abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63428821
nou ik vandaag ook zo een factuur gekregen van scappy
van mijn bank heb ik aangifte moeten doen
morgen kan ik de aangifte doen

ik raad iedereen het aan dit te doen
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:42:04 #252
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_63428860
http://www.omroepzeeland.nl/?dbid=6a1e92e40da29ce6
quote:
Onderzoek valse facturen in Zeeland
De politie is een onderzoek begonnen naar valse facturen die zijn verzonden door het bedrijf Scrappy's Electronics uit Enkhuizen. De meldingen komen uit Hansweert, Vlissingen en Zierikzee.

Bij tientallen adressen is de factuur via de post bezorgd. Daarin staat dat ze dvd's hebben gekocht en dat er een geldbedrag wordt afgeschreven.

De politie waarschuwt mensen dat het bedrijf niet bestaat. Ook is het advies om niet het nummer op de factuur te bellen.
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_63428863
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:37 schreef keesf het volgende:

de politie was ookal op de hoogte van dit topic.( de uitdraaien lagen al op de tafel(fokkers beware! :p ) ) en gaven me t advies om mezelf ook aan te melden en even te reageren. dan hebben ze een beter overzicht van de gedupeerde en kunnen ze beter/gerichter een eventueel onderzoek starten.

Beste meneer de politieman... alles wat u uit mijn postgeschiedenis haalt moet u met een bus zout nemen, ik overdrijf en fantaseer graag en ook heb ik niet met uw vrouw gerotzooit.....ik betaal netjes belasting en ben een voorbeeldige burger
pi_63428875
Die Solaris BV Amsterdam BV die moet er meer van weten :

http://2miljoen.nl/details-33226086-0000-0000/Solaris_Systems_BV

Cya heb je die gevevens ook al weer

En mensen tis gewoon te doen op dat 0900 nummer NIET NIET NIET NIET NIET BELLEN !!!!!!!!!!!!!!!!DAN SPEEL JE HUN IN DE KAART
pi_63428876
Hmm, ik heb onlangs ook bij Opus besteld, ben benieuwd of we hier ook zo'n brief krijgen.

Ongeacht of er wel of niet geld wordt afgeschreven is het toch duidelijk een poging tot oplichting aan de hand van het betaalnummer
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_63428895
Hier in Oosteind ( Brabant ) is er ook eentje binnen gevallen, ff schrikken natuurlijk. Gelijk de Postbank gebeld, natuurlijk was en ben ik niet de enigste vandaag. Gelijk gemeld dat bijna iedereen iets bij Opusshop besteld had. Wij dus ook. Alle doorgegeven namen worden door gegeven aan de afdeling fraude. Ze doen op dit moment nog ff niets tot dat er echt iets wordt afgeschreven, al denken wij dat het puur om het 0900 nummer a 80cent te doen is.
pi_63428896
Ik heb een klacht geplaatst bij consuwijzer.
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:20 schreef bobo25 het volgende:
zeer waarschijnlijk is de website van opus gehacked.. niet goed genoeg beveiligd.. waarschijnlijk is opus nu nog waarder de dupe dan de mensen die de factuur ontvangen hebben.

0900 nummer oplichting..

EVEN ALLEMAAL DIT INVULLEN:
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
pi_63428927
0,80 (0900nr) min portokosten 0,44 = 0,36 cent.....nog steeds winst...
pi_63428932
Waarom wordt Opus nou constant genoemd? Er zijn ook mensen die al aangegeven hebben nooit bij Opus besteld te hebben. Volgens mij worden er veel te voorbarige conclusies getrokken. Overigens is het ook niet gek dat veel mensen met (o.a.) IT bedrijfjes bij Opus hebben besteld, het is simpelweg goedkoop.

* TheSilverSpoon mompelt iets over massahysterie.
pi_63428934
ik heb net ook zo een factuur gehad
gelijk mijn bank gebeld die adviseerde me aangifte te doen
morgen kan ik terecht voor de aangift
omdat ik vertelde dat de bank meerdere mensen aan de telefoon gehad hebben word het nu een officiele aangifte
ik raad het iedereen aan die ook zo een factuur binnen krijg
pi_63428946
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:23 schreef Ridderus het volgende:

[..]

Je ziet geen verband met Opus???
Mmmmm....iets met een bestelling van DVD-RW's en het lijkt er op dat alle Opus klanten zo'n brief ontvangen hebben misschien??
Ja, er zal best iemand de Opus database gehackt kunnen hebben. Maar daar heb je niet veel kennis voor nodig en daar zijn allerlei handige tooltjes voor te downloaden. Slordig van Opus ivm slechte beveiliging, maar ik denk niet dat Opus er verder iets mee te maken heeft.
pi_63428956
hmmzzz aangezien alles naar opus wijst.. ben ik me bankgegevens maar es na gaan lopen....

en inderdaat in het verleden toch ook een keer iets bij opus besteld....
pi_63428962
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 14:42 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Beste meneer de politieman... alles wat u uit mijn postgeschiedenis haalt moet u met een bus zout nemen, ik overdrijf en fantaseer graag en ook heb ik niet met uw vrouw gerotzooit.....ik betaal netjes belasting en ben een voorbeeldige burger
big brother is watching you....LOL
pi_63428973
tvp

ik bestel ook altijd bij opus, alleen is het factuur adres anders dan het afleveradres (bij opus dan) en nu heb ik die "namaak" factuur gehad op mijn afleveradres??? denk dat de link met opus er wel is iig
pi_63428990
Grappig, Stephan Wilsoe heeft dit jaar nog voor mij gewerkt

Rare snuiter...

Maar ook wij hebben een spooknota gehad! Schoonmoeder helemaal in paniek, want daar laten we altijd alles afleveren. Dus het gaat alleen om de afleveradressen blijkbaar!
pi_63428991
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 13:48 schreef Wouzer het volgende:

[..]

Staan er inmiddels 2 :>
Met hetzelfde factuurnummer. Opmerkelijk genoeg.
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:50:42 #267
147277 tweaktubbie
Waar is dat knopje voor?
pi_63429010
het begint overal door te sijpelen nu ook op http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65806 en heb WebWereld gelijk ff op dit topic op Fok gewezen
Weer drie seconden verspild door het lezen van een nutteloze sig....
pi_63429018
Ik hoor zojuist dat in Enkhuizen een huizenblok is ingestort onder het gewicht van 2 miljard DVD's.

Maar, alle gekheid op een stokje: ik denk dat die sukkel van Scrappy er nog mee wegkomt ook. Wat heeft hij immers anders gedaan dan "reclame gemaakt" voor zijn 0900 nummer? Wat ie wel dom heeft gedaan is de keuze van de doelgroep: iedereen die bij Opus spullen bestelt is vaak bezig met zijn pc. Die gaat dus meteen zoeken op internet. Toch hopen dat die eikel er een hoop last mee krijgt.
pi_63429027
Valt het iemand op dat er gen valuta's op de factuur staan
Is het in euro's. dollar's, kronen ?

mijn brief is gericht aan ene vd meer op nr 55 in enkhuizen. in het telefoonboek staat er iemand op nr 53.
pi_63429031
ik heb vanochtend ook zo een brief gekgregen. Op internet zag ik dus dat er meerdere mensen waren die precies dezelfde brief hebben gekregen.

ik ben vanmiddag hiervoor bij de politie geweest, die vertelde mij dat ik pas echt aangifte kon doen nadat ze het geld van mijn rekening hebben gehaald. tot un toe is dat nog niet gebeurd.

mij werd verteld om toch bij tros radar of opgelicht.nl dit te melden zodat die er misschien iets mee kunnen doen.
pi_63429043
ga niet overal een account aanmaken....
pi_63429046
Hier ook een factuurtje binnen gekomen, zal er iig melding van maken hier op t politiebureau.
pi_63429053
tvp

Idee om Opus te mailen?ß
  zaterdag 22 november 2008 @ 14:55:03 #274
233644 proxydude
Usenet Leegzuigen
pi_63429067
ook gehad
pi_63429075
Ik hoor zojuist dat in Enkhuizen een huizenblok is ingestort onder het gewicht van 2 miljard DVD's.

WHAHAHAHAHAHAHA!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')