abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 20:45:03 #76
42184 crew  DaMart
pi_63707136
Ik vind juist ook het leuke van dit verhaal dat het alle kanten op kan. .Een goed verhaal bevat een conflict, dat gaandeweg het verhaal wordt opgelost, positief of negatief. En conflicten zitten er voldoende in, lijkt me. En er zullen er ook nog wel wat bijkomen, schat ik zo in .

Maar ik kan me ook wel vinden in de kritiek dat het kerstgedeelte wel heel erg naar de achtergrond wordt gedrukt. En daarom heb ik dat in mijn tekst weer een beetje geprobeerd terug te brengen. En de volgende kan er mee doen wat hij of zij wil, al lijkt het mij wel leuk als kerst weer wat nadrukkelijker naar voren komt (en dat kan toch met een psychotische kerstman? ).
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:49:05 #77
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_63707255
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:15 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Precies, daarom ben ik meteen weer afgehaakt. Heb niet zo'n zin om een soort van Goede Tijden, Slechte Tijden over de top zieke verhaallijn over incest en mishandeling mee te schrijven.
Idem hier. Ik had hele andere gedachten over Pauline, die veel meer in de Kerstsfeer lagen
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 4 december 2008 @ 09:11:22 #78
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63747428
Deel 29

"Ho ho ho, merry Christmas" De hele situatie was zo bizar dat Janet niet wist wat ze er mee aan moest. De kerstman gebaarde nogmaals dat ze uit de wagen moesten komen. Toen ze om zich heen keek zag ze allerlei kerstdingen. Een reusachtige kerstboom, reusachtige pakjes, kerstelfen, spelende kinderen... "wat is dit?" vroeg Janet zich hardop af.
"Ah jullie zijn er," bulderde een stem. Janet draaide zich om en zag haar vader staan. "Welkom in het kerstparadijs! Mijn excuses voor de chloroform en de ruwe lift, maar ik dacht dat het wel bij zou dragen aan de verrassing." Hij lachte uitbundig. Janet niet. Ze had het ook wel kunnen verwachten, haar vader met zijn voorliefde voor misdaadfilms. Janet keek naar Pauline. Ze straalde. "Het is net als vroeger!" bracht ze uit, en liep verbouwereerd weg richting de pakjes.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 4 december 2008 @ 09:12:33 #79
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63747450
(Wat is het trouwens lastig om van die absurde verhaallijn weer terug naar kerstig te moeten gaan , geen idee of het verhaal er daadwerkelijk beter op wordt, maar goed, de kerstsfeer is er. Sort of)
Hoogachtend,
Erik.
pi_63747582
Jsmmer dat er mensen zijn die het niet eens zijn met het beloop van het verhaal. Zo werkt nu eenmaal een topic als deze. Als je graag een bepaalde kant op wilt met een personage; wees dan duideljker in je eigen stukje! Daarin kan je een boel manupileren, waardoor de volgende schrijver geen andere kant op kan dan die jij voor ogen had. Doe je dat niet, is het niet netjes daarna te "zeuren" over de kant die het verhaal op had moeten gaan!
  donderdag 4 december 2008 @ 09:24:05 #81
202014 JJH
Knetter. O+
pi_63747605
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:21 schreef Pooh1978 het volgende:
Jsmmer dat er mensen zijn die het niet eens zijn met het beloop van het verhaal. Zo werkt nu eenmaal een topic als deze. Als je graag een bepaalde kant op wilt met een personage; wees dan duideljker in je eigen stukje! Daarin kan je een boel manupileren, waardoor de volgende schrijver geen andere kant op kan dan die jij voor ogen had. Doe je dat niet, is het niet netjes daarna te "zeuren" over de kant die het verhaal op had moeten gaan!
Ik zat ongeveer in dezelfde richting als erik te denken, maar had het niet zo enthousiast omgegooid denk ik. nu is het verhaal eigenlijk zo goed als af voor mij.
Misschien doe ik vanmiddag nog wel een poging.
  Moderator donderdag 4 december 2008 @ 09:34:42 #82
42184 crew  DaMart
pi_63747748
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:21 schreef Pooh1978 het volgende:
Het gaat niet zozeer om het verloop van het verhaal, maar meer om het terugbrengen van het kerstelement. En van topics als deze is inderdaad algemeen bekend dat mensen elkaar gaan overtreffen met wendingen, niets mis mee, zolang het overzicht maar niet kwijtraakt .
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:24 schreef JJH het volgende:

[..]

Ik zat ongeveer in dezelfde richting als erik te denken, maar had het niet zo enthousiast omgegooid denk ik. nu is het verhaal eigenlijk zo goed als af voor mij.
Misschien doe ik vanmiddag nog wel een poging.
Ik weet misschien nog wel een leuke wending, maar heb nu geen tijd om die te schrijven, dus wie wil: ga je gang.
  donderdag 4 december 2008 @ 16:22:27 #83
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_63758483
Goede middag,voor het eerst dat ik iets post op dit topic.Heel leuk zo'n verhaal te schrijven met z'n allen maar een paar dingen begrijp ik niet.
1..Frank vraagt aan Pauline of zij mee naar binnen wilt?
2..Waarom zouden ze uberhaubt naar Paulines ouderlijk huis gaan?
3..Na de chloroform en de ruwe behandeling lees ik niks over eventuele angst voor Pauline ongeboren kindje.
4..Janet lijkt heel blij,terwijl haar vader net nog hoopte dat haar moeder zou sterven in haar ziekbed?
5..Iedereen is naar een andere bestemming gegaan,zonder die moeder die doodziek in bed ligt?
6..Zitten die kinderen van Frank en Janet alleen thuis?
Succes verder!Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
  donderdag 4 december 2008 @ 20:20:56 #84
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_63764333
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:22 schreef mooiiiiii het volgende:
Goede middag,voor het eerst dat ik iets post op dit topic.Heel leuk zo'n verhaal te schrijven met z'n allen maar een paar dingen begrijp ik niet.
3..Na de chloroform en de ruwe behandeling lees ik niks over eventuele angst voor Pauline ongeboren kindje.
4..Janet lijkt heel blij,terwijl haar vader net nog hoopte dat haar moeder zou sterven in haar ziekbed?
5..Iedereen is naar een andere bestemming gegaan,zonder die moeder die doodziek in bed ligt?

dat dus..
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_63765045
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:22 schreef mooiiiiii het volgende:
Nee maar kan een logisch gevolg zijn omdat ze bij haar in de straat stoppen?
quote:
Misschien wordt dat later in het verhaal nog duidelijk.
quote:
Nog niemand van de familie weet van Paulines zwangerschap dus misschien houdt zij wijzelijk haar mond tot het juiste moment om daarover te beginnen of misschien heeft zij op dat moment andere dingen aan haar hoofd.
quote:
Overdonderd door hetgeen haar overkomt . . ?
quote:
Wacht het verhaal nou even af misschien is zij er al.
quote:
Misschien zijn dat al 16 jarige pubers en wilden die niet mee naar opa's feestje ?
quote:
We zullen zien, het kan nog alle kanten op . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_63765410
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:11 schreef Tha_Erik het volgende:
Deel 29

"Ho ho ho, merry Christmas" De hele situatie was zo bizar dat Janet niet wist wat ze er mee aan moest. De kerstman gebaarde nogmaals dat ze uit de wagen moesten komen. Toen ze om zich heen keek zag ze allerlei kerstdingen. Een reusachtige kerstboom, reusachtige pakjes, kerstelfen, spelende kinderen... "wat is dit?" vroeg Janet zich hardop af.
"Ah jullie zijn er," bulderde een stem. Janet draaide zich om en zag haar vader staan. "Welkom in het kerstparadijs! Mijn excuses voor de chloroform en de ruwe lift, maar ik dacht dat het wel bij zou dragen aan de verrassing." Hij lachte uitbundig. Janet niet. Ze had het ook wel kunnen verwachten, haar vader met zijn voorliefde voor misdaadfilms. Janet keek naar Pauline. Ze straalde. "Het is net als vroeger!" bracht ze uit, en liep verbouwereerd weg richting de pakjes.
Deel 30

'Miiieeep miiieeep miiiieeep''

'Miiieeep miieeep miiiieeep'

Met een klap slaat Frank de wekker uit en draait zich nog één keer om. Hij probeert de draad van zijn droom weer op te pakken want het werd net spannend. Waar was hij gebleven? Owja bij de pakjes. Maar hoe hij ook bleef denken aan zijn droom, kreeg hij het niet meer te pakken. De droom was weg gevlogen. Ach eigenlijk was het ook maar een rare droom en ook een beetje een nare droom. Die had hij de laatste tijd ook veel te vaak.

'Miiee . . .' Nog voor de wekker z'n geluid kon afmaken, had hij hem alweer uitgemept. Het is twintig over zes en hij moet vandaag optijd komen. Want vandaag heeft hij het nog drukker dan anders. Meestal in december', dan legde zijn werkgever de lat extra hoog. 'Had hij nou over Pauline gedroomt?' Verschrikt schudde hij die gedachte van zich af en stapte uit zijn bed. 'En over Freddy?' Hoofdschuddend stapte hij onder de douche en hoorde nog net de telefoon gaan . . .

donderdag 4 december 2008 @ 21:08:56 #87
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_63765786
Gelukkig..Dit kon ook niet echt zijn.
Huub heeft het altijd gedaan,ook al heeft ie het niet gedaan.Vergeet dat nooit! :-)
  donderdag 4 december 2008 @ 21:39:29 #88
202014 JJH
Knetter. O+
pi_63766838
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:57 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Deel 30

'Miiieeep miiieeep miiiieeep''

'Miiieeep miieeep miiiieeep'

Met een klap slaat Frank de wekker uit en draait zich nog één keer om. Hij probeert de draad van zijn droom weer op te pakken want het werd net spannend. Waar was hij gebleven? Owja bij de pakjes. Maar hoe hij ook bleef denken aan zijn droom, kreeg hij het niet meer te pakken. De droom was weg gevlogen. Ach eigenlijk was het ook maar een rare droom en ook een beetje een nare droom. Die had hij de laatste tijd ook veel te vaak.

'Miiee . . .' Nog voor de wekker z'n geluid kon afmaken, had hij hem alweer uitgemept. Het is twintig over zes en hij moet vandaag optijd komen. Want vandaag heeft hij het nog drukker dan anders. Meestal in december', dan legde zijn werkgever de lat extra hoog. 'Had hij nou over Pauline gedroomt?' Verschrikt schudde hij die gedachte van zich af en stapte uit zijn bed. 'En over Freddy?' Hoofdschuddend stapte hij onder de douche en hoorde nog net de telefoon gaan . . .

Hij vroeg zich af wie er al zo vroeg zou bellen en kwam tot de conclusie dat het belangrijk moest zijn. Terwijl hij de trap af vloog hoorde hij hoe het gerinkel ophield. "Vedomme" vloekte hij. Hij kon absoluut niet uitstaan dat hij telefoontjes mistte. "Dan eerst maar koffie bedacht hij en vervolgde zijn weg op een normaal tempo. Toen hij in de keuken kwam zag hij dat Janet een gesprek beëindigde. "Is goed! Groetjes, doeg!" Waren de laatste woorden. "Wie waren dat?" vroeg hij terwijl hij een mok koffie inschonk. Mijn ouders, ik ga straks gezellig even koffie drinken bij ze. Gaan "Jacqueline en Sven mee?" vroeg hij "En gaan de kids mee de kerstboom halen vanavond?"
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:38:13 #89
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_63776322
Ik ben eigenlijk nog nooit zo blij geweest met een cheesy anticlimax .
Hoogachtend,
Erik.
pi_63810543
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:39 schreef JJH het volgende:

[..]Deel31

Hij vroeg zich af wie er al zo vroeg zou bellen en kwam tot de conclusie dat het belangrijk moest zijn. Terwijl hij de trap af vloog hoorde hij hoe het gerinkel ophield. "Vedomme" vloekte hij. Hij kon absoluut niet uitstaan dat hij telefoontjes mistte. "Dan eerst maar koffie bedacht hij en vervolgde zijn weg op een normaal tempo. Toen hij in de keuken kwam zag hij dat Janet een gesprek beëindigde. "Is goed! Groetjes, doeg!" Waren de laatste woorden. "Wie waren dat?" vroeg hij terwijl hij een mok koffie inschonk. Mijn ouders, ik ga straks gezellig even koffie drinken bij ze. Gaan "Jacqueline en Sven mee?" vroeg hij "En gaan de kids mee de kerstboom halen vanavond?"
Deel 32

"Ja, zij gaan met me mee maar de kerstboom ga je zelf maar halen.". Frank bespeurde een lichte irritatie in haar stem maar zoals altijd negeerde hij die. Hij drukte de senseo aan en opende zijn laptop om de laatste nieuwsberichten te lezen.
Janet ergerde zich dood aan zijn ochtend ritueel, zoals hij daar zat in z'n onderbroek, roerend in z'n koffie, gebukt loerend naar het blauwoplichtende scherm van z'n laptop en totaal geen aandacht voor z'n omgeving. Dat moest veranderen, wat er ook gebeurde. Ze hielp de kinderen in de kleren en dekte de tafel met de ontbijt benodigtheden. Verstoord keek Frank op van z'n bezigheid en zei, geirriteerd:"Mens, moet dat nou met zoveel herrie?"
pi_63863691
En ze leefden nog lang en gelukkig . . .
  dinsdag 9 december 2008 @ 02:13:15 #92
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_63868596
quote:
Op maandag 8 december 2008 22:35 schreef SpiekerJozef het volgende:
En ze leefden nog lang en gelukkig . . .
Nee ,wie kan het verhaal vervolgen svp?
  dinsdag 9 december 2008 @ 02:39:45 #93
202014 JJH
Knetter. O+
pi_63868734
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 20:16 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Deel 32

"Ja, zij gaan met me mee maar de kerstboom ga je zelf maar halen.". Frank bespeurde een lichte irritatie in haar stem maar zoals altijd negeerde hij die. Hij drukte de senseo aan en opende zijn laptop om de laatste nieuwsberichten te lezen.
Janet ergerde zich dood aan zijn ochtend ritueel, zoals hij daar zat in z'n onderbroek, roerend in z'n koffie, gebukt loerend naar het blauwoplichtende scherm van z'n laptop en totaal geen aandacht voor z'n omgeving. Dat moest veranderen, wat er ook gebeurde. Ze hielp de kinderen in de kleren en dekte de tafel met de ontbijt benodigtheden. Verstoord keek Frank op van z'n bezigheid en zei, geirriteerd:"Mens, moet dat nou met zoveel herrie?"
Vond je het nou nodig een beschrijving van mij 's morgens vroeg te geven.

Terwijl de kinderen op een boterham met Pindakaas zaten te kouwen, vroeg Frank, "Wie heeft er zin om vanavond gezellig meer een kerstboom te gaan halen?" Hij zag het geworstel met de kerstbomen namelijk helemaal niet zitten en een handje van zijn zoon of dochter was altijd handig, maar de enige reactie die van de andere kant van van de tafel kwam was gesmak, en Jacqueline presteerde het om heel erg lang en smerig van haar thee te slurpen. "Jacqeuline!!" riep Janet, dit in combinatie met een boze blik was voldoende. Frank schrok voorzichtig toen hij op de klok keek, hij moest weg. Hij vloog weer naar boven, douchte en scheerde zich in een oogwenk en was de deur uit. Janet bleef jaloers op het tempo van haar man.
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:49:03 #94
218385 mooiiiiii
Ik word haast oma!
pi_63875827
Ik wou schrijven dat ie al gedouched was,maar ik had het zelf niet goed gelezen.

[ Bericht 53% gewijzigd door mooiiiiii op 09-12-2008 12:58:24 ]
pi_63902894
Goede wending! Ik ga het vervolg schrijven!
pi_63903827
Tegen 10.00 uur belde Janet aan bij haar ouderlijk huis, Pauline deed open. "He, gezellig, jij ook hier!" zei Janet enthousiast, "Ben je lekker vrij vrandaag?" "Nee, avonddienst" Zei Pauline, "Kom snel binnen, het is koud!" Janet liep de warme knusse huiskamer binnen waar haar vader met Freddy op de bank zat en haar moeder in het bed in de kamer lag. "Hoe gaat het mama" vroeg ze, terwijl ze haar jas uittrok en haar vader en Freddy een kus gaf. "Niet slecht meisje, ik mag niet klagen." De moeder van Janet en Pauline was pasgeleden geopereerd aan het hart en was nu thuis aan het revalideren, ze zag er erg goed uit. "En na vandaag wordt het alleen maar beter!!" straalde haar moeder en ze keek veel betekenend naar Pauline en Freddy.
Pauline begon te blozen en keek haar man Freddy aan, die knikte even, bijna onopvallend. "Wat, wat is er??" vroeg Janet. "Ik.....wij.....ik..." hakkelde Pauline "Jij wordt tante!!"
pi_63945951
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 02:39 schreef JJH het volgende:

[..]

Vond je het nou nodig een beschrijving van mij 's morgens vroeg te geven.

Sorry . .
pi_63946842
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:27 schreef Pooh1978 het volgende: Deel 34
Tegen 10.00 uur belde Janet aan bij haar ouderlijk huis, Pauline deed open. "He, gezellig, jij ook hier!" zei Janet enthousiast, "Ben je lekker vrij vrandaag?" "Nee, avonddienst" Zei Pauline, "Kom snel binnen, het is koud!" Janet liep de warme knusse huiskamer binnen waar haar vader met Freddy op de bank zat en haar moeder in het bed in de kamer lag. "Hoe gaat het mama" vroeg ze, terwijl ze haar jas uittrok en haar vader en Freddy een kus gaf. "Niet slecht meisje, ik mag niet klagen." De moeder van Janet en Pauline was pasgeleden geopereerd aan het hart en was nu thuis aan het revalideren, ze zag er erg goed uit. "En na vandaag wordt het alleen maar beter!!" straalde haar moeder en ze keek veel betekenend naar Pauline en Freddy.
Pauline begon te blozen en keek haar man Freddy aan, die knikte even, bijna onopvallend. "Wat, wat is er??" vroeg Janet. "Ik.....wij.....ik..." hakkelde Pauline "Jij wordt tante!!"
Deel 35 keuze 1
" Ooooh, neee . . ! Wat geweldig voor jullie, gefeliciteerd" Gilde Janet verheugd en vloog haar zusje om de hals. Ze sloeg haar armen warm om haar zusje heen en knuffelde haar stevig. Maar wat was dat nou? Ze voelde het lijf van haar zusje schokken alsof ze aan het huilen was. "Wat is dat nou?" Vroeg Janet: "Waarom moet je nou huilen? Dat is toch hartstikke mooi, dat je een kindje krijgt? "
"Ja." Snikte Pauline:"Dat weet ik ook wel maar we hebben geen cent te makken. En Freddy wordt steeds afgewezen bij sollicitaties omdat z'n handicap te confronterend is voor de meeste mensen. En als ik straks moet stoppen met werken, wat moeten we dan eten?" en ze begon weer met lange uithalen te huilen.
"Rustig nou maar."Zei vader: "Wij zijn er ook nog om te helpen en anders is er nog altijd de voedselbank."

Deel 35 Optie B

" Ooooh, neee . . ! Wat geweldig voor jullie, gefeliciteerd" Gilde Janet verheugd en vloog haar zusje om de hals. Janet voelde wat trillen in haar tas en hoorde de eerste tonen van haar ringtone."Oowh wacht, ik heb telefoon." Ze haalde haar mobieltje uit haar tas, flipte hem open en zag dat het Frank was. "Hoi lieverd" Kreete ze door de telefoon, helemaal vergetend hoe ze vanmorgen afscheid had genomen:"Moet je horen, je wordt oom . . . !" Ze wachte op de reactie van Frank en haar blijde gezicht veranderde ziender ogen naar een treurige blik. "Wat zeg je? Dat meen je niet !? Hoe . . waarom . . . Wat een klotenstreek. Wacht, ik zal hem wel even bellen en zeggen wat ik van hem vind. De hufter, het is vlak voor kerst . . !" Ze luisterde even naar wat Frank te zeggen had en:"Ja wat nou economische crisis, jij verdient bakken met geld voor hem!"
Ze verbrak de verbinding en barste in huilen uit. "Hoe moet dat nou? Het liep net weer lekker na mijn ontslag en nou is Frank ook nog ontslagen."
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 20:47:20 #99
42184 crew  DaMart
pi_64014097
quote:
Op donderdag 11 december 2008 22:42 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]
Deel 35 Optie B

" Ooooh, neee . . ! Wat geweldig voor jullie, gefeliciteerd" Gilde Janet verheugd en vloog haar zusje om de hals. Janet voelde wat trillen in haar tas en hoorde de eerste tonen van haar ringtone."Oowh wacht, ik heb telefoon." Ze haalde haar mobieltje uit haar tas, flipte hem open en zag dat het Frank was. "Hoi lieverd" Kreete ze door de telefoon, helemaal vergetend hoe ze vanmorgen afscheid had genomen:"Moet je horen, je wordt oom . . . !" Ze wachte op de reactie van Frank en haar blijde gezicht veranderde ziender ogen naar een treurige blik. "Wat zeg je? Dat meen je niet !? Hoe . . waarom . . . Wat een klotenstreek. Wacht, ik zal hem wel even bellen en zeggen wat ik van hem vind. De hufter, het is vlak voor kerst . . !" Ze luisterde even naar wat Frank te zeggen had en:"Ja wat nou economische crisis, jij verdient bakken met geld voor hem!"
Ze verbrak de verbinding en barste in huilen uit. "Hoe moet dat nou? Het liep net weer lekker na mijn ontslag en nou is Frank ook nog ontslagen."
Deel 36

Vloekend zat Frank in zijn auto. Tien minuten waren het maar. Tien minuten die voor zijn baas aanleiding waren om hem te ontslaan. “Stiptheid is niet vrijblijvend hier, dat zou u toch moeten weten.” Frank sputterde tegen, maar zijn baas was onverbiddelijk.
Zijn gedachten vormden een doolhof in zijn hoofd. Hoe moet het nu verder? Het ontslag zal wel aan te vechten zijn, maar wil hij nog voor die man werken? Hij reed door de binnenstad. Hoe moest het nu met de kerstinkopen? En de kerstboom, hij had het de kinderen beloofd, maar konden ze die boom nog wel betalen?
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 20:50:07 #100
42184 crew  DaMart
pi_64014173
Tot hier is de OP ook weer bijgewerkt.

Wie schrijft het volgende deel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: