Nee, mensen dwingen om dat kind te baren is pas egoïstisch.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ben anti abortus, een kind is ook een mens, het recht van ongeboren kinderen moet bewaakt worden. Moeders die abortus plegen zijn gewoon egoistisch.
quote:Op zaterdag 15 november 2008 10:37 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja en dat moet keihard bestreden worden, gewoon levenslange celstraf voor illegale abortusplegers.
Jij weet dus hoe het voelt om verkracht te worden, daarvan zwanger te raken en om dan orgastisch lekker te genieten van zo'n brute zwangerschap?quote:Op zondag 16 november 2008 02:56 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Oh jij weet niet..hoe dat voelt!@
Als je dat zo vergelijkt nee...dat in de verste verten niet...dit is zoiets moois en bijzonders...
ik denk dat je het kunt vergelijken met duizend orgasmes in een keer tegelijk!
Zo bijzonder!
Geloof me...zo mooi zo Goddelijk prachtig!
Jammer dat je het nog niet weet!
Een kind is nooit overbodigquote:Op zondag 16 november 2008 08:50 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
In dat geval krijg jij de overbodige kinderen. De placenta's sturen we nog na.
Opgelost, slotje.
HIV is tegenwoordig goed te controleren dus dat is een beetje hypocriet van je hoor. En iemand die verkracht is toch geheel niet met anticonceptie bezig, er wordt inbreuk gemaakt op haar itegriteit, en die staat blijkbaar boven die van de verkrachter... vreemde wereld hoor...quote:Op zondag 16 november 2008 19:13 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Verkrachting is geen excuus om maar even niet die 15 euro voor een MAP neer te leggen, dus nee, ik keur het zeker niet goed.
De enige situatie waarin ik abortus goedkeur is als blijkt dat je (nog ongeboren) kindje besmet is met bijvoorbeeld HIV of Harlequin (zoiets). Dan vind ik het zelfs een misdaad die kinderen op de wereld te zetten, zij hebben er niet om gevraagd en ze zullen zeker geen fijn leventje hebben.
Maar wat ik echt zo erg vind! Een vriendin van een vriendin van mij, heeft nu al voor de tweede keer abortus laten plegen! En waarom? Omdat ze met haar domme kop zonder condoom neukt en verder ook niet aan de pil of wat dan ook is. Ook nog eens met een gozer die ze niet kende! Ze mag echt blij zijn als ze niet iets van een fikse soa heeft opgelopen!
Maar wat ik bedoel te zeggen; je kunt als vrouw (man ook overigens) zoveel doen om ongewenste zwangerschap te voorkomen, als je dat niet doet moet je de gevolgen maar aanvaarden. Abortus is geen anticonceptiemiddel!
En kinderen moeten niet de consequentie hoeven dragen van het opgescheept worden met waardeloze onverantwoordelijke ouders door wie ze niet gewenst worden. Ook daar vragen kinderen niet om.quote:Op zondag 16 november 2008 19:13 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Verkrachting is geen excuus om maar even niet die 15 euro voor een MAP neer te leggen, dus nee, ik keur het zeker niet goed.
De enige situatie waarin ik abortus goedkeur is als blijkt dat je (nog ongeboren) kindje besmet is met bijvoorbeeld HIV of Harlequin (zoiets). Dan vind ik het zelfs een misdaad die kinderen op de wereld te zetten, zij hebben er niet om gevraagd en ze zullen zeker geen fijn leventje hebben.
Maar wat ik echt zo erg vind! Een vriendin van een vriendin van mij, heeft nu al voor de tweede keer abortus laten plegen! En waarom? Omdat ze met haar domme kop zonder condoom neukt en verder ook niet aan de pil of wat dan ook is. Ook nog eens met een gozer die ze niet kende! Ze mag echt blij zijn als ze niet iets van een fikse soa heeft opgelopen!
Maar wat ik bedoel te zeggen; je kunt als vrouw (man ook overigens) zoveel doen om ongewenste zwangerschap te voorkomen, als je dat niet doet moet je de gevolgen maar aanvaarden. Abortus is geen anticonceptiemiddel!
Er lopen zat mensen rond die geen idee hebben dat ze seropositief zijn, je kan er tijden mee rondlopen zonder wat te merken.quote:Op zondag 16 november 2008 19:22 schreef Re het volgende:
[..]
HIV is tegenwoordig goed te controleren dus dat is een beetje hypocriet van je hoor.
Ik zie niet waar ik zoiets heb geschreven.quote:En iemand die verkracht is toch geheel niet met anticonceptie bezig, er wordt inbreuk gemaakt op haar itegriteit, en die staat blijkbaar boven die van de verkrachter... vreemde wereld hoor...
ik begreep je eerste zinnetje nietquote:Op zondag 16 november 2008 19:35 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Er lopen zat mensen rond die geen idee hebben dat ze seropositief zijn, je kan er tijden mee rondlopen zonder wat te merken.
[..]
Ik zie niet waar ik zoiets heb geschreven.
En over dat ze dan niet met anticonceptie bezig zijn; dat vind ik wel heel vreemd. Het is bij mij wel een van de eerste dingen waar ik dan aan denk; zwangerschap en soa's.
Toen ik van een vriendin van mij hoorde dat ze verkracht was, ben ook met haar een MAP gaan halen. Je zou toch zeker niet willen dat je een kind van dat stuk stront krijgt?
Ja, er zijn nog niet genoeg mensen op deze planeet.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:10 schreef laforest het volgende:
Er zijn genoeg echtparen die geen kinderen kunnen krijgen. Zij willen best een leuk kindje adopteren wat nu eens niet uit Afrika of Azië komt.
Wachtlijsten in Europa en Amerika zijn belachelijk lang
Er stond nog een vraag open: Abortus bij verkrachting?quote:
Ik reageerde op iemand anders dudequote:Op zondag 16 november 2008 11:28 schreef Skaai het volgende:
[..]
Jij weet dus hoe het voelt om verkracht te worden, daarvan zwanger te raken en om dan orgastisch lekker te genieten van zo'n brute zwangerschap?
Ik denk dat je zijn post niet helemaal doorhebt, maar dat went hè?
Nee absoluut niet.quote:Op zondag 16 november 2008 22:25 schreef Doc het volgende:
dan kan je dat ook stellen over een morning-afterpil ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De morning after pill voorkomt ovulatie of bevruchting als deze nog niet heeft plaatsgevonden, maar indien dit wel zo is voorkomt het innesteling in de baarmoeder. In die zin is er wel sprake van het dat een potentieel mensje doodt.quote:Op zondag 16 november 2008 23:42 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Het is alleen al onzin omdat er dan nog niet eens een bevruchte eicel onderweg is.
En dat is ALS er al een eicel bevrucht zou zijn, dat gaat waarschijnlijk ook in 90% van de gevallen waarin vrouwen de MAP nemen niet op.
Bij abortus is de embryo zich al volop aan het ontwikkelen, het is dan gewoon een potentieel mensje! Dat is heel wat anders.
Zolang het niet ingenesteld is, is het nietsquote:
ontwikkeling is te vaag, de eerste celdeling is al ontwikkeling en dat gebeurd nog in de eileider...quote:Op maandag 17 november 2008 01:26 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Zolang het niet ingenesteld is, is het niets
Naja, een klompje cellen, dat is het.
Pas als er zich echt ontwikkeling voordoet, dan is het moord.
Wat een flauwekul zeg, het is een verrijking van de levens voor de ouders. En ook al is het dat niet, dan is het nog steeds geen moord.quote:Op maandag 17 november 2008 01:29 schreef LoggedIn het volgende:
Ongewenst een kind krijgen is net zo goed moord; er komt tenslotte een eind aan de levens van de ouders. Dat vind ik nogsteeds belangrijker dan een of ander dom kasplantje.
Ik ga kijken of ik medische termen kan vinden en zo slim kan lijkenquote:Op maandag 17 november 2008 01:27 schreef Re het volgende:
[..]
ontwikkeling is te vaag, de eerste celdeling is al ontwikkeling en dat gebeurd nog in de eileider...
Jaja, jij vind het moord, dat is nu wel duidelijkquote:Op maandag 17 november 2008 09:14 schreef laforest het volgende:
Wat een flauwekul zeg, het is een verrijking van de levens voor de ouders. En ook al is het dat niet, dan is het nog steeds geen moord.![]()
Als dat soort dingen een moord waren dan was Nederland half uitgemoord.
Naja, dat is niet wat hij bedoeld. Het is meer dat het ene moment het nog een klompje cellen is, en het andere moment een toekomstig mensje?quote:Op maandag 17 november 2008 09:21 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik ga kijken of ik medische termen kan vinden en zo slim kan lijken
Nou, ik ben zo'n vrouw, van 23, met een lange relatie, die nu al weet dat als ze zwanger zou blijken te zijn er meteen een abortus volgt. Maar om dan maar meteen de conclusie te trekken dat ik niet oplet bij de anticonceptie is natuurlijk onzin, juist omdat het krijgen van kinderen mijn ultieme nachtmerrie is en ik al weet dat ik perse een abortus zou willen, let ik wél heel goed op mijn anticonceptie. Jammer genoeg is geen enkele anticonceptie 100% veilig, en mocht ik nou net die 0.01% die dwars door de pil heen zwanger wordt, dan hoef ik toch niet, alleen maar omdat ik volwassen ben en een lange relatie heb, toch niet het kind ook maar te krijgen.quote:Op maandag 17 november 2008 09:47 schreef fruityloop het volgende:
In het geval van een verkrachting ben ik wel voorstander van een abortus, dan is men er relatief snel bij, en zijn er zwaarwegende emotionele en praktische bezwaren, zo kan zeg een 14 jarig meisje na zo'n ervaring naar mijn idee een kind niet fatsoenlijk opvoeden.
Maar ik ben geen absolute voorstander van abortus, als men dit simpelweg "baas in eigen buik" noemt, daarvoor is het me een te kostbaar iets. Ik ken dames van zeg 24 met een langdurige relatie die keihard zeggen, als ik nu zwanger raak dan komt het me niet uit en laat ik het "even weghalen". Let dan g@$TFT wat beter op bij het neuken, zwanger raken hoeft echt niet meer tegenwoordig, en om dan zo gemakkelijk met een (potentieel) leven om te gaan stuit mij als christen toch wel tegen de borst.
Het blijft nog wel een tijdje een ‘klompje cellen’, jijzelf bent ook een klompje cellen. Nu ja, een flinke klomp wel. Maar toch, cellen. De potentie is ondanks dat het nog niet ingenesteld is nog steeds aanwezig als de eicel bevrucht is.quote:Op maandag 17 november 2008 01:26 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Zolang het niet ingenesteld is, is het niets
Naja, een klompje cellen, dat is het.
Dit is natuurlijk een heel vage definitie, want wat is echte ontwikkeling? De eerste celdeling, de tweede celdeling? Of het vermogen tot het voelen van pijn? (Dat is pas de 7e maand.)quote:Pas als er zich echt ontwikkeling voordoet, dan is het moord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |