abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 november 2008 @ 07:31:01 #126
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63280618
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

we worden een loer gedraaid door de horeca-ondernemers
Dat is maar net zoals je het zelf wil zien denk ik.
pi_63280676
Afgelopen weekend in Duitsland weer gemerkt wat voor bizarre situaties het rookverbod daar oplevert, althans in Dusseldorf Nordrhein-Westfalen aangezien de deelstaten hun eigen wetgeving hebben omtrent het rookverbod.

Kroeg/eetcafé waar we begonnen was in het begin rookvrij maar asbakken kwamen op tafel nadat de keuken dicht ging, daarna naar een club die zo het leek een apart niet afgesloten rookgedeelte had maar na ongeveer 1,5 uur werd het rookgedeelte rookvrij en de rest van de club het rookgedeelte
Uiteraard snapte na een tijdje niemand er meer wat van en werd er overal weer gerookt maar volgens de vrienden waar ik mee op stap was snapt ook de wetgever niet meer hoe die wet nu in elkaar zit.
  maandag 17 november 2008 @ 08:36:22 #128
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63281070
quote:
Amok over rookverbod leidt tot arrestaties
SLAAN. Twee mannen wonden zich in de nacht van zaterdag op zondag zo op over het overtreden van het rookverbod in de horeca in Roosendaal dat de politie hen uiteindelijk arresteerde. Dat gebeurde toen een van hen een agent wilde slaan, liet de politie gisteren weten. De 45-jarige beschonken man uit Vught en een 42-jarige inwoner van Heerwaarden eisten dat surveillerende agenten meteen op zouden treden tegen overtreders van het rookverbod. De agenten legden uit dat ze daarvoor niet bevoegd zijn. De 45-jarige riep toen: “Ik betaal jullie salaris met mijn belastingcenten”, en probeerde een vuistslag te geven.

ANP
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63281313
quote:
Op maandag 17 november 2008 08:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Epic fail.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  maandag 17 november 2008 @ 09:08:12 #130
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63281506
quote:
Op maandag 17 november 2008 08:55 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Epic fail.
idd, maar het geeft wel weer wat er speelt. Mensen verwachten nu ook rookvrij uit te kunnen gaan, maar als dan vervolgens zo'n heel centrum weer het rookverbod blijkt te negeren dan kan ik me voorstellen dat je geirriteerd raakt hetgeen niet goedpraat dat je gaat staan meppen.

Wordt wel tijd dat agenten eventuele bevoegdheden krijgen mbt handhaving van het rookverbod.
[..]
  maandag 17 november 2008 @ 09:09:58 #131
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63281538
quote:
Op maandag 17 november 2008 07:31 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dat is maar net zoals je het zelf wil zien denk ik.
Als de ondernemer klagen dat ze inkomsten mislopen sinds de invoeren van het rookverbod, maar daarvoor ook al de inkomsten terugliepen dan kloppen die uitlatingen over het rookverbod niet en verkondigen ze pure leugens
[..]
pi_63281783
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

idd, maar het geeft wel weer wat er speelt. Mensen verwachten nu ook rookvrij uit te kunnen gaan, maar als dan vervolgens zo'n heel centrum weer het rookverbod blijkt te negeren dan kan ik me voorstellen dat je geirriteerd raakt hetgeen niet goedpraat dat je gaat staan meppen.

Wordt wel tijd dat agenten eventuele bevoegdheden krijgen mbt handhaving van het rookverbod.
Maar dit probleem is wel gecreëerd door de het verbod zelf. Hiervoor gingen mensen ook niet de straat op mensen van het VWA of de politie de kroeg binnen te slepen en te zeggen ''hunnie roken daar, doe er iets aan''. Zal wel een beetje in de Nederlandse volksaard zitten anno 2008. IK heb ergens last van dus IK WIL dat er iets aan gedaan wordt en net zo goed voor de rokers geldt IK HEB ALTIJD GEROOKT , IK WIL blijven roken. De egocentrische aard van deze tijd. Iedereen heeft ergens recht op.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_63281904
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:18 schreef MikeyMo het volgende:
We worden een loer gedraaid door de horeca-ondernemers
Dat gevoel heb ik inderdaad al langer. Het rookverbod is de boeman, de stok om mee te slaan. Wat de horeca zich matig lijkt te realiseren, is dat er sprake is van een wereldwijde economische crisis, die ook Nederland raakt. Horeca is relatief gezien een luxe-artikel. Een avondje uitgaan is niet besteed aan mensen met een krappe portemonnee, of mensen die besluiten om extra zuinig te zijn. In de aanbieding koop je voor pakweg 8 euro een krat bier met 24 flesjes, in de kroeg betaal je voor één flesje minimaal 2 euro (en da's erg laag aangehouden).

Ook een goed punt wat dat 'recht' betreft. Mensen die zichzelf van allerlei rechten toeëigenen, of nog erger: mensen die net doen alsof hen rechten worden afgepakt, terwijl ze nog gewoom mogen roken.
  maandag 17 november 2008 @ 09:37:49 #134
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63281965
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Als de ondernemer klagen dat ze inkomsten mislopen sinds de invoeren van het rookverbod, maar daarvoor ook al de inkomsten terugliepen dan kloppen die uitlatingen over het rookverbod niet en verkondigen ze pure leugens
Punt is dat een groepering (anti rook) zegt dat het al terugliep en een groepering (café eigenaren) dat het komt door het verbod.
De waarheid zal in het midden liggen, of het verbod is de welbekende druppel.
pi_63282005
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:37 schreef Keltie het volgende:
Punt is dat een groepering (anti rook) zegt dat het al terugliep en een groepering (café eigenaren) dat het komt door het verbod. De waarheid zal in het midden liggen, of het verbod is de welbekende druppel.
Ik denk ook wel dat de waarheid in het midden ligt, maar ik heb wel sterk het gevoel dat sommige horeca-uitbaters wel érg makkelijk negeren dat er een economische crisis is dat de horeca nogal prijzig is, terwijl ze enorm veel poeha maken over het rookverbod.
  maandag 17 november 2008 @ 09:42:21 #136
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63282033
quote:
Op maandag 17 november 2008 08:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Schandalig gedrag van die niet-rokers Niet-roken onmiddellijk verbieden!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 17 november 2008 @ 09:47:00 #137
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63282107
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:26 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Maar dit probleem is wel gecreëerd door de het verbod zelf. Hiervoor gingen mensen ook niet de straat op mensen van het VWA of de politie de kroeg binnen te slepen en te zeggen ''hunnie roken daar, doe er iets aan''. Zal wel een beetje in de Nederlandse volksaard zitten anno 2008. IK heb ergens last van dus IK WIL dat er iets aan gedaan wordt en net zo goed voor de rokers geldt IK HEB ALTIJD GEROOKT , IK WIL blijven roken. De egocentrische aard van deze tijd. Iedereen heeft ergens recht op.
nee maar hiervoor was dat ook niet mogelijk. Dit verbod heeft mensen het "recht' gegeven op een mogelijkheid tot rookvrij uitgaan dus is het ook niet meer dan logisch dat mensen die ook graag rookvrij hun biertje willen doen dat kunnen en geirriteerd raken als blijkt dat elke kroeg die ze binnenwandelen blauw staat.

Als ik nou ergens aan het eten ben en er wordt in ene gerookt dan loop ik ook weg zonder te betalen...
[..]
  maandag 17 november 2008 @ 09:47:44 #138
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63282120
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:37 schreef Keltie het volgende:

[..]

Punt is dat een groepering (anti rook) zegt dat het al terugliep en een groepering (café eigenaren) dat het komt door het verbod.
De waarheid zal in het midden liggen, of het verbod is de welbekende druppel.
Het CBS is geen anti-rookt-stichting
[..]
  † In Memoriam † maandag 17 november 2008 @ 09:54:14 #139
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63282227
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:08 schreef MikeyMo het volgende:
Is politie niet een beetje half werk? We hebben zat militairen die niet te doen hebben. Die zijn getrained als scherpschutter. Doodstraf op roken!
Carpe Libertatem
  maandag 17 november 2008 @ 09:56:57 #140
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63282269
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Is politie niet een beetje half werk? We hebben zat militairen die niet te doen hebben. Die zijn getrained als scherpschutter. Doodstraf op roken!
daar heb je wel een punt alleen moet je die, net als de VWA, weer speciaal mobiliseren. De politie is vaak al rijkelijk aanwezig in uitgaansgebieden op zaterdagavond dus dat scheelt
[..]
  † In Memoriam † maandag 17 november 2008 @ 09:58:00 #141
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63282286
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:56 schreef MikeyMo het volgende:
daar heb je wel een punt alleen moet je die, net als de VWA, weer speciaal mobiliseren. De politie is vaak al rijkelijk aanwezig in uitgaansgebieden op zaterdagavond dus dat scheelt
Buiten ja. Wil je dat de politie overal naar binnen gaat om te controleren of er een sigaretje wordt gerookt?
Carpe Libertatem
  maandag 17 november 2008 @ 10:10:43 #142
pi_63282520
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Buiten ja. Wil je dat de politie overal naar binnen gaat om te controleren of er een sigaretje wordt gerookt?
De politie heeft recht op een rookvrije werkomgeving.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_63282558
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De politie heeft recht op een rookvrije werkomgeving.
Kom maar met een wetsvoorstel dan, of een burgerinitatief om dit punt op de agenda te krijgen in de Tweede Kamer. Als je dan je zin krijgt, wordt roken ook in de buitenlucht verboden.
  † In Memoriam † maandag 17 november 2008 @ 10:24:07 #144
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63282768
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:12 schreef Elfletterig het volgende:
Kom maar met een wetsvoorstel dan, of een burgerinitatief om dit punt op de agenda te krijgen in de Tweede Kamer.
Andere mensen met geweld je mening opdringen is juist een van de redenen waarom dit rookverbod zo slecht nageleefd wordt.
Carpe Libertatem
pi_63282783
Dat zou mooi zijnnn
pi_63282792
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:24 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Andere mensen met geweld je mening opdringen is juist een van de redenen waarom dit rookverbod zo slecht nageleefd wordt.
Met geweld?
  maandag 17 november 2008 @ 10:28:58 #147
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63282848
quote:
Op maandag 17 november 2008 09:58 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

als er klachten zijn zou de politie een kroeg die de wet overtreedt moeten kunnen bekeuren. Het blijven immers wetshandhavers. Eventueel ook de rokers zelf. Dit is althans het standpunt van Koninklijke Horeca Nederland want die willen graag ook strengere handhaving omdat er nu een 2-deling ontstaat
[..]
  † In Memoriam † maandag 17 november 2008 @ 10:31:11 #148
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63282879
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:25 schreef Taurus het volgende:
Met geweld?
Wat denk je dat er gebeurt als een eigenaar van een kroeg zijn klanten gewoon door laat roken en de boete's niet betaald?
Carpe Libertatem
  maandag 17 november 2008 @ 10:37:13 #149
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63282990
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:31 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat denk je dat er gebeurt als een eigenaar van een kroeg zijn klanten gewoon door laat roken en de boete's niet betaald?
dan komt de deurwaarder langs?

Oh nee, dan wordt je vlak voor een voetbalwedstrijd op weg naar het station in een fuik geloodst en moet je je boete betalen
[..]
  maandag 17 november 2008 @ 10:37:13 #150
pi_63282993
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Kom maar met een wetsvoorstel dan, of een burgerinitatief om dit punt op de agenda te krijgen in de Tweede Kamer. Als je dan je zin krijgt, wordt roken ook in de buitenlucht verboden.
Het kan alleen niet gehandhaaft worden. Iemand moet dat controleren en zou dan dus uitgezondert moeten zijn. En als die mensen uitgezondert zijn, waarom horeca personeel dan niet.

En de volgende stap is natuurlijk uitlaatgassen verbieden, want daar ga je wel bewezen dood aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')