Balkenende zal wel blij met jou zijn.quote:Op maandag 17 november 2008 14:31 schreef Catch_me het volgende:
Een beetje serieuze ondernemer houdt zich aan de regels.
Waarom niet, beetje vermaak op de zaterdagmiddag.quote:Op maandag 17 november 2008 15:42 schreef Catch_me het volgende:
Vroeger werden er ook negers voor de lol gelynched op straat, zullen we dat ook maar weer invoeren dan?
Gebeurt niet. De massa is over het algemeen veels te onbekend met psychedelische middelen en vind ze maar eng, zonder rationele reden. Roken is véél en véél harder ingeburgerd.quote:Op maandag 17 november 2008 12:35 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hopelijk gaat dat ook gebeuren met het paddo-verbod e.d.
Dat werd hier inderdaad ook door een groot deel van de bevolking gedaan / goedgekeurd.quote:Op maandag 17 november 2008 15:42 schreef Catch_me het volgende:
Vroeger werden er ook negers voor de lol gelynched op straat, zullen we dat ook maar weer invoeren dan?
Leuke troll ben je, maar afijn.quote:Op maandag 17 november 2008 15:42 schreef Catch_me het volgende:
Dat. Hulde voor de ondernemers die het verbod aan hun laars durven lappen.quote:Op maandag 17 november 2008 12:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Afgezien van de hele wel/niet-roken-discussie en de noodzaak van de wetgeving vind ik deze massale burgerlijke ongehoorzaamheid alleen al prijzenswaardig.
Ja want burgerlijke ongehoorzaamheid is alleen voorbehouden aan links.quote:Op maandag 17 november 2008 16:17 schreef Catch_me het volgende:
Burgelijke ongehoorzaamheid. Dezelfde menigte die keer op keer links blijft stemmen? De mensen die dit land naar de klote helpen?
Bedankt.
De mensen die dit land naar de klote helpen zijn christelijk en zitten in de regering.quote:Op maandag 17 november 2008 16:17 schreef Catch_me het volgende:
Burgelijke ongehoorzaamheid. Dezelfde menigte die keer op keer links blijft stemmen? De mensen die dit land naar de klote helpen?
Bedankt.
Ach vervang negers door marokkanen en je komt aardig in de buurt bij de opvatting van de gemiddelde aanhanger van de meneer uit je avatar.quote:Op maandag 17 november 2008 15:42 schreef Catch_me het volgende:
quote:Op zondag 16 november 2008 23:10 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
KaNkEr
3N KlEiN WoRdJuH
mEt zOn gRoT EfEcT
3N!!!!1 hIhI LoL DuZz *OnE LuV* sToM WoRdJuH
dO3T Je hUiL3N VaN SgRiK
eN WoRdJuH
vAn 6 lEt3rS GrOt
VoR De éN En sGeLdWoRd
VoR De aNdEr d3 DoD1!111 hIhI LoL DuZz
quote:Op zondag 16 november 2008 15:42 schreef geelkuikentje het volgende:
Ik rook niet maar een rookverbod in een café/discotheek vind ik echt onzin. Maar in een restaurant is roken not done.
quote:Op maandag 17 november 2008 21:07 schreef LXIV het volgende:
In Den Bosch wordt het rookverbod vanaf heden ook massaal genegeerd. Als niet-roker zal ik deze week meerdere malen een kroeg daar bezoeken, puur om het te steunen.
Jij hebt vast niet veel vriendenquote:Op maandag 17 november 2008 19:33 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dat rookverbod bevalt me prima. Waar het kan, de rokertjes zo ver mogelijk weg drukken. Zodat ik er geen last van hoef te hebben.
Alsof het blij zijn met het rookverbod ook maar iets te maken heeft met de hoeveelheid vrienden. Als je sigaretje rookt ben je zeker stoer en heb je heul veel friendsquote:Op maandag 17 november 2008 21:32 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Jij hebt vast niet veel vrienden
Nee, gaat eerder om de manier waarop hij zich uitquote:Op maandag 17 november 2008 22:28 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Alsof het blij zijn met het rookverbod ook maar iets te maken heeft met de hoeveelheid vrienden. Als je sigaretje rookt ben je zeker stoer en heb je heul veel friends
Je bedoelt die kroegen die binnenkort gesloten zullen zijn?quote:Op maandag 17 november 2008 21:07 schreef LXIV het volgende:
In Den Bosch wordt het rookverbod vanaf heden ook massaal genegeerd. Als niet-roker zal ik deze week meerdere malen een kroeg daar bezoeken, puur om het te steunen.
quote:Op maandag 17 november 2008 22:28 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Als je sigaretje rookt ben je zeker stoer en heb je heul veel friends
Dan kunnen ze alle cafe's in de binnenstad van Den Bosch op slot doen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 06:55 schreef Emimich het volgende:
[..]
Je bedoelt die kroegen die binnenkort gesloten zullen zijn?
Waar Klink dan hoogstwaarschijnlijk niet eens zoveel problemen mee zou hebben. Lekker om 23:00 naar bed op zaterdag en zondag weer vroeg naar de kerk.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:24 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan kunnen ze alle cafe's in de binnenstad van Den Bosch op slot doen.
Ja ik zag het ook in de krant staanquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:44 schreef Kopbal het volgende:
Hier in Nijmegen mag er ook in bijna alle cafe's alweer gerookt worden.
Er was gisteren nog een bijeenkomst met 50 kroegbazen, alle 50 gingen vanaf vandaag weer de asbakken op tafel leggen.
![]()
Anti-rook lobby.
Hij komt nogal intolerant en star over. Dat bedoelde ik. Met zulk lomp gebrul maak je geen vrienden.quote:Op maandag 17 november 2008 22:28 schreef LangzaamSprinten het volgende:
[..]
Alsof het blij zijn met het rookverbod ook maar iets te maken heeft met de hoeveelheid vrienden. Als je sigaretje rookt ben je zeker stoer en heb je heul veel friends
JIj zit gewoon te trollenquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:44 schreef Catch_me het volgende:
Mooi zo zwolle ligt in de buurt
Vanmiddag maar effe buurten en kijken bij welke tenten er een asbakje op de tafel staat om ze te "verklikken"
Vergeet je niet je uniform aan te trekken?quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:44 schreef Catch_me het volgende:
Mooi zo zwolle ligt in de buurt
Vanmiddag maar effe buurten en kijken bij welke tenten er een asbakje op de tafel staat om ze te "verklikken"
In Ierland werkt het anders primaquote:Op maandag 17 november 2008 15:39 schreef Afwazig het volgende:
Er wordt al sinds het begin der tijden in café's gerookt, dat verander je echt niet zomaar even door een wet te maken. Daar hebben mensen gewoon schijt aan.
In Ierland wonen ook alleen maar mietjes.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:55 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
In Ierland werkt het anders prima
In Nederland niet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:55 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
In Ierland werkt het anders prima
Dat zal ongetwijfeld net zo'n daverend succes worden als de drooglegging in de jaren '30 in de VS.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:02 schreef kraakhelder het volgende:
Ik hoop dat sigaretten/tabak binnekort helemaal verboden worden![]()
Dus Zibb.nl beslist tegenwoordig wat goede en slechte cafés zijn?quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:05 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
In goede cafés wel. Volgens Zibb.nl
Nee, zij schreven alleen een artikel erover. Lees hierrrrrr.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:06 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dus Zibb.nl beslist tegenwoordig wat goede en slechte cafés zijn?
Dat kan ik zelf ook prima.
Het ging om de algehele mentaliteit, niet om 'goede' of 'slechte' café's.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:05 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
In goede cafés wel. Volgens Zibb.nl
De groep rokers is nu eenmaal groter in veel cafés. Een ondernemer denkt nu eenmaal gewoon aan z'n eigen portemonnee.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:18 schreef Catch_me het volgende:
Goede ondernemer ben je dan als je schijt aan je niet roker klanten heb.
Nou ben weg jongens, ik rapporteer vanavond weer
Volgens mij klopt dat niet... Kan me niet voorstellen dat er in de hele horeca meer rokers dan niet-rokers zouden zijn..quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:20 schreef Kopbal het volgende:
[..]
De groep rokers is nu eenmaal groter in veel cafés. Een ondernemer denkt nu eenmaal gewoon aan z'n eigen portemonnee.
Recht van de sterkste.
In een hoop cafés zeker wel. In de breezertenten die alleen op donderdag en zaterdag vol zitten misschien niet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:22 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet... Kan me niet voorstellen dat er in de hele horeca meer rokers dan niet-rokers zouden zijn..
quote:Nijmeegse kasteleins protesteren tegen het rookverbod
NIJMEGEN - Naar schatting vijftig Nijmeegse kasteleins, voor het merendeel van kleine cafés, zetten woensdag de asbakken weer op tafel.
Dat deden ze eerder ook al, maar vanaf morgen is officieel; in die zin dat ze een gezamenlijk protest van willen maken. Ze willen druk zetten op de gesprekken van minister Klink met koninklijke horeca Nederland. De exploitanten van kleine cafes zeggen enorme omzettverliezen te lijden sinds de invoering van het wettelijk rookverbod op 1 juli. Actieleider William Jansen verwacht een sneeuwbaleffect in Nijmegen en daarbuiten.
Ook in mijn "stamkroeg" is het aantal rokers ernstig in de minderheid. Maar alsnog vind ik het een goed plan dat er nu een strengere aanpak aan zit te komen. Het is nou eenmaal besloten dat er niet meer gerookt mag worden in de horeca, en daarmee is de kous af.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:23 schreef Kopbal het volgende:
[..]
In een hoop cafés zeker wel. In de breezertenten die alleen op donderdag en zaterdag vol zitten misschien niet.
Nou, de kous lijkt nog allerminst af.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:28 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Ook in mijn "stamkroeg" is het aantal rokers ernstig in de minderheid. Maar alsnog vind ik het een goed plan dat er nu een strengere aanpak aan zit te komen. Het is nou eenmaal besloten dat er niet meer gerookt mag worden in de horeca, en daarmee is de kous af.
quote:Klink krijgt asbak nog niet uit Bossche kroeg
dinsdag 18 november 2008 | 10:49 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 18 november 2008 | 13:24
DEN BOSCH (ANP) - De brief van minister Ab Klink (Volksgezondheid) waarin hij aankondigt overtreders van het rookverbod harder aan te pakken, jaagt voorlopig de asbak nog niet uit de Bossche horeca.
„Ik ben wel geschrokken van de harde toon”, zegt Hans van Bladel, woordvoerder van de Bossche kroegeigenaren, dinsdag in een reactie. „Klink wil zelfs stadswachten en politie inzetten bij de handhaving. Ik beraad me op deze nieuwe ontwikkelingen. Voorlopig staat de asbak nog op tafel in mijn café.”
Een meerderheid van de Bossche kroegen zet sinds maandag uit protest tegen het huidige rookverbod de asbak weer op tafel. Ze ijveren voor een ontheffing voor de kleine kroegen. „Als er geen gedoogbeleid mogelijk is, dan moet Klink ook rigoureus de zuipketen aanpakken”, aldus de woordvoerder.
Volgende week maandag bespreken de Bossche kroegeigenaren opnieuw het rookverbod
Het is ergens wel logisch dat ze de zuipketen erbij betrekken, het is hetzelfde als dat je je in een gestolen auto niet aan de maximumsnelheid hoeft te houden.quote:
quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:12 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Nee, zij schreven alleen een artikel erover. Lees hierrrrrr.
Ik begrijp je punt maar ik mis toch altijd cijfers bij dit soort beweringen "grote groep", "kleine groep", zegt allemaal niet zoveel.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:00 schreef JanusAnus het volgende:
Natuurlijk zijn er in de horeca niet meer rokers dan niet-rokers. Maar onder niet-rokers is er ook een grote groep die tegen het verbod is, en er zijn ook nog mensen die het niet kan schelen. Er blijft maar een kleine groep over die een rookvrij cafe wil. De mensen met de grootste bek over roken komen vaak zelf niet eens in de kroeg.
In het artikel staat "De omzetdaling van de horeca wordt niet veroorzaakt door het rookverbod. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)."quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:56 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
want goede cafés hebben MAAR een kwart minder omzet door het rookverbod
quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:06 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
In het artikel staat "De omzetdaling van de horeca wordt niet veroorzaakt door het rookverbod. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)."
Verder staat er " De helft van de vaderlandse topcafés laten weten dat ze de afgelopen maanden geen omzetverlies hebben geleden door het rookverbod. "
Kortom het valt allemaal wel mee.
Nee, dat komt doordat veel mensen bang zijn dat ze minder te besteden zullen hebben. Restaurants zijn ook leger dan voorheen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:09 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus de HELFT ziet wél een omzetdaling door het rookverbod?
feit is dat het niet veel zin heeft om op zaterdag uit te gaan, omdat de discotheken en cafés leeg zijn en dat is heel duidelijk gekomen door het rookverbod
Tja aan de andere kant, in een goede kroeg maakt het mij niet zoveel uit dat ik af en toe naar buiten moet voor mijn peukje, in slechte kroegen daarintegen, word ik al snel wat onrustig omdat ik geen afleiding heb en vind ik het daar kut. Survival of the fittest? Ik weet het niet want een goede kroeg is natuurlijk redelijk subjectiefquote:Op dinsdag 18 november 2008 14:09 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
dus de HELFT ziet wél een omzetdaling door het rookverbod?
feit is dat het niet veel zin heeft om op zaterdag uit te gaan, omdat de discotheken en cafés leeg zijn en dat is heel duidelijk gekomen door het rookverbod
quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:12 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Nee, dat komt doordat veel mensen bang zijn dat ze minder te besteden zullen hebben. Restaurants zijn ook leger dan voorheen.
Nee hoor, in 2003 ging het economisch ook beduidend minder en zat KHN ook steen en been te klagen dat de overheid hen dwars lag op alle fronten.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:15 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
de grootste bullshit ooit, de crisis de schuld geven van een omzetdaling in cafés, terwijl deze omzetdaling is ingezet direct na het rookverbod
Moet je misschien toch eens naar een wat "beter" café gaan. Ik zou het denk ik al niet uithouden als ik tussen allemaal junks zit die hunkeren naar hun volgende fix.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:16 schreef JoPiDo het volgende:
zaterdag was ik in een leeg café die voor het rookverbod helemaal vol stond, en het café was leeg omdat iedereen buiten stond te paffen
quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:17 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Moet je misschien toch eens naar een wat "beter" café gaan. Ik zou het denk ik al niet uithouden als ik tussen allemaal junks zit die hunkeren naar hun volgende fix.
Dat zegt allemaal niet zoveel. Het relevante aspect zijn de kroegen die niet de (financiële) middelen hebben om faciliteiten te bieden voor rokers, hetzij een rookruimte, hetzij een fatsoenlijk rokersplek buiten.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:06 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
In het artikel staat "De omzetdaling van de horeca wordt niet veroorzaakt door het rookverbod. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)."
Verder staat er " De helft van de vaderlandse topcafés laten weten dat ze de afgelopen maanden geen omzetverlies hebben geleden door het rookverbod. "
Kortom het valt allemaal wel mee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |