quote:Op woensdag 19 november 2008 11:24 schreef Mrakz0r het volgende:
Ik heb nog geen idee waar het over gaat. Heb je meer info? een link misschien?
quote:Op woensdag 19 november 2008 10:39 schreef Roelof_Kremer het volgende:
uge,....
* De concept is al weer 2-3 keer vernieuwd. Beetje heer en daar aangepast. Maar nogsteeds het zelfde.
Ontiegelijk veel spelfouten.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:55 schreef Pronk het volgende:
[..]
Dus 'de' concept is niet verandert?
er zijn wel wat dingen veranderd.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:55 schreef Pronk het volgende:
[..]
Dus 'de' concept is niet verandert?
Ik weet niet of je het bewust doet, of onbewust doet, maar met zulke post haal je het serieuse niveau wel heel drastich omlaag naar het bekende AQuila Aproved niveau. Jammer dat je het na Emar het weer doet bij deze jongen. Van die opmerkingen die totaal niet realisch zijn maar om wat voor reden dan ook door jouw gepost.quote:Op woensdag 19 november 2008 17:47 schreef AQuila360 het volgende:
Misschien kunnen wij met z'n alle investeren in Roelof? Op de beurs valt er nu toch nix te verdienen maar dit lijkt me wel een goeie belegging wat denken jullie??
Maar ik kan dat geld niet in m'n eentje opbrengen! Ik weet dat er toen sprake van was dat Cyb met Roelof in zee ging maar daar heb ik niets meer overgehoordquote:Op woensdag 19 november 2008 21:22 schreef existenz het volgende:
AQuila360 heeft geld over om te investeren.
Je moet denk ik meer mensen benaderen voor een kleiner bedrag dan een paar voor een groot bedrag!quote:Op woensdag 19 november 2008 23:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:
De risico's worden steeds groter.
Kan het best snappen.
Hopelijk had je niets met fortis.![]()
Maar ik sta nog steeds open voor zakelijke voorstellen.
Rassen zijn nog het zelfde.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je moet denk ik meer mensen benaderen voor een kleiner bedrag dan een paar voor een groot bedrag!
Zijn de rassen enz nog steeds het zelfde? of heb je daar ook dingen in aangepast?
Heb je Cyberia nog gesproken? Kon die nog wat voor je doen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:10 schreef Roelof_Kremer het volgende:
SCHRIJF NU IN
Lening Roelof Kremers game
15 plaatsen beschikbaar.
Minimale lening 2370,-
Zou een idee zijn.
had je al eens de gehele concept gelezen?quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Heb je Cyberia nog gesproken? Kon die nog wat voor je doen?
En 2370 is wel veel Roelof
Is wetquote:Op vrijdag 21 november 2008 19:14 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
had je al eens de gehele concept gelezen?
Zie je hoeveel werk het is + de overleg met mij. En mijn wil.
Ik had cyberia laats nog gevraagd.
Geen reactie helaas.
Hopelijk geeft hij me nog een kans.
En dit voorstel is meschien aantrekkelijker. Minder risico dan een investring
ben ff weg geweest.quote:
vriend, heb je al wat rough sketches of tabellen? Post even zodat we ook een overzocht krijgenquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:27 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
ben ff weg geweest.
Wat meer geinformeerd. Plannen gewijzigd en wat ervaring opgedaan.
waarvan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:30 schreef Skadi2012 het volgende:
[..]
vriend, heb je al wat rough sketches of tabellen? Post even zodat we ook een overzocht krijgen
tabellen vroeg hij om. Geen idee wat hij er mee moet, maar goed..quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
waarvan?
Van het leen voorstel
De ervaring
Of het spel
(spel) wat er al gedaan is
(spel ) Spel gegevens.
Iets specifieker.
Jij hebt vast nog wel ergens een zak met geld liggen toch?quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:15 schreef existenz het volgende:
[..]
tabellen vroeg hij om. Geen idee wat hij er mee moet, maar goed..
quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:38 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Wil wel iets achter de hand houden het liefst. Stel voor mijn wasmachine gaat kopot of zo. Of mijn koelkast.
Weet ik veel. maar iets van een backup voor onverwachte dingen.
Sorry maar ik snap ff niet waarom je daar om lacht. Ik doe het immers ook.. Jij niet?quote:
Ik vond het gewoon grappig!quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:47 schreef Rkatier het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap ff niet waarom je daar om lacht. Ik doe het immers ook.. Jij niet?
Iedergeval hoger dan de markt. (banken en leen firma's)quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:51 schreef Evenveel het volgende:
RK,
Laat de mensen dan ook even weten wat je denkt dat hun rendement zou kunnen zijn
Het is wel aantrekkelijk moet ik zeggen!quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Iedergeval hoger dan de markt. (banken en leen firma's)
Is aantrekkelijker voor de uit leners. vanwege die regeling die ik laatst noemde.
De markt is dacht ik tussen 6 en 8%
Maar het uiteindelijke rendement zal in overleg gaan.
Dat is waar.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:01 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het is wel aantrekkelijk moet ik zeggen!
Laag Risco, Hoog rendement!
Maar toch blijft 2300 ineens veel geld!
Wel als die slager verstand van voetbal heeft. Je vergelijking klopt niet. Je huurt net juist experts in, omdat je zelf de kennis niet hebt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:09 schreef witte_fantasie het volgende:
Geld investeren om evt. een koelkast te kunnen betalen hmmm... Iets zegt me dat er hier nooit iets van de grond gaat komen.
Neem wel aan dat als iemand investeert, je volledige openheid van zaken geeft?
Btw, waarom ontwikkel je een spel als je zelf totaal geen verstand van programmeren heeft? Je laat toch ook niet de slager van de hoek het nederlands voetbalefltal coachen?
quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:09 schreef witte_fantasie het volgende:
Geld investeren om evt. een koelkast te kunnen betalen hmmm... Iets zegt me dat er hier nooit iets van de grond gaat komen.
Neem wel aan dat als iemand investeert, je volledige openheid van zaken geeft?
Btw, waarom ontwikkel je een spel als je zelf totaal geen verstand van programmeren heeft? Je laat toch ook niet de slager van de hoek het nederlands voetbalefltal coachen?
Heb voor een baas gewerkt die ook software aan het ontwikkelen was. Had er zelf totaal geen verstand van, met als gevolg dat er een halfbakken amateuristisch softwarepakketje op de markt kwam, wat vol bugs en fouten zat. Crappy zooi en dan druk ik het nog zacht uit.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:18 schreef existenz het volgende:
[..]
Wel als die slager verstand van voetbal heeft. Je vergelijking klopt niet. Je huurt net juist experts in, omdat je zelf de kennis niet hebt.
quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:23 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Heb voor een baas gewerkt die ook software aan het ontwikkelen was. Had er zelf totaal geen verstand van, met als gevolg dat er een halfbakken amateuristisch softwarepakketje op de markt kwam, wat vol bugs en fouten zat. Crappy zooi en dan druk ik het nog zacht uit.
Andere vergelijking dan: Zou je op een Premier gestemd hebben zonder bestuurskundige en politieke ervaring?
Anyway, als je experts inhuurt zonder dat je er zelf verstand van hebt, is het einde zoek.
Met alles respect, maar van ondernemerschap heb je ook nog nooit gehoord....quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Uge.
Ik programmer zelf de game niet.
Omdat mijn spelling niet geweldig is. Laat staan engels.
Ken html programmeren. En heb bijna een boek hph-Mysql uitgewerkt.
Ben al aan het leren.
En waar het idee van die koelkast en investeren ? Don't get it.
Neem wel aan dat als iemand investeert, je volledige openheid van zaken geeft?
Ja De investeerder mag en kan mijn heleboekhouding en alles volgen.
Ook over de game. ontwikkeling concept en alles er op en der aan.
De ontwikkeling van de game wordt ook op de fan site aangegeven. Kunnen de fan's ook de verdere ontwikkeling volgen.
De fan site is al bijna af. Mijn uiteindelijke goedkeuring en betaling zal het uiteindelijk afmaken. En kan het op de web.
Er is al wat van de grond. De uiteindelijk game staat nog zover open. Als ik wil kan er nog alles aangepast worden. De fase van de game is nog niet zover dat het aanpassen heel moeilijk wordt of veel tijd gaat kosten.
Iets zegt me dat je er al redelijk wat geld in hebt zitten maar nog geen moer verder bent.quote:De fase van de game is nog niet zover dat het aanpassen heel moeilijk wordt of veel tijd gaat kosten.
Waar wil je meer informatie over hebben?quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:08 schreef Yari het volgende:
Erg interessant project, als je wat meer info geeft zijn er vast wel mensen te vinden die een investering willen doen.
Je zou ook even contact op moeten nemen met emar, je kan de publiciteit best gebruiken geloof ik zo.
Als je dan ook nog even een kat uit de boom redt, kom je ook nog op Hart van Nederland.
Wat een lulkoek.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:25 schreef existenz het volgende:
[..]. Vrijwel elk bedrijf in Nederland huurt kennis in, omdat ze die zelf niet hebben. De hele economie draait daar zelfs op! Accountants, Detachering, Banken etc.. leven allemaal van het verkopen/verhuren van hun expertise! Dus nee, je stelling klopt absoluut niet. Je hoeft zelf nergens verstand van te hebben.
We hebben het over inhuren? Niet over de directeuren van de bedrijven die verhuren zelf. Bovendien waarom zou een directeur van een accountancy bedrijf iets van IT moeten weten, daar kan ie toch lekker mensen voor inhuren die er wel verstand van hebben.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:30 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Wat een lulkoek.![]()
Denk je serieus dat directeuren van banken geen verstand hebben van bankieren? Denk je dat directeuren van accountancykantoren geen verstand hebben van acountancy?![]()
In welke wereld leef jij?
Die kerel probeert (denk ik) "game ontwikkelaar" te worden/zijn. En daar heeft ie geen kaas van gegeten. Net zo min als dat Zalm kaas heeft gegeten van bankieren maar wel directeur van ABN wordt, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:33 schreef existenz het volgende:
[..]
We hebben het over inhuren? Niet over de directeuren van de bedrijven die verhuren zelf. Bovendien waarom zou een directeur van een accountancy bedrijf iets van IT moeten weten, daar kan ie toch lekker mensen voor inhuren die er wel verstand van hebben.
En ik leef in de wereld die volgens jou niet bestaatEn verdien er mijn geld ook nog mee
Eigenlijk een goeie samenvatting van wat ik ook bedoel.quote:20k is peanuts man. Daar kan je één werknemer één jaar voor laten coden. Als je een werknemer uit Roemenië haalt kan je misschien twee werknemers een jaar eraan laten werken. Hoezee. Jouw idee heeft zeker drie tot vijf jaar nodig en dan heb ik het nog niet over bugtesten, bugfixen, e.d.
Bovendien heb je zelf geen idee waar je over praat en werken de developers op een plaats totaal onafhankelijk van jou. Dat werkt totaal niet, aangezien jij een sterke leider moet zijn die dagelijks beslissingen moet gaan maken van cruciaal niveau voor de verdere verloop van het project. Hoe verwacht je dat dit gaat? Dat zij je even een e-mailtje sturen en jij twee dagen later ff replied?
Dan heb ik het nog niet over de concurrentie die er is. Speel maar een paar van die web-mmorpgs. Die zijn dermate uitvoerig dat er voor een user absoluut geen reden is om naar jouw spel te gaan voor het echt vernieuwende features heeft, af is en er wellicht een flinke marketingcampagne tegenaan gegooid is.
Kom op, grow up zeg. Koop van die 20k een lekkere full hd-tv met home cinema set, leef je uit, ga naar yabyum, ga op vakantie naar weet ik veel waar, doe een aanbetaling op een huis of koop een auto. Allemaal manieren om dit geld veel beter te spenderen.
Daar heb ik geloof ik ook al een paar duizend keer omgevraagd idd (en dezelfde vragen gesteld zonder antwoord).quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:38 schreef witte_fantasie het volgende:
Gaat verder lekker offtopic zo, ben eigenlijk wel benieuwd naar een reactie van topicstarter over marktonderzoek en de afnemende markt voor webbased mmorpg's. En vooral waarom hij denkt dat het zal aanslaan. En ook waarom hij denkt dat het geen kopie is van andere al heeeeel lang lopende games.
1 advies lees door.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:45 schreef witte_fantasie het volgende:
Iemand in deeltje 3 gaf de volgende reactie:
[..]
Eigenlijk een goeie samenvatting van wat ik ook bedoel.![]()
Wellicht dat de topicstarter zo vriendelijk is om hierop een reactie te geven. Ook met het oog gezien je hier potentiële investeerders wilt werven.
Die vragen zijn beantwoord. Meschien niet op de menier die jij wou. Maar ze zijn beantwoord.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:52 schreef existenz het volgende:
[..]
Daar heb ik geloof ik ook al een paar duizend keer omgevraagd idd (en dezelfde vragen gesteld zonder antwoord).
Top dat je een reactie geeft.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:47 schreef Roelof_Kremer het volgende:
witte_fantasie
Ik en al een heel stuk verder vergeleken met half jaar geleden. Zoals ik al eerder zij. Niet al mijn investeringen waren even wijs. Bij het begin heb ik al een paar vekeerde investeringen gedaan.
Maar heb er zeker van geleerd.
De investeringen van de afgelopen half jaar hebben zeker iets opgeleverd. Bijvoorbeeld de fan site. Moet alleen nog de laatste betaling er voor maken.
En heb je van gameforge gehoord? 10 top games met duizenden spelers. miljoennen accounts.
En geen mmorpg. maar een 4X RTS games.
En de top bank van een bank heeft geen vestand van bankeren. Het is een maneger.
Eeneigenaar van een Mac. Heeft ook geen verstand van friet bakken.
Ik of enig ander eigenaar moet gewoon wijs genoeg zijn om goede mensen in te huren. Als je die fout begaat dan zal je bedrijf er om leiden. Welk bedrijf dan ook.
Het is wel verstandig om wat verstand te hebben van je firma. Daarom ben ik ook bizig met het leren van de programering.
En over de boekhouding. Heb ik geheimen? Niet echt. Van mij mag het.
En als investeerder zou ik zelf ook willen weten waar het geld allemaal naar toe gaat. Geeft ook een bepaald vetrouwe. Meschien niet de boekhouding zo uitgevoerd. Maar wel de grote lijnnen. Waar gaat het geld van de investeerder naar toe.
Maar dat is mijn inzicht.
De inkomen en uitgaven als de game er is. niet. Alleen de uiteindelijke jaarlijkse omzet.
Dit begind er meer op te lijken.quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:01 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Top dat je een reactie geeft.
Heb je al nagedacht over de opzet en uitvoering van de hardware? Kies je een Myrinet- of een Infinibandverbinding? Dit soort vragen zul je krijgen en zul je toch echt antwoord op moeten geven.
Voor wat betreft Gameforge, zij zijn niet de enigen, bekijk ook maar eens de producten van Swirve. Die games lijken volgens mij véél meer op jouw game dan die van Gameforge. Ik heb het idee namelijk dat je een game wilt ontwikkelen die enigszins op die van Gameforge lijkt, maar met een onderscheidende factor. Die game die je voor ogen hebt bestaat al. En degenen die dat spelen zul je echt niet zo maar naar jouw game lokken, mits je alles goed op orde hebt. Daarnaast lopen de aantallen spelers terug... Iedereen speelt tegenwoordig WoW of op z'n Xbox 360 of PS3 met HD graphics... En hou er dan rekening mee dat het ook nog eens bedrijven zijn met veel mensen in loondienst die alles draaiende houden bij de webbased games. Dan red je het echt niet met een paar freelancers.
Concurrentie is moordend en ik ben bang dat je game niet meer dan een natte scheet in het donker zal zijn... Niemand zal je game spelen, want ze hebben er nog nooit van gehoord, maar jij zit wel met de enorme schulden/investeringen die zijn opgelopen/gedaan.
Dit principe bestaat reeds 15-20 jaar lang en de markt hiervoor is dalende... Heb een aantal games gespeeld en een aantal zijn op de fles gegaan of overgenomen door een groot bedrijf (die het vervolgens totaal verkloot heeftquote:Op zaterdag 22 november 2008 00:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Dit begind er meer op te lijken.
De doel groep van web browser games is heel anders. Grote deel van de spelers spelen thuis niet. Grote rede om zo spel te spelen is omdat het op school werk of anders onzettend saai is. Daar van uit gaan mensen ook thuis spelen. Gamen is verslavend
ook moet je dit spel met vergelijkbare spellen vergelijken. op basis van :
-Het is een online spel
-Je speelt het gewoon in je web browser
-Het spel heeft een space theme
-Je kunt het spel scharen onder de 4X RTS games
-Het spel wordt grotendeels gratis
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden.
Met alle respect natuurlijk, want ik zie dat je veel inzet toont, maar heb je al eens gekeken wat je voor die 10,000 kunt kopen? Niet meer dan 1 of 2 keer een advertentie in een relevant magazine ofzo... Waarschijnlijk niet eens een advertentie in de Telegraaf, laat staan een tv-spotje. 10,000 is ECHT niet genoeg.quote:Er is ook een budget van maximaal 10.000,- gerekend om reclame te maken voor het spel. Naast de gratis reclame die er gemaakt kan worden. Zal dit al een groot aantal spelers trekken. Waarmee je ook een budget maakt voor verdere reclame.
Een fansite is natuurlijk een goed idee, maar heb je al eens nagedacht over de marketing voor die fansite? Hoe komen die mensen daar?quote:Ook wordt er bij het begin al een fan site gemaakt. En als alles vogens planning loopt komt er 3 maanden later de game uit. Is er al 3 maanden lang reclame gemaakt voor de game.
Je vergelijkt je game alleen maar met Ogame.... Dat is heel gevaarlijk, er zijn namelijk honderden, nee duizenden vergelijkbare games op de markt geweest. Velen daarvan kwamen en gingen, zonder dat iemand het maar doorhad. Dat bedoelde ik dus met een natte scheet in het donker. Heb niet echt het idee dat jouw game vernieuwend is.quote:O en ogame just plane sucks. (heb het 2 maanden gespeeld) Er zijn grote verschilende kenmerken die al te lezen zijn bij mijn eerste post van deze topic.
Bijvoorbeeld de menier van aanvallen. redene om clan wars aan te gaan. Noem het maar op.
Komt ook een optie van artifact. Zie je niet bij ogame.
Met ogame is de game play bijna niet te vergelijken.
Het valt alleen onder de zelfde type (basis).
Sorry maar zelf heb ik eigelijk nog nooit een atvertentie gezien van een web browser game in de telegraaf of een andere krant. Nou meschien 1 of 2 keer. Waarvan het spel al jaren bestond.quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:30 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Dit principe bestaat reeds 15-20 jaar lang en de markt hiervoor is dalende... Heb een aantal games gespeeld en een aantal zijn op de fles gegaan of overgenomen door een groot bedrijf (die het vervolgens totaal verkloot heeft). Aantal spelers nam in ieder geval af, genoeg tekenen dat de markt slecht is. (hoevaak moet ik dit nog herhalen?
)
[..]
Met alle respect natuurlijk, want ik zie dat je veel inzet toont, maar heb je al eens gekeken wat je voor die 10,000 kunt kopen? Niet meer dan 1 of 2 keer een advertentie in een relevant magazine ofzo... Waarschijnlijk niet eens een advertentie in de Telegraaf, laat staan een tv-spotje. 10,000 is ECHT niet genoeg.
[..]
Een fansite is natuurlijk een goed idee, maar heb je al eens nagedacht over de marketing voor die fansite? Hoe komen die mensen daar?
[..]
Je vergelijkt je game alleen maar met Ogame.... Dat is heel gevaarlijk, er zijn namelijk honderden, nee duizenden vergelijkbare games op de markt geweest. Velen daarvan kwamen en gingen, zonder dat iemand het maar doorhad. Dat bedoelde ik dus met een natte scheet in het donker. Heb niet echt het idee dat jouw game vernieuwend is.
Mijn conclusie:
De afzet is erg matig en dalende, oftewel een ontzettend moeilijke markt.
Je probeert zich tussen grote spelers te mengen.
Je hebt een enorm klein budget en heeft dus weinig middelen om je game te promoten.
Je hebt zelf aangegeven dat reclame een groot onderdeel is of je game zal slagen of niet. 10,000 is ECHT VEEL te weinig.
Je manier van een game introduceren op de markt (klein beginnen, groot eindigen), slaat als een tang op een varken, dat werkt niet. Sla alle marketingboeken er maar op na.![]()
Zonde, ik zie iemand die met veel enthousiasme z'n met een blinddoek de afgrond in fietst...
Met alle respect, maar als ik jou was, zou ik eens al je plannen meenemen en naar een adviesbureau gaan om een kritisch door al je plannen door te spitten.quote:Op zaterdag 22 november 2008 01:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Sorry maar zelf heb ik eigelijk nog nooit een atvertentie gezien van een web browser game in de telegraaf of een andere krant. Nou meschien 1 of 2 keer. Waarvan het spel al jaren bestond.
Fan site. Zelfde als als ieder ander site. Reclame maken. Groten deels gratis reclame. Het budget bewaren voor het echte werk begind.
Dacht dat ik net zij dat game play niet met o game te vergelijken is. Meschien alleen de bassis dingen. Waar het ogame onderwerp van daan komt weet niet meer precies maar ik dacht omdat ik alleen een voorbeeld moes noemen.
Het budget blijft en is lastig. Kan wel een mijoen gaan rekennen voor reclame maken.
En 10.000 euro voor online reclame is heel veel. Meschien niet op msn site. of zo. Maar kom op ik ben geen ubisoft Die er 20 miljoen aan knal voor promotie.
Zo grote jonge ben ik niet en zal ik ook niet worden.
Heb het gevoel dat je dit spel iets te groot opneemt. Klein beginnen en groot eindigen kan lukken. Maar moet het wel goed gedaan worden.
Zou graag een groter budget willen hebben. Maar waar haal ik dat vandaan. Dit kan niet de enige reden zijn om het niet door te zetten. Wie nooit een kans neemt zal ook nooit slagen.
En meerdere games hebben die kans genomen.
Ik kan en zal er geen miljoennen of biljoennen winst van verwachten. Kan je van zo spel ook niet verwachten. Als het egt een grote hit word meschien wel. maar dat zal alleen tijd later weten.
quote:Op woensdag 19 november 2008 14:57 schreef SuperFruitig het volgende:
Why
* Wacht op het Cyb, SB, Tec_D en AQ360 -rel team![]()
Als dit inderdaad jouw uitleg van de game is, voorspel ik je nu al dat het spel niet zal aanslaan, omdat alle gamers "het geintje nu wel kennen". Markt is verzadigd, afgenomen en uitgemolken. Er is gewoon geen markt voor.quote:Op zaterdag 22 november 2008 07:30 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Het onderwerp of het nou wel of feen unieke game is is wel heel uitgekouwd.
Het spel is met vele opzichten met andere spellen te vegelijken. Er worden aantal items van de game play anders aangepakt en er zijn een aantal unieke kenmerken.
Dit is wel denk ik een goede samenvating van de game.
Hoe het aanstaal bij de gamers is alleen aftewachten. Tijd zal dit laten merken.
En diezelfde problemen zijn toch echt niet veranderd en TS heeft hier geen goed antwoord op.quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:21 schreef AQuila360 het volgende:
Jongens jullie komen met problemen/vragen aanzetten die 6 maanden terug speelde ten tijden van de eerste 3 topic's!
Dat is nu juist de charme van Roeloef! Die nonchalante manierquote:Op zaterdag 22 november 2008 09:27 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
En diezelfde problemen zijn toch echt niet veranderd en TS heeft hier geen goed antwoord op.
Dodelijk voor iedere ondernemer... Snap dan ook niet dat zijn familie hem zoveel opgebouwd vermogen laat verbrassen met het nemen van zulke onverantwoorde beslissingen. Zullen ook weinig ondernemers in zijn familie zijn gok ik zo maar.quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dat is nu juist de charme van Roeloef! Die nonchalante manier
quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ik wou je graag vragen om het bij deze neer te leggen. Kan snappen dat je geen genoege neemt met mijn antwoorden. Maar er om op door te drammen heeft geen positief effect op mijn project.
Als je nog andere specifieke vragen of opmerkingen heb. Graag.
aka een ondernemings plan.quote:Op zaterdag 22 november 2008 11:51 schreef Misanthropist het volgende:
om die lening te scoren is het misschien handig om een business plan te schrijven
Already 444375 Players! tribalwars.netquote:Op zaterdag 22 november 2008 10:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
*feiten*
Daarnaast. Als voorbeeld. Ga kijken naar tribal wars en travian. Zobeetje de zelfde game. 90% zelfde eigeschappen. Maar alle 2 hebben ze miljoennen accounts. Vaak ook zelfde spelers.
Een speler is ook niet gebonden aan 1 spel.
Daarom denk ik ook dat mijn game genoeg spelers kan trekken om enig winst uit te halen.
*feiten*
probeer het hier eens https://www.boober.nl/quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:40 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
aka een ondernemings plan.
Die heb je nodig om bij een bank voor een investrerings lenning. Ook bij andere investeerders.
Een lening zelf is dat niet nodig.
Je zou wel met bewijsen moeten komen dat je het ook terug kan betalen.
Als je beschikbare geld per maand te laag is om in iedergeval de rente te betalen. Gaan meeste leners zeker banken er niet mee.
Spelregels van Booberquote:Op zaterdag 22 november 2008 12:51 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
probeer het hier eens https://www.boober.nl/
waarom zou je het niet bij een bank proberen met een business plan?
We moeten allemaal proberen een steentje bij te dragen!!quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:40 schreef Roelof_Kremer het volgende:
okey,..
Moete hier wat invullen.
Bedrijf kosten. Maandleijkse/ jaarlijkse omkosten.
Server/host kosten.
Maar die heb ik nog niet bepaald.
Mensen met goed server/host advies graag melden
Meen je dit nu serieus?quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:46 schreef Roelof_Kremer het volgende:
En serieus wil over wegen om te investeren of te lennen. Wil ik graag deze onderwerpen verder in persoon met je bespreken.
Er zijn een paar redenen dat deze topic-reeds episch is... Dit is er 1 vanquote:Op zaterdag 22 november 2008 22:34 schreef AQuila360 het volgende:
Roeloef ik heb het even hier thuis gevraagd en we hebben nog wel een ouwe broodrooster die je kunt hebben!
En ik heb nog een magnetron in de kelder!quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:34 schreef AQuila360 het volgende:
Roeloef ik heb het even hier thuis gevraagd en we hebben nog wel een ouwe broodrooster die je kunt hebben!
En dan kunnen die kleine meisjes geen eten meer opwarmen. Wat een mens ben jij!quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:44 schreef existenz het volgende:
[..]
En ik heb nog een magnetron in de kelder!
Hmm goed punt, ff overleggen met Joran. Kom ik op terug!quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:47 schreef disjfa het volgende:
[..]
En dan kunnen die kleine meisjes geen eten meer opwarmen. Wat een mens ben jij!
Dit is een goede item.quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:40 schreef Nietmachine2 het volgende:
Je maakt eerst een fansite en daarna ga je de game maken? Wie moet er in godsnaam op die fansite komen, hoe ga je zorgen dat mensen er terug blijven komen, hoe houd je het interessant. Je bent een nobody, niemand kent je, niemand komt op die site en als ze er komen komen ze niet terug. Je kunt wel blaten dat je game zoveel vernieuwend gaat zijn maar dat doen de grote developpers ook en die gaan ook constant op hun bek. Zelfs kloon nummer 100 heeft volgens de makers vernieuwende aspecten. Dus dat maakt mensen echt niet nieuwsgierig. Je hebt je fansite bijna af zeg je, nog een laatste afbetaling ofzo (wtf?) en ik las net dat je 3 maanden later ofzo dan met de echte game wilt komen. Maar je hebt de financiering daarvoor nog niet eens rond.
Vergeet dit toch gewoon man. Je bent een enthousiasteling die graag iets wilt en dat siert je, maar je hebt absoluut geen verstand van wat je aan het doen bent. In de gamewereld is het ontzettend moeilijk iets vernieuwends te doen, zeker in dit genre, en dan moet je nog maar hopen dat het aanslaat. Keer op keer gaan de grote namen op hun bek.
quote:Op zaterdag 22 november 2008 23:08 schreef Yari het volgende:
Ik moet Nietmachine2 toch wel gelijk geven Roelof.
Je weet dat je een groot aantal fans hier, op Fok hebt.
Maar voor iedereen daarbuiten, wat heb je aan een fansite als je (nog) niets hebt om fan van te zijn?
Je kan de media toch beter opzoeken met hulp van Emar!
Een vriend van mij heeft laats een spel op het web gezet. Na mijn mening niet geweldig maar het heeft veel uitbouw mogelijkheden.quote:Op zaterdag 22 november 2008 22:46 schreef Misanthropist het volgende:
Roelof_Kremer ik heb even het hele topic doorgelezen, maar ik zit eigenlijk alleen met de vraag: Waarom zou iemand, welke persoon of organisatie dan ook, je geld lenen voor dit project zonder dat je enig concreet beeld hebt van op welke termijn je welke inkomsten genereert. Ofwel: is het niet gewoon nuttiger om geld te verbranden dan om het aan jou te lenen, aangezien je bij verbranden er nog wat warmte voor terug krijgt?
Laat ik de vraag anders stellen: wanneer denk je de game op de markt kunnen brengen en welke omzet verwacht je in de eerste twee jaar en binnen welke termijn verwacht je een gekregen lening terug te kunnen betalen?quote:Op zondag 23 november 2008 00:13 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft laats een spel op het web gezet. Na mijn mening niet geweldig maar het heeft veel uitbouw mogelijkheden.
Maar goed. Hij moet ook als ieder ander zijn omzet melden bij de belastig. En dat is simpel op te vragen.
Kan het hem ook direct vragen.
Met vergelijken van de aantal spelers. Kan er wel iets van een totale omzet vergelijking komen.
Ook mijn inkomsten en van de andere ondernemers buiten het spel kan rekening mee gehouden worden.
De specifieker nummers ben ik nu al aan het verwerken in een document. Hopelijk komen er goede resultaten uit.
****
Iets anders.
De rabobank vraagt opzich een lage rente. En de eerste 5 jaar geen aflos verplichtingen. Deze optie kan ook in overweging genomen worden.
De bouw van het spel duurt 3-4 maanden. Zodra ik het budget heb zal het dus binnen 3-4 maanden op de markt gebracht worden.quote:Op zondag 23 november 2008 11:18 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Laat ik de vraag anders stellen: wanneer denk je de game op de markt kunnen brengen en welke omzet verwacht je in de eerste twee jaar en binnen welke termijn verwacht je een gekregen lening terug te kunnen betalen?
De redenen waarom ik dat doe heb ik al eens uitgelecht.quote:Op zondag 23 november 2008 12:28 schreef Ame_thyst het volgende:
Of je koopt een PHP boek en maakt het spel zelf....,
nu al bezig met de fan sitequote:Op woensdag 19 november 2008 23:33 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Hoop snel de fan site op te zetten. Met gelijk een nieuwe server/host.
De vorrige was begin deze maand verlopen.
Het IS serieusquote:
lijkt mij een vrij riskant verhaal, lijkt me niet dat ook maar iemand met een beetje verstand je dit geld gaat lenen: ik kan namelijk nergens uit opmaken dat je rond de 1.500 euro per maand op kunt hoesten, laat staan bijna 60% van deze winst vijf jaar lang elke maand kunt terugbetalen.quote:Op zondag 23 november 2008 11:41 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
De bouw van het spel duurt 3-4 maanden. Zodra ik het budget heb zal het dus binnen 3-4 maanden op de markt gebracht worden.
De lening kan terug betaald worden op basis van de inkomens van de 3 ondernemers.
Afhankelijk natuurlijk van de rente en het totaal bedrag.
We zijn met 3 ondernemers. En we kunnen rond de 1500 per maand ophoesten.
Reken maar uit.
35000
hoge rente van 9%
looptijd van 5 jaar.
komt men op 845,90 euro per maand.
Dus het terug betalen van de lening kan alleen al op basis van onze inkomen.
Dus afgezien de game wel of niet een hit wordt kan de laning afbetaald worden.
Dam. De hypoteek van mijn vorrig huis was lager dan dat![]()
En nee heb nu een klein huur huisje.
Met alle respect, maar dit ziet er niet echt doordacht uit.quote:Op zondag 23 november 2008 11:41 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
De bouw van het spel duurt 3-4 maanden. Zodra ik het budget heb zal het dus binnen 3-4 maanden op de markt gebracht worden.
De lening kan terug betaald worden op basis van de inkomens van de 3 ondernemers.
Afhankelijk natuurlijk van de rente en het totaal bedrag.
We zijn met 3 ondernemers. En we kunnen rond de 1500 per maand ophoesten.
Reken maar uit.
35000
hoge rente van 9%
looptijd van 5 jaar.
komt men op 845,90 euro per maand.
Dus het terug betalen van de lening kan alleen al op basis van onze inkomen.
Dus afgezien de game wel of niet een hit wordt kan de laning afbetaald worden.
Dam. De hypoteek van mijn vorrig huis was lager dan dat![]()
En nee heb nu een klein huur huisje.
Roelof is niet gek! Hooguit bijzonder of speciaal ofzo!quote:Op zondag 23 november 2008 18:52 schreef witte_fantasie het volgende:
Je bent gek als je trouwens dat bedrag gaat lenen tegen die voorwaarden.
meschien 500 euro wordt zeker lastig. En we moeten op veel dingen bezuinigen.quote:Op zondag 23 november 2008 22:35 schreef Misanthropist het volgende:
Roelof je ziet alles veel te rooskleurig in. Wie geeft jou de garantie dat je 2200 (bruto) gaat verdienen als jij je diploma hebt? Al bedacht hoeveel je over gaat houden na betalen van loonheffingen etc.? uit ervaring kan ik je zeggen dat je met een dergelijk salaris en na betaling van je vaste lasten je met heel veel moeite maandelijks 300, laat staan 500, euro kunt ophoesten. Laat staan vijf jaar lang.
sorry. Meschien mijn fout. Dacht uit mijn hoofd 1800.quote:Op zondag 23 november 2008 22:49 schreef Misanthropist het volgende:
als je mzzl hebt hou je 1500 euro netto over van een bruto salaris van 2200
32% btw ?quote:Op zondag 23 november 2008 22:49 schreef Misanthropist het volgende:
als je mzzl hebt hou je 1500 euro netto over van een bruto salaris van 2200
Ik heb nog nooit zoveel spelfouten in één stuk tekst gezien. Ik hoop dat je geen communicatieve functie binnen het proces krijgt. Die arme kasplantjes & artsy's.quote:Op zaterdag 22 november 2008 10:16 schreef Roelof_Kremer het volgende:
witte_fantasie
Gamers blijven gamers.
Waarom speeld een gamer het zelfde spel 10 jaar lang. Verslaving. Basic.
Waarom gaan ze mijn spel spelen.
Die redenen zijn ook al meerdere malen door mijn genoemd.
Het doel groep. De unieke eigenschappen. Enz Enz.
En welke problemen.
De markt bestaat nog. Games. bestaat meschien al van begin der tijden.
De markt voor deze specifieke game type staat al heel lang stil. Wijnig vooruitgang. Wijnig nieuwe unieke eigenschappen kenmerken hoe je het ook wil noemen.
Game makers moeten ook met hun tijd mee gaan. Wat vaak ook niet gebeurd. Men kan niet verwachten om een spel uit te brengen en dan 10-15 jaar mee te doen. Het moet verder ontwikkeld worden. En op een gegeven momend in het spel uit. Dat is met ieder soort spel welke type dan ook.
De grote van de markt is nog groot genoeg. Wat ik onderzocht heb zijn er nog miljoennen spelers die nog intresse hebben in zulke spellen. En zeker als je nieuwe eigenschappen promote.
*feiten*
Daarnaast. Als voorbeeld. Ga kijken naar tribal wars en travian. Zobeetje de zelfde game. 90% zelfde eigeschappen. Maar alle 2 hebben ze miljoennen accounts. Vaak ook zelfde spelers.
Een speler is ook niet gebonden aan 1 spel.
Daarom denk ik ook dat mijn game genoeg spelers kan trekken om enig winst uit te halen.
*feiten*
Waar je ook het stomme idee van heb dat ik de vermogen die ik van mijn Fam. heb zitte verbrassen is mijn een vraag. Mijn gehele in richting is daar van gekomen. (mijn woning)
En genoegonder nemers. Mijn eige moeder heeft al 15 -20 jaar een firma. Heeft me al die jaren onderhouden.
Ik stel je mening wel op prijs. En dit is ook heel vaak aan bod gekomen. Vele malen beantwoord.
Ik wou je graag vragen om het bij deze neer te leggen. Kan snappen dat je geen genoege neemt met mijn antwoorden. Maar er om op door te drammen heeft geen positief effect op mijn project.
Als je nog andere specifieke vragen of opmerkingen heb. Graag.
Nou Nou nou.quote:Op zondag 23 november 2008 23:39 schreef BMH het volgende:
Gaat dit nog steeds door? Succes.
[..]
Ik heb nog nooit zoveel spelfouten in één stuk tekst gezien. Ik hoop dat je geen communicatieve functie binnen het proces krijgt. Die arme kasplantjes & artsy's.
Nou nou nou, zeg. Fatsoenlijk Nederlands schrijven dat is basisschoolmateriaal.quote:Op maandag 24 november 2008 00:08 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Nou Nou nou.
Ben geen taalkundige.
Maar wat vaak eerder vermeld is mijn spelling is gewoon slecht. waardeloos.
En totaal nix aan te doen.
Het heeft me ook nog nooit tegengehouden. Doe nu mbo niveau 4 opleiding. Wel een opleiding in de tegniek.
Logies.
Taal vakken ben ik zwaar waardeloos in.
Daar in tegenover haal ik met gemak een 8 of een 9 voor wiskunde. Meestal zonder te leren.
Gewoon lessen bijwonnen en dan blijft het bij mij wel genoeg hangen.
heeft te maken met het abstracte en het ,,,,,, denkvermogen.
Lang verhaal.
Als ik de tijd zou nemen kan ik het bijna foutloos. Maar ik ga niet voor elk zulk stuk text extra tijd nemen. Dat zou me elkekeer een half uur extra kosten.
De andere 2 eigenaars zullen de meeste communicatie doen met de game. Of mij controleren.
QFTquote:Op maandag 24 november 2008 02:58 schreef Nietmachine2 het volgende:
3-4 maand voor de ontwikkeling van de gehele game? Ik zou zelf al 2 maand uittrekken voor een fatsoenlijke beta test, dan blijft er nog 1-2 maand over om de game zelf te maken. Zoals ik al zei, je weet absoluut niet waar je mee bezig bent. Je leert je php en mysql uit een boekie en bent daar al tijden mee bezig? Als je echt zo goed bent in wiskunde leer je programmeren alsof het niets is aangezien het hetzelfde denkvermogen nodig heeft. Hoe kom je er dan in godsnaam bij dat een game van die omvang maar 3-4 maand ontwikkelingstijd nodig heeft? Ik zou zelf toch al op het dubbele gaan zitten qua tijd. Dergelijke games zijn erg complex achter de schermen en er zijn 100'en dingen die fout kunnen gaan als je gaat betatesten met een grote groep mensen. En dan moet je ook nog een balancen, gameplay finetunen etc etc etc.
Jonge jonge, zie hier toch vanaf man (als het al niet een grote hoax is). Zo te zien ben je al jaren bezig, schiet het voor geen donder op en bega je intussen financiele fouten.
nou ook een beetje luiigheid van mij.quote:Op maandag 24 november 2008 02:36 schreef endr0me het volgende:
Jesus man ik geloof er niks van, die taalfouten zijn echt te ernstig voor woorden
Als je een opleiding techniek doet en je schrijft zelfs dat nog niet goed ('tegniek') dan is het einde een heel eind zoek.. en gezien je nog niet hebt aangegeven dyslectisch te zijn..
van fouten leerd men het meeste.quote:Op maandag 24 november 2008 12:44 schreef Scorpie het volgende:
Tja, Roelof is sowieso niet gehinderd door enige kennis. Eigenwijs als hij is gaat hij toch wel door met dit soort blunders te maken
Klopt!quote:Op maandag 24 november 2008 13:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
van fouten leerd men het meeste.
En van de fouten in mijn verleden heb ik zeker geleerd.
Ben niet van plan om met zulke grote bedragen fouten te maken. En om hulp vragen is nooit verkeerd.
Vandaar dat je plan van aanpak nog steeds hetzelfde is als het eerste forum wat je geteisterd hebt met je vragen. Je luisterd niet, leert niets en hoort niets. Je bent bezig het wiel uit te vinden en je hebt nog geneens een spaak.quote:Op maandag 24 november 2008 13:04 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
van fouten leerd men het meeste.
En van de fouten in mijn verleden heb ik zeker geleerd.
Ik heb het toen de tijd al 6 maanden uitgesteld. Meer kennis en ervaring opgedaan. Al mis ik nog een hoop kennis en ervaring.quote:Op maandag 24 november 2008 12:38 schreef AQuila360 het volgende:
Misschien moet je dan idd maar overwegen om te stoppen Roelof
quote:Op maandag 24 november 2008 13:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Klopt!
Ik heb er nog wel vertrouwen in Roelof!Heb je nog helemala geen materiaal ofzo wat je kunt laten zien?
Mag je uberhaupt je persoonlijke lening wel bedrijfsmatig inzettenquote:Op maandag 24 november 2008 13:36 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Daarom de lening op basis van de inkomens buiten het spel.
Hij mocht hem houdenquote:Op maandag 24 november 2008 13:13 schreef Sjiep het volgende:
Scheelt toch weer een deel van de lening, zodat je AQuilla zijn broodrooster niet hoeft te lenen
Nee.quote:Op maandag 24 november 2008 13:42 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij mocht hem houden![]()
Maar ik dacht dat hij een keer om huishoudelijke dingen vroeg dus vandaar maar dat was blijkbaar toch niet de bedoeling
Ja.quote:Op maandag 24 november 2008 13:42 schreef disjfa het volgende:
[..]
Mag je uberhaupt je persoonlijke lening wel bedrijfsmatig inzetten
Slechts 4% games winstgevend, winstformule voor gamesquote:Op maandag 24 november 2008 13:36 schreef Roelof_Kremer het volgende:
En ja het is heel moeilijk om een verdienmodel te maken. Meeste game firma's geven niet hun omzet inkomen/verlies gegevens weg.
sorry.quote:Op maandag 24 november 2008 13:48 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Slechts 4% games winstgevend, winstformule voor games
Maar echt huishoudelijke spullen hoef je dus niet?quote:Op maandag 24 november 2008 13:45 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Nee.
Wil een potje achter de hand houden in het geval dat er iets kapot gaat.
Nee.quote:Op maandag 24 november 2008 13:52 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar echt huishoudelijke spullen hoef je dus niet?
ik heb nog wel een tosti-ijzer voor jequote:Op maandag 24 november 2008 13:53 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Nee.
Heb mijn eerste budget gebruikt om een goede inrichting te kopen.
Maar ik heb nog geen broodrooster.
Kan die ook tosti maken?
quote:Op maandag 24 november 2008 13:56 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
ik heb nog wel een tosti-ijzer voor je
Dat is een idee. Er zijn nog 20 andere manieren spellen rendabel te maken. Dan zou je een buisnessplan achter de hand moeten hebben zeg maar. Mischien ook een idee voor zeg iemand die een game zou willen makenquote:Op maandag 24 november 2008 13:51 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Dat al die firma's nog niet blut zijn.
Of ze moeten zo grote winst maken met 1 game dat ze de andere 96% kunnen kompeseren.
We zullen zien.quote:Op maandag 24 november 2008 13:59 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dat is een idee. Er zijn nog 20 andere manieren spellen rendabel te maken. Dan zou je een buisnessplan achter de hand moeten hebben zeg maar. Mischien ook een idee voor zeg iemand die een game zou willen maken
Leer van de bedrijven die er al zijn. ga even de beursgenoteerde bedrijven na en bekijk hun winst/omzet. Zoek even hoe je serieus een investeerder kan spotten. Kijk even serieus hoe je serieus iets zou moeten opzetten anders dan dit kansloze onovernagedachte idee
Denk. Daar begint het wel vaker bij. Niemand is serieus tegen jeEn je ziet het zelf niet eens. Dat is het mooiste. Er is niemand positief over je roelofje.
In dit laatste topic is onze aq in aq aproved sarcasme stelling en de rest is je alleen maar aan het aanbieden te stoppenquote:Op maandag 24 november 2008 14:09 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Serrieus. Naar jouw inzicht is er niemand serieus tegen mij. Maar er zijn zeker mensen serieus. Die ook willen helpen. Niet alleen maar afkraken over onzinnige dingen als ze niet alle feiten hebben.
Mijn analyse: Roefje is iemand met een lichtelijk verstandelijke handicap met dus het apatisch vermogen van een pannekoek. Nogal logisch dat hij niet ziet dat niemand serieus en positief over hem is.quote:Op maandag 24 november 2008 13:59 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dat is een idee. Er zijn nog 20 andere manieren spellen rendabel te maken. Dan zou je een buisnessplan achter de hand moeten hebben zeg maar. Mischien ook een idee voor zeg iemand die een game zou willen maken
Leer van de bedrijven die er al zijn. ga even de beursgenoteerde bedrijven na en bekijk hun winst/omzet. Zoek even hoe je serieus een investeerder kan spotten. Kijk even serieus hoe je serieus iets zou moeten opzetten anders dan dit kansloze onovernagedachte idee
Denk. Daar begint het wel vaker bij. Niemand is serieus tegen jeEn je ziet het zelf niet eens. Dat is het mooiste. Er is niemand positief over je roelofje.
ik zou dat lichtelijk ook niet te lichtelijk nemen. Ik denk dat er wel meer aan de hand is dan een klein verstandelijk handycapje. Maargoed, hij is nog jong. Daar komt hij vanzelf nog wel een keer achter als hij per ongeluk bij een doktertje gaat komen.quote:Op maandag 24 november 2008 14:13 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Mijn analyse: Roefje is iemand met een lichtelijk verstandelijke handicap met dus het apatisch vermogen van een pannekoek. Nogal logisch dat hij niet ziet dat niemand serieus en positief over hem is.
Let er wel op, dat wanneer je subsidie aan gaat vragen, je een duidelijk traject uit moet stippelen, je moet voldoende documentatie hebben en technische, achterliggende problemen kunnen beschrijven. Zoek eventueel iemand die je hierbij kan helpen.quote:Innovatiekrediet
Het Innovatiekrediet is een risicodragend krediet voor de financiering van ontwikkelingsprojecten met veel commerciële potentie maar nog grote technische risico’s. De projecten zijn gericht op de ontwikkeling van nieuwe producten, processen of diensten. Het Innovatiekrediet vermindert het financiële risico voor de ondernemer: mislukt het project, dan hoeft het Innovatiekrediet niet te worden terugbetaald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Sjiep op 24-11-2008 14:21:38 ]
quote:Op maandag 24 november 2008 14:16 schreef Sjiep het volgende:
Kijk eens rond op SenterNovem:
http://www.senternovem.nl/innovatiekrediet/
[..]
Let er wel op, dat wanneer je subsidie aan gaat vragen, je een duidelijk traject uit moet stippelen (FAIL), je moet voldoende documentatie hebben en technische (FAIL), achterliggende problemen (FAIL) kunnen beschrijven. Zoek eventueel iemand die je hierbij kan helpen.![]()
kun je mij dat businessplan eens pmmen?quote:Op maandag 24 november 2008 14:09 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
We zullen zien.
En er is al heel lang een businessplan.
Er is het jaar al heel veel veranderd. Aangepast en verbeterd.
De eerste versie was ook niet door de bank goed gekeurd. Maar ik begin er steeds beter in te worden.
disjfatje.
,....
Serrieus. Naar jouw inzicht is er niemand serieus tegen mij. Maar er zijn zeker mensen serieus. Die ook willen helpen. Niet alleen maar afkraken over onzinnige dingen als ze niet alle feiten hebben.
quote:Op maandag 24 november 2008 14:16 schreef Sjiep het volgende:
Kijk eens rond op SenterNovem:
http://www.senternovem.nl/innovatiekrediet/
[..]
Let er wel op, dat wanneer je subsidie aan gaat vragen, je een duidelijk traject uit moet stippelen, je moet voldoende documentatie hebben en technische, achterliggende problemen kunnen beschrijven. Zoek eventueel iemand die je hierbij kan helpen.
Edit:LalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alsof SenterNovem aan dit project zijn InnovatieKrediet gaat weggeven![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zeg niet dat het gaat werkenquote:Op maandag 24 november 2008 14:20 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
Lal
Alsof SenterNovem aan dit project zijn InnovatieKrediet gaat weggeven![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 november 2008 14:23 schreef Sjiep het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het gaat werkenmaar als alles voldoende wordt gedocumenteerd en hij stelt alles professioneel op, dan heeft hij misschien een kans...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Indeed
![]()
Dit fonds is voor innovatie op product niveau en niet zo zeer op dat van de architectuur van luchtkastelen.
weet niet precies hoe ik het moet opvatten maar.quote:Op maandag 24 november 2008 15:31 schreef StonedKinG het volgende:
Mén, dit zijn van die topics waar je gewoon in gepost MOET hebben ;')
Dat is geen belediging, meer een constatering. Je komt nou eenmaal niet labiel over en daar kan wat over gezegd wordenquote:Op maandag 24 november 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
En witte_fantasie. Niet te persoonlijk worden. Mij persoonlijk beledigen als verstandelijke handicap is erg laag.
Persoonlijk, wie ik?quote:Op maandag 24 november 2008 15:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
disjfa
John.Milton en Sjiep hebben serieuse voorstellen/ideeen
En witte_fantasie. Niet te persoonlijk worden. Mij persoonlijk beledigen als verstandelijke handicap is erg laag.
Er moeten nog laatste gegevens ingevult worden in de document. (busnessplan) Als die af is zal ik met pleziek rond sturen.
Ik haal wel persoonlijke gegevens er uit. Telefoon nummer. email. adress. Dat soort zaken.
Wat is er mis met niet labiel overkomen ?quote:Op maandag 24 november 2008 15:39 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dat is geen belediging, meer een constatering. Je komt nou eenmaal niet labiel over en daar kan wat over gezegd worden
Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee, maar kan altijd geconstateerd wordenquote:Op maandag 24 november 2008 15:42 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Wat is er mis met niet labiel overkomen ?
Na mijn mening jij ook niet altijd.quote:Op maandag 24 november 2008 15:39 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dat is geen belediging, meer een constatering. Je komt nou eenmaal niet labiel over en daar kan wat over gezegd worden
oops foutje.quote:Op maandag 24 november 2008 15:41 schreef L.Denninger het volgende:
Cool, wat voor tanks komen er in je game ???
Ik denk dat je niet begrijpt wat 'labiel' betekent, en wat het dus inhoudt als iemand NIET labiel over komt.quote:Op maandag 24 november 2008 15:43 schreef disjfa het volgende:
[..]
Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee, maar kan altijd geconstateerd worden![]()
ag. tja. Ik heb jeugd trauma's van hier tot ginter.quote:Op maandag 24 november 2008 15:48 schreef disjfa het volgende:
Oh noes. Koekje erbij
Maar serieus, ga echt een keer bij een psycholoog naar binnen en praat met zulke mensen. Er zit meer in je hoofd dwars dan je nu bedenkt. En eerdere oplossen is alleen maar beter voor jezelf.
En of ik soms ook minder labiel ben, natuurlijk!
Precies.quote:Op maandag 24 november 2008 15:55 schreef Roelof_Kremer het volgende:
labiel
Onevenwichtig of onstandvastig
Klasse! Over 5 jaar kom jij hier terug maar dan als CEO van Roelof Productionsquote:Op maandag 24 november 2008 16:56 schreef Roelof_Kremer het volgende:
*Update*
Heb woensdag telefoon gesprek. En vrijdag persoonlijk overleg met de bank.
Er zijn overleggen begonnen met 2 marketing bureau's.
Het doelgroep.quote:Op maandag 24 november 2008 16:40 schreef Digixz het volgende:
Ik denk zeker dat er nog wel markt voor is. Ik speel zelf ook dagelijks nog wel een uur of 5-6 zulke webbased spelletjes. En ik ben niet de enige hoor! Het is altijd heeeeel erg druk.
Maar als ik me echt wil vermaken dan kies ik toch wel voor m'n xbox.
Dus internetten naar jouw gamepeje zal er ook niet in zittenquote:Op maandag 24 november 2008 17:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
een psp of laptopje kunnen we niet allemaal betalen.
quote:Op maandag 24 november 2008 17:16 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dus internetten naar jouw gamepeje zal er ook niet in zitten
tja. sommige hebben zelfs geen geld voor internet.quote:Op maandag 24 november 2008 17:16 schreef disjfa het volgende:
[..]
Dus internetten naar jouw gamepeje zal er ook niet in zitten
UBER houdquote:Op maandag 24 november 2008 17:20 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
tja. sommige hebben zelfs geen geld voor internet.
Uberhoud voor enig spel.
Sorry maar waar kon je ook al weer gamen tijdens werktijd?quote:Op maandag 24 november 2008 17:00 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Maar ik heb op mijn werk of op school geen 360
Hij quote je en plaker er een smile aan.quote:
Gewoon dat het UBER Isquote:
Afhangkelijk waar je werkt en welke school.quote:Op maandag 24 november 2008 17:21 schreef Rkatier het volgende:
[..]
Sorry maar waar kon je ook al weer gamen tijdens werktijd?
Als ze er bij mij achterkomen lig ik er waarschijnlijk direct uit (ik ga het ook niet vragen)
Dus dit slaat als een tang op een varken.
En ik heb ze op school wel eens voor minder geschorst zien worden (voornamelijk een porno wallpaper nemendat zullen ze wel niet zien
)
quote:Op maandag 24 november 2008 17:28 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Afhangkelijk waar je werkt en welke school.
Maar ook al worden sommige geschorst. Scholieren vinden altijd wel een menier om op school te gamen.
Het zijn jongeren. zoals ik.
Als de leraar ff niet kijkt. beeldscherm ff schuin zetten.
Kan ook op het werk.
Mensen. niet iedereen is zo even braaf.
En dat soort kansarme hangjongeren geven liever ook geen geld uit aan games. Lekkere doelgroepquote:Op maandag 24 november 2008 17:28 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Mensen. niet iedereen is zo even braaf.
Het zal je eens verbazen.quote:Op maandag 24 november 2008 17:31 schreef disjfa het volgende:
[..]
En dat soort kansarme hangjongeren geven liever ook geen geld uit aan games. Lekkere doelgroep
Geniaalquote:Op maandag 24 november 2008 17:41 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Disjfa
Je hebt tot nu toe alleen maar negatieve dingen gezegd en andere grapjes gemaakt maar nog niets waar ik van kan zeggen of ik er iets aan had. Dus wil ik je verzoeken dit topic te verlaten!
Roelof.
Roelof 4 president!quote:Op maandag 24 november 2008 17:41 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Disjfa
Je hebt tot nu toe alleen maar negatieve dingen gezegd en andere grapjes gemaakt maar nog niets waar ik van kan zeggen of ik er iets aan had. Dus wil ik je verzoeken dit topic te verlaten!
Roelof.
quote:
Wil je dan in een groep geplaats worden?quote:
Stop alsjeblieft met ons lastigvallen en kom nu eens met een game die af is (of een datum wanneer ie af is).quote:
Begin zomer 2009.quote:Op maandag 24 november 2008 18:24 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Stop alsjeblieft met ons lastigvallen en kom nu eens met een game die af is (of een datum wanneer ie af is).
nu nog resultaten.quote:
Jeweet Ricko!quote:Op maandag 24 november 2008 18:59 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja man, zo goed dat ie WoW gaat pwnen!
Het wordt niet door 1-2 man gamaakt maar door een heel groepje.quote:Op maandag 24 november 2008 19:03 schreef LordNemephis het volgende:
3 maand om dat allemaal te programmeren en nog een maandje testen... dat red je niet binnen die tijdspanne, dat is wel heel krap allemaal, zeker met stoere uitgebreide features.
disjfaquote:Op maandag 24 november 2008 19:26 schreef disjfa het volgende:
Als mensen andere kunnen uitlachen zijn ze er ineens allemaal. Gek he. Amuzement word het ook wel genoemd. Je kijkt toch ook alleen tv en het leukst is het als alles mis gaat. Zelfde hier
Absoluut mee eens dit wordt een beter MMO wat gebruik maat van een browser dan...quote:Op maandag 24 november 2008 18:59 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja man, zo goed dat ie WoW gaat pwnen!
thanks.quote:Op maandag 24 november 2008 20:43 schreef Rkatier het volgende:
[..]
Absoluut mee eens dit wordt een beter MMO wat gebruik maat van een browser dan...
wacht ff WoW is iets heel anders![]()
Er zijn hier genoeg voorbeelden gegeven wat het een beetje op moet gaan lijken.
Maar tja dit is fok
Damn als Rkatier al zo positief is dan moet het goed zijn Roelof!quote:Op maandag 24 november 2008 20:52 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
thanks.
Het is zeker een doelstelling. Om een beter mmo aan te bieden die gebruik maakt van een browser.
Het is ook nodig om zoveel mogelijk spelers aan te trekken.
Dit is de spirit! Dit heeft Roelof nodig! Mensen van hier die hem willen en kunnen helpenquote:Op maandag 24 november 2008 20:58 schreef StonedKinG het volgende:
Post de svn link ff, dan help ik mee developen
Ik wacht eerst de UML diagrammen en de databaseontwerpen (powerdesigner ofzo) wel af. de meeste bedrijven gebruiken het niet actief, maar hell wat zou dat hier nodig zijnquote:Op maandag 24 november 2008 21:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dit is de spirit! Dit heeft Roelof nodig! Mensen van hier die hem willen en kunnen helpen
Mijn god! De camera is kapot!quote:
kunnen we dit aub ontopic houden..quote:
Dit is ontopic dudequote:Op maandag 24 november 2008 21:59 schreef Rkatier het volgende:
[..]
kunnen we dit aub ontopic houden..
quote:Op maandag 24 november 2008 19:19 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Emar = een soort Gamekings maar dan iets kleiner en iets anders!
Ik hoop nog steeds op de terugkomst van Emar, hier op fok.quote:Op maandag 24 november 2008 22:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Het is een goed kerel Emar
En zijn support is welkom. Zeker in deze begin fases.
Welkom in de wereld van software development, waar alles uiteindelijk net iets anders loopt dan je vooraf gedacht had.quote:Op maandag 24 november 2008 19:23 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Het wordt niet door 1-2 maan gamaakt maar door een heel groepje.
Zullen zeker veel bellen en contact met me opnemen.
We hebben al heel lang gesproken. Zodat we tegen minder dingen aanlopen.
Het concept is ook heel presies. Hoe en wat ik wil.
Bijvoorbeeld die stoere uitgebreide features.
Ze kunnen als het goed is met een heel team goed en snel door werken.
Het is krap. Maar uitdagend.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:57 schreef Gamer_V het volgende:
Hoe heb ik dit gemist? Is het al te laat voor een tvp?
Sorry maar vanaf Emar ineens in dit verhaal werdt betrokken zie ik het geloofwaardigheid van dit project met een treinvaart naar beneden dalen...quote:
Er is aan Emar een voorstel gedaan om een special te maken over deze aankomend game. Als promotie.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:12 schreef Rkatier het volgende:
[..]
Sorry maar vanaf Emar ineens in dit verhaal werdt betrokken zie ik het geloofwaardigheid van dit project met een treinvaart naar beneden dalen...
Sorry maar ik kan er niks anders van maken
quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:23 schreef disjfa het volgende:
ik zie de ironie er wel in dat de persoon die kansloze games reviewt gaat vertellen over deze game
Haha.. Als het al zo'n chaos op dit forum wordt.. hoe zal dat in zijn hoofd zijn dan?quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:34 schreef Niek. het volgende:
Aquila en zn clone-army zijn helemaal aan het losgaan?
Hallo, het komt echt wel goed hoor. Iedereen hier koopt hem sowieso al.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:20 schreef Niek. het volgende:
20% van alle games die worden gemaakt maken winst, 20% daarvan maakt een significante winst, dit komt erop neer dat 4% van alle spellen veel winst maakt.
Veel succes dus, helemaal als ik lees dat je een lening neemt, heb je ervaring qua game productie en het leidinggeven aan een team?
Ik hoopte nog enigszins een serieuze insteek te geven aan dit topicquote:Op dinsdag 25 november 2008 18:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hallo, het komt echt wel goed hoor. Iedereen hier koopt hem sowieso al.
En als 'De Grote Videogame Fan' er mee gaat bemoeien word het sowieso een hit
Hoezo enigzinsquote:Op dinsdag 25 november 2008 18:29 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ik hoopte nog enigszins een serieuze insteek te geven aan dit topic
Sorry. Maar ik denk niet dat deze vergelijking van toepassing is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:20 schreef Niek. het volgende:
20% van alle games die worden gemaakt maken winst, 20% daarvan maakt een significante winst, dit komt erop neer dat 4% van alle spellen veel winst maakt.
Doe een lleidinggevende opleiding. Ben er dagelijks mee bezig.quote:Veel succes dus, helemaal als ik lees dat je een lening neemt, heb je ervaring qua game productie en het leidinggeven aan een team?
http://www.forbes.com/200(...)tml?partner=yahootixquote:Op dinsdag 25 november 2008 22:25 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Sorry. Maar ik denk niet dat deze vergelijking van toepassing is.
Staat volgens mijn mening niet in welke type, soort of enig ander specifiek informatie in van wlke games of wat.
Welke game (type, soort, enz) meer kans hebben en wel of niet winst maken.
Kan zijn dat web browser games alleen onder die 4% valt.
Denk zelf ook dat er meer achter zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |