abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63082806
Hallo,

Mijn ex is gek. Hij heeft me tijdenlang mishandeld, wat begon na de geboorte van mijn dochter en het kostte me nogal moeite om veilig van hem af te komen. Mijn kind heeft hij nooit iets aangedaan, zij is dol op hem en ik wil hem de omgang met haar niet verbieden. Ze komt er ooit zelf wel achter dat hij gek is.

Het probleem nu; Ik ben het niet eens met zijn wijze van opvoeden. Maar er valt echt niet met hem te praten. Ik heb dat vaak geprobeerd, maar het lijkt of hij het juist erger maakt na ieder 'gesprek'..
Ik wil geen voorbeelden geven, omdat ik weet dat hij ook op fokt komt en het daardoor misschien herkent. Wat ik wel weet, is dat hij haar op deze wijze gewoon verknipt. We waren het in de tijd dat we bij elkaar waren over eigenlijk alles eens, qua opvoeding, maar het lijkt of hij expres precies tegen die opvoeding in gaat. Hij verwent haar gruwelijk, ze slaapt bij hem in bed en gaat heel laat naar bed. Ze eet vrijwel alleen ongezond, ze hoeft haar tanden niet te poetsen, etc etc.. Ze is om het weekend bij hem en ze weet de twee situaties redelijk te scheiden, maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.

Ik weet het echt niet meer. Er valt echt niet met hem te praten, dus dat is gewoon geen optie. Ook hem de omgang met haar ontzeggen is echt niet mogelijk. Dat ga ik bekopen. Weet niet waarmee, maar dat durf ik niet.

Hij verpest haar op deze manier, ze vindt het allemaal maar normaal wat ze allemaal krijgt en hoe het allemaal gaat. Moet ik haar vertellen dat hij het niet goed doet of moet ik het allemaal maar aanzien? Nogmaals; met hem praten is geen optie. Ook hem de omgang ontzeggen (of daarmee dreigen) durf ik echt niet.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 november 2008 @ 20:16:10 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63083052
k geloof niet dat als ik weet dat hij fokt, dat ik t dan hier neer zou zetten maar goed.

Misschien is praten met je dochter. En toch ook het gesprek aangaan met je ex de beste optie, weghouden van je kind kan ook weer problemen leveren als jullie een omgangsregeling hebben
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 november 2008 @ 20:16:59 #3
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63083079
Pff, moeilijke situatie.
Omgang ontzeggen moet je sowieso altijd proberen te voorkomen. Je kind heeft recht om hem te zien, zeker als hij haar nooit iets heeft aangedaan.
Ik heb eens in een onderzoek gelezen dat kinderen heel goed het verschil tussen het ene en andere huis kennen, dat scheelt. Maar ja, wat moet je hier nou mee. Is ze oud genoeg om met haar te praten? Dan kun je misschien uitleggen waarom jij haar grenzen leert. (probeer te voorkomen dat je ten opzichte van haar je ex zwart maakt). Verder zou ik het zo even niet weten...eigenlijk denk ik wel dat je het tegen hem moet blijven benoemen. Op een neutrale manier. Niet gaan snauwen als hij het toch doet maar de volgende keer gewoon weer vragen/zeggen.
Lekker douchen!
  zondag 9 november 2008 @ 20:19:02 #4
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_63083153
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:16 schreef Ynske het volgende:
k geloof niet dat als ik weet dat hij fokt, dat ik t dan hier neer zou zetten maar goed.

Misschien is eens praten met je dochter. En toch ook het gesprek aangaan met je ex de beste optie, weghouden van je kind kan ook weer problemen leveren als jullie een omgangsregeling hebben
Daarnaast, hoe oud is je dochter?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 9 november 2008 @ 20:25:28 #5
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63083384
quote:
maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.
Even ter relativering: ieder kind zal vroeg of laat ontdekken dat het door manipulatie en bedrog situaties naar zijn hand kan zetten. Het is aan de opvoeder om dat in goede banen te leiden.
Wat ik zeggen wil is dat je ervoor moet waken om (tijdelijke) 'slechte' eigenschappen bij je dochter meteen aan je ex toe te schrijven. Dat hoeft helemaal niet terecht te zijn.
Life is what you make it.
  zondag 9 november 2008 @ 20:32:42 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_63083626
Wat pa met zijn dochter doet gedurende de tijd van omgang, is geheel zijn probleem en niet het jouwe (mits het binnen de grenzen van de wet blijft natuurlijk)

Maar je hebt een beetje pech. Praten zou kunnen als dat niet lukt dan jammer. Veel gescheiden vrouwen roepen standaard hetzelfde als jij. Daar hebben ze hele fora over.

En na een omgangsregeling is een kind altijd even wat en heeft even wat moeite om zich aan te passen. Hoort erbij. Gebeurt ook als kind gaat logeren. Had je maar niet uit elkaar moeten gaan. Dat is nu eenmaal een van de gevolgen. En vader heeft recht op zijn eigen regels hoe verwerpelijk jij die ook vind.
pi_63083890
Meen je dat nu echt? Ook het in bed slapen e.d? Sorry, ik vind dat niet gezond en ik vind daarom ook niet dat hij dat zelf mag bepalen. Zo ook het ongezond eten en het niet tanden poetsen. Hij beschadigd haar letterlijk. Een heel weekend geen tandenpoetsen is wel een aanslag op je gebit, zeker als dat tweewekelijks voorkomt lijkt me.

Ze is overigens 10.

edit; en we zijn al ruim 5 jaar uit elkaar. In het begin was alles prima, maar het lijkt dat hij meer en meer expres van de dingen die we eerder overeen kwamen over de opvoeding afwijkt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 november 2008 @ 20:40:57 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63083914
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef sintmaarten het volgende:
Meen je dat nu echt? Ook het in bed slapen e.d? Sorry, ik vind dat niet gezond en ik vind daarom ook niet dat hij dat zelf mag bepalen. Zo ook het ongezond eten en het niet tanden poetsen. Hij beschadigd haar letterlijk. Een heel weekend geen tandenpoetsen is wel een aanslag op je gebit, zeker als dat tweewekelijks voorkomt lijkt me.

Ze is overigens 10.
als je kind 10 is, kun je daar zeer zeker een gesprek mee voeren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 november 2008 @ 20:42:26 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63083972
Precies! En als ze tien is kan ze zelf ook best aangeven dat ze haar tanden moet poetsen. Wat vindt ze er zelf van allemaal?
Lekker douchen!
pi_63084074
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

als je kind 10 is, kun je daar zeer zeker een gesprek mee voeren
Maar hoe, dat is een beetje de vraag. Zo ook vandaag komt ze terug met een erg dure telefoon. Mag ze hebben (met abonnement). Ik heb haar gezegd dat ze beter niet tegen haar vriendinnetjes kan vertellen dat ze zo'n telefoon heeft omdat ze misschien jaloers worden omdat kinderen normaal gezien niet dergelijke telefoons krijgen. Klein detail; ze heeft al een telefoon met abonnement. Had ze al vanaf haar 7e. Uiteraard van hem gekregen.

Zodra ze hier binnenstapt doe ik em in de kast, ze heeft geen telefoon nodig. Maar ja, dan ben ik weer de boeman.
pi_63084125
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:42 schreef sjak het volgende:
Precies! En als ze tien is kan ze zelf ook best aangeven dat ze haar tanden moet poetsen. Wat vindt ze er zelf van allemaal?
Tja, ze vind het allemaal wel best natuurlijk. Ze krijgt alles was ze maar vraagt (en ook waar ze niet om vraagt; zie verhaal 2e telefoon). Ik zou het ook best leuk vind om zo'n papa te hebben op die leeftijd.

Ik hou m'n hart vast, want ze zou ook wel een pony willen
  zondag 9 november 2008 @ 20:48:15 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63084163
Ik kan het iedereen afraden om ooit aan kinderen te beginnen. Zie hier wat er van komt.
Medelijden hoef je niet te verwachten, TS. Het kind is een produkt van jou en je ex. Draag je verantwoordelijkheid.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 9 november 2008 @ 20:48:35 #13
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63084174
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:08 schreef sintmaarten het volgende:
Hallo,

Mijn ex is gek. Hij heeft me tijdenlang mishandeld, wat begon na de geboorte van mijn dochter en het kostte me nogal moeite om veilig van hem af te komen. Mijn kind heeft hij nooit iets aangedaan, zij is dol op hem en ik wil hem de omgang met haar niet verbieden. Ze komt er ooit zelf wel achter dat hij gek is.

Het probleem nu; Ik ben het niet eens met zijn wijze van opvoeden. Maar er valt echt niet met hem te praten. Ik heb dat vaak geprobeerd, maar het lijkt of hij het juist erger maakt na ieder 'gesprek'..
Ik wil geen voorbeelden geven, omdat ik weet dat hij ook op fokt komt en het daardoor misschien herkent. Wat ik wel weet, is dat hij haar op deze wijze gewoon verknipt. We waren het in de tijd dat we bij elkaar waren over eigenlijk alles eens, qua opvoeding, maar het lijkt of hij expres precies tegen die opvoeding in gaat. Hij verwent haar gruwelijk, ze slaapt bij hem in bed en gaat heel laat naar bed. Ze eet vrijwel alleen ongezond, ze hoeft haar tanden niet te poetsen, etc etc.. Ze is om het weekend bij hem en ze weet de twee situaties redelijk te scheiden, maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.

Ik weet het echt niet meer. Er valt echt niet met hem te praten, dus dat is gewoon geen optie. Ook hem de omgang met haar ontzeggen is echt niet mogelijk. Dat ga ik bekopen. Weet niet waarmee, maar dat durf ik niet.

Hij verpest haar op deze manier, ze vindt het allemaal maar normaal wat ze allemaal krijgt en hoe het allemaal gaat. Moet ik haar vertellen dat hij het niet goed doet of moet ik het allemaal maar aanzien? Nogmaals; met hem praten is geen optie. Ook hem de omgang ontzeggen (of daarmee dreigen) durf ik echt niet.

ftw

Je ex zal dit verhaal dan toch wel herkennen?
Is het miss een poging te communiceren met hem?
pi_63084197
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:45 schreef sintmaarten het volgende:

[..]

Maar hoe, dat is een beetje de vraag. Zo ook vandaag komt ze terug met een erg dure telefoon. Mag ze hebben (met abonnement). Ik heb haar gezegd dat ze beter niet tegen haar vriendinnetjes kan vertellen dat ze zo'n telefoon heeft omdat ze misschien jaloers worden omdat kinderen normaal gezien niet dergelijke telefoons krijgen. Klein detail; ze heeft al een telefoon met abonnement. Had ze al vanaf haar 7e. Uiteraard van hem gekregen.

Zodra ze hier binnenstapt doe ik em in de kast, ze heeft geen telefoon nodig.
Maar ja, dan ben ik weer de boeman.
Dat is natuurlijk ook onnodig principieel gedoe, om je ex een hak te zetten. Er is geen enkele andere reden om dat ding in de kast te leggen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_63084228
Ik heb natuurlijk een andere naam genomen en ik ga er vanuit dat hij niet bij ouders leest, aangezien ik daar nooit post met mijn eigen account.

Edit; Natuurlijk niet heiden. Ze vraagt niet eens om dat ding en ik haal em uit haar weekend tas en leg em in de kast. Kom zeg, een kind van 10 (of ze was dus 7 toen ze em kreeg) heeft toch geen telefoon nodig? School is 1 minuut hiervandaan en verder gaat haar leven nog niet echt.

Als ze erom vraagt mag ze em hebben hoor. Maar zoals ik al zei; ze kijkt er niet naar om. Logisch, wat mmoet ze er ook mee.
  zondag 9 november 2008 @ 20:50:14 #16
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_63084236
Tandenpoetsen kun je het best eens met hem over hebben, maar het gaat er bovenal om dat je hem met je kind vertrouwd. Dat heb je ooit eerder toen jullie samen waren ook gekund en wat er ook tussen jou en hem gebeurd is als hij je kind nooit iets misdaan heeft zal hij het nu waarschijnlijk ook wel niet doen.
En zolang als jij wantrouwig blijft zal de situatie niet verbeteren.
pi_63084387
Ik ben niet wantrouwig. Bedoel je dat ik denk dat hij haar misbruikt omdat ze bij hem in bed slaapt?

Absoluut niet, als ik hem daarvan verdacht was dat wél een reden om haar bij hem weg te houden, per direct. Maar dat doet ie niet, weet ik zeker. Ik vind het gewoon niet gezond. Ze weet het zelf ook wel, want ze schaamt zich ervoor. Niemand van haar vriendinnen weet dat ze bij haar vader in bed slaapt.
Ze heeft gewoon een eigen kamer daar, maar daar slaapt ze dus niet.
  zondag 9 november 2008 @ 20:59:14 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_63084534
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook onnodig principieel gedoe, om je ex een hak te zetten. Er is geen enkele andere reden om dat ding in de kast te leggen.
Een kind van 10 hoort geen mobiel te hebben (en ze heeft er al een)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 november 2008 @ 21:00:12 #19
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_63084588
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:48 schreef Aoristus het volgende:
Ik kan het iedereen afraden om ooit aan kinderen te beginnen. Zie hier wat er van komt.
Medelijden hoef je niet te verwachten, TS. Het kind is een produkt van jou en je ex. Draag je verantwoordelijkheid.
volledig met je eens.
En je zegt "mijn kind" - het kind is niet alleen van jou he? ook van hem.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zondag 9 november 2008 @ 21:05:07 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63084740
Ik probeer me te bedenken of het bij elkaar in bed slapen nou echt zo erg is. Maar ik kan me niet echt meer herinneren hoe ik was toen ik zo oud was. Ik bedoel. Met allebei een pyama (dan wel onderbroek en t-shirt) aan is dat toch niet echt heel ernstig?

Ik vraag me ook af of dit niet meer in R&P hoort. Ik geloof namelijk niet dat het hier gaat om 'opvoedkundig' advies, maar meer om 'zijn jullie het met me eens'.
pi_63084854
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef sintmaarten het volgende:
Meen je dat nu echt? Ook het in bed slapen e.d? Sorry, ik vind dat niet gezond
In sommige culturen wordt het zo ongeveer als kindermishandeling beschouwd als je je kinderen in een andere kamer laat slapen.
Als je ex en je dochter graag bij elkaar in bed slapen zou ik me daar echt geen zorgen over maken hoor, moeten zij toch lekker zelf weten?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_63085139
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Een kind van 10 hoort geen mobiel te hebben (en ze heeft er al een)
Goed argument.
pi_63085158
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:50 schreef sintmaarten het volgende:

Edit; Natuurlijk niet heiden.
Als ze hem van je moeder had gekregen voor haar verjaardag, moest ze hem dan ook in de kast leggen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 november 2008 @ 21:17:23 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63085201
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:48 schreef Aoristus het volgende:
Wat een drogredenatie..

Bij een om een boom gevouwen auto: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan een rijbewijs te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de abortuskliniek: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan sex te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de dubbele beenbreuk: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan lopen te beginnen. Zie hier wat er van komt"
  zondag 9 november 2008 @ 21:18:21 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63085250
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een drogredenatie..

Bij een om een boom gevouwen auto: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan een rijbewijs te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de abortuskliniek: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan sex te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de dubbele beenbreuk: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan lopen te beginnen. Zie hier wat er van komt"
knoop deze grondregel maar in je oren:

Met risico geldt altijd, het gaat goed totdat het fout gaat

Ik kan geen neutraal oordeel van je verwachten, want je hebt zelf van die wanhoopjes rondkruipen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_63085379
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:18 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik kan geen neutraal oordeel van je verwachten, want je hebt zelf van die wanhoopjes rondkruipen.

En dan gaat het ook goed fout.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 november 2008 @ 21:24:16 #27
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63085495
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:18 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Precies, dus is het een drogredenatie. LEVEN is namelijk een risico. Ik zie je nog niet heel effectief bezig zijn er een einde aan te maken om die reden.
quote:
Tja en ook hier snijdt het mes aan twee kanten he.
  zondag 9 november 2008 @ 21:27:02 #28
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63085613
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een drogredenatie..

Wel een mooi voorbeeld van Darwin @ work.
De zwakste genen selecteren zichzelf gewoon uit.
Life is what you make it.
  zondag 9 november 2008 @ 21:28:36 #29
2651 svann
night-hawk
pi_63085688
Bij de eerste alinea vind ik dit al een onwaarschijnlijk verhaal.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je je kind achter laat bij een ex die je heeft mishandeld.
"en het kostte me nogal moeite om veilig van hem af te komen."

Kan iemand even de kloonknop gebruiken?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 9 november 2008 @ 21:28:52 #30
92279 N.icka
Windforce 11
pi_63085700
Als het meisje 17 is en nog bij paps in bed slaapt zou ik eens gaan nadenken . Maar 10 jaar , ziet paps niet zo vaak en slaapt gezellig bij hem. Ach...

Ik sliep ook heel lang bij mijn paps in bed , mijn moeder werkte vaak nachtdiensten en dan kroop ik gezellig bij mijn vader in bed

is vanzelf overgegaan toen ik in de pubertijd kwam
pi_63086296
Op medelijden zit ik helemaal niet te wachten.

Heiden; Mijn moeder zou zoiets niet kopen voor mijn dochter (en ja, ik zeg MIJN dochter, is dat zo raar zomaareennaam?? Moet ik het dan over ons kind hebben, leest dat wat comfortabeler voor je?).
Maar zou mijn moeder er eentje gekocht hebben op haar 7e, zou ik em terug geven. Sorry, maar dan ben ik maar een gemene moeder. Ik vind het echt te raar, een kind van 7 met een mobiel.

Bright eyes, het gaat me wel degelijk om opvoedkundig advies. Heb zonet een klein gesprekje met haar gehad en het stukje over grenzen aangeven, waar sjak het over had, heb ik al veel aan gehad. Ook de rest van de adviezen zijn zeker welkom, ik heb er tot nu toe al veel aan gehad, al is het alleen maar om weer een beetje te kunnen relativeren, na de schok van die mega dure iPhone, waar ze mee aan kwam.
pi_63086482
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:28 schreef svann het volgende:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je je kind achter laat bij een ex die je heeft mishandeld.

Ik heb mijn kind niet achter gelaten bij mijn ex. Als je man losse handjes heeft en je vreest voor wat gaat komen als je bij hem weggaat, maar je wilt toch een normale omgang omwille van je kind. Dat is lastig. Dan kost het moeite om de relatie op een veilige manier te beeindigen.

Maar misschien is het moeilijk te begrijpen voor iemand die niet in die situatie heeft gezeten.

En ja, natuurlijk is dit niet mijn eigen account, zoals ik al zei. Misschien toch even verder lezen de volgende keer?
  zondag 9 november 2008 @ 22:28:33 #33
2651 svann
night-hawk
pi_63088298
Dat had ik prima gelezen.

Ik las ook dat hij volgens jou gek is en je heeft mishandeld vanaf de geboorte van jullie dochter.
Toch waren jullie het kwa opvoeding over alles eens. Vreemd.
quote:
Er valt echt niet met hem te praten, dus dat is gewoon geen optie. Ook hem de omgang met haar ontzeggen is echt niet mogelijk. Dat ga ik bekopen. Weet niet waarmee, maar dat durf ik niet.
quote:
Nogmaals; met hem praten is geen optie. Ook hem de omgang ontzeggen (of daarmee dreigen) durf ik echt niet.
Je durft hem dus niet eens tegen te spreken omdat je bang bent dat hij geweldadig wordt.

Misschien dik je je verhaal een beetje te veel aan.
quote:
Heb zonet een klein gesprekje met haar gehad en het stukje over grenzen aangeven, waar sjak het over had, heb ik al veel aan gehad. Ook de rest van de adviezen zijn zeker welkom, ik heb er tot nu toe al veel aan gehad, al is het alleen maar om weer een beetje te kunnen relativeren,
Je klinkt toch echt niet alsof je dat niet zelf kon bedenken.
Wel fijn dat het na die paar regeltjes al meteen zoveel beter gaat.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_63088753
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:47 schreef sintmaarten het volgende:

[..]

Tja, ze vind het allemaal wel best natuurlijk. Ze krijgt alles was ze maar vraagt (en ook waar ze niet om vraagt; zie verhaal 2e telefoon). Ik zou het ook best leuk vind om zo'n papa te hebben op die leeftijd.

Ik hou m'n hart vast, want ze zou ook wel een pony willen
Als jij je kind twee weken niet zou zien en je ziet je kind, wat doe jij dan?
Zou jij het dan ook niet walgelijk verwennen? En och eens in de twee weken een weekendje geen tandenpoetsen krijg je vast geen gaatjes van. Dan zondagavond maar even flink de schrobber eroverheen als ze bij jou is.
Daarbij kan je kind zelf ook tanden poetsen, niemand hoeft die borstel vast te houden.
Als je ex jullie dochter een paard zou geven dan zou ik staan juichen voor mijn kind als ik jou was...
Dus wat zit je nu eigenlijk zo dwars? Dat hij in haar ogen geweldiger is dan jij? Wees eens eerlijk nu. Je bent straight to the point zo te lezen, dat is ook goed, niets mis mee. Maar wat ik proef in jouw woorden is niet wat je nu hier neerschrijft, ik lees iets heel anders nml. Wrok t.a.v je ex.
Laat dat toch los en laat hem doen wat hij wil in die weekenden mits binnen de perken, al hij echt een lul is komt jullie kind daar heus zelf achter. Liever zelf dan dankzij jou. Want hoe negatiever jij hem afschildert hoe leuker hij zal worden voor haar.
En in die leeftijd kun je heus verstandig met ze praten, je kunt uitleggen dat papa haar nu erg verwend omdat hij haar mist door de week. Dat je best wel snapt dat ze bij hem weinig regels krijgt, maar dat het thuis toch weer op de rails moet lopen. Ook al vind ze dit niet leuk.
Daarbij de puberteit komt er ook nog eens aan...
Wees duidelijk naar je dochter, maar laat die ex zijn gang gewoon gaan en trek je er niets van aan. Een kind wordt niet verpest door 2 nachtjes in de 2 weken...geloof ik niet in nml.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_63088894
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:08 schreef beefcake het volgende:

[..]

In sommige culturen wordt het zo ongeveer als kindermishandeling beschouwd als je je kinderen in een andere kamer laat slapen.
Als je ex en je dochter graag bij elkaar in bed slapen zou ik me daar echt geen zorgen over maken hoor, moeten zij toch lekker zelf weten?
Schijnt goed te zijn voor het zelfvertrouwen!
En zolang pa geen sex bedrijft met zijn nieuwe vriendinnen, waar je dochter bijligt is er niets mis mee hoor!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_63089842
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:47 schreef sintmaarten het volgende:

Ik zou het ook best leuk vind om zo'n papa te hebben op die leeftijd.

Tuurlijk wie niet, ik begrijp jou probleem ook wel een beetje.
Papa heeft het financieel misschien wat breder?¿ en verwent daarmee zijn dochter dubbel en dwars dat weekendje dat hij haar heeft, kan ik vanuit zijn kant ook wel een beetje begrip voor opbrengen overigens.
Over die telefoon geef ik je gelijk die heeft ze nog niet nodig, leuk maar overbodig.

Over de communicatie is nog wel wat te zeggen natuurlijk, het is vervelend dat dat zo slecht gaat zeker voor je dochter.

Ik heb al bij diverse mensen gezien dat ze als het praten niet zo lekker liep ze zijn overgegaan op een soort schriftje om de stand van zaken, en het geen wat er die week/weekend is gebeurt op te schrijven voor de andere ouder dat in de tas stoppen en zo werd er toch nog wat gecommuniceerd met elkaar.
Ook handig om het zo over school/huiswerk opdrachten enz te hebben in de toekomst.
Gaat je ex trouwens wel mee naar ouderavonden op school oid?
Mama van Isa en Ties
pi_63090298
Mmmm kind op die leeftijd bij pa in bed.... zie ik op zich geen probleem in...Telefoon op die leeftijd...Niet mijn ding, maar ik zie zat, zelfs jongere kinderen met zo'n ding rond lopen....
Verwennen ook best logisch... op 10 jarige leeftijd was mijn dochter al best een beginnetje met puberen aan het maken...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_63090848
Goed idee, van het schriftje! Nee, we gaan apart naar de ouder avonden. Ik moet overigens nog wel bekennen dat het praten natuurlijk ook door mij bemoeilijkt wordt. Door alles wat er gebeurt is, koester ik nou niet bepaald warme gevoelens voor hem, sterker nog, ik heb er moeite mee om met hem in 1 ruimte te zijn. Soms kan het gewoon niet anders en maak ik er het beste van, maar die situaties ontwijk ik het liefst.

Mijn ex heeft het juist niet breder, dus het is niet zo dat ze alles krijgt omdat hij het makkelijk kan betalen. Hij zou zijn laatste stuiver aan haar geven als ze erom vroeg. Dat hij alles voor haar over heeft vind ik ook goed, maar je kan het ook overdrijven. Daarbij vind ik dat ze moet leren dat niet alles om haar draait.
quote:
Als je ex jullie dochter een paard zou geven dan zou ik staan juichen voor mijn kind als ik jou was...
Dus wat zit je nu eigenlijk zo dwars? Dat hij in haar ogen geweldiger is dan jij? Wees eens eerlijk nu. Je bent straight to the point zo te lezen, dat is ook goed, niets mis mee. Maar wat ik proef in jouw woorden is niet wat je nu hier neerschrijft, ik lees iets heel anders nml. Wrok t.a.v je ex.
Nou ja, ik zal voor dat paard opdraaien qua verzorging, dat is waarom ik mijn hart vasthoud
Wat mij dwars zit is dat de verhoudingen zo scheef komen te liggen. Ja, misschien is het wrok. Ik vind het ook niet helemaal eerlijk dat hij de leuke papa waar alles kan uithangt, terwijl ze hier gewoon de dingen moet doen, die 'normaal' zijn en niet ziet dat dat allemaal normaal is, omdat dat daar ook niet hoeft. Gezond eten (ze lust weinig, maar moet het wel eten), tandenpoetsen, naar school, op tijd naar bed, op tijd opstaan, etc.

Hij ziet haar overigens wel vaker hoor, dan die weekenden. Zodra zijn werk het toelaat, mag hij haar gerust ophalen. Ook als ik opvang nodig heb, denk ik als eerste aan hem, omdat ik, hoe gestoord hij naar mij ook is (geweest), hij nog steeds de andere ouder is die ik het eerste moet bellen als dat nodig is.

@ svann; Nee, ik dik niets aan. Maar ik loop ook niet te koop met wat er precies allemaal gebeurd is. Dus ik hoop dat je het bij deze gewoon kunt laten gaan en mij advies kunt geven of je gewoon buiten dit topic houden ipv mijn verhaal in twijfel te trekken. Ik heb er namelijk niets aan en jij ook niet.
pi_63094129
Daar liep je nu net wél mee te koop.
Die intro over gestoordheid, geweldadigheid en gevreesde bedreiging had je beter weg kunnen laten als je dat verder geen punt van belang vindt. Je had ook alleen maar kunnen vermelden dat de scheiding niet bepaald harmonieus is verlopen.
Noemen dat hij haar ook wel eens tussendoor opvangt had een beter beeld van de verhoudingen gegeven.
Eigenlijk vraag je dus gewoon hoe je in godsnaam om moet gaan met het weekend-vaderen van je ex.

Wat zhe-devilll zegt:
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:38 schreef zhe-devilll het volgende:
Laat dat toch los en laat hem doen wat hij wil in die weekenden mits binnen de perken, al hij echt een lul is komt jullie kind daar heus zelf achter. Liever zelf dan dankzij jou. Want hoe negatiever jij hem afschildert hoe leuker hij zal worden voor haar.
En in die leeftijd kun je heus verstandig met ze praten, je kunt uitleggen dat papa haar nu erg verwend omdat hij haar mist door de week. Dat je best wel snapt dat ze bij hem weinig regels krijgt, maar dat het thuis toch weer op de rails moet lopen. Ook al vind ze dit niet leuk.
Daarbij de puberteit komt er ook nog eens aan...
Wees duidelijk naar je dochter, maar laat die ex zijn gang gewoon gaan en trek je er niets van aan. Een kind wordt niet verpest door 2 nachtjes in de 2 weken...geloof ik niet in nml.
Kinderen weten heel goed dat ze opgevoed moeten worden.
Als ze weet dat haar weekendje uit haar gegund is, zal ze zich misschien eerder neerleggen bij de doordeweekse discipline.
Ze moet leren dat goed voor jezelf zorgen belangrijk is. Dat is best begrijpelijk uit te leggen.
Niet zeggen wat haar vader allemaal verkeerd doet, maar gewoon aldoende zelf een voorbeeld voor haar zijn.
Als haar vader wel commentaar op jou heeft, dat blussen met iets als dat jullie jammer genoeg niet goed bij elkaar bleken te passen. Punt.
Laat je niet uitspelen, probeer je niet teveel op te winden, dan kan je dat liegen en bedriegen misschien de kop indrukken voor het echt een gewoonte wordt.
Geniet van je dochter en sterkte!
pi_63094540
Maar het is wel punt van belang om aan te geven waar ik sta en zeker niet om zielig te doen of er mee te koop te lopen. Ik wil ermee aangeven dat we de tijd dat we om de tafel gaan zitten om problemen op te lossen al lang voorbij zijn én om aan te geven dat zijn normen en waarden kennelijk toch iets anders liggen dan die van de meeste mensen.

Ik heb, na het nogmaals doorlezen van dit topic, besloten om het allemaal maar langs me heen te laten gaan. Ik schiet er niets mee op om me druk te maken om de dingen die hij in mijn ogen fout doet, aangezien het toch niet bespreekbaar is. Ook al blijft ergens de angst hangen dat hij haar verpest op deze manier. Maar misschien zie ik het te somber in en is ze slim genoeg om toch te snappen dat het allemaal best 'bijzonder' is, hoe het er daar aan toe gaat.

Het schriftje ga ik proberen te introduceren, misschien ziet hij er ook iets in.
pi_63094827
Je schrijft dat je dochterzich ervoor schaamt dat zebijhaar vaderin bed slaapt. Lijktmij dat je daareen heel goed gesprek met haar over kunt hebben. Vertellen dat als zij dat niet wil hetniet hoeften ze gewoon in haar eigen bed kan gaan slapen. Ze is 10 verdorie, dat vind ik wel een leeftijd waar ze toch echt wel voor zichzelf op kan komen. En tandenpoetsen kun je ook aan haar overlaten, uitleggen dat het belangrijk is dat ze óók bij haar vader haar tanden poetst, en misschien doet ze het dan alsnog maar 1 keer uit zichzelf maar dat is in ieder geval meer dan helemaal niet. Het is ook een kwestie van hoe jij haar opvoed. Als zij er van overtuigd is dat de regels die thuis gelden voor haar goed zijn dan zal ze ze grotendeels buitenshuis ook volgen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_63095611
quote:
Op zondag 9 november 2008 23:32 schreef sintmaarten het volgende:
Goed idee, van het schriftje! Nee, we gaan apart naar de ouder avonden. Ik moet overigens nog wel bekennen dat het praten natuurlijk ook door mij bemoeilijkt wordt. Door alles wat er gebeurt is, koester ik nou niet bepaald warme gevoelens voor hem, sterker nog, ik heb er moeite mee om met hem in 1 ruimte te zijn. Soms kan het gewoon niet anders en maak ik er het beste van, maar die situaties ontwijk ik het liefst.
Ik gebruik een schriftje voor mijn dochter van 9 maanden. Bij een kind van 10 jaar vind ik een schriftje echt zo'n onzin. Je kan gewoon met je dochter praten en je kan ook gewoon met je ex praten. Ook al mag je m niet, jullie hebben wel een kind samen. Is het dan niet aan de ouders om persoonlijke gevoelens even buiten beschouwing te laten zodat jullie je kunnen richten op jullie dochter. Dat is toch waar het om gaat?
quote:
Mijn ex heeft het juist niet breder, dus het is niet zo dat ze alles krijgt omdat hij het makkelijk kan betalen. Hij zou zijn laatste stuiver aan haar geven als ze erom vroeg. Dat hij alles voor haar over heeft vind ik ook goed, maar je kan het ook overdrijven. Daarbij vind ik dat ze moet leren dat niet alles om haar draait.

Nou ja, ik zal voor dat paard opdraaien qua verzorging, dat is waarom ik mijn hart vasthoud
Wat mij dwars zit is dat de verhoudingen zo scheef komen te liggen. Ja, misschien is het wrok. Ik vind het ook niet helemaal eerlijk dat hij de leuke papa waar alles kan uithangt, terwijl ze hier gewoon de dingen moet doen, die 'normaal' zijn en niet ziet dat dat allemaal normaal is, omdat dat daar ook niet hoeft. Gezond eten (ze lust weinig, maar moet het wel eten), tandenpoetsen, naar school, op tijd naar bed, op tijd opstaan, etc.
Tja, als je je dochter 1x in de 14 een weekendje hebt, vind je het dan vreemd dat hij haar iets meer wilt verwennen. Er zijn zat vaders die dat doen. Je wilt in de 2 dagen dat je je kind ziet gewoon geen nee verkopen.
quote:
Hij ziet haar overigens wel vaker hoor, dan die weekenden. Zodra zijn werk het toelaat, mag hij haar gerust ophalen. Ook als ik opvang nodig heb, denk ik als eerste aan hem, omdat ik, hoe gestoord hij naar mij ook is (geweest), hij nog steeds de andere ouder is die ik het eerste moet bellen als dat nodig is.
Leuk dat je je ex als een soort opvang gebruikt.

Je komt op mij over als een jaloerse moeder, vol wrok tegenover haar ex. Sorry hoor, maar je verhaal is gewoon kinderachtig. Je miept over dat jullie zo moeilijk kunnen praten, maar geeft daarna wel toe dat dat aan jou ligt.
Draai de situatie eens om en denk je in dat jij je dochter maar 1x in de 14 dagen ziet. In het begin zal je de regels misschien wel volgen, maar wilt vooral dat als ze bij je is dat ze het naar haar zin heeft.

(Oh en Priscil heeft ook vanaf haar 7e een mobiel, ik vind het niet raar. Ze mag en kan altijd 1 van haar ouders bellen als ze daar behoefte aan heeft)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 10 november 2008 @ 09:53:39 #43
206841 Rondje
niet vierkant
pi_63095920
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:28 schreef svann het volgende:

Wat een onzin, mijn ex heeft me ook regelmatig alle hoeken van de kamer laten zien, maar mn kinderen gaan gewoon naar hem toe hoor en dat doen ze graag ook
ook geen andere vorm
  maandag 10 november 2008 @ 12:33:44 #44
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_63099152
Never mind..
pi_63099351
Domme ik...
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik gebruik een schriftje voor mijn dochter van 9 maanden. Bij een kind van 10 jaar vind ik een schriftje echt zo'n onzin. Je kan gewoon met je dochter praten en je kan ook gewoon met je ex praten. Ook al mag je m niet, jullie hebben wel een kind samen. Is het dan niet aan de ouders om persoonlijke gevoelens even buiten beschouwing te laten zodat jullie je kunnen richten op jullie dochter. Dat is toch waar het om gaat?
[..]

Tja, als je je dochter 1x in de 14 een weekendje hebt, vind je het dan vreemd dat hij haar iets meer wilt verwennen. Er zijn zat vaders die dat doen. Je wilt in de 2 dagen dat je je kind ziet gewoon geen nee verkopen.
[..]

Leuk dat je je ex als een soort opvang gebruikt.

Je komt op mij over als een jaloerse moeder, vol wrok tegenover haar ex. Sorry hoor, maar je verhaal is gewoon kinderachtig. Je miept over dat jullie zo moeilijk kunnen praten, maar geeft daarna wel toe dat dat aan jou ligt.
Draai de situatie eens om en denk je in dat jij je dochter maar 1x in de 14 dagen ziet. In het begin zal je de regels misschien wel volgen, maar wilt vooral dat als ze bij je is dat ze het naar haar zin heeft.

(Oh en Priscil heeft ook vanaf haar 7e een mobiel, ik vind het niet raar. Ze mag en kan altijd 1 van haar ouders bellen als ze daar behoefte aan heeft)
Wat een kortzichtige reactie zeg. Ik zal minstens zo kortzichtig proberen te reageren, ok?

A; Het is niet dat ik hem niet mag, er is gewoon teveel gebeurd om een normale omgang te hebben. Dat jij je dat niet kan voorstellen is 1, maar dat het niet kan, dat is een heel ander punt.

B: Ik heb niet gezegd dat dat ALLEEN aan mij ligt. Ik heb gezegd dat ik het praten ook bemoeilijk. Hij dus ook, lijkt me duidelijk.

C; Ik gebruik hem niet als opvang, wat een flauwekul. ALS ik opvang nodig heb, zal ik als eerste hem vragen of hij haar kan opvangen, net zoals dat andersom gaat als hij om wat voor reden dan ook weg moet en opvang zoekt.

D; Ik heb al gezegd dat hij haar niet 1 keer in de 2 weken ziet. Ik ga onze regeling niet uit de doeken doen omdat het te herkenbaar is, maar hij ziet haar VEEL vaker dan de gemiddelde gescheiden vader. Alles is in overleg met mijn ex vastgelegd en we houden ons hier na 5 jaar nog steeds prima aan. En ja, het is sneu dat hij haar niet altijd bij zich heeft, maar dat heb ik ook niet. Dat hebben we te danken aan onszelf. Hij dus ook.. Nog ietsje meer dan ik, in mijn ogen. Had hij zijn handen maar thuis moeten houden.

E; Ze heeft niet 1 mobiel, maar 2, waaronder 1 hele dure en in beide een abonnement. Ja heel normaal voor Priscil, maar niet voor mijn dochter.

Jammer hoor, dat je niet ingaat op de problemen ipv een oordeel over een onbekende te vellen gebaseerd op een vluchtig geschreven verhaal.
pi_63099408
quote:
Op maandag 10 november 2008 09:53 schreef Rondje het volgende:

[..]

Wat een onzin, mijn ex heeft me ook regelmatig alle hoeken van de kamer laten zien, maar mn kinderen gaan gewoon naar hem toe hoor en dat doen ze graag ook
Mag ik vragen hoe dat bij jullie gaat? De communicatie bedoel ik dan?
pi_63099712
Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat het moeilijk moet zijn voor TS.

Ik ben het ook niet altijd helemaal eens, over opvoedkundige zaken, met mijn echtgenoot. Maar ik ben (gelukkig) getrouwd en we wonen in 1 huis dus dat praat wat makkelijker.

Probeer de communicatie open te houden. Met je ex en met jullie dochter.
Dat is het enige advies dat ik kan geven.
  maandag 10 november 2008 @ 13:07:41 #48
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_63099950
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:44 schreef sintmaarten het volgende:
Jammer hoor, dat je niet ingaat op de problemen ipv een oordeel over een onbekende te vellen gebaseerd op een vluchtig geschreven verhaal.

Misschien heeft Ticootje wel een aardig idee over wie er achter deze kloon schuil gaat?

Hoe dan ook, het is sneu voor je dochter dat haar moeder niet capabel is om met haar vader te communiceren. Maar goed, als dat dan via een schriftje zou kunnen is dat wellicht een eerste stap in de goede richting.
pi_63100563
quote:
Op maandag 10 november 2008 13:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

Misschien heeft Ticootje wel een aardig idee over wie er achter deze kloon schuil gaat?

Hoe dan ook, het is sneu voor je dochter dat haar moeder niet capabel is om met haar vader te communiceren. Maar goed, als dat dan via een schriftje zou kunnen is dat wellicht een eerste stap in de goede richting.
Nee hoor. Maar het enige wat ik lees is " Ik ik ik en mijn mijn mijn. Ook de eerste zin van dit hele topic vind ik gewoon heel naar. Getuigt gewoon van weinig respect... Niet raar dat het je dan niet lukt om op een normale manier te communiceren.
pi_63101061
quote:
Op maandag 10 november 2008 13:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar het enige wat ik lees is " Ik ik ik en mijn mijn mijn. Ook de eerste zin van dit hele topic vind ik gewoon heel naar. Getuigt gewoon van weinig respect... Niet raar dat het je dan niet lukt om op een normale manier te communiceren.
Precies dat dus, er word hier van alles aangedragen enzo, ook door Ticootje, das toch echt wel opbouwend te noemen, maar ik krijg het idee dat TS alleen maar wil horen dat ze inderdaad gelijk heeft en dat haar ex idd gek is ofzo.
Als je dochter 10 is dan zou je prima met haar moeten kunnen praten en als jullie inmiddels al 5 jaar uit elkaar zijn dan zou het zo moeten zijn dat alle gemoederen wel weer een beetje bedaard zijn.
Vraag je ex gewoon om eens ergens af te spreken, in een openbare locatie, en zeg hem dat je ermee zit dat hij de opvoeding zo anders aanpakt omdat je dochter hier wan gedrag van gaat vertonen. Als hij echt zoveel van zijn kind houdt dan zal het hem ook aan het hart gaan lijkt me dat zijn dochter hier uiteindelijk onder te lijden heeft. Je zegt dat je er zelf net zo goed schuldig aan bent dat de communicatie niet goed verloopt dus dan kun jij net zo goed de eerste stap zetten. Het lijkt me duidelijk dat je ex het probleem niet zo ziet dus dan moet je dit hem maar eens rustig vertellen.
En verder zou ik eens bij mezelf te rade gaan of er nou ook wel écht zo'n probleem is.
- ze poetst haar tanden niet daar: neem haar mee naar de tandarts en laat hem er eens naar kijken/een leuk verhaal ophangen. praat met haar zelf, ze is 10, oud genoeg om dingen te begrijpen.
- ze slaapt met hem in 1 bed, je zegt zelf dat zij dit niet leuk vindt; ondanks dat het echt geen kwaad kan moet je dochter zich daar zelf wel goed bij voelen natuurlijk, praat met je dochter en zeg dat ze daar ook gewoon met papa over kan praten, dat ze lekkerder slaapt in een eigen bed ofzo.
- ze krijgt dure dingen: zolang je ex hier zelf niet financieel aan onderdoor gaat lijkt het me geen probleem. Of die telefoon nou wel of niet nodig is boeit niet, als jij hem in de kast legt en zij vraagt er niet naar dan is het probleem toch de wereld uit? Over huisdieren ofzo die hij haar mogelijk geeft kun je gewoon heel duidelijk zijn, het gebeurt niet. Ik zou in ieder geval vooral niet mee gaan in de financiele "koop-de-liefde-van-je-kind" strijd
- communicatie: tsja, communiceren doe je met zn tweeën, jij bent daar dus net zo goed debet aan als hij, en jij bent dus net zo goed in staat die eerste stap te nemen als hij zelf. Durf je het niet face-to-face, vraag dan of er van beide kanten iemand bij kan zijn (van beide kanten om te zorgen dat hij zich ook niet benadeeld voelt); en anders is er nog altijd de mogelijkheid van email of iets dergelijks.
Verder denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om je kind niet bij je ex weg te houden of iets dergelijks
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 10 november 2008 @ 14:14:29 #51
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63101408
nounou, ik zie helemaal niet dat ze alle adviezen in de wind slaat hoor!
En deze kloon is niet zo heel moeilijk te ontmaskeren, maar waarom zou je daar enige moeite voor doen? Ik kan me voorstellen dat ze via de search gewoon even niet zo snel gevonden wil worden.
Lekker douchen!
pi_63101761
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:14 schreef sjak het volgende:
nounou, ik zie helemaal niet dat ze alle adviezen in de wind slaat hoor!
En deze kloon is niet zo heel moeilijk te ontmaskeren, maar waarom zou je daar enige moeite voor doen? Ik kan me voorstellen dat ze via de search gewoon even niet zo snel gevonden wil worden.
Ik zoek me rot!

btw, de iphone kost 1 euro... Hele dure telefoon ja.
pi_63101959
quote:
Op maandag 10 november 2008 13:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

Hoe dan ook, het is sneu voor je dochter dat haar moeder niet capabel is om met haar vader te communiceren.
Op mijn 'gewone' fok-account heb ik ongeveer 100 posts, dus dat lijkt me sterk.
En ook hij is niet in staat op een fatsoenlijke manier met mij te communiceren. Dus ik vind het niet terecht dat het nu alleen in mijn schoenen wordt geschoven. Ik vind ook ergens dat ik wel een reden heb, waardoor het moeilijk is met hem te communiceren.
quote:

[..]

Tja, ik heb eerlijk gezegd ook heel weinig respect voor hem. Zou jij respect hebben voor een kerel die het nodig vindt jou te slaan? Het is best moeilijk om van je af te zetten, zelfs na zo'n lange tijd. Nogmaals, daarom vond ik het belangrijk te vermelden wat hij heeft gedaan. Omdat ik het toch echt wel relevant vind in dit verhaal.
quote:
Op maandag 10 november 2008 13:58 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Precies dat dus, er word hier van alles aangedragen enzo, ook door Ticootje, das toch echt wel opbouwend te noemen, maar ik krijg het idee dat TS alleen maar wil horen dat ze inderdaad gelijk heeft en dat haar ex idd gek is ofzo.
Ik hoef niet te horen dat hij gek is, dat heb ik er expres bij gezet. Omdat het belangrijk is, in de rest van het verhaal, om duidelijk te maken dat het niet de eerste de beste is, waar je makkelijk mee om tafel gaat zitten.. En ja, ook psychologen en therapeuten vinden dat hij niet spoort, hij heeft ook regelmatig aan de tranquilizers gezeten omdat hij zichzelf niet in de hand kon houden. Zelfs de therapeut waar we naar toe gingen, voor relatietherapie, heeft mij wel eens gezegd, buiten hem om, dat hij niet spoort en dat ik moest maken dat ik bij hem weg kwam. Maar goed, doet er ook niet toe, ik wéét dat hij gek is en vond het relevant om te vermelden.
quote:
Als je dochter 10 is dan zou je prima met haar moeten kunnen praten en als jullie inmiddels al 5 jaar uit elkaar zijn dan zou het zo moeten zijn dat alle gemoederen wel weer een beetje bedaard zijn.
Vraag je ex gewoon om eens ergens af te spreken, in een openbare locatie, en zeg hem dat je ermee zit dat hij de opvoeding zo anders aanpakt omdat je dochter hier wan gedrag van gaat vertonen. Als hij echt zoveel van zijn kind houdt dan zal het hem ook aan het hart gaan lijkt me dat zijn dochter hier uiteindelijk onder te lijden heeft. Je zegt dat je er zelf net zo goed schuldig aan bent dat de communicatie niet goed verloopt dus dan kun jij net zo goed de eerste stap zetten. Het lijkt me duidelijk dat je ex het probleem niet zo ziet dus dan moet je dit hem maar eens rustig vertellen.
En verder zou ik eens bij mezelf te rade gaan of er nou ook wel écht zo'n probleem is.
- ze poetst haar tanden niet daar: neem haar mee naar de tandarts en laat hem er eens naar kijken/een leuk verhaal ophangen. praat met haar zelf, ze is 10, oud genoeg om dingen te begrijpen.
- ze slaapt met hem in 1 bed, je zegt zelf dat zij dit niet leuk vindt; ondanks dat het echt geen kwaad kan moet je dochter zich daar zelf wel goed bij voelen natuurlijk, praat met je dochter en zeg dat ze daar ook gewoon met papa over kan praten, dat ze lekkerder slaapt in een eigen bed ofzo.
- ze krijgt dure dingen: zolang je ex hier zelf niet financieel aan onderdoor gaat lijkt het me geen probleem. Of die telefoon nou wel of niet nodig is boeit niet, als jij hem in de kast legt en zij vraagt er niet naar dan is het probleem toch de wereld uit? Over huisdieren ofzo die hij haar mogelijk geeft kun je gewoon heel duidelijk zijn, het gebeurt niet. Ik zou in ieder geval vooral niet mee gaan in de financiele "koop-de-liefde-van-je-kind" strijd
- communicatie: tsja, communiceren doe je met zn tweeën, jij bent daar dus net zo goed debet aan als hij, en jij bent dus net zo goed in staat die eerste stap te nemen als hij zelf. Durf je het niet face-to-face, vraag dan of er van beide kanten iemand bij kan zijn (van beide kanten om te zorgen dat hij zich ook niet benadeeld voelt); en anders is er nog altijd de mogelijkheid van email of iets dergelijks.
Verder denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om je kind niet bij je ex weg te houden of iets dergelijks
Ik ben blij met je adviezen en ik weet heus dat iedereen het goed bedoelt en me met beide benen op de grond wil zetten, maar (en ja, je kan denken; wil ze het weer niet aannemen, maar zo zit het niet) het lijkt eenvoudiger dan het is en het is allemaal al geprobeerd.

Hij wil niet om de tafel met een mediator, hij wil niet om de tafel met voor beide een tweede 'neutrale' persoon. Hij heeft een leven lang met Jeugdzorg, Kinderbescherming, Maatschappelijk Werk e.d te maken gehad (voornamelijk voor mijn tijd, in zijn jeugd dus) en wil niets van instanties weten.
Als we praten, eindigt dat altijd in moddergooien en er worden allerlei dingen bijgehaald die er niet toe doen. Ik ben overigens niet degene die dat doet, maar laat me wel verleiden om erop in te gaan en vervolgens eindigt het in ruzie.

Een openbare locatie kiezen, omdat hij dan geen scene zou durven maken bedoel je? Ook daar heb ik ervaring mee, hij heeft me zelfs weleens bedreigt en is op me ingereden met zijn auto, dus ik heb niet de illusie dat hem dat rustig zou houden.

De tandarts heeft haar al redelijk duidelijk gemaakt hoe het werkt, de laatste keer dat ze heen moest en het gaat iets beter, maar ik vind dat hij zich daar ook mee moet bemoeien. Als zij het 'vergeet' (lees=geen zin heeft) zegt hij er niets van, dat vind ik jammer, want het is toch een taak van de ouders om je kind te wijzen op dingen die ze moeten doen.
Huisdieren is nog een verhaal apart, ik zal er verder maar niet op in gaan.

Toch wil ik iedereen bedanken voor het reageren, ik kan het in ieder geval iets beter relativeren inmiddels en heb, zoals ik al eerder aangaf, me voorgenomen om me er niet meer druk om te maken. Omdat ik weet dat er niet te communiceren valt (van beide kanten) is het misschien het beste om er vanuit te gaan, dat het allemaal wel goed komt met dat meiske

[ Bericht 1% gewijzigd door sintmaarten op 10-11-2008 14:42:22 ]
pi_63101994
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zoek me rot!

Ik wil het je best pben hoor. Geen probleem. Zoals hier boven al aangegeven wordt, ik wil niet dat hij het leest omdat hij uit zijn vel springt. Over die telefoon; je weet vast wel wat ik bedoel, toch?
pi_63102095
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zoek me rot!

Het voordeligste abonnement begint bij ¤ 29,95 per maand.

Nee, echt, heeeeel goedkoop voor een kind van 10
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_63102256
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:37 schreef sintmaarten het volgende:
Omdat ik weet dat er niet te communiceren valt (van beide kanten) is het misschien het beste om er vanuit te gaan, dat het allemaal wel goed komt met dat meiske
Als het met je ex niet lukt blijf het dan in ieder geval met je dochter doen. Sterkte ermee hoor want leuk is het natuurlijk niet.
pi_63102310
Laatste dan even over de telefoon:

Waarom heeft je ex haar die gegeven? Om hem te kunnen bellen? Of dat hij haar kan bellen? (Zonder jouw tussenkomst) (Dat was wel de gedachte bij de telefoon van Priscil)

Ik vind het wel een beetje absurt dat je een kind een telefoon geeft met een abbo. Maar daar komt hij vanzelf achter, wacht maar tot ze de pubertijd in gaat. De telefoonrekening zal de pan uitrijzen.
pi_63102777
Nou, we waren het eigenlijk toen ze klein was over veel dingen eens, waaronder dus dit soort dingen. We hadden serieus een afspraak; ze krijgt er eentje voor haar 12e verjaardag. En toen opeens kwam ze ermee aan. De reden waarom is me nooit duidelijk geworden. Ik heb hem gevraagd waarom hij haar zo'n ding heeft gegegeven (en mezelf kennende zal het er wel niet al te vriendelijk uit zijn gekomen) en dat eindigde dus in een ruzie, zoals gewoonlijk.

Uiteindelijk kan ik me dus niet herinneren wat hij als reden opgaf en of hij uberhaupt een reden heeft gegeven. Ik vind het helemaal niet zo heel erg hoor, ze had eerst een prepaid. Kan geen kwaad, hoewel ik het dus wel erg vroeg vond, op haar 7e. Later kwam daar een abonnement bij. Heb ik niets van gezegd. En nu dus een nieuwe telefoon erbij (de ene had ze in haar hand, de andere zit nog in de weekend tas) en deze heeft dus ook weer een abonnement erbij. Ze heeft dus twee abonnementen, goed voor 500 belminuten geloof ik..

De reden dat ik hem in de kast ben gaan leggen is omdat ze er 's avonds laat, in bed, mee ging smsen, naar hem. Dat is niet de bedoeling en daarom ligt ie 's nachts in de kast. Inmiddels is dat dus uitgegroeid naar een week in de kast, omdat ze er gewoon niet mee bezig is, tot het weekend, dan gaat ie weer mee naar papa.
  maandag 10 november 2008 @ 15:24:01 #59
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63103348
quote:

[..]

moet eerlijk toegeven, als mijn ex me regelmatig de kamer doorsloeg zou ik hem ook niet met al te veel respect behandelen en "normaal" te communiceren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_63105157
quote:
Op maandag 10 november 2008 15:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

moet eerlijk toegeven, als mijn ex me regelmatig de kamer doorsloeg zou ik hem ook niet met al te veel respect behandelen en "normaal" te communiceren.
Ik zou 'm mijn (MIJN!) kind niet eens meegeven Gelukkig heeft mij nooit iemand geslagen en heb ik ook (nog) geen kinderen. Ik zou het ongelofelijk moeilijk vinden in elk geval

Fijn dat je het al wat beter kunt relativeren trouwens Dat scheelt soms ook al een hoop he, dat je even stoom kunt afblazen of het van je aftypen en dan weer gewoon de schouders eronder.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_63105177
OMG wat een lamme post was dat, sorry Ik weet ook niet wat je er mee moet, zie het maar als een vreemd soort hart onder de riem ofzo
pi_63105353
Ik vind em wel lief hoor (die post dan he ).
Ik MOET haar wel meegeven en denk ook dat dat het beste voor haar is. Ook al heb ik alweer een poosje een vriend en zijn die twee ook gek op elkaar, het is niet haar vader en kan dat ook nooit worden.
Dat ze contact hebben vind ik alleen maar goed. Maar lastig is het soms (meestal) wel om de dingen te scheiden, zijn vader-zijn en mijn ex-zijn zeg maar.

En ja, het heeft zeker geholpen, om hier even mijn verhaal te doen. Gewoon even alles op een rij en dan de nuchtere kijk van anderen horen. Dat helpt, zeker weten!
pi_63112004
Nou Syrena, ik vind het helemaal geen lamme post van je!

Ik vind dat veel mensen nogal hard oordelen over TS. Blijkbaar heeft niet iedereen in de peiling dat een gewelddadige echtgenoot heftige sporen na kan laten. En dat zo iemand erg dwars kan liggen in de communicatie/afspraken.

Dus Syrena, je mag dit ook een lamme post vinden , ik wilde het toch even zeggen!
Sterkte SintMaarten!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63112569
Ik wilde nog even zeggen, als ze een pony wil, spreek alsjeblieft af dat ze eerst eens een jaar het liefste meerdere, op paardrijles gaat.
Genoeg pony's verpest door kinderen(+familie) die er geen verstand van hebben. Dat laatste neem ik dan maar even aan voor het gemak. Een pony in de verste verte niet vergelijkbaar met een huisdier als een hond.
know'm sayin?
word? word.
pi_63115594
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:28 schreef sintmaarten het volgende:
Ik vind em wel lief hoor (die post dan he ).
Ik MOET haar wel meegeven en denk ook dat dat het beste voor haar is. Ook al heb ik alweer een poosje een vriend en zijn die twee ook gek op elkaar, het is niet haar vader en kan dat ook nooit worden.
Dat ze contact hebben vind ik alleen maar goed. Maar lastig is het soms (meestal) wel om de dingen te scheiden, zijn vader-zijn en mijn ex-zijn zeg maar.

En ja, het heeft zeker geholpen, om hier even mijn verhaal te doen. Gewoon even alles op een rij en dan de nuchtere kijk van anderen horen. Dat helpt, zeker weten!
Nou je denkt er iig over na hoe het beter zou kunnen, en je houd je kind niet bij hem vandaan hoe moeilijk en confronterend dat ook voor jou is.
Voor veel moeders is normaal contact met hun ex al moeilijk en daar is vaak niet eens sprake van een verleden vol van huiselijk geweld.

Ik vind trouwens zo'n telefoon ook onzin en zeker een met zo'n duur abonnement daarin geef ik je gelijk, dat kan best wat minder allemaal, geloof dat je dochter niet eens besef heeft hoe duur de telefoon is.

Ik wens je iig heel veel sterkte met een manier vinden, die (mogelijk) communiceren in de toekomst wat eenvoudiger maakt zodat je dochter er straks geen hinder van gaat ondervinden.
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 11 november 2008 @ 09:11:13 #66
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63122057
Sterkte Sint Maarten. Het is niet niks wat je hier allemaal schrijft, vind ik. Het telefoongedoe heb je goed opgelost, en als je dochter en niet naar vraagt is dat even geen punt meer om je druk over te maken.
Misschien helpt het je om eens te bedenken dat je ex die dingen niet doet om jou dwars te zitten, maar omdat hij van zijn dochter houd. (Tenminste ik zou daar vanuit proberen te gaan.) Moeilijk om te zien dat hij zijn verantwoordelijkheden niet serieus neemt, (tandenpoetsen) maar zolang hij op goede voet met jullie dochter omgaat zou ik dat 'verwennen' voor lief nemen. Nouja, succes!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:03:51 #67
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63122874
Wat veel ontzettend belachelijke reacties hier zeg, zoals gewoonlijk wordt degene die in de normale wereld als afwijkend wordt beschouwd weer met hand en tand verdedigt door de harde kern wereldvreemde Fok!nerds, idioot gewoon.

Ik kan me trouwens levendig voorstellen dat je niet met erg veel warme gevoelens, laat staan respect, praat over een man die je heeft mishandelt.

TS: Ik kan me voorstellen dat het een rotsituatie is.
Jij wordt gedwongen als boeman(vrouw) op te treden terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Maar ja, maak dat een kind van 10 maar eens wijs. Tzt zal ze wel gaan zien hoe de vork werkelijk in de steel zit, maar goed, daar heb je nu nog niet veel aan natuurlijk. Sterkte ermee.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63123946
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:08 schreef sintmaarten het volgende:
Hallo,

Onverantwoord. Jij was niet veilig, zeg je. Hoe weet je of hij niet op een dag naar haar uithaalt. Je zegt zelf dat hij verknipt en gek is, dus dan kan hij ook ineens omslaan...
quote:

Het is de enige optie die je hebt. Geef je meer om je eigen veiligheid dan die van je kind? Misschien hard om te zeggen, hoor... Als jij kunt bewijzen en aantonen dat hij slecht voor jou en is geweest en nu niet goed voor haar zorgt, dan kun je instanties inschakelen. Denk aan: jeugdzorg/kinderbescherming, justitie.
quote:

Je kunt het niet aanzien, daar ben je haar moeder voor. En je post het al hier. Je ziet zelf toch ook wel dat je íets moet doen. Waarschijnlijk zul je je toch over je angst heen moeten zetten. Er móet een manier zijn.
Ik wens je sterkte toe.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_63125173
Sterkte TS.

Dapper van je dat je hem toch je dochter laat bezoeken. Dat hij haar verwend vind ik geen reden haar niet naar hem toe te laten gaan. Menig vrouw die door haar ex is mishandeld zal proberen haar kind ook bij hem weg te houden. Ik vind het goed dat je je dochter hem toch laat bezoeken, verbiedt je het zal zij het toch niet begrijpen en ben jij altijd de pineut.
Laat haar daar maar zelf achterkomen (ik neem aan dat je verder zeker weet dat hij haar niet zal mishandelen).

Veel succes verder, ik heb geen advies voor je, geen ervaring mee, veel gebroken stellen botsen met elkaar omdat ze verschillend met hun zoon/dochter omgaan en willen opvoeden.
pi_63125694
Over dat slapen, ik heb als kind ook lange tijd tussen mijn ouders ingelegen en op een gegeven moment vaak 's ochtends nog even i.p.v. de hele nacht. Daar schaamde ik me t.o.v. leeftijdgenootjes wel een beetje voor, maar wilde niets liever dan lekker tussen mijn ouders inliggen. Dat ze zicht er voor schaamt, wil niet zeggen dat ze het ook niet wil.

Voor de rest, succes! Mijn ouders zijn later ook gescheiden, pa had bakken met geld, ma weinig. Bij pa veel cadeau's krijgen, alleen maar leuke dingen doen, maar ik heb er nooit anders door naar mijn moeder gekeken. Zij heeft mij opgevoed, heb groots respect voor haar en heb er nooit aangekeken op de dingen die ik verplicht moest doen. Dat was soms zelfs heerlijk.
pi_63126744
Dat is precies waar ik me druk om maak en vind het fijn om te lezen dat iemand het vanuit de praktijk toch anders heeft ervaren (hoewel ik het vervelend vind voor jou, jij zal ook een rottijd gehad hebben zeg!).

Het slapen zal ze inderdaad toch wel willen, maar ergens vind ze het zelf ook raar. Ik ook, weet niet waarom, gewoon gevoelsmatig. Ik moet dat maar laten gaan. Ze zegt wel dat ze ook af en toe wel op haar kamer slaapt. Lullige is wel, dat wanneer hij een vriendin heeft, ze opeens wordt verbannen naar haar eigen kamer. Is natuurlijk beter, want stel voor dat ze met z'n 3en gaan liggen maar ja, beter voorkomen dan genezen, want waarom laat je haar niet altijd in haar eigen bed slapen, zodat ze niet het gevoel heeft opzij te worden gezet voor een vriendin van papa.
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Onverantwoord. Jij was niet veilig, zeg je. Hoe weet je of hij niet op een dag naar haar uithaalt. Je zegt zelf dat hij verknipt en gek is, dus dan kan hij ook ineens omslaan...
[..]

Het is de enige optie die je hebt. Geef je meer om je eigen veiligheid dan die van je kind? Misschien hard om te zeggen, hoor... Als jij kunt bewijzen en aantonen dat hij slecht voor jou en is geweest en nu niet goed voor haar zorgt, dan kun je instanties inschakelen. Denk aan: jeugdzorg/kinderbescherming, justitie.
[..]

Je kunt het niet aanzien, daar ben je haar moeder voor. En je post het al hier. Je ziet zelf toch ook wel dat je íets moet doen. Waarschijnlijk zul je je toch over je angst heen moeten zetten. Er móet een manier zijn.
Ik wens je sterkte toe.
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 11:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

Laat haar daar maar zelf achterkomen (ik neem aan dat je verder zeker weet dat hij haar niet zal mishandelen).

Ik ben er echt 100% zeker van dat hij haar niets aan doet. Hoewel hij echt geweldadig kan zijn, moet er wel eerst een knop om. Die knoppen wist ik feilloos te raken. Ik weet gewoon dat hij haar niets aan doet. Anders zou ik de omgang wel tegen hebben gehouden en zijn gevlucht naar finland ofzo.

Voor de rest die gereageerd heeft; bedankt voor het meedenken.
Hartstikke lief van jullie
pi_63129176
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 12:52 schreef sintmaarten het volgende:
Dat is precies waar ik me druk om maak en vind het fijn om te lezen dat iemand het vanuit de praktijk toch anders heeft ervaren (hoewel ik het vervelend vind voor jou, jij zal ook een rottijd gehad hebben zeg!).
Ik heb het zelf nooit echt als een rottijd ervaren. Het was niet anders, heb er het beste van gemaakt.
quote:
Het slapen zal ze inderdaad toch wel willen, maar ergens vind ze het zelf ook raar. Ik ook, weet niet waarom, gewoon gevoelsmatig. Ik moet dat maar laten gaan. Ze zegt wel dat ze ook af en toe wel op haar kamer slaapt. Lullige is wel, dat wanneer hij een vriendin heeft, ze opeens wordt verbannen naar haar eigen kamer. Is natuurlijk beter, want stel voor dat ze met z'n 3en gaan liggen maar ja, beter voorkomen dan genezen, want waarom laat je haar niet altijd in haar eigen bed slapen, zodat ze niet het gevoel heeft opzij te worden gezet voor een vriendin van papa.

Ik ben er echt 100% zeker van dat hij haar niets aan doet. Hoewel hij echt geweldadig kan zijn, moet er wel eerst een knop om. Die knoppen wist ik feilloos te raken. Ik weet gewoon dat hij haar niets aan doet. Anders zou ik de omgang wel tegen hebben gehouden en zijn gevlucht naar finland ofzo.

Voor de rest die gereageerd heeft; bedankt voor het meedenken.
Hartstikke lief van jullie
Bedenk je wel dat ik praat over 25 jaar geleden. Toch wel andere tijd. Als je daar bij je oom op de knie zat, was dat alleen om te spelen en te zitten. Niets of niemand die toen dacht aan misbruik bijv. Dat proef ik een beetje in je reactie. Dat je het raar vindt, laat je niet gek maken door alle berichten over misbruik, dat zuijn nog steeds excessen.

En ik zou het ook niet zien als verbannen, wanneer zijn vriendin blijft slapen. Draai het om, ze heeft mazzel als ze bij paps mag slapen als die vriendin er niet is. Dan wordt ze ook niet opzij gezet. Gewoon iets leuks, dat niet altijd mogelijk is, maar als het kan, wel gedaan wordt. Je eet ook niet elke dag kip, patat en appelmoes.
pi_63129749
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:34 schreef Casos het volgende:

Je eet ook niet elke dag kip, patat en appelmoes.
Als ze bij hem is wel

Hij misbruikt haar ook niet, dat weet ik wel. Maar ook hier hadden we een afspraak over, toen we nog samen waren. Een vriendin van ons had haar toen 4 jarige zoon ook altijd bij haar in bed, dat jochie kon niet zonder haar slapen. We hebben toen samen gezegd; dit gaat ons niet overkomen, geen kinderen in bed. En nu slaapt ze nog steeds bij hem in bed (sinds we uit elkaar zijn dus).

Ik heb vaak het idee dat hij dergelijke dingen doet om mij te treiteren, omdat hij weet dat ik het niet leuk vind. De telefoon is daar ook een goed voorbeeld van, we hadden ook daar afspraken over; geen telefoon voor haar 12e. Dat is waar ik me aan erger, dat hij 180 graden is omgedraaid qua opvoeding sinds we uit elkaar zijn. En dat voelt dus alsof het expres is, om mij te jennen. En dat het dan ook nog niet bespreekbaar is, maakt het zo frustrerend, snap je?
pi_63130884
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:55 schreef sintmaarten het volgende:

[..]

Als ze bij hem is wel

Hij misbruikt haar ook niet, dat weet ik wel. Maar ook hier hadden we een afspraak over, toen we nog samen waren. Een vriendin van ons had haar toen 4 jarige zoon ook altijd bij haar in bed, dat jochie kon niet zonder haar slapen. We hebben toen samen gezegd; dit gaat ons niet overkomen, geen kinderen in bed. En nu slaapt ze nog steeds bij hem in bed (sinds we uit elkaar zijn dus).

Ik heb vaak het idee dat hij dergelijke dingen doet om mij te treiteren, omdat hij weet dat ik het niet leuk vind. De telefoon is daar ook een goed voorbeeld van, we hadden ook daar afspraken over; geen telefoon voor haar 12e. Dat is waar ik me aan erger, dat hij 180 graden is omgedraaid qua opvoeding sinds we uit elkaar zijn. En dat voelt dus alsof het expres is, om mij te jennen. En dat het dan ook nog niet bespreekbaar is, maakt het zo frustrerend, snap je?
Waarom zou hij zijn dochter opvoeden zoals hij wil om jou te treiteren? Ieder heeft zijn eigen regels en gewoonten, zeker wanneer er geen onderling overleg is. Na vijf jaar houd hij geen rekening meer met afspraken die jullie gemaakt hebben toen zij nog geen vijf was, en dat is logisch want zowel jullie dochter als jullie zelf zijn veranderd. Ik ken geen enkele ouder die geen oude idealen heeft laten varen in de praktijk van het opvoeden. Laat die afspraken van vroeger los, mensen veranderen that's life.

Dat achterbakse gedrag zoals jij het noemt kan, naast beginnend puberen, ook veel te maken hebben met jouw emoties ten opzichte van haar vader.
Wat zeg jij, en hoe is jouw gevoel op het moment dat ze vertelt dat ze bij haar vader in bed heeft geslapen of wanneer ze met een dure telefoon thuis komt?
pi_63132826
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:55 schreef sintmaarten het volgende:

[..]

Als ze bij hem is wel

Haha. Pas maar op. Ik kan me nog wel een opmerking herinneren van moeders: Dan ga je toch lekker naar je vader, als je kip, patat en appelmoes wil!

En dat ze nog steeds bij hem slaapt, tsja, als ik het goed begrepen heb, slaapt ze thuis wel alleen en als de vriendin van je ex er is ook. Dat voorbeeld van die vriendin is leuk, maar gaat dus al niet op.

Zoek geen problemen die er niet zijn. Je dochter zal al voldoende spanning voelen. Straks gaat ze zich nog schuldig voelen, dat ze het naar de zin heeft bij paps.

Dit is overigens geen aanval op jou, gewoon wat van mijn ervaringen vroeger, die je wellicht kunnen helpen met de situatie
pi_63134837
Als je er echt zeker van bent dat hij haar niks doet....
Maargoed, het blijft natuurlijk een rotsituatie. Ik kan me voorstellen dat het je enorm frustreert. Ben je verder alleen of heb je iemand bij je wonen waarmee je het kunt delen? Of zijn dat teveel herkenbare details? Dan moet je gewoon niet antwoorden hoor.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_63140196
Ja, ik heb een vriend en woon samen. Mijn vriend heeft veel gekkigheid meegemaakt met mijn ex (bedreigingen, stalken), dus echt objectief valt er niet met hem te praten.
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 15:35 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Waarom zou hij zijn dochter opvoeden zoals hij wil om jou te treiteren? Ieder heeft zijn eigen regels en gewoonten, zeker wanneer er geen onderling overleg is. Na vijf jaar houd hij geen rekening meer met afspraken die jullie gemaakt hebben toen zij nog geen vijf was, en dat is logisch want zowel jullie dochter als jullie zelf zijn veranderd. Ik ken geen enkele ouder die geen oude idealen heeft laten varen in de praktijk van het opvoeden. Laat die afspraken van vroeger los, mensen veranderen that's life.

Dat achterbakse gedrag zoals jij het noemt kan, naast beginnend puberen, ook veel te maken hebben met jouw emoties ten opzichte van haar vader.
Wat zeg jij, en hoe is jouw gevoel op het moment dat ze vertelt dat ze bij haar vader in bed heeft geslapen of wanneer ze met een dure telefoon thuis komt?
Ik zeg niets (meer, heb dat in het verleden wel gedaan). Toen ze de telefoon liet zien heb ik wel gezegd dat ze beter niet aan vriendinnetjes kan vertellen dat ze die telefoon heeft gekregen. Ik denk namelijk dat dat nog wel eens voor nare opmerkingen kan zorgen, ivm afgunst. Mijn gevoel is natuurlijk teleurstelling, weer een afspraak die naar de maan is. Ik wil niet dat m'n dochter van 10 met 2 telefoons rondloopt. Ik vind dat echt jammer.

Ik verdenk hem ervan dat hij me treitert ,omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand zo drastisch kan veranderen, wat betreft idealen. Misschien een paar onderwerpen en wat nuance verschillen, maar niet precies het tegenovergestelde. En daarbij ken ik hem natuurlijk goed genoeg om te weten dat hij het leuk vindt, mij op de kast te jagen.
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 16:43 schreef Casos het volgende:

[..]

Haha. Pas maar op. Ik kan me nog wel een opmerking herinneren van moeders: Dan ga je toch lekker naar je vader, als je kip, patat en appelmoes wil!

En dat ze nog steeds bij hem slaapt, tsja, als ik het goed begrepen heb, slaapt ze thuis wel alleen en als de vriendin van je ex er is ook. Dat voorbeeld van die vriendin is leuk, maar gaat dus al niet op.

Zoek geen problemen die er niet zijn. Je dochter zal al voldoende spanning voelen. Straks gaat ze zich nog schuldig voelen, dat ze het naar de zin heeft bij paps.

Dit is overigens geen aanval op jou, gewoon wat van mijn ervaringen vroeger, die je wellicht kunnen helpen met de situatie
Ja, dat is ook waar ik bang voor ben, dat ze zich schuldig voelt naar mij. Dat wil ik niet en daarom probeer ik ook echt niets te laten blijken. Wel zeg ik af en toe dat ik vind dat ze nu groot genoeg is om in haar eigen bed te slapen en zelf te bedenken wanneer ze tanden moet poetsen.

Over die vriendin, dat heb je niet helemaal goed begrepen. Hij heeft geen vriendin, zo af en toe alleen. En dan moet ze dus in haar eigen bed slapen. Meestal voor een paar weken en dan is ze weer gevlogen. Is trouwens ook een punt waar ik het niet mee eens ben, hij introduceert zoiemand, ze gaan leuke dingen doen met z'n 3en en dan is ze weer weg want dan gaat het uit. Waarom wacht hij niet een paar maanden, kijken of het serieus is van beide kanten. Maar hij nodigt ze gelijk hele weekenden uit, dus ook wanneer mijn dochter daar is. Ik ben het daar absoluut niet mee eens, maar bemoei me er maar niet meer mee.
pi_63153824
Nu heb ik dit hele bericht en bijbehorende berichten eens doorgelezen...

Je geeft aan dat praten niet kan/lukt vanwege de wrijving tussen jullie 2, het inschakelen van een betrouwbare 3e zou dus zinvol kunnen zijn. Hiermee bedoel ik dus iemand die zich niet zoals jij je uit het veld laat slaan door wrok. dit kan je moeder,je zus/broer of een zeer goede vriendin zijn. Heb je geen van bovenstaanden (niet negatief bedoeld uitteraard) kun je een maatschappelijk werkster vragen om je te begeleiden bij een dergelijk gesprek.

stel dan wel een reeel "actieplan" op, met reeele doelen. Je mag simpel weg niet van je ex verwachten dat hij jullie dochter niet verwend, je kunt echter wel grenzen stellen (bv max bedragen en wat zeker niet te geven is etc) maar ook de "simpele" regels zoals bedtijd, tandenpoetsen en maaltijden naar voren brengen.
Het nadeel voor jou aan dit plan is dat je ook punten van hem zal moeten accepteren. Maar zoals al eerder gezegd het is Jullie dochter, en jullie zijn beide verantwoordelijk voor een Goede opvoeding.

in je laatste post vertel je dat je "ex" regelmatig wisselt van relatie's en dat je eigenlijk n beetje bang bent voor de impact op jullie dochter.
Natuurlijk is het niet leuk voor haar, maar kijk ook n beetje naar je eigen, je hebt zelf sinds 2 jaar weer een relatie, jullie dochter kan het goed met je nieuwe partner vinden, maar het is vast niet de eerste man geweest die je gezien hebt na je "scheiding" m.a.w ook bij jou zal ze al dan niet gezien, maar wel gemerkt hebben dat er meer in je leven was.
Een kind is heus niet dom, en merkt soms meer dan er in je opkomt, het probleem is alleen vaak dat ze niet weten hoe er over te praten als ze nog in de respectleeftijd zitten (voor puberteit) als ze dan eenmaal in de puberteit zijn en de remmen losgaan kan het dan ook zijn dat ze je dit ook voor je voeten gaat gooien.

Maar de juiste samenvatting van bovenstaand stuk is eigenlijk :
1- Jij moet leren om met je wrok tov je ex om te gaan
2- Je ex moet zich min of meer leren beheersen en aan de "kleine"regels leren houden tov lichaamlijke verzorging van jullie dochter
3- jullie hebben beide proffesionele hulp nodig om alles op de juiste lijn te zetten
4 Jullie dochter mag onder geen beding slachtoffer worden van de vete en jaloezie tussen jou en je ex.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_63155167
Ik weet dat het een hoop leeswerk is, maar een aantal dingen heb je niet helemaal goed gelezen.

Hij wil absoluut geen bemoeienis van hulpverlenende instanties. Hij vindt ze onbetrouwbaar en partijdig, waarbij hij er vanuit gaat dat ze aan mijn kant zullen gaan staan. Ik denk dat niet, maar het geeft wel aan, dat hij zelf ook wel weet dat hij niet helemaal jofel bezig is (geweest), want als je achter al je beslissingen staat, ga je er niet automatisch vanuit dat een hulpverlenende instantie achter de ander gaat staan.

Een zus, vriendin, moeder zou zeker mijn kant kiezen, logisch ze kennen mijn verhaal. Hij heeft praktisch geen familie en vrienden en degene die hij heeft, wil zich er niet in mengen. Ik heb zijn moeder zelfs eens gebeld of zij tussen ons kon bemiddelen.

Ik heb 2 jaar geleden geprobeerd via mail (dan maar), zo'n plan op te stellen, maar dat eindigde zoals altijd in moddergooien. Hij vindt het 'allemaal wel meevallen' en begint bijvoorbeeld vervolgens op te noemen hoe ik haar verwen, omdat ze hier natuurlijk ook weleens wat krijgt.

Ik heb sinds 4 jaar een vriend en hij was wel de eerste man in mijn leven na mijn ex. Ik heb 2 maanden gewacht, voor ze elkaar hebben ontmoet en na ongeveer 5 maanden zijn we voor het eerst een middagje wat met z'n 3en wat gaan doen. Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar geef hiermee aan dat ik het heel anders heb gedaan dan mijn ex doet.

Punt 1 t/m 4 zijn inderdaad de punten die we moeten aanpakken. Maar dat is nu juist de vraag, hoe moet dat als je niet fatsoenlijk met elkaar kan praten?
pi_63155286
Blijven proberen, aanhouder wint.

Probeer zelf eens met een volgend gesprek je eens anders op te stellen. Niet ingaan op zaken die er helemaal niet toe doen en je niet laten uitlokken. Dat is heel moeilijk, maar wees gewoon de wijste. Misschien heeft het niet meteen effect, maar als je ex doorheeft dat je niet meer hapt en hij je niet op de kast krijgt, misschien dat hij dan ook in staat is om gewoon op een normale manier met jou te praten.
pi_63155523
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:17 schreef sintmaarten het volgende:
[knip]

Punt 1 t/m 4 zijn inderdaad de punten die we moeten aanpakken. Maar dat is nu juist de vraag, hoe moet dat als je niet fatsoenlijk met elkaar kan praten?
Het eerste punt dat moet je helemaal zelf doen, of het nou zo is dat hij jou probeert te treiteren of niet dat maakt niet eens zoveel uit. Je moet het gewoon loslaten alleen of met hulp van een onpartijdige professional.

Het tweede punt van maffemuts is leuk, maar op je ex kun je geen invloed uitoefenen op je dochter wel. Heb je er wel eens aan gedacht om voor haar een leuke tandenborstel te kopen, bijvoorbeeld zo eentje waarbij je muziek hoort zodra hij tegen je tanden aankomt, geef haar er eentje om mee te nemen naar haar vader en alleen daar te gebruiken.

Punt 3 is leuk maar het risico is dat de problemen groter worden en dat dochterlief er juist dan de dupe van wordt.

Op dit moment is het zo dat je het misschien niet eens bent met hoe jouw ex opvoed maar je dochter zal er (wat ik lees) ook geen schade van ondervinden. Krijg je ooit wel het idee dat dat zo is dan ga je met een professional (psycholoog, huisarts, verstrouwenspersoon op haar school, steunpunt opvoeding enz...) om de tafel zitten en bespreek je daar je zorgen.
Voor nu is loslaten verder het beste wat je voor jou en je dochter kunt doen.
pi_63155559
Ja, ik word nu een beetje heen en weer geslingerd tussen twee opties, ben er nog niet helemaal uit;
Of ik laat het maar gewoon zo en probeer me er niet over op te winden. Misschien is het ook allemaal minder erg dan het lijkt,
of ik ga nog eenmaal het gesprek aan, met een totaal leeg hoofd, zonder gevoel en me niet laten verleiden tot een ruzie. Uit ervaring weet ik dus dat ik dat moeilijk vind, dus dat gaat me nog wat voorbereiding kosten

Ik zal nog wel eens een update geven. Voor nu; iedereen bedankt voor de tips
pi_63155793
Communicatie is heel belangerijk in deze (duh, maargoed ).

Belangerijk is hierin dat je zoveel mogelijk probeert te praten in de ikvorm; hou het bij jezelf.
Als je al begint met jij doet dit en jij doet dat; dan blokkeer je meteen de hele communicatie omdat de ander zich meteen aangevallen voelt.

Als het echt niet lukt zou je nog kunnen overwegen een 3e persoon erbij te betrekken; die verstand heeft van deze dingen en onpartijdig is.
Mocht je ex dat niet zien zitten; probeer hem te overtuigen dat je het wilt omdat jij het moeilijk vind; en niet omdat het zijn schuld is zeg maar dat de communicatie niet goed loopt.

Ik kan me goed voorstellen dat je het heel moeilijk vind; praat hier ook over met iemand die je hiermee kan helpen en ondersteunen; je kunt immers je gevoel moeilijk op slot zetten.
Maar je moet de omgang tussen je dochter en ex los zien van de relatie die je met hem hebt gehad. Uiteraard moet de relatie tussen je ex en je dochter wel gewoon gezond en ok zijn, maar zelf geef je al aan dat dat wel goed zit.

Probeer er iig niet tussen te zitten; want een kind heeft loyaliteit naar beiden ouders, en kan met zichzelf in de knoop komen te zitten als daar aan getoornd wordt op wat voor wijze dan ook. Doorgaans is dat slecht voor het zelfbeeld en zelfvertrouwen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')