abonnement Unibet Coolblue
pi_63335385
De vorige delen:
1. Salaris 2008-topic #3
2. Salaris 2008-topic Deel 2
3. Salaris 2008-topic Deel 1
4. Salaris 2007-topic Deel 1
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

de kunst is medewerkers de binden en te boeien. Daarbij speelt het salaris doorgaans geen grote rol, andere aspecten wegen zwaarder: hoeveel aandacht heeft het management écht voor de ontwikkeling van medewerker, hoe werk je daar als onderneming en personeel samen aan, hoe ervaart iemand de werksfeer en wat is de persoonlijke betrokkenheid van een pesoneelslid bij het bedrijfsresultaat. Dat zijn zaken die mensen binden. Geld verdienen kun je overal, als je goed bent. En bij ons werken alleen toppers
Leek me een mooie post om mee te beginnen
pi_63335397
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

de kunst is medewerkers de binden en te boeien. Daarbij speelt het salaris doorgaans geen grote rol, andere aspecten wegen zwaarder: hoeveel aandacht heeft het management écht voor de ontwikkeling van medewerker, hoe werk je daar als onderneming en personeel samen aan, hoe ervaart iemand de werksfeer en wat is de persoonlijke betrokkenheid van een pesoneelslid bij het bedrijfsresultaat. Dat zijn zaken die mensen binden. Geld verdienen kun je overal, als je goed bent. En bij ons werken alleen toppers
Helaas zijn er teveel managers die dit punt niet begrijpen. Heb ooit een bijbaan gehad (waar met name fulltimers werkten) waar de 'manager' (/eigenaar) echt totaal geen oog had voor 'zijn' medewerkers. Enige dat die beste man interessant vond waren de dagelijkse omzetcijfers.. En maar klagen dat er zoveel leegloop was, al het ervaren personeel ging weg. Ik zal je de details besparen maar ben blij dat ik daar weg ben (al was het werk wel ontzettend leuk ).
pi_63336602
Volgende maand weer beoordelingsgesprek en dan komt er weer wat bij
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 08:05:28 #4
230491 Zith
pls tip
pi_63336609
Kunnen we misschien weer on-topic? IPV al dat management gezeur
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_63336614
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

de kunst is medewerkers de binden en te boeien. Daarbij speelt het salaris doorgaans geen grote rol, andere aspecten wegen zwaarder: hoeveel aandacht heeft het management écht voor de ontwikkeling van medewerker, hoe werk je daar als onderneming en personeel samen aan, hoe ervaart iemand de werksfeer en wat is de persoonlijke betrokkenheid van een pesoneelslid bij het bedrijfsresultaat. Dat zijn zaken die mensen binden. Geld verdienen kun je overal, als je goed bent. En bij ons werken alleen toppers
Bij grote jongens is nou ook niet bepaald makkelijk binnen te komen, diverse sollicitatierondes, assesments, IQ-test, psychologische test, cijferlijst enz.

Uiteindelijk gaat het om waar iemand het liefst werkt en prettig bij voelt, geldwolfen daar heeft geen enkel bedrijf baat bij natuurlijk.

Naast primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden speelt natuurlijk betrokkenheid bij bedrijf, sfeer, doorgroeimogelijkheden, blijven ontwikkelen in je werk en het leuk vinden een belangrijke rol
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_63336651
quote:
de kunst is medewerkers de binden en te boeien. Daarbij speelt het salaris doorgaans geen grote rol, andere aspecten wegen zwaarder: hoeveel aandacht heeft het management écht voor de ontwikkeling van medewerker, hoe werk je daar als onderneming en personeel samen aan, hoe ervaart iemand de werksfeer en wat is de persoonlijke betrokkenheid van een pesoneelslid bij het bedrijfsresultaat. Dat zijn zaken die mensen binden. Geld verdienen kun je overal, als je goed bent. En bij ons werken alleen toppers
Hier wil ik nog wel even op inhaken:
Dit is net zo'n soort uispraak als "geld maakt niet gelukkig". Boven een bepaald salaris zal een beetje extra niet uitmaken, maar je doet nu net of iemand wel voor het minimumloon een management functie wil vervullen als hij maar mooie cursussen mag volgen n er een ping-pong tafel in de kantine staat.

Boven een bepaald salaris niveau zal het inderdaad zo zijn dat de secundaire arbeidsvoorwaarden zwaarder tellen, maar tot (ik denk) 2 keer modaal gaat het toch echt om de centen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 08:16:42 #7
230491 Zith
pls tip
pi_63336711
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:05 schreef Zith het volgende:
Kunnen we misschien weer on-topic? IPV al dat management gezeur
Niet dus
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_63336719
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Niet dus
wat verdien je dan
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_63337173
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Boven een bepaald salaris niveau zal het inderdaad zo zijn dat de secundaire arbeidsvoorwaarden zwaarder tellen, maar tot (ik denk) 2 keer modaal gaat het toch echt om de centen.
nee hoor toen ik die grens in het vooruitzicht had een 2-tal jaar geleden dacht ik dat ook, zit er nu boven en nu lonkt de ton... (maar dat komt denk ik ook omdat ik vorig jaar verhuisd ben en groter ben gaan wonen waardoor de hypotheeklasten wat hoger zijn geworden)

maar goed het komt er op neer dat volgens mij tot een half miljoen je altijd wel wat te wensen over hebt...
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 09:03:03 #10
230491 Zith
pls tip
pi_63337238
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:17 schreef samjustme het volgende:

[..]

wat verdien je dan
Ik verdien niets, ik krijg wel wat, en daar kan ik goed van leven zeg maar.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_63337287
teeveepee
pi_63338171
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:57 schreef tinny het volgende:

maar goed het komt er op neer dat volgens mij tot een half miljoen je altijd wel wat te wensen over hebt...
Ik gok dat de mensen die dat verdienen de grens weer hoger leggen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_63338708
Wat SingleCoil zegt klopt dus van geen kanten.

Al het maar om kleine verschillen gaat, bijvoorbeeld bij bedrijf A verdien je 50 euro meer dan bij B, maar bij B is het wel veel gezelliger en leuker, lijkt het me dat je inderdaad voor B kiest.

[ Bericht 1% gewijzigd door DroogDok op 19-11-2008 19:29:42 (Woensdagse typkanker) ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_63340357
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:05 schreef Zith het volgende:
Kunnen we misschien weer on-topic? IPV al dat management gezeur
TVP, en om het dan maar weer on-topic te brengen:

1 : Bedrijfstak: Corporate finance (in Londen)
2 : Functie: Analist
3: Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 36 (met overuren gemiddeld 50-60)
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee, wel eindejaars bonus
7 : Bruto maand salaris: +/- 6800 (hangt af van koers natuurlijk)
8 : Netto maand salaris: +/- 4100
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 2.5
11 : Goodies : Meeste kleine zaken, blackberry, laptop, taxi's, etc..
12: Opleiding: TuDelft, MSc

Nou ja, altijd een vertekend beeld, aangezien het leven hier gewoon idioot duur is. Huur is bijvoorbeeld al snel het dubbele van wat ik in Nederland zou betalen. Maar al met al mag ik natuurlijk in mijn handjes knijpen, vind ik in ieder geval.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 19 november 2008 @ 17:35:14 #15
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_63350766
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:15 schreef DroogDok het volgende:
Wat SingleCoil zegt klopt dus van geen kanten.

Al het maar om kleine verschillen gaat, bijvoorbijld bij bedraaf A verdien je 50 euro meer dan bij B, maar bij B is het wel veel gezelliger en leuker, lijkt het me dat je inderdaad voor B kiest.
_!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  woensdag 19 november 2008 @ 18:04:30 #16
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_63351389
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hier wil ik nog wel even op inhaken:
Dit is net zo'n soort uispraak als "geld maakt niet gelukkig". Boven een bepaald salaris zal een beetje extra niet uitmaken, maar je doet nu net of iemand wel voor het minimumloon een management functie wil vervullen als hij maar mooie cursussen mag volgen n er een ping-pong tafel in de kantine staat.

Boven een bepaald salaris niveau zal het inderdaad zo zijn dat de secundaire arbeidsvoorwaarden zwaarder tellen, maar tot (ik denk) 2 keer modaal gaat het toch echt om de centen.
True.
Op dit moment zal het mij niet boeien wat er bovenaan mijn salarisstrook staat.
Het gaat erom wat er rechtsonder de streep staat.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_63353131
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:06 schreef sandertjuh het volgende:
teeveepee
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_63353985
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hier wil ik nog wel even op inhaken:
Dit is net zo'n soort uispraak als "geld maakt niet gelukkig". Boven een bepaald salaris zal een beetje extra niet uitmaken, maar je doet nu net of iemand wel voor het minimumloon een management functie wil vervullen als hij maar mooie cursussen mag volgen n er een ping-pong tafel in de kantine staat.

Boven een bepaald salaris niveau zal het inderdaad zo zijn dat de secundaire arbeidsvoorwaarden zwaarder tellen, maar tot (ik denk) 2 keer modaal gaat het toch echt om de centen.
Tja, het is maar wat je wilt. Ik zit zelf op het niveau waar ik vrijwel niet meer druk maak om mijn salaris. Als je bijna alles kan kopen wat je begeert, waarom zal je nog meer willen? Boven mij werkt de CFO, die verdient misschien 2x zoveel, maar hij werkt dan ook 20-30% meer en harder dan ik. No way dat ik nog meer ga werken. Mijn vrije tijd is veel belangrijker dan nog meer salaris.
pi_63368571
quote:
Op woensdag 19 november 2008 19:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Tja, het is maar wat je wilt. Ik zit zelf op het niveau waar ik vrijwel niet meer druk maak om mijn salaris. Als je bijna alles kan kopen wat je begeert, waarom zal je nog meer willen? Boven mij werkt de CFO, die verdient misschien 2x zoveel, maar hij werkt dan ook 20-30% meer en harder dan ik. No way dat ik nog meer ga werken. Mijn vrije tijd is veel belangrijker dan nog meer salaris.
Hoger salaris is vaak wel nodig als je in de randstad een huisje wil kopen.
pi_63370002
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:55 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hoger salaris is vaak wel nodig als je in de randstad een huisje wil kopen.
Het is ook niet echt een zwart-wit discussie, er zijn eindeloos veel factoren die bepalen waar je het liefst werkt en die zijn ook nog eens voor iedereen van een ander belang. Ik verdien voldoende om meer naar andere factoren te kijken, van mijn salaris kan ik toch al alles doen wat ik wil. Meer verdienen is natuurlijk altijd fijn, maar dan kies ik liever een leukere baan of iets dergelijks. Anyway, mijn huidige baan is al een stuk minder uren dan voorheen, daar heb ik dan weer bewust voor gekozen, ik was de 80 uur in de week zat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 20 november 2008 @ 20:29:44 #21
154052 RobertVH
I am your father
pi_63384042
1 : Bedrijfstak: Staal (handel)
2 : Functie: Expediting
3: Leeftijd: 18
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: Ja + vakantie geld(8%) + winst deling
7 : Bruto maand salaris: 1150
8 : Netto maand salaris: 1000+
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 1,5 jaar
11 : Goodies : Opleiding betaald & vrijdag middag borrel
12: Opleiding: HBO Commerciele economie(jaar 1)
pi_63386539
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:55 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hoger salaris is vaak wel nodig als je in de randstad een huisje wil kopen.
En wat als je dat al hebt? Ik ben tevreden waar ik woon, hoef echt geen villa van een miljoen. Als je eenmaal boven een bepaalde grens verdient, dan zijn er twee keuzes die ja kan maken. Harder werken, meer verdienen, en veel minder vrije tijd. Of je gaat normale uren draaien, voldoende verdienen, en tijd zat om het uit te geven
  donderdag 20 november 2008 @ 21:48:13 #23
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_63386957
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:29 schreef RobertVH het volgende:
1 : Bedrijfstak: Staal (handel)
2 : Functie: Expediting
3: Leeftijd: 18
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: Ja + vakantie geld(8%) + winst deling
7 : Bruto maand salaris: 1150
8 : Netto maand salaris: 1000+
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 1,5 jaar
11 : Goodies : Opleiding betaald & vrijdag middag borrel
12: Opleiding: HBO Commerciele economie(jaar 1)
Je werkt gewoon 40 uur/week terwijl je nog op school zit?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_63386991
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:38 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

En wat als je dat al hebt? Ik ben tevreden waar ik woon, hoef echt geen villa van een miljoen. Als je eenmaal boven een bepaalde grens verdient, dan zijn er twee keuzes die ja kan maken. Harder werken, meer verdienen, en veel minder vrije tijd. Of je gaat normale uren draaien, voldoende verdienen, en tijd zat om het uit te geven
Wat is in jouw ogen: de bepaalde grens?
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_63387626
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:49 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Wat is in jouw ogen: de bepaalde grens?
Ik vind de genoemde 2x modaal niet eens zo gek. Dan verdien je 61k per jaar. Je kunt met redelijk gemak een gezinswoning van 250.000-300.000 kopen. Met een dergelijke functie krijg je ook al een fatsoenlijke auto. Nu kan je natuurlijk de vraag stellen of je dan al echt genoeg verdien. Maar hou ook rekening mee dat iemand die dit krijgt, gemiddeld al snel op 50 uur per week arbeid zit. Wil je meer verdienen, dan krijg je ook een functie met meer stress en waarschijnlijk ook meer uren. Ik heb collega's gehad die na het werk / in het weekend ook werken. We leven ten slotte niet om te werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')