Daarnaast, hoe oud is je dochter?quote:Op zondag 9 november 2008 20:16 schreef Ynske het volgende:
k geloof niet dat als ik weet dat hij fokt, dat ik t dan hier neer zou zetten maar goed.
Misschien is eens praten met je dochter. En toch ook het gesprek aangaan met je ex de beste optie, weghouden van je kind kan ook weer problemen leveren als jullie een omgangsregeling hebben
Even ter relativering: ieder kind zal vroeg of laat ontdekken dat het door manipulatie en bedrog situaties naar zijn hand kan zetten. Het is aan de opvoeder om dat in goede banen te leiden.quote:maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.
als je kind 10 is, kun je daar zeer zeker een gesprek mee voerenquote:Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef sintmaarten het volgende:
Meen je dat nu echt? Ook het in bed slapen e.d? Sorry, ik vind dat niet gezond en ik vind daarom ook niet dat hij dat zelf mag bepalen. Zo ook het ongezond eten en het niet tanden poetsen. Hij beschadigd haar letterlijk. Een heel weekend geen tandenpoetsen is wel een aanslag op je gebit, zeker als dat tweewekelijks voorkomt lijkt me.
Ze is overigens 10.
Maar hoe, dat is een beetje de vraag. Zo ook vandaag komt ze terug met een erg dure telefoon. Mag ze hebben (met abonnement). Ik heb haar gezegd dat ze beter niet tegen haar vriendinnetjes kan vertellen dat ze zo'n telefoon heeft omdat ze misschien jaloers worden omdat kinderen normaal gezien niet dergelijke telefoons krijgen. Klein detail; ze heeft al een telefoon met abonnement. Had ze al vanaf haar 7e. Uiteraard van hem gekregen.quote:Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je kind 10 is, kun je daar zeer zeker een gesprek mee voeren
Tja, ze vind het allemaal wel best natuurlijk. Ze krijgt alles was ze maar vraagt (en ook waar ze niet om vraagt; zie verhaal 2e telefoon). Ik zou het ook best leuk vind om zo'n papa te hebben op die leeftijd.quote:Op zondag 9 november 2008 20:42 schreef sjak het volgende:
Precies! En als ze tien is kan ze zelf ook best aangeven dat ze haar tanden moet poetsen. Wat vindt ze er zelf van allemaal?
ftwquote:Op zondag 9 november 2008 20:08 schreef sintmaarten het volgende:
Hallo,
Mijn ex is gek. Hij heeft me tijdenlang mishandeld, wat begon na de geboorte van mijn dochter en het kostte me nogal moeite om veilig van hem af te komen. Mijn kind heeft hij nooit iets aangedaan, zij is dol op hem en ik wil hem de omgang met haar niet verbieden. Ze komt er ooit zelf wel achter dat hij gek is.
Het probleem nu; Ik ben het niet eens met zijn wijze van opvoeden. Maar er valt echt niet met hem te praten. Ik heb dat vaak geprobeerd, maar het lijkt of hij het juist erger maakt na ieder 'gesprek'..
Ik wil geen voorbeelden geven, omdat ik weet dat hij ook op fokt komt en het daardoor misschien herkent. Wat ik wel weet, is dat hij haar op deze wijze gewoon verknipt. We waren het in de tijd dat we bij elkaar waren over eigenlijk alles eens, qua opvoeding, maar het lijkt of hij expres precies tegen die opvoeding in gaat. Hij verwent haar gruwelijk, ze slaapt bij hem in bed en gaat heel laat naar bed. Ze eet vrijwel alleen ongezond, ze hoeft haar tanden niet te poetsen, etc etc.. Ze is om het weekend bij hem en ze weet de twee situaties redelijk te scheiden, maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.
Ik weet het echt niet meer. Er valt echt niet met hem te praten, dus dat is gewoon geen optie. Ook hem de omgang met haar ontzeggen is echt niet mogelijk. Dat ga ik bekopen. Weet niet waarmee, maar dat durf ik niet.
Hij verpest haar op deze manier, ze vindt het allemaal maar normaal wat ze allemaal krijgt en hoe het allemaal gaat. Moet ik haar vertellen dat hij het niet goed doet of moet ik het allemaal maar aanzien? Nogmaals; met hem praten is geen optie. Ook hem de omgang ontzeggen (of daarmee dreigen) durf ik echt niet.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen..
Dat is natuurlijk ook onnodig principieel gedoe, om je ex een hak te zetten. Er is geen enkele andere reden om dat ding in de kast te leggen.quote:Op zondag 9 november 2008 20:45 schreef sintmaarten het volgende:
[..]
Maar hoe, dat is een beetje de vraag. Zo ook vandaag komt ze terug met een erg dure telefoon. Mag ze hebben (met abonnement). Ik heb haar gezegd dat ze beter niet tegen haar vriendinnetjes kan vertellen dat ze zo'n telefoon heeft omdat ze misschien jaloers worden omdat kinderen normaal gezien niet dergelijke telefoons krijgen. Klein detail; ze heeft al een telefoon met abonnement. Had ze al vanaf haar 7e. Uiteraard van hem gekregen.
Zodra ze hier binnenstapt doe ik em in de kast, ze heeft geen telefoon nodig. Maar ja, dan ben ik weer de boeman.
Een kind van 10 hoort geen mobiel te hebben (en ze heeft er al een)quote:Op zondag 9 november 2008 20:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook onnodig principieel gedoe, om je ex een hak te zetten. Er is geen enkele andere reden om dat ding in de kast te leggen.
volledig met je eens.quote:Op zondag 9 november 2008 20:48 schreef Aoristus het volgende:
Ik kan het iedereen afraden om ooit aan kinderen te beginnen. Zie hier wat er van komt.
Medelijden hoef je niet te verwachten, TS. Het kind is een produkt van jou en je ex. Draag je verantwoordelijkheid.
In sommige culturen wordt het zo ongeveer als kindermishandeling beschouwd als je je kinderen in een andere kamer laat slapen.quote:Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef sintmaarten het volgende:
Meen je dat nu echt? Ook het in bed slapen e.d? Sorry, ik vind dat niet gezond
Goed argument.quote:Op zondag 9 november 2008 20:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Een kind van 10 hoort geen mobiel te hebben (en ze heeft er al een)
Als ze hem van je moeder had gekregen voor haar verjaardag, moest ze hem dan ook in de kast leggen?quote:
Wat een drogredenatie..quote:Op zondag 9 november 2008 20:48 schreef Aoristus het volgende:
Ik kan het iedereen afraden om ooit aan kinderen te beginnen. Zie hier wat er van komt.
Medelijden hoef je niet te verwachten, TS. Het kind is een produkt van jou en je ex. Draag je verantwoordelijkheid.
knoop deze grondregel maar in je oren:quote:Op zondag 9 november 2008 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie..
Bij een om een boom gevouwen auto: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan een rijbewijs te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de abortuskliniek: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan sex te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de dubbele beenbreuk: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan lopen te beginnen. Zie hier wat er van komt"
quote:Op zondag 9 november 2008 21:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
knoop deze grondregel maar in je oren:
Met risico geldt altijd, het gaat goed totdat het fout gaat
Ik kan geen neutraal oordeel van je verwachten, want je hebt zelf van die wanhoopjes rondkruipen.
Precies, dus is het een drogredenatie. LEVEN is namelijk een risico. Ik zie je nog niet heel effectief bezig zijn er een einde aan te maken om die reden.quote:Op zondag 9 november 2008 21:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
knoop deze grondregel maar in je oren:
Met risico geldt altijd, het gaat goed totdat het fout gaat
Tja en ook hier snijdt het mes aan twee kanten he.quote:Ik kan geen neutraal oordeel van je verwachten, want je hebt zelf van die wanhoopjes rondkruipen.
Wel een mooi voorbeeld van Darwin @ work.quote:Op zondag 9 november 2008 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie..
Bij een om een boom gevouwen auto: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan een rijbewijs te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de abortuskliniek: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan sex te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de dubbele beenbreuk: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan lopen te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Ik heb mijn kind niet achter gelaten bij mijn ex. Als je man losse handjes heeft en je vreest voor wat gaat komen als je bij hem weggaat, maar je wilt toch een normale omgang omwille van je kind. Dat is lastig. Dan kost het moeite om de relatie op een veilige manier te beeindigen.quote:Op zondag 9 november 2008 21:28 schreef svann het volgende:
Bij de eerste alinea vind ik dit al een onwaarschijnlijk verhaal.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je je kind achter laat bij een ex die je heeft mishandeld.
"en het kostte me nogal moeite om veilig van hem af te komen."
Kan iemand even de kloonknop gebruiken?
quote:Er valt echt niet met hem te praten, dus dat is gewoon geen optie. Ook hem de omgang met haar ontzeggen is echt niet mogelijk. Dat ga ik bekopen. Weet niet waarmee, maar dat durf ik niet.
Je durft hem dus niet eens tegen te spreken omdat je bang bent dat hij geweldadig wordt.quote:Nogmaals; met hem praten is geen optie. Ook hem de omgang ontzeggen (of daarmee dreigen) durf ik echt niet.
Je klinkt toch echt niet alsof je dat niet zelf kon bedenken.quote:Heb zonet een klein gesprekje met haar gehad en het stukje over grenzen aangeven, waar sjak het over had, heb ik al veel aan gehad. Ook de rest van de adviezen zijn zeker welkom, ik heb er tot nu toe al veel aan gehad, al is het alleen maar om weer een beetje te kunnen relativeren,
Als jij je kind twee weken niet zou zien en je ziet je kind, wat doe jij dan?quote:Op zondag 9 november 2008 20:47 schreef sintmaarten het volgende:
[..]
Tja, ze vind het allemaal wel best natuurlijk. Ze krijgt alles was ze maar vraagt (en ook waar ze niet om vraagt; zie verhaal 2e telefoon). Ik zou het ook best leuk vind om zo'n papa te hebben op die leeftijd.
Ik hou m'n hart vast, want ze zou ook wel een pony willen
Schijnt goed te zijn voor het zelfvertrouwen!quote:Op zondag 9 november 2008 21:08 schreef beefcake het volgende:
[..]
In sommige culturen wordt het zo ongeveer als kindermishandeling beschouwd als je je kinderen in een andere kamer laat slapen.
Als je ex en je dochter graag bij elkaar in bed slapen zou ik me daar echt geen zorgen over maken hoor, moeten zij toch lekker zelf weten?
Tuurlijk wie niet, ik begrijp jou probleem ook wel een beetje.quote:Op zondag 9 november 2008 20:47 schreef sintmaarten het volgende:
Ik zou het ook best leuk vind om zo'n papa te hebben op die leeftijd.
Nou ja, ik zal voor dat paard opdraaien qua verzorging, dat is waarom ik mijn hart vasthoudquote:Als je ex jullie dochter een paard zou geven dan zou ik staan juichen voor mijn kind als ik jou was...
Dus wat zit je nu eigenlijk zo dwars? Dat hij in haar ogen geweldiger is dan jij? Wees eens eerlijk nu. Je bent straight to the point zo te lezen, dat is ook goed, niets mis mee. Maar wat ik proef in jouw woorden is niet wat je nu hier neerschrijft, ik lees iets heel anders nml. Wrok t.a.v je ex.
Kinderen weten heel goed dat ze opgevoed moeten worden.quote:Op zondag 9 november 2008 22:38 schreef zhe-devilll het volgende:
Laat dat toch los en laat hem doen wat hij wil in die weekenden mits binnen de perken, al hij echt een lul is komt jullie kind daar heus zelf achter. Liever zelf dan dankzij jou. Want hoe negatiever jij hem afschildert hoe leuker hij zal worden voor haar.
En in die leeftijd kun je heus verstandig met ze praten, je kunt uitleggen dat papa haar nu erg verwend omdat hij haar mist door de week. Dat je best wel snapt dat ze bij hem weinig regels krijgt, maar dat het thuis toch weer op de rails moet lopen. Ook al vind ze dit niet leuk.
Daarbij de puberteit komt er ook nog eens aan...
Wees duidelijk naar je dochter, maar laat die ex zijn gang gewoon gaan en trek je er niets van aan. Een kind wordt niet verpest door 2 nachtjes in de 2 weken...geloof ik niet in nml.
Ik gebruik een schriftje voor mijn dochter van 9 maanden. Bij een kind van 10 jaar vind ik een schriftje echt zo'n onzin. Je kan gewoon met je dochter praten en je kan ook gewoon met je ex praten. Ook al mag je m niet, jullie hebben wel een kind samen. Is het dan niet aan de ouders om persoonlijke gevoelens even buiten beschouwing te laten zodat jullie je kunnen richten op jullie dochter. Dat is toch waar het om gaat?quote:Op zondag 9 november 2008 23:32 schreef sintmaarten het volgende:
Goed idee, van het schriftje! Nee, we gaan apart naar de ouder avonden. Ik moet overigens nog wel bekennen dat het praten natuurlijk ook door mij bemoeilijkt wordt. Door alles wat er gebeurt is, koester ik nou niet bepaald warme gevoelens voor hem, sterker nog, ik heb er moeite mee om met hem in 1 ruimte te zijn. Soms kan het gewoon niet anders en maak ik er het beste van, maar die situaties ontwijk ik het liefst.
Tja, als je je dochter 1x in de 14 een weekendje hebt, vind je het dan vreemd dat hij haar iets meer wilt verwennen. Er zijn zat vaders die dat doen. Je wilt in de 2 dagen dat je je kind ziet gewoon geen nee verkopen.quote:Mijn ex heeft het juist niet breder, dus het is niet zo dat ze alles krijgt omdat hij het makkelijk kan betalen. Hij zou zijn laatste stuiver aan haar geven als ze erom vroeg. Dat hij alles voor haar over heeft vind ik ook goed, maar je kan het ook overdrijven. Daarbij vind ik dat ze moet leren dat niet alles om haar draait.
Nou ja, ik zal voor dat paard opdraaien qua verzorging, dat is waarom ik mijn hart vasthoud![]()
Wat mij dwars zit is dat de verhoudingen zo scheef komen te liggen. Ja, misschien is het wrok. Ik vind het ook niet helemaal eerlijk dat hij de leuke papa waar alles kan uithangt, terwijl ze hier gewoon de dingen moet doen, die 'normaal' zijn en niet ziet dat dat allemaal normaal is, omdat dat daar ook niet hoeft. Gezond eten (ze lust weinig, maar moet het wel eten), tandenpoetsen, naar school, op tijd naar bed, op tijd opstaan, etc.
Leuk dat je je ex als een soort opvang gebruikt.quote:Hij ziet haar overigens wel vaker hoor, dan die weekenden. Zodra zijn werk het toelaat, mag hij haar gerust ophalen. Ook als ik opvang nodig heb, denk ik als eerste aan hem, omdat ik, hoe gestoord hij naar mij ook is (geweest), hij nog steeds de andere ouder is die ik het eerste moet bellen als dat nodig is.
Wat een onzin, mijn ex heeft me ook regelmatig alle hoeken van de kamer laten zien, maar mn kinderen gaan gewoon naar hem toe hoor en dat doen ze graag ookquote:Op zondag 9 november 2008 21:28 schreef svann het volgende:
Bij de eerste alinea vind ik dit al een onwaarschijnlijk verhaal.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je je kind achter laat bij een ex die je heeft mishandeld.
"en het kostte me nogal moeite om veilig van hem af te komen."
Kan iemand even de kloonknop gebruiken?
Wat een kortzichtige reactie zeg. Ik zal minstens zo kortzichtig proberen te reageren, ok?quote:Op maandag 10 november 2008 09:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik gebruik een schriftje voor mijn dochter van 9 maanden. Bij een kind van 10 jaar vind ik een schriftje echt zo'n onzin. Je kan gewoon met je dochter praten en je kan ook gewoon met je ex praten. Ook al mag je m niet, jullie hebben wel een kind samen. Is het dan niet aan de ouders om persoonlijke gevoelens even buiten beschouwing te laten zodat jullie je kunnen richten op jullie dochter. Dat is toch waar het om gaat?
[..]
Tja, als je je dochter 1x in de 14 een weekendje hebt, vind je het dan vreemd dat hij haar iets meer wilt verwennen. Er zijn zat vaders die dat doen. Je wilt in de 2 dagen dat je je kind ziet gewoon geen nee verkopen.
[..]
Leuk dat je je ex als een soort opvang gebruikt.
Je komt op mij over als een jaloerse moeder, vol wrok tegenover haar ex. Sorry hoor, maar je verhaal is gewoon kinderachtig. Je miept over dat jullie zo moeilijk kunnen praten, maar geeft daarna wel toe dat dat aan jou ligt.
Draai de situatie eens om en denk je in dat jij je dochter maar 1x in de 14 dagen ziet. In het begin zal je de regels misschien wel volgen, maar wilt vooral dat als ze bij je is dat ze het naar haar zin heeft.
(Oh en Priscil heeft ook vanaf haar 7e een mobiel, ik vind het niet raar. Ze mag en kan altijd 1 van haar ouders bellen als ze daar behoefte aan heeft)
Mag ik vragen hoe dat bij jullie gaat? De communicatie bedoel ik dan?quote:Op maandag 10 november 2008 09:53 schreef Rondje het volgende:
[..]
Wat een onzin, mijn ex heeft me ook regelmatig alle hoeken van de kamer laten zien, maar mn kinderen gaan gewoon naar hem toe hoor en dat doen ze graag ook
Misschien heeft Ticootje wel een aardig idee over wie er achter deze kloon schuil gaat?quote:Op maandag 10 november 2008 12:44 schreef sintmaarten het volgende:
Jammer hoor, dat je niet ingaat op de problemen ipv een oordeel over een onbekende te vellen gebaseerd op een vluchtig geschreven verhaal.
Nee hoor. Maar het enige wat ik lees is " Ik ik ik en mijn mijn mijn. Ook de eerste zin van dit hele topic vind ik gewoon heel naar. Getuigt gewoon van weinig respect... Niet raar dat het je dan niet lukt om op een normale manier te communiceren.quote:Op maandag 10 november 2008 13:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien heeft Ticootje wel een aardig idee over wie er achter deze kloon schuil gaat?
Hoe dan ook, het is sneu voor je dochter dat haar moeder niet capabel is om met haar vader te communiceren. Maar goed, als dat dan via een schriftje zou kunnen is dat wellicht een eerste stap in de goede richting.
Precies dat dus, er word hier van alles aangedragen enzo, ook door Ticootje, das toch echt wel opbouwend te noemen, maar ik krijg het idee dat TS alleen maar wil horen dat ze inderdaad gelijk heeft en dat haar ex idd gek is ofzo.quote:Op maandag 10 november 2008 13:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar het enige wat ik lees is " Ik ik ik en mijn mijn mijn. Ook de eerste zin van dit hele topic vind ik gewoon heel naar. Getuigt gewoon van weinig respect... Niet raar dat het je dan niet lukt om op een normale manier te communiceren.
Ik zoek me rot!quote:Op maandag 10 november 2008 14:14 schreef sjak het volgende:
nounou, ik zie helemaal niet dat ze alle adviezen in de wind slaat hoor!
En deze kloon is niet zo heel moeilijk te ontmaskeren, maar waarom zou je daar enige moeite voor doen? Ik kan me voorstellen dat ze via de search gewoon even niet zo snel gevonden wil worden.
Op mijn 'gewone' fok-account heb ik ongeveer 100 posts, dus dat lijkt me sterk.quote:Op maandag 10 november 2008 13:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
Misschien heeft Ticootje wel een aardig idee over wie er achter deze kloon schuil gaat?
Hoe dan ook, het is sneu voor je dochter dat haar moeder niet capabel is om met haar vader te communiceren.
quote:Op maandag 10 november 2008 13:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar het enige wat ik lees is " Ik ik ik en mijn mijn mijn. Ook de eerste zin van dit hele topic vind ik gewoon heel naar. Getuigt gewoon van weinig respect... Niet raar dat het je dan niet lukt om op een normale manier te communiceren.
Ik hoef niet te horen dat hij gek is, dat heb ik er expres bij gezet. Omdat het belangrijk is, in de rest van het verhaal, om duidelijk te maken dat het niet de eerste de beste is, waar je makkelijk mee om tafel gaat zitten.. En ja, ook psychologen en therapeuten vinden dat hij niet spoort, hij heeft ook regelmatig aan de tranquilizers gezeten omdat hij zichzelf niet in de hand kon houden. Zelfs de therapeut waar we naar toe gingen, voor relatietherapie, heeft mij wel eens gezegd, buiten hem om, dat hij niet spoort en dat ik moest maken dat ik bij hem weg kwam. Maar goed, doet er ook niet toe, ik wéét dat hij gek is en vond het relevant om te vermelden.quote:Op maandag 10 november 2008 13:58 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Precies dat dus, er word hier van alles aangedragen enzo, ook door Ticootje, das toch echt wel opbouwend te noemen, maar ik krijg het idee dat TS alleen maar wil horen dat ze inderdaad gelijk heeft en dat haar ex idd gek is ofzo.
Ik ben blij met je adviezen en ik weet heus dat iedereen het goed bedoelt en me met beide benen op de grond wil zetten, maar (en ja, je kan denken; wil ze het weer niet aannemen, maar zo zit het niet) het lijkt eenvoudiger dan het is en het is allemaal al geprobeerd.quote:Als je dochter 10 is dan zou je prima met haar moeten kunnen praten en als jullie inmiddels al 5 jaar uit elkaar zijn dan zou het zo moeten zijn dat alle gemoederen wel weer een beetje bedaard zijn.
Vraag je ex gewoon om eens ergens af te spreken, in een openbare locatie, en zeg hem dat je ermee zit dat hij de opvoeding zo anders aanpakt omdat je dochter hier wan gedrag van gaat vertonen. Als hij echt zoveel van zijn kind houdt dan zal het hem ook aan het hart gaan lijkt me dat zijn dochter hier uiteindelijk onder te lijden heeft. Je zegt dat je er zelf net zo goed schuldig aan bent dat de communicatie niet goed verloopt dus dan kun jij net zo goed de eerste stap zetten. Het lijkt me duidelijk dat je ex het probleem niet zo ziet dus dan moet je dit hem maar eens rustig vertellen.
En verder zou ik eens bij mezelf te rade gaan of er nou ook wel écht zo'n probleem is.
- ze poetst haar tanden niet daar: neem haar mee naar de tandarts en laat hem er eens naar kijken/een leuk verhaal ophangen. praat met haar zelf, ze is 10, oud genoeg om dingen te begrijpen.
- ze slaapt met hem in 1 bed, je zegt zelf dat zij dit niet leuk vindt; ondanks dat het echt geen kwaad kan moet je dochter zich daar zelf wel goed bij voelen natuurlijk, praat met je dochter en zeg dat ze daar ook gewoon met papa over kan praten, dat ze lekkerder slaapt in een eigen bed ofzo.
- ze krijgt dure dingen: zolang je ex hier zelf niet financieel aan onderdoor gaat lijkt het me geen probleem. Of die telefoon nou wel of niet nodig is boeit niet, als jij hem in de kast legt en zij vraagt er niet naar dan is het probleem toch de wereld uit? Over huisdieren ofzo die hij haar mogelijk geeft kun je gewoon heel duidelijk zijn, het gebeurt niet. Ik zou in ieder geval vooral niet mee gaan in de financiele "koop-de-liefde-van-je-kind" strijd
- communicatie: tsja, communiceren doe je met zn tweeën, jij bent daar dus net zo goed debet aan als hij, en jij bent dus net zo goed in staat die eerste stap te nemen als hij zelf. Durf je het niet face-to-face, vraag dan of er van beide kanten iemand bij kan zijn (van beide kanten om te zorgen dat hij zich ook niet benadeeld voelt); en anders is er nog altijd de mogelijkheid van email of iets dergelijks.
Verder denk ik dat je er goed aan hebt gedaan om je kind niet bij je ex weg te houden of iets dergelijks
Ik wil het je best pben hoor. Geen probleem. Zoals hier boven al aangegeven wordt, ik wil niet dat hij het leest omdat hij uit zijn vel springt. Over die telefoon; je weet vast wel wat ik bedoel, toch?quote:Op maandag 10 november 2008 14:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zoek me rot!
btw, de iphone kost 1 euro... Hele dure telefoon ja.
Het voordeligste abonnement begint bij ¤ 29,95 per maand.quote:Op maandag 10 november 2008 14:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zoek me rot!
btw, de iphone kost 1 euro... Hele dure telefoon ja.
Als het met je ex niet lukt blijf het dan in ieder geval met je dochter doen. Sterkte ermee hoor want leuk is het natuurlijk niet.quote:Op maandag 10 november 2008 14:37 schreef sintmaarten het volgende:
Omdat ik weet dat er niet te communiceren valt (van beide kanten) is het misschien het beste om er vanuit te gaan, dat het allemaal wel goed komt met dat meiske
moet eerlijk toegeven, als mijn ex me regelmatig de kamer doorsloeg zou ik hem ook niet met al te veel respect behandelen en "normaal" te communiceren.quote:Op maandag 10 november 2008 13:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou 'm mijn (MIJN!) kind niet eens meegevenquote:Op maandag 10 november 2008 15:24 schreef snakelady het volgende:
[..]
moet eerlijk toegeven, als mijn ex me regelmatig de kamer doorsloeg zou ik hem ook niet met al te veel respect behandelen en "normaal" te communiceren.
Nou je denkt er iig over na hoe het beter zou kunnen, en je houd je kind niet bij hem vandaan hoe moeilijk en confronterend dat ook voor jou is.quote:Op maandag 10 november 2008 16:28 schreef sintmaarten het volgende:
Ik vind em wel lief hoor (die post dan he).
Ik MOET haar wel meegeven en denk ook dat dat het beste voor haar is. Ook al heb ik alweer een poosje een vriend en zijn die twee ook gek op elkaar, het is niet haar vader en kan dat ook nooit worden.
Dat ze contact hebben vind ik alleen maar goed. Maar lastig is het soms (meestal) wel om de dingen te scheiden, zijn vader-zijn en mijn ex-zijn zeg maar.
En ja, het heeft zeker geholpen, om hier even mijn verhaal te doen. Gewoon even alles op een rij en dan de nuchtere kijk van anderen horen. Dat helpt, zeker weten!
Onverantwoord. Jij was niet veilig, zeg je. Hoe weet je of hij niet op een dag naar haar uithaalt. Je zegt zelf dat hij verknipt en gek is, dus dan kan hij ook ineens omslaan...quote:Op zondag 9 november 2008 20:08 schreef sintmaarten het volgende:
Hallo,
Mijn ex is gek. Hij heeft me tijdenlang mishandeld, wat begon na de geboorte van mijn dochter en het kostte me nogal moeite om veilig van hem af te komen. Mijn kind heeft hij nooit iets aangedaan, zij is dol op hem en ik wil hem de omgang met haar niet verbieden. Ze komt er ooit zelf wel achter dat hij gek is.
Het is de enige optie die je hebt. Geef je meer om je eigen veiligheid dan die van je kind? Misschien hard om te zeggen, hoor... Als jij kunt bewijzen en aantonen dat hij slecht voor jou en is geweest en nu niet goed voor haar zorgt, dan kun je instanties inschakelen. Denk aan: jeugdzorg/kinderbescherming, justitie.quote:Het probleem nu; Ik ben het niet eens met zijn wijze van opvoeden. Maar er valt echt niet met hem te praten. Ik heb dat vaak geprobeerd, maar het lijkt of hij het juist erger maakt na ieder 'gesprek'..
Ik wil geen voorbeelden geven, omdat ik weet dat hij ook op fokt komt en het daardoor misschien herkent. Wat ik wel weet, is dat hij haar op deze wijze gewoon verknipt. We waren het in de tijd dat we bij elkaar waren over eigenlijk alles eens, qua opvoeding, maar het lijkt of hij expres precies tegen die opvoeding in gaat. Hij verwent haar gruwelijk, ze slaapt bij hem in bed en gaat heel laat naar bed. Ze eet vrijwel alleen ongezond, ze hoeft haar tanden niet te poetsen, etc etc.. Ze is om het weekend bij hem en ze weet de twee situaties redelijk te scheiden, maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.
Ik weet het echt niet meer. Er valt echt niet met hem te praten, dus dat is gewoon geen optie. Ook hem de omgang met haar ontzeggen is echt niet mogelijk. Dat ga ik bekopen. Weet niet waarmee, maar dat durf ik niet.
Je kunt het niet aanzien, daar ben je haar moeder voor. En je post het al hier. Je ziet zelf toch ook wel dat je íets moet doen. Waarschijnlijk zul je je toch over je angst heen moeten zetten. Er móet een manier zijn.quote:Hij verpest haar op deze manier, ze vindt het allemaal maar normaal wat ze allemaal krijgt en hoe het allemaal gaat. Moet ik haar vertellen dat hij het niet goed doet of moet ik het allemaal maar aanzien? Nogmaals; met hem praten is geen optie. Ook hem de omgang ontzeggen (of daarmee dreigen) durf ik echt niet.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen..
quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Onverantwoord. Jij was niet veilig, zeg je. Hoe weet je of hij niet op een dag naar haar uithaalt. Je zegt zelf dat hij verknipt en gek is, dus dan kan hij ook ineens omslaan...
[..]
Het is de enige optie die je hebt. Geef je meer om je eigen veiligheid dan die van je kind? Misschien hard om te zeggen, hoor... Als jij kunt bewijzen en aantonen dat hij slecht voor jou en is geweest en nu niet goed voor haar zorgt, dan kun je instanties inschakelen. Denk aan: jeugdzorg/kinderbescherming, justitie.
[..]
Je kunt het niet aanzien, daar ben je haar moeder voor. En je post het al hier. Je ziet zelf toch ook wel dat je íets moet doen. Waarschijnlijk zul je je toch over je angst heen moeten zetten. Er móet een manier zijn.
Ik wens je sterkte toe.
Ik ben er echt 100% zeker van dat hij haar niets aan doet. Hoewel hij echt geweldadig kan zijn, moet er wel eerst een knop om. Die knoppen wist ik feilloos te raken. Ik weet gewoon dat hij haar niets aan doet. Anders zou ik de omgang wel tegen hebben gehouden en zijn gevlucht naar finland ofzo.quote:Op dinsdag 11 november 2008 11:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Laat haar daar maar zelf achterkomen (ik neem aan dat je verder zeker weet dat hij haar niet zal mishandelen).
Ik heb het zelf nooit echt als een rottijd ervaren. Het was niet anders, heb er het beste van gemaakt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 12:52 schreef sintmaarten het volgende:
Dat is precies waar ik me druk om maak en vind het fijn om te lezen dat iemand het vanuit de praktijk toch anders heeft ervaren (hoewel ik het vervelend vind voor jou, jij zal ook een rottijd gehad hebben zeg!).
Bedenk je wel dat ik praat over 25 jaar geleden. Toch wel andere tijd. Als je daar bij je oom op de knie zat, was dat alleen om te spelen en te zitten. Niets of niemand die toen dacht aan misbruik bijv. Dat proef ik een beetje in je reactie. Dat je het raar vindt, laat je niet gek maken door alle berichten over misbruik, dat zuijn nog steeds excessen.quote:Het slapen zal ze inderdaad toch wel willen, maar ergens vind ze het zelf ook raar. Ik ook, weet niet waarom, gewoon gevoelsmatig. Ik moet dat maar laten gaan. Ze zegt wel dat ze ook af en toe wel op haar kamer slaapt. Lullige is wel, dat wanneer hij een vriendin heeft, ze opeens wordt verbannen naar haar eigen kamer. Is natuurlijk beter, want stel voor dat ze met z'n 3en gaan liggenmaar ja, beter voorkomen dan genezen, want waarom laat je haar niet altijd in haar eigen bed slapen, zodat ze niet het gevoel heeft opzij te worden gezet voor een vriendin van papa.
Ik ben er echt 100% zeker van dat hij haar niets aan doet. Hoewel hij echt geweldadig kan zijn, moet er wel eerst een knop om. Die knoppen wist ik feilloos te raken. Ik weet gewoon dat hij haar niets aan doet. Anders zou ik de omgang wel tegen hebben gehouden en zijn gevlucht naar finland ofzo.
Voor de rest die gereageerd heeft; bedankt voor het meedenken.
Hartstikke lief van jullie
Als ze bij hem is welquote:Op dinsdag 11 november 2008 14:34 schreef Casos het volgende:
Je eet ook niet elke dag kip, patat en appelmoes.
Waarom zou hij zijn dochter opvoeden zoals hij wil om jou te treiteren? Ieder heeft zijn eigen regels en gewoonten, zeker wanneer er geen onderling overleg is. Na vijf jaar houd hij geen rekening meer met afspraken die jullie gemaakt hebben toen zij nog geen vijf was, en dat is logisch want zowel jullie dochter als jullie zelf zijn veranderd. Ik ken geen enkele ouder die geen oude idealen heeft laten varen in de praktijk van het opvoeden. Laat die afspraken van vroeger los, mensen veranderen that's life.quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:55 schreef sintmaarten het volgende:
[..]
Als ze bij hem is wel![]()
Hij misbruikt haar ook niet, dat weet ik wel. Maar ook hier hadden we een afspraak over, toen we nog samen waren. Een vriendin van ons had haar toen 4 jarige zoon ook altijd bij haar in bed, dat jochie kon niet zonder haar slapen. We hebben toen samen gezegd; dit gaat ons niet overkomen, geen kinderen in bed. En nu slaapt ze nog steeds bij hem in bed (sinds we uit elkaar zijn dus).
Ik heb vaak het idee dat hij dergelijke dingen doet om mij te treiteren, omdat hij weet dat ik het niet leuk vind. De telefoon is daar ook een goed voorbeeld van, we hadden ook daar afspraken over; geen telefoon voor haar 12e. Dat is waar ik me aan erger, dat hij 180 graden is omgedraaid qua opvoeding sinds we uit elkaar zijn. En dat voelt dus alsof het expres is, om mij te jennen. En dat het dan ook nog niet bespreekbaar is, maakt het zo frustrerend, snap je?
Haha. Pas maar op. Ik kan me nog wel een opmerking herinneren van moeders: Dan ga je toch lekker naar je vader, als je kip, patat en appelmoes wil!quote:Op dinsdag 11 november 2008 14:55 schreef sintmaarten het volgende:
[..]
Als ze bij hem is wel![]()
Hij misbruikt haar ook niet, dat weet ik wel. Maar ook hier hadden we een afspraak over, toen we nog samen waren. Een vriendin van ons had haar toen 4 jarige zoon ook altijd bij haar in bed, dat jochie kon niet zonder haar slapen. We hebben toen samen gezegd; dit gaat ons niet overkomen, geen kinderen in bed. En nu slaapt ze nog steeds bij hem in bed (sinds we uit elkaar zijn dus).
Ik heb vaak het idee dat hij dergelijke dingen doet om mij te treiteren, omdat hij weet dat ik het niet leuk vind. De telefoon is daar ook een goed voorbeeld van, we hadden ook daar afspraken over; geen telefoon voor haar 12e. Dat is waar ik me aan erger, dat hij 180 graden is omgedraaid qua opvoeding sinds we uit elkaar zijn. En dat voelt dus alsof het expres is, om mij te jennen. En dat het dan ook nog niet bespreekbaar is, maakt het zo frustrerend, snap je?
Ik zeg niets (meer, heb dat in het verleden wel gedaan). Toen ze de telefoon liet zien heb ik wel gezegd dat ze beter niet aan vriendinnetjes kan vertellen dat ze die telefoon heeft gekregen. Ik denk namelijk dat dat nog wel eens voor nare opmerkingen kan zorgen, ivm afgunst. Mijn gevoel is natuurlijk teleurstelling, weer een afspraak die naar de maan is. Ik wil niet dat m'n dochter van 10 met 2 telefoons rondloopt. Ik vind dat echt jammer.quote:Op dinsdag 11 november 2008 15:35 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Waarom zou hij zijn dochter opvoeden zoals hij wil om jou te treiteren? Ieder heeft zijn eigen regels en gewoonten, zeker wanneer er geen onderling overleg is. Na vijf jaar houd hij geen rekening meer met afspraken die jullie gemaakt hebben toen zij nog geen vijf was, en dat is logisch want zowel jullie dochter als jullie zelf zijn veranderd. Ik ken geen enkele ouder die geen oude idealen heeft laten varen in de praktijk van het opvoeden. Laat die afspraken van vroeger los, mensen veranderen that's life.
Dat achterbakse gedrag zoals jij het noemt kan, naast beginnend puberen, ook veel te maken hebben met jouw emoties ten opzichte van haar vader.
Wat zeg jij, en hoe is jouw gevoel op het moment dat ze vertelt dat ze bij haar vader in bed heeft geslapen of wanneer ze met een dure telefoon thuis komt?
Ja, dat is ook waar ik bang voor ben, dat ze zich schuldig voelt naar mij. Dat wil ik niet en daarom probeer ik ook echt niets te laten blijken. Wel zeg ik af en toe dat ik vind dat ze nu groot genoeg is om in haar eigen bed te slapen en zelf te bedenken wanneer ze tanden moet poetsen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 16:43 schreef Casos het volgende:
[..]
Haha. Pas maar op. Ik kan me nog wel een opmerking herinneren van moeders: Dan ga je toch lekker naar je vader, als je kip, patat en appelmoes wil!
En dat ze nog steeds bij hem slaapt, tsja, als ik het goed begrepen heb, slaapt ze thuis wel alleen en als de vriendin van je ex er is ook. Dat voorbeeld van die vriendin is leuk, maar gaat dus al niet op.
Zoek geen problemen die er niet zijn. Je dochter zal al voldoende spanning voelen. Straks gaat ze zich nog schuldig voelen, dat ze het naar de zin heeft bij paps.
Dit is overigens geen aanval op jou, gewoon wat van mijn ervaringen vroeger, die je wellicht kunnen helpen met de situatie
Het eerste punt dat moet je helemaal zelf doen, of het nou zo is dat hij jou probeert te treiteren of niet dat maakt niet eens zoveel uit. Je moet het gewoon loslaten alleen of met hulp van een onpartijdige professional.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:17 schreef sintmaarten het volgende:
[knip]
Punt 1 t/m 4 zijn inderdaad de punten die we moeten aanpakken. Maar dat is nu juist de vraag, hoe moet dat als je niet fatsoenlijk met elkaar kan praten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |