Die van mij was ook een keer doorgebrand, gelukkig was ik toen in Amerika en kon ik hem ter plekke omruilen... Dat was trouwens nog wel een geheisa, omdat ik geen afspraak had met een macgenius moest ik vrij lang wachten en werd mij ondertussen door zo'n blits kereltje nog een nieuwe aangeboden voor de hoofdprijsquote:Op zaterdag 15 november 2008 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Echt? IK heb diverse macsafes, ook waar het snoer niet zo best meer van is, maar er is er nog nooit 1 uitgebrand. Ik heb er pas geleden 1 omgeruild en dat duurder inderdaad ook bijna 2 weken. Ik had wel een reserve.
Maar tis toch al een poosje bekend dat die macsafes niet echt uh... safe zijn. Dat ze dat bij de nieuwe generatie macbooks nog niet opgelost hebben vind ik wel een misser
Nee, geen To-Do's.quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:57 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij te maken met je iCal heb je daar To-do's in staan?
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20071027063232757quote:
Dat had ik nog niet door.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:05 schreef eer-ik het volgende:
Overigens ben ik met mijn macbook zelf wel echt tevreden, vind het echt een fijne machine
In elk geval bedankt voor het meedenken. Waarschijnlijk moet ik Mail.app maar opnieuw installeren.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:05 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20071027063232757
Daar doelde ik op![]()
Maarja daar had jij dus niets aan
Hoe kun je er nu mee spelen als je adapter stuk is ..quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:05 schreef eer-ik het volgende:
Overigens ben ik met mijn macbook zelf wel echt tevreden, vind het echt een fijne machine
12"-er toch?quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:15 schreef Tomasso het volgende:
Ik wil ook een nieuwe MacBook. M'n iBook heeft al moeite met een beetje normale filmpjes...
Ben ook erg tevreden!quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:05 schreef eer-ik het volgende:
Jep, laatste model. Ik hou hem ook wel, is m'n toekomstig muziek-station enzo. Maargoed, het wordt best schandalig als m'n iPod touch filmpjes beter kan afspelen dan m'n iBookquote:
Gewoon bewaren hij wordt toch wel veel waardquote:Op zaterdag 15 november 2008 17:35 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jep, laatste model. Ik hou hem ook wel, is m'n toekomstig muziek-station enzo. Maargoed, het wordt best schandalig als m'n iPod touch filmpjes beter kan afspelen dan m'n iBook.
Dat gaat wel even duren ben ik bang. Een week of 2 á 3 of 4. Je kunt hem natuurlijk ook zelf bestellen bij de online store, dit is in de meeste gevallen sneller dan een Reseller.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:34 schreef AKnynke het volgende:
Mijn normale laptop is dood, en nu ben ik van plan om een Macbook te gaan kopen.
Alleen woon ik in Zweden, en heb ik geen zin in een Mac met een Zweeds toetsenbord. Vandaag gevraagd in de Macshop, en ze konden er wel eentje bestellen met een amerikaans toetsenbord. Prima. Alleen was ik niet zo slim om te vragen hoe lang dat zou duren...iemand hier enig idee?
Collectors-itemquote:Op zaterdag 15 november 2008 17:36 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Gewoon bewaren hij wordt toch wel veel waard
Ik zit nu bij ouders en heb de adapter van m'n pa gekaapt.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:10 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Hoe kun je er nu mee spelen als je adapter stuk is ..![]()
tvp.
Konings!quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:27 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik zit nu bij ouders en heb de adapter van m'n pa gekaapt.
IE.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:48 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ach, dat kan FF en IE ook nog niet fatsoenlijk..
Ligt er natuurlijk een beetje aan of je mobiel moet zijn of niet ..quote:Op zondag 16 november 2008 00:24 schreef MaJo het volgende:
Even een vraagje. Een tijdje geleden hier al gevraagd wat voor computer ik het beste aan kan schaffen en kwam toen uit op een macbook pro. Ik moet voor mijn werk namelijk wel eens monteren en dan is het wel fijn om een goede computer te hebben waar dat op kan. Alleen nu heb ik een nieuwe baan waarbij ik ook dingen met photoshop moet gaan doen. Is het dan wel handig om een macbook aan te schaffen? Hoorde dat photoshop op een macbook minder goed draait, of is dat met de nieuwe generatie niet meer het geval? Welke specs moet ik naar kijken als ik een nieuwe laptop zoek waarop ik zowel wil kunnen monteren als photoshop kunnen gebruiken?
Wat bedoel je met mobiel? Ik ga voor een nieuwssite werken dus snelheid is vooral van belang. Ik heb dus een laptop nodig die meerdere programma's tegelijk trekt. Ik moet typen, een foto bewerken, ondertussen mijn mail checken, meerdere websites tegelijk. Dat even als situatieschetsquote:Op zondag 16 november 2008 00:32 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk een beetje aan of je mobiel moet zijn of niet ..
Maar een MacBook Pro is nog steeds een goede keus. PS draait er ook zeker op ; zelfs op GMA MacBooks draait het goed dus wat dat betreft.
Standaard taken dus dat moet zeker geen probleem zijn, op geen enkele Mac trouwens. Mobiel in de zin van laptop of desktop omdat je je afvroeg of het wel handig was om een 'Book aan te schaffen...quote:Op zondag 16 november 2008 00:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat bedoel je met mobiel? Ik ga voor een nieuwssite werken dus snelheid is vooral van belang. Ik heb dus een laptop nodig die meerdere programma's tegelijk trekt. Ik moet typen, een foto bewerken, ondertussen mijn mail checken, meerdere websites tegelijk. Dat even als situatieschets
Daarmee bedoelde ik eigenlijk of het wel handig is om een apple te kopenquote:Op zondag 16 november 2008 00:37 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Standaard taken dus dat moet zeker geen probleem zijn, op geen enkele Mac trouwens. Mobiel in de zin van laptop of desktop omdat je je afvroeg of het wel handig was om een 'Book aan te schaffen...
Wat denk je te gaan horen in een Apple SC?quote:Op zondag 16 november 2008 00:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Daarmee bedoelde ik eigenlijk of het wel handig is om een apple te kopenEen laptop wil ik sowieso, zodat ik overal kan werken
Maar vraag me dus af of ik nu een Macbook wil omdat ik ze echt te geil vind of dat het echt de beste laptops zijn
Ik neem aan dat ook in een apple SC men mij goed advies kan geven. Ik wil graag een apple hebben maar als ik toch beter een andere laptop kan kopen voor mijn werk dan hoor ik dat wel graag, want dan moet ik dat maar gaan doenquote:Op zondag 16 november 2008 00:45 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Wat denk je te gaan horen in een Apple SC?
Ik zou niet inzien waarom je niet voor een Apple moet gaan. Ten eerste zit je bij een laptop van een ander merk meestal al vast aan Vista. En dat is een best groot struikelblok.quote:Op zondag 16 november 2008 00:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ook in een apple SC men mij goed advies kan geven. Ik wil graag een apple hebben maar als ik toch beter een andere laptop kan kopen voor mijn werk dan hoor ik dat wel graag, want dan moet ik dat maar gaan doen
Dat is inderdaad een belangrijk punt jaquote:Op zondag 16 november 2008 00:54 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ik zou niet inzien waarom je niet voor een Apple moet gaan. Ten eerste zit je bij een laptop van een ander merk meestal al vast aan Vista. En dat is een best groot struikelblok.
Gewoon terug gaan naar de winkel en zeggen dat je beeld flikkertquote:Op zondag 16 november 2008 02:11 schreef Qunix het volgende:
Ik merk wel dat mijn nieuwe Macbook het beeld beetje flikkert...
Met name als de accu wordt opgeladen of brightness op low staat.
Blijft hangen als een dolle hierquote:Op zondag 16 november 2008 00:00 schreef nietzman het volgende:
Ja, ik moet toch echt weer even een dikke vette veer in de reet van de makers van Plex steken.
http://plexapp.com/
Frontrow vervanger. Echt fenomenaal hoe snel die applicatie zich aan het ontwikkelen is.
Ik gebruikte het van de week op mijn MBP. Met als gevolg dat de fans op 4000 rpm gingen draaien.quote:Op zondag 16 november 2008 10:25 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Blijft hangen als een dolle hier
Het grotere scherm en die iets betere graphics. Maar erg veel onderscheid zit er met de nieuwe macbook niet meer inquote:Op zondag 16 november 2008 13:21 schreef MaJo het volgende:
Iemand anders nog tips voor mijn eerdere vraag? Zoek dus een laptop waarop ik goed kan monteren en waar ook photoshop snel op werkt. Wat is sowieso voor mij het voordeel van een pro ten opzichte van een 'gewone' macbook?
En het stuk betere scherm t.o.v. de MacBook.quote:Op zondag 16 november 2008 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het grotere scherm en die iets betere graphics. Maar erg veel onderscheid zit er met de nieuwe macbook niet meer in
Dan heb je weinig keus verder.quote:Op zondag 16 november 2008 13:35 schreef MaJo het volgende:
Oh ja fire wire is voor mij wel van belang ja
Dan gaat het denk ik de 15" pro wordenquote:Op zondag 16 november 2008 13:59 schreef Maravilla het volgende:
17" is naar mijn idee alleen bedoeld als desktopvervanger. Niet om mee te gaan zeulen, daar is een 15" veel beter geschikt voor.
[..]
Dan heb je weinig keus verder.
Prima toch. Misschien wat RAM upgraden ..quote:Op zondag 16 november 2008 14:30 schreef MaJo het volgende:
Ik zit nu naar de volgende te kijken:
Macbook Pro
2.4GHz
Intel Core 2 Duo-processor
15-inch breedbeeld
2 GB Geheugen
250-GB harde schijf1
NVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT met 256MB
Is dat genoeg voor wat ik nodig heb? Anders wordt het alweer 500 euro duurder...
Ik heb dat alles ook in mijn macbook, behalve die 9600M GT en 15" scherm.quote:Op zondag 16 november 2008 14:30 schreef MaJo het volgende:
Ik zit nu naar de volgende te kijken:
Macbook Pro
2.4GHz
Intel Core 2 Duo-processor
15-inch breedbeeld
2 GB Geheugen
250-GB harde schijf1
NVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT met 256MB
Is dat genoeg voor wat ik nodig heb? Anders wordt het alweer 500 euro duurder...
Wat is RAM? Ja ik ben wel een beetje een technische n00bquote:Op zondag 16 november 2008 14:34 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Prima toch. Misschien wat RAM upgraden ..
Geheugen dus.quote:Op zondag 16 november 2008 14:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is RAM? Ja ik ben wel een beetje een technische n00b
2 GB internet geheugen die je hebt.quote:Op zondag 16 november 2008 14:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is RAM? Ja ik ben wel een beetje een technische n00b
Ach je kunt niet genoeg geheugen hebben .. maar inderdaad die 140 euro is het niet waard als je het voor 50 zelf kan doen ja.quote:Op zondag 16 november 2008 14:37 schreef eer-ik het volgende:
't is trouwens niet echt nodig hoor, om dat te upgraden.
Je kan prima werken met die 2 GB die erin zit.
DDR3 is dat neem ik aan?
Hoe kan je het voor 50 zelf doen?quote:Op zondag 16 november 2008 14:39 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ach je kunt niet genoeg geheugen hebben .. maar inderdaad die 140 euro is het niet waard als je het voor 50 zelf kan doen ja.
Met je eigen handen dus ; geheugen aanschaffen , klepje open , backplate eraf , geheugen erin , backplate erop, klepje dicht (met speling) en klaar. Maar goed met 2 GB kun je hoogstwaarschijnlijk ook wel uit de voeten, hoor.quote:
Dat soort dingen kan ik niet hoor, vind ik veel te engquote:Op zondag 16 november 2008 14:44 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Met je eigen handen dus ; geheugen aanschaffen , klepje open , backplate eraf , geheugen erin , backplate erop, klepje dicht (met speling) en klaar. Maar goed met 2 GB kun je hoogstwaarschijnlijk ook wel uit de voeren, hoor.
Je moet ook rekening houden met wat je systeem aankan he.quote:Op zondag 16 november 2008 14:39 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ach je kunt niet genoeg geheugen hebben .. maar inderdaad die 140 euro is het niet waard als je het voor 50 zelf kan doen ja.
Niets aan doen dan hè dan heb je het standaard model gewoon, wat ook de bedoeling is.quote:Op zondag 16 november 2008 14:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat soort dingen kan ik niet hoor, vind ik veel te eng![]()
Er staan bij de bestelpagina sowieso echt tientallen opties, heb echt geen idee welke ik daar van moet kiezen
Hebben die nieuwe normale macbooks geen firewire meer?quote:Op zondag 16 november 2008 13:59 schreef Maravilla het volgende:
17" is naar mijn idee alleen bedoeld als desktopvervanger. Niet om mee te gaan zeulen, daar is een 15" veel beter geschikt voor.
[..]
Dan heb je weinig keus verder.
nee.quote:Op zondag 16 november 2008 14:47 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hebben die nieuwe normale macbooks geen firewire meer?
Wat is er beter dan aan het schermquote:Op zondag 16 november 2008 13:32 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
En het stuk betere scherm t.o.v. de MacBook.
Oh, en FireWire natuurlijk!
Kleuren, kijkhoek.quote:Op zondag 16 november 2008 14:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er beter dan aan het scherm
Kijkhoek vind ik sowieso grote nonsens, je hebt dat ding voor je. En wat is er beter dan aan de kleuren?quote:
quote:Now, the MacBooks are a slightly different story. At the outset, things seem to be the same. Same good, same bad -- but this display is different. We can't put our finger on it, but the panel just seems, for lack of a better word... crappier. The viewing angle is reduced considerably; looking even a little bit off to the side or up above can cause a nasty amount of polarization. The brightness levels also don't seem to be what they are on the Pro. Don't get us wrong, compared with the last generation MacBooks, these are stunning -- but compared to the Pros, they're just not as impressive. Again, the reflectivity is an issue here, though coupled with the diminished viewing angle and slightly dimmer backlighting, it left us wanting.
Das net zoiets als tomaat op je broodje willen omdat je er 2,50 voor betaald heb.... ondanks dat je helemaal geen tomaat lust. Kijkhoek is nonsens op een laptop. Dat ding heb je per definitie recht voor je gezicht.quote:Op zondag 16 november 2008 15:00 schreef JoMo0 het volgende:
Kijkhoek maakt inderdaad niet uit als je er recht op zit. Maar goed als je 1500 euro uitgeeft en je hebt zo'n kijkhoek..
Mjah, lekker objectief. Een onderbuik verhaal. Maar goed, ik kan niet vergelijken met de NIEUWE mbp, maar wel met de vorige generatie. Dit scherm is niets slechter.quote:Het viel me zelf al op in de Resellers dat de MacBook Air een stuk beter scherm had en de MacBook Pro helemaal en het blijkt ook uit diverse reviews ;
[..]
[ afbeelding ]
MacBook Classic vs. MacBook
Aldus Engadet
Tja spiegel merk ik ook geen verschil mee tov het glossy scherm van mijn vorige macbook. Wel dat dit scherm veel en veel helderder is.quote:
leuk! het zou ook leuk zijn als externe harde schijf, zo naast een gewone Mac Proquote:Op zondag 16 november 2008 15:26 schreef Junkie het volgende:
[ afbeelding ]
MacBook innards crammed into makeshift mini Mac Pro tower
My New Mac Pro Ultra Mini
Dit ziet er tof uit.
Dat is een doorontwikkeling van XBMC toch?quote:Op zondag 16 november 2008 00:00 schreef nietzman het volgende:
Ja, ik moet toch echt weer even een dikke vette veer in de reet van de makers van Plex steken.
http://plexapp.com/
Frontrow vervanger. Echt fenomenaal hoe snel die applicatie zich aan het ontwikkelen is.
Eindelijk anti-phishing functionaliteit.quote:Op zondag 16 november 2008 19:50 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb overigens een nieuwe Safari, what's new?
quote:
Ja.quote:Op maandag 17 november 2008 17:31 schreef MaJo het volgende:
Bij de Macbook Pro die ik op het oog heb staat het volgende:
SuperDrive met sleuf met achtvoudige snelheid (dvd±r DL/dvd±rw/cd-rw)
Maximale schrijfsnelheden: dvd-r en dvd+r met achtvoudige snelheid; dvd-r DL (dubbellaags), dvd+r DL (dubbellaags), dvd-rw en dvd+r met viervoudige snelheid; cd-r met vierentwintigvoudige snelheid; cd-rw met tienvoudige snelheid
Betekend dit dat ik hiermee ook dvd's kan branden?
quote:Op maandag 17 november 2008 17:30 schreef -Menn0- het volgende:
Ik zie in Adium niet meer wat ik zelf typ. Berichten die ik ontvang zie ik wel maar niet wat ik verstuur
Iedereen ontvangt ze wel gewoon.
En dat houdt in?quote:
Oeh dat is wel spacyquote:Op maandag 17 november 2008 17:57 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Dat je toetsen verlicht worden, wat de 1500 euro MacBook tegenwoordig ook heeft.
Ik heb hier thuis geen last van. ook leopard en airtunes continu aanquote:Op maandag 17 november 2008 17:59 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...ook maar even in dit topic melden dat ik nu echt schijtziek word van die dropped Airport connections in Leopard.
Ik zeik zelden over Apple, maar hier slaan ze de plank echt finaal mee mis...
Dat is zwaar kutquote:Op maandag 17 november 2008 17:30 schreef -Menn0- het volgende:
Ik zie in Adium niet meer wat ik zelf typ. Berichten die ik ontvang zie ik wel maar niet wat ik verstuur
Iedereen ontvangt ze wel gewoon.
Nee en dat zal ook niet zo 1,2,3 gebeuren ..quote:Op maandag 17 november 2008 18:36 schreef BaggerUser het volgende:
zijn de oude macbooks nu wel of niet te gebruiken icm de nieuwe monitor ?
Teeeeee Laaaaaatquote:Op maandag 17 november 2008 18:36 schreef BaggerUser het volgende:
zijn de oude macbooks nu wel of niet te gebruiken icm de nieuwe monitor ?
Nee ik heb gewoon de nieuwste versie, heb ook al geprobeerd of het helpt om de nieuwe versie te installeren. Mocht niet baten....quote:Op maandag 17 november 2008 18:20 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dat is zwaar kut
Gebruik je beta-versies? Misschien helpt opnieuw ff downloaden. Kan verder in Adium zelf weinig vinden wat het zou kunnen veroorzaken.
Hmmz, leg het anders ff voor op het forum zelf daar.quote:Op maandag 17 november 2008 19:43 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nee ik heb gewoon de nieuwste versie, heb ook al geprobeerd of het helpt om de nieuwe versie te installeren. Mocht niet baten....
volgens mij staat er nog e.e.a. in het program support mapje in de library.quote:Op maandag 17 november 2008 20:31 schreef -Menn0- het volgende:
Als ik Adium verwijder uit het applications mapje, is het programma dan ook helemaal van mn Mac?
App Cleaner heet dat. Top programma, dat verwijdert echt alles. Je moet alleen even alles opzoeken en dan verwijderenquote:Op maandag 17 november 2008 20:46 schreef eer-ik het volgende:
[..]
volgens mij staat er nog e.e.a. in het program support mapje in de library.
Verder is er dacht ik ook een programmatje dat alles bij elkaar zoekt, als je iets wilt verwijderen.
Ohja, dat was het.quote:Op maandag 17 november 2008 20:48 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
App Cleaner heet dat. Top programma, dat verwijdert echt alles. Je moet alleen even alles opzoeken en dan verwijderen
http://www.macrumors.com/(...)les-like-the-iphone/quote:Adobe and ARM have jointly announced that they are collaborating to optimize and enable Adobe Flash Player 10 and Adobe AIR for ARM Powered devices.
Ik zie al dat je op werk zit. Hoe doe je dat nu dan met je Mac?quote:Op maandag 17 november 2008 20:49 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Zeker weten. Gewoon op je nieuwe Mac eer-ik? Geen power-out?
Geen power out?quote:Op maandag 17 november 2008 20:49 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Zeker weten. Gewoon op je nieuwe Mac eer-ik? Geen power-out?
Woah! Dan toch flash op mijn toffe Newton?quote:Op maandag 17 november 2008 20:50 schreef EvilMarc het volgende:
Whoppa! er is nog hoop.
[..]
http://www.macrumors.com/(...)les-like-the-iphone/
That did the trickquote:Op maandag 17 november 2008 20:48 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
App Cleaner heet dat. Top programma, dat verwijdert echt alles. Je moet alleen even alles opzoeken en dan verwijderen
Daar doelde ik op ja. Heb je 'm laten versturen al naar Apple dat ding?quote:Op maandag 17 november 2008 20:57 schreef eer-ik het volgende:
als je op adapter doelt, ik heb er een geleend van iemand.
Hoop dat ik deze week een nieuwe krijg.
quote:ryanblock zomgholycrap trackpad update for the new MacBook / MacBook Pro finally out: "addresses an issue where clicks may not be recognized." Exhale.
15 minutes ago from web
Volgens mij is er dus een update.quote:ryanblock ... and my system promptly kernel panics when running said trackpad update. Thanks. A lot.
5 minutes ago from web
Heb wel deze in mijn update staanquote:Op dinsdag 18 november 2008 01:11 schreef Junkie het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij is er dus een update.
Maar ik zou nog even geduld hebben.
Tis denk ik enkel voor de nieuwe MacBookjes.quote:Op dinsdag 18 november 2008 07:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heb wel deze in mijn update staan
[ afbeelding ]
En volgens macrumors kan 10.5.6 er ook elk moment aankomen.
Stimmtquote:Op dinsdag 18 november 2008 09:57 schreef EvilMarc het volgende:
Ik vind dat Apple regenboog logo die nog op de newton staat zo gaaf
Je kan even testen of alles nog werkt door het service menu te activeren. Verder herken ik het probleem niet.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:23 schreef Norrage het volgende:
heb een probleempje met mijn classic.
Alles doet het perfect, maar mijn volumeknop zit vast ofzo...Kan wel het volume aanpassen door te scrollen, maar dan gaat hij automatisch terug naar zijn maximum volume. (gewoon gelijkmatig, alsof ik hem weer terugdraai :/)
Ik kan het dus alleen aanpassen door een volumelimiet in te stellen, maar ja, dat is wat omslachtig. Verder override hij de andere menu's in het afspeelscherm, waardoor ik hem niet op shuffle kan zetten of de tracklengte kan zien omdat hij gewoon permanent de volume op het maximum aan het houden is.
Heb hem al gereset, opnieuw geinstalleerd etc, maar het schijnt niet te helpen....Bekend probleem ? Kan iemand me helpen?
Aah, dat werkt inderdaad...MAar wat een kutfilmpje zeg, waarom die muziek erbij???Het is dat er tekst verscheen anders had ik het niet geweten of gehoord...quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:50 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je kan even testen of alles nog werkt door het service menu te activeren. Verder herken ik het probleem niet.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:13 schreef Junkie het volgende:
[..]
Tis denk ik enkel voor de nieuwe MacBookjes.
Die van mij was met 20 maanden en iets van 200 loadcycles ook nog boven de 100%quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:53 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij klopt dit niet
Hoe kan je batterij boven de 100 zijnquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die van mij was met 20 maanden en iets van 200 loadcycles ook nog boven de 100%
Als je accu meer mAh bevat dan 'ie volgens de specs minimaal zou moeten hebben.quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:12 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Hoe kan je batterij boven de 100 zijn
En dat kan gewoon..quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je accu meer mAh bevat dan 'ie volgens de specs minimaal zou moeten hebben.
ik vinnum tofquote:Op woensdag 19 november 2008 01:46 schreef Mr.Noodle het volgende:
WTF is dit nou voor ene muis?
[ afbeelding ]
quote:As for the mail from Thomas that wish Sitecom could confirm all the h/w dated 10/16, we did not receive any reply about the bottom issue, hence, till today we got the feedback about the bottom clicking, if need to improve this problem, we need to develop one new tooling for this improvement.
quote:No new tooling, just a switch component that clicks when it is pushed. Moreover, it is not wise to ask for confirmation of ‘bottom’ when a confirmation of a ‘button’ is needed. Better check the English spelling first before asking.
quote:No problem, will notice the english spelling, thanks for your remind! ^__^
For Botton issue, will reply via another mail later.
quote:Op woensdag 19 november 2008 10:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Hier weer een prachtig staaltje communicatie met Chinezen
[..]
[..]
[..]
Dagelijkse kost. In dit geval was het een collega dus kan ik op een afstandje lachen, maar als je zelf wat probeert duidelijk te maken met tekeningen, screenshots, foto's en zelfs filmpjes en ze begrijpen het niet wordt het toch redelijk frustrerendquote:Op woensdag 19 november 2008 11:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
![]()
Waarom heb ik alleen maar contact met Amerikanen, Engelsen en Canadezen? Dit soort humor heb ik nu dus nooit.
Internet uberhaupt of alleen via de Airport?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:00 schreef eer-ik het volgende:
Tyfus internet
Airport zelf werkt prima, airtunes ook maar het internet krijg ik maar niet aan de praat.
Internet uberhaupt.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:47 schreef portier het volgende:
[..]
Internet uberhaupt of alleen via de Airport?
Welke provider zit je dan?quote:Op woensdag 19 november 2008 12:00 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Internet uberhaupt.
Ik hoopte eigenlijk dat ik het met airport ook wel op kon lossen (heb echt 0% verstand van internet).
Stiekem niet dus.
Als ik Ethernetkabel in m'n laptop prop doet ie het ook niet.
En ik kan niet de instellingen van m'n vorige mac checken, waar het wel werkte, omdat daarvan ook de adapter naar de terror is
Ik weet niet wat het is in mijn huis, maar alle adapters gaan naar de klote
Oud huis?quote:Op woensdag 19 november 2008 12:00 schreef eer-ik het volgende:
Ik weet niet wat het is in mijn huis, maar alle adapters gaan naar de klote
Ziggoquote:Op woensdag 19 november 2008 12:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Welke provider zit je dan?
Ja, maar de ene adapter is bij mij thuis kapot gegaan (van nieuwe macbook, net 2 dagen binnen) en die ander heb ik er een jaar gebruikt, niks aan de hand.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:11 schreef Junkie het volgende:
[..]
Oud huis?
SurgeMaster
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 november 2008 12:54 schreef eer-ik het volgende:
!
Volgens ziggo moet je een programma downloaden als je internet het niet doet
Hier is het ook overgegaan van casema naar ziggo, maar sinds m'n nieuwe laptop werkt het niet meer.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:49 schreef portier het volgende:
Ik heb ook Ziggoen niets extra's gedownload hoor. Was toen nog Casema trouwens.
't is toch ook te lomp voor woordenquote:Op woensdag 19 november 2008 13:51 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit hoeven doen
gaat een stuk sneller dan bij apple zelf.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:09 schreef nietzman het volgende:
Oi ik wil na een crashende HD en veel gevloek en getier ook even iets positiefs over LaCie kwijt, de voeding van m'n porsche was kaduukes, ik heb eergister een supportticket ingevuld en vandaag lag er een nieuwe op de mat.
Even een warme douche (. ) voor ze.
Dit al geprobeerd;quote:Op woensdag 19 november 2008 14:08 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Hier is het ook overgegaan van casema naar ziggo, maar sinds m'n nieuwe laptop werkt het niet meer.
quote:Als je kabelinternet hebt, moet je DHCP client gebruiken. En je moet ook je kabelmodem even resetten omdat het modem maar 1 computer kan bedienen.
Procedure is dus:
1 - zorg ervoor de de laptop ingesteld staat als DHCP client (net als je huidige pc)
2 - Haal de kabel los van de PC
3 - Zet het kabelmodem eventjes uit (spanning eraf)
4 - na 5 seconden de kabelmodem weer aanzetten, wacht nu tot de lampjes weer normaal branden van het modem
5 - sluit de kabel aan op de laptop. De apple laptop zal nu een ip-adres proberen te krijgen via DHCP. Na enige tijd zal de verbinding werken.
Dit is vaak de oplossingquote:Op woensdag 19 november 2008 15:43 schreef portier het volgende:
[..]
Dit al geprobeerd;
[..]. Ik heb er ook geen verstand van heur. Maar ik weet dat ik ook heb lopen klooien even toen ik mijn MacBook kreeg. Beetje prutsen en DHCP lease vernieuwen deed toen wonderen geloof ik.
Had ik dus ook met KPNquote:Op woensdag 19 november 2008 12:54 schreef eer-ik het volgende:!
Volgens ziggo moet je een programma downloaden als je internet het niet doet
Ik heb dat idd ook al geprobeerd en allerhande andere dingen, DHCP lease idd ook, andere dhcp server (had codes van 3) maar niks werkt voor alsnog.quote:Op woensdag 19 november 2008 15:43 schreef portier het volgende:
[..]
Dit al geprobeerd;
[..]. Ik heb er ook geen verstand van heur. Maar ik weet dat ik ook heb lopen klooien even toen ik mijn MacBook kreeg. Beetje prutsen en DHCP lease vernieuwen deed toen wonderen geloof ik.
KPN heeft gewoon geen Mac-installers. Heeft met SpeedTouch te maken, zij willen er geen programmatuur ervoor ontwikkelen samen met KPN. Want, je kan het ook via de webbrowser via de Wizard setup van SpeedTouch doen..quote:Op woensdag 19 november 2008 16:02 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Had ik dus ook met KPNBij het aanvragen heb ik aangegeven dat ik een Mac had, maar toch sturen ze mij een XP cd mee.
Heeft dan nog met mac adres te maken (dus dat je van je vorige pc laptop het mac adres moet klonen?quote:Op woensdag 19 november 2008 16:25 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik heb dat idd ook al geprobeerd en allerhande andere dingen, DHCP lease idd ook, andere dhcp server (had codes van 3) maar niks werkt voor alsnog.
Het lijkt wel alsof het modem een statisch IP adres wil, maar dat adres weet ik niet.
Heb geprobeerd of ik het adres van een huisgenoot kon gebruiken, dat lukte ook niet, de uitgang van die code nog geprobeerd, werkte ook niet, ik snap er niks meer van
Ik heb net na weken vertraging de My Book Studio binnen van 1 TB, en ik ben er tot nu toe erg blij mee. Hij is stiller dan mijn Lacie externe HD, en via FW 800 gaat het echt heel snel.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:02 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik ben trouwens opzoek naar een externe schijf met USB en Firewire. Hebben jullie nog suggesties? Ik zie wel eens van die My Books, zijn die een beetje oké of niet?
hmm, dat zou kunnen ja.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:42 schreef donderopman het volgende:
[..]
Heeft dan nog met mac adres te maken (dus dat je van je vorige pc laptop het mac adres moet klonen?
QFT voor wat betreft die externe HD. Erg prettig ding. Aanschaffen dus.quote:Op woensdag 19 november 2008 16:44 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb net na weken vertraging de My Book Studio binnen van 1 TB, en ik ben er tot nu toe erg blij mee. Hij is stiller dan mijn Lacie externe HD, en via FW 800 gaat het echt heel snel.
Bestel'm alleen niet bij Komplett, want dan duurt het iets langer dan je denkt.
Mijn MB hangt eigenlijk constant aan de stroom. Misschien is dat toch niet zo'n goed idee?quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:53 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij klopt dit niet
Bekend ziggo probleem. De lease wordt niet (altijd) verlengd aan broadcastende routers. Wordt aan gewerkt.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:46 schreef eer-ik het volgende:
koning.
internet.
effe gebeld met ziggo, die zeiden dat de dhcp lease verlopen was zodat er geen internet was.
Hebben ze meteen gefixed, nu dus internet
Volledig draadloos hier nu
internet, muziek, alles draadloos
hem je hem al een paar gekalibreerd?quote:Op woensdag 19 november 2008 22:18 schreef zwartekoffie het volgende:
Inmiddels ben ik van 536 mAh naar 514 mAh gegaan. Het gaat wel erg hard zo.
Ik trek altijd het snoertje eruit als hij opgeladen is omdat ik het irritant vindquote:Op woensdag 19 november 2008 22:16 schreef zwartekoffie het volgende:
[..]
Mijn MB hangt eigenlijk constant aan de stroom. Misschien is dat toch niet zo'n goed idee?
Zal ik maar eens gaan doen. Eergisteren leeg laten lopen en weer opgeladen. Waarom is jouw batterij maar 4251 mAh trouwens. Zijn die batterijen van de nieuwe MB's zoveel minder ofzo?quote:Op woensdag 19 november 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
hem je hem al een paar gekalibreerd?
Mjah, ik niet echt. Ik heb toch mijn externe HD staan, en mijn toetsenbord. Dus dan maakt die powerkabel ook niet veel uit. Ik dacht juist dat het goed was voor mijn accu. Maar misschien toch niet.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:40 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik trek altijd het snoertje eruit als hij opgeladen is omdat ik het irritant vind
Ik houd hem in top conditiequote:Op woensdag 19 november 2008 22:48 schreef zwartekoffie het volgende:
[..]
Mjah, ik niet echt. Ik heb toch mijn externe HD staan, en mijn toetsenbord. Dus dan maakt die powerkabel ook niet veel uit. Ik dacht juist dat het goed was voor mijn accu. Maar misschien toch niet.
Ja. Maar door de ledverlichting is de levensduur ongeveer gelijk aan de oude macbookquote:Op woensdag 19 november 2008 22:46 schreef zwartekoffie het volgende:
[..]
Zal ik maar eens gaan doen. Eergisteren leeg laten lopen en weer opgeladen. Waarom is jouw batterij maar 4251 mAh trouwens. Zijn die batterijen van de nieuwe MB's zoveel minder ofzo?
Lekker handigquote:Op woensdag 19 november 2008 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bekend ziggo probleem. De lease wordt niet (altijd) verlengd aan broadcastende routers. Wordt aan gewerkt.
New MacBook Pro: now with 20% less battery powerquote:Op woensdag 19 november 2008 22:46 schreef zwartekoffie het volgende:
Zal ik maar eens gaan doen. Eergisteren leeg laten lopen en weer opgeladen. Waarom is jouw batterij maar 4251 mAh trouwens. Zijn die batterijen van de nieuwe MB's zoveel minder ofzo?
Eindelijkquote:Op woensdag 19 november 2008 16:44 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb net na weken vertraging de My Book Studio binnen van 1 TB, en ik ben er tot nu toe erg blij mee. Hij is stiller dan mijn Lacie externe HD, en via FW 800 gaat het echt heel snel.
Bestel'm alleen niet bij Komplett, want dan duurt het iets langer dan je denkt.
Ehm, wat voor info is dat, een typenummer ofzo?quote:Op woensdag 19 november 2008 23:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
New MacBook Pro: now with 20% less battery power
[..]
Eindelijk![]()
Kon je nog even kijken welk type WD erin zit?
Dat kan je volgens mij in Disk Utility zien.
Ik heb mijn Lacie ook maandag opgestuurd, ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Volgens de website 5 tot 7 dagen.Ik ga ben heel benieuwd of ze dat reden.
Yup, bij mijn interne schijf staat bijvoorbeeld: Fujitsu MHZ2320BH G2 en dat is dan het type nummer zoals je bij de link ziet.quote:Op woensdag 19 november 2008 23:06 schreef Svyatagor het volgende:
Ehm, wat voor info is dat, een typenummer ofzo?
Hm, bij disk description staat alleen WD, en dan niks (itt bij mijn interne HD, want daar staat idd Fujitsu ...etc.).quote:Op donderdag 20 november 2008 00:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
Yup, bij mijn interne schijf staat bijvoorbeeld: Fujitsu MHZ2320BH G2 en dat is dan het type nummer zoals je bij de link ziet.
Bij jou zal het wel iets zijn met WDXXXXXXXX
En dan kan ik in deze WD Product lijst even kijken welke het precies is.
Server schijven hebben bijvoorbeeld een hogere MTBF waardoor ze (hopelijk) minder snel kapot gaan.
Beslis beetje hierna of ik voortaan maar zelf schijven + hdd-casings ga kopen of doorga met kant-en-klaar schijven. Ik ga namelijk geen risico meer nemen nadat hier een aantal schijven zijn dood gegaan.
Wat meer processorkracht is natuurlijk nooit mis, maar ik zou in dit geval vooral kijken naar welke je mooier vindt en fijner vindt werken. Het zijn 2 verschillende types natuurlijk, qua uiterlijk en qua scherm.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:38 schreef Zeiksnor het volgende:
Zoals velen wil ik ook overstappen naar een macbook, maar zit wel met enkele vraagjes.
Kan ik beter een alu 2,0 macbook kopen of toch kiezen voor een 2,4 macbook van de vorige generatie?
In een Airport Express kan je ook een printer en een stereo aansluiting stoppen, waardoor je draadloos kan printen en muziek kan streamen naar je stereo. En je betaalt voor het Apple logo natuurlijk, maar dan krijg je ook een heel kek klein doosje waar je alles in kan steken.quote:Is airport expressN beter om te gebruiken als een normale G router van het merk sitecom m.a.w. is het de meerprijs waard?
Vergelijk de kortingen even goed met elkaar, want die verschillen waar je het besteld. Ik zou het liefst bij een winkel kopen, omdat je dan zeker weet dat je daar ook weer terug kan komen als er wat is. Niettemin kunnen de gegeven onderwijskortingen wat uiteenlopen (van 6-12 procent geloof ikquote:is het beter om bij Apple online te bestellen of heeft de voorkeur om bij bv. HTR in Arnhem te shoppen, ik maak trouwens wel gebruik van surfspot c.q. onderwijskorting.
De enige investering die je moet doen is de moeite nemen om die paar programma's te vinden (waarvan de meeste gewoon bekend zijn hier) die hetzelfde doen op een Apple als jij wilt doen op een Windows. En verder kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat de overstap het meer dan waard is. Ik ben nog steeds enorm blij met mijn MacBook. Vooral als ik voor de zoveelste keer mijn MB gewoon open klap en meteen aan het werk kan. Ipv die Windows laptops die dat 2x aankunnen en dan onherroepelijk gereboot moeten wordenquote:Alvast bedankt voor de antwoorden en er zullen nog wel wat vragen opborrelen.
Btw ik ben in het dagelijkse leven ICT-er in een windows-omgeving, maar op een 1 of andere manier trekt dat Apple gebeuren wel behoorlijjk.
Gevalletje gras is groener bij de buren?
Ja, dat kan.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:07 schreef Zeiksnor het volgende:
@portier: Bedankt voor jouw antwoorden, maar nu schiet er weer 1 te binnen n.l. kan ik mijn ps3, Wii etc. draadloos aansluiten op de airport expressN?
dat is dan weer een domper, want het hele zooitje is nog de G standaard.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Ik weet niet zeker of die consoles ook al de N-standaard ondersteunen alleen. In dat geval wordt de hele snelheid van het netwerk aangepast aan de langzaamste standaard (wat bij mij thuis dus de Toshiba van mijn vriendin is)
Ik heb mijn Wii aan mijn Aiport Express hangenquote:Op donderdag 20 november 2008 10:07 schreef Zeiksnor het volgende:
@portier: Bedankt voor jouw antwoorden, maar nu schiet er weer 1 te binnen n.l. kan ik mijn ps3, Wii etc. draadloos aansluiten op de airport expressN?
eh nee hoor. Als je een router op B+G+N mixed mode set, zal de B client op B snelheid lullen, de G op G snelheid en de N op N snelheid. Er gaat iets aan bandbreedte verloren ivm controlle mechanismen maar daar merk je niet zo gek veel van.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:27 schreef Svyatagor het volgende:
In dat geval wordt de hele snelheid van het netwerk aangepast aan de langzaamste standaard (wat bij mij thuis dus de Toshiba van mijn vriendin is)
Owja, dat heb ik ookquote:Op donderdag 20 november 2008 13:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh nee hoor. Als je een router op B+G+N mixed mode set, zal de B client op B snelheid lullen, de G op G snelheid en de N op N snelheid. Er gaat iets aan bandbreedte verloren ivm controlle mechanismen maar daar merk je niet zo gek veel van.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh nee hoor. Als je een router op B+G+N mixed mode set, zal de B client op B snelheid lullen, de G op G snelheid en de N op N snelheid. Er gaat iets aan bandbreedte verloren ivm controlle mechanismen maar daar merk je niet zo gek veel van.
Precies.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:11 schreef portier het volgende:
[..]
Owja, dat heb ik ook. (althans, ik denk dat je die bedoelt)
[ afbeelding ]
serieus? was dit met G ook al zo?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja. Je hebt met G altijd al 'b protection' gehad. Dat checkt of er niet toevallig een B client wil zenden voordat de TG client los mag. Daarom kost het wat snelheid, maar het is echt niet zo dat G client - G router op B snelheid lult als er een B client in het netwerk zit.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:36 schreef dottinator het volgende:
[..]
serieus? was dit met G ook al zo?
0%.quote:Op donderdag 20 november 2008 16:15 schreef portier het volgende:
Iemand nog problemen gehad met die QuickTime en Safari updates?
kan met het programma airfoilquote:Op donderdag 20 november 2008 15:46 schreef eer-ik het volgende:
Kan ik met airport eigenlijk ook op een of andere manier het overige geluid streamen?
Heb gekeken of ik dat kon vinden in m'n systeembeheerpanel zeg maar, maar daar stond niets in over dit...
Zolang het niet te duur is vind ik het niet zo erg.quote:Op donderdag 20 november 2008 16:36 schreef donderopman het volgende:
[..]
kan met het programma airfoil
je moet het programma alleen wel kopen
Je kan ook de accu eruit halen als je 'm aan de lader hebt zitten.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:36 schreef super-muffin het volgende:
Mijn MacBook is nu voor het eerst sinds 3 weken los van de lader. Is dat goed voor de accu of niet? Misschien moet ik toch maar eens aan een iMac gaan denken.
2.2 voor de iPhone is er.Eindelijk ook voetganger routes in Maps
Nog niets over Nike+ echter..quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:36 schreef super-muffin het volgende:
Mijn MacBook is nu voor het eerst sinds 3 weken los van de lader. Is dat goed voor de accu of niet? Misschien moet ik toch maar eens aan een iMac gaan denken.
* Walter_Sobchak gaat even wat downloaden uit de US-store.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:00 schreef Jarno het volgende:
Heeft iemand met een US iTunes account al de nieuwe iTunes geprobeerd? Ik las op iPhoneclub.nl een reactie van iemand wiens US-account niet meer werkte na die update... Dat moeten we niet hebben natuurlijk..
Op eBay een gift card scoren (of via iTunesplanet.com), in iTunes op Redeem klikken en gaan. Even een willekeurig adres in de VS prikken, klaar.quote:
Hmm...hier dus niet.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:26 schreef Jarno het volgende:
Ik heb hier op mijn werk laptop ook iTunes staan, heb net ff ge-update en ik zie geen problemen. Heb ook een paar keer ingelogd met m'n NL account en ik kan gewoon in bljven loggen. Phew.
Dunno. Ik had er nog 42 dollar of zo op staan, maar die gaan op op het moment dat ie weer actief isquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:35 schreef Jarno het volgende:
Okay dan. Ik heb niks proberen te kopen, vandaar wellicht. Maar zou dit op problemen met de iTunes Store duiden of op het actief blocken van non-US peoples?
Ik ben iig blij dat ik er nog 47 cent op had staan!.
Sing that iTune!. Er staat ook tekst bij in het Engels, ff naar beneden scrollenquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:31 schreef Norrage het volgende:
Bestaat er een mooie programmaatje dat mooi lyrics downloadt van het nummer wat je op dat moment aan het luisteren bent? Op mijn PC had ik dat, maar dat zijn allemaal suffe exe files, is er ook iets voor de mac?
Mij ook hoor. Ik denk dat wanneer Apple besluit geen verdachte US accounts meer toe te staan dat je geeneens meer in kunt loggen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, het lijkt mij meer een probleem met iTunes-store. Even snel gegoogled en het schijnt wel vaker voor te komen. Ik kan bijv. ook geen gratis programma's downloaden.
Heerlijk toetsenbordquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:48 schreef Svyatagor het volgende:
Hoe zijn jullie ervaringen met het 'nieuwe' Apple-toetsenbord? De MS-plank van mijn vriendin is kapot, dus heeft ze nu ff mijn oude witte Apple-toetsenbord. Mooie gelegenheid voor mij om evt. een nieuwe te kopen.
Ik vind die oude soms een beetje te stroef, maar die nieuwe is onvergelijkbaar geloof ik. Wel beetje duur, 50 euro voor een toetsenbord...
Ok koning.quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Op eBay een gift card scoren (of via iTunesplanet.com), in iTunes op Redeem klikken en gaan. Even een willekeurig adres in de VS prikken, klaar.
Yupperdepup. Zelfs rentals huren gaat prima!quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:24 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ok koning.
Ga ik dat effe doen.
Daar kan je wel ammal HD films en series enzo downloaden toch?
Nice.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Yupperdepup. Zelfs rentals huren gaat prima!
Ligt niet aan Apple. In de VS hoeven ze om een film aan te bieden maar een deal te sluiten met 1 maatschappij, in Europa met -tig.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:26 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Nice.
Dat is het enige wat ik altijd zo arelaxed vind aan Apple, dat dergelijke dingen zo lang duren voordat ze eindelijk eens in NL verkrijgbaar zijn.
Kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:36 schreef super-muffin het volgende:
http://www.batteryupgrade.com/quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:04 schreef CabinFever het volgende:
Weet iemand een site waar ik goedkoop een accu voor een MacBook white 13 inch kan krijgen , de mijne is vanochtend vertrokken naar Accu-heaven
Thanx! Ik heb deze besteld voor 39 euroquote:Op vrijdag 21 november 2008 15:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
http://www.batteryupgrade.com/
Alleen secundaire ervaring, dus weet niet of het een goede site is. Volgens bekenden wel.
Haha, die gasten ken ik persoonlijk nog van m'n vorige opleiding. Daar heb ik ook nog een aantal iPod-accu's van gekregen..quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
http://www.batteryupgrade.com/
Alleen secundaire ervaring, dus weet niet of het een goede site is. Volgens bekenden wel.
De bovenkant van de iMac kan wel warm worden tijdens een spelletje ja.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:59 schreef .Pas het volgende:
Iemand die wel eens een spelletje speelt op zijn iMac?
Mijn MacBook Pro wordt waanzinnig warm als ik dat doe. Ik ben benieuwd of de iMac dat ook heeft.
Pages? Omni Graffle?quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:12 schreef LudoSanders het volgende:
Ik ben op zoek naar software om een gelikte planning te maken, iemand enige aanraders?
In Keynote? Met de Inspector.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:42 schreef Cracka-ass het volgende:
Hoe kan ik de eigenschappen van diavoorstelling aanpassen?
Ik kan het nergens vinden.
OmniPlan will do, thanks.quote:
Wish I knew. Ik heb er nog nooit last van gehad, maar na de laatste updates van Extreme lijkt het probleem erger geworden. Als ik binnenkort tijd heb, zet ik Tiger op een externe HD en ga ik even kijken of het probleem er dan ook nog is.quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:53 schreef JoMo0 het volgende:
Is het dan wel softwarematig?
wat zijn de specs en de prijs?quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog iemand interesse in een 2e hands macbook?
Lol @ Pac-man.quote:
Ik heb ook niet echt bar goeie ervaringen de afgelopen maandquote:Op zaterdag 22 november 2008 14:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Goed, to add to the problems. Nu speelt gvd AppleTV met de nieuwste update een hoop bestanden niet meer af. Podcasts -> geen geluid. Aantal HD-films ->geen geluid. Aantal albums -> geen geluid.
Ik word toch stilaan een beetje moe van Apple de laatste tijd. En ik niet alleen: http://discussions.apple.(...)geID=8501501#8501501
Ik ben erg tevreden. Maar ja ik denk dat de overstap van een 2e generatie MB naar de huidige generatie MB wel groter is dan die tussen de pro's.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Swets, hoe bevalt de nieuwe MB? Ik schaf begin volgend jaar via budget ook maar 's een nieuwe MBP aan, vrees ik zo.
Als je synchroniseert met de iPhone voeg je ze ook toe bij Adresbroek. Maar als je dat onderste gebruikt in dat menu ; Vervang op de iPhone geloof ik , dan is je iPhone ook leeg. Dus je moet die 'normale' hebben.quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:45 schreef Maravilla het volgende:
Gaan met de optie "Synchroniseer Adresboek-gegevens" in het iPhone menu in iTunes, als ik m'n iPhone heb aangesloten de gegevens van m'n iPhone naar de computer of andersom?Ik wil ze namelijk in Adresboek krijgen, maar als hij ze andersom synchroniseert heb ik een probleem.. Adresboek is namelijk leeg..
Thanks, 't is gelukt.quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:49 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Als je synchroniseert met de iPhone voeg je ze ook toe bij Adresbroek. Maar als je dat onderste gebruikt in dat menu ; Vervang op de iPhone geloof ik , dan is je iPhone ook leeg. Dus je moet die 'normale' hebben.
Nou, mijn MBP is ook al twee jaar oudquote:Op zaterdag 22 november 2008 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben erg tevreden. Maar ja ik denk dat de overstap van een 2e generatie MB naar de huidige generatie MB wel groter is dan die tussen de pro's.
Sowies is de casing natuurlijk robuuster, LED display dus veel helderder, ik heb nu graphics, etc.
Nou, opgelost gelukkig. Een AAC audio toevoegen aan de film en klaar.quote:Op zaterdag 22 november 2008 14:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Goed, to add to the problems. Nu speelt gvd AppleTV met de nieuwste update een hoop bestanden niet meer af. Podcasts -> geen geluid. Aantal HD-films ->geen geluid. Aantal albums -> geen geluid.
Ik word toch stilaan een beetje moe van Apple de laatste tijd. En ik niet alleen: http://discussions.apple.(...)geID=8501501#8501501
Een elegante touch, hippe nano of nog wat anders?quote:Op zaterdag 22 november 2008 15:30 schreef JH87 het volgende:
Ik heb weer een iPod. Wat zijn ze mooi geworden in vijf jaar tijd zeg.
Ik vind de huidige nano weer een stap in de goede richting.quote:Op zondag 23 november 2008 14:21 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Gelukkig, die nano vind ik maar niks![]()
Welcome back
Dat zou zeker een goed plan zijn. Als het makkelijk was had ik echt voor alles een über batterij gekocht. Telefoon, ipod, laptop e.d. dat stomme opladen altijdquote:Op zondag 23 november 2008 14:34 schreef zwartekoffie het volgende:
Binnenkort een 1200 mAh batterij in mijn iPod nano 1G solderen. Hopelijk lukt me dat, zou wel 'koning' zijn.
Het zijn drie draadjes die je moet solderen.quote:Op zondag 23 november 2008 15:36 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Dat zou zeker een goed plan zijn. Als het makkelijk was had ik echt voor alles een über batterij gekocht. Telefoon, ipod, laptop e.d. dat stomme opladen altijd
Of ConceptDraw.quote:Op vrijdag 21 november 2008 17:12 schreef LudoSanders het volgende:
Ik ben op zoek naar software om een gelikte planning te maken, iemand enige aanraders?
Ik heb afgelopen week weer eens gemerkt hoe fijn het is om een iPod op zak te hebben. Ik was 5 uur bezig met de trein om van de ene locatie op de andere locatie te komen...quote:
ja.quote:Op zondag 23 november 2008 18:59 schreef Qunix het volgende:
Nooit geweten.... Ik hield mijn hand voor de (sensor?) webcam en beeld fade naar donker...
Wist überhaupt iemand dit?
Nieuwe MacBook blijft me nog steeds verbazen...
Ja ik dus. Kwam er bij toeval achter toen ik hem dicht deed. Dan gaat dus ook je backlight aan van je toetsenbordquote:Op zondag 23 november 2008 18:59 schreef Qunix het volgende:
Nooit geweten.... Ik hield mijn hand voor de (sensor?) webcam en beeld fade naar donker...
Wist überhaupt iemand dit?
Nieuwe MacBook blijft me nog steeds verbazen...
whehe, serieus?quote:Op zondag 23 november 2008 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, net een prachtige uitzending van Peter R de Vries gezien. Die jongen rommelde met mijn ex vlak voor ze mijn ex werd. 2 maanden later werd hij neergeschoten tijdens zijn vakantie en zit nu al 8 jaar met een dwarslaesie in een rolstoel.... Kut voor hem....
quote:Op zondag 23 november 2008 22:50 schreef eer-ik het volgende:
Ha, dat kan ik me voorstellen idd.
Zulks een volk verdient het ook gewoon om zoiets te overkomen.
Zijn er nog leuke gadgets te koop voor de macbook trouwens?
Morgen weer loon en moet hoognodig geld uitgeven
Dat zou ik dus niet doen...quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:43 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je kan ook de accu eruit halen als je 'm aan de lader hebt zitten.
Misschien dat dat wat beter is voor dat ding.
Haha, dat lijkt me niet verstandig dan idd.quote:
ik weet het ook niet eigenlijk.quote:Op maandag 24 november 2008 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Uberhaupt vraag ik me af waarom je een batterij eruit zou halen. Het is niet alsof die beter wordt van 3 jaar niet gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |