Je zou zeggen dat de SP en NCPN zouden moeten kunnen scoren met hun antikapitalistische ideeën, maar kennelijk (en gelukkig) trapt de kiezer niet meer in die rode fabeltjes.quote:Op zondag 16 november 2008 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
..ondanks dat het tij mee zit, ondanks dat nu klaarhelder is hoe een kleine elite de rest leegrooft en uitzuigt...
Waaruit blijkt dat Verdonk en Wilders menen de crisis beter aan te kunnen pakken dan het overheidsoptreden van de afgelopen tijd?quote:Op zondag 16 november 2008 13:18 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom denken figuren toch dat Verdonk en Wilders de crisis beter aan zouden kunnen pakken?
Is het niet glashelder dat het juist de onderklasse en middenklasse is die het hardste het gelach betaalt? Helemaal tragisch is natuurlijk dat de onderklasse van de wereld (Afrika) al helemaal de pineut is, maarja, in Nederland is tegenwoordig de communis opinio (dankzij de flutboekjes van Polman en cum suis) geworden dat Afrikanen eerder lui dan zielig zijn.
Iddquote:
Zoals het er nu uitziet heb je 4 partijen nodig om een kabinet te kunnen vormen. Iets wat op zich rampzallig kan zijn voor het beleid.quote:Op zondag 16 november 2008 13:58 schreef SeLang het volgende:
Wat vooral opvalt is de versnippering van het politieke landschap.
CDA en PvdA balanceren rond de 30, en daarnaast heb je 5 (!) partijen die tussen de 10 en 20 zitten.
Straks halen ze de SGP er ook nog bij om een meerderheid te kunnen vormenquote:Op zondag 16 november 2008 14:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet heb je 4 partijen nodig om een kabinet te kunnen vormen. Iets wat op zich rampzallig kan zijn voor het beleid.
Maar aan de andere kant slechter dan dit kabinet kan het niet snel worden
Mwah, D66 is gewoon een aanhangwagentje van de PvdA (altijd geweest). Je dus makkelijk een CDA PvdA D66 SP kabinet vormen. CDA doet toch wel mee want die kunnen relatief veel vragen terwijl de linksen dat kunnen geven omdat er toch geen gevaar is dat ze worden overstemd. Alleen de SP is mogelijk lastig. Gebrek aan realiteit e.d, niet toegerust op regeren.quote:Op zondag 16 november 2008 14:04 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet heb je 4 partijen nodig om een kabinet te kunnen vormen. Iets wat op zich rampzallig kan zijn voor het beleid.
Maar aan de andere kant slechter dan dit kabinet kan het niet snel worden
quote:Op zondag 16 november 2008 14:23 schreef SeLang het volgende:
Ach, de hoogopgeleiden zijn Nederland toch al ontvlucht vanwege de hypotheekrenteaftrek
1) Als je een huis hebt dan betaalt je die HRA zelf door de hogere belastingen. Sigaar uit eigen doos.quote:Op zondag 16 november 2008 14:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]Als hoogopgeleide (er even vanuitgaande dat die ook veel verdienen, niet altijd gezegd bij hoogopgeleide) profiteer je juist het meest van hypotheekrenteaftrek.
Waarom zou je dat ontvluchten ?
Dat zou echt een ramp worden....quote:Op zondag 16 november 2008 14:11 schreef Adelante het volgende:
[..]
Straks halen ze de SGP er ook nog bij om een meerderheid te kunnen vormen
Ach, een kabinet VVD, PVV, TON, CDA valt waarschijnlijk al voordat het beedigd isquote:Op zondag 16 november 2008 13:06 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
Goed nieuws![]()
Minpuntje: ondanks dat het tij mee zit, ondanks dat nu klaarhelder is hoe een kleine elite de rest leegrooft en uitzuigt, kent Nederland nog steeds een rechtse meerderheid en vormt TON+PVV nog steeds 15% van het electoraat. Zo hardnekkig is dus de steun voor die partijen geworden, dat men zelfs in tijden van economische crisis er vast aan blijft houden.
President?quote:Op zondag 16 november 2008 15:38 schreef Ixnay het volgende:
SP kreeg veel stemmen dankzij Jan maar dat is nu voorbij.
D66 gaat verassend omhoog.
En Plasterk moet MP worden. De eerste atheïstische president.
Mwa, beetje kip en het ei verhaal, maar ben in een goede bui dus geef je voor het moment wel gelijk.quote:1) Als je een huis hebt dan betaalt je die HRA zelf door de hogere belastingen. Sigaar uit eigen doos.
Ik meen me te herinneren dat jij in de UK woont ? Heb daar wel eens bij zo 'n makelaar in de winkelruit gekeken naar de te koop staande huizen, maar volgens mij zijn huizen daar wel duurder hoor ? Ik denk niet zozeer dat de huizenprijzen zo hoog zijn door de HRA maar meer door het te kleine aantal huizen op de markt.quote:2) Door de HRA zijn de huizenprijzen in NL veel hoger dan in het buitenland. Je betaalt dus veel teveel voor een huis, in ruil voor een subsidie op betaalde rente. Is dat een goede deal?
quote:3) Huizen zijn historisch gezien geen goede investering (houden net inflatie bij) dus je wilt geen kapitaal in een huis hebben zitten.
Vooropgesteld.....banken lenen een paraplu en vragen hem terug als het regentquote:Dat is dood geld. Je wilt dus huren. Maar als huurder wordt je genaaid want je moet de HRA betalen voor de huizenbezitters, die op hun beurt weer teveel hebben betaald voor hun huis in ruil voor subsidie. De enige die uiteindelijk profiteert zijn de banken.
Emigreren vanwege een belastingregeltje vind ik persoonelijk de verkeerde reden maar goed. De hoger betaalden profiteren nog steeds het meest. Als de HRA wordt afgeschaft naai je die ook niet maar naai je in feite de grote massa die enerzijds geen huis kan kopen omdat door het speeltje van hogeropgeleiden (de HRA) de huizen te duur zijn, maar anderzijds geen recht op huurtoeslag hebben omdat ze een net iets te hoog inkomen hebben.quote:Kortom, HRA is een gedrocht waardoor iedereen wordt genaaid behalve de banken. Vandaar dat hoogopgeleiden massaal de HRA ontvluchten en in het buitenland gaan wonen.
Alsof je het zelf kiest.quote:Op zondag 16 november 2008 15:39 schreef Klopkoek het volgende:
Hier legt Den Uyl uit waarom hij een atheist is geworden.
In zijn geval is het de tweede wereldoorlog geweest die hem van de twijfel afhielp.quote:Op zondag 16 november 2008 16:40 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Alsof je het zelf kiest.
"Laat ik eens gaan geloven dat god niet bestaat."
3... 2... 1... Ja! Ik geloof het!
Same here.quote:Op zondag 16 november 2008 17:29 schreef Microtechs het volgende:
Er is echt ook geen een partij voor mij
Neuh, een kiesdrempel is zo in te voeren. In de Grondwet staat alleen dat de Tweede Kamer 150 zetels heeft en dat de zetels via evenredige vertegenwoordiging verdeeld moeten worden. Sterker nog, voor de Tweede-Kamerverkiezingen is er al een kiesdrempel. Een vrij lage drempel, dat wel, 0,666666%. Net zo hoog als de kiesdeler. Hadden we die niet gehad, dan was Marco Pastors nu Tweede-Kamerlid voor EénNL geweest.quote:Op zondag 16 november 2008 14:16 schreef qonmann het volgende:
Nederland wordt steeds onregeerbaarder met zoveel partijen, tijd voor een kiesdrempel zoals in Duitsland, helaas moet daarvoor de grondwet gewijzigd worden, dus zullen we voor eeuwig opgescheept zitten met dit stelsel.
En het CDA had er zelfs 54 in de jaren '80 en '90. De huidige situatie begint een beetje te lijken op die in '71/'72. Toen hadden we ook 6 partijen met 10 of meer zetels.quote:Ooit had de KVP in zijn eentje 50 zetels..
Op welke partij moet je dan stemmen?quote:Op zondag 16 november 2008 16:09 schreef SchoppenKoning het volgende:
Deze peilingen zijn eens te meer een goede reden om op de partij te stemmen die zorgt dat er een minder grote verantwoordelijkheid bij de overheid komt te liggen.
Hoe wil je in godsnaam een regeerakkoord uit gaan voeren wat van de concessies aan elkaar hangt als je er vergif op kan innemen dat er over 4 jaar een compleet ander kabinet zit wat het liefst de hele zaak wil terugdraaien. Dis als je dan al de mazzel hebt dat het tegen die tijd niet is omgevallen.
idd ja, de SP hoort daar van te profiteren maar dat gebeurt weinig omdat de SP de ervaring nog mist. De SP is meer gebaat bij intellectuelen die de PVDA wel heeft denk ik soms.quote:Op zondag 16 november 2008 16:42 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk dat PvdA steeds meer van links naar midden zal gaan. Straks is het een soort CDA maar dan minder gelovig.
De SP zou inderdaad moeten profiteren. Maar de SP zonder Marijnissen is niet echt de SP die we altijd gehad hebben.quote:Op zondag 16 november 2008 19:20 schreef Verluste het volgende:
[..]
idd ja, de SP hoort daar van te profiteren maar dat gebeurt weinig omdat de SP de ervaring nog mist. De SP is meer gebaat bij intellectuelen die de PVDA wel heeft denk ik soms.
Ik zou het ook niet weten. Waarschijnlijk ga ik VVD of D66 stemmen, maar dat heeft meer te maken dat ik niet stemmen geen optie vind en dan maar de minst slechte optie kies. Met verschillende VVD standpunten kan ik helemaal niks, en D66 zie ik als de partij die leuke theoretische oplossingen bedenkt maar ze door een gebrek aan daadkracht niet kan waarmaken.quote:Op zondag 16 november 2008 19:16 schreef Verluste het volgende:
[..]
Op welke partij moet je dan stemmen?
VVD? Onder de VVD is de overheid alleen maar gegroeid en is ver van hun ideologie verwijderd geraakt
PVV? De belangen en bedoelingen van de PVV zijn zeer dubieus
Verdonk? Zelfde dilemma als de LPF, het gaat niet om de inhoud maar om de persoon
D66? hier zou ik mijn stem nog het liefste aan toevertrouwen, al zou ik minder grote verantwoordelijkheid bij de overheid willen leggen.
Freudiaanse verschrijving?quote:Op zondag 16 november 2008 13:18 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom denken figuren toch dat Verdonk en Wilders de crisis beter aan zouden kunnen pakken?
Is het niet glashelder dat het juist de onderklasse en middenklasse is die het hardste het gelach betaalt?
We kunnen het erop houden dat deze mensen andere keuzen maken dan de opbouw van hun samenlevingen en dat sommigen het wel erg handig vinden maar steeds de beschuldigende vinger en de bedelende hand naar Europa uit te blijven steken. China werd zonder ontwikkelingshulp tot grootmacht. Misschien kan het als een rolmodel voor Afrika functionerenquote:Helemaal tragisch is natuurlijk dat de onderklasse van de wereld (Afrika) al helemaal de pineut is, maarja, in Nederland is tegenwoordig de communis opinio (dankzij de flutboekjes van Polman en cum suis) geworden dat Afrikanen eerder lui dan zielig zijn.
En wat dacht je van de stemmers op VVD, ToN en PVV?quote:Op zondag 16 november 2008 19:47 schreef Clara het volgende:
Maar wat heeft Afrika te maken met de peilingenwinst van de PvdA behalve dat in Nederland wonende Noordafrikanen nogal eens vanuit cliëntelistische motieven voor de PvdA lijken te stemmen?
Weer zo'n losse flodder die je niet hard kan maken.quote:Op zondag 16 november 2008 23:10 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
En wat dacht je van de stemmers op VVD, ToN en PVV?
Alsof die niet uit racistische motieven rechts stemmen.
quote:Op zondag 16 november 2008 17:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Same here.
Bijna elke partij is wel door linkse ideologie in een of andere vorm aangetast.
Bijvoorbeeld VVD is voor HRA (= linkse subsidie)
TON en PVV zijn tegen immigratie (= eigen arbeidersproletariaat beschermen)
etc
Maar ik woon toch niet meer in NL en waar ik nu woon heb ik geen stemrecht, dus politiek is voor mij meer een soort van amusement
Nee, den Uyl hing hele ander denkbeelden aan......quote:Op zondag 16 november 2008 15:39 schreef Klopkoek het volgende:
Den Uyl was ten tijde van zijn premierschap ook een atheist trouwens.
Persoonlijke aanvalquote:Op maandag 17 november 2008 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, den Uyl hing hele ander denkbeelden aan......
Het kan wel als een barriere dienen voor nieuwe partijen. SP, de voorlopers van GroenLinks en de voorlopers van de ChristenUnie zouden met een dergelijke barriere - in ieder geval aanvankelijk - niet in de Kamer zijn verkozen. PvdD en SGP zouden uberhaupt nooit in de Kamer zijn verkozen, en zelfs D66 zou bij haar eerste deelname een twijfelgeval zijn geweest. Een kiesdrempel vereist een behoorlijke achterban en armslag tot politieke mobilisatie, iets dat voor politieke outsiders vrijwel onbegonnen werk is.quote:Op zondag 16 november 2008 18:47 schreef freako het volgende:
Zo veel voegt een kiesdrempel ook niet toe. Een drempel van 5% betekent dat volgens deze peiling ChristenUnie, Partij voor de Dieren en SGP uit de Kamer verdwijnen, en dat Verdonk het moeilijk gaat krijgen. Mocht zo'n drempel ingevoerd worden, dan kun je er donder op zeggen dat ChristenUnie en SGP samen een lijst in gaan dienen, en dat Marianne Thieme zich aansluit bij GroenLinks. Netto-effect: 0.
Nare man was het ookquote:Op maandag 17 november 2008 19:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, den Uyl hing hele ander denkbeelden aan......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |