Kan niet meer gewijzigd worden, ik ben trouwens ook geen neukbare stewardess of homofiele steward...quote:Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
De sim telt nietquote:Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
Goeie shitquote:Op zondag 23 november 2008 16:05 schreef The_stranger het volgende:
Ik mag trouwens van turbopulp naar Jetslet...
Vertragingen, uitwijkers, annuleringen, de-icingquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:38 schreef nsfw het volgende:
Mensen afgelopen week nog veel last gehad van de sneeuw/wind?
Ik was lekker vrij!![]()
Hetzelfde bij de vliegers.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:47 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Vertragingen, uitwijkers, annuleringen, de-icing![]()
Maar ik spreek als afhandelaar.
't is wat.. al die blaadjes op de railsquote:Op woensdag 26 november 2008 00:49 schreef GoodGawd het volgende:
Hetzelfde voor de Aviation studenten, trein storingen.
Mmm, dan kom ik over een maandje wel terugquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
Ik zou, als je denkt kleurenblind te zijn, eerst gewoon naar een oogarts gaan. Niet aan de hand van een simpel internettestje je complete toekomstbeeld wegggooien.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.
Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.
Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.
Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....
Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.
zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.
Groeten....
Voor zweefvliegen mag je tot op een bepaald niveau wel kleurenblind zijn ja. Ik ken er wel meer die niet alle kleuren kunnen zien. Overigens wordt dit ook bij de keuring getest dus dan merk je vanzelf wel of je er wel of niet door komt. (wel even aangeven!)quote:Op woensdag 26 november 2008 18:36 schreef PStreet het volgende:
Hallo, ik had een aantal vraagjes.
Ik wil al heel me leven vliegen, mijn droom was altijd om commercieel piloot te worden of jachtpiloot. Helaas ben ik kleurenblind, en zal die droom compleet in duigen vallen. Nu is mijn vraag toch, is het mogelijk om een TMG brevet te halen.
Vroeger had je hier een speciale opleidng voor geloof ik na je GPL ( Glider Pilot License) Zodat je een aantekening kreeg op je brevet, dat je ook in touring Motor gliders mocht vliegen. Nu heeft de KNvVL dat weer veranderd. En moet je het via de Recreational Pilot License halen.
Het grote probleem bij mij is dus, ik ben kleurenblind, ik had met zo'n internet test. Met allemaal van die spikkels. De Ishihara test. ik had er hooguit 1-2 goed van de zes. Het light aan me groene kleur. Maar op internet had ik nog best veel vragen goed bij andere testen Dus de grote vraag....
Mag je een brevet halen als je kleurenblind ben?
En stel dat het mag, je haalt je brevet. Dan moet je alsnog om de 5 jaar geloof ik weer een keuring doen, dan kan je toch afgekeurd worden? Dan is het allemaal geldverspilling geweest.
zo niet? mag je wel je brevet halen voor een zweefvliegtuig.
Groeten....
Stomme zwevertsquote:SOESTERBERG - Klachten over lawaai van zweefvliegtuigen en vooral dat van het starthulpvliegtuigje Husky, worden voortaan in onderling overleg tussen omwonenden van de vliegbasis Soesterberg en de zweefvliegclub besproken.
Het klachtennummer van de luchtmacht verdwijnt immers.
Dat is gisteren afgesproken tussen de burgerleden van de klachtencommissie voor de vliegbasis en het bestuur van de Amsterdamsche Club voor Zweefvliegen. Voor een formele klachtenprocedure voelen beide partijen en ook de provincie momenteel niets.
De contacten die er al zijn met een viertal buurtverenigingen en de zweefvliegclub blijven bestaan.
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:58 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Informeel overleg over ’zweefklacht’
[..]
Stomme zweverts
Volgens mij is de theorie voor RPL en PPL hetzelfde, en is alleen het aantal vliegtuigen anders, tenminste, dat was 10 jaar geleden zoquote:Op zaterdag 6 december 2008 13:39 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.
Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL. Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
Prima dat ze dat zo regelen lijkt me!quote:Op zaterdag 6 december 2008 @ 13:39 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Wel beter dat ze het zo regelen dan meteen een rechtzaak aanspannen, toch.
Ik ga binnekort beginnen met mijn RPL. Vraag is wel, ik heb het namelijk nog niet uitgezocht, kan ik zo een conversie naar PPL halen als ik wil? over een x aantal jaar ofzo? of moet ik dan nog een keer al mijn theorie examens halen?
Oke, je vliegt ook op valkenburg begrijp ik? daar ga ik ook vliegen! motorzweven om specifiek te zijn. Ik ga in iedergeval beginnen met een proefles om te kijken of het is wat ik wil, maar stiekem heb ik wel de intentie om gewoon mijn brevet te gaan halen.quote:Op maandag 8 december 2008 17:48 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Prima dat ze dat zo regelen lijkt me!
Je moest eens weten hoe vaak wij nog klachten doorgespeeld krijgen van "die zweefvliegclub met hun lawaaierige motorvliegtuigen"
Gelukkig heeft de gemeente wel door dat ze datsoort klachten niet te serieus hoeven te nemen.
Slepen doen we wel, maar een beperkt aantal dagen per jaar, en niet op zondag. En dan nog wordt er zo weinig mogelijk over bebouwing gevlogen. De directe buren hebben dan ook nooit klachten en vinden het alleen maar tof. We nodigen ze ook geregeld uit voor activiteiten e.d.
Winter heh, dan zitten de zweverts aan de grond. En zonder zweverts is er weinig te beleven in de vliegerijquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |