abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63329400

Uitleg
Het unieke multimediale samenwerkingsverband van FOK! en de NCRV organiseert ook dit jaar weer de kerstverhalenwedstrijd die eind december zal leiden tot Het Kerstverhaal 2008. Schrijvers worden uitgedaagd een kerstverhaal van maximaal 550 woorden in te sturen.

Thema: Tijd voor samen
Het thema van 2008 is 'Tijd voor samen'. Dit kun je letterlijk interpreteren in de zin van eindelijk weer tijd voor elkaar hebben, zoals dat voor veel mensen in de Kersttijd het geval zal zijn. Maar natuurlijk kun je ook kiezen voor een bredere maatschappelijke interpretatie: 'Tijd voor samen' als antwoord op de maatschappelijke ontwikkeling dat verschillende groepen in Nederland steeds meer langs elkaar heen dreigen te leven. En natuurlijk zijn er nog talloze andere interpretaties denkbaar.

Beoordeling
Hoe komen we uiteindelijk tot de winnaar? De gezamenlijke redactie van FOK! en de NCRV vormt een gedreven leesclub en brengt het aantal inzendingen terug naar het behapbare aantal van 10 genomineerde verhalen.
Uiteindelijk bepaalt de jury welk verhaal van de tien genomineerden wordt verkozen tot hét kerstverhaal van 2008.

Jury
De jury bestaat dit jaar uit:
  • Paul Sebes - voorzitter
  • Manon Uphoff
  • Anna Woltz
    Hier vind je meer informatie over de jury van 2008

Voorwaarden:
  • Maximaal 550 woorden
  • Uiterste inzenddatum: woensdag 17 december 2008 18:00 uur
  • Alle inzendingen worden voor publicatie gelezen
  • De redactie kan zonder toelichting een inzending weigeren

Stemmen
    Als de redactie er niet uitkomt, zullen de stemmen op de website een rol spelen. Je kunt op deze site namelijk niet alleen verhalen lezen, maar je kunt ons ook laten weten wat je van de verhalen vindt. Met de sterren onderaan een verhaal kun je laten weten of je het een goed verhaal vindt of niet. De vijf best gewaardeerde verhalen zijn op de homepage terug te vinden.

Deadline
    We moeten een harde deadline stellen voor het inleveren van de verhalen. De sluitingstijd ligt op woensdagavond 17 december om 18:00 uur. Alle verhalen die daarna binnenkomen, kunnen helaas niet meer meegenomen worden.

Prijzen
    Natuurlijk ligt er een fantastische prijs voor de winnaar klaar: hij of zij mag een cursus naar keuze volgen bij de Schrijversvakschool. Wil je alvast door het cursusaanbod struinen, dat kan op: http://www.schrijversvakschool.nl/

Tevens zullen alle genomineerden een boekenpakket krijgen om op koude winteravonden lekker weg te duiken in een boek..

De beste verhalen in de media
    De 3 genomineerde verhalen (waaronder het winnende) worden voorgelezen op 22, 23 en 24 december op radio 1 in het programma Lunch!.

Andere top 10 verhalen worden in de week daaraan voorafgaand voorgelezen in het programma Plein 5 op radio 5.

Dit forum
    De wedstrijd begint op vrijdag 21 november. Vanaf dan kun je ook je verhalen in sturen op de officiële website www.hetkerstverhaal.nl.

Net zoals de voorgaande jaren, kun je hier op FOK! volop met elkaar discussiëren over de inzendingen of elkaar de helpende hand bieden bij het schrijven van de kerstverhalen. Ben je op zoek naar tips? Of twijfel je over je verhaal? Dan kun je het, voordat je je verhaal instuurt op www.hetkerstverhaal.nl eerst hier plaatsen voor feedback, opbouwende kritiek en andere hulp.

Voor kwesties die te maken hebben met schrijven of literatuur, maar niet met deze wedstrijd, willen we je graag doorverwijzen naar ons Theater-, Taal- en Kunstforum.

Ik wil meepraten op dit forum, maar ik heb nog geen FOK!-account. Hoe kan ik me registreren?

Registreren doe je door te klikken op de volgende link:
    http://forum.fok.nl/user/register
    Let bij het invullen op de spelwijze, gebruikersnamen worden niet meer aangepast.

Alle regels uit de Forumwijde FAQ & Policy gelden ook voor dit forum.

Om verhalentopics te kunnen onderscheiden van andere discussietopics (en je verhaal dus beter te laten opvallen), adviseren de KSW-mods om in de topictitel van je verhaal de tag [Verhaal] op te nemen.

KSW-feedback en mods
    Voor feedback kun je in dit topic terecht, of natuurlijk bij een van de mods:

DaMart
    Tha_Erik

[ Bericht 3% gewijzigd door DaMart op 22-11-2008 12:22:29 ]
  •   dinsdag 18 november 2008 @ 22:18:36 #2
    85235 Tha_Erik
    Erik Jezus Klaas.
    pi_63330590
    Iedereen welkom, veel plezier en muchos succesos.
    Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_63420563
    Ik mag wel verklappen dat de 3 genomineerde verhalen (waaronder het winnende) worden voorgelezen op 22, 23 en 24 december op radio 1 in het programma Lunch!.

Andere top 10 verhalen worden in de week daaraan voorafgaand voorgelezen in het programma Plein 5 op radio 5.
    pi_63426133
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 00:16 schreef SCH het volgende:
    Ik mag wel verklappen dat de 3 genomineerde verhalen (waaronder het winnende) worden voorgelezen op 22, 23 en 24 december op radio 1 in het programma Lunch!.

Dank voor de aanvulling .

Ik heb het voor de duidelijkheid ook in de OP verwerkt .
      zondag 23 november 2008 @ 21:11:42 #5
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_63460446
    Eén inzending per persoon?
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      Moderator zondag 23 november 2008 @ 21:15:06 #6
    42184 crew  DaMart
    pi_63460581
    Nee hoor, je mag zo vaak meedoen als je wil!
      maandag 24 november 2008 @ 00:04:07 #7
    66422 dutch-mamma
    Silence, Exile, Cunning...
    pi_63466447
    OK. Eerst nummer 1 maar van de grond krijgen...!
    Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
      zondag 30 november 2008 @ 19:20:11 #8
    92409 Twinky
    Little star.
    pi_63649636
    vraagje: mag je verhalen van vorig jaar opnieuw insturen?
      Moderator zondag 30 november 2008 @ 20:14:20 #9
    42184 crew  DaMart
    pi_63650769
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 19:20 schreef Twinky het volgende:
    vraagje: mag je verhalen van vorig jaar opnieuw insturen?
    Die vraag heb ik even mee naar achteren genomen en we komen er dus nog op terug .
    pi_63828978
    Ik heb al een ideetje
    Children of the night. What music they make.
    pi_63875099
    Hoe lang duurt het voor je ingestuurde verhaal daadwerkelijk op de website staat?
      Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 17:31:21 #12
    42184 crew  DaMart
    pi_63883514
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 12:19 schreef Rick81 het volgende:
    Hoe lang duurt het voor je ingestuurde verhaal daadwerkelijk op de website staat?
    De verhalen worden allemaal gelezen door de redactie van de site, voordat ze geplaatst worden. Hoe lang het duurt hangt volgens mij vooral af van de aanwezigheid van redactie en het aantal te plaatsen verhalen. Maar volgens mij staan de meeste verhalen er binnen 24 uur wel op .
      dinsdag 9 december 2008 @ 18:05:27 #13
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_63884384
    Ik denk dat ik dit jaar eindelijk eens mee ga doen
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      Moderator woensdag 10 december 2008 @ 22:55:22 #14
    42184 crew  DaMart
    pi_63919619
    quote:
    Op zondag 30 november 2008 20:14 schreef DaMart het volgende:

[..]

Die vraag heb ik even mee naar achteren genomen en we komen er dus nog op terug .
    We zouden hier nog op terugkomen, en bij dezen doe ik dat ook.

We hebben deze vraag ook met de NCRV besproken en daar is uitgekomen dat originele verhalen toch echt de voorkeur genieten. Dus liever geen verhalen van vorig jaar hergebruiken .
    pi_63924060
    Heb het eerste verhaal af en herschreven in exact 550 woorden.

Applaus voor Pappie
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
      Moderator zaterdag 5 december 2009 @ 21:37:10 #16
    42184 crew  DaMart
    pi_75324370
    Het is 2009, nieuwe wedstrijd, dus deze kan dicht!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')