abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:48:13 #1
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_63407067


Vorig deel:
Vliegenierstopic 18: Hard en laag


Jetslets:
nsfw, Mojave, Alternate

Sleeping Officer/ Commander Coffee:
Snowbite

Turbopulp:
The_stranger

Basisscholieren:
YellowBedWetter, Domai, cheukert

Lollercopter:
ChopperMick, (Lightning_NLGekapituleerd)

Joyriders:
FuriousFlitsFritsDragoljubKoploperkopper

Zweefnurts:
Keiichi, cheukert, McDavid, MutZ, Autoreply, YellowLedBetter

Disclaimer:
Overige deelnemers zijn neukbare stewardessjes, neukbare stewardessjes, neukbare stewardessjes of homofiele stewards.




click before flight

[ Bericht 3% gewijzigd door GoodGawd op 21-11-2008 18:47:55 ]
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_63410452
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_63427379
Deze wil ik even in MyAt hebben.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_63452275
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 23 november 2008 @ 17:22:24 #5
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_63454252
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
Kan niet meer gewijzigd worden, ik ben trouwens ook geen neukbare stewardess of homofiele steward...
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_63486914
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
De sim telt niet
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:36:55 #7
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_63501758
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
Goeie shit
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:38:08 #8
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_63501797
Mensen afgelopen week nog veel last gehad van de sneeuw/wind?

Ik was lekker vrij!
pi_63502066
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:38 schreef nsfw het volgende:
Mensen afgelopen week nog veel last gehad van de sneeuw/wind?

Ik was lekker vrij!
Vertragingen, uitwijkers, annuleringen, de-icing

Maar ik spreek als afhandelaar.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_63505839
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Vertragingen, uitwijkers, annuleringen, de-icing

Maar ik spreek als afhandelaar.
Hetzelfde bij de vliegers.
  woensdag 26 november 2008 @ 00:49:43 #11
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_63525773
Hetzelfde voor de Aviation studenten, trein storingen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 26 november 2008 @ 11:58:42 #12
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_63532617
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:49 schreef GoodGawd het volgende:
Hetzelfde voor de Aviation studenten, trein storingen.
't is wat.. al die blaadjes op de rails
pi_63538285
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:47 schreef Alternate het volgende:

[..]

De sim telt niet
Mmm, dan kom ik over een maandje wel terug
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_63542574
Hallo, ik had een aantal vraagjes.

Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.

Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.

Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....

Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.

zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.

Groeten....

[ Bericht 13% gewijzigd door PStreet op 26-11-2008 18:52:20 ]
  woensdag 26 november 2008 @ 20:18:11 #15
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_63545141
Doe het niet...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zondag 30 november 2008 @ 23:04:19 #16
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_63656035
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.

Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.

Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.

Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....

Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.

zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.

Groeten....
Ik zou, als je denkt kleurenblind te zijn, eerst gewoon naar een oogarts gaan. Niet aan de hand van een simpel internettestje je complete toekomstbeeld wegggooien.

Groetjes
pi_63658889
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.

Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.

Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.

Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....

Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.

zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.

Groeten....
Voor zweefvliegen mag je tot op een bepaald niveau wel kleurenblind zijn ja. Ik ken er wel meer die niet alle kleuren kunnen zien. Overigens wordt dit ook bij de keuring getest dus dan merk je vanzelf wel of je er wel of niet door komt. (wel even aangeven!)
Hoe het voor TMG/RPL zit weet ik niet.
En wat hierboven gezegd wordt: een testje op internet is eerder een test voor je monitor dan een test voor je ogen.
  woensdag 3 december 2008 @ 19:58:19 #18
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_63734056
Informeel overleg over ’zweefklacht’
quote:
SOESTERBERG - Klachten over lawaai van zweefvliegtuigen en vooral dat van het starthulpvliegtuigje Husky, worden voortaan in onderling overleg tussen omwonenden van de vliegbasis Soesterberg en de zweefvliegclub besproken.
Het klachtennummer van de luchtmacht verdwijnt immers.

Dat is gisteren afgesproken tussen de burgerleden van de klachtencommissie voor de vliegbasis en het bestuur van de Amsterdamsche Club voor Zweefvliegen. Voor een formele klachtenprocedure voelen beide partijen en ook de provincie momenteel niets.

De contacten die er al zijn met een viertal buurtverenigingen en de zweefvliegclub blijven bestaan.
Stomme zweverts
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_63803882
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:58 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Informeel overleg over ’zweefklacht’
[..]

Stomme zweverts
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.

Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL . Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
pi_63855711
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 13:39 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.

Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL . Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
Volgens mij is de theorie voor RPL en PPL hetzelfde, en is alleen het aantal vliegtuigen anders, tenminste, dat was 10 jaar geleden zo

Maar voor alle zekerheid zou ik toch echt ff een mailtje sturen naar de IVW, niet dat je dan het voor 100% zeker weet, maar kom je iig in de buurt..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_63856435
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 @ 13:39 schreef TC_Artemis het volgende:

[..]

Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.

Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL . Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
Prima dat ze dat zo regelen lijkt me!

Je moest eens weten hoe vaak wij nog klachten doorgespeeld krijgen van "die zweefvliegclub met hun lawaaierige motorvliegtuigen"
Gelukkig heeft de gemeente wel door dat ze datsoort klachten niet te serieus hoeven te nemen.

Slepen doen we wel, maar een beperkt aantal dagen per jaar, en niet op zondag. En dan nog wordt er zo weinig mogelijk over bebouwing gevlogen. De directe buren hebben dan ook nooit klachten en vinden het alleen maar tof. We nodigen ze ook geregeld uit voor activiteiten e.d.
pi_63863399
quote:
Op maandag 8 december 2008 17:48 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Prima dat ze dat zo regelen lijkt me!

Je moest eens weten hoe vaak wij nog klachten doorgespeeld krijgen van "die zweefvliegclub met hun lawaaierige motorvliegtuigen"
Gelukkig heeft de gemeente wel door dat ze datsoort klachten niet te serieus hoeven te nemen.

Slepen doen we wel, maar een beperkt aantal dagen per jaar, en niet op zondag. En dan nog wordt er zo weinig mogelijk over bebouwing gevlogen. De directe buren hebben dan ook nooit klachten en vinden het alleen maar tof. We nodigen ze ook geregeld uit voor activiteiten e.d.
Oke, je vliegt ook op valkenburg begrijp ik? daar ga ik ook vliegen! motorzweven om specifiek te zijn. Ik ga in iedergeval beginnen met een proefles om te kijken of het is wat ik wil, maar stiekem heb ik wel de intentie om gewoon mijn brevet te gaan halen.
pi_63863628
Nee ik vlieg op biddinghuizen.

Enneuh... motorzweven is voor luie donders
pi_64807430
Het is stil hier.
............................
pi_64808251
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 @ 13:11 schreef sander89 het volgende:
Het is stil hier.
Winter heh, dan zitten de zweverts aan de grond. En zonder zweverts is er weinig te beleven in de vliegerij
pi_64808295
Ik moet trouwens gaan nadenken of ik instructeur wil worden... Noh eerst maar eens technicus denk ik zo, daar ben ik al mee bezig.
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:41:55 #27
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_65025649
quote:
Veel minder vliegtuigspotters op Schiphol

Het vliegtuigspotten bij luchthaven Schiphol is het afgelopen jaar behoorlijk ingezakt. Er komen veel minder mensen naar vliegtuigen kijken dan voorheen. Dat zei Gertjan Staphorst van het Spotters Platform Schiphol woensdag.

Oorzaak is dat de spottersplek bij de Kaagbaan, een van de populairste in het land, een jaar geleden dichtging. In plaats daarvan kregen de vliegtuigfanaten een nieuwe stek bij de Polderbaan. Die is echter moeilijker te vinden. Bovendien ligt hij erg afgelegen, ver van de luchthaven met al zijn bedrijvigheid. Daardoor is er veel minder te zien dan op de oude stek.

Langs de Kaagbaan kwamen in het weekeinde soms wel tweeduizend personen naar vliegtuigen kijken, aldus Staphorst. Bij de Polderbaan zijn dat er nooit meer dan driehonderd. „En de patatboeren die er staan, hebben redelijk omzetverlies.”

Het Spotters Platform Schiphol gaat overigens in kaart brengen hoeveel vliegtuigfans er eigenlijk bij de luchthaven actief zijn. Ook wil het clubje beter weten welke wensen er onder hen leven. Daartoe heeft het de website www.spottersplatformschiphol.nl opgericht. Collega-spotters kunnen zich hier melden.

Door dit soort informatie te verzamelen, hoopt het platform sterker te staan tijdens gesprekken met Schiphol zelf of met de gemeente Haarlemmermeer. „Hoe meer leden er zijn, hoe sterker wij met onze standpunten staan en hoe serieuzer wij dit naar voren kunnen brengen”, aldus Staphorst.
Bron

Wat een drama
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_65026503
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Bron

Wat een drama [ afbeelding ]


Drukke dag?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65026575
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_65027739
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 @ 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Bron

Wat een drama [afbeelding]
Ik zeg: Piloten hoeven zich minder te schamen, die spotters kunnen hun leven weer oppikken. Win-win situatie.
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:18:28 #31
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_65034644
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:03 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]



Drukke dag?
Ja ontzettend
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:46:00 #32
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_65035811
quote:
Hadden jullie Ypenburg maar niet moeten sluiten
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_65042347
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Hadden jullie Ypenburg maar niet moeten sluiten
Het landt zo moeilijk op woonhuizen
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:35:52 #34
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66450710
Geen Turken hier?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66450954
Wat een kutkick.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:08:00 #36
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66451910


Carnaval >.>
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 00:32:29 #37
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66639403
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66648966
Wow.. die is mooi ...
Er gaat niets boven Groningen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:06:36 #39
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66649414
Tja, de boer heeft geluk. Hij wilde een piano maar kreeg een vleugel
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_66650068
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:06 schreef GoodGawd het volgende:
Tja, de boer heeft geluk. Hij wilde een piano maar kreeg een vleugel
Dus dat doen die piloten tijdens het landen.. beetje foto's maken.. voor het zelfde geld lagen er nu twee vliegtuigen
Er gaat niets boven Groningen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:43:29 #41
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_66652504
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:35:39 #42
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66654586
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 16:35 schreef GoodGawd het volgende:
Geen Turken hier?
Wij zitten allemaal in het NWS subforum
AFC AJAX
pi_67942849
tvp
Ik steek je moeder in de fik!
pi_67992832
tvp, donderdag beginnen met ME-simmen (in opleiding)
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:28:59 #45
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_68002010
Ik heb gisteren mijn C-brevet gevlogen

En dat pas om 17:45 zo ongeveer (start)
pi_68002314
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 00:23 schreef Sniz het volgende:
tvp, donderdag beginnen met ME-simmen (in opleiding)
Tof, waar volg je de opleiding?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_68012101
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:38 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Tof, waar volg je de opleiding?
Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er op Hopen op goed geluk straks aangezien het niet de ideale tijd is om een baan te moeten zoeken..
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:31:48 #48
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_68025834
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Sniz het volgende:

[..]

Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er op Hopen op goed geluk straks aangezien het niet de ideale tijd is om een baan te moeten zoeken..
Dat is inderdaad best lastig ja.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_68026088
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Sniz het volgende:

[..]

Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er op Hopen op goed geluk straks aangezien het niet de ideale tijd is om een baan te moeten zoeken..
Op Texel bij de paraclub zochten ze een tijdje terug nog naar iemand met een CPL/ATPL voor op hun C206 (of was het een C208?), die 'wachtende' was op werk.

Waar doet Stella hun flight training ook alweer, Portugal?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 15 april 2009 @ 07:35:50 #50
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_68029502
Gewoon in Nederland
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_68034175
Ja toen ik begon was het nog gewoon in nederland, maar sinds een paar maanden hebben ze de praktijk t/m PPL verschoven naar florida. Verder is actual voor IR en ME op eelde en het simmen in teuge.
Waarbij vliegen jullie?
  vrijdag 17 april 2009 @ 09:30:36 #52
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_68097446
Morgen avond weer naar Cardiff. Dit is de straat naast het hotel.
http://ajanlo.kapu.hu/pics.php?d=cardiff.
pi_68108116
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 09:30 schreef Alternate het volgende:
Morgen avond weer naar Cardiff. Dit is de straat naast het hotel.
http://ajanlo.kapu.hu/pics.php?d=cardiff.
Beetje business as usual op een willekeurige weekendavond op dat eiland Ben blij dat ik vaker wat verder naar het oosten mag slapen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 17 april 2009 @ 18:38:44 #54
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_68116790
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:20 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Beetje business as usual op een willekeurige weekendavond op dat eiland Ben blij dat ik vaker wat verder naar het oosten mag slapen
Nou in Riga kunnen ze er ook wat van
pi_68133161
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:38 schreef Alternate het volgende:

[..]

Nou in Riga kunnen ze er ook wat van
Gelukkig kom ik daar ook net onderuit Geef mij maar leuke visserdorpjes in Noorwegen met hun lekkere vis, of de Duitse degelijkheid en hun heerlijke vlees
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:24:28 #56
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_68155214
Wat vlieg je nu dan stranger?
FCT
pi_68301110
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:24 schreef Mojave het volgende:
Wat vlieg je nu dan stranger?
Ik zat op de slagroomklopper, mag nu met het Braziliaanse "wonder" spelen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 26 april 2009 @ 01:11:44 #58
200768 D.Duck
12 Ambachten, 13 Ongelukken
pi_68382252
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.

Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.

Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.

Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....

Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.

zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.

Groeten....
Hoi wellicht een beetje laat (maar beter laat dan nooit, toch ).
voor een ppl is kleurenblindheid geen enkel probleem. ikzelf ben ook al een jaar of 6 breverhouder en ben ook kleurenblind. dit wordt ook alleen bij de eerste (initiele medice test gekeurd).
enige beperkingen zul je dan wel krijgen. te weten;

GEEN (VFR) nachtvluchten
GEEN instrument rating

dus als het gewoon voor de lol en het plezier in vliegen is, zou ik zeggen doen, beroepsmatig weinig nut want dan heb je in bijna alle gevallen een IR bevoegdheid nodig.

groetjes, Erik
In theory, there is no difference between theory and practice. But in practice, there is
  maandag 27 april 2009 @ 23:36:01 #59
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_68443734
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik zat op de slagroomklopper, mag nu met het Braziliaanse "wonder" spelen...
Gefeliciteerd, is het wat?
FCT
pi_68502415
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:36 schreef Mojave het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, is het wat?
Tsja, het is nog steeds van A naar B, maar nu boven al het nare weer, op wat andere velden dan ik gewend was, maar voor de rest weinig verschil uiteraard. Wel een stuk simpeler, meer geautomatiseerd, maar ook minder "echt vliegen", al is het wel weer meer een "echt vliegtuig". Je kunt zien dat het een recent ontworpen vliegtuig is, met de nieuwste snufjes en handigheden, cockpit lekker schoon en intiutief, cabine ruim en comfortabel met voldoende bagage ruimte, etc etc..

Al met al een leuke stap, maar eerlijk gezegd vond ik de F50 operatie net iets leuker...

[ Bericht 12% gewijzigd door The_stranger op 29-04-2009 16:24:48 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 29 april 2009 @ 16:54:33 #61
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_68503757
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Tsja, het is nog steeds van A naar B, maar nu boven al het nare weer, op wat andere velden dan ik gewend was, maar voor de rest weinig verschil uiteraard. Wel een stuk simpeler, meer geautomatiseerd, maar ook minder "echt vliegen", al is het wel weer meer een "echt vliegtuig". Je kunt zien dat het een recent ontworpen vliegtuig is, met de nieuwste snufjes en handigheden, cockpit lekker schoon en intiutief, cabine ruim en comfortabel met voldoende bagage ruimte, etc etc..

Al met al een leuke stap, maar eerlijk gezegd vond ik de F50 operatie net iets leuker...
Goeie shit!

Ik hoorde dat alles aan boord daar wel een beetje "Plastic Fantastic" is en het allemaal vrij fragiel aanvoeld.

Is dat zo of is dat afgunst van de Cityhopper Flag Carrier divisie ;-)
pi_68504058
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:54 schreef nsfw het volgende:

[..]

Goeie shit!

Ik hoorde dat alles aan boord daar wel een beetje "Plastic Fantastic" is en het allemaal vrij fragiel aanvoeld.

Is dat zo of is dat afgunst van de Cityhopper Flag Carrier divisie ;-)
Valt wel mee (dat fragiele), ik vrees dat dingen die nu eenmaal ooit kapot gaan nogal overdreven worden (door andere divisies).
Ook qua geheel vliegtuig is de uitval niet bijzonder hoog, probleem is echter bij elke nieuwe operatie dat er kinderziektes en onverwachte gebeurtenissen zijn (alles in huis hebben voor de reparatie, behalve het juiste zeer speciale stukje gereedschap, of een hele remleiding kunnen vervangen, maar je mist de koppeling, omdat je het verkeerde typenummer hebt gekregen van de fabrikant). Dat zorgt nogal voor verhalen in andere divisies. Het is wel een plastic vliegtuig, maar dat heeft alleen maar voordelen, schade is echt binnen no time gerepareerd.
Wat wel wennen was voor iedereen is de verregaande automatisering ("wat doet 'ie nu?) en het feit dat embraer nog steeds, maar vooral in het begin erg veel veranderde bij elke software upload (je kunt de firmware van het vliegtuig upgraden, waardoor hij hele andere dingen gaat doen dan voorheen )
En het blijkt dat, ook al vliegt dit type al weer een paar jaar, KLC praktisch de eerste maatschappij is die intensief informatie terug speelt richting de fabrikant, waardoor embraer nu pas vrij basale dingen kan verbeteren, omdat ze simpelweg niet van het probleem af wisten...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 1 mei 2009 @ 20:34:16 #63
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_68569005
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Valt wel mee (dat fragiele), ik vrees dat dingen die nu eenmaal ooit kapot gaan nogal overdreven worden (door andere divisies).
Ook qua geheel vliegtuig is de uitval niet bijzonder hoog, probleem is echter bij elke nieuwe operatie dat er kinderziektes en onverwachte gebeurtenissen zijn (alles in huis hebben voor de reparatie, behalve het juiste zeer speciale stukje gereedschap, of een hele remleiding kunnen vervangen, maar je mist de koppeling, omdat je het verkeerde typenummer hebt gekregen van de fabrikant). Dat zorgt nogal voor verhalen in andere divisies. Het is wel een plastic vliegtuig, maar dat heeft alleen maar voordelen, schade is echt binnen no time gerepareerd.
Wat wel wennen was voor iedereen is de verregaande automatisering ("wat doet 'ie nu?) en het feit dat embraer nog steeds, maar vooral in het begin erg veel veranderde bij elke software upload (je kunt de firmware van het vliegtuig upgraden, waardoor hij hele andere dingen gaat doen dan voorheen )
En het blijkt dat, ook al vliegt dit type al weer een paar jaar, KLC praktisch de eerste maatschappij is die intensief informatie terug speelt richting de fabrikant, waardoor embraer nu pas vrij basale dingen kan verbeteren, omdat ze simpelweg niet van het probleem af wisten...
Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?

Lijkt me wel vet een nieuwe kist binnen de vloot vliegen, zijn er ook een stuk minder gasten binnen de maatschappij die denken er alles van te weten of hem te hebben uitgevonden.
FCT
  dinsdag 26 mei 2009 @ 11:28:07 #64
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_69412161
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 20:34 schreef Mojave het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?

Lijkt me wel vet een nieuwe kist binnen de vloot vliegen, zijn er ook een stuk minder gasten binnen de maatschappij die denken er alles van te weten of hem te hebben uitgevonden.
Het nadeel is dat je vervolgens zelf zo'n gast wordt die denkt dat hij hem heeft uitgevonden
pi_69420365
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 20:34 schreef Mojave het volgende:

[..]

Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?
Nee, gelukkig nog niet. Wel dat hij keurig op GPS een NDB/DME op de 18C ging vliegen, precies op het juiste moment zakte met de juiste ROD, echter wel steady 1,5 mijl naast de inbound track... Mar dat zal ook wel een automatiserings dingetje zijn. Verder is het een dusdanig clean vliegtuig dat zakken en vertragen geen goede combo is. Op zich voor de huidige generatie vliegtuigen niets vreemd, maar op de F50 was het gas dicht en binnen no time zat je 4.000 ft en 40 kts lager. Nu krijg je nog wel eens de vraag of je meer miles nodig hebt.. (en natuurlijk weigert )
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 11:28 schreef Alternate het volgende:

[..]

Het nadeel is dat je vervolgens zelf zo'n gast wordt die denkt dat hij hem heeft uitgevonden
Persoonlijk ben ik daar te nuchter voor, maar die zijn er zeker. Vreemd genoeg heeft dat niets met ervaring te maken, dat blijkt een karakter trek te zijn die je al hebt, ongeacht of je de ervaring en kennis hebt om dat te staven of pas net in de divisie zit...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_70475981
dit topic bestaat ook nog steeds?

Van 't weekend vanaf 3 verschillende velden gevlogen: Terlet, Gilze-rijen, en Biddinghuizen...
Best veul voor een thuisveldrot als ik...

  maandag 29 juni 2009 @ 13:22:26 #67
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_70476127
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:18 schreef doppendoosch het volgende:
dit topic bestaat ook nog steeds?

Van 't weekend vanaf 3 verschillende velden gevlogen: Terlet, Gilze-rijen, en Biddinghuizen...
Best veul voor een thuisveldrot als ik...

[ afbeelding ]
En ik was er net weer niet @gilze-rijen
pi_70476299
Mja had al zo'n vermoeden... Heb ook niet lopen zoeken, ik dacht als'ie er is dan herkent'ie mij wel

Wel 's avonds nog op het veld naar mijn portemonnee lopen zoeken maar die schijnt inmiddels gevonden te zijn Terwijl de speurhond van de veldwacht niets kon vinden
pi_70492220
Kwam dit toevallig tegen;
quote:
A proper aeroplane, as used by people of taste and refinement, simply needs to move forwards at a brisk trot to be rewarded with the miracle of flight. A helicopter doesn't really fly at all, as far as I can make out. It screams and bawls like a spoilt brat until physics eventually gives in and says, "Oh, all right, all right, off you go then."

A helicopter taking off is such a vulgar spectacle. A small aeroplane will roar briefly and then be gone, a dwindling speck in the inverted bowl. But the helicopter sits there whining for ages, then disturbing the peace with that slow "whump whump whump" noise, which very gradually swells to a petulant crescendo of "chumpa chumpa chumpa". Finally, after it has ruined the lives of thousands, there it is, two feet off the ground looking terribly pleased with itself. Look at me! Look at me! I can hover. Ha!
Whehe.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_70508358
omfg dit topic leeft
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:31:53 #71
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_70508918
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:15 schreef cheukert het volgende:
omfg dit topic leeft
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:39:03 #72
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_70509155
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:39:53 #73
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_70509180
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Telt het ook als iemand vanaf een militaire basis vliegt?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:40:47 #74
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_70509209
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Telt het ook als iemand vanaf een militaire basis vliegt?
Nee niet echt.
pi_72495551
Met twee proeflessen achter de rug en het maken van plannen voor het halen van een PPL volgend jaar val ik waarschijnlijk nog in de categorie peuterspeelzaal?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_72516515
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Zie topictitel, die zijn hier aan hun eigen arrogantie ten onder gegaan
pi_72517490
Ik wou al zeggen de school is legen gelopen hier, maarja dat krijg je ook al je bijna iedereen heb weggejaagd.
............................
pi_72647340
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:01 schreef doppendoosch het volgende:

[..]

Zie topictitel, die zijn hier aan hun eigen arrogantie ten onder gegaan
Aan eigen arrogantie ten onder gegaan? Nee joh.
Heeft meer te maken met de oververtegenwoordiging van domme amateuristische vliegnerdjes in dit topic, op enkele serieuzere mensen na, meestal niet zijnde zweef-'vlieger'.
pi_72647383
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Who's asking?
pi_72647532
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:29 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Aan eigen arrogantie ten onder gegaan? Nee joh.
Heeft meer te maken met de oververtegenwoordiging van domme amateuristische vliegnerdjes in dit topic, op enkele serieuzere mensen na, meestal niet zijnde zweef-'vlieger'.
Wat wou je met die laatste zin zeggen
pi_72648015
He! Daar is Lightning weer.

* Koploperkopper popcorn erbij pakt.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:07:04 #82
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_72652707
Oh ja, dit topic.
FCT
pi_72660089
russstaaaaaaag
Ik steek je moeder in de fik!
pi_72663223
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 16:31 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Who's asking?
Een onnozele scholier die luchtmacht aspiraties heeft.
pi_72664599
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 00:13 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Een onnozele scholier die luchtmacht aspiraties heeft.
Wat wil je weten dan?
  zondag 13 september 2009 @ 17:37:38 #86
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_72703574
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:07 schreef Mojave het volgende:
Oh ja, dit topic.
Je leeft nog!!
pi_72705077
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:37 schreef nsfw het volgende:

[..]

Je leeft nog!!
jij ook! is je poesje nog steeds kaal?
Ik steek je moeder in de fik!
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:04:15 #88
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_72780953
quote:
Op zondag 13 september 2009 18:23 schreef cheukert het volgende:

[..]

jij ook! is je poesje nog steeds kaal?
*tjekt fotoboek*



Idd nog steeds niet aangegroeid...
pi_72782886
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 @ 16:29 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Aan eigen arrogantie ten onder gegaan? Nee joh.
Heeft meer te maken met de oververtegenwoordiging van domme amateuristische vliegnerdjes in dit topic, op enkele serieuzere mensen na, meestal niet zijnde zweef-'vlieger'.
Nog steeds niets bijgeleerd?

Voor iemand die zichzelf zo volwassen vindt ben je best een triest ventje.

Laatste wat ik er over zeg trouwens, *gaat naast koploperkopper zitten
pi_72787207
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 21:42 schreef doppendoosch het volgende:

[..]

Nog steeds niets bijgeleerd?

Voor iemand die zichzelf zo volwassen vindt ben je best een triest ventje.

Laatste wat ik er over zeg trouwens, *gaat naast koploperkopper zitten [ afbeelding ]
Kheb nooit gezegd dat ik zo volwassen ben. Triest ventje? Dacht het niet. Ga jij maar in je virtuele wereld naast koplopper zitten. Geniet lekker virtueel van je popcorn.
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:33:56 #91
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_72788243
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 14:21 schreef Lightning_NL het volgende:
En voor het volgende deeltje mag mijn naam hier weggehaald worden, ik hoef hier niks meer mee te maken te hebben Bedankt.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_72788834
Kinderachtig van je zeg... Ga anders even op je mama's schoot erover zitten huilen.
Kzie nu ook dat de gast van de OP gecapitaluurd met een K heeft gespeld Damn...
Oh wacht, dat heb JIJ geschreven!
pi_72789267
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 @ 23:49 schreef Lightning_NL het volgende:
gecapitaluurd
QFT.
  woensdag 16 september 2009 @ 00:02:40 #94
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_72789289
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Kinderachtig van je zeg... Ga anders even op je mama's schoot erover zitten huilen.
Kzie nu ook dat de gast van de OP gecapitaluurd met een K heeft gespeld Damn...
Oh wacht, dat heb JIJ geschreven!
Ik denk ook nooit na over Capituleren.

Moet jij niet naar Afghanistan of Irak ofzo?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 16 september 2009 @ 00:06:30 #95
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_72789397
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:49 schreef Lightning_NL het volgende:
gecapitaluurd
QFNB
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_72789550
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:02 schreef GoodGawd het volgende:

[..]

Ik denk ook nooit na over Capituleren.

Moet jij niet naar Afghanistan of Irak ofzo?
Net zo'n loze opmerking als: moet jij je autopilot niet aanzetten ofzo?

Kom op gast. En doe niet zo super kinderachtig met je capituleren. Haal gewoon m'n naam weg uit de OP en get a fucking life.
pi_72792686
ruuuussssttttaaaagggg
Ik steek je moeder in de fik!
  woensdag 16 september 2009 @ 12:48:02 #98
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_72799331
Goed..
Er is weinig veranderd..
ben weer weg uit dit topic...

Ajuus
pi_72800369
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_72807490
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:48 schreef nsfw het volgende:
Goed..
Er is weinig veranderd..
ben weer weg uit dit topic...

Ajuus
ik zal je kale poesje missen.....
Ik steek je moeder in de fik!
  donderdag 17 september 2009 @ 15:04:40 #101
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_72840516
quote:
Op woensdag 16 september 2009 00:12 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Net zo'n loze opmerking als: moet jij je autopilot niet aanzetten ofzo?

Kom op gast. En doe niet zo super kinderachtig met je capituleren. Haal gewoon m'n naam weg uit de OP en get a fucking life.
Hap niet zo man; laat lekker gaan.
Nee echt niet.
  donderdag 17 september 2009 @ 15:32:51 #102
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_72841563
XD
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_72842428
zwartemarktplaats nog in the house?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 23:53:53 #104
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_73293448
Waar is dit:



http://www.geocaching.com(...)91-b4aa-c8885dabcc36

Het is en puzzeltje ik ben nog op zoek naar:
A= Atlanta Hartsfield
B= Gibraltar
C= Aéroport International du Castellet
D=
E=
F=
G= Berlin Tempelhof
H= Tokyo Haneda
I= Hong Kong - Chek Lap Kok
J= Honolulu
K=
L= Schiphol
M= St. Maarten

Zoals je ziet zoek ik D-E-F en K nog.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_73308559
E is Macau en F is Lake Hood als ik mij niet vergis.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 16:49:58 #106
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_73310395
Dank. Ik weet er inimiddels al wat meer:

A= Atlanta Hartsfield
B= Gibraltar
C= Aéroport International du Castellet
D= ?
E= Macau
F= Lake Hood
G= Berlin Tempelhof
H= Tokyo Haneda
I= Hong Kong - Chek Lap Kok
J= Honolulu
K= ?
L= Schiphol
M= St. Maarten
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_80069158
tvp
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:17:11 #108
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_84285294
FCT
pi_85637811
Goeiemorgen, gebeurt hier nog weleens wat?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:11:28 #110
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_85639550
Nee. Tot vandaag :P
pi_85715174
Eindelijk een baan, op naar Turkije :s)
pi_85727443
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:07 schreef Sniz het volgende:
Eindelijk een baan, op naar Turkije :s)
^O^
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_85759461
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.

Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
pi_85760699
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 04:53 schreef Dionysius85 het volgende:
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.

Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
Leuk woonwijkje wel.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:54:08 #115
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_85760896
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 04:53 schreef Dionysius85 het volgende:
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.

Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
Dan moeten we deze nog hebben: http://geocaching.42solutions.nl/runaway/D.jpg

:)
pi_85770390
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:54 schreef Keiichi het volgende:
Dan moeten we deze nog hebben: http://geocaching.42solutions.nl/runaway/D.jpg

:)
Kan het nog onduidelijker? :')
Ik doe mijn best, maar dit ziet er niet gemakkelijk uit...
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:50:21 #117
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_85933708
Hallo mensen, vraagje hoe groot is het druk verschil in de cabine ongeveer met gewoon op de grond? Ik heb namelijk een klaplong gehad tijdje terug en aangezien druk verschillen en klaplongen niet samen gaan ben ik hier wel benieuwd naar.

Mijn long is geplakt 2 maanden terug en oktober ga ik weer vliegen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_85934086
Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de atmosfeer in een gemiddeld lijnvliegtuig op z'n hoogst vergelijkbaar is met de druk op 8000ft.
pi_85934429
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:50 schreef GoodGawd het volgende:
Hallo mensen, vraagje hoe groot is het druk verschil in de cabine ongeveer met gewoon op de grond? Ik heb namelijk een klaplong gehad tijdje terug en aangezien druk verschillen en klaplongen niet samen gaan ben ik hier wel benieuwd naar.

Mijn long is geplakt 2 maanden terug en oktober ga ik weer vliegen.
Volgens mij kun je dan beter even de luchtvaartmaatschappij en/of je huisarts vragen hoe dat zit.

De druk in de cabine is in ieder geval wel aanzienlijk lager dan op zeeniveau. 8000ft kan best eens kloppen inderdaad.

Oh en morgenavond allemaal Omroep Flevoland kijken, mijn club komt op TV :D
pi_86883433
Deze basisscholier heeft de eerste pagina van z'n (FAA PPL) logboek bijna vol! *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_86888740
Nog iemand op Soesterberg geweest afgelopen weekend?
pi_86891821
quote:
Op maandag 27 september 2010 03:36 schreef Bitlord het volgende:
Nog iemand op Soesterberg geweest afgelopen weekend?
Wat was er te beleven op Soesterberg?
pi_86930009
Je kon een behoorlijk deel van het gesloten vliegveld bezoeken. Zie de site van het Utrechts Landschap
pi_101867309
Wat een dood topic is dit :o
Zijn hier nog 'echte' piloten?
pi_101867943
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:09 schreef WSquater het volgende:
Wat een dood topic is dit :o
Zijn hier nog 'echte' piloten?
Wat heet echt :P
pi_101885570
Ik zit later deze week weer in de VS, lekker trainen in de weekends. *O*

Heb m'n PPL nog niet dus ik zal wel niet "echt" zijn. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_101886689
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:19 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Wat heet echt :P
Ligt eraan aan wie je het vraagt ;)
pi_101889286
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 00:10 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zit later deze week weer in de VS, lekker trainen in de weekends. *O*

Heb m'n PPL nog niet dus ik zal wel niet "echt" zijn. ;(
Da's zeker niet echt nee. :) Waar vlieg je? En waarom in de USA?
pi_101890681
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Da's zeker niet echt nee. :) Waar vlieg je? En waarom in de USA?
't Is daar goedkoper, en zelf woon ik in Ierland waar het weer (qua wind en bewolking) er heel vaak niet geschikt voor is.

Dus voorlopig train ik in Silicon Valley, wat sowieso wel een interessante ervaring is met meer dan tien vliegvelden onder de class B van San Fransisco. Zo van "keer om voor de bomen aan het einde van de landingsbaan want daar begint het luchtruim van de buren."

Ik zit daar regelmatig en vul mijn weekends er dan mee. *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_101901078
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2011 09:38 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

't Is daar goedkoper, en zelf woon ik in Ierland waar het weer (qua wind en bewolking) er heel vaak niet geschikt voor is.

Dus voorlopig train ik in Silicon Valley, wat sowieso wel een interessante ervaring is met meer dan tien vliegvelden onder de class B van San Fransisco. Zo van "keer om voor de bomen aan het einde van de landingsbaan want daar begint het luchtruim van de buren."

Ik zit daar regelmatig en vul mijn weekends er dan mee. *O*
Klinkt ontzettend tof!
pi_101905603
Ja leuk joh!

Hoeveel kost dat nou in de USA? En wat vlieg je dan? En wat kun je met je FAA PPL in Nederland?
pi_101925204
In Nederland kun je er niks mee tenzij je geen Nederlander bent. :') Ja, of je gaat een N-nummer vliegtuig vliegen, maar zie die maar te vinden. In Ierland doen ze minder moeilijk, en voor zover ik weet kun je sowieso zonder meer een FAA PPL naar JAA omzetten als je meer dan 100 uren in je logboek hebt. Tegen de tijd dat ik weer in Nederland woon heb ik dat hopelijk wel.

Ik heb daar eerst een PA-28 161 gevlogen, later een vrij nieuwe C172SP. Als je kleiner bent dan ik en in een C152 past kun je voor 90 dollar (wat momenteel ~65 euro is) per uur een vliegtuig huren. Helaas ben ik daarvoor te lang dus heb ik wat groters nodig. De PA-28 kostte me 115 dollar per uur volgens mij. De C172 wat meer, maar die was ook 20 jaar nieuwer en dat was op zich te merken. :)

Heb er wel zin in! En hoop dat ik toch eens mijn eerste solo ga krijgen, met al meer dan twintig uur gelogd. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_101927793
Ai, da's toch nog duurder dan ik had verwacht. Mja, je zult wel nergens landingsgeld e.d. hoeven te betalen.
pi_101957959
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 06:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Ai, da's toch nog duurder dan ik had verwacht. Mja, je zult wel nergens landingsgeld e.d. hoeven te betalen.
Ja, precies. Geen landingsgeld en tijdens het trainen (incl touch and go's) helpt dat ook enorm!

Het is nog steeds niet goedkoop, maar in Europa ben je zo 200 euro per uur kwijt in mijn ervaring. :'(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_102862488
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 00:34 schreef LintuxCx het volgende:
Heb er wel zin in! En hoop dat ik toch eens mijn eerste solo ga krijgen, met al meer dan twintig uur gelogd. ;(
GELUKT! *O*

Mijn instructeur stapte uit, 't was mijn beurt. 3 rondjes rondom KPAO. Eerste twee landingen prima, tweede iets minder maar al met al was 't best. Gek gezicht/gevoel hoor, als die stoel rechts opeens leeg is!

Heerlijk, om die mijlpaal eindelijk gehaald te hebben.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_102868846
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 01:07 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

GELUKT! *O*

Mijn instructeur stapte uit, 't was mijn beurt. 3 rondjes rondom KPAO. Eerste twee landingen prima, tweede iets minder maar al met al was 't best. Gek gezicht/gevoel hoor, als die stoel rechts opeens leeg is!

Heerlijk, om die mijlpaal eindelijk gehaald te hebben.
Cool man, dat er maar meer uren mogen volgen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102869556
Gefeliciteerd!

Ik weet mijn solo nog erg goed... Een grote adrenaline stoot was dat :) En tevens de meest perfecte landing die ik ooit had gemaakt. Onvoelbaar. Ik zat alleen maar keihard te zingen in de cockpit en knalde supersnel door de checks heen, groen groen groen groen, ipv ook echt kijken wat er op stond :')
pi_102871557
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:09 schreef Lightning_NL het volgende:
Gefeliciteerd!

Ik weet mijn solo nog erg goed... Een grote adrenaline stoot was dat :) En tevens de meest perfecte landing die ik ooit had gemaakt. Onvoelbaar. Ik zat alleen maar keihard te zingen in de cockpit en knalde supersnel door de checks heen, groen groen groen groen, ipv ook echt kijken wat er op stond :')
Zo herkenbaar :D (behalve dat bij mijn eerste solo een KLM academy slingsby het nodig vond om vlak voor me downwind op de stuiven. Toen was het zingen even over, tenminste tot mijn 360' voltooid was)...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102878905
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 13:13 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zo herkenbaar :D (behalve dat bij mijn eerste solo een KLM academy slingsby het nodig vond om vlak voor me downwind op de stuiven. Toen was het zingen even over, tenminste tot mijn 360' voltooid was)...
Hah, "lekker". Ik kreeg van ATC het verzoek om een "left pattern" te doen, op dat vliegveld heel ongebruikelijk en die had ik dus ook nog nooit gedaan. Alhoewel dat natuurlijk niet heel erg is, heb ik 'm toch maar even gevraagd of ik als beginneling gewoon rechtsaf mocht slaan. Heeft 'ie het andere verkeer toch maar even vertraagd. :6

Vandaag cross-country (niet solo natuurlijk), wordt ook leuk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_102880818
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
pi_102881798
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
Tuurlijk, maar kan me ook wel voorstellen dat een eerste solo liever gaat zo als je al tientallen keren gedaan hebt, dus ook dezelfde kant op, al is het alleen maar voor het gevoel (ik neem aan dat hij best beide kanten op kan sturen)...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_102882268
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
Het was ongetwijfeld goed gegaan en ik had het ws ook prima kunnen doen ja.

Ik heb in het verleden al wel gemerkt dat ik het "trucje" geleerd had op 1 vliegveld maar als ik vervolgens het op een ander veld probeerde alles weer nieuw en moeilijk was. Alhoewel ik dat in Palo Alto niet meer heb, zowel 13 als 31 kan ik nu prima op landen.

Evenzogoed, ik vond het zo al spannend genoeg dus heb in de gauwigheid toch even gevraagd om een right-closed.

Mijn instructeur had het ook al over mensen die tijdens hun solo wegvlogen dus ik vraag me af hoe die opgekeken zou hebben als ik opeens linksaf ging. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_102905392
Zit je instructeur niet op de toren op dat moment?

En tijdens een solo wegvliegen? Wat voor een mongolen zijn dat dan??? Mag hopen dat die nooit hun brevet hebben gekregen.

Ik ben twee keer 'voor het eerst' solo gegaan. Een keer in een fixed wing, en later in een heli. :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Lightning_NL op 10-10-2011 08:45:34 ]
pi_103281615
Huh, had niet door dat je gepost had..

quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2011 08:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Zit je instructeur niet op de toren op dat moment?
Ze zat op een bankje, niet op de toren. Toren is sowieso niet zo makkelijk in te komen volgens mij. Heb zelf een tour gehad naar de NorCal TRACON (approach/departure voor het wijde gebied rond SFO en de andere grote vliegvelden daar), zeker als buitenlander moest ik eerst flink gescreend worden.

Geen idee wat er met die dude is gebeurd die tijdens zijn eerste solo wegvloog verder. Dat was 20-30 jaar geleden ofzo volgens mij.. Misschien wist 'ie wel echt niet wat het idee van de eerste solo was. :D

Hoe vind jij heli vergeleken met fixed-wing?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_103291314
Heli vs fixed wing... Twee totaal verschillende dingen. Ik ben echt ontzettend van de heli gaan houden omdat je er gewoon héél veel meer mee kan, en je hebt meer vrijheid. Ja, je gaat wat langzamer, maar daarentegen kun je wel op allerlei manieren bewegen en zo'n beetje overal landen. En dat is echt een stuk leuker dan fixed wing.
Je bent ook nog eens veel gecoordineerder bezig met het sturen en je hebt doorgaans een mooier uitzicht.
  woensdag 19 oktober 2011 @ 19:11:25 #147
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103291573
In Nederland is er toch ook (een hoop jaar geleden) eens een slimme jongen tijdens zijn solo weggevlogen, waarna hij in de waddenzee of daarboven ergens neergestort is?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_103294940
Zal morgen eens vragen.
pi_103297153
En ik ben inmiddels al aardig op weg(7 vlieguren) met mijn PPL op EHMZ :) . Nu moet dat CBR wel ff snel zijn met hun brief, anders kan ik begin november niet eens wat theorie vakken halen :(
pi_103301784
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 19:11 schreef Barcaconia het volgende:
In Nederland is er toch ook (een hoop jaar geleden) eens een slimme jongen tijdens zijn solo weggevlogen, waarna hij in de waddenzee of daarboven ergens neergestort is?
Er is op onze club (in de begintijd) ooit een boer lid geweest die op zijn eerste solo vrolijk naar huis gevlogen is en in het weiland achter zijn huis geland is.
pi_103313421
Er zijn zat gigantische prutsers die helemaal niet in de lucht horen te zijn. Laatst ook nog iets enorm grappigs gehoord op de radio, meisje was verdwaald en moest aan Dutchmil vragen waar ze was :')

En dat op een dag met prachtig weer, waarop ze van Noord Duitsland naar Groningen vloog, via de kust, maar uiteindelijk net oost van Rotterdam vloog.

Dan snap je er dus echt HELEMAAL niks van.
pi_103323019
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 07:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Er zijn zat gigantische prutsers die helemaal niet in de lucht horen te zijn. Laatst ook nog iets enorm grappigs gehoord op de radio, meisje was verdwaald en moest aan Dutchmil vragen waar ze was :')

En dat op een dag met prachtig weer, waarop ze van Noord Duitsland naar Groningen vloog, via de kust, maar uiteindelijk net oost van Rotterdam vloog.

Dan snap je er dus echt HELEMAAL niks van.
Da's wel heel erg verkeerd ja, maar een klasgenoot kwam op zijn ppl (toen nog A) examen erg snel terug toen bleek dat hij ook verdwaald was... Schijnt "regelmatig" voor te komen, al zelden zo erg als in jouw verhaal..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_103324997
Ik snap dat echt niet... Dan mag je toch geen examen doen, als je niet eens kunt navigeren?

Ze moest trouwens ook zo snel mogelijk van 4000 naar 1500ft. Ze vloog in de Schiphol tma.
pi_103325203
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2011 14:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik snap dat echt niet... Dan mag je toch geen examen doen, als je niet eens kunt navigeren?
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen tijdens je opleiding kunnen navigeren en tijdens een examen het kunstje nog eens doen. Voor zover ik weet heeft hij het in een herexamen, wat redelijk snel na het debacle plaatsvond, met glans gehaald. Dus denk dat het een groot gedeelte zenuwen/examenvrees was..
quote:
Ze moest trouwens ook zo snel mogelijk van 4000 naar 1500ft. Ze vloog in de Schiphol tma.
Tegenwoordig mag diegene dan ook nog eens bang zijn voor een bezoekje van de KLPD...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_103330032
Wow. Op zich is navigeren natuurlijk best moeilijk, alles ziet er heel anders uit.. Toen ik voor het eerst boven NL vloog, zat ik naar een klein dorpje te turen van, wat is dat nou? En opeens viel het kwartje en bleek het het dorp te zijn waar ik acht jaar lang op de basisschool gezeten had. :')

Maar het minste wat ze toch had kunnen doen is haar heading indicator even gelijk zetten met haar kompas voor de vlucht ... en er dan ook naar kijken als ze denkt in oostelijke richting te vliegen? :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 20 oktober 2011 @ 20:47:05 #156
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103343035
als je het echt niet weet zijn er toch genoeg VORs om een peiling te maken? Of NDBs zelfs...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_103352516
Joh, dat soort figuren is te dom om te mogen vliegen eigenlijk. Een gevaar voor iedereen.
pi_103355202
Gelukkig zijn er ook mensen die nooit fouten maken.
pi_103356121
Vind jij zo'n fout acceptabel dan? Dan is de drempel wel héél erg laag. Dit soort fouten doodt mensen.
pi_103356731
Acceptabel is geen enkele fout.

Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 07:04:33 #161
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_103360541
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 01:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Acceptabel is geen enkele fout.

Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
Als je van noord-Duitsland naar Groningen vliegt en in Rdam uitkomt (door de Schiphol TMA) vind ik dat een onacceptabele fout eerlijk eigenlijk....
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_103361701
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 01:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Acceptabel is geen enkele fout.

Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
onzin. Mja, misschien ligt jouw lat gewoon erg laag, en die van mij erg hoog.
pi_103365665
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 09:17 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

onzin. Mja, misschien ligt jouw lat gewoon erg laag, en die van mij erg hoog.
Gelukkig ligt de lat in de verkeersvliegerij ook wat lager dan die van jou ;)

Maar ben het wel eens met dat zo'n fout echt niet mag en dat zo iemand nooit solo had mogen vliegen. Dit is namelijk geen fout, maar het niet begrijpen dan wel toepassen van basistechnieken en basiskennis.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_103375815
Ik moet ook wel zeggen, ik ben benieuwd hoe mijn eerste cross-country over Nederland zal gaan. Over de Bay Area ken ik de regio nu ook wel redelijk en daar zijn veel duidelijke herkenningspunten. Heuvels/bergen, meren, bruggen, heel veel vliegvelden, etc.

Nederland is toch net weer wat platter, ik moet nog ontdekken wat daar de herkenningspunten gaan zijn.

Maar ik weet in elk geval A) hoe mijn instrumenten werken en B) dat ik nog niet klaar voor alleen vliegen ben daar om o.a. bovenstaande reden. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_103546698
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 15:43 schreef LintuxCx het volgende:
Nederland is toch net weer wat platter, ik moet nog ontdekken wat daar de herkenningspunten gaan zijn.

Is makkelijk lullen nadat ik 100'den uren over Nederland heb uitgekeken, en vooral op hogere hoogtes, maar zo moeilijk vind en vond ik het niet. De grote rivieren delen het al mooi in noord-zuid, Flevoland geeft een mooie oost-west deling. Voor de rest helpen de overige rivieren en vooral de snelwegen ook wel. Als laatste is een beetje topografische kennis niet weg. De grote steden een beetje te weten liggen maakt ruw navigeren al een heel stuk makkelijker.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_103548213
Als er 1 land is waar makkelijk te navigeren valt, dan is het wel Nederland.
pi_103564572
Ok, klinkt goed. :) Ik zou zelf vnl. boven het Noorden vliegen, maar heb dat ook al 2 jaar niet gedaan, en ook alleen maar met een instructeur die liever zelf vloog. :+

Binnenkort echt weer eens doen dus..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 30 oktober 2011 @ 17:29:11 #168
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_103749623
Vraagje, het principe van winglets is het tegengaan van het samengaan van verschillende drukken aan airflow boven en onder vleugel. End plate effect noemen ze dat ook wel.

Maar nu last ik dat voordeel van een T-Tail onder andere lower induced drag is because of the end plate effect. Het lijkt me in ieder geval dat dit effect veel kleiner is omdat zulke drukverschillen in verticale staartvlak amper aanwezig zijn.

Iemand wat verhelderends te zeggen hierover?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_103750316
Is ook veel kleiner inderdaad, zeker als je vliegtuig goed afgetrimd is.
pi_143728526
Stella Aviation in geldproblemen. Gaan mogelijk failliet. Een vriend van me doet daar zijn opleiding, hij zit helemaal in de stress.

http://www.destentor.nl/r(...)-afgewezen-1.4500041
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')