abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63314402
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:24 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

En als ze nou op een commercieel kanaal een eigen roze sinterklaas met gouden pieten gaan uitzenden?
Uiteindelijk moet die commerciële zender dat zelf weten.

Voor een publieke zender zie ik dat anders, omdat die immers uit publiek geld wordt gefinancierd. En dan zou ik het vreemd vinden om in kinderprogramma's een beeld van de Sint neer te zetten dat niet overeenkomt met het gangbare beeld in de samenleving. Als iemand echter de Sint zou willen persifleren, dan moet dan ook op een publieke zender gewoon kunnen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:01:46 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63314473
Ach dit topic is slechts een symptoom van het idee dat cultuur iets statisch is dat bij sommige mensen leeft.
pi_63315217
Het zijn volwassenen die verkeerde associaties verbinden aan de Sinterklaas en zwarte piet traditie. Daar gaat het al verkeerd. Politiek geneuzel van doorgedraaide politiek correct denkende mensen.

Van Sinterklaas en zwarte piet blijf je af. Mooie traditie die gewoon moet blijven bestaan in zijn huidige vorm.
pi_63315281
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:28 schreef Scaurus het volgende:
Belachelijk, zeg. 'Onze' Sint heeft niets te maken met de bisschop van Myra. Ja, hij komt eruit voort, maar heeft tegenwoordig een geheel andere betekenis.
Samen met kerst een aardige verpersoonlijking van de commercie inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_63315737
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, en wat is daar mis aan?
Het indoctrineert kinderen tot vergeten van de oudere tradities.De verhalen rondom de goedhuwelijksman 'Noël Baba' en de later toegevoegde Ethiopische wees Piter dekken oudere tradities toe. Dat zijn de verhalen over Wodan (of Odin), een oppergod van de Germanen. Hij werd door hen voorgesteld als een forse man met baard, mantel en muts. Hij reed door de hemel op zijn achtbenige grijswitte paard Sleipnir en werd bijgestaan door zijn knechtje Eckhard, zijn assistent Oel en zijn wapens Donder en Bliksem. Zijn vaste uitrusting bestond ook uit een speer met een slang in de top en twee zwarte raven, die hem informeerden over het gedrag van de mensen op aarde. Aan Wodan werden knollenoffers gebracht voor een gunstig jaar.
pi_63316047
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:32 schreef MrX1982 het volgende:
Het zijn volwassenen die verkeerde associaties verbinden aan de Sinterklaas en zwarte piet traditie. Daar gaat het al verkeerd. Politiek geneuzel van doorgedraaide politiek correct denkende mensen.

Van Sinterklaas en zwarte piet blijf je af. Mooie traditie die gewoon moet blijven bestaan in zijn huidige vorm.
Niet verplicht stellen volgens de plannen van echtgaaf .. Dat was nooit geweest.. Mooie traditie.
Een andere mooie traditie in Nederland is.....is kunstzinnig of ironisch of om andere redenen voortborduren op bestaande cultuurvormen ...
Als ik een groene sint wil spelen ...met kleren en huidskleur groen dan eis ik die tradtionele vrijheid op.
Als een wat bruine sint zich niet wit schminkt dan is dat zijn culturele vrijheid...bovendien is het historisch verantwoord... dus fuck die kleurendwang.

Maar... over " de bedreiging van de Nederlandse cultuur" wbt de sint.... het echte gevaar is die kerstman.... Veel zinniger is het deze buitenlander in de gaten te houden... Hij heeft immers een zeer groot en machtig propagandamachine : ... hollywoodstudio's..

Houd die kindervriend in de gaten ....

p.s. echtgaaf ... je wilt ook de kerstman verbieden ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 18-11-2008 14:17:54 ]
pi_63316413
Over vijftig jaar heet hij Mohammed de kindervriend.
pi_63316470
Het verbieden van deze oude traditie daar ben ik geen voorstander van; dat zou ten onrechte een signaal zijn dat het feest gevierd wordt vanuit racistische motieven. Dat is helemaal niet het geval, als autochtone nederlander met een uiterlijk waar hitler mee in zijn nopjes zou zijn geweest kan ik melden dat ik me ook niet identificeer met de goedheiligman waarom zou een afro-hollander zich dan wel moeten identificeren met de zwarte piet.

Mensen die het feest maar niks vinden kunnen het gewoon boycotten. Dat heb ik afgelopen zaterdag ook gedaan. Zo sterft het feest vanzelf uit, en de opvolger staat al te popelen om de goede sint te vervangen.
pi_63316560
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:19 schreef Clara het volgende:
Over vijftig jaar heet hij Mohammed de kindervriend.
ja deze opmerking viel te verwachten.. de discussie kapen en bepaalde bevolkingsgroepen lasteren en tot zondebok maken....
doe dit in andere topics, Sjun

ontopic:
quote:
Sinterklaas wint het van de Kerstman!

shownieuws geplaatst op: 06-12-2007
De goedheiligman blijft populair! Meer dan de helft van Nederland (53%) vierde dit jaar de verjaardag van Sinterklaas, tegenover 47% van de Nederlanders die kerst met cadeaus gaat vieren.

Dit is gebleken uit een onderzoek van TNS NIPO. Er wordt wel meer geld uitgegeven tijdens de kerstdagen. Gemiddeld besteedt de Nederlander 168 euro aan kerst en aan Sinterklaas 133 euro.

Voor wie ben jij? Voor Sinterklaas of voor de Kerstman? En waarom? Praat mee op het forum!
http://www.ze.nl/gossip.php?id=195

we winnen nog steeds... .. 6% voorsprong... maar kijk uit.... moet de regering ingrijpen ?
pi_63316587
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:06 schreef Bluesdude het volgende:
Niet verplicht stellen volgens de plannen van echtgaaf .. Dat was nooit geweest.. Mooie traditie.
Een andere mooie traditie in Nederland is.....is kunstzinnig of ironisch of om andere redenen voortborduren op bestaande cultuurvormen ...
Als ik een groene sint wil spelen ...met kleren en huidskleur groen dan eis ik die tradtionele vrijheid op.
Als een wat bruine sint zich niet wit schminkt dan is dat zijn culturele vrijheid...bovendien is het historisch verantwoord... dus fuck die kleurendwang.
Kunstzinnig en ironisch mooi eufemisme voor politiek correct bezig zijn vanuit een volwassenenvisie maar die vrijheid moet je hebben. Het is alleen niet de traditionele Sinterklaas als kinderfeest zoals we die kennen.
quote:
Maar... over " de bedreiging van de Nederlandse cultuur" wbt de sint.... het echte gevaar is die kerstman.... Veel zinniger is het deze buitenlander in de gaten te houden... Hij heeft immers een zeer groot en machtig propagandamachine : ... hollywoodstudio's..

[ afbeelding ]
Houd die kindervriend in de gaten ....
De kerstman zegt mij persoonlijk niets. Slap aftreksel van Sinterklaas.
pi_63316756
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Kunstzinnig en ironisch mooi eufemisme voor politiek correct bezig zijn vanuit een volwassenenvisie maar die vrijheid moet je hebben. Het is alleen niet de traditionele Sinterklaas als kinderfeest zoals we die kennen.

wat jij veroordeelt als politiekcorrect zit al inbegrepen in de term "andere redenen" ..
nu is er verder niet veel verkeerds aan als mensen om antiracistische redenen niet meer alleen zwarte pieten willen en niet uitsluitend maar witte sinten organiseren .. lekker mixen is ook leuk...
het is toch een oubollig gedoe en de belangrijkste reden om het te handhaven is dat de kadootjes leuk zijn voor de kinderen...niet de karakters zelf...
de kerstman is net zo oubollig en dus kies ik als brave Nederlander met hart voor ons geliefd vaderland.. toch maar weer voor de sint..
pi_63316952
Cartoon van nu.nl:
pi_63317012
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:32 schreef Bluesdude het volgende:
wat jij veroordeelt als politiekcorrect zit al inbegrepen in de term "andere redenen" ..
nu is er verder niet veel verkeerds aan als mensen om antiracistische redenen niet meer alleen zwarte pieten willen en niet uitsluitend maar witte sinten organiseren .. lekker mixen is ook leuk...
het is toch een oubollig gedoe en de belangrijkste reden om het te handhaven is dat de kadootjes leuk zijn voor de kinderen...niet de karakters zelf...
de kerstman is net zo oubollig en dus kies ik als brave Nederlander met hart voor ons geliefd vaderland.. toch maar weer voor de sint..
Jij laat een volwassenenvisie los op een kinderfeest door het te hebben over antiracisme. Nogal absurd als je het mij vraagt. Zo'n kinderfeest dient niet misbruik te worden voor politieke doeleinden.

Nemen er mensen aanstoot aan het Sinterklaasfeest? Lekker belangrijk dat is het probleem van die verzuurde mensen. Je moet niet altijd maar proberen het iedereen naar de zin te maken. Onmogelijk en in dit geval onwenselijk.
pi_63317239
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jij laat een volwassenenvisie los op een kinderfeest door het te hebben over antiracisme. Nogal absurd als je het mij vraagt. Zo'n kinderfeest dient niet misbruik te worden voor politieke doeleinden.
Jij hebt het over politiekcorrect...ik noem het beestje bij een andere naam..
Jij misbruikt net zo goed om 'politieke motieven' de kindertjes...door het vooral in een sfeer van anti-politiekcorrect te trekken.
Ik zette het in een kader van veranderingen in cultuurvormen in het algemeen en dat er geen verbod moet zijn.
Ik mag toch aannemen dat jouw visie net zo een volwassenenvisie is.
Mijn idee is dat kinderen vooral de kadootjes willen en dat de karakters van piet en sint bijzaak zijn... het zal hun worst wezen als die ouwe niet blank is maar groen.. zoals kermit of shrek.
Dat die sint persé wit moet zijn en piet persé zwart moet zijn uit traditie is best wel een volwassenenvisie

een mooi voorbeeldje van de sinttraditie in een andere nietpolitiekcorrecte vorm doorzetten om kunstzinnig of ironische redenen ... niet geschikt voor kinderen:
http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-401711197707184243&hl=nl&fs=true
pi_63318852
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
Naar aanleiding van dit artikel: http://www.ad.nl/binnenla(...)urkse_sintrsquo.html

In deze multiculturele samenleving hoor je de meest dwaze ideeën steeds vaker: De Sint die uit Suriname komt of weet ik niet waar vandaan. Of een zwarte Sint en/of witte Pieten. Het is toch te gek voor woorden.

Sinterklaas hoort er gewoon uit te zien:

[ afbeelding ]

En zwarte pieten gewoon zo:

[ afbeelding ]

Pakjesavond is ’s lands meest gekoesterde traditie. En tradities zijn er om in ere te houden. Het is een echte NEDERLANDSE traditie. Laten we dat AUB dat ook zo houden!

Stelling:

1 Sinterklaas verdient de status van ’beschermd immaterieel cultureel erfgoed’?

2 Er moet een verbod komen voor zwarte Sinten en witte Pieten.

Eensch?
Die Plagieer ik: http://www.politiekdebat.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=26509
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_63318908
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ja deze opmerking viel te verwachten.. de discussie kapen en bepaalde bevolkingsgroepen lasteren en tot zondebok maken....
doe dit in andere topics, Sjun
Ik ben Clara en niet een van je forumkennissen. Verder verneem ik graag welke bevolkingsgroepen er uitgesproken gelasterd worden. Ik plaatste gewoon een opmerking waarin ik een opmaat van culturele verandering aangeef ter relativering van regenboogpiet. Wat is dat toch voor vreemde plaatsvervangende bozigheid die je tot toeschrijving en ventilering van eigen gedachtenspinsels aan het adres van anonieme anderen drijft?
pi_63319375
EENS!!!! Sinterklaas mag nooit en ternimmer wijken voor de multiculturele samenleving....

NOOIT!!!!
pi_63319587
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:13 schreef Revolution-NL het volgende:
EENS!!!! Sinterklaas mag nooit en ternimmer wijken voor de multiculturele samenleving....

NOOIT!!!!
Sinterklaas was al roomse indoctrinatieve import...
pi_63319649
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:21 schreef Clara het volgende:

[..]

Sinterklaas was al roomse indoctrinatieve import...
Sinterklaas is een Protestantse uitvinding schat

De heilige Nicolaas kwam namelijk uit Myra in Turkije
Daar de protestanten een feestje wilden werd de afgeschafte naamsdag in eree hersteld, en ach zo een katholieke man moest natuurlijk wel uit spanje afkomstig zijn.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 18 november 2008 @ 16:43:56 #60
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63320134
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:23 schreef desiredbard het volgende:
Sinterklaas is een Protestantse uitvinding schat
De verdomde papen hebben het de protestantse kinderhoofdjes binnengesmokkeld, zodat die duivelse Kerk in Rome uiteindelijk meer macht hebben. Zo zie je maar weer wat voor tuig er onder de rivieren leeft!
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')