abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63351397
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:01 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik kan korte termijn bewegingen niet voorspellen.

Zeggen dat iets te duur is en wachten op een goed lange termijn aankoop moment is niet hetzelfde als de markt timen op korte termijn.
In 2006 was de markt ook véél te duur. Toch ging de markt nog rustig een jaar omhoog. Je zou maar short gezeten hebben...

Ook al riskeer je maar kleine stukjes van je kapitaal, je zal eerst een aantoonbaar werkende strategie moeten hebben om een verschil te maken tussen succesvol speculeren en gokken.
Externe factoren als "de kredietcrisis" spelen voor jou niet mee? Je kijkt echt puur naar koers/winst-verhoudingen?

Met jouw verstand van de materie had je natuurlijk best een beetje short kunnen gaan op de AEX, toen de kredietcrisis in de VS al aardig bezig was.
pi_63351407
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:55 schreef pberends het volgende:
S&P kan nog wel 25% lager.
Alles kan volgens jou nog lager. En wanneer ze dat bereiken, kan het volgens jou nog lager. En nog lager. En nog lager. En nog....

160 is ultieme grens. Lager is vrijwel onmogelijk, of het hele Westen zal instorten. .
  woensdag 19 november 2008 @ 18:05:42 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63351415
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:54 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

HAHAHA het kan volgens jou dus nog veel lager? Hoe laag moet de S&P500 komen wil jij tot kopen komen? Of wacht je liever die oorlog af?
Ik zou graag koersen zien die kwa waardering in de buurt liggen van die tijdens andere grote recessies. Dat is nu nog niet het geval. Natuurlijk weet ik niet of die niveaus ook bereikt gaan worden. Maar momenteel zie ik nog geen einde aan de ellende en ook markttechnisch wijst alles m.i. op een verdere daling. Ik blijf het natuurlijk wel in de gaten houden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63351425
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Omdat er zat grote beleggers zijn die dan prijskaartjes zien hangen van -80% korting, en vanzelf wel weer instappen.
Oké da's waar. Maar bij een grote depressie en een eventuele daaropvolgende oorlog valt er alleen voor wapenfabrikanten en begrafenisondernemingen nog veel te verdienen. (tip! )
pi_63351430
At-EZ, ik heb liever niet dat je zonder overleg de OP (en al helemaal niet de Wiki) aanpast.
pi_63351471
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:06 schreef ItaloDancer het volgende:
At-EZ, ik heb liever niet dat je zonder overleg de OP (en al helemaal niet de Wiki) aanpast.
Nu wordt de OP weer beetje te lang...
pi_63351494
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:05 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zou graag koersen zien die kwa waardering in de buurt liggen van die tijdens andere grote recessies. Dat is nu nog niet het geval. Natuurlijk weet ik niet of die niveaus ook bereikt gaan worden. Maar momenteel zie ik nog geen einde aan de ellende en ook markttechnisch wijst alles m.i. op een verdere daling. Ik blijf het natuurlijk wel in de gaten houden.
Maar je hebt voor jezelf dus nog geen absolute threshold bepaald? Of verandert die mee met de steeds slechtere winstcijfers van de bedrijven waar je eventueel in zou willen investeren?
pi_63351501
De OP is hetzelfde als bij topic #1, alleen het lijstje van voorgaande topics is (uiteraard) aangevuld.
  woensdag 19 november 2008 @ 18:10:31 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63351527
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:04 schreef BabyBel4 het volgende:
Met jouw verstand van de materie had je natuurlijk best een beetje short kunnen gaan op de AEX, toen de kredietcrisis in de VS al aardig bezig was.
Kijk eens naar het koersverloop toen de kreditcrisis begon (july 2007 en verder).
De stond in oktober alweer vlak onder zijn oude top en de S&P500 zette gewoon een nieuw alltime high!

Succesvol zijn met beleggen/ speculeren is vooral weten wat je niet kunt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63351548
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:05 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Alles kan volgens jou nog lager. En wanneer ze dat bereiken, kan het volgens jou nog lager. En nog lager. En nog lager. En nog....

160 is ultieme grens. Lager is vrijwel onmogelijk, of het hele Westen zal instorten. .
Waarop baseer je dit?

Het kan best lager in het geval van PURE PANIEK!!! GM failliet, Rusland dat oorlogstaal uit begint te slaan en de ontmanteling van de euro. En dat allemaal in dezelfde week.
pi_63351567
Overigens: als je naar de samenstelling van de Dow kijkt, dan kan die ook echt niet meer door de helft...
Het zit vol met voedings/verzorgings/oliefondsen... die blijven altijd wel redelijk op peil. En gaan alleen maar zwaarder wegen. Die banksector weegt nauwelijks meer op de Dow (laat staan de auto's).
pi_63351603
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:11 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Waarop baseer je dit?
Dan liggen de financials en trendgevoelige bedrijven als TomTom al eruit.
pi_63351620
quote:
heel goed!
pi_63351635
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:11 schreef BabyBel4 het volgende:

[..]

Waarop baseer je dit?

Het kan best lager in het geval van PURE PANIEK!!! GM failliet, Rusland dat oorlogstaal uit begint te slaan en de ontmanteling van de euro. En dat allemaal in dezelfde week.
Ik denk dat de euro sterker dan ooit staat door de huidige crisis. Zie bijvoorbeeld wat er in IJsland is gebeurd.
  woensdag 19 november 2008 @ 18:15:47 #142
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_63351646
Ik snap trouwens iets niet van de consumentenprijzen. Er wordt nu gezegd dat die zijn gedaald, zelfs als we energieprijzen uit dat cijfer weglaten. Dat betekent dus dat voedsel, kleding, water etc. goedkoper is geworden. Maar ik kan me dat zo moeilijk voorstellen. Je zou dan toch verhalen moeten horen over een supermarktoorlog, waarin prijzen worden verlaagd, en enorm veel uitverkopen van kledingwinkels en ga zo maar door. Maar ik hoor daar helemaal niks over.

Is de deflatie een hoax, of mis ik iets?
  woensdag 19 november 2008 @ 18:15:51 #143
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_63351647
Is dit nou net wel of net niet de laagste slotkoers van dit jaar?
pi_63351683
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:10 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kijk eens naar het koersverloop toen de kreditcrisis begon (july 2007 en verder).
De stond in oktober alweer vlak onder zijn oude top en de S&P500 zette gewoon een nieuw alltime high!

Succesvol zijn met beleggen/ speculeren is vooral weten wat je niet kunt.
True. Maar jij gaat altijd prat op data uit het verleden. Dan weet je toch ook ongeveer hoe zo'n koersval bij een grote crisis in het algemeen verloopt en hoeveel maanden het in beslag neemt?

Ik bedoel, een klein gokje, gebaseerd op common sense en over een langere periode, kun je toch wel nemen? Gewoon voor de fun en voor een nieuwe, grotere auto?
pi_63351713
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:15 schreef SjonLok het volgende:
Ik snap trouwens iets niet van de consumentenprijzen. Er wordt nu gezegd dat die zijn gedaald, zelfs als we energieprijzen uit dat cijfer weglaten. Dat betekent dus dat voedsel, kleding, water etc. goedkoper is geworden. Maar ik kan me dat zo moeilijk voorstellen. Je zou dan toch verhalen moeten horen over een supermarktoorlog, waarin prijzen worden verlaagd, en enorm veel uitverkopen van kledingwinkels en ga zo maar door. Maar ik hoor daar helemaal niks over.

Is de deflatie een hoax, of mis ik iets?
Consumenten komen qua besteedbaar inkomen niet op vooruit, sommigen gaan zelfs minder verdienen. Met deflatie zal de situatie dus min of meer hetzelfde blijven.
pi_63351721
klote DSM. Wat is er nu weer mis met die verkoop dat het -12% moet. Doe dan een normale -4%.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_63351746
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:13 schreef At-EZ het volgende:

[..]

Dan liggen de financials en trendgevoelige bedrijven als TomTom al eruit.
Neh... de AEX heeft vooral trendgevoelige bedrijven... dat zal niet zo snel veranderen, wel gedeeltelijk natuurlijk omdat de weging zich vanzelf aanpast. Maar TomTom en Fortis wegen sowieso 0% en Aegon en ING ook niet zo heel veel meer. Dus dat is al niet echt relevant meer..
pi_63351762
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat de euro sterker dan ooit staat door de huidige crisis. Zie bijvoorbeeld wat er in IJsland is gebeurd.
Da's ook weer zo.
pi_63351773
Gaat de 8000 vandaag dan eindelijk gekraakt worden? Europa is er al wat op vooruit gelopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')