Kan niet meer gewijzigd worden, ik ben trouwens ook geen neukbare stewardess of homofiele steward...quote:Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
De sim telt nietquote:Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
Goeie shitquote:Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
Vertragingen, uitwijkers, annuleringen, de-icingquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:38 schreef nsfw het volgende:
Mensen afgelopen week nog veel last gehad van de sneeuw/wind?
Ik was lekker vrij!![]()
Hetzelfde bij de vliegers.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Vertragingen, uitwijkers, annuleringen, de-icing![]()
Maar ik spreek als afhandelaar.
't is wat.. al die blaadjes op de railsquote:Op woensdag 26 november 2008 00:49 schreef GoodGawd het volgende:
Hetzelfde voor de Aviation studenten, trein storingen.
Mmm, dan kom ik over een maandje wel terugquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Ik zou, als je denkt kleurenblind te zijn, eerst gewoon naar een oogarts gaan. Niet aan de hand van een simpel internettestje je complete toekomstbeeld wegggooien.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.
Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.
Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.
Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....
Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.
zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.
Groeten....
Voor zweefvliegen mag je tot op een bepaald niveau wel kleurenblind zijn ja. Ik ken er wel meer die niet alle kleuren kunnen zien. Overigens wordt dit ook bij de keuring getest dus dan merk je vanzelf wel of je er wel of niet door komt. (wel even aangeven!)quote:Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.
Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.
Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.
Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....
Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.
zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.
Groeten....
Stomme zwevertsquote:SOESTERBERG - Klachten over lawaai van zweefvliegtuigen en vooral dat van het starthulpvliegtuigje Husky, worden voortaan in onderling overleg tussen omwonenden van de vliegbasis Soesterberg en de zweefvliegclub besproken.
Het klachtennummer van de luchtmacht verdwijnt immers.
Dat is gisteren afgesproken tussen de burgerleden van de klachtencommissie voor de vliegbasis en het bestuur van de Amsterdamsche Club voor Zweefvliegen. Voor een formele klachtenprocedure voelen beide partijen en ook de provincie momenteel niets.
De contacten die er al zijn met een viertal buurtverenigingen en de zweefvliegclub blijven bestaan.
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:58 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Informeel overleg over ’zweefklacht’
[..]
Stomme zweverts
Volgens mij is de theorie voor RPL en PPL hetzelfde, en is alleen het aantal vliegtuigen anders, tenminste, dat was 10 jaar geleden zoquote:Op zaterdag 6 december 2008 13:39 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.
Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL. Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
Prima dat ze dat zo regelen lijkt me!quote:Op zaterdag 6 december 2008 @ 13:39 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.
Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL. Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
Oke, je vliegt ook op valkenburg begrijp ik? daar ga ik ook vliegen! motorzweven om specifiek te zijn. Ik ga in iedergeval beginnen met een proefles om te kijken of het is wat ik wil, maar stiekem heb ik wel de intentie om gewoon mijn brevet te gaan halen.quote:Op maandag 8 december 2008 17:48 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Prima dat ze dat zo regelen lijkt me!
Je moest eens weten hoe vaak wij nog klachten doorgespeeld krijgen van "die zweefvliegclub met hun lawaaierige motorvliegtuigen"
Gelukkig heeft de gemeente wel door dat ze datsoort klachten niet te serieus hoeven te nemen.
Slepen doen we wel, maar een beperkt aantal dagen per jaar, en niet op zondag. En dan nog wordt er zo weinig mogelijk over bebouwing gevlogen. De directe buren hebben dan ook nooit klachten en vinden het alleen maar tof. We nodigen ze ook geregeld uit voor activiteiten e.d.
Winter heh, dan zitten de zweverts aan de grond. En zonder zweverts is er weinig te beleven in de vliegerijquote:
Bronquote:Veel minder vliegtuigspotters op Schiphol
Het vliegtuigspotten bij luchthaven Schiphol is het afgelopen jaar behoorlijk ingezakt. Er komen veel minder mensen naar vliegtuigen kijken dan voorheen. Dat zei Gertjan Staphorst van het Spotters Platform Schiphol woensdag.
Oorzaak is dat de spottersplek bij de Kaagbaan, een van de populairste in het land, een jaar geleden dichtging. In plaats daarvan kregen de vliegtuigfanaten een nieuwe stek bij de Polderbaan. Die is echter moeilijker te vinden. Bovendien ligt hij erg afgelegen, ver van de luchthaven met al zijn bedrijvigheid. Daardoor is er veel minder te zien dan op de oude stek.
Langs de Kaagbaan kwamen in het weekeinde soms wel tweeduizend personen naar vliegtuigen kijken, aldus Staphorst. Bij de Polderbaan zijn dat er nooit meer dan driehonderd. „En de patatboeren die er staan, hebben redelijk omzetverlies.”
Het Spotters Platform Schiphol gaat overigens in kaart brengen hoeveel vliegtuigfans er eigenlijk bij de luchthaven actief zijn. Ook wil het clubje beter weten welke wensen er onder hen leven. Daartoe heeft het de website www.spottersplatformschiphol.nl opgericht. Collega-spotters kunnen zich hier melden.
Door dit soort informatie te verzamelen, hoopt het platform sterker te staan tijdens gesprekken met Schiphol zelf of met de gemeente Haarlemmermeer. „Hoe meer leden er zijn, hoe sterker wij met onze standpunten staan en hoe serieuzer wij dit naar voren kunnen brengen”, aldus Staphorst.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Bron
Wat een drama [ afbeelding ]
Ik zeg: Piloten hoeven zich minder te schamen, die spotters kunnen hun leven weer oppikken. Win-win situatie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 @ 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Bron
Wat een drama [afbeelding]
Hadden jullie Ypenburg maar niet moeten sluitenquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=29232
Het landt zo moeilijk op woonhuizenquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Hadden jullie Ypenburg maar niet moeten sluiten
Dus dat doen die piloten tijdens het landen.. beetje foto's maken.. voor het zelfde geld lagen er nu twee vliegtuigenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:06 schreef GoodGawd het volgende:
Tja, de boer heeft geluk. Hij wilde een piano maar kreeg een vleugel
Tof, waar volg je de opleiding?quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:23 schreef Sniz het volgende:
tvp, donderdag beginnen met ME-simmen (in opleiding)
Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er opquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:38 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Tof, waar volg je de opleiding?
Dat is inderdaad best lastig ja.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Sniz het volgende:
[..]
Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er opHopen op goed geluk straks aangezien het niet de ideale tijd is om een baan te moeten zoeken..
Op Texel bij de paraclub zochten ze een tijdje terug nog naar iemand met een CPL/ATPL voor op hun C206 (of was het een C208?), die 'wachtende' was op werk.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Sniz het volgende:
[..]
Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er opHopen op goed geluk straks aangezien het niet de ideale tijd is om een baan te moeten zoeken..
Beetje business as usual op een willekeurige weekendavond op dat eilandquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:30 schreef Alternate het volgende:
Morgen avond weer naar Cardiff. Dit is de straat naast het hotel.
http://ajanlo.kapu.hu/pics.php?d=cardiff.
Nou in Riga kunnen ze er ook wat vanquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:20 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Beetje business as usual op een willekeurige weekendavond op dat eilandBen blij dat ik vaker wat verder naar het oosten mag slapen
Gelukkig kom ik daar ook net onderuitquote:Op vrijdag 17 april 2009 18:38 schreef Alternate het volgende:
[..]
Nou in Riga kunnen ze er ook wat van
Ik zat op de slagroomklopper, mag nu met het Braziliaanse "wonder" spelen...quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:24 schreef Mojave het volgende:
Wat vlieg je nu dan stranger?
Hoi wellicht een beetje laat (maar beter laat dan nooit, tochquote:Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.
Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.
Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.
Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....
Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.
zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.
Groeten....
Gefeliciteerd, is het wat?quote:Op donderdag 23 april 2009 12:58 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zat op de slagroomklopper, mag nu met het Braziliaanse "wonder" spelen...
Tsja, het is nog steeds van A naar B, maar nu boven al het nare weer, op wat andere velden dan ik gewend was, maar voor de rest weinig verschil uiteraard. Wel een stuk simpeler, meer geautomatiseerd, maar ook minder "echt vliegen", al is het wel weer meer een "echt vliegtuig". Je kunt zien dat het een recent ontworpen vliegtuig is, met de nieuwste snufjes en handigheden, cockpit lekker schoon en intiutief, cabine ruim en comfortabel met voldoende bagage ruimte, etc etc..quote:
Goeie shit!quote:Op woensdag 29 april 2009 16:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, het is nog steeds van A naar B, maar nu boven al het nare weer, op wat andere velden dan ik gewend was, maar voor de rest weinig verschil uiteraard. Wel een stuk simpeler, meer geautomatiseerd, maar ook minder "echt vliegen", al is het wel weer meer een "echt vliegtuig". Je kunt zien dat het een recent ontworpen vliegtuig is, met de nieuwste snufjes en handigheden, cockpit lekker schoon en intiutief, cabine ruim en comfortabel met voldoende bagage ruimte, etc etc..
Al met al een leuke stap, maar eerlijk gezegd vond ik de F50 operatie net iets leuker...
Valt wel mee (dat fragiele), ik vrees dat dingen die nu eenmaal ooit kapot gaan nogal overdreven worden (door andere divisies).quote:Op woensdag 29 april 2009 16:54 schreef nsfw het volgende:
[..]
Goeie shit!
Ik hoorde dat alles aan boord daar wel een beetje "Plastic Fantastic" is en het allemaal vrij fragiel aanvoeld.
Is dat zo of is dat afgunst van de Cityhopper Flag Carrier divisie ;-)
Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?quote:Op woensdag 29 april 2009 17:02 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Valt wel mee (dat fragiele), ik vrees dat dingen die nu eenmaal ooit kapot gaan nogal overdreven worden (door andere divisies).
Ook qua geheel vliegtuig is de uitval niet bijzonder hoog, probleem is echter bij elke nieuwe operatie dat er kinderziektes en onverwachte gebeurtenissen zijn (alles in huis hebben voor de reparatie, behalve het juiste zeer speciale stukje gereedschap, of een hele remleiding kunnen vervangen, maar je mist de koppeling, omdat je het verkeerde typenummer hebt gekregen van de fabrikant). Dat zorgt nogal voor verhalen in andere divisies. Het is wel een plastic vliegtuig, maar dat heeft alleen maar voordelen, schade is echt binnen no time gerepareerd.
Wat wel wennen was voor iedereen is de verregaande automatisering ("wat doet 'ie nu?) en het feit dat embraer nog steeds, maar vooral in het begin erg veel veranderde bij elke software upload (je kunt de firmware van het vliegtuig upgraden, waardoor hij hele andere dingen gaat doen dan voorheen)
En het blijkt dat, ook al vliegt dit type al weer een paar jaar, KLC praktisch de eerste maatschappij is die intensief informatie terug speelt richting de fabrikant, waardoor embraer nu pas vrij basale dingen kan verbeteren, omdat ze simpelweg niet van het probleem af wisten...
Het nadeel is dat je vervolgens zelf zo'n gast wordt die denkt dat hij hem heeft uitgevondenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:34 schreef Mojave het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?
Lijkt me wel vet een nieuwe kist binnen de vloot vliegen, zijn er ook een stuk minder gasten binnen de maatschappij die denken er alles van te weten of hem te hebben uitgevonden.
Nee, gelukkig nog niet. Wel dat hij keurig op GPS een NDB/DME op de 18C ging vliegen, precies op het juiste moment zakte met de juiste ROD, echter wel steady 1,5 mijl naast de inbound track...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:34 schreef Mojave het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit natuurlijk. Ben je zelf al tegen rare dingen, buiten de automatisering om, gelopen?
Persoonlijk ben ik daar te nuchter voor, maar die zijn er zeker. Vreemd genoeg heeft dat niets met ervaring te maken, dat blijkt een karakter trek te zijn die je al hebt, ongeacht of je de ervaring en kennis hebt om dat te staven of pas net in de divisie zit...quote:Op dinsdag 26 mei 2009 11:28 schreef Alternate het volgende:
[..]
Het nadeel is dat je vervolgens zelf zo'n gast wordt die denkt dat hij hem heeft uitgevonden
En ik was er net weer niet @gilze-rijenquote:Op maandag 29 juni 2009 13:18 schreef doppendoosch het volgende:
dit topic bestaat ook nog steeds?
Van 't weekend vanaf 3 verschillende velden gevlogen: Terlet, Gilze-rijen, en Biddinghuizen...
Best veul voor een thuisveldrot als ik...
[ afbeelding ]
Whehe.quote:A proper aeroplane, as used by people of taste and refinement, simply needs to move forwards at a brisk trot to be rewarded with the miracle of flight. A helicopter doesn't really fly at all, as far as I can make out. It screams and bawls like a spoilt brat until physics eventually gives in and says, "Oh, all right, all right, off you go then."
A helicopter taking off is such a vulgar spectacle. A small aeroplane will roar briefly and then be gone, a dwindling speck in the inverted bowl. But the helicopter sits there whining for ages, then disturbing the peace with that slow "whump whump whump" noise, which very gradually swells to a petulant crescendo of "chumpa chumpa chumpa". Finally, after it has ruined the lives of thousands, there it is, two feet off the ground looking terribly pleased with itself. Look at me! Look at me! I can hover. Ha!
Telt het ook als iemand vanaf een militaire basis vliegt?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Nee niet echt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Telt het ook als iemand vanaf een militaire basis vliegt?
Zie topictitel, die zijn hier aan hun eigen arrogantie ten onder gegaanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Aan eigen arrogantie ten onder gegaan? Nee joh.quote:Op maandag 7 september 2009 13:01 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
Zie topictitel, die zijn hier aan hun eigen arrogantie ten onder gegaan
Who's asking?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:39 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Zitten er ook militaire vliegers in dit topic?
Wat wou je met die laatste zin zeggenquote:Op vrijdag 11 september 2009 16:29 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Aan eigen arrogantie ten onder gegaan? Nee joh.
Heeft meer te maken met de oververtegenwoordiging van domme amateuristische vliegnerdjes in dit topic, op enkele serieuzere mensen na, meestal niet zijnde zweef-'vlieger'.
Wat wil je weten dan?quote:Op zaterdag 12 september 2009 00:13 schreef zwartemarktplaats het volgende:
[..]
Een onnozele scholier die luchtmacht aspiraties heeft.
Je leeft nog!!quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:07 schreef Mojave het volgende:
Oh ja, dit topic.
*tjekt fotoboek*quote:Op zondag 13 september 2009 18:23 schreef cheukert het volgende:
[..]
jij ook! is je poesje nog steeds kaal?
Nog steeds niets bijgeleerd?quote:Op vrijdag 11 september 2009 @ 16:29 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Aan eigen arrogantie ten onder gegaan? Nee joh.
Heeft meer te maken met de oververtegenwoordiging van domme amateuristische vliegnerdjes in dit topic, op enkele serieuzere mensen na, meestal niet zijnde zweef-'vlieger'.
Kheb nooit gezegd dat ik zo volwassen ben. Triest ventje? Dacht het niet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 21:42 schreef doppendoosch het volgende:
[..]
Nog steeds niets bijgeleerd?
Voor iemand die zichzelf zo volwassen vindt ben je best een triest ventje.
Laatste wat ik er over zeg trouwens, *gaat naast koploperkopper zitten [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 november 2008 14:21 schreef Lightning_NL het volgende:
En voor het volgende deeltje mag mijn naam hier weggehaald worden, ik hoef hier niks meer mee te maken te hebbenBedankt.
Ik denk ook nooit na over Capituleren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Kinderachtig van je zeg...Ga anders even op je mama's schoot erover zitten huilen.
Kzie nu ook dat de gast van de OP gecapitaluurd met een K heeft gespeldDamn...
Oh wacht, dat heb JIJ geschreven!
QFNBquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Net zo'n loze opmerking als: moet jij je autopilot niet aanzetten ofzo?quote:Op woensdag 16 september 2009 00:02 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik denk ook nooit na over Capituleren.
Moet jij niet naar Afghanistan of Irak ofzo?
ik zal je kale poesje missen.....quote:Op woensdag 16 september 2009 12:48 schreef nsfw het volgende:
Goed..
Er is weinig veranderd..
ben weer weg uit dit topic...
Ajuus
Hap niet zo man; laat lekker gaan.quote:Op woensdag 16 september 2009 00:12 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Net zo'n loze opmerking als: moet jij je autopilot niet aanzetten ofzo?
Kom op gast. En doe niet zo super kinderachtig met je capituleren. Haal gewoon m'n naam weg uit de OP en get a fucking life.
quote:
Leuk woonwijkje wel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 04:53 schreef Dionysius85 het volgende:
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.
Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
Dan moeten we deze nog hebben: http://geocaching.42solutions.nl/runaway/D.jpgquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 04:53 schreef Dionysius85 het volgende:
Vraag me niet hoe ik het heb gevonden, maar hier is K. Alsjeblieft.
Ik ben gewoon een Google koning. Weltrusten!
Kan het nog onduidelijker?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:54 schreef Keiichi het volgende:
Dan moeten we deze nog hebben: http://geocaching.42solutions.nl/runaway/D.jpg
Volgens mij kun je dan beter even de luchtvaartmaatschappij en/of je huisarts vragen hoe dat zit.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:50 schreef GoodGawd het volgende:
Hallo mensen, vraagje hoe groot is het druk verschil in de cabine ongeveer met gewoon op de grond? Ik heb namelijk een klaplong gehad tijdje terug en aangezien druk verschillen en klaplongen niet samen gaan ben ik hier wel benieuwd naar.
Mijn long is geplakt 2 maanden terug en oktober ga ik weer vliegen.
Wat was er te beleven op Soesterberg?quote:Op maandag 27 september 2010 03:36 schreef Bitlord het volgende:
Nog iemand op Soesterberg geweest afgelopen weekend?
Wat heet echtquote:Op maandag 12 september 2011 19:09 schreef WSquater het volgende:
Wat een dood topic is dit
Zijn hier nog 'echte' piloten?
Da's zeker niet echt nee.quote:Op dinsdag 13 september 2011 00:10 schreef LintuxCx het volgende:
Ik zit later deze week weer in de VS, lekker trainen in de weekends.
Heb m'n PPL nog niet dus ik zal wel niet "echt" zijn.
't Is daar goedkoper, en zelf woon ik in Ierland waar het weer (qua wind en bewolking) er heel vaak niet geschikt voor is.quote:Op dinsdag 13 september 2011 07:36 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Da's zeker niet echt nee.Waar vlieg je? En waarom in de USA?
Klinkt ontzettend tof!quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:38 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
't Is daar goedkoper, en zelf woon ik in Ierland waar het weer (qua wind en bewolking) er heel vaak niet geschikt voor is.
Dus voorlopig train ik in Silicon Valley, wat sowieso wel een interessante ervaring is met meer dan tien vliegvelden onder de class B van San Fransisco. Zo van "keer om voor de bomen aan het einde van de landingsbaan want daar begint het luchtruim van de buren."
Ik zit daar regelmatig en vul mijn weekends er dan mee.
Ja, precies. Geen landingsgeld en tijdens het trainen (incl touch and go's) helpt dat ook enorm!quote:Op woensdag 14 september 2011 06:41 schreef Lightning_NL het volgende:
Ai, da's toch nog duurder dan ik had verwacht. Mja, je zult wel nergens landingsgeld e.d. hoeven te betalen.
GELUKT!quote:Op woensdag 14 september 2011 00:34 schreef LintuxCx het volgende:
Heb er wel zin in! En hoop dat ik toch eens mijn eerste solo ga krijgen, met al meer dan twintig uur gelogd.
Cool man, dat er maar meer uren mogen volgen...quote:Op zondag 9 oktober 2011 01:07 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
GELUKT!
Mijn instructeur stapte uit, 't was mijn beurt. 3 rondjes rondom KPAO. Eerste twee landingen prima, tweede iets minder maar al met al was 't best. Gek gezicht/gevoel hoor, als die stoel rechts opeens leeg is!
Heerlijk, om die mijlpaal eindelijk gehaald te hebben.
Zo herkenbaarquote:Op zondag 9 oktober 2011 12:09 schreef Lightning_NL het volgende:
Gefeliciteerd!
Ik weet mijn solo nog erg goed... Een grote adrenaline stoot was datEn tevens de meest perfecte landing die ik ooit had gemaakt. Onvoelbaar. Ik zat alleen maar keihard te zingen in de cockpit en knalde supersnel door de checks heen, groen groen groen groen, ipv ook echt kijken wat er op stond
Hah, "lekker". Ik kreeg van ATC het verzoek om een "left pattern" te doen, op dat vliegveld heel ongebruikelijk en die had ik dus ook nog nooit gedaan. Alhoewel dat natuurlijk niet heel erg is, heb ik 'm toch maar even gevraagd of ik als beginneling gewoon rechtsaf mocht slaan. Heeft 'ie het andere verkeer toch maar even vertraagd.quote:Op zondag 9 oktober 2011 13:13 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zo herkenbaar(behalve dat bij mijn eerste solo een KLM academy slingsby het nodig vond om vlak voor me downwind op de stuiven. Toen was het zingen even over, tenminste tot mijn 360' voltooid was)...
Tuurlijk, maar kan me ook wel voorstellen dat een eerste solo liever gaat zo als je al tientallen keren gedaan hebt, dus ook dezelfde kant op, al is het alleen maar voor het gevoel (ik neem aan dat hij best beide kanten op kan sturen)...quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
Het was ongetwijfeld goed gegaan en ik had het ws ook prima kunnen doen ja.quote:Op zondag 9 oktober 2011 17:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Linksom of rechtsom, is toch the same deal?
Ze zat op een bankje, niet op de toren. Toren is sowieso niet zo makkelijk in te komen volgens mij. Heb zelf een tour gehad naar de NorCal TRACON (approach/departure voor het wijde gebied rond SFO en de andere grote vliegvelden daar), zeker als buitenlander moest ik eerst flink gescreend worden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 08:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Zit je instructeur niet op de toren op dat moment?
Er is op onze club (in de begintijd) ooit een boer lid geweest die op zijn eerste solo vrolijk naar huis gevlogen is en in het weiland achter zijn huis geland is.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:11 schreef Barcaconia het volgende:
In Nederland is er toch ook (een hoop jaar geleden) eens een slimme jongen tijdens zijn solo weggevlogen, waarna hij in de waddenzee of daarboven ergens neergestort is?
Da's wel heel erg verkeerd ja, maar een klasgenoot kwam op zijn ppl (toen nog A) examen erg snel terug toen bleek dat hij ook verdwaald was... Schijnt "regelmatig" voor te komen, al zelden zo erg als in jouw verhaal..quote:Op donderdag 20 oktober 2011 07:22 schreef Lightning_NL het volgende:
Er zijn zat gigantische prutsers die helemaal niet in de lucht horen te zijn. Laatst ook nog iets enorm grappigs gehoord op de radio, meisje was verdwaald en moest aan Dutchmil vragen waar ze was
En dat op een dag met prachtig weer, waarop ze van Noord Duitsland naar Groningen vloog, via de kust, maar uiteindelijk net oost van Rotterdam vloog.
Dan snap je er dus echt HELEMAAL niks van.
Er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen tijdens je opleiding kunnen navigeren en tijdens een examen het kunstje nog eens doen. Voor zover ik weet heeft hij het in een herexamen, wat redelijk snel na het debacle plaatsvond, met glans gehaald. Dus denk dat het een groot gedeelte zenuwen/examenvrees was..quote:Op donderdag 20 oktober 2011 14:14 schreef Lightning_NL het volgende:
Ik snap dat echt niet... Dan mag je toch geen examen doen, als je niet eens kunt navigeren?
Tegenwoordig mag diegene dan ook nog eens bang zijn voor een bezoekje van de KLPD...quote:Ze moest trouwens ook zo snel mogelijk van 4000 naar 1500ft. Ze vloog in de Schiphol tma.
Als je van noord-Duitsland naar Groningen vliegt en in Rdam uitkomt (door de Schiphol TMA) vind ik dat een onacceptabele fout eerlijk eigenlijk....quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Acceptabel is geen enkele fout.
Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
onzin. Mja, misschien ligt jouw lat gewoon erg laag, en die van mij erg hoog.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 01:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Acceptabel is geen enkele fout.
Maar te dom om te vliegen zijn alleen de mensen die denken nooit fouten te maken.
Gelukkig ligt de lat in de verkeersvliegerij ook wat lager dan die van jouquote:Op vrijdag 21 oktober 2011 09:17 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
onzin. Mja, misschien ligt jouw lat gewoon erg laag, en die van mij erg hoog.
Is makkelijk lullen nadat ik 100'den uren over Nederland heb uitgekeken, en vooral op hogere hoogtes, maar zo moeilijk vind en vond ik het niet. De grote rivieren delen het al mooi in noord-zuid, Flevoland geeft een mooie oost-west deling. Voor de rest helpen de overige rivieren en vooral de snelwegen ook wel. Als laatste is een beetje topografische kennis niet weg. De grote steden een beetje te weten liggen maakt ruw navigeren al een heel stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 15:43 schreef LintuxCx het volgende:
Nederland is toch net weer wat platter, ik moet nog ontdekken wat daar de herkenningspunten gaan zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |