Precies 12 jaar geleden kreeg ik hem. Ik werd bijna 11. Ik had na jaren zeuren mijn zin gekregen. Ik kreeg een hond!!
Ik kon mijn lol niet op. Er toen nog niet bij stilstaand dat ik hem ooit kwijt zou raken. Ik zou die lieve kop op een gegeven moment niet meer zien.
Mijn moeder zei : "Hij is van jou. Je hoeft alleen maar van hem te houden."
Heb nooit begrepen waarom ze dat zei. Tot op de dag van vandaag. Maandag aanstaande 2 paasdag en ook mijn verjaardag. Dat is de dag die ik nooit vergeten zal. Ik ga dan met mijn hondje voor de laatste keer naar het strand. Ik ga voor de laatste keer ontroerd kijken als ik hem s'ochtends naar me toe zie lopen.
In de loop der jaren is het lieve dier ouder geworden zijn lichaam ging achteruit. Hij werd een beetje dement en zag dingen niet meer zo goed.
Ik heb me hier jarenlang stil voor gehouden. Ik heb niks gezien. Tot vandaag. Hij moest voor een controle naar de dierenarts. Kijken of de medicijnen nu wel aansloegen.
Niet dus. Ik heb de beslissing moeten nemen om hem in te laten slapen. Ik heb 2e paasdag gekozen omdat ik die dag ALTIJD bewust meemaak. Ik dus zelfs als ik 83 ben nog weet dat mijn hondje er ooit is geweest. Hij zal dus altijd in mijn herrinering blijven. Nooit zal ik mijn hondje vergeten.
Hij heeft nog 1 week. Ik ga nu mijn laatste maandag in met mijn roald. Ik zal nooit meer een voor mij normale dag meemaken. Ik weet wel het slijt maar ik mis de lieverd nu al gigantisch. Ik zit voor het eerst in mijn leven iets te tikken terwijl de tranen over mijn gezicht lopen.
Mijn beste vriend gaat dood!!!
1 ding zeg ik erbij als er hier een opmerking over een chinees komt met betrekking met mijn hond zal ik persoonlijk al je posts van dit hele forum verwijderen
Veel sterkte.
[Dit bericht is gewijzigd door cenobite op 25-03-2002 21:08]
Sterkte!
Wat voor hond heb je?
[Dit bericht is gewijzigd door Soundlevel op 25-03-2002 21:16]
Veel liefs en sterkte,
dolfie
Zal 'm nooit vergeten.
Kut voor je.
Jij bent altijd heel vrolijk, elke dag weer
Je hebt alles over voor de baas, maakt niet uit wanneer
Niets is te gek bij jou en alles kan
Met jou heb ik een bijzondere band
Toen ik het moeilijk had maakte jij mij aan het lachen
Ondanks je ziekte bleef je glimlachen.
Sterkte Knut!
Heel veel sterkte Knut, ik weet hoe moeilijk het voor je is...
Als ik zo je post lees heeft hij een fantastisch leven gehad, houd dat in je achterhoofd.
Ik weet dat het erg moeilijk is, ik heb het vorige maand ook meegemaakt met mijn beste vriendje.
Ik heb daar toen ook een topic over geopend waar zeer veel lieve reacties op kwamen, ik weet zeker dat dat nu ook gaat gebeuren (ik heb er veel aan gehad).
Het is misschien een cliche, maar het is beter zo, denk daar altijd aan.
Heel veel sterkte.
[Dit bericht is gewijzigd door static op 25-03-2002 21:25]
Maak er maar een bijzondere laatste week van met z'n tweetjes.
Heel veel sterkte de komende tijd..
Sterkte Knut. We zullen de komende week stilletjes aan je denken.
ik zal er aan denken op 2e paasdag.
Ook al is het beter voor je hond, het blijft erg. Je zal hem missen maar wel veel goede herinneringen aan hem hebben.
Een gedicht waar je wellicht wat aan hebt. Geen idee wie het geschreven heeft, alleen dat het vaak aan mensen wordt meegegeven:
Als twee bruine ogen je vragen,
Help me, want ik voel me niet zo fijn.
Mag je dan, omdat je voelt, dit is het einde...
Egoļstisch zijn?
Als je van de dokter hoort,
Dit komt nooit meer goed.
En hij krijgt steeds meer pijn.
Mag je dan, omdat je hem niet wilt missen...
Egoļstisch zijn?
Als twee lieve bruine ogen zich sluiten gaan.
Voorgoed en je zonder hem naar huis toe moet.
Met de riem in je hand en een hart vol pijn.
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Dit was het beste.
Ik mocht niet egoļstisch zijn.
Vele jaren was hij bij ons,
Elke dag samen was een feest.
En in al die fijne jaren Is hij zelf niet een keer...
EGOĻSTISCH GEWEEST.
------------
Het slijt, en wie weet kom je elkaar ooit nog eens tegen!
~mim
voor jou
en een dikke voor je hond.
Mijn hond kon niet meer lopen na 11 jaar, zijn achterpoten wilden gewoonweg niet meer. Maar tot op het laatst wilde die mafkees nog steeds met zijn tennisbal spelen. De dierenarts is langsgekomen en ik heb hem in de tuin begraven (mag officieel wel niet, maar fuck it, hij moest gewoon onder zijn favoriete boom liggen).
Heb een hele mooie laatste week met je maatje.
ben niet zo'n fanatiek poster maar soms moet het even
Maak er iets leuks van deze week!
Ik zal een moeilijke week krijgen.
Bedankt voor die mooie gedichten. Heb bij zo'n beetje iedere post hier nog harder zitten huilen.
En dat terwijl ik nooit huil...
Mijn hond een 1/2 jaar geleden voor eventueel geintreseerden
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 25-03-2002 22:52]
quote:Jij bent zo zwaar de lul vanaf nu, mannetje.
Op maandag 25 maart 2002 22:48 schreef StefanFM het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 25-03-2002 22:53]
-edit-
bedoelde StefanFM het wel zo
Misschien begreep hij het wel gewoon niet ...
quote:Knut,
Op maandag 25 maart 2002 22:46 schreef Knut het volgende:
Allen dank voor jullie reply'sIk zal een moeilijke week krijgen.
Bedankt voor die mooie gedichten. Heb bij zo'n beetje iedere post hier nog harder zitten huilen.
En dat terwijl ik nooit huil...Mijn hond een 1/2 jaar geleden voor eventueel geintreseerden
Als je nou zo'n foto in een mooi lijstje op je bureau zet? Dan is hij toch nog een beetje bij je.
quote:Mooie hond !
Op maandag 25 maart 2002 22:46 schreef Knut het volgende:
Allen dank voor jullie reply'sIk zal een moeilijke week krijgen.
En dat terwijl ik nooit huil...Mijn hond een 1/2 jaar geleden voor eventueel geintreseerden
[Dit bericht is gewijzigd door Soundlevel op 25-03-2002 22:55]
quote:Edit mijn post even als je wil!
Op maandag 25 maart 2002 22:55 schreef shmoopy het volgende:
Eej Knutkoppie,
wat ontzettend klote voor je.
Ik zal aan jullie allebei denken,
en ik hoop dat je ook nog wat vreugde haalt uit deze week.
Heel veel sterkte.
Onze eerste hond die heel veel impact op ons gezin heeft gehad (mijn ouders hadden haar als eerste en het was echt hun dochter, dat beest deed alles voor ons heeft zelfs onze strontluiers leeggelikt en weet ik niet wat.) hebben we moeten inslapen toen ze op haar dagelijkse wandeling door een vrachtwagen is geraakt.
Onze huidige 2 monstertjes gaat het ook niet zo goed mee. Ze zijn vergiftigd een aantal jaar geleden en hebben dus geen haar meer en hun huid is aan het afsterven. Nou worden ze allebei blind en het mannetje is aan het dementeren. Bij hen zullen we binnenkort ook de beslissing moeten nemen. Maar dit is zo vreselijk moeilijk. Hoe kan je besluiten datgene waar je het meeste van houdt dood te maken, niet meer verder te laten leven? Lijden ze wel? de ene keer denk ik ja, de andere keer zijn ze weer zo vrolijk en blij dat ik denk nee.
Sterkte Knut dit lijkt me echt een vreselijke week voor je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |