dus je gaat 5-10 minuten per cafe van je tijd uittrekken om een formulier in te vulle, waarmee mensen, die enkel hun werk doen, op een zogenaamd dwaalspoor worden gebracht? Dat dwaalspoor is maar relatief, want als jij een bepaald adres invult waar ze niet roken dan pakken ze de hele omgeving mee. Dus als ik een adres in Den Helder invoer, dan gaan ze echt niet exclusief naar dat ene tentje, maar doen ze gelijk de omgeving zoniet dehele stad (in het geval van den helder is dat nog te overzien).quote:Op donderdag 20 november 2008 18:39 schreef bloodymary het volgende:
Op de website van het VWA kun je inderdaad een mailformulier invullen om bijvoorbeeld cafe's waar gerookt wordt te benoemen. Leuk om in te vullen voor cafe's waar absoluut niet gerookt wordt. Zijn ze allemaal weer even zoet mee. Wie doet er mee, massaal invullen!
gaat elke roker dan pvv/vvd stemmen?quote:
Je weet dat het ambtenaren zijn die de controles uitvoeren?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dus je gaat 5-10 minuten per cafe van je tijd uittrekken om een formulier in te vulle, waarmee mensen, die enkel hun werk doen, op een zogenaamd dwaalspoor worden gebracht? Dat dwaalspoor is maar relatief, want als jij een bepaald adres invult waar ze niet roken dan pakken ze de hele omgeving mee. Dus als ik een adres in Den Helder invoer, dan gaan ze echt niet exclusief naar dat ene tentje, maar doen ze gelijk de omgeving zoniet dehele stad (in het geval van den helder is dat nog te overzien).
Jouw plannetjeheeft pas zin als het rookverbod een geaccepteerd iets is en roken in cafe's een uitzondering is. Dan kun je ze speciaal naar een stad laten rijden voor jan doedel...
Maar goed, dat je daar uberhaupt tijd in gaat steken. Mensen die die formulieren serieus gebruiken zijn van alles en nog wat, maar het is nog sneuer als je die formulieren gaat gebruiken om je eigen tijd te verspillen.
Hoe kansloos ben je dan...
VVD stemde ik sowieso alquote:Op donderdag 20 november 2008 22:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
gaat elke roker dan pvv/vvd stemmen?
wat wil die Taks nou bespreken met de controleur danquote:VWA dreigt met boetes voor fotograferen controleurs
De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) dreigt met boetes tot 18500 Euro voor het fotograferen van haar controleurs. Ook zegt de organisatie "civielrechtelijke, bestuursrechtelijke en strafrechtelijke maatregelen voor te bereiden tegen horecaondernemers die ontoelaatbare middelen aanwenden om de handhaving van het rookverbod te belemmeren."
Dit is een reactie op de aankondiging van het actiecomité Buigen of Barsten de controleurs van de VWA te gaan fotograferen en hun foto’s op de website van het actiecomité te publiceren.
"Wij voelen ons behandeld als criminelen als de controleur anoniem langskomt met de politie op wacht aan de overkant van de straat. Als de controleur zich netjes voorstelt en met mij in gesprek gaat, dan krijgt hij een kopje koffie van me en kunnen we alles als normale mensen bespreken, zonder vijandige situatie." aldus Wichard Taks, woordvoerder van Buigen of Barsten tegen HierMagHetWel.
De VWA noemt de actie "onrechtmatig tegenover degenen die worden gefotografeerd."
"Het kan een intimiderende werking hebben. Bovendien belemmert het de controleurs in de uitoefening van hun bevoegdheden en dat levert strafbaar handelen op", aldus de VWA, die juridisch advies heeft ingewonnen bij de landsadvocaat.
Hij denkt blijkbaar dat er nog wat te onderhandelen is oid?quote:Op vrijdag 21 november 2008 07:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wat wil die Taks nou bespreken met de controleur dan
Schijnheilig geneuzel
Daarbij is het ook nog eens strafbaar als je valse aangifte doet. Op die formulieren moet je toch een naam, adres e.d. invullen. Natuurlijk kun je dat fictief doen, maar hoe lang zullen ze erover doen eer ze daar achter zijn?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dus je gaat 5-10 minuten per cafe van je tijd uittrekken om een formulier in te vulle, waarmee mensen, die enkel hun werk doen, op een zogenaamd dwaalspoor worden gebracht? Dat dwaalspoor is maar relatief, want als jij een bepaald adres invult waar ze niet roken dan pakken ze de hele omgeving mee. Dus als ik een adres in Den Helder invoer, dan gaan ze echt niet exclusief naar dat ene tentje, maar doen ze gelijk de omgeving zoniet dehele stad (in het geval van den helder is dat nog te overzien).
Jouw plannetjeheeft pas zin als het rookverbod een geaccepteerd iets is en roken in cafe's een uitzondering is. Dan kun je ze speciaal naar een stad laten rijden voor jan doedel...
Maar goed, dat je daar uberhaupt tijd in gaat steken. Mensen die die formulieren serieus gebruiken zijn van alles en nog wat, maar het is nog sneuer als je die formulieren gaat gebruiken om je eigen tijd te verspillen.
Hoe kansloos ben je dan...
En op wie gaan ze dan stemmen?quote:Op donderdag 20 november 2008 22:02 schreef aloa het volgende:
Ze riepen het kabinet op het rookverbod op te heffen. Als dit niet gebeurt, moeten er nieuwe verkiezingen komen, betoogden de actievoerders.
Precies. Alle moslims eruit, het roken is belangrijker.quote:Op donderdag 20 november 2008 22:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
gaat elke roker dan pvv/vvd stemmen?
quote:Privédetective speurt naar rokers in horeca
Ermelo - Binnenkort zullen privédetectives het hele land doorkruisen voor het houden van rookcontroles in kroegen en restaurants. Recherchebureau Q&A uit Ermelo komt minister Klink (Volksgezondheid) te hulp bij het handhaven van zijn rookverbod.
De rookdetectives kunnen per uur ingehuurd worden door bijvoorbeeld gemeenten. Handhaving van het rookverbod is een probleem, door een gebrek aan controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA), die verantwoordelijk is voor het afdwingen van de sigarettenban in de horeca.
Bureau Q&A, dat de komende dagen alle gemeenten een aanbieding gaat toesturen, verwacht grote belangstelling voor het nieuwe initiatief. "Door het beperkte aantal VWA-inspecties, is er nauwelijks sprake van handhaving van het verbod. Met ons eigen netwerk kunnen wij een landelijke dekking bieden", zegt Q&A-directeur Erik Kwant (zelf geen roker).
De rookdetectives bezoeken als 'mystery guest' horecagelegenheden en brengen vervolgens rapport uit aan de opdrachtgever, ondersteund met foto's en videobeelden. Kwant verwacht niet dat zijn rechercheurs op veel verzet zullen stuiten: "Veel kroegeigenaren ergeren zich juist aan het gebrek aan controles, omdat ze daardoor hun klanten zien weglopen naar cafés waar nog wel gerookt wordt." De VWA wilde niet reageren op het initiatief.
Het is niet de eerste keer dat het bureau Q&A met opmerkelijke controles door het land trekt. Dit voorjaar haalde het bureau nog het nieuws met EK-verzuimcontroles waarbij werd nagegaan of werknemers na wedstrijden van het Nederlands elftal wel écht ziek waren.
En de burger betaalt wel...quote:
het rookverbod in de horeca is nooit een issue geweest in de verkiezingen, en ik denk dat het dat alleen zal worden als we bij de volgende verkiezingen (vooralsnog gepland in 2011) het nog steeds zoveel nieuws genereert. Stel het is in 2011 nog een issue dan is de discussie wellicht alweer afgekalfd omdat België dan ook, als het goed is, wetgeving heeft die vergelijkbaar is aan ons huidige. Hoe het in Duitsland dan zit weet ik niet.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies. Alle moslims eruit, het roken is belangrijker.
Volgens mij zijn de meeste rokers ook tamelijk links ingesteld. Om dan rechtse standpunten te gaan ondersteunen alleen vanwege je rookverslaving vind ik echt domheid van de bovenste plank.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het rookverbod in de horeca is nooit een issue geweest in de verkiezingen, en ik denk dat het dat alleen zal worden als we bij de volgende verkiezingen (vooralsnog gepland in 2011) het nog steeds zoveel nieuws genereert. Stel het is in 2011 nog een issue dan is de discussie wellicht alweer afgekalfd omdat België dan ook, als het goed is, wetgeving heeft die vergelijkbaar is aan ons huidige. Hoe het in Duitsland dan zit weet ik niet.
Maar ja, goed, de rokers moeten het dus hebben van VVD/PVV/TON. Nou is onder rokers het meerendeel laag opgeleid. Beetje suf als je dan op de zgn rijkenpartijen gaat stemmen
hoho, al dat blanke tokkievolk stemt voornamelijk Wilders (of SP) en die roken allemaalquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de meeste rokers ook tamelijk links ingesteld. Om dan rechtse standpunten te gaan ondersteunen alleen vanwege je rookverslaving vind ik echt domheid van de bovenste plank.
Maar wel hier schreeuwen om nieuwe verkiezingen!
Het democratisch proces is alleen goed als er uitkomt wat de rokers zelf willen...quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de meeste rokers ook tamelijk links ingesteld. Om dan rechtse standpunten te gaan ondersteunen alleen vanwege je rookverslaving vind ik echt domheid van de bovenste plank.
Maar wel hier schreeuwen om nieuwe verkiezingen!
check ook die tanden van die vent, zo'n heerlijck doorrookte bek...quote:Actielied tegen rookverbod
Caféhouder Ger Couvreur uit Breda trekt ten strijde tegen het rookverbod in de horeca. Hij heeft een strijdlied geschreven. 'Ik laat m'n peukie echt niet staan'. Ger was niet de eerste met een anti-rooklied...
LIEDJE!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |