Geweldige opmerking iddquote:Op donderdag 20 november 2008 23:26 schreef FictionalFenna het volgende:
'Zullen we het woord geloven bij mij buiten laten?'
Midas
quote:Op donderdag 20 november 2008 23:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Zou u uw gesprekspartners niet beter kunnen uitkiezen?" 1-0 Midas
Soms is 't goed om daar weer es ff lekker tegenin te gaan. De geloofswaanzin kan ook doorslaan....quote:Op donderdag 20 november 2008 23:38 schreef ASroma het volgende:
wat een triest figuur die midas, op die betweterige toon bah![]()
ik geloof verder ook niet ofzo, maar die complete anti-geloof bash houding is gewoon super triest
dat dusquote:Op donderdag 20 november 2008 23:38 schreef ASroma het volgende:
wat een triest figuur die midas, op die betweterige toon bah![]()
ik geloof verder ook niet ofzo, maar die complete anti-geloof bash houding is gewoon super triest
quote:Op donderdag 20 november 2008 23:38 schreef ASroma het volgende:
ik geloof verder ook niet ofzo, maar die complete anti-geloof bash houding is gewoon super
tuurlijk maar die flip die die ark heeft gebouwd komt gewoon als een sympathiek figuur over. Om dan je dan zo belachelijk daar tegenover te zetten is gewoon jammer. Dan laat je jezelf ook alleen maar kennen.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Soms is 't goed om daar weer es ff lekker tegenin te gaan. De geloofswaanzin kan ook doorslaan....
dat is diep triest idd.. maar dat is imho nog steeds geen vrijbrief om zo respectloos met mensen om te gaanquote:Op donderdag 20 november 2008 23:41 schreef DrDentz het volgende:
Die christelijke man doet me terugdenken aan mn middelbare school. Ik ben zo blij dat ik al die gristen-indoctrinatie destijds doorstaan heb. Wij kregen geen evolutieleer op school, enkel de schepping.. als feit. En dat was niet de vorige eeuw.
quote:Op donderdag 20 november 2008 23:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
dat is diep triest idd.. maar dat is imho nog steeds geen vrijbrief om zo respectloos met mensen om te gaan
Als je een volwassen man tegen komt die nog in sinterklaas gelooft dan kan je daar toch ook niet serieus met diegene in discussie gaan. En ik zie geen verschil tussen een volwassen iemand die in sinterklaas gelooft en iemand die in god gelooft.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
dat is diep triest idd.. maar dat is imho nog steeds geen vrijbrief om zo respectloos met mensen om te gaan
de hele houding van Midas. In plaats van (zoals hem gevraagd werd) uit te leggen waarom volgens hem de evolutie buiten kijf staat, vond hij het nodig om opmerkingen te maken over gelovigen (waarbij hij de klassieke fout maakt om een instituut te verwarren met een geloof) die op zijn zachtst gezegd niet heul aardig warenquote:
Nouja normaal vertellen ouders als hun kinderen een aantal jaar oud zijn dat Sinterklaas een fabeltje is. Bij gelovigen gebeurt dat niet, die houden elkaars waan in stand.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:50 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Als je een volwassen man tegen komt die nog in sinterklaas gelooft dan kan je daar toch ook niet serieus met diegene in discussie gaan. En ik zie geen verschil tussen een volwassen iemand die in sinterklaas gelooft en iemand die in god gelooft.
Midas had zijn punt ook kunnen maken zonder zijn gesprekspartner belachelijk te willen maken. Hij is (zo beweert hij) een man van de wetenschap. Waarom dan daar niet op ingaan?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:50 schreef Magpie het volgende:
Wat vonden jullie dan "geloof-gebash"? Midas zei gewoon waar het op neer komt en dat goed geargumenteerd. Die christen had geen enkel goed argument en draaide er maar omheen. Hij bevestigt daarmee mijn beeld van veel christenen. En dan ook nog zijn geloof aan ons proberen op te dringen. Is dat niet respectloos?
Wat is dat nou voor argument? Hij werkt hard? Hij is daardoor respectabel?quote:Op donderdag 20 november 2008 23:47 schreef ASroma het volgende:
kreeg echt kriebels bij die houding van Midas, waarom zo'n hardwerkende (check zijn handen, een echte werker, geen gezeur) respectable man belachelijk willen maken of wel goedkoop willen scoren.
Als je die discussie niet kunt voeren, moet je een uitnodiging daarvoor ook niet aannemen. Midas begon heel sterk, maar ging de mist in toen hij zijn aandacht richtte op "de fantasie van gelovigen" in plaats van de inhoud van de discussiequote:Op donderdag 20 november 2008 23:50 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Als je een volwassen man tegen komt die nog in sinterklaas gelooft dan kan je daar toch ook niet serieus met diegene in discussie gaan. En ik zie geen verschil tussen een volwassen iemand die in sinterklaas gelooft en iemand die in god gelooft.
Laat hem maar gelukkig zijn met zijn fabeltjes en zijn boot.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:50 schreef Magpie het volgende:
Wat vonden jullie dan "geloof-gebash"? Midas zei gewoon waar het op neer komt en dat goed geargumenteerd. Die christen had geen enkel goed argument en draaide er maar omheen. Hij bevestigt daarmee mijn beeld van veel christenen. En dan ook nog zijn geloof aan ons proberen op te dringen. Is dat niet respectloos?
quote:Op donderdag 20 november 2008 23:54 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dat die reli-dweep het spoor bijster was
dat hij een achterhaalde mening heeft is verder niet ter sprake. Waar ik me aan stoorde was dat Midas iemand belachelijk maakt die op een respectable manier zijn mening verkondigt. Wat die mening inhoud is verder niet van belang, het is gewoon jammer om jezelf te verlagen tot een niveau waarbij je niet inhoudelijk op de zaak ingaat. Maar er eigenlijk alleen maar op uit bent zo grappig mogelijk over te komen en iemand eigenlijk belachelijk maakt. Jammerlijkquote:Op donderdag 20 november 2008 23:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor argument? Hij werkt hard? Hij is daardoor respectabel?
Die vent heeft gewoon een, in mijn ogen zwaar achterhaalde mening en Midas heeft net zo goed als wie dan ook het recht tegen die mening in te gaan.
Goedkoop scoren vind ik met veel geld sprookjes lopen verkondigen als zijnde de waarheid.
die houding dusquote:Op donderdag 20 november 2008 23:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Laat hem maar gelukkig zijn met zijn fabeltjes en zijn boot.
Ik vind het een vreselijk lelijke boot, gemaakt van waaibomenhout
ja wat zegt ie, de afstand tussen de zon en aarde is zo klein, daar past god niet tussen.quote:
Inderdaad, hij had er genoeg kansen, ook omdat de man met ark een beetjequote:Op donderdag 20 november 2008 23:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
Midas had zijn punt ook kunnen maken zonder zijn gesprekspartner belachelijk te willen maken. Hij is (zo beweert hij) een man van de wetenschap. Waarom dan daar niet op ingaan?
Ga wel kijken denk ik.quote:Voormalig bestuurslid van ABN Amro, Dolf van den Brink, over de fusie tussen ABN Amro en Fortis. Burgemeesters Job Cohen (Amsterdam) en Gerd Leers (Maastricht) over de wiettop. De broers Tim en Bart Grönefeld maakten een horloge dat meer dan drie ton moet kosten.
Dat heb ik ook nog meegemaakt (Gristelijke basisschool). Het christendom en de islam zijn wanstaltige bijproducten van het Jodendom; dat laatste geloof is van die drie geloven trouwens het meest ontvankelijk voor wetenschap.quote:Op donderdag 20 november 2008 23:41 schreef DrDentz het volgende:
Die christelijke man doet me terugdenken aan mn middelbare school. Ik ben zo blij dat ik al die gristen-indoctrinatie destijds doorstaan heb. Wij kregen geen evolutieleer op school, enkel de schepping.. als feit. En dat was niet de vorige eeuw.
Lekker chatten op de P&W site.quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:09 schreef Haaibaaike het volgende:
http://pauwenwitteman.vara.nl/Home.116.0.html
Waar een groot tekort aan is, en het één heeft heul niks te maken met het ander, de boel vrijgeven dus...quote:Op vrijdag 21 november 2008 23:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Witteman weer lekker kort door de bocht met politie erop af sturen...
wat een nep ding he.quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:40 schreef maril het volgende:
Dat horloge.
Kwalitatief een absolute topper, als ik het zo inschat. Het horloge oogt echter ontzettend patserig, maar zal gretig aftrek vinden onder patjepeeërs met foute miljoenen in hun achterzak. Stijlvolle luxe-horlogedragers als bankiers, advocaten en diplomaten halen echter hun neus op voor deze potsierlijke dorpsklok en zweren bij IWC, Patek-Philippe, Cartier en TAG Heuger.quote:Op zaterdag 22 november 2008 00:44 schreef henkway het volgende:
[..]
wat een nep ding he.
echt iets voor maroc loverboys
Zeker het kijken niet waard.quote:Op maandag 24 november 2008 22:32 schreef AryaMehr het volgende:
Vanavond te gast: Marcel Rözer, Nora Morales de Cortiñas, Fred Teeven, Frans van der Reijt en Renzo Martens.
Ik moest vooral aan zijn borsthaar wennen.quote:Op maandag 24 november 2008 23:14 schreef Wup het volgende:
Ik moest even aan zijn stemgeluid wennen maar Renzo Martens heeft wel een interessant verhaal.
haha, ik ben groot voorstander van borsthaar:)quote:Op maandag 24 november 2008 23:15 schreef Specularium het volgende:
Ik moest vooral aan zijn borsthaar wennen.
Ik ken hem niet goed maar hij komt nu al vervelend over.quote:Op maandag 24 november 2008 23:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Marcel Rözer is toch wel een van de meest onterechte personenen om te verschijnen op televisie. Ik vind dat werkelijk zo'n vervelende kerel, zeker 's ochtends bij ontbij-tv. Tot vandaag dacht ik dat het bij die zendtijd zou blijven... helaas.
Ik heb het item gemist, maar kwam net een interview met 'm tegen tussen de google zoekresultaten.quote:Op maandag 24 november 2008 23:21 schreef teamlead het volgende:
best schokkend dit. Aan de ene kant vind ik dat hij te ter gaat met zijn docu, aan de andere kant..... Dit is helaas wel de realiteit. Erg dubbel.
Bronquote:U zult op het IDFA applaus en bloemen krijgen. Geeft dat geen ongemakkelijk gevoel?
‘Het grote verschil tussen mijn film en die van anderen over ontwikkelingslanden, is dat al in de film zelf duidelijk wordt dat het applaus voor mij is en zij met een lege maag achterblijven. Ik ga de komende maanden heus geen hongerende kinderen opkalefateren. Het is Renzo die lachend wegloopt, niet die arme Congolezen. Daarom vind ik het een waarachtige film. Daarom is het zo’n pijnlijke film.’
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |