abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63082806
Hallo,

Mijn ex is gek. Hij heeft me tijdenlang mishandeld, wat begon na de geboorte van mijn dochter en het kostte me nogal moeite om veilig van hem af te komen. Mijn kind heeft hij nooit iets aangedaan, zij is dol op hem en ik wil hem de omgang met haar niet verbieden. Ze komt er ooit zelf wel achter dat hij gek is.

Het probleem nu; Ik ben het niet eens met zijn wijze van opvoeden. Maar er valt echt niet met hem te praten. Ik heb dat vaak geprobeerd, maar het lijkt of hij het juist erger maakt na ieder 'gesprek'..
Ik wil geen voorbeelden geven, omdat ik weet dat hij ook op fokt komt en het daardoor misschien herkent. Wat ik wel weet, is dat hij haar op deze wijze gewoon verknipt. We waren het in de tijd dat we bij elkaar waren over eigenlijk alles eens, qua opvoeding, maar het lijkt of hij expres precies tegen die opvoeding in gaat. Hij verwent haar gruwelijk, ze slaapt bij hem in bed en gaat heel laat naar bed. Ze eet vrijwel alleen ongezond, ze hoeft haar tanden niet te poetsen, etc etc.. Ze is om het weekend bij hem en ze weet de twee situaties redelijk te scheiden, maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.

Ik weet het echt niet meer. Er valt echt niet met hem te praten, dus dat is gewoon geen optie. Ook hem de omgang met haar ontzeggen is echt niet mogelijk. Dat ga ik bekopen. Weet niet waarmee, maar dat durf ik niet.

Hij verpest haar op deze manier, ze vindt het allemaal maar normaal wat ze allemaal krijgt en hoe het allemaal gaat. Moet ik haar vertellen dat hij het niet goed doet of moet ik het allemaal maar aanzien? Nogmaals; met hem praten is geen optie. Ook hem de omgang ontzeggen (of daarmee dreigen) durf ik echt niet.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 november 2008 @ 20:16:10 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63083052
k geloof niet dat als ik weet dat hij fokt, dat ik t dan hier neer zou zetten maar goed.

Misschien is praten met je dochter. En toch ook het gesprek aangaan met je ex de beste optie, weghouden van je kind kan ook weer problemen leveren als jullie een omgangsregeling hebben
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 november 2008 @ 20:16:59 #3
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63083079
Pff, moeilijke situatie.
Omgang ontzeggen moet je sowieso altijd proberen te voorkomen. Je kind heeft recht om hem te zien, zeker als hij haar nooit iets heeft aangedaan.
Ik heb eens in een onderzoek gelezen dat kinderen heel goed het verschil tussen het ene en andere huis kennen, dat scheelt. Maar ja, wat moet je hier nou mee. Is ze oud genoeg om met haar te praten? Dan kun je misschien uitleggen waarom jij haar grenzen leert. (probeer te voorkomen dat je ten opzichte van haar je ex zwart maakt). Verder zou ik het zo even niet weten...eigenlijk denk ik wel dat je het tegen hem moet blijven benoemen. Op een neutrale manier. Niet gaan snauwen als hij het toch doet maar de volgende keer gewoon weer vragen/zeggen.
Lekker douchen!
  zondag 9 november 2008 @ 20:19:02 #4
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_63083153
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:16 schreef Ynske het volgende:
k geloof niet dat als ik weet dat hij fokt, dat ik t dan hier neer zou zetten maar goed.

Misschien is eens praten met je dochter. En toch ook het gesprek aangaan met je ex de beste optie, weghouden van je kind kan ook weer problemen leveren als jullie een omgangsregeling hebben
Daarnaast, hoe oud is je dochter?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 9 november 2008 @ 20:25:28 #5
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_63083384
quote:
maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.
Even ter relativering: ieder kind zal vroeg of laat ontdekken dat het door manipulatie en bedrog situaties naar zijn hand kan zetten. Het is aan de opvoeder om dat in goede banen te leiden.
Wat ik zeggen wil is dat je ervoor moet waken om (tijdelijke) 'slechte' eigenschappen bij je dochter meteen aan je ex toe te schrijven. Dat hoeft helemaal niet terecht te zijn.
Life is what you make it.
  zondag 9 november 2008 @ 20:32:42 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_63083626
Wat pa met zijn dochter doet gedurende de tijd van omgang, is geheel zijn probleem en niet het jouwe (mits het binnen de grenzen van de wet blijft natuurlijk)

Maar je hebt een beetje pech. Praten zou kunnen als dat niet lukt dan jammer. Veel gescheiden vrouwen roepen standaard hetzelfde als jij. Daar hebben ze hele fora over.

En na een omgangsregeling is een kind altijd even wat en heeft even wat moeite om zich aan te passen. Hoort erbij. Gebeurt ook als kind gaat logeren. Had je maar niet uit elkaar moeten gaan. Dat is nu eenmaal een van de gevolgen. En vader heeft recht op zijn eigen regels hoe verwerpelijk jij die ook vind.
pi_63083890
Meen je dat nu echt? Ook het in bed slapen e.d? Sorry, ik vind dat niet gezond en ik vind daarom ook niet dat hij dat zelf mag bepalen. Zo ook het ongezond eten en het niet tanden poetsen. Hij beschadigd haar letterlijk. Een heel weekend geen tandenpoetsen is wel een aanslag op je gebit, zeker als dat tweewekelijks voorkomt lijkt me.

Ze is overigens 10.

edit; en we zijn al ruim 5 jaar uit elkaar. In het begin was alles prima, maar het lijkt dat hij meer en meer expres van de dingen die we eerder overeen kwamen over de opvoeding afwijkt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 november 2008 @ 20:40:57 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63083914
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef sintmaarten het volgende:
Meen je dat nu echt? Ook het in bed slapen e.d? Sorry, ik vind dat niet gezond en ik vind daarom ook niet dat hij dat zelf mag bepalen. Zo ook het ongezond eten en het niet tanden poetsen. Hij beschadigd haar letterlijk. Een heel weekend geen tandenpoetsen is wel een aanslag op je gebit, zeker als dat tweewekelijks voorkomt lijkt me.

Ze is overigens 10.
als je kind 10 is, kun je daar zeer zeker een gesprek mee voeren
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 9 november 2008 @ 20:42:26 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_63083972
Precies! En als ze tien is kan ze zelf ook best aangeven dat ze haar tanden moet poetsen. Wat vindt ze er zelf van allemaal?
Lekker douchen!
pi_63084074
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

als je kind 10 is, kun je daar zeer zeker een gesprek mee voeren
Maar hoe, dat is een beetje de vraag. Zo ook vandaag komt ze terug met een erg dure telefoon. Mag ze hebben (met abonnement). Ik heb haar gezegd dat ze beter niet tegen haar vriendinnetjes kan vertellen dat ze zo'n telefoon heeft omdat ze misschien jaloers worden omdat kinderen normaal gezien niet dergelijke telefoons krijgen. Klein detail; ze heeft al een telefoon met abonnement. Had ze al vanaf haar 7e. Uiteraard van hem gekregen.

Zodra ze hier binnenstapt doe ik em in de kast, ze heeft geen telefoon nodig. Maar ja, dan ben ik weer de boeman.
pi_63084125
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:42 schreef sjak het volgende:
Precies! En als ze tien is kan ze zelf ook best aangeven dat ze haar tanden moet poetsen. Wat vindt ze er zelf van allemaal?
Tja, ze vind het allemaal wel best natuurlijk. Ze krijgt alles was ze maar vraagt (en ook waar ze niet om vraagt; zie verhaal 2e telefoon). Ik zou het ook best leuk vind om zo'n papa te hebben op die leeftijd.

Ik hou m'n hart vast, want ze zou ook wel een pony willen
  zondag 9 november 2008 @ 20:48:15 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63084163
Ik kan het iedereen afraden om ooit aan kinderen te beginnen. Zie hier wat er van komt.
Medelijden hoef je niet te verwachten, TS. Het kind is een produkt van jou en je ex. Draag je verantwoordelijkheid.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 9 november 2008 @ 20:48:35 #13
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_63084174
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:08 schreef sintmaarten het volgende:
Hallo,

Mijn ex is gek. Hij heeft me tijdenlang mishandeld, wat begon na de geboorte van mijn dochter en het kostte me nogal moeite om veilig van hem af te komen. Mijn kind heeft hij nooit iets aangedaan, zij is dol op hem en ik wil hem de omgang met haar niet verbieden. Ze komt er ooit zelf wel achter dat hij gek is.

Het probleem nu; Ik ben het niet eens met zijn wijze van opvoeden. Maar er valt echt niet met hem te praten. Ik heb dat vaak geprobeerd, maar het lijkt of hij het juist erger maakt na ieder 'gesprek'..
Ik wil geen voorbeelden geven, omdat ik weet dat hij ook op fokt komt en het daardoor misschien herkent. Wat ik wel weet, is dat hij haar op deze wijze gewoon verknipt. We waren het in de tijd dat we bij elkaar waren over eigenlijk alles eens, qua opvoeding, maar het lijkt of hij expres precies tegen die opvoeding in gaat. Hij verwent haar gruwelijk, ze slaapt bij hem in bed en gaat heel laat naar bed. Ze eet vrijwel alleen ongezond, ze hoeft haar tanden niet te poetsen, etc etc.. Ze is om het weekend bij hem en ze weet de twee situaties redelijk te scheiden, maar ik merk toch dat ze verandert. In negatieve zin. Het wordt langzaam een verwend nest, die liegt en bedriegt om haar zin te krijgen.

Ik weet het echt niet meer. Er valt echt niet met hem te praten, dus dat is gewoon geen optie. Ook hem de omgang met haar ontzeggen is echt niet mogelijk. Dat ga ik bekopen. Weet niet waarmee, maar dat durf ik niet.

Hij verpest haar op deze manier, ze vindt het allemaal maar normaal wat ze allemaal krijgt en hoe het allemaal gaat. Moet ik haar vertellen dat hij het niet goed doet of moet ik het allemaal maar aanzien? Nogmaals; met hem praten is geen optie. Ook hem de omgang ontzeggen (of daarmee dreigen) durf ik echt niet.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen..
ftw

Je ex zal dit verhaal dan toch wel herkennen?
Is het miss een poging te communiceren met hem?
pi_63084197
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:45 schreef sintmaarten het volgende:

[..]

Maar hoe, dat is een beetje de vraag. Zo ook vandaag komt ze terug met een erg dure telefoon. Mag ze hebben (met abonnement). Ik heb haar gezegd dat ze beter niet tegen haar vriendinnetjes kan vertellen dat ze zo'n telefoon heeft omdat ze misschien jaloers worden omdat kinderen normaal gezien niet dergelijke telefoons krijgen. Klein detail; ze heeft al een telefoon met abonnement. Had ze al vanaf haar 7e. Uiteraard van hem gekregen.

Zodra ze hier binnenstapt doe ik em in de kast, ze heeft geen telefoon nodig.
Maar ja, dan ben ik weer de boeman.
Dat is natuurlijk ook onnodig principieel gedoe, om je ex een hak te zetten. Er is geen enkele andere reden om dat ding in de kast te leggen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_63084228
Ik heb natuurlijk een andere naam genomen en ik ga er vanuit dat hij niet bij ouders leest, aangezien ik daar nooit post met mijn eigen account.

Edit; Natuurlijk niet heiden. Ze vraagt niet eens om dat ding en ik haal em uit haar weekend tas en leg em in de kast. Kom zeg, een kind van 10 (of ze was dus 7 toen ze em kreeg) heeft toch geen telefoon nodig? School is 1 minuut hiervandaan en verder gaat haar leven nog niet echt.

Als ze erom vraagt mag ze em hebben hoor. Maar zoals ik al zei; ze kijkt er niet naar om. Logisch, wat mmoet ze er ook mee.
  zondag 9 november 2008 @ 20:50:14 #16
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_63084236
Tandenpoetsen kun je het best eens met hem over hebben, maar het gaat er bovenal om dat je hem met je kind vertrouwd. Dat heb je ooit eerder toen jullie samen waren ook gekund en wat er ook tussen jou en hem gebeurd is als hij je kind nooit iets misdaan heeft zal hij het nu waarschijnlijk ook wel niet doen.
En zolang als jij wantrouwig blijft zal de situatie niet verbeteren.
pi_63084387
Ik ben niet wantrouwig. Bedoel je dat ik denk dat hij haar misbruikt omdat ze bij hem in bed slaapt?

Absoluut niet, als ik hem daarvan verdacht was dat wél een reden om haar bij hem weg te houden, per direct. Maar dat doet ie niet, weet ik zeker. Ik vind het gewoon niet gezond. Ze weet het zelf ook wel, want ze schaamt zich ervoor. Niemand van haar vriendinnen weet dat ze bij haar vader in bed slaapt.
Ze heeft gewoon een eigen kamer daar, maar daar slaapt ze dus niet.
  zondag 9 november 2008 @ 20:59:14 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_63084534
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook onnodig principieel gedoe, om je ex een hak te zetten. Er is geen enkele andere reden om dat ding in de kast te leggen.
Een kind van 10 hoort geen mobiel te hebben (en ze heeft er al een)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 november 2008 @ 21:00:12 #19
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_63084588
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:48 schreef Aoristus het volgende:
Ik kan het iedereen afraden om ooit aan kinderen te beginnen. Zie hier wat er van komt.
Medelijden hoef je niet te verwachten, TS. Het kind is een produkt van jou en je ex. Draag je verantwoordelijkheid.
volledig met je eens.
En je zegt "mijn kind" - het kind is niet alleen van jou he? ook van hem.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zondag 9 november 2008 @ 21:05:07 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63084740
Ik probeer me te bedenken of het bij elkaar in bed slapen nou echt zo erg is. Maar ik kan me niet echt meer herinneren hoe ik was toen ik zo oud was. Ik bedoel. Met allebei een pyama (dan wel onderbroek en t-shirt) aan is dat toch niet echt heel ernstig?

Ik vraag me ook af of dit niet meer in R&P hoort. Ik geloof namelijk niet dat het hier gaat om 'opvoedkundig' advies, maar meer om 'zijn jullie het met me eens'.
pi_63084854
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:40 schreef sintmaarten het volgende:
Meen je dat nu echt? Ook het in bed slapen e.d? Sorry, ik vind dat niet gezond
In sommige culturen wordt het zo ongeveer als kindermishandeling beschouwd als je je kinderen in een andere kamer laat slapen.
Als je ex en je dochter graag bij elkaar in bed slapen zou ik me daar echt geen zorgen over maken hoor, moeten zij toch lekker zelf weten?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_63085139
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:59 schreef Troel het volgende:

[..]

Een kind van 10 hoort geen mobiel te hebben (en ze heeft er al een)
Goed argument.
pi_63085158
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:50 schreef sintmaarten het volgende:

Edit; Natuurlijk niet heiden.
Als ze hem van je moeder had gekregen voor haar verjaardag, moest ze hem dan ook in de kast leggen?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 november 2008 @ 21:17:23 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63085201
quote:
Op zondag 9 november 2008 20:48 schreef Aoristus het volgende:
Wat een drogredenatie..

Bij een om een boom gevouwen auto: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan een rijbewijs te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de abortuskliniek: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan sex te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de dubbele beenbreuk: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan lopen te beginnen. Zie hier wat er van komt"
  zondag 9 november 2008 @ 21:18:21 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_63085250
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:17 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een drogredenatie..

Bij een om een boom gevouwen auto: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan een rijbewijs te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de abortuskliniek: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan sex te beginnen. Zie hier wat er van komt"
Bij de dubbele beenbreuk: "Ik kan het iedereen afraden om ooit aan lopen te beginnen. Zie hier wat er van komt"
knoop deze grondregel maar in je oren:

Met risico geldt altijd, het gaat goed totdat het fout gaat

Ik kan geen neutraal oordeel van je verwachten, want je hebt zelf van die wanhoopjes rondkruipen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')