abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63390749
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:26 schreef FictionalFenna het volgende:
'Zullen we het woord geloven bij mij buiten laten?'

Midas
Geweldige opmerking idd .
pi_63390771
Midas
#geen
pi_63390799
Ah, dat gaat een mooie discussie worden .
pi_63390826
Kop-in-het-zand-theorie ja Midas
#geen
pi_63390852
Het is een gevoel.

pi_63390853
Die geloofsknurft weet ook niet waar ie 't over heeft . Lult maar wat in de ruimte .
pi_63390881
Zondag rustdag.
#geen
pi_63390911
Fatboy Slim!
I HATE MUSIC
pi_63390923
Zozo, Fatboy Slim bij P&W .
pi_63390984
Helaas, waar mensen zijn is godsdienst, dat is een foutje
#geen
pi_63390985
Midas is lekker aan 't trappen .
pi_63391025
"Zou u uw gesprekspartners niet beter kunnen uitkiezen?" 1-0 Midas
pi_63391032
Nee idd ik kan me niet voorstellen hoe groot god is.
#geen
pi_63391041
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
"Zou u uw gesprekspartners niet beter kunnen uitkiezen?" 1-0 Midas
#geen
pi_63391042
Hehe mooi debat, kvind Dekkers nou nog niet extreem overtuigend, beetje gefrustreerd we, ouwe vent:p

Die relifanaat is ook niet alles
pi_63391085
wat een triest figuur die midas, op die betweterige toon bah

ik geloof verder ook niet ofzo, maar die complete anti-geloof bash houding is gewoon super triest
pi_63391115
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:38 schreef ASroma het volgende:

ik geloof verder ook niet ofzo, maar die complete anti-geloof bash houding is gewoon super triest
Soms is 't goed om daar weer es ff lekker tegenin te gaan. De geloofswaanzin kan ook doorslaan....
pi_63391130
Sorry hoor, maar die reli-fanaat kwam gewoon super dom over, met z'n opmerking over de kleinste ster in ons stelsel.....

Verder bleef de discussie redelijk oppervlakkig.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:40:23 #119
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63391131
quote:

dat dus . Het woord respect is Midas blijkbaar vreemd.. valt me tegen van hem
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_63391149
quote:
ik geloof verder ook niet ofzo, maar die complete anti-geloof bash houding is gewoon super
............................
pi_63391186
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:39 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Soms is 't goed om daar weer es ff lekker tegenin te gaan. De geloofswaanzin kan ook doorslaan....
tuurlijk maar die flip die die ark heeft gebouwd komt gewoon als een sympathiek figuur over. Om dan je dan zo belachelijk daar tegenover te zetten is gewoon jammer. Dan laat je jezelf ook alleen maar kennen.
pi_63391187
Die christelijke man doet me terugdenken aan mn middelbare school. Ik ben zo blij dat ik al die gristen-indoctrinatie destijds doorstaan heb. Wij kregen geen evolutieleer op school, enkel de schepping.. als feit. En dat was niet de vorige eeuw.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:43:57 #123
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63391256
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:41 schreef DrDentz het volgende:
Die christelijke man doet me terugdenken aan mn middelbare school. Ik ben zo blij dat ik al die gristen-indoctrinatie destijds doorstaan heb. Wij kregen geen evolutieleer op school, enkel de schepping.. als feit. En dat was niet de vorige eeuw.
dat is diep triest idd.. maar dat is imho nog steeds geen vrijbrief om zo respectloos met mensen om te gaan
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_63391295
Wat vond je respectloos dan?
pi_63391368
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

dat is diep triest idd.. maar dat is imho nog steeds geen vrijbrief om zo respectloos met mensen om te gaan

kreeg echt kriebels bij die houding van Midas, waarom zo'n hardwerkende (check zijn handen, een echte werker, geen gezeur) respectable man belachelijk willen maken of wel goedkoop willen scoren. Ook dat publiek als een kuddevolk lachen. Die anti-geloof houding in Nederland slaat echt door en maar roepen over repsect dit en dat. lalalala
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 20 november 2008 @ 23:48:25 #126
862 Arcee
Look closer
pi_63391396
Evolutie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_63391474
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:43 schreef teamlead het volgende:

[..]

Als je een volwassen man tegen komt die nog in sinterklaas gelooft dan kan je daar toch ook niet serieus met diegene in discussie gaan. En ik zie geen verschil tussen een volwassen iemand die in sinterklaas gelooft en iemand die in god gelooft.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:50:40 #128
210050 Magpie
Ja, dat mag dus niet!
pi_63391485
Wat vonden jullie dan "geloof-gebash"? Midas zei gewoon waar het op neer komt en dat goed geargumenteerd. Die christen had geen enkel goed argument en draaide er maar omheen. Hij bevestigt daarmee mijn beeld van veel christenen. En dan ook nog zijn geloof aan ons proberen op te dringen. Is dat niet respectloos?
  donderdag 20 november 2008 @ 23:52:19 #129
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63391543
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:45 schreef DrDentz het volgende:
Wat vond je respectloos dan?
de hele houding van Midas. In plaats van (zoals hem gevraagd werd) uit te leggen waarom volgens hem de evolutie buiten kijf staat, vond hij het nodig om opmerkingen te maken over gelovigen (waarbij hij de klassieke fout maakt om een instituut te verwarren met een geloof) die op zijn zachtst gezegd niet heul aardig waren
pi_63391545
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:50 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Als je een volwassen man tegen komt die nog in sinterklaas gelooft dan kan je daar toch ook niet serieus met diegene in discussie gaan. En ik zie geen verschil tussen een volwassen iemand die in sinterklaas gelooft en iemand die in god gelooft.
Nouja normaal vertellen ouders als hun kinderen een aantal jaar oud zijn dat Sinterklaas een fabeltje is. Bij gelovigen gebeurt dat niet, die houden elkaars waan in stand.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:53:14 #131
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63391563
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:50 schreef Magpie het volgende:
Wat vonden jullie dan "geloof-gebash"? Midas zei gewoon waar het op neer komt en dat goed geargumenteerd. Die christen had geen enkel goed argument en draaide er maar omheen. Hij bevestigt daarmee mijn beeld van veel christenen. En dan ook nog zijn geloof aan ons proberen op te dringen. Is dat niet respectloos?
Midas had zijn punt ook kunnen maken zonder zijn gesprekspartner belachelijk te willen maken. Hij is (zo beweert hij) een man van de wetenschap. Waarom dan daar niet op ingaan?
pi_63391564
P&W vragen weer naar de bekende weg.. Lijkt me toch duidelijk dat die dame geen uitspraken gaat doen over losgeld. Vraag 't dan ook niet .
  donderdag 20 november 2008 @ 23:53:27 #133
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_63391569
Dit programma moet je echt niet in bed kijken. Wat een slaapverwekkende boel is het toch meestal

Die rap was wel hard net.
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
pi_63391570
Leers .
  donderdag 20 november 2008 @ 23:54:16 #135
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63391598
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:47 schreef ASroma het volgende:

kreeg echt kriebels bij die houding van Midas, waarom zo'n hardwerkende (check zijn handen, een echte werker, geen gezeur) respectable man belachelijk willen maken of wel goedkoop willen scoren.
Wat is dat nou voor argument? Hij werkt hard? Hij is daardoor respectabel?
Die vent heeft gewoon een, in mijn ogen zwaar achterhaalde mening en Midas heeft net zo goed als wie dan ook het recht tegen die mening in te gaan.
Goedkoop scoren vind ik met veel geld sprookjes lopen verkondigen als zijnde de waarheid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_63391601
wat een rare uitzending.
best zonde dat ik bij die eerste kerel niet gewoon afgehaakt ben...
  donderdag 20 november 2008 @ 23:54:43 #137
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63391610
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:50 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Als je die discussie niet kunt voeren, moet je een uitnodiging daarvoor ook niet aannemen. Midas begon heel sterk, maar ging de mist in toen hij zijn aandacht richtte op "de fantasie van gelovigen" in plaats van de inhoud van de discussie

Dat die reli-dweep het spoor bijster was doet daar niets aan af.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:55:39 #138
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_63391643
beetje jammer dat die dame aan het einde pas aan het woord kwam. Vond haar verhaal een stuk interessanter dan die "voorspeller"
pi_63391657
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:50 schreef Magpie het volgende:
Laat hem maar gelukkig zijn met zijn fabeltjes en zijn boot.

Ik vind het een vreselijk lelijke boot, gemaakt van waaibomenhout
pi_63391660
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:54 schreef teamlead het volgende:

[..]

Dat die reli-dweep het spoor bijster was
.
pi_63391780
Die boot torpederen.
pi_63391786
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:54 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor argument? Hij werkt hard? Hij is daardoor respectabel?
Die vent heeft gewoon een, in mijn ogen zwaar achterhaalde mening en Midas heeft net zo goed als wie dan ook het recht tegen die mening in te gaan.
Goedkoop scoren vind ik met veel geld sprookjes lopen verkondigen als zijnde de waarheid.
dat hij een achterhaalde mening heeft is verder niet ter sprake. Waar ik me aan stoorde was dat Midas iemand belachelijk maakt die op een respectable manier zijn mening verkondigt. Wat die mening inhoud is verder niet van belang, het is gewoon jammer om jezelf te verlagen tot een niveau waarbij je niet inhoudelijk op de zaak ingaat. Maar er eigenlijk alleen maar op uit bent zo grappig mogelijk over te komen en iemand eigenlijk belachelijk maakt. Jammerlijk
pi_63391810
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:56 schreef henkway het volgende:

[..]

Laat hem maar gelukkig zijn met zijn fabeltjes en zijn boot.

Ik vind het een vreselijk lelijke boot, gemaakt van waaibomenhout
die houding dus
pi_63391995
Pfff, heb me flink zitten ergeren aan die respectloze houding van Midas Dekkers. Ik ben het als christen zijnde ook niet met die Arkbouwer eens, maar die man was verder wel gewoon respectvol en zat gewoon zn verhaal te vertellen en deed niet lacherig over Dekkers.

Je neemt het aanbod als Dekkers zijnde aan om in discussie te gaan met iemand die het creationisme aanhangt. Als je bij voorbaat al weet dat je zo iemand niet serieus kan nemen (en onrespectvol/neerbuitgend er tegen gaat doen) dan moet je niet in discussie gaan. Als je discussieert moet je respect hebben voor je gesprekspartner.

En om over die lacherige sfeer in dat publiek maar niet te praten.

Die Huibers is gewoon iemand die in God gelooft (die waarschijnlijk niet eens zo anders in het leven staat als ik, ook een christen), heeft geleerd dat daarbij het creationisme hoort en heeft niet verder gekeken dan zn neus lang is. Dat is net zo erg als iemand die niet gelooft en zegt dat de evolutieleer de alomvattende waarheid is (zonder zich daarin te verdiepen, en dus niet wetende dat daar ook nog flink wat 'gaten' in zitten).
Voor de eerlijkheid in de discussie zou je tegenover die Huibers ook gewoon een atheist neer moeten zetten die onvoorwaardelijk de evolutieleer aanhangt 'omdat het zo hoort', ipv een wetenschapper. Die Huibers was geen expert in eht creationisme, die gelooft in het creationisme omdat ie in God gelooft.

Overigens zei die man hele mooie dingen, weer ik het niet mee oneens kon zijn. Alleen waren dat geen argumenten die per sé de waarheid van het creationisme aangeven of de evolutieleer uitsluiten. Hij legde gewoon het geloof uit.

Bovendien vond ik het jammer dat het aan beide kant óf de evolutie óf het geloof moest zijn. Volgens mij hoeft dat elkaar helemaal niet uit te sluiten namelijk. Verder was het dan ook geen diepgaande discussie.

[ Bericht 10% gewijzigd door marcodej op 21-11-2008 00:28:28 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_63392007
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 00:01 schreef ASroma het volgende:

[..]

die houding dus
ja wat zegt ie, de afstand tussen de zon en aarde is zo klein, daar past god niet tussen.

ja wat moet je dan zeggen??

Hij zei ook op die boot zaten alleen de kleine dinosaurussen, de grotere zijn later ontstaan door de evolutie

[ Bericht 18% gewijzigd door henkway op 21-11-2008 00:46:48 ]
pi_63393200
quote:
Op donderdag 20 november 2008 23:53 schreef teamlead het volgende:

[..]

Midas had zijn punt ook kunnen maken zonder zijn gesprekspartner belachelijk te willen maken. Hij is (zo beweert hij) een man van de wetenschap. Waarom dan daar niet op ingaan?
Inderdaad, hij had er genoeg kansen, ook omdat de man met ark een beetje
klungelig overkwam met zijn betoog. Verder leek het me wel een vriendelijke kerel.
Die Bakas had wat wetenschap betreft ook wel een mooie opmerking die er niet
echt goed uitkwam maar wel degelijk aansloot.
  vrijdag 21 november 2008 @ 01:27:36 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63393249
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_63409030
Komop zeg, die relifanaat kwam met het 'gevoel' argument. Zo iemand moet je gewoon dissen. 1-0 voor Midas.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_63417362
quote:
Voormalig bestuurslid van ABN Amro, Dolf van den Brink, over de fusie tussen ABN Amro en Fortis. Burgemeesters Job Cohen (Amsterdam) en Gerd Leers (Maastricht) over de wiettop. De broers Tim en Bart Grönefeld maakten een horloge dat meer dan drie ton moet kosten.
Ga wel kijken denk ik.
............................
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:14:48 #150
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_63417495
Van Rossem
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')