abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63448711
...als de dertigers al zo bestempeld worden. Wat moet dat wel niet betekenen voor de twintigers maar zeker voor alle die enge wereldvreemde tieners
pi_63452908
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
Samson houdt zich gewoon aan de feiten.
Totaal niet. De milieuvervuiling, het doorschuiven van de problemen... dat heeft in de jaren 70 een kentering gehad. Toen werden de dertigers geboren, dus anders gezegd: de probleemveroorzakers kunnen de dertigers van nu niet zijn geweest.

Daar komt dan nog eens bij dat zijn onheilsboodschap volslagen misplaatst is. Ja, er is een kredietcrisis. Maar hij doet net alsof nu ineens de wereld enorm is veranderd. Absoluut niet waar.

Het is gewoon een malloot.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_63452972
De boodschap is overigens niet nieuw...

Het is nl. net of ik Wim Kan hoor zingen: "zuinig zijn, zuinig zijn, de koek is bijna op"...
pi_63453220
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Totaal niet. De milieuvervuiling, het doorschuiven van de problemen... dat heeft in de jaren 70 een kentering gehad. Toen werden de dertigers geboren, dus anders gezegd: de probleemveroorzakers kunnen de dertigers van nu niet zijn geweest.

Daar komt dan nog eens bij dat zijn onheilsboodschap volslagen misplaatst is. Ja, er is een kredietcrisis. Maar hij doet net alsof nu ineens de wereld enorm is veranderd. Absoluut niet waar.

Het is gewoon een malloot.
Je vergeet dat er ook een klimaatcrisis en een voedselcrisis is. En in mijn ogen het grootste probleem: overbevolking. Of kan ik echt rustig gaan slapen?
pi_63453294
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Je vergeet dat er ook een klimaatcrisis en een voedselcrisis is. En in mijn ogen het grootste probleem: overbevolking. Of kan ik echt rustig gaan slapen?
Vertel, is je dat de afgelopen maanden opeens duidelijk geworden? Alsof een of andere onverlaat het licht aandeed, en je eindelijk liet zien dat onze wereld geen paradijs is?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_63453465
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Vertel, is je dat de afgelopen maanden opeens duidelijk geworden? Alsof een of andere onverlaat het licht aandeed, en je eindelijk liet zien dat onze wereld geen paradijs is?
Neehoor, en ik geloof dat Diederik Samsom ook niet opeens verlicht is. Wat stoort is het probleem blijkbaar niet benoemd mag worden door politici. Alsof bedrijven of particulieren uit zichzelf voor radicale veranderingen kiezen. Je moet de problemen samen oplossen. Al vraag ik mij verder ook af waarom Samsom alleen zijn eigen generatie daarop wil aanspreken. Er zit vast wat in maar wat wij nu nodig hebben is vooruit kijken.
pi_63453654
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Je zal mij niet horen zeggen dat er geen problemen zijn (ik ga er even niet concreet op in, want dat zou in een andere discussie ontaarden).

Samsom suggereert echter dat de dertigers alles lieten waaien. Dat klopt gewoon niet. Dat heeft overigens geen enkele generatie gedaan, ook niet de meest milieuvervuilende... daar ontbrak het gewoon aan besef.

De problemen die in beeld zijn gekomen worden opgelost door de generaties die het treft. Dat een 16 jarige zich nu iha niet druk maakt is logisch. Daar is hij/zij 16 voor.

De dertigers zijn weldegelijk bewust. Zijn weldegelijk bezig met de toekomst. En voorwaar, die toekomst is een stuk minder somber dan Samsom schetst.

Hij toont hier gewoon een azijnpisser te zijn.
pi_63453702
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Neehoor, en ik geloof dat Diederik Samsom ook niet opeens verlicht is. Wat stoort is het probleem blijkbaar niet benoemd mag worden door politici.
Het gaat toch helemaal niet om het benoemen? Hij doet net of de dertigers een stel malloten zijn die blind waren voor wat er in de wereld gebeurde. Dat is gewoon onzin. En hij is veel te negatief. Hij creëert zelfs paniek, wat nooit goed is.
pi_63453727
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:48 schreef sigme het volgende:

[..]

. Dus het moet niet genoemd worden? Wat bedoel je nou precies, sigme? Het is erg onduidelijk. Dit gaat over Samsom, toch? Samsoms rare ideeën sluiten Toffe_Ellendes observaties niet uit? Wat gek allemaal, overdreven...

[ Bericht 6% gewijzigd door Monidique op 23-11-2008 17:05:28 (mmmmmmmm!=nnnnnnnnnn) ]
pi_63454829
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

. Dus het moet niet genoemd worden? Wat bedoel je nou precies, sigme? Het is erg onduidelijk. Dit gaat over Samsom, toch? Samsoms rare ideeën sluiten Toffe_Ellendes observaties niet uit? Wat gek allemaal, overdreven...
Samsom schrijft een column die draait om de observatie dat dertigers geen flauwe notie hadden van de eindigheid der dingen, en dat nu, de kredietkrisis de dertigers 'recht in het materiele hart raakt'.

En dat die schok moet worden aangegegrepen voor bezinning, matiging en revolutie.

Maar er is helemaal geen schok. Dertigers zijn niet plots wakkergeschokken uit hun hedonistische verdwazing. Het aangrijpmoment verzint 'ie waar 'ie bij staat.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 24 november 2008 @ 13:09:51 #112
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_63475889
De Column zou redelijk zijn als die Diederik niet zo aan het mauwen zou zijn over de schuldvraag, want echt boeiend is dat niet. Ja de huidige generatie dertigers zijn groot consumenten, maar ze zijn echt niet de enige, de babyboomer generatie consumeren er op het zelfde niveau er op los.

Daarbij zou je kunnen argumenteren dat de babyboomer geteerd heeft op de rijkdom en economische voortspoed die hun ouders hebben opgebouwt. Het is de enige generatie die bijvoorbeeld de echt "eeuwige" student kon uithangen. Daarboven op verwacht ik dat het de enige generatie zijn die erg veel geld zal overhouden tijdens het pensioen. En daarbij dus eigenlijk de rijkdom van de komende generaties plunderd

Maar werkelijk! Hoe boeiend is dat? Diederik geeft namelijk ook het gene aan wat juist wel belangrijk is, Wij Als in de huidige dertigers generatie + iedereen t/m de babyboomers zijn nu de generaties die de oplossingen voor de vele potentiele problemen moet zullen gaan uitdenken en implementeren.

Het heeft imho totaal geen zin om een zondebok te zoeken van de actute problemen waar we tegen aan lopen, financiele crash, voorraden natuurlijk grondstoffen, milieu/klimaatproblemen enz.
Vast dat het voor het gemoedsrust fantastisch zal werken als we naar iemand of een bepaalde generatie kunnen wijzen als hoofdschuldige, maar het snijd uit eindelijk totaal geen hout...dus tja...in feite geeft Diederik hier glashelder aan dat hij liever deel van het probleem wilt blijven zijn, ipv deel van de oplossing.

Conclussie; Diederik faalt een "beetje" in deze, nogal populistisch aandoende, column.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')