Ik mag graag knipogenquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:12 schreef Reya het volgende:
Ik bemerk de hand van een Leidenaar in de sluitpost.
Zij is m'n vader.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:05 schreef Sam_Spade het volgende:
Ik zat een kwartiertje in de UB. Dat had ik al tegen je moeder gezegd.
En nu?quote:
quote:AMSTERDAM - De VVD heeft woedend gereageerd op een e-mail die staatssecretaris van Sociale Zaken Ahmed Aboutaleb (PvdA) naar lokale bestuurders van de PvdA heeft gestuurd.
In de mail roept de staatssecretaris de bestuurders op het voorstel van het kabinet om met de kerst minima 50 euro te geven uit te venten als een PvdA-cadeautje.
Volgens het AD heeft Aboutaleb de mail gestuurd om 'de slagkracht van de PvdA' te tonen. "We zijn in staat iets te bedenken en een half jaar later staat er vijftig euro op de bankrekening", schrijft de bewindsman in de mail die denkt dat succes van de actie zal afstralen op de lokale bestuurders van de PvdA.
Ronduit schandalig
De VVD is boos over de actie van Aboutaleb. De partij noemt de mail 'ronduit schandalig' en heeft een spoeddebat over de kwestie aangevraagd. Volgens de partij gebruikt Aboutaleb zijn positie als bewindsman om partijpolitiek te bedrijven.
Het is maar goed dat de overheid ervoor gezorgt heeft dat het verboden is nadat de markt allang een prima werkende oplossing had.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nuzakelijk.nl/(...)-opgenomen-in-de-wet
Je bedoelt gewoon niet opnemen...?quote:Op woensdag 12 november 2008 10:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is maar goed dat de overheid ervoor gezorgt heeft dat het verboden is nadat de markt allang een prima werkende oplossing had.
Ja maar maar de overheid kan dat toch veel beterquote:Op woensdag 12 november 2008 10:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is maar goed dat de overheid ervoor gezorgt heeft dat het verboden is nadat de markt allang een prima werkende oplossing had.
http://www.infofilter.nlquote:Op woensdag 12 november 2008 11:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Je bedoelt gewoon niet opnemen...?
http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_content.php?element_id=246&item=29quote:Paul Nouwen, voorzitter van de Stichting Infofilter, noemt Heemskerks initiatief „overbodig en te betreuren". Hij vindt de mogelijkheid die particulieren hebben zich af te melden via Infofilter meer dan voldoende. En dat blijkt ook uit de cijfers.
Volgens Infofilter blijkt uit hetzelfde onderzoek dat consumenten goed te spreken (meer dan 75%) zijn over de service die deze organisatie biedt. En inmiddels hebben meer dan 1,75 miljoen consumenten een actieve volledige of deelblokkade aangemeld via www.infofilter.nl. Bovendien blijkt niet iedereen geïnteresseerd te zijn in een totaalblokkade omdat consumenten wel geïnteresseerd zijn in bepaalde aanbiedingen die bedrijven doen.
Waarvan akte.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:28 schreef Monidique het volgende:
Ik heb nog nooit van die prima werkende marktoplossing gehoord. Boeit me ook niet zo, maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Hoeft toch ook niet als je er geen belang bij hebt?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:28 schreef Monidique het volgende:
Ik heb nog nooit van die prima werkende marktoplossing gehoord. Boeit me ook niet zo, maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Nee, dat klopt, dat zeg ik ook. Het boeit me niet, het zal wel, maar die perfecte marktoplossing was mij niet bekend.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoeft toch ook niet als je er geen belang bij hebt?
http://www.consuwijzer.nl(...)Stichting_Infofilterquote:De Stichting wordt ondersteund door verschillende brancheorganisaties die de bedrijven, instellingen en organisaties vertegenwoordigen die rechtstreeks met consumenten willen communiceren. Een Infofilter blokkade is actief voor de duur van vijf jaar bij alle bedrijven die zijn aangesloten bij Infofilter. Deze bedrijven verzorgen samen meer dan 80 procent van de ongevraagde reclame via bovengenoemde direct marketing kanalen in Nederland.
Ja, je moet jezelf aanmelden maar dat lijkt me logisch en dat is in deze wet niet anders.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:43 schreef Monidique het volgende:
Maar het is dus geen prima oplossing voor het probleem, althans geen gelijkwaardig alternatief, want je kunt nog steeds ongevraagd telefoontjes van dergelijke bedrijven krijgen.
Dat is dus blijkbaar niet nodig.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:02 schreef Montov het volgende:
Het private initiatief kan niet worden afgedwongen.
Wat De Altijd Wijze Montov Zegt. Ik vind het wel een aardige oplossing, een aardig initiatief, maar het is natuurlijk geen gelijkwaardig alternatief voor deze nieuwe wet. De nieuwe wet maakt het verboden voor dergelijke, al dergelijke bedrijven ongewenst te bellen of te mailen, en bij dat beperkte brancheinitiatief is het niet verboden jou ongevraagd te bellen en moet je maar hopen dat genoeg bedrijven zich erbij aansluiten.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:46 schreef Chewie het volgende:
Waarom is dat geen prima oplossing?
Dat blijkt nergens uit.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is dus blijkbaar niet nodig.
Het begint met duisternis en licht zal worden toegevoegd, dus moet jij uitleggen waarom het wel een goede morgen is.quote:
Omdat ik een dagje vrij ben.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het begint met duisternis en licht zal worden toegevoegd, dus moet jij uitleggen waarom het wel een goede morgen is.
Ja, en bedrijven die malafide diensten verkopen, zijn ook mensen die zich tegen laten houden door een Opta. Nouja, evenveel als dieven zich laten tegenhouden door een verbod op stelen.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:06 schreef Monidique het volgende:
Het is heel wat anders. Dat is zeer duidelijk.
Dit betreft geen dieven, dit betreft geregistreerde bedrijven.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Nouja, evenveel als dieven zich laten tegenhouden door een verbod op stelen.
Nee.quote:bereikt effectief hetzelfde.
http://www.nu.nl/news/183(...)mers_mogen_weer.htmlquote:BRUSSEL - Kromme komkommers, gebogen wortels en ander vreemd gevormd fruit mag weer terug in de winkels. De 27 EU-landen hebben woensdag veel van de huidige EU-regels voor verplichte afmetingen afgeschaft.
Het besluit is een overwinning in de strijd tegen overbodige regels, zei EU-commissaris Mariann Fischer Boel (Landbouw) woensdag.
Aanduiding
Voor tien soorten groenten en fruit blijven enige vormregels bestaan, zoals voor tomaten en appels. Deze exemplaren mogen in de winkels terugkeren met speciale aanduiding van hun buitenissige vorm.
Nederland stemde voor de afschaffing om de landbouw en handelaren vrijheid te geven. "De vorm doet niets af aan de kwaliteit van de appels, komkommers en dergelijke. Daar zijn andere regels voor", aldus een woordvoerster van minister Gerda Verburg (Landbouw) eerder.
Vindt je baas dat ook?quote:Op woensdag 12 november 2008 12:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik ben het met Boze Appel eens. Vrijwilligheid werkt altijd beter dan dwang.
Net als het verbod op spam geen extra effect zal hebben, zal deze wet dat ook niet doen. Hoe wil je bijvoorbeeld call-centers uit het buitenland aanpakken, met het verbod op spam pak je buitenlandse bedrijven ook al niet.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat De Altijd Wijze Montov Zegt. Ik vind het wel een aardige oplossing, een aardig initiatief, maar het is natuurlijk geen gelijkwaardig alternatief voor deze nieuwe wet. De nieuwe wet maakt het verboden voor dergelijke, al dergelijke bedrijven ongewenst te bellen of te mailen, en bij dat beperkte brancheinitiatief is het niet verboden jou ongevraagd te bellen en moet je maar hopen dat genoeg bedrijven zich erbij aansluiten.
Het is heel wat anders. Dat is zeer duidelijk.
Ik werk vrijwillig ja. Jij niet?quote:
Als 20% van de telemarketeers zich niet aan die lijst houden omdat het niet verplicht is, dan is het kennelijk toch nodig.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is dus blijkbaar niet nodig.
Ach, vrijwillig is een relatief begrip. Je taalcorrectie klopt overigens niet.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik werk vrijwillig ja. Jij niet?
quote:Op woensdag 12 november 2008 13:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, vrijwillig is een relatief begrip. Je taalcorrectie klopt overigens niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |