Dispergeren. Emulgator kan, maar dispersie is de oplossing.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:38 schreef Geerd het volgende:
mengt toch niet?
Fantastischquote:Op zaterdag 22 november 2008 02:42 schreef T42 het volgende:
[..]
ergens op google vast wel
maare reaktie nie te serieus neme
rook http://video.google.nl/videoplay?docid=6616073699561638724&hl=nl
vuur http://video.google.nl/videoplay?docid=6104593723344836608&hl=nl
heel veel rook http://video.google.nl/videoplay?docid=8932348704134014088&hl=nl
Zelf nadenken was geen optie?quote:Op zondag 23 november 2008 15:04 schreef koemleit het volgende:
topic kan dicht, auto naar de klote
bedankt he!
dat is heel iets anders..quote:Op zondag 23 november 2008 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Jij bent zo iemand die als hij zijn poot breekt geen dokter belt, maar een topic opent?
Wel een lekker roerei gemaakt?quote:Op zondag 23 november 2008 15:04 schreef koemleit het volgende:
topic kan dicht, auto naar de klote
bedankt he!
Ik weet niet wie jij hebt gequote, maar de reden dat er soms water in de brandstoftanks komt van benzinepompen, is omdat de vulaansluitingen vaak in een kuil in de grond zitten. Als het heeft geregend komt hier water in te staan. En als de tankauto-sjaak dit water niet even netjes wegschept krijg je dus water in de tanks.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef eNaSnI het volgende:
Iets mat natuurkunde, verstuiving, compressie, oppervlaktespanning... Ik denk dat je zuigers en kleppen het gauw zullen begeven als je daarop probeert te rijden.
[Een bekende vorm van fraude is het 'dopen' van benzine, aanlengen van benzine met water. Er zijn gevallen bekend van auto's die hierdoor geruīneerd zijn.]
dat er wat water inkomt geloof ik best, maar een tankstation waarbij de vulaansluitingen in een volgeregende bak zitten geloof ik vrij weinig van. (dat water valt er overigens weer makkelijke uit te halen.. vanwege het verschil in dichtheid)quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:58 schreef Sloper het volgende:
[..]
Ik weet niet wie jij hebt gequote, maar de reden dat er soms water in de brandstoftanks komt van benzinepompen, is omdat de vulaansluitingen vaak in een kuil in de grond zitten. Als het heeft geregend komt hier water in te staan. En als de tankauto-sjaak dit water niet even netjes wegschept krijg je dus water in de tanks.
Vergeet niet dat met water in je tank, de kans op waterslag enorm is, dat is funest voor je blok.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:21 schreef johnwoo het volgende:
Water in je benzinetank kiepen lijkt me niet aan te bevelen. Maar water in de verbrandingskamer brengen in de vorm van een fijne nevel is wel goed voor een verbrandingmotor. Dit wordt water injection genoemd, en het werd al in WO2 gebruikt in vliegtuigmotoren. Vaak wordt het water vermengd met methanol om aanvriezen te voorkomen.
De voordelen:
1. De waternevel koelt de inlaatlucht enigszins, waardoor de dichtheid groter wordt (= meer vermogen).
2. Als de waternevel verdampt in de verbrandingskamer neemt het veel warmte op (water heeft een hoge specifieke warmte). Hierdoor neemt de kans op knock sterk af, waardoor je veel agressievere ontstekingstiming of hogere turbodruk kunt gebruiken ( = meer vermogen en/of betrouwbaarder).
3. De waternevel/damp houdt de verbrandingskamer schoon; roetaanslag wordt sterk verminderd en daarmee ook de kans op "hotspots" die als bron voor detonatie kunnen dienen ( = betrouwbaarder).
Een bekende fabrikant van water-injectie kits voor sportwagens is Aquamist uit Engeland. De voordelen zijn vooral bij turbo/supercharged motoren groot.
Overigens kun je een water-injectie kit ook gebruiken om ethanol te injecteren (in plaats van water+methanol), en dat geeft nog een boel meer vermogen omdat ethanol ook gewoon een brandstof is (maar dan een met een zeer hoog octaangetal, dus net als bij water+methanol veel minder kans op knock).
Een dispersie is een stabiel systeem van een vaste stof in een vloeistof.quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:50 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Dispergeren. Emulgator kan, maar dispersie is de oplossing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |