Daarnaast, hoe oud is je dochter?quote:Op zondag 9 november 2008 20:16 schreef Ynske het volgende:
k geloof niet dat als ik weet dat hij fokt, dat ik t dan hier neer zou zetten maar goed.
Misschien is eens praten met je dochter. En toch ook het gesprek aangaan met je ex de beste optie, weghouden van je kind kan ook weer problemen leveren als jullie een omgangsregeling hebben
Even ter relativering: ieder kind zal vroeg of laat ontdekken dat het door manipulatie en bedrog situaties naar zijn hand kan zetten. Het is aan de opvoeder om dat in goede banen te leiden.quote:maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.
als je kind 10 is, kun je daar zeer zeker een gesprek mee voerenquote:Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef sintmaarten het volgende:
Meen je dat nu echt? Ook het in bed slapen e.d? Sorry, ik vind dat niet gezond en ik vind daarom ook niet dat hij dat zelf mag bepalen. Zo ook het ongezond eten en het niet tanden poetsen. Hij beschadigd haar letterlijk. Een heel weekend geen tandenpoetsen is wel een aanslag op je gebit, zeker als dat tweewekelijks voorkomt lijkt me.
Ze is overigens 10.
Maar hoe, dat is een beetje de vraag. Zo ook vandaag komt ze terug met een erg dure telefoon. Mag ze hebben (met abonnement). Ik heb haar gezegd dat ze beter niet tegen haar vriendinnetjes kan vertellen dat ze zo'n telefoon heeft omdat ze misschien jaloers worden omdat kinderen normaal gezien niet dergelijke telefoons krijgen. Klein detail; ze heeft al een telefoon met abonnement. Had ze al vanaf haar 7e. Uiteraard van hem gekregen.quote:Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
als je kind 10 is, kun je daar zeer zeker een gesprek mee voeren
Tja, ze vind het allemaal wel best natuurlijk. Ze krijgt alles was ze maar vraagt (en ook waar ze niet om vraagt; zie verhaal 2e telefoon). Ik zou het ook best leuk vind om zo'n papa te hebben op die leeftijd.quote:Op zondag 9 november 2008 20:42 schreef sjak het volgende:
Precies! En als ze tien is kan ze zelf ook best aangeven dat ze haar tanden moet poetsen. Wat vindt ze er zelf van allemaal?
ftwquote:Op zondag 9 november 2008 20:08 schreef sintmaarten het volgende:
Hallo,
Mijn ex is gek. Hij heeft me tijdenlang mishandeld, wat begon na de geboorte van mijn dochter en het kostte me nogal moeite om veilig van hem af te komen. Mijn kind heeft hij nooit iets aangedaan, zij is dol op hem en ik wil hem de omgang met haar niet verbieden. Ze komt er ooit zelf wel achter dat hij gek is.
Het probleem nu; Ik ben het niet eens met zijn wijze van opvoeden. Maar er valt echt niet met hem te praten. Ik heb dat vaak geprobeerd, maar het lijkt of hij het juist erger maakt na ieder 'gesprek'..
Ik wil geen voorbeelden geven, omdat ik weet dat hij ook op fokt komt en het daardoor misschien herkent. Wat ik wel weet, is dat hij haar op deze wijze gewoon verknipt. We waren het in de tijd dat we bij elkaar waren over eigenlijk alles eens, qua opvoeding, maar het lijkt of hij expres precies tegen die opvoeding in gaat. Hij verwent haar gruwelijk, ze slaapt bij hem in bed en gaat heel laat naar bed. Ze eet vrijwel alleen ongezond, ze hoeft haar tanden niet te poetsen, etc etc.. Ze is om het weekend bij hem en ze weet de twee situaties redelijk te scheiden, maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.
Ik weet het echt niet meer. Er valt echt niet met hem te praten, dus dat is gewoon geen optie. Ook hem de omgang met haar ontzeggen is echt niet mogelijk. Dat ga ik bekopen. Weet niet waarmee, maar dat durf ik niet.
Hij verpest haar op deze manier, ze vindt het allemaal maar normaal wat ze allemaal krijgt en hoe het allemaal gaat. Moet ik haar vertellen dat hij het niet goed doet of moet ik het allemaal maar aanzien? Nogmaals; met hem praten is geen optie. Ook hem de omgang ontzeggen (of daarmee dreigen) durf ik echt niet.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen..
Dat is natuurlijk ook onnodig principieel gedoe, om je ex een hak te zetten. Er is geen enkele andere reden om dat ding in de kast te leggen.quote:Op zondag 9 november 2008 20:45 schreef sintmaarten het volgende:
[..]
Maar hoe, dat is een beetje de vraag. Zo ook vandaag komt ze terug met een erg dure telefoon. Mag ze hebben (met abonnement). Ik heb haar gezegd dat ze beter niet tegen haar vriendinnetjes kan vertellen dat ze zo'n telefoon heeft omdat ze misschien jaloers worden omdat kinderen normaal gezien niet dergelijke telefoons krijgen. Klein detail; ze heeft al een telefoon met abonnement. Had ze al vanaf haar 7e. Uiteraard van hem gekregen.
Zodra ze hier binnenstapt doe ik em in de kast, ze heeft geen telefoon nodig. Maar ja, dan ben ik weer de boeman.
Een kind van 10 hoort geen mobiel te hebben (en ze heeft er al een)quote:Op zondag 9 november 2008 20:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook onnodig principieel gedoe, om je ex een hak te zetten. Er is geen enkele andere reden om dat ding in de kast te leggen.
volledig met je eens.quote:Op zondag 9 november 2008 20:48 schreef Aoristus het volgende:
Ik kan het iedereen afraden om ooit aan kinderen te beginnen. Zie hier wat er van komt.
Medelijden hoef je niet te verwachten, TS. Het kind is een produkt van jou en je ex. Draag je verantwoordelijkheid.
In sommige culturen wordt het zo ongeveer als kindermishandeling beschouwd als je je kinderen in een andere kamer laat slapen.quote:Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef sintmaarten het volgende:
Meen je dat nu echt? Ook het in bed slapen e.d? Sorry, ik vind dat niet gezond
Goed argument.quote:Op zondag 9 november 2008 20:59 schreef Troel het volgende:
[..]
Een kind van 10 hoort geen mobiel te hebben (en ze heeft er al een)
Als ze hem van je moeder had gekregen voor haar verjaardag, moest ze hem dan ook in de kast leggen?quote:
Wat een drogredenatie..quote:Op zondag 9 november 2008 20:48 schreef Aoristus het volgende:
Ik kan het iedereen afraden om ooit aan kinderen te beginnen. Zie hier wat er van komt.
Medelijden hoef je niet te verwachten, TS. Het kind is een produkt van jou en je ex. Draag je verantwoordelijkheid.
knoop deze grondregel maar in je oren:quote:Op zondag 9 november 2008 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een drogredenatie..
Bij een om een boom gevouwen auto: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan een rijbewijs te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de abortuskliniek: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan sex te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de dubbele beenbreuk: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan lopen te beginnen. Zie hier wat er van komt"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |