Paul trok op en reed verder, de rest van de rit bleef het angstig stil. Toen ze bijna bij de plaats van bestemming waren vroeg Frank of ze mee wilde naar binnen. Franks vraag werd beantwoord met een tegenvraag. "Wat wil jij dat ik doe?" "Dat moet je helemaal zelf weten schat." zei Frank. Terwijl ze de straat indraaiden zei hij "Je moet wel weten, dat wat je ook beslist ik achter je zal staan." Op dat moment meldde Franks z'n mobiele telefoon zich weer. "Janet" meldde het schermpje. Er bekroop hem een schuldgevoel en hij nam op.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:02 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Deel 18
"Frank . !?" Pauline keek opzij en zag een mysterieuze grijns op Frank's gezicht. "Je gaat geen domme dingen doen, toch?". "Neuh!" Zei Frank geheimzinnig :"Maar straks zijn onze problemen voorbij, voor jou en mij. Maar, mondje dicht, oké?"
"W . . wa . . maar wat ben je dan van plan?" Hakkelde Pauline. "Dat merk je vanzelf lieverd, maak je maar geen zorgen. Binnen een paar dagen is het alleen nog maar tijd voor samen."
Deel 20quote:Op zondag 30 november 2008 06:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Deel 19
Paul Frank trok op en reed verder, de rest van de rit bleef het angstig stil. Toen ze bijna bij de plaats van bestemming waren vroeg Frank of ze mee wilde naar binnen. Franks vraag werd beantwoord met een tegenvraag. "Wat wil jij dat ik doe?" "Dat moet je helemaal zelf weten schat." zei Frank. Terwijl ze de straat indraaiden zei hij "Je moet wel weten, dat wat je ook beslist ik achter je zal staan." Op dat moment meldde Franks z'n mobiele telefoon zich weer. "Janet" meldde het schermpje. Er bekroop hem een schuldgevoel en hij nam op.
Deel 21quote:Op zondag 30 november 2008 13:46 schreef Torio het volgende:
[..]
Deel 20
Buiten de auto keek Pauline toe hoe Frank de telefoon beantwoordde. Aan zijn gestamel en roodaangelopen wangen had ze meteen door dat haar zus aan de andere kant van de lijn hing.
Ze kon niet voorkomen dat jaloezie zich meester maakte van haar en vervloekte zichzelf hierom.
De straat waarin ze beland waren kwam haar maar al te bekend voor; hier had ze leren fietsen en met vriendinnetjes gespeeld. Een kleine glimlach krulde zich om haar lippen, die inmiddels stijf op elkaar waren gaan staan.
Die lach verdween als sneeuw voor de zon toen ze de auto van Janet voor haar ouderlijk huis herkende.
quote:Op zaterdag 29 november 2008 12:27 schreef Pooh1978 het volgende:
[..]
Deel 16
"Hoe is het met Paulientje", vroeg moeder Jannie aan Janet, "Zie je haar nog wel eens?"
"Af en toe" zei Janet, "ze loopt stage in het ziekenhuis momenteel, ze is bijna klaar met de opleiding. Ik kan haar niet onder ogen komen. Ik...."
"Weet ze het al? " vroeg Jannie "Natuurlijk niet" siste Janet, "Ben je gek, ik kan haar de waarheid nooit vertellen, ze mag er nooit achter komen dat ze een dochter is van mij en dat papa haar vader is!!"
Pauline is toch Janet dochter?quote:Op zondag 30 november 2008 19:10 schreef Twinky het volgende:
[..]
Deel 21
Paulines adem stokte in haar keel. Het was een hele tijd geleden dat ze haar zus voor het laatst had gezien. Zeker bij haar ouders was haar oudere zus geen graag geziene gast. En hoe kon ze het geheim dat ze had voor zich houden, zo'n megageheim voor haar zus! Vroeger was het koek en ei, maar nu konden ze nauwelijks met elkaar door een deur. Misschien wist Janet het ook wel van haar en Frank. Zou het? Pauline haalde diep adem en stapte af op de voordeur.
Deel 22quote:Op zondag 30 november 2008 19:10 schreef Twinky het volgende:
[..]
Deel 21
Paulines adem stokte in haar keel. Het was een hele tijd geleden dat ze haar zus voor het laatst had gezien. Zeker bij haar ouders was haar oudere zus geen graag geziene gast. En hoe kon ze het geheim dat ze had voor zich houden, zo'n megageheim voor haar zus! Vroeger was het koek en ei, maar nu konden ze nauwelijks met elkaar door een deur. Misschien wist Janet het ook wel van haar en Frank. Zou het? Pauline haalde diep adem en stapte af op de voordeur.
Na nog drie keer lezen zie ik het,quote:Op zondag 30 november 2008 19:23 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja, en nu is Pauline zwanger van het kind van de man (?) van Janet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deel 22quote:Op zondag 30 november 2008 20:09 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Deel 22
Net toen ze het tuinhekje wilde open duwen zag ze, in het licht van de buitenlamp, haar vader staan. Hij stond te smoezen met twee mannen in lange zwarte regenjassen. Ze zag nog net hoe haar vader een bundeltje geld overhandigde aan één van de mannen en een pakketje aannam van de andere man.
"Dus een paar druppels is genoeg?" Hoorde ze vader zeggen. Eén van de mannen mompelde bevestigend, schudde vaders hand als groet en draaide zich om.
Plotseling voelde Pauline een hand over haar mond en werd ze hardhandig achteruit getrokken.
Deel 24quote:Deel 23
Pauline werd verdwaasd wakker, ze voelde dat ze aan armen een benen geboeid was. Voorzichtig deed ze haar ogen open, maar ze zag nog steeds niks. Het was donker in de ruimte waar ze zich bevond, en opeens begon deze ook te bewegen. Ze lag achter in een busje of een kleine vrachtwagen die net wegreed. Nadat haar ogen een beetje aan het duister gewend waren ontwaarde ze dat ze niet alleen was. Janet lag naast haar en daarnaast Frank. Aan het andere eind lag nog iemand, maar ze kon niet herkennen wie dat was.
Deel 25quote:Op maandag 1 december 2008 13:27 schreef Pooh1978 het volgende:
[..]
Deel 24
Ze had vreselijke hoofdpijn en een vieze smaak in haar mond.
"Frank? Janet?" fluisterde ze... "Janet?" en ze schudde een beetje aan het lichaam van haar zus. Ze steunde een beetje, maar bewoog niet. "Janet, Janet, wordt wakker!!", riep Pauline een beetje paniekerig.
Langzaam begon Janet een beetje te bewegen en ze mompelde "Wat is er gebeurd, waar ben ik?" Janet keek opzij: "Pauline, kindje, wat doet JIJ hier?"
Pauline begon te vertellen wat ze gezien had bij hun ouderlijk huis en wat ze haar vader had horen zeggen tegen de twee mannen bij de deur. "Janet.... Frank ligt naast je.....en er is nog iemand in de bus"
"Wat doet Frank hier?" vroeg Janet, ze draaide zich om en begon aan Frank te schudden. "Frank.....Frank.....kom op joh, wordt wakker!!" Frank deed zijn ogen open.....
quote:Plotseling rolden ze allemaal naar de linkerkant van de laadbak en direct daarna weer naar de rechterkant om daarna weer terug te rollen naar de linkerkant. "Kloten rotondes ook . . !" Mopperde Pauline.
"het is Freddy." De constatering zorgde voor een doodse stilte, iedereen keek elkaar aan maar niemand durfde iets te zeggen. Na twee ijzingwekkend lange minuten was het de man achterin die de stilte met een licht gekreun doorbrak. Hij kreunde diep en draaide zijn hoofd bij zodat hij Janet zag zitten.Verbazing maakte zich van zijn gezicht meester. "Jannie?" vroeg hij "Jannie ben jij het?" Het was voor het eerst in ruim 20 jaar dat iemand haar Jannie noemde. Vroeger werd ze altijd zo genoemd, maar sinds haar puberteit wilde ze liever Janet heten en iedereen had daar vrede mee gehad.quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:48 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Deel 25
Keek in de ogen van janet en hakkelde: "L . lie . . lieverd, i. . ik kan alles uitleggen' Pas toen drong het tot hem door dat hij ergens anders was dan hij had verwacht. "Waar ben ik?" gilde hij en:"Wat doe jullie hier?"
Plotseling rolden ze allemaal naar de linkerkant van de laadbak en direct daarna weer naar de rechterkant om daarna weer terug te rollen naar de linkerkant. "Kloten rotondes ook . . !" Mopperde Pauline.
Toen ze alle drie weer een beetje bij waren gekomen vroeg Janet:"Wie ligt daar dan?"
Achterin de laadbak lag nog iemand maar die verroerde zich niet. "Ga even kijken dan!" Zei Frank, bang als hij was, tegen Janet. Op handen en voeten, kroop Janet naar achteren en porde voorzichtig in het hoopje mens. "He. . het . . het is . . . ."
Omdat men meer heeft aan opbouwende kritiekquote:Op dinsdag 2 december 2008 07:18 schreef drumstickNL het volgende:
Waarom mag ik geen kutverhaal zeggen?
ik!quote:Op dinsdag 2 december 2008 09:20 schreef DaMart het volgende:
T/m hier (deel 26) is de OP bijgewerkt, wie schrijft deel 27?
deel 27quote:Op dinsdag 2 december 2008 05:49 schreef JJH het volgende:
[..]
![]()
[..]
"het is Freddy." De constatering zorgde voor een doodse stilte, iedereen keek elkaar aan maar niemand durfde iets te zeggen. Na twee ijzingwekkend lange minuten was het de man achterin die de stilte met een licht gekreun doorbrak. Hij kreunde diep en draaide zijn hoofd bij zodat hij Janet zag zitten.Verbazing maakte zich van zijn gezicht meester. "Jannie?" vroeg hij "Jannie ben jij het?" Het was voor het eerst in ruim 20 jaar dat iemand haar Jannie noemde. Vroeger werd ze altijd zo genoemd, maar sinds haar puberteit wilde ze liever Janet heten en iedereen had daar vrede mee gehad.
quote:
quote:
Idem hier. Ik had hele andere gedachten over Pauline, die veel meer in de Kerstsfeer lagenquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Precies, daarom ben ik meteen weer afgehaakt. Heb niet zo'n zin om een soort van Goede Tijden, Slechte Tijden over de top zieke verhaallijn over incest en mishandeling mee te schrijven.
Ik zat ongeveer in dezelfde richting als erik te denken, maar had het niet zo enthousiast omgegooid denk ik. nu is het verhaal eigenlijk zo goed als af voor mij.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:21 schreef Pooh1978 het volgende:
Jsmmer dat er mensen zijn die het niet eens zijn met het beloop van het verhaal. Zo werkt nu eenmaal een topic als deze. Als je graag een bepaalde kant op wilt met een personage; wees dan duideljker in je eigen stukje! Daarin kan je een boel manupileren, waardoor de volgende schrijver geen andere kant op kan dan die jij voor ogen had. Doe je dat niet, is het niet netjes daarna te "zeuren" over de kant die het verhaal op had moeten gaan!
Het gaat niet zozeer om het verloop van het verhaal, maar meer om het terugbrengen van het kerstelement. En van topics als deze is inderdaad algemeen bekend dat mensen elkaar gaan overtreffen met wendingen, niets mis mee, zolang het overzicht maar niet kwijtraaktquote:Op donderdag 4 december 2008 09:21 schreef Pooh1978 het volgende:
Jsmmer dat er mensen zijn die het niet eens zijn met het beloop van het verhaal. Zo werkt nu eenmaal een topic als deze. Als je graag een bepaalde kant op wilt met een personage; wees dan duideljker in je eigen stukje! Daarin kan je een boel manupileren, waardoor de volgende schrijver geen andere kant op kan dan die jij voor ogen had. Doe je dat niet, is het niet netjes daarna te "zeuren" over de kant die het verhaal op had moeten gaan!
Ik weet misschien nog wel een leuke wending, maar heb nu geen tijd om die te schrijven, dus wie wil: ga je gang.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:24 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik zat ongeveer in dezelfde richting als erik te denken, maar had het niet zo enthousiast omgegooid denk ik. nu is het verhaal eigenlijk zo goed als af voor mij.
Misschien doe ik vanmiddag nog wel een poging.
quote:Op donderdag 4 december 2008 16:22 schreef mooiiiiii het volgende:
Goede middag,voor het eerst dat ik iets post op dit topic.Heel leuk zo'n verhaal te schrijven met z'n allen maar een paar dingen begrijp ik niet.
1..Frank vraagt aan Pauline of zij mee naar binnen wilt?
2..Waarom zouden ze uberhaubt naar Paulines ouderlijk huis gaan?
3..Na de chloroform en de ruwe behandeling lees ik niks over eventuele angst voor Pauline ongeboren kindje.
4..Janet lijkt heel blij,terwijl haar vader net nog hoopte dat haar moeder zou sterven in haar ziekbed?
5..Iedereen is naar een andere bestemming gegaan,zonder die moeder die doodziek in bed ligt?
6..Zitten die kinderen van Frank en Janet alleen thuis?
Succes verder!Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Nee maar kan een logisch gevolg zijn omdat ze bij haar in de straat stoppen?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:22 schreef mooiiiiii het volgende:
Goede middag,voor het eerst dat ik iets post op dit topic.Heel leuk zo'n verhaal te schrijven met z'n allen maar een paar dingen begrijp ik niet.
1..Frank vraagt aan Pauline of zij mee naar binnen wilt?
Misschien wordt dat later in het verhaal nog duidelijk.quote:2..Waarom zouden ze uberhaubt naar Paulines ouderlijk huis gaan?
Nog niemand van de familie weet van Paulines zwangerschap dus misschien houdt zij wijzelijk haar mond tot het juiste moment om daarover te beginnen of misschien heeft zij op dat moment andere dingen aan haar hoofd.quote:3..Na de chloroform en de ruwe behandeling lees ik niks over eventuele angst voor Pauline ongeboren kindje.
Overdonderd door hetgeen haar overkomt . . ?quote:4..Janet lijkt heel blij,terwijl haar vader net nog hoopte dat haar moeder zou sterven in haar ziekbed?
Wacht het verhaal nou even af misschien is zij er al.quote:5..Iedereen is naar een andere bestemming gegaan,zonder die moeder die doodziek in bed ligt?
Misschien zijn dat al 16 jarige pubers en wilden die niet mee naar opa's feestje ?quote:6..Zitten die kinderen van Frank en Janet alleen thuis?
We zullen zien, het kan nog alle kanten op . . .quote:Succes verder!Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Deel 30quote:Op donderdag 4 december 2008 09:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Deel 29
"Ho ho ho, merry Christmas" De hele situatie was zo bizar dat Janet niet wist wat ze er mee aan moest. De kerstman gebaarde nogmaals dat ze uit de wagen moesten komen. Toen ze om zich heen keek zag ze allerlei kerstdingen. Een reusachtige kerstboom, reusachtige pakjes, kerstelfen, spelende kinderen... "wat is dit?" vroeg Janet zich hardop af.
"Ah jullie zijn er," bulderde een stem. Janet draaide zich om en zag haar vader staan. "Welkom in het kerstparadijs! Mijn excuses voor de chloroform en de ruwe lift, maar ik dacht dat het wel bij zou dragen aan de verrassing." Hij lachte uitbundig. Janet niet. Ze had het ook wel kunnen verwachten, haar vader met zijn voorliefde voor misdaadfilms. Janet keek naar Pauline. Ze straalde. "Het is net als vroeger!" bracht ze uit, en liep verbouwereerd weg richting de pakjes.
Hij vroeg zich af wie er al zo vroeg zou bellen en kwam tot de conclusie dat het belangrijk moest zijn. Terwijl hij de trap af vloog hoorde hij hoe het gerinkel ophield. "Vedomme" vloekte hij. Hij kon absoluut niet uitstaan dat hij telefoontjes mistte. "Dan eerst maar koffie bedacht hij en vervolgde zijn weg op een normaal tempo. Toen hij in de keuken kwam zag hij dat Janet een gesprek beëindigde. "Is goed! Groetjes, doeg!" Waren de laatste woorden. "Wie waren dat?" vroeg hij terwijl hij een mok koffie inschonk. Mijn ouders, ik ga straks gezellig even koffie drinken bij ze. Gaan "Jacqueline en Sven mee?" vroeg hij "En gaan de kids mee de kerstboom halen vanavond?"quote:Op donderdag 4 december 2008 20:57 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Deel 30
'Miiieeep miiieeep miiiieeep''
'Miiieeep miieeep miiiieeep'
Met een klap slaat Frank de wekker uit en draait zich nog één keer om. Hij probeert de draad van zijn droom weer op te pakken want het werd net spannend. Waar was hij gebleven? Owja bij de pakjes. Maar hoe hij ook bleef denken aan zijn droom, kreeg hij het niet meer te pakken. De droom was weg gevlogen. Ach eigenlijk was het ook maar een rare droom en ook een beetje een nare droom. Die had hij de laatste tijd ook veel te vaak.
'Miiee . . .' Nog voor de wekker z'n geluid kon afmaken, had hij hem alweer uitgemept. Het is twintig over zes en hij moet vandaag optijd komen. Want vandaag heeft hij het nog drukker dan anders. Meestal in december', dan legde zijn werkgever de lat extra hoog. 'Had hij nou over Pauline gedroomt?' Verschrikt schudde hij die gedachte van zich af en stapte uit zijn bed. 'En over Freddy?' Hoofdschuddend stapte hij onder de douche en hoorde nog net de telefoon gaan . . .
Deel 32quote:Op donderdag 4 december 2008 21:39 schreef JJH het volgende:
[..]Deel31
Hij vroeg zich af wie er al zo vroeg zou bellen en kwam tot de conclusie dat het belangrijk moest zijn. Terwijl hij de trap af vloog hoorde hij hoe het gerinkel ophield. "Vedomme" vloekte hij. Hij kon absoluut niet uitstaan dat hij telefoontjes mistte. "Dan eerst maar koffie bedacht hij en vervolgde zijn weg op een normaal tempo. Toen hij in de keuken kwam zag hij dat Janet een gesprek beëindigde. "Is goed! Groetjes, doeg!" Waren de laatste woorden. "Wie waren dat?" vroeg hij terwijl hij een mok koffie inschonk. Mijn ouders, ik ga straks gezellig even koffie drinken bij ze. Gaan "Jacqueline en Sven mee?" vroeg hij "En gaan de kids mee de kerstboom halen vanavond?"
Nee ,wie kan het verhaal vervolgen svp?quote:Op maandag 8 december 2008 22:35 schreef SpiekerJozef het volgende:
En ze leefden nog lang en gelukkig . . .
Vond je het nou nodig een beschrijving van mij 's morgens vroeg te geven.quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:16 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Deel 32
"Ja, zij gaan met me mee maar de kerstboom ga je zelf maar halen.". Frank bespeurde een lichte irritatie in haar stem maar zoals altijd negeerde hij die. Hij drukte de senseo aan en opende zijn laptop om de laatste nieuwsberichten te lezen.
Janet ergerde zich dood aan zijn ochtend ritueel, zoals hij daar zat in z'n onderbroek, roerend in z'n koffie, gebukt loerend naar het blauwoplichtende scherm van z'n laptop en totaal geen aandacht voor z'n omgeving. Dat moest veranderen, wat er ook gebeurde. Ze hielp de kinderen in de kleren en dekte de tafel met de ontbijt benodigtheden. Verstoord keek Frank op van z'n bezigheid en zei, geirriteerd:"Mens, moet dat nou met zoveel herrie?"
quote:Op dinsdag 9 december 2008 02:39 schreef JJH het volgende:
[..]
Vond je het nou nodig een beschrijving van mij 's morgens vroeg te geven.![]()
Deel 35 keuze 1quote:Op woensdag 10 december 2008 13:27 schreef Pooh1978 het volgende: Deel 34
Tegen 10.00 uur belde Janet aan bij haar ouderlijk huis, Pauline deed open. "He, gezellig, jij ook hier!" zei Janet enthousiast, "Ben je lekker vrij vrandaag?" "Nee, avonddienst" Zei Pauline, "Kom snel binnen, het is koud!" Janet liep de warme knusse huiskamer binnen waar haar vader met Freddy op de bank zat en haar moeder in het bed in de kamer lag. "Hoe gaat het mama" vroeg ze, terwijl ze haar jas uittrok en haar vader en Freddy een kus gaf. "Niet slecht meisje, ik mag niet klagen." De moeder van Janet en Pauline was pasgeleden geopereerd aan het hart en was nu thuis aan het revalideren, ze zag er erg goed uit. "En na vandaag wordt het alleen maar beter!!" straalde haar moeder en ze keek veel betekenend naar Pauline en Freddy.
Pauline begon te blozen en keek haar man Freddy aan, die knikte even, bijna onopvallend. "Wat, wat is er??" vroeg Janet. "Ik.....wij.....ik..." hakkelde Pauline "Jij wordt tante!!"
Deel 36quote:Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Deel 35 Optie B
" Ooooh, neee . . ! Wat geweldig voor jullie, gefeliciteerd" Gilde Janet verheugd en vloog haar zusje om de hals. Janet voelde wat trillen in haar tas en hoorde de eerste tonen van haar ringtone."Oowh wacht, ik heb telefoon." Ze haalde haar mobieltje uit haar tas, flipte hem open en zag dat het Frank was. "Hoi lieverd" Kreete ze door de telefoon, helemaal vergetend hoe ze vanmorgen afscheid had genomen:"Moet je horen, je wordt oom . . . !" Ze wachte op de reactie van Frank en haar blijde gezicht veranderde ziender ogen naar een treurige blik. "Wat zeg je? Dat meen je niet !? Hoe . . waarom . . . Wat een klotenstreek. Wacht, ik zal hem wel even bellen en zeggen wat ik van hem vind. De hufter, het is vlak voor kerst . . !" Ze luisterde even naar wat Frank te zeggen had en:"Ja wat nou economische crisis, jij verdient bakken met geld voor hem!"
Ze verbrak de verbinding en barste in huilen uit. "Hoe moet dat nou? Het liep net weer lekker na mijn ontslag en nou is Frank ook nog ontslagen."
Deel 37quote:Op zondag 14 december 2008 20:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Deel 36
Vloekend zat Frank in zijn auto. Tien minuten waren het maar. Tien minuten die voor zijn baas aanleiding waren om hem te ontslaan. “Stiptheid is niet vrijblijvend hier, dat zou u toch moeten weten.” Frank sputterde tegen, maar zijn baas was onverbiddelijk.
Zijn gedachten vormden een doolhof in zijn hoofd. Hoe moet het nu verder? Het ontslag zal wel aan te vechten zijn, maar wil hij nog voor die man werken? Hij reed door de binnenstad. Hoe moest het nu met de kerstinkopen? En de kerstboom, hij had het de kinderen beloofd, maar konden ze die boom nog wel betalen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |