Kan niet meer gewijzigd worden, ik ben trouwens ook geen neukbare stewardess of homofiele steward...quote:Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
De sim telt nietquote:Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
Goeie shitquote:Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
Vertragingen, uitwijkers, annuleringen, de-icingquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:38 schreef nsfw het volgende:
Mensen afgelopen week nog veel last gehad van de sneeuw/wind?
Ik was lekker vrij!![]()
Hetzelfde bij de vliegers.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Vertragingen, uitwijkers, annuleringen, de-icing![]()
Maar ik spreek als afhandelaar.
't is wat.. al die blaadjes op de railsquote:Op woensdag 26 november 2008 00:49 schreef GoodGawd het volgende:
Hetzelfde voor de Aviation studenten, trein storingen.
Mmm, dan kom ik over een maandje wel terugquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Ik zou, als je denkt kleurenblind te zijn, eerst gewoon naar een oogarts gaan. Niet aan de hand van een simpel internettestje je complete toekomstbeeld wegggooien.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.
Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.
Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.
Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....
Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.
zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.
Groeten....
Voor zweefvliegen mag je tot op een bepaald niveau wel kleurenblind zijn ja. Ik ken er wel meer die niet alle kleuren kunnen zien. Overigens wordt dit ook bij de keuring getest dus dan merk je vanzelf wel of je er wel of niet door komt. (wel even aangeven!)quote:Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.
Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.
Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.
Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....
Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.
zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.
Groeten....
Stomme zwevertsquote:SOESTERBERG - Klachten over lawaai van zweefvliegtuigen en vooral dat van het starthulpvliegtuigje Husky, worden voortaan in onderling overleg tussen omwonenden van de vliegbasis Soesterberg en de zweefvliegclub besproken.
Het klachtennummer van de luchtmacht verdwijnt immers.
Dat is gisteren afgesproken tussen de burgerleden van de klachtencommissie voor de vliegbasis en het bestuur van de Amsterdamsche Club voor Zweefvliegen. Voor een formele klachtenprocedure voelen beide partijen en ook de provincie momenteel niets.
De contacten die er al zijn met een viertal buurtverenigingen en de zweefvliegclub blijven bestaan.
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:58 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Informeel overleg over ’zweefklacht’
[..]
Stomme zweverts
Volgens mij is de theorie voor RPL en PPL hetzelfde, en is alleen het aantal vliegtuigen anders, tenminste, dat was 10 jaar geleden zoquote:Op zaterdag 6 december 2008 13:39 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.
Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL. Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
Prima dat ze dat zo regelen lijkt me!quote:Op zaterdag 6 december 2008 @ 13:39 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.
Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL. Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
Oke, je vliegt ook op valkenburg begrijp ik? daar ga ik ook vliegen! motorzweven om specifiek te zijn. Ik ga in iedergeval beginnen met een proefles om te kijken of het is wat ik wil, maar stiekem heb ik wel de intentie om gewoon mijn brevet te gaan halen.quote:Op maandag 8 december 2008 17:48 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Prima dat ze dat zo regelen lijkt me!
Je moest eens weten hoe vaak wij nog klachten doorgespeeld krijgen van "die zweefvliegclub met hun lawaaierige motorvliegtuigen"
Gelukkig heeft de gemeente wel door dat ze datsoort klachten niet te serieus hoeven te nemen.
Slepen doen we wel, maar een beperkt aantal dagen per jaar, en niet op zondag. En dan nog wordt er zo weinig mogelijk over bebouwing gevlogen. De directe buren hebben dan ook nooit klachten en vinden het alleen maar tof. We nodigen ze ook geregeld uit voor activiteiten e.d.
Winter heh, dan zitten de zweverts aan de grond. En zonder zweverts is er weinig te beleven in de vliegerijquote:
Bronquote:Veel minder vliegtuigspotters op Schiphol
Het vliegtuigspotten bij luchthaven Schiphol is het afgelopen jaar behoorlijk ingezakt. Er komen veel minder mensen naar vliegtuigen kijken dan voorheen. Dat zei Gertjan Staphorst van het Spotters Platform Schiphol woensdag.
Oorzaak is dat de spottersplek bij de Kaagbaan, een van de populairste in het land, een jaar geleden dichtging. In plaats daarvan kregen de vliegtuigfanaten een nieuwe stek bij de Polderbaan. Die is echter moeilijker te vinden. Bovendien ligt hij erg afgelegen, ver van de luchthaven met al zijn bedrijvigheid. Daardoor is er veel minder te zien dan op de oude stek.
Langs de Kaagbaan kwamen in het weekeinde soms wel tweeduizend personen naar vliegtuigen kijken, aldus Staphorst. Bij de Polderbaan zijn dat er nooit meer dan driehonderd. „En de patatboeren die er staan, hebben redelijk omzetverlies.”
Het Spotters Platform Schiphol gaat overigens in kaart brengen hoeveel vliegtuigfans er eigenlijk bij de luchthaven actief zijn. Ook wil het clubje beter weten welke wensen er onder hen leven. Daartoe heeft het de website www.spottersplatformschiphol.nl opgericht. Collega-spotters kunnen zich hier melden.
Door dit soort informatie te verzamelen, hoopt het platform sterker te staan tijdens gesprekken met Schiphol zelf of met de gemeente Haarlemmermeer. „Hoe meer leden er zijn, hoe sterker wij met onze standpunten staan en hoe serieuzer wij dit naar voren kunnen brengen”, aldus Staphorst.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Bron
Wat een drama [ afbeelding ]
Ik zeg: Piloten hoeven zich minder te schamen, die spotters kunnen hun leven weer oppikken. Win-win situatie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 @ 12:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Bron
Wat een drama [afbeelding]
Hadden jullie Ypenburg maar niet moeten sluitenquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=29232
Het landt zo moeilijk op woonhuizenquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:46 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Hadden jullie Ypenburg maar niet moeten sluiten
Dus dat doen die piloten tijdens het landen.. beetje foto's maken.. voor het zelfde geld lagen er nu twee vliegtuigenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:06 schreef GoodGawd het volgende:
Tja, de boer heeft geluk. Hij wilde een piano maar kreeg een vleugel
Tof, waar volg je de opleiding?quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:23 schreef Sniz het volgende:
tvp, donderdag beginnen met ME-simmen (in opleiding)
Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er opquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:38 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Tof, waar volg je de opleiding?
Dat is inderdaad best lastig ja.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Sniz het volgende:
[..]
Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er opHopen op goed geluk straks aangezien het niet de ideale tijd is om een baan te moeten zoeken..
Op Texel bij de paraclub zochten ze een tijdje terug nog naar iemand met een CPL/ATPL voor op hun C206 (of was het een C208?), die 'wachtende' was op werk.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef Sniz het volgende:
[..]
Bij Stella, nog een paar maandjes dan zit het er opHopen op goed geluk straks aangezien het niet de ideale tijd is om een baan te moeten zoeken..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |