Totaal niet. De milieuvervuiling, het doorschuiven van de problemen... dat heeft in de jaren 70 een kentering gehad. Toen werden de dertigers geboren, dus anders gezegd: de probleemveroorzakers kunnen de dertigers van nu niet zijn geweest.quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
Samson houdt zich gewoon aan de feiten.
Je vergeet dat er ook een klimaatcrisis en een voedselcrisis is. En in mijn ogen het grootste probleem: overbevolking. Of kan ik echt rustig gaan slapen?quote:Op zondag 23 november 2008 16:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
Totaal niet. De milieuvervuiling, het doorschuiven van de problemen... dat heeft in de jaren 70 een kentering gehad. Toen werden de dertigers geboren, dus anders gezegd: de probleemveroorzakers kunnen de dertigers van nu niet zijn geweest.
Daar komt dan nog eens bij dat zijn onheilsboodschap volslagen misplaatst is. Ja, er is een kredietcrisis. Maar hij doet net alsof nu ineens de wereld enorm is veranderd. Absoluut niet waar.
Het is gewoon een malloot.
Vertel, is je dat de afgelopen maanden opeens duidelijk geworden? Alsof een of andere onverlaat het licht aandeed, en je eindelijk liet zien dat onze wereld geen paradijs is?quote:Op zondag 23 november 2008 16:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je vergeet dat er ook een klimaatcrisis en een voedselcrisis is. En in mijn ogen het grootste probleem: overbevolking. Of kan ik echt rustig gaan slapen?
Neehoor, en ik geloof dat Diederik Samsom ook niet opeens verlicht is. Wat stoort is het probleem blijkbaar niet benoemd mag worden door politici. Alsof bedrijven of particulieren uit zichzelf voor radicale veranderingen kiezen. Je moet de problemen samen oplossen. Al vraag ik mij verder ook af waarom Samsom alleen zijn eigen generatie daarop wil aanspreken. Er zit vast wat in maar wat wij nu nodig hebben is vooruit kijken.quote:Op zondag 23 november 2008 16:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Vertel, is je dat de afgelopen maanden opeens duidelijk geworden? Alsof een of andere onverlaat het licht aandeed, en je eindelijk liet zien dat onze wereld geen paradijs is?
Je zal mij niet horen zeggen dat er geen problemen zijn (ik ga er even niet concreet op in, want dat zou in een andere discussie ontaarden).quote:Op zondag 23 november 2008 16:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je vergeet dat er ook een klimaatcrisis en een voedselcrisis is. En in mijn ogen het grootste probleem: overbevolking. Of kan ik echt rustig gaan slapen?
Het gaat toch helemaal niet om het benoemen? Hij doet net of de dertigers een stel malloten zijn die blind waren voor wat er in de wereld gebeurde. Dat is gewoon onzin. En hij is veel te negatief. Hij creëert zelfs paniek, wat nooit goed is.quote:Op zondag 23 november 2008 16:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Neehoor, en ik geloof dat Diederik Samsom ook niet opeens verlicht is. Wat stoort is het probleem blijkbaar niet benoemd mag worden door politici.
quote:Op zondag 23 november 2008 16:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Vertel, is je dat de afgelopen maanden opeens duidelijk geworden? Alsof een of andere onverlaat het licht aandeed, en je eindelijk liet zien dat onze wereld geen paradijs is?
Samsom schrijft een column die draait om de observatie dat dertigers geen flauwe notie hadden van de eindigheid der dingen, en dat nu, de kredietkrisis de dertigers 'recht in het materiele hart raakt'.quote:Op zondag 23 november 2008 17:03 schreef Monidique het volgende:
[..]. Dus het moet niet genoemd worden? Wat bedoel je nou precies, sigme? Het is erg onduidelijk. Dit gaat over Samsom, toch? Samsoms rare ideeën sluiten Toffe_Ellendes observaties niet uit? Wat gek allemaal, overdreven...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |