abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63423965
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:38 schreef Geerd het volgende:
mengt toch niet?
Dispergeren. Emulgator kan, maar dispersie is de oplossing.
pi_63434543
Ga je de benzine zelf gebruiken, of ga je het verkopen?

Als je het gaat verkopen, verkoop je het waarschijnlijk per jerrycan. Zorg er gewoon voor dat er minder in zo'n jerrycan past dan er op de buitenkant vermeld staat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_63438928
Als je het gaat verkopen geef dan een postbusnummer, ipv je adres.
Scheelt een lynchpartij...
pi_63450637
topic kan dicht, auto naar de klote

bedankt he!
pi_63451141
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:04 schreef koemleit het volgende:
topic kan dicht, auto naar de klote

bedankt he!
Zelf nadenken was geen optie?
pi_63451319
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:20 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Zelf nadenken was geen optie?
ik wist het toch zelf nie, dus vraag ik hier advies!
pi_63451366
Jij bent zo iemand die als hij zijn poot breekt geen dokter belt, maar een topic opent?
pi_63451396
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Jij bent zo iemand die als hij zijn poot breekt geen dokter belt, maar een topic opent?
dat is heel iets anders..
pi_63451568
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:29 schreef koemleit het volgende:

[..]

dat is heel iets anders..
Klopt, een gebroken poot is goedkoper dan een nieuwe auto
pi_63451746
Jammer TS dat het mislukt is, maarja dacht je nou echt dat je geloofwaardig kan overkomen.
............................
pi_63487407
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:04 schreef koemleit het volgende:
topic kan dicht, auto naar de klote

bedankt he!
Wel een lekker roerei gemaakt?
pi_63523035
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef eNaSnI het volgende:
Iets mat natuurkunde, verstuiving, compressie, oppervlaktespanning... Ik denk dat je zuigers en kleppen het gauw zullen begeven als je daarop probeert te rijden.

[Een bekende vorm van fraude is het 'dopen' van benzine, aanlengen van benzine met water. Er zijn gevallen bekend van auto's die hierdoor geruīneerd zijn.]
Ik weet niet wie jij hebt gequote, maar de reden dat er soms water in de brandstoftanks komt van benzinepompen, is omdat de vulaansluitingen vaak in een kuil in de grond zitten. Als het heeft geregend komt hier water in te staan. En als de tankauto-sjaak dit water niet even netjes wegschept krijg je dus water in de tanks.
pi_63532996
wat een topic
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_63533099
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_63545229
Water in je benzinetank kiepen lijkt me niet aan te bevelen. Maar water in de verbrandingskamer brengen in de vorm van een fijne nevel is wel goed voor een verbrandingmotor. Dit wordt water injection genoemd, en het werd al in WO2 gebruikt in vliegtuigmotoren. Vaak wordt het water vermengd met methanol om aanvriezen te voorkomen.

De voordelen:
1. De waternevel koelt de inlaatlucht enigszins, waardoor de dichtheid groter wordt (= meer vermogen).
2. Als de waternevel verdampt in de verbrandingskamer neemt het veel warmte op (water heeft een hoge specifieke warmte). Hierdoor neemt de kans op knock sterk af, waardoor je veel agressievere ontstekingstiming of hogere turbodruk kunt gebruiken ( = meer vermogen en/of betrouwbaarder).
3. De waternevel/damp houdt de verbrandingskamer schoon; roetaanslag wordt sterk verminderd en daarmee ook de kans op "hotspots" die als bron voor detonatie kunnen dienen ( = betrouwbaarder).

Een bekende fabrikant van water-injectie kits voor sportwagens is Aquamist uit Engeland. De voordelen zijn vooral bij turbo/supercharged motoren groot.
Overigens kun je een water-injectie kit ook gebruiken om ethanol te injecteren (in plaats van water+methanol), en dat geeft nog een boel meer vermogen omdat ethanol ook gewoon een brandstof is (maar dan een met een zeer hoog octaangetal, dus net als bij water+methanol veel minder kans op knock).
pi_63575524
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 22:58 schreef Sloper het volgende:

[..]

Ik weet niet wie jij hebt gequote, maar de reden dat er soms water in de brandstoftanks komt van benzinepompen, is omdat de vulaansluitingen vaak in een kuil in de grond zitten. Als het heeft geregend komt hier water in te staan. En als de tankauto-sjaak dit water niet even netjes wegschept krijg je dus water in de tanks.
dat er wat water inkomt geloof ik best, maar een tankstation waarbij de vulaansluitingen in een volgeregende bak zitten geloof ik vrij weinig van. (dat water valt er overigens weer makkelijke uit te halen.. vanwege het verschil in dichtheid)

Er zijn wel technieken (maar volgens mij alleen op diesels) waarbij ze water inspuiten (apart van de brandstof) net voor of tijdens de verbranding. Omdat water meeruitzet dan lucht heeft dit een gunstig effect op de gemiddelde zuigerdruk.

*eerst pagina 2 lezen voor ik reageer was misschien slim)
pi_63578774
quote:
Op woensdag 26 november 2008 20:21 schreef johnwoo het volgende:
Water in je benzinetank kiepen lijkt me niet aan te bevelen. Maar water in de verbrandingskamer brengen in de vorm van een fijne nevel is wel goed voor een verbrandingmotor. Dit wordt water injection genoemd, en het werd al in WO2 gebruikt in vliegtuigmotoren. Vaak wordt het water vermengd met methanol om aanvriezen te voorkomen.

De voordelen:
1. De waternevel koelt de inlaatlucht enigszins, waardoor de dichtheid groter wordt (= meer vermogen).
2. Als de waternevel verdampt in de verbrandingskamer neemt het veel warmte op (water heeft een hoge specifieke warmte). Hierdoor neemt de kans op knock sterk af, waardoor je veel agressievere ontstekingstiming of hogere turbodruk kunt gebruiken ( = meer vermogen en/of betrouwbaarder).
3. De waternevel/damp houdt de verbrandingskamer schoon; roetaanslag wordt sterk verminderd en daarmee ook de kans op "hotspots" die als bron voor detonatie kunnen dienen ( = betrouwbaarder).

Een bekende fabrikant van water-injectie kits voor sportwagens is Aquamist uit Engeland. De voordelen zijn vooral bij turbo/supercharged motoren groot.
Overigens kun je een water-injectie kit ook gebruiken om ethanol te injecteren (in plaats van water+methanol), en dat geeft nog een boel meer vermogen omdat ethanol ook gewoon een brandstof is (maar dan een met een zeer hoog octaangetal, dus net als bij water+methanol veel minder kans op knock).
Vergeet niet dat met water in je tank, de kans op waterslag enorm is, dat is funest voor je blok.
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:30:43 #69
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_63596604
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 09:50 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Dispergeren. Emulgator kan, maar dispersie is de oplossing.
Een dispersie is een stabiel systeem van een vaste stof in een vloeistof.
Dit zijn 2 vloeistoffen.
Benzine is erg hydrofoob en om de juiste emulsie te maken is de keuze van je emulgator erg belangrijk.
Je moet natuurlijk wel genoeg emulgator toevoegen om boven de CMC te komen.
Anders worden er geen micellen gevormd wanneer je het (heel voorzichtg) water bij de benzine stopt.
Vergeet flink te roeren met een mechanische roerder, een mixer is niet sterk genoeg tenzij je 2-3 liter per keer gebruikt

Bepaal aan het eind de morphologie van je deeltjes en je bent klaar.
Als het goed is is je emulsiew wit , maar als je naar een dun laagje kijkt lijkt het een beetje blauw.
Dat zijn de deeltjes klein genoeg (100-200 nm)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  Moderator donderdag 10 november 2011 @ 11:33:18 #70
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_104195909
ts zal nu wel winst maken gezien ie op de 1.70+ staat :(

mits t al opgefikt it :')
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  donderdag 10 november 2011 @ 11:57:00 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104196762
▀█▀ █■█ █ ▄█▀ █ ▄█▀ ▄█▀ █■█ █ ▀█▀
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')