriften als je iets betaalt heb bij Opus
pi_63429168
Het lijkt me erg sterk dat Scrappy's hier niets van af weet want hoe wil je in godsnaam iets bestellen bij dit bedrijf? Ze hebben geen website of email adres alleen een onbereikbaar 0900 nummer!
pi_63429177
hey mensen,

in Grave hier ook zo'n factuur, aflever adres:
Gerard Brandtweg 29
1602 LZ Enkhuizen
Factuur nummer 00187.59A
en 300 DVD's.

iedereen die toch belt naar dat 0900 nummer, SUCCES. dit is zonde van je geld !!!!!

Groeten
Mathijs en Jessica
pi_63429201
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:46 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Waarom wordt Opus nou constant genoemd? Er zijn ook mensen die al aangegeven hebben nooit bij Opus besteld te hebben. Volgens mij worden er veel te voorbarige conclusies getrokken. Overigens is het ook niet gek dat veel mensen met (o.a.) IT bedrijfjes bij Opus hebben besteld, het is simpelweg goedkoop.

* TheSilverSpoon mompelt iets over massahysterie.
Ik heb net ook aangegeven nooit iets daar besteld te hebben, maar wel ooit een klantnummer aangemaakt.. ik sta daar dus geregistreerd en ontvang ook hun aanbiedingen.

Verder zie ik net dat het tussenvoegsel van mijn achternaam niet bij de aflevergegevens staan... maar wel bij de factuurgegevens (is daar een apart vakje voor).

Op de factuur en de envelop van Scrappy staat mijn tussenvoegsel er ook niet bij. Wel toevallig.
pi_63429207
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:58 schreef Biancavia het volgende:
Wij hebben geen brief ontvangen en wij bestellen ook regelmatig bij Opus.
Maar dat zegt dus helemaal niets over het bestaan van de link tussen adressenbestand van Opus en Scrappy!
Postbodes zijn nu nog aan het werk en dus kunnen brieven nog aankomen, brief kan vermist zijn ....etc etc
  zaterdag 22 november 2008 @ 15:04:00 #286
145497 zwabbertje28
zwabbie is zo gek nog nie
pi_63429212
Klopt..
dit hebben ze destijds gedaan om de centen op cd/dvd media te omzeilen waar nl cd's zovel cent per media word afgedragen voor auteursrechten..maar dit terzijde..
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:56 schreef Shareena1983 het volgende:

[..]

pi_63429216
De laatste dagen werd ik al lastiggevallen omdat iemand dacht leuk te zijn. Ik scheen allerlei enquetes op het internet te hebben ingevuld. Daar kwam de factuur van Scrappy's dus hedenmorgen bovenop. Ik was even helemaal van het padje. De informatie MOET bij Opus weggehaald zijn. Het is de enigste winkel waar ik wel eens wat via internet bestel. Het afleveradres is bij mij altijd anders dan mijn woonadres.
Ik vond het al vreemd dat de factuur met mijn naam op het normale afleveradres binnenkwam.
pi_63429221
En mijn neef heeft ook de brief gehad..... op mijn naam!!!!!!!!!!.

Wat heel erg bijzonder is:
Ik heb een keer iets bij Opus besteld en bij mijn neef af laten leveren. Nu krijgt mijn neef dus die brief, met mijn naam erin!! Inhoud is verder hetzelfde.

Wat mij betreft een bewijs en rechtstreekse link naar Opus!

Diverse media besteden er inmiddels ook andacht aan en roepen op vooral NIET te bellen, zoals al velen hier gemeld hebben...
*** I have this condition ***
pi_63429229
m'n zoon is (ook) aan het speuren geweest...

oude vestiging van crappy's electronics (misschien onder andere naam) blijkt uit KvK vanaf 1-10-1993,
nieuwe vestiging begonnen op 24-09-2008, allebei in Den Haag...zelfde adres btw
misschien heeft crappy het bedrijf van zijn vader overgenomen??
of gekregen op zijn 21ste verjaardag...
pi_63429275
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:58 schreef Arsenius het volgende:
Dat 0900 nummer, als wij een melding maken bij KPN ofzo. Kunnen ze geen beslag leggen op dat telefoonnummer en de verdiensten van dat nummer bevriezen.

Lijkt me absoluut niet de bedoeling dat die gozer hier mee wegkomt, al die mensen die het telefoonnummer gebeld hebben. Het heeft ze wel een beetje van hun zuurverdiende geld gekost.

Kpn beheert dat of wie die 0900 ? KPN moet die verdiensten bevriezen!
mee eens!
pi_63429283
Hallo Allemaal,

Net lid geworden na googelen. Ook ik heb een brief gekregen. Beste man in Enkhuizen gebeld, die is zeer ongelukkig en weet hiet niets van af. Politie gebeld en een meding gemaakt, doe dit AUB ALLEMAAL dan wordt de omvang van dit bedrog duidelijk!!!!!!!
Daarnaast, op dit moment is er nog geen strafbaar feit gepleegd, we bellen tenslotte vrijwillig naar het nummer. Mochten ze geld afschrijven is het wel strafbaar geworden en is het belangrijk dat er al een melding van je staat in het politie dossier.

Daarnaast wil ik iedereen vragen om mij een mail te sturen met je naam en adres gegevens zodat ergens een volledig overzicht is van wie hoe wat en waar.
Kunnen we wat mee bij bv radar of opgelicht.
Laten we deze plannen ook even bundellen dat we een actie committee hebben, even uit elke provincie een als dat lukt. Laat even weten of je daaraan mee doet in de mail.

Vanavond kom ik met een intervieuw bij radio Zeeland om mensen te warschuwen.

Sorrie voor spel fouten, ben wat dislectisch........

Evelein is wel echt evelein en niet evelien!!!

Stuur deze naar evelein@eveleinmesman.nl

Alvast bedankt.

Eef
pi_63429285
Is wel een Scrappy S op Hyves, maar dat profiel is niet zichtbaar... Zijn foto doet me wel denken aan hoe klanten mij hem hebben beschreven.. Zou goed kunne dus! SPAMMEN!!
pi_63429293
Ik heb inmiddels contact met de politie in Den Bosch gehad. Daar zijn al de nodige klachten binnengekomen. Volgens de agente aan de telefoon zijn collega's al op het betreffende adres geweest en blijkt daar een oud vrouwtje te wonen die van niets afweet. Het is Scrappy blijkbaar alleen om het geld dat het bellen naar hun 0900 nummer oplevert te doen. De politie zegt pas iets te kunnen ondernemen als er daawerkelijk geld van de rekening afgeschreven wordt. Ik begrijp dat niet want deze handelswijze van scrappy is hoe dan ook fraude, en lijkt me net zo strafbaar ook al gaat het om kleinere bedragen.
pi_63429306
Ik heb ook zo'n factuur gekregen, ga aangifte doen. Ik verwacht dat de bedoeling is dat je dat nummer belt - heb ik ook gedaan, verbinding wordt direct verbroken maar je bent zeker al 80 cent lichter dan.
Oh ja, ik heb ook een aantal keren bij Opus besteld dus het lijkt mij een redelijke veronderstelling dat daar de adresgegevens vandaan komen (vast niet met hun medeweten).
  zaterdag 22 november 2008 @ 15:10:36 #295
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_63429325
Waarschijnlijk wel Opus. Ik lees hier net dat een kerel zijn postcode verkeerd had ingevoerd bij Opus. Deze verkeerde postcode stond ook op zijn factuur van Scrappy.

Net even met de politie gebeld. Ik was niet de enige die hierover belde. Er waren al honderdenden mensen mij voorgeweest. Er is nog nergens geld afgeschreven volgens de Politie.

Wat je dus het beste kun doen:
- Bank op de hoogte brengen
- Politie bellen
- Aangifte doen
- Meldingen maken bij Tros Radar

Zeker niet bellen naar het 0900 nummer!!!!
pi_63429341
Hebben de adressen op de brief niet een verband? Lijkt me niet dat je willekeurig iemand uit het telefoonboek neemt?
pi_63429402
Hier in Amersfoort is de "nep" - factuur ook op de mat gevallen.
Als je verder met google zoekt dan kom je ook de volgende website van Omroep Zeeland tegen.
Hierop staat een onderwerp waar dit allemaal om te doen is. Advies niks doen dus, vooral niet bellen met het 0900-nummer. http://www.omroepzeeland.nl/?dbid=6a1e92e40da29ce6
pi_63429409
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:56 schreef Shareena1983 het volgende:

[..]

Maakt niet uit... Dan zijn zij ook op de hoogte wat hier gaande is.

Iedereen heeft iets te maken gehad met Opus.
pi_63429425
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 15:15 schreef Qunix het volgende:

[..]

Maakt niet uit... Dan zijn zij ook op hoogte wat hier gaande is.

Iedereen heeft iets te maken gehad met Opus.
Begrijp ik, maar het is niet zo dus dat ik in Duits moet mailen.. Was niet mijn sterkste vak op school!
pi_63429427
Ook ik heb een factuur van Scrappy's Electronics ontvangen. En eveneens heb ik in het verleden bij Opussupplies iets besteld. De vraag is of Scrappy een oud-medewerker van Opus is of dat de computer gehackt is. Frappant is wel dat we allemaal vandaag een brief van Scrappy krijgen. Bij mij was het bezorg adres A.C. Slot, Fruitweg 1, 2545 RR Den Haag. De beschrijving van het artikel is een Sony dvd box 100 rewritable voor 45,-- totaal 166,15. Volgens mij is naar iedereen een dergelijke factuur gestuurd. Bij opus is een dergelijk artikel 18,50 incl BTW. Door de schrik van een dergelijk bedrag zou je zou haast het telefoonnummer gaan bellen dat 0900 nummer, maar daar is het dus (zoals jullie aangeven waarschijnlijk om te doen, zoals zwabbertje en alle anderen het meldt.

Een grote waarschuwing aan ons allen om Radar, Opus, de Politie etc te verwittigen.

Bedankt voor uit uitzoeken, allen.

Joop
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')