abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63294459
Ah dat hebben we hier met de kattenbak. Als Yara denkt dat we het niet zien pakt ze het schepje van de kattenbak en begint ze in de bak te scheppen. Helaas werkt gaas daar niet
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 17 november 2008 @ 22:58:11 #52
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63303532
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:52 schreef Miffy1984 het volgende:
Hey mama's

Even een vraagje aan degene van wie hun kindje ook de fles krijgt;

Ik moet Thijmen sinds kort bijvoeden met de fles omdat hij niet voldoende groeit en aan de borst drinken moeizaam gaat en hij te weinig binnen krijgt. Het is alleen zo dat Thijmen zo knoeit bij het drinken uit te fles! Het loopt steeds met straaltjes langs zijn mondhoeken. Ik kan een winkeltje beginnen met flessen en spenen, die heb ik bijna allemaal uitgeprobeerd. Ik gebruik nu de difrax flessen speen S. Dat gaat nog het beste....
Hebben meer mensen hier last van of gehad? Ik vind het erg vervelend. Steeds zn kraagje helemaal nat enzo... en ik vraag me af hoeveel hij er nou van binnen krijgt met dat geknoei
Toevallig had ik het hier vanmiddag over met de logopediste, want Isis doet dat dus ook vaak. Het is een kwestie van meer binnenzuigen dan ze doorslikt/door kan slikken en dus zou een speen met zo klein mogelijk gat het moeten verhelpen/verbeteren.
pi_63303697
quote:
Op maandag 17 november 2008 17:39 schreef TearSong het volgende:
Hier is mevrouw wel erg druk bezig met het oefenen van 'mama'. Momenteel is het de hele dag door 'mamamamamama' en dan kijkt ze me ook echt aan
Lief!
pi_63309046
Jen maakt er mam-mam van. Maar het klinkt net zo lief.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63309157
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:52 schreef Miffy1984 het volgende:
Hey mama's

Even een vraagje aan degene van wie hun kindje ook de fles krijgt;

Ik moet Thijmen sinds kort bijvoeden met de fles omdat hij niet voldoende groeit en aan de borst drinken moeizaam gaat en hij te weinig binnen krijgt. Het is alleen zo dat Thijmen zo knoeit bij het drinken uit te fles! Het loopt steeds met straaltjes langs zijn mondhoeken. Ik kan een winkeltje beginnen met flessen en spenen, die heb ik bijna allemaal uitgeprobeerd. Ik gebruik nu de difrax flessen speen S. Dat gaat nog het beste....
Hebben meer mensen hier last van of gehad? Ik vind het erg vervelend. Steeds zn kraagje helemaal nat enzo... en ik vraag me af hoeveel hij er nou van binnen krijgt met dat geknoei
Wij hadden hier in t begin ooklast van en zijn toen op advies van de kraamverzorgster zolang Dodie flessen met 1,2,3 speen gaan gebruiken (opletten dat je de speen et de cijfers 123 hebt en niet die met de streepjes) daarmee knoeide ze niet meer.
pi_63309166
Had de logopodiste verder nog tips Jojo?
pi_63309819
Als kinderen eenmaal rond de tafel lopen en langs de bank hoe lang duurt het dan ook al weer ongeveer voor ze los gaan lopen? Ik ben het echt allemaal vergeten van de oudste.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:29:16 #58
4177 Jojogirl
pi_63310143
Nee, niet echt mrien. Ze heeft gisteren wel goed kunnen zien hoe Isis drinkt als ze het wel goed doet en daar vond ze weinig mis mee, behalve het af en toe lekken dus. Ze kan het dus wel, maar ze doet het gewoon niet. Voorlopig houden we dus dit schema even stug vol (4x60 overdag en 2x130 's avonds) en ga ik op zoek naar een kleinere speen (maar volgens mij heb ik al een newborn, dus dat wordt nog lastig denk ik).

Faja-Lobi, Finn begon begin april met staan tegen banken en tafels, vrij snel daarna met overal langs schuifelen en liep begin september, dus 5 maanden duurde het hier.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:29:26 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63310147
Lang. Of kort.

Er valt niks van te zeggen volgens mij.
Zoontje van vrienden van mij deed er daarna nog 8 maanden over voor hij eens los ging lopen, terwijl andere kindjes weer heel snel zijn.
Volgens mij is de trigger voor los lopen eerder het los kunnen en durven staan dan het langs de tafel lopen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:33:06 #60
35189 Troel
scherp en bot
pi_63310223
Bij mijzelf ging het vrij snel en dat had er puur mee te maken dat mijn ouders de indeling van de huiskamer veranderden waardoor ik niet meer over kon steken met behulp van de tafel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:38:18 #61
4177 Jojogirl
pi_63310350
Ik heb het ff opgezocht in het dikke boekwerk over hoe kindjes zich normaal ontwikkelen en hoe je dat kan stimuleren als je kindje een ontwikkelingsachterstand heeft (gaan we denk ik voor Isis mee werken en heb ik besteld bij Stichting Downsyndroom), maar daar staat inderdaad lopen langs tafels en muren en aan 2 handjes als vroegere ontwikkelingsstap dan aan 1 handje lopen en los staan (10 seconden).

Onwijs interessant boek trouwens. Ik ben pas net begonnen met lezen, maar ik vind het echt interessant, niet alleen voor Isis, maar ook voor Finn (het gaat tot een jaar of 4-5).
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:52:57 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63310744
Dat klinkt idd heel interessant Jojo.

Bij Sasha werkt het trouwens idd precies zo. Hij loopt nu al een aantal weken langs tafels en kastjes, aan 2 handjes en hij gaat ook zelf staan en lopen achter de blokkenkar enzo, en ook echt heel goed. Maar zodra ik 1 hand los laat, laat hij zich op zijn knietjes zakken, dat doet hij echt nog niet.
Ik doe het dus ook maar niet te vaak. Wil hem niet 'angstig' maken ofzo. Dat het hem afschrikt en het nog langer duurt.
pi_63310930
Nathan loopt ook aan 2 handjes met je mee, kijkt wel steeds omhoog waardoor hij niet ziet waar hij naar toe of tegen aan loopt. En langs alles waar hij hou vast aan heeft loopt ie zelfstandig. Soms zie je hem 2 tellen los staan maar dat is dan een vergissing en als hij er achter komt dan valt ie om.
pi_63311873
M'n arme moppie

Had net Amber naar oma gebracht zodat ik hier thuis nog even het een en ander kan doen voor ze vanmiddag het huis af komen dekken voor de renovatie; krijg ik net een belletje dat ze bloed in de ontlasting heeft

Jessusmina, arm moppie; ze was gewoon vrolijk en happy; had gister bij oma wel wat harde ontlasting en buikpijn, maar verder vrolijk en beweeglijk meisje.

Vanmiddag kunnen we bij de huisarts terecht.

Ze krijgt nog steeds 100% borstvoeding, dus vind het wel vreemd ineens.

Nu even snel de schouders eronder hier thuis, en dan met d'r en oma naar de dokter.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:59:08 #65
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63312620
Wat eng Llewella Fijn dat je zo snel bij de HA terecht kan

Hier waren de kinderen trouwens vrij vlot met lopen.. Tijn ging 14 oktober voor het eerst zelf staan in de box en 8 december liep hij los. Saskia deed er iets langer over, maar niet veel. En bij Nienke mag ik toch hopen dat ze er wat langer over doet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63312759
Aaaw Llewella arme Ambertje
pi_63313936
Oew Llewella! Verstandig dat je ff naar de HA gaat inderdaad!
pi_63316742
Arme Amber

Kunnen erg rode wangen ook duiden op aankomende tandjes?
Lotte stopt momenteel alles wat ze tegenkomt in d'r mond, vooral vinger & bijtring zijn erg gewild (en dan bij voorkeur onze vingers). Ook op de speen van de fles moet gekauwd worden en niet uit gedronken worden
Ik kan alleen nog niets ontdekken in d'r mondje (voordeel van vinger in d'r mond mogen doen is wel dat je mooi kan voelen). Op het KDV hadden ze ook al het idee dat ze er misschien wel aankomen..
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:37:16 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63316859
Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt Llewella. Arm klein ding...

Mrien, kan heel goed hoor, die rode wangetjes bij tanden.
Maar pin je er niet op vast, het kan ook weken aanhouden voor ze echt doorzetten.
pi_63316975
En als je pech hebt dan ook nog eens kapotte billen
Denk dat er weer tanden komen want z'n billen zijn rood en zelfs een open plekje.
Baal er zo van maarja weinig aan te doen.
Smeer ze nu in met Weleda billencreme en dat verzacht de pijn enorm!
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:45:01 #71
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63317056
Kan iemand even uitleggen aan mijn pasgeboren dochter dat ze helemaal nog geen tandjes hoeft te krijgen? Ze kwijlt enorm, knabbelt op alles, vuurrode wangen en als klap op de vuurpijl net allemaal blaartjes op haar billen. De wurm is morgen pas 14 weekjes oud. Kaith was 6 maanden toen er 2 streepjes zichtbaar werden en begon daarna te kwijlen maar Eva???

Zie ze nog niet maar ze heeft alle verschijnselen wel in elk geval. Voor mij hoeft het niet zo snel te gaan hoor!!!
pi_63317221
Jen dr luieruitslag is nog steeds niet weg. We gaan maar weer een ander smeersel proberen. Vaseline is nog niet geweest.
  dinsdag 18 november 2008 @ 14:53:30 #73
229476 Libell
Mama v Aiken,Iben,Junah,Marten
pi_63317283
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:59 schreef E.T. het volgende:

Hier waren de kinderen trouwens vrij vlot met lopen.. Tijn ging 14 oktober voor het eerst zelf staan in de box en 8 december liep hij los. Saskia deed er iets langer over, maar niet veel. En bij Nienke mag ik toch hopen dat ze er wat langer over doet
Iben is even oud als Tijn, maar die kon pas lopen in juli. Wat een verschil toch tussen kindjes hè!
pi_63319465
Nou het lijkt hier mee te vallen; ze heeft een klein scheurtje rond de anus; waarschijnlijk van persen/wat hardere ontlasting. Maar haar buik voelde en klonk goed, en ze is nog steeds een lekkere wiebeltante en lachen.

Mocht het nou erger worden dan moeten we uiteraard terug.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_63319537
Ach arme Amber. Gelukkig was het niets.
pi_63320551
Gelukkig niks ernstig Llewella!

Sluit vaseline het huidje niet juist af van de lucht Ticootje? Dan kan het toch niet goed genezen? Geen ervaring mee hoor, dus ik zeg maar wat...

Mijn broertje kon al een hele tijd goed stappen met 2 handjes, en zelfs aan 1 handje, maar hij moest altijd nog iets vasthouden. Op een bepaald moment heb ik in elk handje een tutje gestopt en dan is hij met die 2 tutjes in de lucht alleen gaan rondstappen !
pi_63321443
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 14:45 schreef Mibos2 het volgende:
Kan iemand even uitleggen aan mijn pasgeboren dochter dat ze helemaal nog geen tandjes hoeft te krijgen? Ze kwijlt enorm, knabbelt op alles, vuurrode wangen en als klap op de vuurpijl net allemaal blaartjes op haar billen. De wurm is morgen pas 14 weekjes oud. Kaith was 6 maanden toen er 2 streepjes zichtbaar werden en begon daarna te kwijlen maar Eva???

Zie ze nog niet maar ze heeft alle verschijnselen wel in elk geval. Voor mij hoeft het niet zo snel te gaan hoor!!!
Wop Dat zou vroeg zijn zeg!

Liza: mijn zus liep op een gegeven moment ook met haar handjes aan haar eigen rokje
pi_63321951
hehe ik hield vroeger ook mijn eigen broekje stevig met 2 handjes vast tijdens het lopen
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:01:15 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63322110
Gelukkig niks ernstigs Llewella!
  dinsdag 18 november 2008 @ 19:57:26 #80
4177 Jojogirl
pi_63325633
Gelukkig dat het niets ergs was Llewella

Ticootje, jullie hadden ook spruw toch? Dat kan nl. ook op de billetjes voorkomen (gaat gewoon via het maagdarmkanaal naar onderen en infecteert zo de billen). Dan is het felrood en heeft het een scherpe scheiding met de gezonde huid.

En voor alle tandenbabietjes sterkte met de pijn en de rode billetjes. En wat vroeg 14 weken

Hier gaat het vandaag weer erg goed met drinken. Ze heeft tot nu toe 70% zelf gedronken en knoeit ook minder met de nieuwe speen en die dan heel strak aangedraaid. Ben benieuwd wat morgen brengt.
pi_63327165
ja, jojo dat klopt. Het is felrood. De lippen zijn het meest aangetast. Kan ik dan daktarin erop smeren?
pi_63327382
geen daktarin op billen smeren , maar ff de huisarts bellen en je vermoeden uitspreken.
waarschijnlijk krijg je dan een recept voor een tubetje miconazolzalf, dat kun je ook vrij verkrijgbaar kopen bij de apotheek, maar zou met die kleintjes niet zomaar met van alles gaan smeren.
pi_63327613
ik bel morgen even de huisarts. In de mond van Jen is niets meer te zien. Moet ik nu toch doorgaan met smeren? Ik heb niet zo heel goed bij mezelf behandeld. Alsnog doen?
pi_63327637
veel kluiven op de handjes en daarbij kwijlen kan ook gewoon de ontwikkeling zijn he? Kindjes zien rond die leeftijd voor het eerst hun handjes en de speelkselklieren gaan dan aan de werking. IK heb er bij m`n oudste 5 maanden op gewacht eer ze eindelijk eens echt doorkwamen na 'de eerste tekenen'
Saartje
  Jubileum moderator dinsdag 18 november 2008 @ 21:01:35 #85
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63327674
Daktarin is toch miconazolzalf?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:11:32 #86
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63330338
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
veel kluiven op de handjes en daarbij kwijlen kan ook gewoon de ontwikkeling zijn he? Kindjes zien rond die leeftijd voor het eerst hun handjes en de speelkselklieren gaan dan aan de werking. IK heb er bij m`n oudste 5 maanden op gewacht eer ze eindelijk eens echt doorkwamen na 'de eerste tekenen'
die handjes ontdekken en speekselklieren was al een paar maanden geleden hoor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:15:38 #87
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_63330490
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:59 schreef OooLizaooO het volgende:
Sluit vaseline het huidje niet juist af van de lucht Ticootje? Dan kan het toch niet goed genezen? Geen ervaring mee hoor, dus ik zeg maar wat...
Waarschijnlijk wel. Maar het sluit ook de huid af van de ontlasting die de billen steeds aantast...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_63330586
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:01 schreef Lois het volgende:
Daktarin is toch miconazolzalf?
Ja hoor
Maar ik denk dat p_iglet wil zeggen dat Tico niet de orale zalf op de billen/schaamlipjes moet smeren
Variety is the spice of life
pi_63330736
ja psies, ticootje had een daktarinversie gekregen die bedoeld is voor orale toediening.
Die dus niet op billen enzo smeren.
daktarin heeft ook gewoon zalf, maar die is veel minder gangbaar. (althans de goedkope versie is veel gangbaarder dan de merkversie)
  Jubileum moderator woensdag 19 november 2008 @ 08:01:58 #90
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63336585
Ow aha, bedankt voor de uitleg
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63337667
huisarts gebeld, vanmiddag afspraak.
  woensdag 19 november 2008 @ 09:45:20 #92
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63338033
Twee grote witte bulten onderin dat minimondje geven toch wel aan dat het van haar tandjes komt en idd het sabbelen gebeurt hier al een poosje op knuistjes en alles wat per ongeluk in haar mondje komt.

Gistermiddag hingen de velletjes aan haar billen (dus met elke plasbeurt krijsen, huisarts gebeld en hoefde niet langs te komen maar wel wat gekregen) en met de LinZinc (oliezalf) en Miconazolnitraat van de huisarts is het vanmorgen helemaal ingedroogd. Wel nog knalrood maar het lijken een soort ingedroogd brandblaartjes met een bruine gloed nu waar het gisteren nog open was.

Volgens de Ha was ze ook erg jong maar het kan wel dus ik ben benieuwd in wat voor tijdsbestek ze echt doorkomen.

Llewella wat fijn dat het mee bleek te vallen. Zulke dingen heb je liever maar niet bij zo'n hummeltje...

Jen succes bij de dokter vanmiddag...
  woensdag 19 november 2008 @ 09:48:59 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63338102
Het prima hoor Mibos. Sasha had er ook 2 met drie maanden.
Alleen had hij er gelukkig niet zo veel last van qua kapotte billetjes. Nu nog niet eigenlijk. Wel rode vlekken, maar die zijn dan met 1-2 keertjes sudo ook weer weg.

De score bij ons is op dit moment 8 tanden en 2,5 kies. Rechts zijn ze boven en onder echt door nu, heel gek gezicht, die grote kiezen. Links zie ik de randjes nu door het tandvlees steken.
  woensdag 19 november 2008 @ 10:09:42 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_63338561
Hier 1 tand en nog nooit kapotte billetjes gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_63339399
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:09 schreef Troel het volgende:
Hopelijk blijft dat zo want kapotte billen zijn naar
Zo sneu als je het schoon aan het maken bent dat hij wat ineen kruipt omdat het zoveel pijn doet.
Hoe voorzichtig je ook bent.
Gelukkig waren ze vanochtend al minder rood
pi_63344843
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:09 schreef Troel het volgende:
Hier 5 tanden en geen kapotte billen. Gelukkig.

Over een paar jaar kan Thomas dit zelf, maar voorlopig kan hij nog lekker met mij meeliften. Met een muts op, sjaal om, wantjes aan en een dikke jas zat hij te glunderen achter het windschermpje (op de foto's even niet hoor, want op de foto gaan is tegenwoordig een serieuze zaak)

Morgen nog even een helmpje kopen en dan zijn we helemaal het mannetje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_63344911
thomas op de fiets.
pi_63344915
Heerlijk he dat fietsen!!
Ik vind het zo fijn maarten bij mij op de fiets.
Gisterochtend in de regen naar de winkel en ik genoot ervan maar hij ook. Aan de babbel en af en toe een schreeuw
  woensdag 19 november 2008 @ 14:19:14 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63345151
Thomas, grote jongen!
pi_63345289
aaahw wat leuk, thomas op de fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')