In de recessie van 2003 stond Air France KLM nog op 7.50, en deze recessie wordt veel heviger dan van 2003, dus ik zou Air France KLM pas kopen vanaf 6.00 euro.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:49 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Daarnaast zijn luchtvaartmaatschappijen afhankelijk van veel zakelijke vluchten. Een opleving van de uitzendbranche is mijns inziens een goede graadmeter voor een groeiende klantenkring van luchtvaartmaatschappijen. De vertraging die er tussen zit is natuurlijk een goed moment om te kopen.
Desondanks ben ik wel skeptisch, mijn gestelde koersdoel om in te stappen op Air France was 9.5 euro. Nu zijn we er nog niet, maar het staat wel belachelijk laag al.
In die periode was er nog geen fusie met KLM. Een eenmalige uitschieter na de fusie en verder veel stabiliteit laat wel duidelijk het vertrouwen zien. Daarnaast de inflatie van het koersaandeel meerekenend is 7.50 denk ik niet meer te evenaren. Het zou natuurlijk best kunnen hoor maar 9.50 blijft gewoon leuk om in te stappenquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:00 schreef pberends het volgende:
[..]
In de recessie van 2003 stond Air France KLM nog op 7.50, en deze recessie wordt veel heviger dan van 2003, dus ik zou Air France KLM pas kopen vanaf 6.00 euro.
Leuk verschijnsel, TomTom draait sinds! de begin in 2008 in januarie slechter dan de aex-index. Tomtom is baggerquote:
Alle R&D is bagger nu.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Leuk verschijnsel, TomTom draait sinds! de begin in 2008 in januarie slechter dan de aex-index. Tomtom is bagger
Elk aandeel kan op dit moment nog lager omdat de AEX nog makkelijk onder de 200 punten kan gaan in 2009.quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:07 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
In die periode was er nog geen fusie met KLM. Een eenmalige uitschieter na de fusie en verder veel stabiliteit laat wel duidelijk het vertrouwen zien. Daarnaast de inflatie van het koersaandeel meerekenend is 7.50 denk ik niet meer te evenaren. Het zou natuurlijk best kunnen hoor maar 9.50 blijft gewoon leuk om in te stappen
Ja maar alles moet je wel in perspectief zetten, zo zijn er ook een paar die juist nu wel beter dan de markt reageren. Overigens vind ik het niet verrassend dat de beurs slechts met een klein plusje afsluit. Ik vind de beurs nog steeds niet goedkoop genoeg om in te kopen.quote:
heb je bier opquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Leuk verschijnsel, TomTom draait sinds! de begin in 2008 in januarie slechter dan de aex-index. Tomtom is bagger
Toen waren ze niet samen, dat gebeurde pas ergens in mei van 2004. Je koersanalyse heeft weinig zin zo..quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:00 schreef pberends het volgende:
[..]
In de recessie van 2003 stond Air France KLM nog op 7.50, en deze recessie wordt veel heviger dan van 2003, dus ik zou Air France KLM pas kopen vanaf 6.00 euro.
KLM is maar een aanhangsel.quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:03 schreef At-EZ het volgende:
[..]
Toen waren ze niet samen, dat gebeurde pas ergens in mei van 2004. Je koersanalyse heeft weinig zin zo..
KLM had destijds 1500 minder personeel dan Air France, maar vervoerde wel meer passagiers. Gebaseerd op de kerncijfers kon je bijna stellen dat, Air France/ Frankrijk, een land van 56 miljoen inwoners gepwned werd door KLM / NL.quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:06 schreef pberends het volgende:
KLM is maar een aanhangsel.
.quote:Uitweg vete Boskalis en Smit
FD 13 november
Verzekeringsmaatschappij Delta Lloyd werkt aan een oplossing voor de impasse tussen baggeraar Boskalis en de onwillige overnameprooi sleepbedrijf Smit Internationale. Delta Lloyd houdt grote belangen in beide bedrijven.
Fondsbeheerder Alex Otto presenteert een voorstel waarin Smit zelfstandig blijft, maar wel onderdelen verkoopt aan Boskalis. 'We willen kijken of die mogelijkheid ter sprake kan komen', zegt Otto.
Heers en verdeel plan Delta Lloyd
* Boskalis neemt transport & heavy lift over van Smit
* Terminals van Smit gaan naar joint venture Lamnalco
* Maar Smit behoudt berging en havensleepactiviteiten en blijft zelfstandig, al dan niet beursgenoteerd
* Delta Lloyd blijft aandeelhouder in beide
Delta Lloyd houdt een belang van ruim 5% in Boskalis en controleert zo'n 17% van de aandelen in Smit. Otto overweegt zijn belangen in beide bedrijven te bevriezen en dan met ze te gaan praten.
Voorstel
Zijn voorstel is dat Boskalis de divisies transport & heavy lift van Smit koopt, terwijl de divisie terminals naar Lamnalco gaat, een joint venture van Boskalis met het Saudische Rezayat. Smit blijft dan een zelfstandig bedrijf, al dan niet beursgenoteerd, met berging en havensleepactiviteiten. 'Als we er zelf nog geld in moeten stoppen, dan is dat bespreekbaar', aldus Otto, die zijn plannen nog niet met andere aandeelhouders besprak.
Otto benadrukt dat Delta Lloyd aandeelhouder in beide bedrijven wil blijven. 'We zijn geen hedgefonds. We zitten erin voor de lange termijn. Een zelfstandig Smit met berging en havensleep zie ik zitten, en ook voor Boskalis zie ik veel synergie.'
Mildere vorm
Boskalis wil Smit al jaren overnemen. Deze keer lijkt het menens: toen Smit een nieuw overnamebod van euro 1,113 mrd in contanten afwees, kocht Boskalis op de beurs een belang van ruim 20% in Smit. Boskalis wil de havensleeptak van Smit na de overname doorverkopen en de terminals bij Lamnalco onderbrengen. Topman Ben Vree van Smit is tegen opsplitsing van zijn bedrijf en noemt Boskalis' stappen 'vijandig'.
In de plannen van Otto is nog steeds sprake van een opdeling van Smit, zij het in een mildere vorm. Bovendien is de vraag of Vree net zo makkelijk 'nee' kan zeggen tegen zijn grootaandeelhouder als tegen Boskalis. 'We zijn groot genoeg om serieus genomen te worden', zegt Otto.
Zowel Smit als Boskalis wilde gisteren niet inhoudelijk reageren op het voorstel van Otto. Uiterlijk 8 december moet Boskalis aangeven onder welke voorwaarden het zijn bod op Smit gestand doet.
Maak er anders gewoon weer "op en neer, op en neer" vanquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:32 schreef ItaloDancer het volgende:
En het stort weer met een noodgang naar beneden, ik houd even op met TT's wijzigen
Ik keek puur naar de grafiek van het koersverloop van de aex vanaf 1.jan 2008 t.o.v tomtom qua percentage, de lijn van tomtom dook onder die van de aex. En nee ik heb nog niet gedronken.quote:
Zelfs de modjes hier worden slachtoffer van de crisisquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:32 schreef ItaloDancer het volgende:
En het stort weer met een noodgang naar beneden, ik houd even op met TT's wijzigen
Ja ik denk niet dat dat feit iemands verbazing schetst, is het wel?quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik keek puur naar de grafiek van het koersverloop van de aex vanaf 1.jan 2008 t.o.v tomtom qua percentage, de lijn van tomtom dook onder die van de aex. En nee ik heb nog niet gedronken.
Inderdaad, wat een snoekduikquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:57 schreef RvLaak het volgende:
Damn, de DJ nam een aanloop en springt ff de diepte in....
Hey, uhm.. kwil niet vervelend zijn... maar... uhm... je TT klopt niet meerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |