abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63428082
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:57 schreef Klaas73 het volgende:
btw het is wel een "hot" topic nu zeg. Ik blijf op F5 duwen
pi_63428092
Hier ook een brief met aflever adres gerard brandtweg, Enkhuizen.

Ik heb onlangs ook bij opus besteld, maar niet op dit adres laten afleveren.

de oplichters...

en inderdaad hoop nieuwe leden voor FOk... :-)

Dus welke fokker zit hier achter...
pi_63428111
We hebben volgens mij allemaal hetzelfde factuurnr. 00187.59A
pi_63428129
Ook hier een factuur ontvangen. Ook mijn factuur heeft hetzelfde nummer (00187.59a)

Heb contact gehad met de persoon van het afleveradres en hij wordt momenteel plat gebeld. Heb wel te doen met die persoon uit Enkhuizen!

Laten we inderdaad afwachten of het bedrag wordt afgeschreven, anders heeft het geen nut om aangifte te doen.
pi_63428131
Trouwens nu ik de brief goed lees staat er ook een spelfout in. 'Hartelijk dan voor uw bestelling' staat er. de k van dank vergeten. en ook doormiddel van een eenmalige-incasso. 'van' vergeten.

Wat een N00b.
pi_63428162
Hoi allemaal ,

Hier ook zo'n brief ontvangen (Roosendaal) schrok me kapot ,maar als ik deze berichten lees dan lijkt het er sterk op :

Ergens adressenbestand gekocht of gehackt(of een medewerker van Opus zit hier ook gewoon tussen)

En ja ook wel eens gekocht bij Opus,maar originele facturen zijn altijd dicht geplakt en met voorletters erop ALTIJD.....

Wat de meeste hier denken waar het om gaat om even flink wat pleuroos via dat 0900 te beuren ,want wie weet hoeveel enveloppen er verstuurd zijn .

Tip: Wel allemaal je bank in de gaten houden al denken wij hier dat het toch om dat 0900 nummer te doen is .

Zullen wel van die K*** Nigerianen achter zitten want die hebben dit vaker geflikt .

Ps:VALT JULLIE OOK OP DAT DEZE "FACTUREN" ONDER EEN COPIEERMACHINE (bijv uit supermarkt ) vandaan komen org facturen zijn ook nooit copieetjes hey

We houden allemaal contact en indeed stof voor onze "Peter R de VR haha
pi_63428189
Ik heb ook weleens bij opus besteld maar geen brief ontvangen.
tevens ordinaire tvp
pi_63428222
heb gebeld met politie.

wisten gelijk waar het over ging, haha

het kvk nummer en naam, adres en geboortedatum van de houder van het kvknummer (zie eerdere berichten) ook doorgegeven aan politie, dus die zal er wel heengaan denk ik....

IEDEREEN MOET BELLEN MET POLITIE: 0900-8844
pi_63428229
ook zo;n factuur ontvangen in Best

afleveradres in enkhuizen, Gerard brandtweg 1, deh visser

nooit iets bestels bij Opus en/of Scrappy's

Politie gebled, worden inderdaad plat gebeld

Politie en bank kan ( nog ) niets doen, totdat er iets wordt afgeschreven
Als er iets wordt afgeschreven direct aangifte doen

Volgens de ervaring ( ahum ) van de politie gaat het om het 0900 nummer
pi_63428283
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:09 schreef michel24 het volgende:
heb gebeld met politie.

wisten gelijk waar het over ging, haha

het kvk nummer en naam, adres en geboortedatum van de houder van het kvknummer (zie eerdere berichten) ook doorgegeven aan politie, dus die zal er wel heengaan denk ik....

IEDEREEN MOET BELLEN MET POLITIE: 0900-8844
Nee, ik ga nu geen 0900 nummer bellen.
Scrapppy's Electronic gaat eraan!
pi_63428286
Hallo ik heb ondertussen ook een brief binnen en raad je aan om het telefoonnummer die er bij staat niet te bellen.

Hou me op de hoogte als er bij jou ook iets van je bank wordt afgehaald maar ga het in ieder geval even aan je bank doorgeven wat er kan gebeuren.

Groetjes Ernesto
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:33 schreef Monnesnr1 het volgende:
Nou hier is hij ook op de mat gevallen,
Er is nog niks van mijn bank gehaalt, dus ben benieuwd.
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:12:36 #212
235922 jhtf
Pas op voor oplichters!
pi_63428295
Ook zo'n brief ontvangen. Factuur bedrag: 166,15 euro.
Het zijn ordinaire oplichters. Volgens mij is het hun inderdaad te doen om mensen te laten bellen. Van welke rekening moeten ze dit afschrijven? Hebben ze dan zoveel bank-rekening nummers om het bedrag te laten afschrijven? Naam en banknummer moet overeenkomen en dat lijkt me niet zo erg waarschijnlijk bij zoveel mensen. Mocht het toch gebeuren dan je bank bellen en het bedrag wordt een dag later op je rekening teruggestort. Heb dit al eens eerder meegemaakt. Verder geen probleem. Daarna aangifte bij de politie doen.
Johan
pi_63428304
Voor zover ik weet staat er normaal ook je banknummer bij als iemand incasso gaat doen. En dat staat er niet bij in de factuur die ik gehad heb.
pi_63428308
politie registreerde in ieder geval wel mijn gesprek en noteerde al mijn gegevens...

gewoon voor de zekerheid.
pi_63428309
Hallo hier Den Bosch. Ook ons heeft Scrappy weten vinden. Waarschijnlijk weten ze daar geeneens je bankrek.nr. dus geen angst. Ik zou dat 0900 nummer zeker niet bellen, want voor hetzelfde geld schrik je over een paar weken van je telefoonrekening. Mocht er desondanks toch geld van je rekening afgeschreven worden, laat het dan meteen storneren. Verder wachten we af, er zijn blijkbaar veel mensen die zo'n brief gehad hebben, vooralsnog heeft het Scrappy behoorlijk wat geld gekost om die brieven te versturen, als wij rustig blijven en niet gaan bellen levert het hun niets op. Verder zie ik het verband niet met Opus of welke online winkel dan ook, opus is een prima shop waar ik al jaren naar tevredenheid mijn spulletjes koop !!!
pi_63428327
wat ik wel vreemd vind is de rol van TNT in dit geheel...
geadresseerde "reclame"..
als ze even de moeite hadden genomen om een paar brieven uit de open evelop te halen...
had er dan geen lichtje kunnen gaan branden???

"dat is vreemd...facturen, zelfde fact.nr.....iedereen 3 boxen dvd van sony besteld???"
pi_63428333
quote:
[b] opus is een prima shop waar ik al jaren naar tevredenheid mijn spulletjes koop !!!

wel goede reclame voor ze zo.........
pi_63428365
Om te anticiperen, hoe moet je storneren. Dus de incassatie terugboeken. Ik zit bij rabobank, is er een algemeen telefoonnummer voor of wat.
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:18:39 #219
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_63428432
Vandaag ook een factuur ontvangen van scrappys electronics.

3x dvd rewritables.
Hier ook een goedkoop kopietje. Is er bij iemand dat bedrag al van zijn/haar rekening afgehouden?

Iemand al actie ondernomen? Poltie, bank???
pi_63428448
gaat lekker met al bijna 12000 views op dit topic.
Carpe Diem
pi_63428460
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:18 schreef Stinosss het volgende:
Vandaag ook een factuur ontvangen van scrappys electronics.

3x dvd rewritables.
Hier ook een goedkoop kopietje. Is er bij iemand dat bedrag al van zijn/haar rekening afgehouden?

Iemand al actie ondernomen? Poltie, bank???
lees het topic even door ..............dan hoef je ook niet zoveel te vragen...
pi_63428466
als je die knakker op z'n mobiel belt dan valt me op dat zijn vm box vol zit, jullie willen toch niet daten via netlog met die gast he?
pi_63428473
Ik heb ook een fake factuur gekregen.
Het is hem alleen maar om dat 0900 te doen.
Als iedereen dat nummer belt houd hij/zij er een aardig sinterklaas kadootje aan over.
pi_63428477
Ook ik heb zo'n faktuur gehad.
Wat mij net opviel is dat het faktuurnummer wat op mij factuur staat hetzelfde is als dat van Rabartels 00187.59a.

Het afleveradres is in Enkhuizen aan de Gerard Brandtweg 88 bij ene v.Vliet.
Bij het 0900 nummer kreeg ik alleen te horen dat het ¤ 0,80 per minuut is en daarna hoorde ik niets meer.
Misschien een hoop wachtende voor me ?!
pi_63428483
zeer waarschijnlijk is de website van opus gehacked.. niet goed genoeg beveiligd.. waarschijnlijk is opus nu nog waarder de dupe dan de mensen die de factuur ontvangen hebben.

0900 nummer oplichting..

EVEN ALLEMAAL DIT INVULLEN:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')