Nou vandaag dan mijn eerste 10km run. Het begon al goed want ik was mijn chip vergeten

dus ik liep onofficieel mee met de prestatie-lopers. Er waren zo'n 400 lopers schat ik in dus ik probeer tijdens de start al wat mensen in te halen en dat lukt aardig na de 1ste brug links zie ik een kopgroepje van 6 man met een fietser erbij dus ik probeer er naartoe te lopen en dat lukt aardig. Vervolgens komt er van achteruit 1 mannetje die voorop gaat lopen en ik besluit niet mee te gaan en in het groepje te blijven.
Na 1km kakt het groepje wat in en ik probeer mijn eigen tempo te lopen ik nader de man die voorop loopt met de fietser en sluit even later aan. Ineens neemt ie een buitenbocht en valt wat terug en tot mijn verbazing loop ik voorop met de fietser

Na 3km zie ik een bordje en kom door in 11:00 wat toch wel iets sneller was dan mijn schema van <40

Dan draaien we een grindpad op langs de bosbaan. Lekker nieuw vers grind maar niet heus, helemaal geen grip en kan tempo niet vasthouden, maar de mensen achter mij ook niet echt volgens mij. Dus halverwege hoor ik iemand met een hoge frequentie naderen en hij hijgt flink en samen lopen we het grindpad af. Aan het eind vragen we links of rechts en de dames wijzen links dus wij lopen stukje links maar zien geen 1 loper meer

. Ik draai me om probeer overzicht te krijgen en iedereen slaat rechtsaf

.
Mijn kompaan begint luid scheldend in het italiaans de achtervolging op het groepje wat ons ondertussen heeft ingehaald en ik kan niet achterblijven natuurlijk, dus even later weer in het 1ste groepje.
We komen bij 5km door in 19:20 en cruisen door tot 7km waarna iemand het tempo opvoert. Ik kan goed mee maar dan komt er weer een andere man die ik nog niet had gezien die ervandoor gaat. Hij neemt 15-20m en we laten m gaan. Na 8km en een beetje geeft de ene man de kop aan mij maar hij verzwakt ook en ik probeer het gat te dichten ik kom nog op 5m vlak voor de ingang van het stadion maar dan begint hij ook aan een wilde sprint en is ie niet meer te achterhalen. Toch 2de en zeer lekker gelopen. Tijd 37:59 maar dat is dus nergens geregistreerd
Achteraf jammer dat we verkeerd werden gestuurd maar een superleuke ervaring om in het 1ste groepje mee te lopen
Nu op voor Egmond waar ik eens lekker ga genieten van het parcours en op mijn gemak ga lopen