is wel het plan en dan 1/4e water en 3/4e benzine en dan voor 1.20 verkopen zodat ik toch nog winst heb.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:40 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Hoezo, ga je die 500 liter benzine á EUR 1,65 nu met water mengen?
quote:Een bekende vorm van fraude is het 'dopen' van benzine, aanlengen van benzine met water. Er zijn gevallen bekend van auto's die hierdoor geruïneerd zijn.
ah maar het kan dus welquote:Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef eNaSnI het volgende:
Iets mat natuurkunde, verstuiving, compressie, oppervlaktespanning... Ik denk dat je zuigers en kleppen het gauw zullen begeven als je daarop probeert te rijden.
[..]
Als je TS een beetje kent... Hij houdt zich in ieder topic zo dom...quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:48 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Dit is of een te uitgebreide grap... of het is ... echt?
Sluit je ook een goede verzekering af dan??Want jij bent als verkopende partij aansprakelijk als je een wanproduct hebt verkocht.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef koemleit het volgende:
[..]
is wel het plan en dan 1/4e water en 3/4e benzine en dan voor 1.20 verkopen zodat ik toch nog winst heb.
maar werkt het dan wel? en hoe kom ik aan zo'n emulgatorquote:Op vrijdag 21 november 2008 19:52 schreef Jordy-B het volgende:
Water en benzine mengen niet... Je krijgt twee laagjes (waarbij water onder ligt en dus als eerst door de motor gebruikt wordt). Dat gaat dus niet werken.
Je kan het wel mengen als je een emulgator toevoegt, maar dan krijg je een melkwit mengsel en valt het dus nogal op dat het niet geheel zuivere koffie (of benzine) is.
dan zou het eventueel kunnen werken, ja... Ik heb alleen geen zin om uit te zoeken wat je als emulgator zou moeten gebruiken.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar werkt het dan wel? en hoe kom ik aan zo'n emulgator
afwasmiddel inderdaad, of andere zepen, of eigeel.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
dan zou het eventueel kunnen werken, ja... Ik heb alleen geen zin om uit te zoeken wat je als emulgator zou moeten gebruiken.
misschien werkt afwasmiddel wel.
Eierdooiers... maar ben bang dat je dan mayonaise maakt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:56 schreef koemleit het volgende:
[..]
maar werkt het dan wel? en hoe kom ik aan zo'n emulgator
Idemquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:09 schreef Bedaarten het volgende:
Een fractie van een seconde geloofde ik TS
De oplossing is zo simpel...quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:03 schreef koemleit het volgende:
ik ga het morgen proberen met afwasmiddel..
Werkt niet...quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:03 schreef koemleit het volgende:
ik ga het morgen proberen met afwasmiddel..
en dan gewoon wat eieren bij je benzine + water mikken ofwat?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Werkt niet...
Eieren emulgeren heel prima. Die moet je hebben.
Jep.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
en dan gewoon wat eieren bij je benzine + water mikken ofwat?
ik doe het gewoon in de garage, maar rook niet enzo doe er ook geen vuur bij dus dat moet wel lukken toch?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Jep.
Ik zou wel eerst met een paar liter proberen om de juiste verhouding te vinden.
Eerst ei toevoegen, dan wat water en wachten tot er teveel water in zit.
Dan nog een ei erbij.
Als je de juiste verhouding hebt, deze noteren en extrapoleren naar de totale voorraad benzine.
Don't push your luck... Je kan niet oneindig blijven bijmengen.
Wel uitkijken; benzine is brandgevaarlijk dus werk in een geventileerde ruimte.
Oh, kut ja, wel ff goed om te vermelden.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:25 schreef Jordy-B het volgende:
eierdooiers, hè... Geen hele eieren.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:23 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik doe het gewoon in de garage, maar rook niet enzo doe er ook geen vuur bij dus dat moet wel lukken toch?
Maak je daar wel ff een fotoverslag van?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:23 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik doe het gewoon in de garage, maar rook niet enzo doe er ook geen vuur bij dus dat moet wel lukken toch?
Heel prima.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:37 schreef Jordy-B het volgende:
ik vraag me af hoe een motor erop reageert als je hem roerei laat maken.
nopz maar ik laat wel het resultaat wetenquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:29 schreef Misstique het volgende:
[..]
Maak je daar wel ff een fotoverslag van?
Ja, als snelle (tijdelijke!) reparatie van een lekkage in het koelsysteem.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heel prima.
Wordt ook veel gebruikt door koelwater heen
Ik geloof er niets van maar je weet maar nooit tegenwoordigquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:23 schreef koemleit het volgende:
[..]
ik doe het gewoon in de garage, maar rook niet enzo doe er ook geen vuur bij dus dat moet wel lukken toch?
Nou, dan heb je dus in iedergeval geen brandstoflekken meer.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:42 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja, als snelle (tijdelijke!) reparatie van een lekkage in het koelsysteem.
Heb je die mooie video met je licht rokende kevertje nog?quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:26 schreef T42 het volgende:
dat gaat gewoon doenmengt perfeckt ik rij er al 20 jaar op
quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef koemleit het volgende:
[..]
is wel het plan en dan 1/4e water en 3/4e benzine en dan voor 1.20 verkopen zodat ik toch nog winst heb.
Hij gebruikt Spa-blauw ipv kraanwater... Dat mag best wat meer kosten...quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:41 schreef sander89 het volgende:
[..]
![]()
Ik heb vandaag gewoon voor 1.16 benzine getankt, dus je moet wat lager gaan zitten lijkt me.
ergens op google vast welquote:Op vrijdag 21 november 2008 21:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je die mooie video met je licht rokende kevertje nog?
Dispergeren. Emulgator kan, maar dispersie is de oplossing.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:38 schreef Geerd het volgende:
mengt toch niet?
Fantastischquote:Op zaterdag 22 november 2008 02:42 schreef T42 het volgende:
[..]
ergens op google vast wel
maare reaktie nie te serieus neme
rook http://video.google.nl/videoplay?docid=6616073699561638724&hl=nl
vuur http://video.google.nl/videoplay?docid=6104593723344836608&hl=nl
heel veel rook http://video.google.nl/videoplay?docid=8932348704134014088&hl=nl
Zelf nadenken was geen optie?quote:Op zondag 23 november 2008 15:04 schreef koemleit het volgende:
topic kan dicht, auto naar de klote
bedankt he!
dat is heel iets anders..quote:Op zondag 23 november 2008 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Jij bent zo iemand die als hij zijn poot breekt geen dokter belt, maar een topic opent?
Wel een lekker roerei gemaakt?quote:Op zondag 23 november 2008 15:04 schreef koemleit het volgende:
topic kan dicht, auto naar de klote
bedankt he!
Ik weet niet wie jij hebt gequote, maar de reden dat er soms water in de brandstoftanks komt van benzinepompen, is omdat de vulaansluitingen vaak in een kuil in de grond zitten. Als het heeft geregend komt hier water in te staan. En als de tankauto-sjaak dit water niet even netjes wegschept krijg je dus water in de tanks.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef eNaSnI het volgende:
Iets mat natuurkunde, verstuiving, compressie, oppervlaktespanning... Ik denk dat je zuigers en kleppen het gauw zullen begeven als je daarop probeert te rijden.
[Een bekende vorm van fraude is het 'dopen' van benzine, aanlengen van benzine met water. Er zijn gevallen bekend van auto's die hierdoor geruïneerd zijn.]
dat er wat water inkomt geloof ik best, maar een tankstation waarbij de vulaansluitingen in een volgeregende bak zitten geloof ik vrij weinig van. (dat water valt er overigens weer makkelijke uit te halen.. vanwege het verschil in dichtheid)quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:58 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik weet niet wie jij hebt gequote, maar de reden dat er soms water in de brandstoftanks komt van benzinepompen, is omdat de vulaansluitingen vaak in een kuil in de grond zitten. Als het heeft geregend komt hier water in te staan. En als de tankauto-sjaak dit water niet even netjes wegschept krijg je dus water in de tanks.
Vergeet niet dat met water in je tank, de kans op waterslag enorm is, dat is funest voor je blok.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:21 schreef johnwoo het volgende:
Water in je benzinetank kiepen lijkt me niet aan te bevelen. Maar water in de verbrandingskamer brengen in de vorm van een fijne nevel is wel goed voor een verbrandingmotor. Dit wordt water injection genoemd, en het werd al in WO2 gebruikt in vliegtuigmotoren. Vaak wordt het water vermengd met methanol om aanvriezen te voorkomen.
De voordelen:
1. De waternevel koelt de inlaatlucht enigszins, waardoor de dichtheid groter wordt (= meer vermogen).
2. Als de waternevel verdampt in de verbrandingskamer neemt het veel warmte op (water heeft een hoge specifieke warmte). Hierdoor neemt de kans op knock sterk af, waardoor je veel agressievere ontstekingstiming of hogere turbodruk kunt gebruiken ( = meer vermogen en/of betrouwbaarder).
3. De waternevel/damp houdt de verbrandingskamer schoon; roetaanslag wordt sterk verminderd en daarmee ook de kans op "hotspots" die als bron voor detonatie kunnen dienen ( = betrouwbaarder).
Een bekende fabrikant van water-injectie kits voor sportwagens is Aquamist uit Engeland. De voordelen zijn vooral bij turbo/supercharged motoren groot.
Overigens kun je een water-injectie kit ook gebruiken om ethanol te injecteren (in plaats van water+methanol), en dat geeft nog een boel meer vermogen omdat ethanol ook gewoon een brandstof is (maar dan een met een zeer hoog octaangetal, dus net als bij water+methanol veel minder kans op knock).
Een dispersie is een stabiel systeem van een vaste stof in een vloeistof.quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:50 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Dispergeren. Emulgator kan, maar dispersie is de oplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |