abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 april 2006 @ 20:51:14 #241
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_36560322
Weer een jaar verder. Waar ik het een jaar geleden al had over de verschillende dingen die in mijn leven aan de hand waren heb ik het dit jaar nog veel drukker. Ondertussen ben ik weer terug in het dorp waar ik jou heb gekregen en waar je je leven hebt geleden.

Een eigen huis waar jij het heel erg naar je zin zou kunnen hebben. Om de hoek van het bergje waar je zo trots op stonds in je laatste tijd bij ons. Ik heb nog steeds niks te klagen over mijn leven. Zelfs nog minder dan de vorige keer. Ik heb dus die twee nieuwe katten en ik ben daar ontzettend blij mee. Maar hoe hard het ook klinkt is dat niet hetzelfde.

Ik mis je iedere keer weer en eens in de zoveel tijd zie ik jou nog steeds lopen. Ik kijk nog eens beter en zie dat het een andere hoogbejaarde Golden is. Gelukkig aan de ene kant (Ik zou wat gemist hebben namelijk) maar aan de andere kant maakt mijn hart iedere keer weer een sprongetje. Nog steeds loop ik rond mijn verjaardag aan je te denken. Ik heb gisteren bij het verhuizen met een traan in mijn oog de foto's opgehangen op een mooie plek in het nieuwe huis. Misschien ga ik dat nog wel verplaatsen zodat je foto's ongeveer hangen op de plek waar jouw mand zou hebben gestaan.

Ik mis je, en ik denk dat ik dat altijd blijf doen.

Ik heb in mijn huidige huis nog geen internetverbinding om de traditie van hier posten vol te houden rond een uurtje of 0.00. Ik heb gisterenavond voor ik doodvermoeid in slaap viel wel heel veel aan je moeten denken. En het is suf maar ik kan er niks aan doen. Sorry dat deze post zo laat komt
pi_36564123
Heel veel sterkte.

Mijn hond heb ik bewust niet laten inslapen. Gewoon wachten tot de dag er is, uiteindelijk is hij 18 geworden. Zo'n laatste week zou me echt slopen als je dat weet. Dan heb ik liever dat het zomaar opeens voorbij is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_36565506
quote:
Op maandag 25 maart 2002 22:46 schreef Knut het volgende:
Knut, heb net de foto bekeken: je hond ziet er inderdaad ontzettend lief en trouw uit. Een soort golden retriever/labrador mix is ie?
Ik heb nooit een hond gehad. Wel altijd een gewild. Durf er niet goed aan te beginnen, juist omdat ik bang ben er een beste vriend in te vinden, en die dieren leven maar een decennium of zo. En dat verdriet zoals Knut nu mee moet leven...weet niet of ik dat aan zou kunnen.

Maar Knut, je moet maar zo denken, zoals the saying goes,

"BETTER TO HAVE LOVED & LOST THAN TO NOT HAVE LOVED AT ALL". En zo is het.
  zondag 2 april 2006 @ 00:40:31 #244
34156 Mirage
Smile !!!
pi_36566097
Ai knut, dit is ontzettend moeilijk altijd...
Ik heb het zelf ook een paar keer mee moeten maken..
heb jij al besloten of je erbij wil blijven of niet ?

woorden die mijn zoontje van 6 tegen zijn vader zei toen vorige week zijn opa overleed...
"het is wel heel zielig, maar je moet niet verdrietig zijn hoor. Je moet wel huilen, maar hij gaat toch niet weheg ? Hij zit toch gewoon in je hartje als je aan hem denkt ?
En ook kan hij nu vliegen. Hier op aarde kunnen wij niet alles, maar als je naar de maan en de sterren gaat dan kan je wel alles. Dan kan je ook vliegen.
En dan wordt je blij.

Je mag daar ook wachten op je kindjes of je papa of mama en dan kan je samen alles doen wat je wil. Want je kan daar echt alles wat je wil
."

Tegen jou zou hij waarschijnlijk gezegd hebben dat er honderd duizend hondebotjes en tennisballen op jouw trouwe vriend wachten.

Voor jou is het moeilijk, voor hem ongetwijfeld het beste.
Hij heeft voor zover ik kan zien een heel fijn thuis gehad. Geef hem een dikke knuffel van mij !

edit: ik zie nu pas de data
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 2 april 2006 @ 13:53:54 #245
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36575811
Sterkte Knut
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 2 april 2006 @ 14:06:42 #246
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36576165
quote:
Op zondag 2 april 2006 00:21 schreef Walrik het volgende:

[..]

Knut, heb net de foto bekeken: je hond ziet er inderdaad ontzettend lief en trouw uit. Een soort golden retriever/labrador mix is ie?
Ik heb nooit een hond gehad. Wel altijd een gewild. Durf er niet goed aan te beginnen, juist omdat ik bang ben er een beste vriend in te vinden, en die dieren leven maar een decennium of zo. En dat verdriet zoals Knut nu mee moet leven...weet niet of ik dat aan zou kunnen.

Maar Knut, je moet maar zo denken, zoals the saying goes,

"BETTER TO HAVE LOVED & LOST THAN TO NOT HAVE LOVED AT ALL". En zo is het.
zo is het idd. Wat een mooi herdenkingstopic is dit geworden, ik heb er een brok van in m'n strot gekregen.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 6 april 2006 @ 14:11:53 #247
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36707293
Sterkte Knut!

Huisdieren leven veels te kort..

edit : 4 jaar te laat..
pi_36707360
Mijn hondje stierf al met 9...
ze at al een week slecht en sliep erg veel, totaal geen energie meer terwijl het een heel energiek hondje was.
Ze is toen ongemerkt naar boven gegaan om op mijn bed te sterven...
Heb nu wel een schat van een hondje dat inmiddels alweer 2 jaar oud is, maar als ik terug denk krijg ik weer een brok in mijn keel.

Veel sterke!
  donderdag 6 april 2006 @ 14:16:39 #249
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_36707450
Ik krijg trouwens tranen in mijn ogen bij het lezen van alle reacties..
pi_36739081
Knut, respect voor je topic om je hond te herdenken.
Ook ik heb een golden gehad (14 jaar) die met mij veel vreugde maar ook verdriet heeft gedeeld. Ze is bij mij thuis, met haar kop in mijn handen ingeslapen. Nooit zal ik haar vergeten, iedere dag denk ik nog aan haar!

Inmiddels 4 jaar later ben ik toch weer begonnen aan een nieuwe hond. Toch weer een golden omdat het gewoon de hond is die bij me past. Deze keer een reu, om zeker te zijn dat ik geen vergelijking ging maken. Maar dat is nooit gebeurd, iedere hond is uniek en geen enkele hond kan een andere vervangen. Wel beleef ik veel plezier aan mijn nieuwe vriend en zie ik vooral veel leuke dingen van vroeger terug. Als je situatie het toelaat, denk eens over een andere hond, je zal zien dat het je goed doet en dat je daardoor de andere hond zeker niet te kort doet of hem zal vergeten.

Pedro

Als je dieren leert kennen zie je pas dat mensen beesten zijn!
pi_36745942
quote:
Op zondag 2 april 2006 00:40 schreef Mirage het volgende:
woorden die mijn zoontje van 6 tegen zijn vader zei toen vorige week zijn opa overleed...
"het is wel heel zielig, maar je moet niet verdrietig zijn hoor. Je moet wel huilen, maar hij gaat toch niet weheg ? Hij zit toch gewoon in je hartje als je aan hem denkt ?
En ook kan hij nu vliegen. Hier op aarde kunnen wij niet alles, maar als je naar de maan en de sterren gaat dan kan je wel alles. Dan kan je ook vliegen.
En dan wordt je blij.
."
Wat cute

Mooi verwoord knut!
Nog steeds sterkte ermee, sommige dingen vergeet je nooit meer.
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:04:17 #252
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_36746944
Sterkte Knut !
Wat zijn we aan het doen ???
  vrijdag 7 april 2006 @ 23:37:28 #253
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_36754612
Ik zal niet vaak zeggen dat een topic me raakt, maar bij dit topic moest ik toch even slikken. Ik het één keer meegemaakt dat we een hond hebben moeten laten inslapen en vond ik al moeilijk, alhoewel mijn band met die hond niet zo hecht was. Hij was al een paar jaar oud toen hij bij ons kwam en op de één of andere manier ben ik nooit echt diep aan hem gehecht geraakt. Maar als ik er aan denk dat ik mijn "huidige" hond ga verliezen... Afschuwelijke gedachte. Ik kan me de dag nog herinneren dat we hem gingen halen als puppie van acht weken en eigenlijk alle memorabele momenten die er tussenzaten tot de acht-en-een-half jaar die hij nu is. Ik ben na het lezen van dit topic toen straks maar even bij hem gaan zitten en toen hij me met zijn bruine ogen aankeek, z'n pootje op m'n knie legde, over mijn hand likte... Damned, ik schoot echt vol.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 8 april 2006 @ 02:35:53 #254
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36757875
honden
Afscheid nemen van ze
pi_36759562
lees niet alles, heb ook net een hond moeten laten inslapen..

maar bedenk wel iets, je kunt gelukkig voor het dier het lijden zo min mogelijk houden, dat is ook een teken van liefde voor het dier!

en believe me, het gat zal kleiner worden

/edit zie nu ook pas de data... maja dan klopt nog wel wat ik zeg
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:30:39 #256
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_36868642
Ik moest huilen van dit topic

Ik wens je heel,heel,heel erg veel sterkte. Alsnog.Ook al is het topic zo oud. Je blijft je maatje altijd missen. Sterkte knut

[ Bericht 17% gewijzigd door Zwaffel op 11-04-2006 21:59:16 ]
  Admin zondag 1 april 2012 @ 09:58:14 #257
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_109755310
kick
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 1 april 2012 @ 10:03:25 #258
2738 Knut
Loyal Dog
pi_109755372
Hoi Roald,

Het is ondertussen tien jaar geleden dat je rustig in slaap viel. Zes jaar geleden heb ik voor het laatst in dit topic gepost. Er is ondertussen nogal wat veranderd in die zes jaar. Ik heb twee geweldige kinderen die ik graag met je had laten spelen. Ik had graag de tijd zo gehad dat je inderdaad dit soort mooie dingen mee kon maken.

Ik ben gelukkig, erg gelukkig zelfs maar ik mis je nog steeds. Een stukje pijn dat weliswaar minder scherp is geworden over de jaren maar de pijn gaat niet weg. Ik zit met meewoed te kijken naar puppys die op je lijken die hier door de wijk heenlopen. Ik denk met een traan in mijn ogen aan je terug als ik weer eens bij ons oude huis achter sta. Ik zie nog voor me hoe je door alles heen gelopen bent daar hoe je de ballen kwijtraakte en hoe je zo trots op dat bergje was geklommen.

Ik lees met regelmaat mijn verhalen hier terug, ik doe dit ondertussen niet meer terwijl de tranen over mijn wangen lopen maar met een trieste glimlach op mijn gezicht, je hebt me zoveel gegeven in de jaren dat je bij me bent geweest. Ik had zo graag wat meer terug gegeven,

Ik hou nog steeds van je lief beest.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_109755521
Op verzoek verwijderd.

[ Bericht 94% gewijzigd door Felixa op 01-04-2012 11:31:12 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_109756895
Lieverd ik huil met je mee nu, dikke tranen, maar ook dankbaar voor de mooie jaren die we met hem gehad hebben, he really was a good dog.
pi_109757096
'Als leven lijden wordt, komt de dood als een verlossing'.

Lieve Knut. Ik weet exact hoe jij je destijds moest voelen. Ik heb 'mijn' hondje twee weken voor Kerst moeten laten inslapen. Het beestje was zestien jaar, en mentaal was hij soms net een puppie, maar zijn lijfje liet hem in de steek. Hij kreeg een opgezette prostaat, en plaste puur bloed. We wisten als gezin dat het moment daar was. En er is nooit een 'juist' moment om afscheid te nemen van je vriendje. Nooit.

Het was een vrijdagavond, toen we met ons hondje naar de dierenarts gingen. Het vlammetje in zijn ogen was opgebrand. Hij is in mijn moeder's armen ingeslapen, en ik heb geschreeuwd en gehuild in die kamer. Ons hondje.. Ik heb mijn vader nog nooit zien huilen, maar dat was de eerste keer. Mijn vader heeft me vastgepakt, en fluisterde zacht: 'Ik had drie kinderen. Twee dochters, en een zoontje'. Zo heeft mijn vader dat altijd ervaren. Ons leven als gezin, ons wereldje, hebben we al die jaren aangepast aan ons hondje. Op vakanties moest de hond mee kunnen, anders gingen we niet.

Mijn zusje en ik zijn groot geworden met hem, en we konden lezen en schrijven met hem. We hebben als gezin ontzettend veel van hem geleerd, bewust en onbewust. Zijn taak zat er op, in ons gezin.

We hebben hem laten cremeren, en toen hij daar zo bijzonder mooi lag opgebaard, heb ik onderstaand gedichtje voor gelezen.

Als twee bruine ogen vragen,
Help me, want ik voel me niet zo fijn.
Mag je dan, omdat je voelt, dit is het einde..
Egoistisch zijn?

Als je van de dokter hoort,
Dit komt nooit meer goed.
En hij krijgt steeds meer pijn.
Mag je dan, omdat je hem niet wilt missen..
Egoistisch zijn?

Als twee lieve bruine ogen zich sluiten gaan, voorgoed.
En je zonder hem naar huis toe moet.
Met zijn riempje in je hand en een hart vol pijn.
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoistisch zijn.

Vele jaren was hij bij ons,
Elke dag samen was een feest.
En in al die jaren, is hij zelf niet een keer..
Egoistisch geweest.

Ik heb - midden in het zonnetje, het mooiste plekje in mijn appartement - een kleine urn staan, met daarin een beetje as van hem. Daarnaast staat een foto van hem, van de laatste dagen dat hij er was. Hij was een schat van een hond, die mij veel over het leven heeft geleerd. En ook al heb ik nu zelf twee lieve honden.. Hij is nooit vervangbaar. En hij heeft een heel bijzonder plaatsje in mijn hart veroverd.

Knut, een hele warme, liefdevolle knuffel. Mocht je er nog behoefte aan hebben om er over te willen praten, staat mijn PM-box voor je open. :)
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_109757160
Sorry, ik had helemaal niet naar de datum van de OP gekeken. :@ Daarom hier en daar mijn post een beetje aangepast.
Dear People of the World. I don't mean to sound slutty, but please use me whenever you want. Sincerely, Grammar.
pi_109757385
:'(

Huisdieren zijn de beste homies. Ik mis mijn kat nog iedere dag.

Lief Knut, dat je na zoveel jaar nog met zoveel liefde aan je hond terugdenkt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_109758835
Wat een mooi en ontroerend berichtje.

Ik heb 3 weken geleden te horen gekregen dat mijn hond van net 8 jaar hartfalen heeft, ik ben nu blij met iedere extra dag.
Maar oh wat zie ik op tegen "het" moment :'(
  zondag 1 april 2012 @ 12:40:33 #265
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
  zondag 1 april 2012 @ 14:15:11 #266
370681 Prins_Eerlijk
Burchtblijver
pi_109762357
Daarom (nou ja, niet alleen daarom, smerige leugenaar :')) neem ik dus ook geen hond of kat.

Sterkte.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_109762913
Eigenlijk snap ik dit soort topics pas sinds hier thuis ook een hond rondloopt. Gelukkig heeft die nog een hoop jaren te gaan.
  zondag 1 april 2012 @ 17:13:48 #268
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_109770069
Knutje :* :* :*

Ik was lichtelijk verbaasd, dit topic.. actief... Toch eens kijken, ik lees de OP, ik denk.. Ja, 10 jaar...
10 jaar geleden, dat we samen zaten te janken achter onze pc om en voor Roald.
Het gemis blijft, dat merk ik ook.. en heel soms kost het wel wat tranen.

Ik weet zeker dat Roald tof was geweest met je kids (kolere.. tijd gaat hard!!! 2kids joh!!)
En als ie het voor het kiezen had gehad, had hij gekozen voor het eeuwige leven. Wat was Roald gek met jou en jij met hem!

Vandaag toch een beetje Roald dag!

:* :* :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door dolfina-chica op 01-04-2012 17:58:10 ]
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_144915464
Daar zit ik dan, het is ondertussen 12 jaar na de orginele openingspost, 12 jaar waarin zoveel veranderd is.

Vandaag is toch wel weer een beetje bijzonder, of eigenlijk, gisteren was toch een beetje bijzonder. Gisteren is Voljin bij ons komen wonen. Voljin, de 7 weken oude golden retriever.

Niet voor mezelf, al vind ik het wel heel erg fijn, maar vooral voor mijn kinderen, om hun hetzelfde plezier te geven als jij mij gegeven hebt. Ik denk nog steeds met regelmaat aan je Roald alle pijn is ondertussen weg, het zijn alleen nog maar goede gevoelens, blije gevoelens. En hopelijk krijgen we die straks ook met Voljin!

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  Admin vrijdag 26 september 2014 @ 08:13:07 #270
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_144915497
Ik moest hieraan denken toen ik de foto's op Facebook zag.

Het wordt een mooi nieuw hoofdstuk. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 26 september 2014 @ 08:17:46 #271
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_144915536
Wat een poepie. Wij hebben onze hond in mei moeten laten inslapen. Ziekte van Cushing. Ze was 11. Je komt er nooit echt overheen, al was het volgens mij wat ze zelf het liefste wilde. Ze kon amper meer staan en die blik in haar ogen... Op weg naar de dierenarts zat ze rechtop achterin en keek rond, alsof ze wist dat het haar laatste ritje was en ze alles nog een keer wilde bekijken.

Onze kat bleef achter en gedroeg zich duidelijk alsof ze eenzaam was. We hebben er dus twee kittens bij genomen voor haar. En dat heeft geholpen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 26 september 2014 @ 08:22:52 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_144915594
D'awww O+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_144915657
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:08 schreef Knut het volgende:
Daar zit ik dan, het is ondertussen 12 jaar na de orginele openingspost, 12 jaar waarin zoveel veranderd is.

Vandaag is toch wel weer een beetje bijzonder, of eigenlijk, gisteren was toch een beetje bijzonder. Gisteren is Voljin bij ons komen wonen. Voljin, de 7 weken oude golden retriever.

Niet voor mezelf, al vind ik het wel heel erg fijn, maar vooral voor mijn kinderen, om hun hetzelfde plezier te geven als jij mij gegeven hebt. Ik denk nog steeds met regelmaat aan je Roald alle pijn is ondertussen weg, het zijn alleen nog maar goede gevoelens, blije gevoelens. En hopelijk krijgen we die straks ook met Voljin!

[ afbeelding ]
Cool! Lieve pup! O+
Vriend voor het leven
pi_144915835
Ach, wat goed zeg.
Ik herinner je eerste post als gisteren. Daar hield ik het niet bij droog.

Veel plezier met jullie nieuwe viervoeter :)
  vrijdag 26 september 2014 @ 09:54:52 #275
365231 Fera
Fire & Blood
pi_144917137
quote:

[ afbeelding ]
Awww, wat een schat. O+ Hij doet me zo denken aan mijn Golden als pup. :@

Tevens wat tranen gelaten door een aantal posts in dit topic. Deed me denken aan de Labrador die ik sinds mijn vierde levensjaar had en waar ik mee ben opgegroeid. Inmiddels ben ik bijna 23 en is ze al bijna 6 jaar overleden. Ik mis haar nog elke dag, ondanks dat ik inmiddels weer een hond heb. ;(

Wel heel bijzonder dat er nog steeds updates komen in dit topic. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_144919385
;(

Veel plezier met de nieuwe hond O+ cute.
pi_144919549
Zo, dit is pas een topickick zeg.

Maar wel O+
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:35:05 #278
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144919571
quote:

[ afbeelding ]
Wie is wie? B-).

Cool beest en cool topic zo :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144920049
Liefde is toch wel een geweldig iets. Als je 1 kind hebt, kun je je niet voorstellen dat je nogmaals zoveel liefde op kan brengen als er een tweede kind in je leven komt. Er is gewoon nog genoeg plek in je hart over om nogmaals zoveel liefde voor een mensje of dier te voelen zonder dat er plek afgenomen wordt van je eerste liefde.

Roald zal altijd zijn plekkie in jouw (en ons) hart houden. Ook bij mij liepen de tranen over mijn wangen toen ik dit topic weer doorlas.

Maar dit nieuwe mormeltje is ook weer geweldig. Toen ik hem gisteren voor het eerst zag, en zag hoe hij vol vertrouwen bij jullie was en hoe hij naar jullie keek was het gewoon goed.

Welkom lieve Voljin, we gaan allemaal van je houden.
  vrijdag 26 september 2014 @ 13:41:07 #280
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_144923079
Edit: doe eens normaal.

[ Bericht 45% gewijzigd door Snakey op 26-09-2014 14:48:27 ]
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')