abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 december 2008 @ 22:01:28 #176
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63681019
nog niet ik ben vorige week donderdag wezen zwemmen en na 70 baantjes voelde ik het weer opkomen. Heb besloten nu tot donderdag compleet rust te houden en dan donderdag nogmaals zwemmen. Als ik het daarna nog voel, dan is het per direct naar de fysio
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_63681938
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:24 schreef computergirl het volgende:
1) ik heb tot nu toe alleen aan loopgroepen mee gedaan in een soort van cursusvorm in 6 a 8 weken. Dan is het echt wel te overzien
2) je schema aanpassen
Als ik t doe dan is te voor de gezelligheid Hardlopen is tot nu toe de enige individuele sport waarbij ik geen teamleden nodig heb om diep te gaan of om uberhaupt te gaan. Hardlopen

Komende drie dagen mag ik elke dag weer lopen, weliswaar om mn blessure op te wekken maar zelfs anderhalve minuut pijnvrij lopen is de moeite waard op dit moment
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:38:48 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_63713152
hmm, dit topic ff uit het oog verloren. Opbouwen van de conditie gaat weer lekker na 2 maanden afwezigheid. Zit alweer zonder problemen op 6 km hardlopen. Wil het uitbouwen naar een standaardrondje van 7 a 8 km, om vervolgens wat meer op tempo te gaan trainen.
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:49:14 #179
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63713506
veel (toekomstige) wereldreizigers hier trouwens
Motorbloempje, Blik en ik

Ik heb trouwens niet meer gelopen sinds de zevenheuvelen Veels te slecht weer...
The line is a dot to you!
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:58:12 #180
62913 Blik
The one and Only!
pi_63713818
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:49 schreef kepler het volgende:
veel (toekomstige) wereldreizigers hier trouwens
Motorbloempje, Blik en ik

Ik heb trouwens niet meer gelopen sinds de zevenheuvelen Veels te slecht weer...
Lichtelijk overdreven, alleen jij gaat binnenkort weg. Motorbloempje gaat wellicht over 3 a 4 jaar een keertje. En ik heb nog niet eens plannen (maar dat het gaat gebeuren is zeker)
  woensdag 3 december 2008 @ 00:10:18 #181
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63714153
*meldt ook als wereldreiziger

ik ga vanaf september waarschijnlijk uiteraard zoveel mogelijk plaatselijke hardloopwedstrijden doen en inheemse medailles scoren
  woensdag 3 december 2008 @ 10:57:25 #182
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63720041
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Lichtelijk overdreven, alleen jij gaat binnenkort weg. Motorbloempje gaat wellicht over 3 a 4 jaar een keertje. En ik heb nog niet eens plannen (maar dat het gaat gebeuren is zeker)
ow ik dacht dat jij al geweest was

Maar goed, we gaan nu wel een beetje off-topic
The line is a dot to you!
pi_63722298
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:57 schreef kepler het volgende:

[..]

ow ik dacht dat jij al geweest was

Maar goed, we gaan nu wel een beetje off-topic
niet als jullie hardlopend de wereld rondgaan

Deze week rustig aan met zondag een 10km race <40 is het doel
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_63737286
ik loop ook niet veel de laatste tijd, vorige week flink over moeten werken, dit weeknd verkouden geworden met een beetje verhoging dus even niet lopen.

Vanochtend ben ik gevallen op weg naar mijn werk (het was superglad in Adam), last van mij heup en knie.
Toch even een kort rondje op een rustig tempo.
Ik had tijdens het lopen meer last van mijn heup dan van mijn knie, maar toen ik na het lopen mijn bovenbeen wilde stretchen,....oei
pi_63738198
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:01 schreef beertenderrr het volgende:
nog niet ik ben vorige week donderdag wezen zwemmen en na 70 baantjes voelde ik het weer opkomen.
Heh, zelfs al ben ik topfit en geheel blessurevrij dan voel ik na 70 baantjes nog steeds vanalles opkomen
  donderdag 4 december 2008 @ 10:23:13 #186
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63748791
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:53 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Heh, zelfs al ben ik topfit en geheel blessurevrij dan voel ik na 70 baantjes nog steeds vanalles opkomen
haha maar dat is dan juist positief toch :p lekkere spierpijn ik voelde specifiek mijn blessure maar goed, heb een week niets gedaan, ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Heb er enorm veel zin in, voornamelijk kijk ik er naar uit dat het echt over is. Ik begin echt dik te worden, dus het wordt tijd om te rennen!
pi_63749555
Of minder te eten
pi_63751105
Zondag tijd voor de Montferlandrun. 15 klimmen en dalen, ik heb er zin in. Alleen wel verkouden, schiet dus niet op. Ga met de verkoudheid proberen rond de 1:06 te finishen.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_63761939
1.9km gelopen

Ongelofelijke pijn in m'n poten maar wat blijft dat hardlopen toch een geweldige sport Morgenmiddag drukmeting, ben benieuwd
  donderdag 4 december 2008 @ 23:16:44 #190
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_63770336
succes penishoofd op wat voor uitslag hoop je?

ik heb mijn been helaas niet kunnen testen vanavond... Gister teveel biersport gedaan waardoor ik nu niet fit was om te gaan zwemmen binnenkort dan maar gewoon een rondje lopen, kijken hoe het gaat
pi_63775527
Kreeg gisteren ook een mailtje van een via-via-kennis die dezelfde operatie had gehad en die sprak er erg luchtig over. Je gaat 15minuten onder t mes, na een uur mag je al weer weg uit het ziekenhuis waarbij hij al gewoon naar de auto kon lopen (10min lopen), nog een weekje wat rustig aan doen (3x30min lopen per dag) en nu ging hij alweer voorzichtig proberen hard te lopen.

Kortom, laat mij maar het logesyndroom hebben. Dat is beter dan not knowing. Dat zou nml. betekenen dat ik verder moet zoeken naar het echte probleem, m'n benen worden nu ook bij normaal lopen steeds aanweziger.

-edit-
Even correct ABN van gemaakt

[ Bericht 16% gewijzigd door FJD op 05-12-2008 10:02:21 ]
pi_63776749
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 08:56 schreef FJD het volgende:
Kreeg gisteren ook een mailtje van een via-via-kennis die dezelfde operatie had gehad en die sprak er erg luchtig over. Je gaat 15minuten onder t mes, na een uur mag je al weer weg uit het ziekenhuis waarbij hij al gewoon naar de auto kon lopen (10min lopen), nog een weekje wat rustig aan doen (3x30min lopen per dag) en nu ging hij alweer voorzichtig proberen hard te lopen.

Kortom, laat mij maar het logesyndroom hebben. Dat is beter dan not knowing. Ook omdat als ik het niet zou hebben ik dan alsnog door moet om te zoeken naar het echte problemen omdat ik m'n benen nu ook bij normaal lopen steeds aanweziger worden.
Laten we hopen op een "positieve " uitslag, alle succes gewenst vandaag
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_63787461
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:58 schreef superbient het volgende:
Laten we hopen op een "positieve " uitslag, alle succes gewenst vandaag
Even een kort verhaaltje dan over het ziekenhuis bezoek

Zoals bekend heb ik vorig jaar een hardloopblessure opgelopen. De verdenking hing toen al sterk op logesyndroom maar omdat ik in samenspraak met wat malloten had verzonnen dat Alpe d'Huez op de fiets moest worden bedwongen ben ik gaan fietsen en had ik nergens last van. Nu wil ik weer gaan hardlopen en al direct bleek dat de driekwart jaar rust geen verbetering had opgeleverd. Toen via de sportarts een drukmeting uit laten voeren om zekerheid te krijgen en dat was dus vandaag

Daar aangekomen zat ik in de wachtkamer en zag ik een paar keer wat mensen met slangetjes voorbij komen dus ik begon m al een beetje te knijpen. Ik mocht me omkleden (moest hardlopen dus in sportkleding) en daarna op de behandeltafel liggen. Plekje van 10 bij 20 afgeschoren (heel charming) en hoppakee de verdoving erin. Dat voel je wel maar verder niet echt pijnlijk. Toen begon de pret pas echt; de dokter pakt een naald, draait zich om om te prikken maar zegt dan "Ow wacht ik moet m'n veiligheidsbril nog opzetten" Toen begon ik m toch wel even te knijpen zullen we maar zeggen

Gelukkig bleek dat niet zo erg als ik dacht, af en toe komen er gewoon wat kleine spettertjes bloed vrij maar geen slagaderlijke bloedingen oid. Vervolgens ging er een buisje naar binnen iets wat je maar een beetje voelt en wordt de druk gemeten. 30 is de grens voor fysio/operatie en ik zat in rust op 23 oid, dat is midden/hoog. Vervolgens moest ik gaan hardlopen op de loopband. Ding wordt op hardloopstand gezet en de hellingshoek wordt omhoog gegooid en gaaan! Zul je net zien dat de klachten niet opkomen dus na 5 minuten vond de dokter het genoeg "ja laten we nu maar eens even meten dan" dus ik van de band, zonder last van m'n benen en aan de apparatuur en ik zat al tegen de 40 aan. Toen voelde de dokter nog even aan m'n benen "Zo die zijn echt keihard geworden" en toen mocht de zuster ook even voelen want dat moest ze toch echt even voelen

Naja, nu afspraak maken met de sportarts, die verwijst me naar het ziekenhuis en dan is het opereren en kan er weer hardgelopen worden. Op naar de Rotterdam Marathon

[ Bericht 36% gewijzigd door FJD op 05-12-2008 17:54:15 ]
pi_63815554
Dus die 40 geeft aan dat het inderdaad is wat je dacht? En dat kan goed verholpen worden?

Dat zou heel mooi zijn

Ik lees nu het boek 'Altijd verder' van Dolf Jansen, dat is stimulerend zeg! Maakt helemaal duidelijk wat er allemaal zo mooi is aan de loopsport. En hij heeft een prettige schrijfstijl, en veel humor.
Heb hier ook nog 'De marathonloper' liggen van Abdelkader Benali, daar word ik nu ook wel benieuwd naar.
pi_63822552
tvp
pi_63823109
Nou vandaag dan mijn eerste 10km run. Het begon al goed want ik was mijn chip vergeten dus ik liep onofficieel mee met de prestatie-lopers. Er waren zo'n 400 lopers schat ik in dus ik probeer tijdens de start al wat mensen in te halen en dat lukt aardig na de 1ste brug links zie ik een kopgroepje van 6 man met een fietser erbij dus ik probeer er naartoe te lopen en dat lukt aardig. Vervolgens komt er van achteruit 1 mannetje die voorop gaat lopen en ik besluit niet mee te gaan en in het groepje te blijven.
Na 1km kakt het groepje wat in en ik probeer mijn eigen tempo te lopen ik nader de man die voorop loopt met de fietser en sluit even later aan. Ineens neemt ie een buitenbocht en valt wat terug en tot mijn verbazing loop ik voorop met de fietser
Na 3km zie ik een bordje en kom door in 11:00 wat toch wel iets sneller was dan mijn schema van <40 Dan draaien we een grindpad op langs de bosbaan. Lekker nieuw vers grind maar niet heus, helemaal geen grip en kan tempo niet vasthouden, maar de mensen achter mij ook niet echt volgens mij. Dus halverwege hoor ik iemand met een hoge frequentie naderen en hij hijgt flink en samen lopen we het grindpad af. Aan het eind vragen we links of rechts en de dames wijzen links dus wij lopen stukje links maar zien geen 1 loper meer . Ik draai me om probeer overzicht te krijgen en iedereen slaat rechtsaf .
Mijn kompaan begint luid scheldend in het italiaans de achtervolging op het groepje wat ons ondertussen heeft ingehaald en ik kan niet achterblijven natuurlijk, dus even later weer in het 1ste groepje.
We komen bij 5km door in 19:20 en cruisen door tot 7km waarna iemand het tempo opvoert. Ik kan goed mee maar dan komt er weer een andere man die ik nog niet had gezien die ervandoor gaat. Hij neemt 15-20m en we laten m gaan. Na 8km en een beetje geeft de ene man de kop aan mij maar hij verzwakt ook en ik probeer het gat te dichten ik kom nog op 5m vlak voor de ingang van het stadion maar dan begint hij ook aan een wilde sprint en is ie niet meer te achterhalen. Toch 2de en zeer lekker gelopen. Tijd 37:59 maar dat is dus nergens geregistreerd

Achteraf jammer dat we verkeerd werden gestuurd maar een superleuke ervaring om in het 1ste groepje mee te lopen

Nu op voor Egmond waar ik eens lekker ga genieten van het parcours en op mijn gemak ga lopen
pi_63824788
Klasse
pi_63836769
Lekker tempootje!

Het was ultiem mooi loopweer vandaag trouwens, althans hier in de regio. Niet koud, weinig wind, droog, zon...
pi_63836933
Sowieso goed sportweer vandaag. Ik was fietsen, en het leek erop alsof uit alle hoeken en gaten fietsers en lopers uit hun winterslaap waren gekropen.
  maandag 8 december 2008 @ 22:21:36 #200
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_63863225
Ik kan nu 5 km achter elkaar lopen, is het mogelijk om met een normale trainingsarbeid op 22 maart een halve marathon (Venlo) te lopen?
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')