Dat is maar net zoals je het zelf wil zien denk ik.quote:Op zondag 16 november 2008 23:18 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
we worden een loer gedraaid door de horeca-ondernemers
quote:Amok over rookverbod leidt tot arrestaties
SLAAN. Twee mannen wonden zich in de nacht van zaterdag op zondag zo op over het overtreden van het rookverbod in de horeca in Roosendaal dat de politie hen uiteindelijk arresteerde. Dat gebeurde toen een van hen een agent wilde slaan, liet de politie gisteren weten. De 45-jarige beschonken man uit Vught en een 42-jarige inwoner van Heerwaarden eisten dat surveillerende agenten meteen op zouden treden tegen overtreders van het rookverbod. De agenten legden uit dat ze daarvoor niet bevoegd zijn. De 45-jarige riep toen: “Ik betaal jullie salaris met mijn belastingcenten”, en probeerde een vuistslag te geven.
ANP
quote:
idd, maar het geeft wel weer wat er speelt. Mensen verwachten nu ook rookvrij uit te kunnen gaan, maar als dan vervolgens zo'n heel centrum weer het rookverbod blijkt te negeren dan kan ik me voorstellen dat je geirriteerd raakt hetgeen niet goedpraat dat je gaat staan meppen.quote:
Als de ondernemer klagen dat ze inkomsten mislopen sinds de invoeren van het rookverbod, maar daarvoor ook al de inkomsten terugliepen dan kloppen die uitlatingen over het rookverbod niet en verkondigen ze pure leugensquote:Op maandag 17 november 2008 07:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat is maar net zoals je het zelf wil zien denk ik.
Maar dit probleem is wel gecreëerd door de het verbod zelf. Hiervoor gingen mensen ook niet de straat op mensen van het VWA of de politie de kroeg binnen te slepen en te zeggen ''hunnie roken daar, doe er iets aan''. Zal wel een beetje in de Nederlandse volksaard zitten anno 2008. IK heb ergens last van dus IK WIL dat er iets aan gedaan wordt en net zo goed voor de rokers geldt IK HEB ALTIJD GEROOKT , IK WIL blijven roken. De egocentrische aard van deze tijd. Iedereen heeft ergens recht op.quote:Op maandag 17 november 2008 09:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
idd, maar het geeft wel weer wat er speelt. Mensen verwachten nu ook rookvrij uit te kunnen gaan, maar als dan vervolgens zo'n heel centrum weer het rookverbod blijkt te negeren dan kan ik me voorstellen dat je geirriteerd raakt hetgeen niet goedpraat dat je gaat staan meppen.
Wordt wel tijd dat agenten eventuele bevoegdheden krijgen mbt handhaving van het rookverbod.
Dat gevoel heb ik inderdaad al langer. Het rookverbod is de boeman, de stok om mee te slaan. Wat de horeca zich matig lijkt te realiseren, is dat er sprake is van een wereldwijde economische crisis, die ook Nederland raakt. Horeca is relatief gezien een luxe-artikel. Een avondje uitgaan is niet besteed aan mensen met een krappe portemonnee, of mensen die besluiten om extra zuinig te zijn. In de aanbieding koop je voor pakweg 8 euro een krat bier met 24 flesjes, in de kroeg betaal je voor één flesje minimaal 2 euro (en da's erg laag aangehouden).quote:Op zondag 16 november 2008 23:18 schreef MikeyMo het volgende:
We worden een loer gedraaid door de horeca-ondernemers![]()
Punt is dat een groepering (anti rook) zegt dat het al terugliep en een groepering (café eigenaren) dat het komt door het verbod.quote:Op maandag 17 november 2008 09:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Als de ondernemer klagen dat ze inkomsten mislopen sinds de invoeren van het rookverbod, maar daarvoor ook al de inkomsten terugliepen dan kloppen die uitlatingen over het rookverbod niet en verkondigen ze pure leugens
Ik denk ook wel dat de waarheid in het midden ligt, maar ik heb wel sterk het gevoel dat sommige horeca-uitbaters wel érg makkelijk negeren dat er een economische crisis is dat de horeca nogal prijzig is, terwijl ze enorm veel poeha maken over het rookverbod.quote:Op maandag 17 november 2008 09:37 schreef Keltie het volgende:
Punt is dat een groepering (anti rook) zegt dat het al terugliep en een groepering (café eigenaren) dat het komt door het verbod. De waarheid zal in het midden liggen, of het verbod is de welbekende druppel.
Schandalig gedrag van die niet-rokersquote:
nee maar hiervoor was dat ook niet mogelijk. Dit verbod heeft mensen het "recht' gegeven op een mogelijkheid tot rookvrij uitgaan dus is het ook niet meer dan logisch dat mensen die ook graag rookvrij hun biertje willen doen dat kunnen en geirriteerd raken als blijkt dat elke kroeg die ze binnenwandelen blauw staat.quote:Op maandag 17 november 2008 09:26 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Maar dit probleem is wel gecreëerd door de het verbod zelf. Hiervoor gingen mensen ook niet de straat op mensen van het VWA of de politie de kroeg binnen te slepen en te zeggen ''hunnie roken daar, doe er iets aan''. Zal wel een beetje in de Nederlandse volksaard zitten anno 2008. IK heb ergens last van dus IK WIL dat er iets aan gedaan wordt en net zo goed voor de rokers geldt IK HEB ALTIJD GEROOKT , IK WIL blijven roken. De egocentrische aard van deze tijd. Iedereen heeft ergens recht op.
Het CBS is geen anti-rookt-stichtingquote:Op maandag 17 november 2008 09:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Punt is dat een groepering (anti rook) zegt dat het al terugliep en een groepering (café eigenaren) dat het komt door het verbod.
De waarheid zal in het midden liggen, of het verbod is de welbekende druppel.
Is politie niet een beetje half werk? We hebben zat militairen die niet te doen hebben. Die zijn getrained als scherpschutter. Doodstraf op roken!quote:Op maandag 17 november 2008 09:08 schreef MikeyMo het volgende:
Wordt wel tijd dat agenten eventuele bevoegdheden krijgen mbt handhaving van het rookverbod.
daar heb je wel een punt alleen moet je die, net als de VWA, weer speciaal mobiliseren. De politie is vaak al rijkelijk aanwezig in uitgaansgebieden op zaterdagavond dus dat scheeltquote:Op maandag 17 november 2008 09:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is politie niet een beetje half werk? We hebben zat militairen die niet te doen hebben. Die zijn getrained als scherpschutter. Doodstraf op roken!
Buiten ja. Wil je dat de politie overal naar binnen gaat om te controleren of er een sigaretje wordt gerookt?quote:Op maandag 17 november 2008 09:56 schreef MikeyMo het volgende:
daar heb je wel een punt alleen moet je die, net als de VWA, weer speciaal mobiliseren. De politie is vaak al rijkelijk aanwezig in uitgaansgebieden op zaterdagavond dus dat scheelt
De politie heeft recht op een rookvrije werkomgeving.quote:Op maandag 17 november 2008 09:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Buiten ja. Wil je dat de politie overal naar binnen gaat om te controleren of er een sigaretje wordt gerookt?
Kom maar met een wetsvoorstel dan, of een burgerinitatief om dit punt op de agenda te krijgen in de Tweede Kamer. Als je dan je zin krijgt, wordt roken ook in de buitenlucht verboden.quote:Op maandag 17 november 2008 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De politie heeft recht op een rookvrije werkomgeving.
Andere mensen met geweld je mening opdringen is juist een van de redenen waarom dit rookverbod zo slecht nageleefd wordt.quote:Op maandag 17 november 2008 10:12 schreef Elfletterig het volgende:
Kom maar met een wetsvoorstel dan, of een burgerinitatief om dit punt op de agenda te krijgen in de Tweede Kamer.
Met geweld?quote:Op maandag 17 november 2008 10:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Andere mensen met geweld je mening opdringen is juist een van de redenen waarom dit rookverbod zo slecht nageleefd wordt.
als er klachten zijn zou de politie een kroeg die de wet overtreedt moeten kunnen bekeuren. Het blijven immers wetshandhavers. Eventueel ook de rokers zelf. Dit is althans het standpunt van Koninklijke Horeca Nederland want die willen graag ook strengere handhaving omdat er nu een 2-deling ontstaatquote:Op maandag 17 november 2008 09:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Buiten ja. Wil je dat de politie overal naar binnen gaat om te controleren of er een sigaretje wordt gerookt?
Wat denk je dat er gebeurt als een eigenaar van een kroeg zijn klanten gewoon door laat roken en de boete's niet betaald?quote:
dan komt de deurwaarder langs?quote:Op maandag 17 november 2008 10:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als een eigenaar van een kroeg zijn klanten gewoon door laat roken en de boete's niet betaald?
Het kan alleen niet gehandhaaft worden. Iemand moet dat controleren en zou dan dus uitgezondert moeten zijn. En als die mensen uitgezondert zijn, waarom horeca personeel dan niet.quote:Op maandag 17 november 2008 10:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kom maar met een wetsvoorstel dan, of een burgerinitatief om dit punt op de agenda te krijgen in de Tweede Kamer. Als je dan je zin krijgt, wordt roken ook in de buitenlucht verboden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |