abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63701634
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Erg hard inderdaad. Maar je vraagt je af waarom ze de oude beurswijsheid SPREIDEN nooit begrepen hebben .
Mensen willen alleen op korte termijn zoveel mogelijk geld verdienen.. dat is het enige waar ze om geven
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:16:40 #252
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63702149
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 17:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Erg hard inderdaad. Maar je vraagt je af waarom ze de oude beurswijsheid SPREIDEN nooit begrepen hebben .
Blijkbaar niet. Deze mensen hadden ook eigenlijk niet moeten gaan beleggen, maar dachten zich er makkelijk vanaf te maken door alleen Fortis te kopen. Dat zat toch wel goed, was de redenatie.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63703166
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Deze mensen hadden ook eigenlijk niet moeten gaan beleggen, maar dachten zich er makkelijk vanaf te maken door alleen Fortis te kopen. Dat zat toch wel goed, was de redenatie.
Banken zijn niet echt bedrijven he, dus het was enigsinds te verwachten .
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:31:04 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63704223
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:06 schreef pberends het volgende:
RTL Video: Chaos bij Fortis lijkt compleet

Ah, dit mis je toch wel op het Damrak.
Wat een paupers zeg, die Fortis aandeelhouders.

Toen Fortis ABN-AMRO kocht hebben ze toch nog maandenlang de tijd gehad om op een redelijke koers hun aandelen te verkopen. Iedereen die toen bleef zitten heeft gewoon zelf schuld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:37:34 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63704435
Nah, dat ben ik niet helemaal met je eens. Niet iedereen (=bijna niemand) kon inzien wat de consequenties van deze overname in combinatie met de credietcrisis zou betekenen. Zelfs het bestuur van Fortis zelf niet! Dus om nu die aandeelhouders de schuld te geven.

Mensen moet wel inzien dat beleggen risico's met zich meebrengt, en dat je dus kunt verliezen. Zeker wanneer je niet goed spreid.

Mensen die nu nog tegen een tophypotheek een huis kopen, die zijn veel onverantwoordelijker bezig! Want er zijn nu toch voldoende mensen die roepen dat ze dit vooral niet moeten doen, en genoeg indicatoren die ook voor een leek duidelijk moeten zijn, dat de markt omlaag komt. En toch koopen mensen. En toch zullen die over vijf jaar janken om compensatie. Sterker nog, er wordt nú al gejankt om overheidsmaatregelen, terwijl dezelfde organisatie een dag later beweert dat er überhaubt geen problemen zijn!
The End Times are wild
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:46:24 #257
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63704733
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:06 schreef pberends het volgende:
RTL Video: Chaos bij Fortis lijkt compleet

Ah, dit mis je toch wel op het Damrak.
Ongelofelijk, wat een perverse vertoning. Wat een beetje geld al niet losmaakt in de mensen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 2 december 2008 @ 19:53:51 #258
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63704979
quote:
Telegraaf pakt vutters en gepensioneerden hun gratis krantje af

De Telegraaf Media Groep pakt vutters en de gepensioneerden van het mediabedrijf hun gratis krantje af. Dit blijkt uit een brief van TMG die in handen is van RTLZ.

Gepensioneerd
Tussen de 1500 en 1600 vut- en pensioengerechtigde oud-medewerkers van TMG krijgen nog altijd gratis een krant van het mediaconcern. Het gaat dan om De Telegraaf zelf, of een regionale krant van het bedrijf.

Hieraan komt met ingang van begin volgend jaar een einde, zo schrijft de raad van bestuur van het bedrijf in de brief aan het oud-personeel.

Redenen
TMG voert twee redenen aan voor de stap. Zo zou de fiscus het bedrijf enige tijd geleden hebben laten weten dat belasting moet worden betaald voor het verstrekken van een gratis krant aan ex-personeel.

"Hiermee zijn de kosten dusdanig gestegen dat instandhouding van de regeling niet langer reëel is", zo schrijft het bestuur van TMG.

Recessie
Een tweede reden wordt gevormd door de financieel-economische omstandigheden waarin TMG zich bevindt. Die dwingen het bedrijf tot allerlei ingrijpende en minder ingrijpende maatregelen. "Helaas is het stopzetten van de gratis abonnementen hier één van."

Sanering
Eerder kondigde TMG de verkoop aan van de tijdschriftendivisie. Daarmee verdwijnen 351 voltijdbanen. Nog eens 500 voltijdbanen worden geschrapt bij andere onderdelen van TMG, waarvan zo'n 150 op de verschillende krantenredacties.

Alternatief
Eind december valt het laatste gratis krantje bij de vutters en gepensioneerden op de mat. TMG zegt de mogelijkheden te onderzoeken "op welke wijze het oud-medewerkers tegemoet kan komen met een passend alternatief".
bron

Ik heb dit jaar twee Telegraafabonnementen opgezegd, maanden geleden al: één van m'n vader (die is overleden) en één van m'n oma (die is dement). Beide keren beloofde men het teveel betaalde abonnementesgeld terug te storten en in beide keren is die belofte tot op heden nog niet nagekomen. Zelfs nabellen heeft niet geholpen. Het moet dus wel bar slecht gaan bij de Telegraaf, dat ze zelfs hierop beknibbelen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63705361
Hehe, m'n schoonmoeder had ik ook al van het Telegraaf-abo afgeholpen. Pauperkrant.
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:10:22 #260
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63705651
Kreeg die wel d'r geld terug?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:11:56 #261
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63705725
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:06 schreef pberends het volgende:
RTL Video: Chaos bij Fortis lijkt compleet

Ah, dit mis je toch wel op het Damrak.
Hier staan een paar nog veel leukere filmpjes :
http://deredactie.be/cm/de.redactie/economie/081202_Fortis_Heizel
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:16:05 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63705913
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:37 schreef LXIV het volgende:
Nah, dat ben ik niet helemaal met je eens. Niet iedereen (=bijna niemand) kon inzien wat de consequenties van deze overname in combinatie met de credietcrisis zou betekenen. Zelfs het bestuur van Fortis zelf niet! Dus om nu die aandeelhouders de schuld te geven.
Toen die overname werd gedaan werden er al vele wenkbrauwen gefronsd, omdat 1) de overname tegen een veel te hoge prijs plaatsvond en 2) de overname een maatje te groot was voor Fortis. Daarnaast was het toen ook al duidelijk dat dit alles gebeurde op de top van de creditbubble.

Maar ook als mensen dit niet zagen: je bent gewoon zelf verantwoordelijk voor je beleggingen. Aandelen zijn risicokapitaal, en soms gaat het weleens mis. Als je het niet eens was met die overname dan had je kunnen verkopen. Het was volkomen duidelijk dat het management behoorlijk scherp aan de wind aan het varen was. Als je toen niet hebt verkocht omdat je het kennelijk eens was met die overname dan moet je niet nu het bestuur verwijten gaan maken. Je hebt m.i. alleen recht daarop als er sprake is van fraude of moedwillig informatie achterhouden door het bestuur. Dat is hier niet het geval.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:22:44 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63706199
90% van de beleggers heeft helemaal geen sjoegge van wat zo'n overname nu precies inhoud en of hij duur of goedkoop was. Zelfs voor iemand die economisch heel goed onderlegd is valt zoiets moeilijk te berekenen.
The End Times are wild
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:24:24 #264
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63706281
Het grote probleem is gewoon dat een groot deel van de aandeelhouders bestond uit lieden met geld die er eigenlijk de ballen verstand van hadden en die dus niet de vinger aan de pols konden houden. Overigens denk ik niet dat dit verschilt met de aandeelhouders van veel andere bedrijven.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:25:12 #265
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63706314
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:22 schreef LXIV het volgende:
90% van de beleggers heeft helemaal geen sjoegge van wat zo'n overname nu precies inhoud en of hij duur of goedkoop was. Zelfs voor iemand die economisch heel goed onderlegd is valt zoiets moeilijk te berekenen.
Als je er geen verstand van hebt dan moet je er niet in beleggen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:35:06 #266
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63706722
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als je er geen verstand van hebt dan moet je er niet in beleggen.
Nou, doek dan die hele aandelenmarkt maar op.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:43:17 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63707067
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, doek dan die hele aandelenmarkt maar op.
Nou ja, iedereen mag natuurlijk beleggen waarin hij wil, maar je moet wel zelf de consequenties dragen als het mis gaat. Dus niet het type gedrag als op die Fortis aandeelhouders vergadering.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_63707127
quote:
Automakers post steep sales declines
Drops of at least 30% rattle all major manufactures

SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Ford Motor Co. and General Motors Corp. on Tuesday posted harsh declines in November U.S. vehicle sales, which served as timely reminders of the brutal climate as their top executives head to Capitol Hill in hopes of gaining access to $25 billion in loans. Toyota Motor Corp. and Honda Motor Co., clearly no longer immune to the headwinds that have slammed the domestic manufacturers, posted even steeper declines, down more than 31% each.

At the same time, Ford, the first of the domestic automakers to make a second pitch for a federal lifeline, laid out plans to Congress to return to profitability by 2011. General Motors Corp. and Chrysler LLC will hand in their plans for survival later in the day. "The global economic crisis and credit freeze have had a very negative impact on the vehicle market, which runs on consumer confidence and available financing," said Mark LaNeve, head of GM's sales and marketing division. "The consumer is scared and sitting on the sideline. We need appropriate economic stimulus to get the consumer back in the game."

As for Ford's monthly tally, November U.S. sales fell to 123,222 cars and trucks from 177,485 a year ago as the weak economy dampened consumers' appetite for new cars. Ford, Lincoln and Mercury combined car sales fell 31.5% to 37,272 units while truck sales slumped 29% to 81,546 units with sales of the flagship F-Series pickup down 18.6% to 37,911. Volvo sales tumbled 46.5% to 4,404 vehicles. Ford said it's considering the sale of its lone remaining European brand as part of its revival.

"Despite some positive news on retail sales as a whole and the beginning of the holiday shopping season, the automotive sector seems to be really continuing under a lot of pressure because our customers are just under so much pressure right now," Jim Farley, head of Ford's marketing and communications team, said in a conference call. Ford also said it plans to produce 430,000 vehicles in the first quarter of 2009, down from the 692,000 it produced a year earlier. "We believe the economy will continue to weaken in 2009," Farley said. "Our near-term production plan reflects this view, as we continue to align capacity with customer demand."

Separately, GM took the biggest hit of all, with a 41.3% drop to 153,404 vehicles from 261,273 a year ago. Chevrolet was the best of the worst in terms of brands, but still turned in a 36.9% decline to 95,756 vehicles. Hummer sales dropped the most, down 63.9% to 1,454 vehicles from a year ago. GM also slashed its production to 600,000 cars and trucks in the first quarter, down about 32% from a year ago. Fourth-quarter production was targeted to come in at 835,000, down about 20% from last year.

Toyota, the second-biggest car seller in the U.S. behind GM, outsold Ford during November, but not by much. The company said its U.S. November sales fell 33.9% to 130,307 vehicles from 197,189 a year ago. Passenger car sales dropped 32.3% to 76,954 units from 113,641 last year, and Toyota light truck sales fell 36.1% to 53,353 units from 83,548 last year. Sales of the Prius, Toyota's one-time hot-selling hybrid, dropped 48.3% to 8,660 vehicles from 16,737 last year as gas prices fell hard from record highs.

Honda reported a sales decline of 1.6% to 76,233 vehicles from 111,431 a year ago. Honda brand sales slid 30.6% to 68,345 units while Acura division sales tumbled 38.9% to 7,888. Only the Pilot model showed an increase in sales, rising 4.5% to 5,601.

Automakers boosted incentive spending by 15.2% from a year ago to $2,625 per vehicle, but that represents a slight decline from October, according to Edmunds.com. "All three domestic automakers lowered their incentive spending this month, seeking to preserve cash during these incredibly tough times," Edmunds.com analyst Jesse Toprak said. "Meanwhile, the imports have poured more money into incentives, attempting to seize the opportunity to gain market share."

He added that Toyota's spending hit a new record high in November and that the company's market share might follow suit. Still, domestic manufacturers spent $3,451 per vehicle sold, on average, while Japanese automakers spent $1,686. The industry as a whole spent about $2.2 billion in sales promotions, with the Detroit trio making up 60.9% of the total. Toyota, Nissan and Honda comprised 25.3%. The car-buying research Web site also said that the steep plunge in gas prices has allowed manufacturers to back away from heavy incentives on big SUVs and trucks.
pi_63707234
quote:
Staples net plunges as customers tighten spending

NEW YORK (MarketWatch) -- Staples Inc., the largest U.S. office supplies chain, said Tuesday that its third-quarter profit dropped 43%, hurt by customers cutting back on the purchases of furniture, computers and business machines. Net income fell to $156.7 million, or 22 cents a share, from $274.5 million, or 38 cents a share, a year earlier, when it had a $38 million lawsuit settlement charge. Sales in the quarter, which ended Nov. 1, increased 34% to $6.95 billion but would have declined 3% to $5 billion, excluding the effect of the Corporate Express acquisition this year.

Not counting costs related to the acquisition of Corporate Express, profit would have been 42 cents a share, Staples said. On that basis, the company exceeded the 41 cents average estimate of analysts surveyed by FactSet. Staples shares rose 5.1% to $15.89 in mid-afternoon trading.

The worsening economy both in the U.S. and Europe have led both Staples' business and retail customers to postpone purchases that are deemed not urgent. Average order size has declined along with store traffic, the company said. Staples, however, has opportunities to gain share from its smaller and weaker rivals Office Depot Inc. and OfficeMax Inc., analysts said. "Trends are really challenging right now," said Joe Feldman, an analyst at Telsey Advisory Group. "Businesses are just not spending as much. They spend on as needed basis. This is a very direct and honest management. They are operating as well as they can in this environment."
(...)
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:49:20 #270
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_63707264
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nou ja, iedereen mag natuurlijk beleggen waarin hij wil, maar je moet wel zelf de consequenties dragen als het mis gaat. Dus niet het type gedrag als op die Fortis aandeelhouders vergadering.
Dat gedrag is uiteraard beneden alle peil, maar ik kan me de woede ergens wel voorstellen. Helemaal netjes is het allemaal niet gegaan.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_63707416
quote:
JPMorgan's Highbridge investors seek withdrawal: report

(Reuters) - JPMorgan Chase & Co is set to miss out on hundreds of millions of dollars in fees as Highbridge Capital Management's investors have asked to withdraw 36 percent of the assets from its flagship fund, the Wall Street Journal reported.

Highbridge Capital, which helped its owner JPMorgan Chase become one of the biggest hedge-fund managers in the world, has shrunk considerably this year and now many investors want out, the paper said.

The exodus, combined with investment losses, could reduce the once-$15 billion fund to $6 billion, the paper said citing people familiar with the fund.

To get investors to stay, Highbridge is offering reduced fees and other incentives, and clients who have asked to pull money won't get it all back immediately, the paper said.

To avoid a forced sale of assets in a weak market, Highbridge will first dole out 30 percent of the withdrawals in cash and investors will have to wait a year or more for the rest, the paper said citing people familiar with the terms.

The turmoil in the convertible-bond market, one of Highbridge's primary areas of focus, has contributed to a roughly 25 percent performance decline in the firm's biggest multistrategy fund this year, the paper said.

In 2006, the multistrategy fund gained about 23 percent and finished the year with roughly $9 billion, generating more than $500 million in fees for Highbridge, and about $160 million of that went to JPMorgan, the paper said, citing a person familiar with the fund.

JPMorgan owns about 75 percent of Highbridge. The bank first bought a controlling stake in the hedge-fund firm in September 2004 for more than $1 billion, the paper said.
pi_63707432
quote:
Goldman shares fall as analysts see bigger loss

NEW YORK (Reuters) – Goldman Sachs Group Inc (GS.N) shares fell Tuesday on speculation the bank's fourth-quarter loss could be much larger than expected -- more than $2.5 billion -- fueled by the plunging value of many Goldman investments.

The shares fell as much as 6 percent, rose briefly in volatile trading, then settled at $64.78, off 1.5 percent. They are down 70 percent this year.

For the past month, Goldman has been widely expected to post its first quarterly loss since going public in 1999. But poor market conditions got even worse last month as the U.S. Treasury abandoned its proposal to buy hard-to-trade mortgage securities and other debt from hard-hit banks.

Atlantic Equities analyst Richard Staite on Tuesday widened his loss forecast for Goldman to $4.65 a share, or $2.3 billion, for the fiscal fourth quarter ended November 28. Staite forecast that falling equity and debt values will trigger more than $9 billion of writedowns.
pi_63707514
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:10 schreef Lemmeb het volgende:
Kreeg die wel d'r geld terug?
Geen problemen volgens mij...
pi_63707667
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hier staan een paar nog veel leukere filmpjes :
http://deredactie.be/cm/de.redactie/economie/081202_Fortis_Heizel
Die vent met die bril lijkt rechtstreeks uit Jiskefet gekomen te lopen . Wat een stemmetje.
pi_63707735
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nou ja, iedereen mag natuurlijk beleggen waarin hij wil, maar je moet wel zelf de consequenties dragen als het mis gaat. Dus niet het type gedrag als op die Fortis aandeelhouders vergadering.
Beleg iig in meerdere bedrijven ipv je 50k spaargeld ofzo in 1 fonds te stoppen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')