Optie 2.quote:Op zondag 14 december 2008 17:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Een onderbuik heb ik niet. Of zo ongeveer heel Nederland heeft het.
Die hoofdletters bekrachtigen je punt niet.quote:Op zondag 14 december 2008 17:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een onderbuik heb ik niet. Of zo ongeveer heel Nederland heeft het. Niet voor niets dat er ZOVEEL MEDIA AANDACHT voor dit onderwerp bestaat.
Zou dat komen door mijn topic?
Ja, probeer het maar weer eens te redden.quote:Op zondag 14 december 2008 17:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien ook voor de duidelijkheid: uit jouw eerdere post begreep ik vooral dat de conclusie niet is dat bonussen niet werken, maar dat de huidige vormen niet goed werken.
Ik wacht met spanning. Maar hij kan de moeite gerust besparen. Het is allang bekend dat dergelijk prikkels niet of hooguit ZEER KORT werken.quote:De vervolgvraag is dan natuurlijk ook of je een beschrijving hebt van bonussen (of andere beloningsinstrumenten) die wel goed werken.
Huidige vormen werken in ieder geval niet. Variabele beloning an sich... harde statements kan ik niet maken, maar het is in theorie een stuk mooier dan in praktijk, dat wel. Gewoon vanwege alle belangen en alle factoren.quote:Op zondag 14 december 2008 17:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien ook voor de duidelijkheid: uit jouw eerdere post begreep ik vooral dat de conclusie niet is dat bonussen niet werken, maar dat de huidige vormen niet goed werken.
De vervolgvraag is dan natuurlijk ook of je een beschrijving hebt van bonussen (of andere beloningsinstrumenten) die wel goed werken.
Wil je dat aantonen?quote:
Nou dat scheelt dan weer gelukkig. En wanneer motiveer je vanuit een onderbuik? Opvattingen kunnen nooit zonder emotie, mijn beste. Dat moet je toch wel weten als advocaat? Nietwaar?quote:Met de opmerking dat velen hun onderbuik ondergeschikt laten zijn.
Eh, zeg jij dat nou....?!quote:
Hier gaat het dus al fundamenteel mis mijn inziens.quote:Nou dat scheelt dan weer gelukkig. En wanneer motiveer je vanuit een onderbuik? Opvattingen kunnen nooit zonder emotie, mijn beste. Dat moet je toch wel weten als advocaat? Nietwaar?
Jij weet het vanuit je onderbuik beter dan iemand die er cum laude op is afgestudeerd...quote:Op zondag 14 december 2008 17:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar hij kan de moeite gerust besparen. Het is allang bekend dat dergelijk prikkels niet of hooguit ZEER KORT werken.
Hoef ik geen promotie onderzoek voor te doen. Ik weet het bovendien uit eigen ervaring.
Mooi, die is binnen. Zolang er gene fatsoenlijk alternatief voor handen is: direct wettelijk verbieden die hap. Afschaffen dat gedrocht.quote:Op zondag 14 december 2008 17:13 schreef BVO het volgende:
[..]
Huidige vormen werken in ieder geval niet.
Gelukkig dat jij mijn zus, ook deskundige op gebied van mens en arbeid dit TWINTG JAAR geleden ook al riep. Lieve zus en heel slim is ze.quote:Variabele beloning an sich... harde statements kan ik niet maken, maar het is in theorie een stuk mooier dan in praktijk, dat wel. Gewoon vanwege alle belangen en alle factoren.
Nou ik ben echt benieuw. Mijn idee is dat je ei niet zo heel vers is.quote:Binnenkort een congres waar ons artikel gepresenteerd wordt, zal dan - ergens midden/eind deze week - wel even kort samenvatten waar we het fou vinden gaan en wat verbeterd zou moeten worden.
Nee, het is niet netjes en feitelijk ONJUIST om mijn motivatie als onderbuik af te doen. (Ik laat mij niet in het defensief drukkenquote:Op zondag 14 december 2008 17:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij weet het vanuit je onderbuik beter dan iemand die er cum laude op is afgestudeerd...
Op basis van wat wil je zoiets nou verbieden?!quote:Op zondag 14 december 2008 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mooi, die is binnen. Zolang er gene fatsoenlijk alternatief voor handen is: direct wettelijk verbieden die hap. Afschaffen dat gedrocht.![]()
Als ze er goede rationele economische onderbouwingen voor heeft die hout snijden, heeft ze tóch iets verkeerd gedaan dat ze er niet wat meer mee gedaan heeftquote:Gelukkig dat jij mijn zus, ook deskundige op gebied van mens en arbeid dit TWINTG JAAR geleden ook al riep. Lieve zus en heel slim is ze.
Het zal allicht meer zoden aan de dijk zetten dan jouw geschreeuw dat geen enkele objectieve onderbouwing kent en pure speculatie is.quote:Nou ik ben echt benieuw. Mijn idee is dat je ei niet zo heel vers is.
Wat is er feitelijk onjuist aan? Je roept alleen maar, onderbouwt werkelijk waar 0,0.quote:Op zondag 14 december 2008 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, het is niet netjes en feitelijk ONJUIST om mijn motivatie als onderbuik af te doen. (Ik laat mij niet in het defensief drukken) Dat is ook niet zo sterk, DS4. Kom nou eens met argumenten.
![]()
Het blijft een beetje lastig zo...quote:Op zondag 14 december 2008 17:13 schreef BVO het volgende:
Variabele beloning an sich... harde statements kan ik niet maken, maar het is in theorie een stuk mooier dan in praktijk, dat wel. Gewoon vanwege alle belangen en alle factoren.
Ben benieuwd.quote:Binnenkort een congres waar ons artikel gepresenteerd wordt, zal dan - ergens midden/eind deze week - wel even kort samenvatten waar we het fou vinden gaan en wat verbeterd zou moeten worden.
Geloof het niet nee.quote:Op zondag 14 december 2008 17:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het blijft een beetje lastig zo...Naar mijn beleving werkt het dus wel. In ieder geval met mijn eigen personeel. Gaat natuurlijk niet om tonnen, maar toch.
[..]
Ben benieuwd.
Wanneer is het congres en waar? Is het voor eenieder toegankelijk?
Waarom denk je dat het adagium "een advocaat die zichzelf verdedigt, heeft een idioot als cliënt" luidt? Juist omdat je emoties niet erbij moet betrekken.quote:Op zondag 14 december 2008 17:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Opvattingen kunnen nooit zonder emotie, mijn beste. Dat moet je toch wel weten als advocaat? Nietwaar?
Diëten werken ook niet. Ook maar meteen verbieden dan?quote:Op zondag 14 december 2008 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Mooi, die is binnen. Zolang er gene fatsoenlijk alternatief voor handen is: direct wettelijk verbieden die hap. Afschaffen dat gedrocht.![]()
Je hebt het onderzoek niet gelezen, maar nu al een mening erover... Dat zegt echt een hoop.quote:Mijn idee is dat je ei niet zo heel vers is.
Gelet op jouw onderbouwing zeg ik dat het onderbuik moet zijn. Simpelweg omdat je vanuit "gevoel" redeneert ipv ratio. Zoals je zelf altijd zegt: het gaat om moraliteit. En dat is per definitie subjectief.quote:Op zondag 14 december 2008 17:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee, het is niet netjes en feitelijk ONJUIST om mijn motivatie als onderbuik af te doen. (Ik laat mij niet in het defensief drukken) Dat is ook niet zo sterk, DS4. Kom nou eens met argumenten.
![]()
Er zijn onderzoeken die jouw mening wegzetten en er is nu een onderzoek die jou deels gelijk geeft (zij het zonder meer op andere gronden). Die onderzoeker komt zelfs in jouw draadje (daar mag je gelukkig mee zijn). Maar zelfs hij verzet zich tegen jouw manier van redeneren en ook tegen jouw eindconclusie.quote:En verder kan ik het ook niet helpen dat ik het vaak uiteindelijk het gewoon bij het rechte eind heb.![]()
Doen. Ik wacht in spanning af. Het zal het logische vervolg op de triologie worden. Eerst Wilders (slecht), dan Jami (zo waardeloos dat niemand zich er aan kon ergeren) en vervolgens EG... (misschien wel lachwekkend).quote:Intussen raak ik steeds meer gemotiveerd voor mijn film. Deze zou best heel schokkend kunnen worden. Het zal veel tongen los moeten maken.
Het komt mij niet voor dat zulks voor de hand ligt...quote:Uiteindelijk zal iedereen mij prijzen dat ik ondanks veel tegengeluid gewoon de mensen naar mijn hand krijg![]()
Pb eens wat details, kijk ik aan welke touwtjes ik kan trekken... Het interesseert mij nl. bijzonder.quote:
Ken jij topmannen? Zo ja, weet je hoe hun dag eruit ziet? Wat ze allemaal doen? Hoe lang ze werken? Wat ze in hun leven vóór het topman zijn hebben gedaan?quote:Op zondag 14 december 2008 16:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is toch werkelijk van de ratten besnuffeld dat ze niet tot het uiterste gaan, terwijl ze toch een topsalaris hebben.
Wat zijn dat toch voor lui? Ik weet het wel. Zwaar en zwaar over het paard getild. Verwende ******* zijn het.
Dat je emoties er niet bij dient te betrekken betekent niet dat ze er niet zijn.quote:Op zondag 14 december 2008 17:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het adagium "een advocaat die zichzelf verdedigt, heeft een idioot als cliënt" luidt? Juist omdat je emoties niet erbij moet betrekken.
Of je kijkt even goed waar ik op reageerde...quote:Op maandag 15 december 2008 10:11 schreef Fajarowicz het volgende:
Dat je emoties er niet bij dient te betrekken betekent niet dat ze er niet zijn.
Op Echtgaaf die stelt dat "opvattingen nooit kunnen zonder emotie" wat niet hetzelfde is dat je die emoties er niet bij dient te betrekken.quote:Op maandag 15 december 2008 10:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je kijkt even goed waar ik op reageerde...
EG stelt dat het NOOIT zonder emotie is. Jij voert aan dat ze toch erbij betrokken kunnen zijn. Daar zit een heel ruim gebied tussen...quote:Op maandag 15 december 2008 11:46 schreef Fajarowicz het volgende:
Op Echtgaaf die stelt dat "opvattingen nooit kunnen zonder emotie" wat niet hetzelfde is dat je die emoties er niet bij dient te betrekken.
quote:Op maandag 15 december 2008 11:58 schreef DS4 het volgende:
[quote]EG stelt dat het NOOIT zonder emotie is.
Het enige wat ik aan voer is dat jij niet inhoudelijk reageert op Echtgaaf.quote:Jij voert aan dat ze toch erbij betrokken kunnen zijn. Daar zit een heel ruim gebied tussen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |