abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63060244
ik lees hier al een tijdje rond en dacht, laat ik zelf eens een topic openen.

normaal ben ik een vrij rustige jongen, genoeg zelfbeheersing, word niet gauw kwaad en heb met de meeste mensen veel geduld.
ik heb echter wel eens periodes, en die duren nooit lang, het zijn eigenlijk eerder momenten, dat ik heel driftig word. meestal gaat er dan iets mis in mijn omgeving, dat hoeft eigenlijk maar iets kleins te zijn, of ik voel me sowieso niet oké, een beetje chagrijnig, op zich niets vreemds. ik denk dat iedereen wel eens van die momenten heeft: dat de dingen niet gaan zoals je wil dat ze gaan, zonder dat daar een duidelijke reden voor is.

ik voel me dan niet lekker in mijn vel. meestal gaat dat gevoel snel over, duurt hooguit een paar uur. en dan 'lost het op' en ben ik weer in mijn 'normale' doen.

maar soms komt dat slechte gevoel ook ineens tot uitbarsting. een intens gevoel van woede en/of agressie. niet zozeer op mensen gericht maar eerder op spullen. dan MOET ik iets kapotmaken. dat kan een vel papier zijn dat ik in een keer aan stukken scheur of een pen die door midden breek. spullen van mezelf, dat wel, maar toch.

zo heb ik vanmiddag mijn mobiele telefoon op straat aan stukken gegooid. gewoon, omdat ik kwaad was. daarna is het ook gelijk weer over. ik heb de resten van het ding triomfantelijk in de prullenbak gegooid en ben boodschappen gaan doen.

hebben meer mensen last van dit soort 'oprispingen'?
jazeker kunnen wij dat.
pi_63060305
Tel is een keer tot 10.
Ik zwaai naar dieren.
pi_63060331
Nee dit is ook niet normaal, bezoek een psychiater
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_63060332
Moet je niet doen
Is niet handig
Kost ook veel geld op de lange termijn aan dingen die je opnieuw moet kopen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_63060405
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:20 schreef Geerd het volgende:
Tel is een keer tot 10.
ja dat zou natuurlijk kunnen helpen in die gevallen. maar soms (zeg: twee keer per jaar ongeveer) dan moet er iets uit, op zo'n manier. tot tien tellen zou het misschien juist verergeren, of anders alleen maar uitstellen.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63060406
Geen last van zoiets, gelukkig niet zeg.

Maar eh heeft het misschien iets te maken met bv een suikertekort op dat moment? Kun je ook van gaan flippen, of bepaalde kleurstoffen of koffie? Caffeine maakt je ook best opgefokt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_63060972
Ja ik heb dat ook weleens. Ik ben helemaal niet agressief, zoek nooit gevechten op etc. Maar als ik hier een topic lees over iets over bijvoorbeeld speculoos, dan kan ik wel licht ontvlambaar worden. Dan timmer ik zo een plank naar de tering. En wat jij bijv. zegt... met een vel papier Dat lukt mij niet, dan heb ik dat ding verwoest, ga ik mss lachen om dat totaal geen weerstand geeft.

HoiHoi
  zaterdag 8 november 2008 @ 20:49:11 #8
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_63061215
helaas redelijk herkenbaar,
laatst heeft de salontafel het moeten ontgelden

maar nu is mijn vriendinnetje wel weer blij met de nieuwe tafel
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_63061267
hehe, mooi om te lezen dat ik niet de enige ben.
jazeker kunnen wij dat.
  zaterdag 8 november 2008 @ 20:55:42 #10
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_63061387
ik ben trouwens over het algemeen ook een behoorlijk rustige jongen , maar heel soms heb ik ook zoiets, en dan MOET het er op de en of andere manier heel snel uit, en dan maakt het me echt geen reet uit wat er voorhanden is (mobiele telefoon heb ik ook wel eens tegen een muur aan gekwakt ( na her assemblage deed hij het vreemd genoeg nog wel ) maar ook heb ik een keer een deuk in mijn eigen auto getrapt , en zo heb ik nog wel wat dingen gesloopt waarvan ik later dacht "misschien had ik beter tot 10 kunnen tellen" , maar dat is dan toch al te laat.

en op zich is het achteraf meestal ook wel grappig eigenlijk als je terugdenkt
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:00:24 #11
231280 ScrapHead
The opposite of faith is fear!
pi_63061503
Herkenbaar, zo heb ik eens het glas van de oven gesloopt doen ik de ovendeur in een driftige bui dicht knalde.

Komt tegenwoordig (bijna) niet meer voor!
There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:22:01 #12
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_63062031
En er is geen reden voor dat dat slechte gevoel tot uitbarsting komt?

Ik wil ook heel vaak als ik echt heel boos ben op iemand alles kapot maken. Ik heb me tot nu toe nog bijna altijd kunnen beheersten (met moeite). Het wordt wel steeds moeilijker, ik heb pas geleden nog een gat in de keukendeur geslagen
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:31:16 #13
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_63062263
Een keer in een driftbui een tube tandpasta van me af gesmeten
Wat heb ik daar een spijt van gehad.
Nooit helemaal uit de vloerbedekking kunnen krijgen
pi_63062370
Ik heb een keer als een para Brian door het glas van

zo'n deur heen gebeukt toen ik boos was
Op dinsdag 23 december 2008 13:19 schreef Slarioux het volgende:
Wauw, wat een grap. Ik heb niet meer zo gelachen sinds 11 september.
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:39:54 #15
149860 Liopleurodon
voorwereldlijk guppie
pi_63062471
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:22 schreef Luxuria het volgende:
En er is geen reden voor dat dat slechte gevoel tot uitbarsting komt?
Prikkelbaar vanwege oververmoeidheid?
Dat zijn mijn moeilijke momenten.
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:51:41 #16
234232 Insallah
Sensual Seduction
pi_63062756
Mwa, ik sla gewoon keihard met mijn vuist op mijn bureau. Doet pijn, maar mijn agressie is dan weg.
pi_63062811
Je woede stapelt zich waarschijnlijk in de achtergrond op. Probeer te ontdekken wat er allemaal dwars zit, alleen jij kan er wat aan doen.
Psychiaters zijn zelf ook ziek in hun hoofd dus ik adviseer alleen echte goede psychiaters en geen RIAGG kutjes die in een portiekflat in R'dam een praktijk thuis hebben. Een gesprek kan je soms een idee geven waar de ellende vandaan komt.

Mocht het toch in je karakter zitten koop een boksbal of ga een ruige sport doen om je preventief te ontladen.

Ik had een collega die nogal wat apparatuur versleet ... was idd ook wel weer grappig

[ Bericht 57% gewijzigd door WillempieB op 08-11-2008 21:58:59 ]
pi_63063069
Ach, heeft iedereen wel eens. Psycholoog heb je niet nodig, stel gewoon zelf de vraag aan jezelf; "Waarom?".
En natuurlijk een een hobby vinden waar alle agressie tot uiting mag komen.

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_63064769
Is normaal volgens mij, ik heb heeeeel soms dat ik iets of iemand gewoon helemaal kapot wil maken. Meestal doe ik het niet en dan ebt het weg.

pi_63064948
ruit boven de deur kapot gegooit omdat ik de deur te hard dicht smeet ...
stoel kapot geslagen omdat iets niet wilde lukken

ehm...verder heb ik ook wel de nodige kneuzingen gehad omdat de muur iets harder was dan ik had gedacht...
Maar verder ben ik wel een heel lief rustig meisje hoor ...
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_63065054
Hier heb ik nou werkelijk nooit, maar dan ook echt nooit last van.

En volgens mij behoor ik daarmee tot een aanzienlijke minderheid.
pi_63065144
Volgens mij is dit niet normaal TS.
Ik heb dit werkelijk waar nog nooit gehad, en zou heel, heel erg schrikken als iemand in mijn omgeving zoiets zou hebben waar ik bij ben.

Kun je geen hulp gaan zoeken?
Die agressie moet ergens vandaan komen...toch?
Make my day!
pi_63065176
Sommige mensen denken destructieve dingen ... anderen voeren het daadwerkelijk uit.

Xeanor ik heb er ook geen last van. Ik zoek een rustige plek om te tot rust te komen als ik boos en agressief ben.
pi_63065843
Ik heb een keer tijdens een driftbui een gat geslagen in de deur van mijn houten kast. Mijn knokkels waren helemaal blauw. Gelukkig heb ik nooit iemand iets aangedaan, hoewel het één keer bijna was gebeurd.

Het is een teken van zwakte. Sommige mensen worden agressief als ze de controle verliezen over wat er gebeurt in hun leven. De ratio is even niet sterk genoeg om de emoties onder controle te krijgen. Dat gebeurt bij vrijwel iedereen weleens.

Ik raad je aan met een psycholoog erover te praten als het vaker dan incidenteel gebeurd of wanneer je anderen in gevaar brengt. Erkenning van je probleem is stap één.
pi_63065878
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:24 schreef Fakkan het volgende:
Ik heb een keer tijdens een driftbui een gat geslagen in de deur van mijn houten kast. Mijn knokkels waren helemaal blauw. Gelukkig heb ik nooit iemand iets aangedaan, hoewel het één keer bijna was gebeurd.

Het is een teken van zwakte. Sommige mensen worden agressief als ze de controle verliezen over wat er gebeurt in hun leven. De ratio is even niet sterk genoeg om de emoties onder controle te krijgen. Dat gebeurt bij vrijwel iedereen weleens.

Ik raad je aan met een psycholoog erover te praten als het vaker dan incidenteel gebeurd of wanneer je anderen in gevaar brengt. Erkenning van je probleem is stap één.
Ik sluit me hierbij aan.

TS, ben je niet bang dat je iemand wat aan kunt doen?

Ik neem aan dat TS een man is..ik ben een vrouw, en als ik ooit een man zo zou zien reageren, dan word ik bang ...en loop ik weg.
Make my day!
pi_63066052
Had dr ook weleens last van als een tijdje dingen niet goed gingen.. keertje thuis gat in de muur geslagen ( was maar dun wadje haha) en tijdne suitgaan tegen muur aangeslagen, wel mn hand gebroken maar niet iemand zn neus bevoorbeeld goed he
pi_63068071
Heb er zelf ook wel eens last van gehad .. en dan kostbare dingen slopen zeg maar.. omdat je gewoon ff driftig bent omdat je gedumpt bent / kut dag hebt / kut cijfer terug hebt gekregen / er iemand overleden is / de kerstman weer langs komt .. etc
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63068982
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:26 schreef agter het volgende:
TS, ben je niet bang dat je iemand wat aan kunt doen?

Ik neem aan dat TS een man is..ik ben een vrouw, en als ik ooit een man zo zou zien reageren, dan word ik bang ...en loop ik weg.
nee niet echt. zo vaak komt het ook weer niet voor en zoals ik al zei, het gaat om spullen en niet om mensen. vaak zijn andere mensen juist de relativerende factor, die gaan lachen of worden bang of staan heel gek te kijken. reacties van anderen brengen me weer terug in mijn gewone doen. het is iets dat juist tot uiting komt als ik alleen ben.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63069488
Heb het ook wel eens, meestal ben ik dan al chagrijnig en dan gaat net dat ook nog weer mis. Reageer het nooit af op personen altijd op objecten, waarschijnlijk omdat die me niet terug kunnen meppen.

Zo heb ik wel eens in een zwaar woedende bui mn telefoon tegen de muur kapot geflikkerd, mn deur ingeslagen en de kast gesloopt. Wel was er toen alcohol in het spel trouwens.

Maarja heb het niet vaak ofzo een keer per jaar ofzoiets...
pi_63069609
Ik heb er een hekel aan als mensen dingen kapot maken uit driftigheid, get a grip en uit je gewoon in woorden ofzo.

Misschien heb je die uitbarstingen omdat je je op andere momenten teveel inhoudt en te lief blijft als je eigenlijk kwaad bent ofzo?

Je verbaal goed leren uiten lijkt me nog altijd een betere optie en nee, daarvoor hoef je ook niet per se te vloeken of te schelden.
pi_63069708
Dit komt me ook wel bekend voor. Meenstal zijn kleine dingen ook al genoeg voor mij om stuk te gooien, zoals een cd-doosje. Helaas zit er daardoor nu wel een deukje in de muur.

Ook de boormachine heeft bij mij wel eens gevlogen. De boormachine heeft het wel overleeft, maar het bithoudertje was krom en er zit een zwarte vlek op de muur waar de boormachine terrecht kwam, net boven de plint.

Als het mij frustreert omdat een spel wat ik op de ps3 speel me niet naar het zin gaat of op de computer lukt iets niet, dan wil ik hem ook zo wel eens uitdrukken, zonder volgens de regels af te sluiten. Ze doen het beide nog.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_63069731
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:21 schreef MarMar het volgende:
Ik heb er een hekel aan als mensen dingen kapot maken uit driftigheid, get a grip en uit je gewoon in woorden ofzo.

Misschien heb je die uitbarstingen omdat je je op andere momenten teveel inhoudt en te lief blijft als je eigenlijk kwaad bent ofzo?

Je verbaal goed leren uiten lijkt me nog altijd een betere optie en nee, daarvoor hoef je ook niet per se te vloeken of te schelden.
dus aan de ene kant heb je er een hekel aan als mensen driftig zijn en dingen slopen, en aan de andere kant zeg je dat ik me misschien teveel inhoud, dat ik me beter verbaal kan uiten 'en daar hoef ik niet per se voor te vloeken of te schelden'.

je legt me dus eigenlijk de zelfbeperkingen op die me volgens jou zo kwaad maken.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63069785
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:35 schreef Su-Brosa het volgende:

[..]

dus aan de ene kant heb je er een hekel aan als mensen driftig zijn en dingen slopen, en aan de andere kant zeg je dat ik me misschien teveel inhoud, dat ik me beter verbaal kan uiten 'en daar hoef ik niet per se voor te vloeken of te schelden'.

je legt me dus eigenlijk de zelfbeperkingen op die me volgens jou zo kwaad maken.
Als jij geen andere manier weet om je "woede" te uiten dan dingen kapot maken vind ik dat inderdaad erg beperkt.

Als je goed leest, vind ik dat je je op een andere manier zou moeten kunnen uiten, dat is niet hetzelfde als je inhouden.
Hoewel op zich het relativeren van de situatie voordat je per se iets stuk moet maken ook niet verkeerd is natuurlijk.
pi_63069926
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:40 schreef MarMar het volgende:
Als jij geen andere manier weet om je "woede" te uiten dan dingen kapot maken vind ik dat inderdaad erg beperkt.

Als je goed leest, vind ik dat je je op een andere manier zou moeten kunnen uiten, dat is niet hetzelfde als je inhouden.
Hoewel op zich het relativeren van de situatie voordat je per se iets stuk moet maken ook niet verkeerd is natuurlijk.
ik weet een hoop andere manieren om mijn woede te uiten. en meestal helpt tot tien tellen heel goed om de woede te sussen.

overigens weet ik niet wat het 'beter' zou maken om als een idioot te razen en te tieren dan iets van jezelf in één keer kapot te maken. kwaad is kwaad en er zijn gewoon verschillende manieren om die woede tot uitbarsting te laten komen.

dan is het interessanter om te zoeken naar de reden/oorzaken van die woede. en of je daar iets aan kan doen.
jazeker kunnen wij dat.
  zondag 9 november 2008 @ 11:22:31 #35
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_63070221
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:40 schreef MarMar het volgende:

[..]

ik vind dit zo makkelijk gezegd
ik heb er ook weleens last van, in combinatie met paniekaanvallen en dan wordt ik zo overstuur en om kalm te worden is dan behoorlijk lastig.
Als je dat gevoel hebt gehad, en je weet dat het overgaat als je iets kapot maakt. Dan zie je dat vast anders.

Ik moet zeggen dat ik er wel hulp voor heb gezocht, dus zal ook niet zeggen dat, niet verstandig zou zijn.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_63070270
been there done that
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_63071001
Ik heb vroeger een hoop deuren ed gesloopt uit kwaaiigheid, maar daar ben ik inmiddels maar mee opgehouden. Het reageert op zo'n moment lekker af, maar achteraf heb je er geen reet aan.

Kortom, gewoon ff tot 10 tellen, want het schiet niet op.
Nu moet ik ook zeggen dat ik het nogal een verschil vind of je een keer te hard met een deur slaat of dat je je telefoon aan gort smijt.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_63071201
Heb ik laatst ook meegemaakt..
Ik ben zelf normaal ook een rustige jongen. En vorige week irriteerde ik me zó erg aan iemand.. Toen sloeg ie me ( niet hard hoor) En ik gaf hem een stoot ! Gewoon het ging vanzelf.. Nu heeft ie een blauw gezicht en ik schaam me dood
  zondag 9 november 2008 @ 12:29:34 #39
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_63071285
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:21 schreef MarMar het volgende:

Als je je verbaal uit kun je andere mensen ook heel erg mee kwetsen. Kun je het misschien wel beter ergens anders op afreageren.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_63071329
Ik heb het zelf wel een keer meegemaakt. Ik was 12, en Nederland verloor van Italië na strafschoppen bij het EK van 2000. Ik had me hele kamer vol met oranje vlaggetjes, posters enzo. Direct na de wedstrijd in een soort vlaag van woede alles binnen no-time verscheurd en eraf gegooid
pi_63072090
Je spaart al je woede op die je (onbewust) ook al hebt tijdens het geduld met die mensen en dat ontploft een keer. De enige manier om dat tegen te gaan is om je emotie (die woede) dus terplekke te uiten of iig vlak erna te uiten. Scheld een keer goed, gebruik die negatieve energie ergens voor, anders stapelt het zich op en krijg je dus dit om de zoveel tijd... gewoon een uitbarsting. Die agressie komt niet naar voren in je "normale staat van doen" omdat je het onder controle hebt, je weet hoe je het moet onderdrukken. Op dit soort momenten verlies je gewoon die manier van onder drukken en komt het eruit.
Lambo of Rekt
pi_63072308
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:10 schreef EggsTC het volgende:
Je spaart al je woede op die je (onbewust) ook al hebt tijdens het geduld met die mensen en dat ontploft een keer. De enige manier om dat tegen te gaan is om je emotie (die woede) dus terplekke te uiten of iig vlak erna te uiten. Scheld een keer goed, gebruik die negatieve energie ergens voor, anders stapelt het zich op en krijg je dus dit om de zoveel tijd... gewoon een uitbarsting. Die agressie komt niet naar voren in je "normale staat van doen" omdat je het onder controle hebt, je weet hoe je het moet onderdrukken. Op dit soort momenten verlies je gewoon die manier van onder drukken en komt het eruit.
mwah, weet niet of het dat is. zo vaak voel ik me niet onheus bejegend/aangevallen/in een hoek gedrukt door andere mensen. en als dat wel het geval is, dan kan ik dat ook gewoon zeggen. geen problemen mee.

het is een frustratie die dieper zit, eerder op mezelf betrekking heeft dan op een ander. mijn levenssituatie of een bepaald verlangen dat nog altijd niet is vervuld. weet ik veel. stof om over na te denken.

daarnaast is het gewoon onderdeel van mijn karakter. ben van jongs af aan al bij tijd en wijle heel opvliegend geweest, een driftig kereltje. de een is dat wel en de ander niet. er zijn landen/culturen waarin het heel normaal is als je af en toe van woede tegen het plafond vliegt en de gordijnen sloopt. hier in nederland is dat allemaal wat minder gepast.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63072505
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:29 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Als je je verbaal uit kun je andere mensen ook heel erg mee kwetsen. Kun je het misschien wel beter ergens anders op afreageren.
Je verbaal GOED leren uiten heb ik er neergezet en ook al dat dat niet betekent dat je per se scheldt en vloekt, maar ik wil het nog wel een beetje meer nuanceren.
Het is namelijk ook mogelijk gewoon in woorden te vertellen wat er in je omgaat zonder dat je meteen kwetsend tegen een ander doet.
pi_63072606
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:31 schreef MarMar het volgende:

[..]

Je verbaal GOED leren uiten heb ik er neergezet en ook al dat dat niet betekent dat je per se scheldt en vloekt, maar ik wil het nog wel een beetje meer nuanceren.
Het is namelijk ook mogelijk gewoon in woorden te vertellen wat er in je omgaat zonder dat je meteen kwetsend tegen een ander doet.
nu ga je ervan uit dat die woede voortkomt uit de omgang met andere mensen, alsof ik in sociale situaties mijn plek niet weet te verdedigen, of zoiets. dat is het niet.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63072701
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:37 schreef Su-Brosa het volgende:

[..]

nu ga je ervan uit dat die woede voortkomt uit de omgang met andere mensen, alsof ik in sociale situaties mijn plek niet weet te verdedigen, of zoiets. dat is het niet.
Waar zeg ik dat?
In woorden kunnen uitdrukken wat er in je omgaat, gaat niet per se om andere mensen lijkt me.
Het maakt het alleen voor jezelf misschien ook een stuk makkelijker om met wat je voelt om te gaan zonder dat je uit frustratie iets kapot maakt.

Ik zeg niet dat iedereen dat zomaar even kan leren, maar het lijkt mij ook prettiger voor jezelf.
pi_63072819
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:42 schreef MarMar het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
In woorden kunnen uitdrukken wat er in je omgaat, gaat niet per se om andere mensen lijkt me.
Het maakt het alleen voor jezelf misschien ook een stuk makkelijker om met wat je voelt om te gaan zonder dat je uit frustratie iets kapot maakt.

Ik zeg niet dat iedereen dat zomaar even kan leren, maar het lijkt mij ook prettiger voor jezelf.
Ik kan zo al zeggen dat jij een vrouw bent
pi_63072859
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:42 schreef MarMar het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

maar hoe zie je dat dan? dat ik, op zo'n zeldzaam momennt van destructieve woede, heel scherpzinnig in/tegen mezelf ga praten over wat mij nu allemaal beweegt? of dat ik mijn dagboek pak en vrolijk een paar pagina's volschrijf?

ik kan me doorgaans uitstekend uitdrukken en ik ben, geheel los van die spaarzame woede-aanvallen, ook iemand die zijn best doet om zijn 'gevoelens' op papier te zetten, in beeld of in tekst.

dus ik begrijp je tip niet helemaal, om eerlijk te zijn.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63072941
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:49 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik kan zo al zeggen dat jij een vrouw bent
Je kent geen vrouwen die wel eens servies kapotgooien?

Of hoor je als man met dingen te smijten?
pi_63073094
Ik heb dat ook wel eens, heel af en toe. Dan zijn er in korte tijd een aantal dingen gebeurd die me frustreren en dat krop ik dan op. Op een gegeven moment komt het er dan ineens uit. Zo ben ik vorig jaar ergens naar buiten gestormd omdat mijn moeder iets tegen me zei wat me niet aanstond ( ), heb ik mezelf opgesloten in het tuinhuisje en daar een paar jampotten (we hebben appelbomen, vandaar dat we die sparen) kapot gegooid. Vervolgens netjes de sporen uitgewist zodat ik daarover geen gezeik kreeg, en vervolgens kon ik niet stoppen met janken.

Tijdje in het tuinhuisje gezeten, toen mezelf bij elkaar geraapt en terwijl ik deed alsof er niets gebeurd was terug naar mijn kamer gegaan en verder gegaan met huiswerk maken.

Ook wil ik nog wel eens in een aggressieve bui heel hard tegen een lantaarnpaal aanschoppen. Tip: niet doen als je zwakke knieën hebt.

En ohja, ik heb mijn oude mobiel echt twintigduizend keer op de grond gegooid zodat hij uit elkaar vloog. Op een gegeven moment hield hij het niet meer vol en vloog de antenne eraf. Gevolg: geen bereik meer in huis.

Ik smijt overigens wel alleen met dingen die ik makkelijk kan vervangen of waarvan het niet zo erg is dat ze kapot gaan (zoals die jampotten). Dus ik denk nog wel na zegmaar, en zou me ook wel kunnen beheersen maar dan weet ik dat die frustratie nog heel lang blijft, dus dan denk ik: "Als ik nu dit even kapot maak, ben ik de komende paar maanden weer zoet." Klinkt misschien heel hypocriet omdat het in een zekere zin dus een geval is van niet kunnen beheersen, maar ik wil ermee zeggen dat ik niet met een waas voor mijn ogen in het wilde weg ga slaan ofzo.

Verder schrijf ik sinds kort weer in mijn dagboek, dat werkt inderdaad best wel rustgevend. Voorlopig in ieder geval, er zal binnenkort ongetwijfeld weer zo'n moment komen.
pi_63073130
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Je kent geen vrouwen die wel eens servies kapotgooien?

Of hoor je als man met dingen te smijten?
Hmm goed gespeeld. Ik heb een ieder geval nooit een man gehoord over uiten wat er in je omgaat. En ik weet inderdaad niet beter dan dat je soms je agressie ergens op af moet reageren.
pi_63073348
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:52 schreef Su-Brosa het volgende:

[..]

maar hoe zie je dat dan? dat ik, op zo'n zeldzaam momennt van destructieve woede, heel scherpzinnig in/tegen mezelf ga praten over wat mij nu allemaal beweegt? of dat ik mijn dagboek pak en vrolijk een paar pagina's volschrijf?
Misschien wel, wat maar werkt voor jou. Ik denk dat er misschien een betere manier te vinden is dan dingen vernielen. Althans, ik kan me indenken dat je daar achteraf ook niet blij mee bent.
Al is het alleen maar om te proberen te relativeren wat er nou echt aan de hand is en of dat nou echt zo vreselijk is om ervoor door het lint te gaan.
quote:
ik kan me doorgaans uitstekend uitdrukken en ik ben, geheel los van die spaarzame woede-aanvallen, ook iemand die zijn best doet om zijn 'gevoelens' op papier te zetten, in beeld of in tekst.

dus ik begrijp je tip niet helemaal, om eerlijk te zijn.
Ik zou dan zeggen dat je dan zeker wel de capaciteiten hebt om jezelf op een andere manier ermee om te leren gaan toch?

Nah jah, misschien moet je anders maar een boksbal aanschaffen waar je op kan raggen of iets, scheelt je een hoop kosten aan nieuwe teletoontjes en dergelijke.
pi_63073594
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:14 schreef MarMar het volgende:

[..]

Misschien wel, wat maar werkt voor jou. Ik denk dat er misschien een betere manier te vinden is dan dingen vernielen. Althans, ik kan me indenken dat je daar achteraf ook niet blij mee bent.
Al is het alleen maar om te proberen te relativeren wat er nou echt aan de hand is en of dat nou echt zo vreselijk is om ervoor door het lint te gaan.
nou ja, kwaad word je toch wel, op zo'n moment. iets vernielen is nog een redelijke manier om ermee om te gaan. als je er maar voor zorgt dat het niet te kostbaar is wat je kapot maakt, je laptop of je televisie of je auto. dan heb je toch net iets meer last van dat soort buien.
een mobiele telefoon is dan ook wel een randgeval. vandaar waarschijnlijk dat ik dit topic geopend heb.
quote:
Ik zou dan zeggen dat je dan zeker wel de capaciteiten hebt om jezelf op een andere manier ermee om te leren gaan toch?
jawel. maar zo eens à twee keer per jaar moet het eruit. heel even maar. en het lucht (eigenlijk) best op.
quote:
Nah jah, misschien moet je anders maar een boksbal aanschaffen waar je op kan raggen of iets, scheelt je een hoop kosten aan nieuwe teletoontjes en dergelijke.
is een idee.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63073681
quote:

Dat wil ik ook al twee jaar ofzo, maar mijn ouders lachen me uit als ik dat zeg. Plus het past niet in mijn kamer.
  zondag 9 november 2008 @ 14:30:59 #54
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_63073689
Ik zie dit niet echt als een groot probleem, zolang je niet elke dag je inventaris naar de kloten helpt. Zo af en toe kan het gewoon gebeuren. Probeer het te beperken tot kleine dingen en dan vind je portemonnee het ook niet zo erg. Heb zelf ook wel dingen in een ragbui verwerkt tot minder bruikbare atributen. Meeste spijt heb ik van een deur bij mijn ouders waar je ondanks de reperatie nog steeds kunt zien dat er een gat zat. Ik heb tegenwoordig een stressbal rondslingeren op de kamer en dat ding keihard tegen de muur aangooien is meestal wel genoeg om te ontladen. Maar gebeurd maar af en toe. Pennen zijn ook wel geschikt, kosten geen drol maar is wel lekker.

Leukste driftbui die ik heb gezien van iemand anders was een maat die met een riem uit de broek mij en nog een paar anderen achterna kwam en toen besefte dat het natuurlijk geen strak plan was om ons (vrienden ) met een riem te bewerken en toen op een conifeer begon in te hakken en daarna keihard wegrende. En dit gebeurde dan ook nog eens op zijn eigen verjaardag die ten einde aan het lopen was vroeg in de ochtend.

Mijn zusje had ook wel een strakke actie. Ruzie om wat we gingen kijken op de tv en ik drong mijn idee hierover door en ze trok zo die afstandsbediening uit mijn klauwen en gooit hem in duizend stukjes kapot op de grond om daarna met een rode kop ook weg te lopen.

[ Bericht 11% gewijzigd door TheVotary op 09-11-2008 14:49:21 ]
pi_63073867
quote:

[..]

[..]

Volgens mij zijn mensen die in de psychiatrische zorg werken, sowieso 'vrij kalm' omdat ze vrij driftige mensen om zich heen 'kunnen' hebben ... en dan kun je alles wat beter relativeren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_63075038
Herkenbaar..maar dan uit de jaren dat ik nog een kind was
Dan kon ik echt mijn bureaustoel door mijn kamer heensmijten enzo
Soort driftbui inderdaad. Ik ben er gelukkig overheen gegroeid. Misschien groei jij er ook nog wel overheen
pi_63075233
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Volgens mij zijn mensen die in de psychiatrische zorg werken, sowieso 'vrij kalm' omdat ze vrij driftige mensen om zich heen 'kunnen' hebben ... en dan kun je alles wat beter relativeren.
Misschien kan je dat beter omdraaien ik ben het oa gaan doen omdat ik een boel kan hebben.
En geloof me, echt niet al mijn collegas zijn altijd de kalmheid zelve.
pi_63075619
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:21 schreef MarMar het volgende:

[..]

Misschien kan je dat beter omdraaien ik ben het oa gaan doen omdat ik een boel kan hebben.
En geloof me, echt niet al mijn collegas zijn altijd de kalmheid zelve.
Zo kan je het ook zien inderdaad , mijn moeder zit in zo'n psychiatrische inrichting, en ik kwam in dat soort 'gebouwen' sinds ik een kleine dreumes was, leeuwarden, assen, beilen .. etc.

Nou, je had er best wel, andere mensen met nog vreemdere driftbuien. Respect dat je dat soort werk doet
pi_63085225
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:18 schreef Su-Brosa het volgende:
zo heb ik vanmiddag mijn mobiele telefoon op straat aan stukken gegooid. gewoon, omdat ik kwaad was. daarna is het ook gelijk weer over. ik heb de resten van het ding triomfantelijk in de prullenbak gegooid en ben boodschappen gaan doen.

Dit komt mij bekend voor.

Een bankbiljet(je) verscheurd en weggegooid: ja
Rijbewijs verscheurd: ja, maar wel gehouden
Een mobiele tefoon kapot gegooid: ja
Een mobiele telefoon op de grond gegooid: ja, en die deed het nog

Uiteraard allemaal van mezelf, dus ik heb er toch niemand mee...
pi_63089216
zit er eens over na te denken: die woede is toch onderdeel van mijn karakter, net zoals sommige mensen ineens heel somber kunnen zijn of juist heel uitgelaten. momenten dat ik heel kwaad ben, zo kwaad dat ik naar iets grijp om instantly kapot te maken, zijn ook altijd een signaal.
een evenwichtsbalk: je struikelt, en uit onbalans sla je even heel wild om je heen en juist daardoor hervind je je evenwicht en kun je rustig doorlopen.

ik zie het leven wel als een spel tussen uitersten. ook wat emoties betreft.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63104704
Ik heb vorige week nadat 4 uur pc-reparatie niets hadden opgeleverd keihard op mijn toetsenbord geslagen. Zo hard dat de helft van de toetsen uit het toetsenbord werden gelanceerd, en dat ik een halve dag met een afdruk op mijn hand liep.
pi_63105048
Ik heb een hele dikke, stevige deur op mijn studentenkamer. Die wil ik zeer sporadisch nog wel een keihard dichttrappen zodat het hele huis weet dat ik boos ben. En omdat die knal zo'n lekker geluid geeft

Daarna ga ik wat mopperen op mijn kamer en is het weer over
pi_63105099
Mijn knokkels hebben al wel eens open gelegen van kastdeuren of iets dergelijks.
Borden kapot gooien is ook heerlijk trouwens..
Is al wel tijd geleden dat ik me op die manier afreageerde..
Ben nu iets rustiger geworden
I wish my brain had a map, to tell me where my heart should go!
pi_63105212
Af en toe met deuren smijten, dingen kapotgooien...

Net ook even gedaan, lucht lekker op.
I HATE MUSIC
pi_63107619
quote:

[..]

[..]

je zit hem wel lekker de les te lezen dat het anders kan, maar hoe doe jij het dan als iets of iemand je het bloed onder de nagels vandaan haalt?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_63107793
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:06 schreef Godshand het volgende:

[..]

je zit hem wel lekker de les te lezen dat het anders kan, maar hoe doe jij het dan als iets of iemand je het bloed onder de nagels vandaan haalt?
Als ik genoeg om diegene geef om er moeite voor te doen praat ik er gewoon mee.
Als ik niet genoeg om diegene geef om er moeite voor te doen, kan ik me er sowieso niet over opwinden.

Ik spring iig nooit uit mijn vel op de een of andere manier en heb ook nooit die behoefte. Hooguit dat ik eens mijn stem verhef om even de aandacht te trekken.

Het schijnt erg moeilijk te zijn om ruzie te maken met mij
pi_63108634
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:15 schreef MarMar het volgende:

[..]

Als ik genoeg om diegene geef om er moeite voor te doen praat ik er gewoon mee.
Als ik niet genoeg om diegene geef om er moeite voor te doen, kan ik me er sowieso niet over opwinden.

Ik spring iig nooit uit mijn vel op de een of andere manier en heb ook nooit die behoefte. Hooguit dat ik eens mijn stem verhef om even de aandacht te trekken.

Het schijnt erg moeilijk te zijn om ruzie te maken met mij
dan ben je vast een vrij dominant persoon, in de zin dat jij je grenzen al hebt gemarkeerd voordat iemand er überhaupt aan heeft durven tornen. dat dominant bedoel ik trouwens positief. ik ken namelijk genoeg mensen met wie het ook 'moeilijk ruzie maken' is maar dan vooral omdat ze nooit de confrontatie opzoeken. als ze dat wel moeten doen omdat de situatie hen daartoe dwingt dan gaat het al snel de verkeerde kant op, dan worden ze kwaad of juist heel verdrietig.

toch hebben we het over andere dingen. je hebt het de hele tijd over de omgang met andere mensen. de woede die ik in de ot beschrijf, is veel meer innerlijk gericht. omgang met anderen is voor mij juist een trigger om aan die woede te ontkomen, dan vloeit die woede weg als lucht in een band die je leeg laat lopen. mijn woede is (a) heel kort, een soort van blitzkrieg en komt (b) het liefst naar boven als ik alleen ben. en (c) ze heeft meestal betrekking op iets waar anderen geen deel aan hebben, niets mee te maken hebben.

eigenlijk is het de totale afwezigheid van 'flow', die zich manifesteert. dat moment van samengebalde woede is een soort van laatste poging om de boel met één knal weer aan het draaien te krijgen.

dat lukt meestal wel aardig. vlak erná ben ik licht ontredderd/geamuseerd om wat ik heb gedaan (alnaar gelang de schade) en voelt het alsof er een storm is uitgeraasd. dan is het ook wel tijd om van het moment gebruik te maken en de boel te analyseren: wat ging er nu precies mis? waar ligt dat aan? hoe kan ik het beter doen.
meestal wordt zo'n moment gevolgd door een productieve, 'zinvolle' periode.

nb: let wel dat zo'n telefoon-opdegrond-smijt-moment maar heel zelden voorkomt. maar in het klein (als ik met een pen moet gooien of een paar vellen papier verscheur) is het eigenlijk hetzelfde.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63109822
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:50 schreef Su-Brosa het volgende:

[..]

dan ben je vast een vrij dominant persoon, in de zin dat jij je grenzen al hebt gemarkeerd voordat iemand er überhaupt aan heeft durven tornen. dat dominant bedoel ik trouwens positief. ik ken namelijk genoeg mensen met wie het ook 'moeilijk ruzie maken' is maar dan vooral omdat ze nooit de confrontatie opzoeken. als ze dat wel moeten doen omdat de situatie hen daartoe dwingt dan gaat het al snel de verkeerde kant op, dan worden ze kwaad of juist heel verdrietig.
Ik weet waar mijn grenzen liggen ik laat me daar niet door een ander overheen jagen, dat klopt wel
En ach, ik word heus ook wel eens verdrietig als iemand me kwetst ofzo, maar dan zeg ik dat nogsteeds wel gewoon.
quote:
toch hebben we het over andere dingen. je hebt het de hele tijd over de omgang met andere mensen. de woede die ik in de ot beschrijf, is veel meer innerlijk gericht. omgang met anderen is voor mij juist een trigger om aan die woede te ontkomen, dan vloeit die woede weg als lucht in een band die je leeg laat lopen. mijn woede is (a) heel kort, een soort van blitzkrieg en komt (b) het liefst naar boven als ik alleen ben. en (c) ze heeft meestal betrekking op iets waar anderen geen deel aan hebben, niets mee te maken hebben.
Ik antwoorde alleen maar op de vraag van godshand, en dat ging over wat ik deed als mensen mij het bloed onder de nagels vandaan halen.
Kwaad op dingen word ik sowieso nooit, ook niet als iets niet lukt, dat raakt me allemaal niet zo.
quote:
eigenlijk is het de totale afwezigheid van 'flow', die zich manifesteert. dat moment van samengebalde woede is een soort van laatste poging om de boel met één knal weer aan het draaien te krijgen.

dat lukt meestal wel aardig. vlak erná ben ik licht ontredderd/geamuseerd om wat ik heb gedaan (alnaar gelang de schade) en voelt het alsof er een storm is uitgeraasd. dan is het ook wel tijd om van het moment gebruik te maken en de boel te analyseren: wat ging er nu precies mis? waar ligt dat aan? hoe kan ik het beter doen.
meestal wordt zo'n moment gevolgd door een productieve, 'zinvolle' periode.

nb: let wel dat zo'n telefoon-opdegrond-smijt-moment maar heel zelden voorkomt. maar in het klein (als ik met een pen moet gooien of een paar vellen papier verscheur) is het eigenlijk hetzelfde.
Tsjah, ik weet niet of ik dat ooit helemaal zal kunnen begrijpen, ik kan me er simpelweg niet zo druk over maken als een ding even niet doet wat ik wil ofzo.

Er zijn overigens wel situaties waarin ik echt kwaad word bedenk ik me net, maar dat komt maar heel zelden voor en dat zijn best wel extreme situaties.
Dat is waar andere mensen misschien bang zouden worden ofzo, maar als ik in een situatie terecht kwam waarin ik bedreigd werd op de een of andere manier (ik ga er voor het gemak even vanuit dat dat een mens niet zo vaak overkomt en dat dat nu wel een keer klaar is ) word ik echt heel kwaad en maak ik iemand met de grond gelijk en dan kan ik ook nog wel eens zo door het lint gaan dat ik best rake klappen uitdeel op zijn minst.
  dinsdag 11 november 2008 @ 08:48:05 #69
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_63121791
Herkenbaar.
Half uur geleden nog een stoel tegen de muur aan gegooid en een gat in de deur getrapt omdat mijn iPod niet wilde meewerken.
The Most Incredible, Baby
pi_63121874
M'n broertje heeft laatst 2 gaten bij m'n ouders in de deur geslagen omdat-ie ruzie had met z'n vriendinnetje

En ik heb vorig jaar m'n ex onder een meter beton gestort na een driftbui
pi_63122312
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 08:54 schreef Haushofer het volgende:

En ik heb vorig jaar m'n ex onder een meter beton gestort na een driftbui
Ik vind haar in een zwart gat gooien, of een test van haar weerstand tegen hoge G- krachten meer bij je passen, Haus
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:03:48 #72
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63140529
dingen slopen doe ik eigenlijk nooit zover ik me kan herinneren, maar heb wel de neiging om mensen uit te schelden als ik kwaad ben. is eigenlijk veel vervelender, vooral omdat i kdan eigenlijk nog veel kwader ben dan dat ik uit en me dus een soort van opgesloten voel.
Misschien is zo'n boksbal voor mij ook niet zo'n slecht idee... voordat ik een keer iemand uitscheld die een mes bij zich heeft ofzo....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_63151907
Nee, nooit. En het is ook vrij absurd dat je dingen als een mobiele telefoon kapot maakt, een pen kan ik nog begrijpen, maar voor je mobieltje moet je wel bizar achterlijk en buiten rationaliteit zitten, wil het zover komen. Ik zou er iets aan proberen te doen.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  woensdag 12 november 2008 @ 11:33:07 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63153969
Ik kreeg vandaag te horen dat het bij mij er waarschijnlijk (ook) door komt dat ik mezelf niet uit en niet genoeg ruimte voor mezelf inneem. altijd bezig ben mensen te pleasen en me dan opgesloten voel en uiteindelijk dan rare dingen gaan doen.
Weet natuurlijk niet of dat dan bij TS ook perse het geval moet zijn, maar het zou natuurlijk goed kunnen....
pi_63154113
Er gaat wel eens wat stuk, al gaat het wel beter met de jaren
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63154328
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:18 schreef Syheriat het volgende:
Nee, nooit. En het is ook vrij absurd dat je dingen als een mobiele telefoon kapot maakt, een pen kan ik nog begrijpen, maar voor je mobieltje moet je wel bizar achterlijk en buiten rationaliteit zitten, wil het zover komen. Ik zou er iets aan proberen te doen.
hehe, jij hebt vast een telefoonfetisj, dat je er zo panikerend over doet. het is maar een telefoon. niet je schoonmoeder.
jazeker kunnen wij dat.
  woensdag 12 november 2008 @ 11:52:26 #77
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63154514
herkenbaar

Alleen gebeurt het tegenwoordig zeeer zelden, vroeger was het erger. Ik heb jaren gehad dat ik iedere paar weken weer een nieuw toetsenbord of muis moest aanschaffen
Wat erg goed helpt is een groot jachtmes op je bureau... als je "flipt" ram je dat ding keihard in je bureau.

Och in de afgelopen twee jaar geloof ik nog maar 1x gebeurt... 3,5 uur in de file gestaan en toen ik eindelijk thuis kwam een duif doodgeschoten die weer eens op mijn balkon zat te schijten

(Bonus: Ik heb al een paar maanden geen last meer van duiven op het balkon)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63154664
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:52 schreef Ps2K het volgende:
Wat erg goed helpt is een groot jachtmes op je bureau... als je "flipt" ram je dat ding keihard in je bureau.

Och in de afgelopen twee jaar geloof ik nog maar 1x gebeurt... 3,5 uur in de file gestaan en toen ik eindelijk thuis kwam een duif doodgeschoten die weer eens op mijn balkon zat te schijten
ik heb een hekel aan smilies maar: en .
jazeker kunnen wij dat.
  woensdag 12 november 2008 @ 12:10:34 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63154970
In het verleden is mijn grote teen een paar keer gesneuveld toen ik tegen deurposten trapte uit frustratie.... op een gegeven moment verdwijnt dat gewoon.

tot 10 tellen en ademhalingsoefeningen moeten hier wel tegen helpen, anders kan het zomaar gebeuren dat het eens een keertje niet die telefoon is...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 12 november 2008 @ 12:14:16 #80
94617 Ps2K
pi_63155077
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:10 schreef Re het volgende:
In het verleden is mijn grote teen een paar keer gesneuveld toen ik tegen deurposten trapte uit frustratie.... op een gegeven moment verdwijnt dat gewoon.
Dat dus
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63160998
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:45 schreef Su-Brosa het volgende:

[..]

hehe, jij hebt vast een telefoonfetisj, dat je er zo panikerend over doet. het is maar een telefoon. niet je schoonmoeder.
Mijn schoonmoeder zag ik liever op de grond geworpen worden dan m'n telefoon hoor. Sterker nog, ik zou er veel voor hebben gegeven m'n schoonmoeder te zien clashen met het keiharde cement

Maar ik snap gewoon niet waarom je zo dom zou zijn je mobieltje kapot te gooien, een pen is wat euro's, een vel papier technisch gratis, maar je moet in mijn ogen toch wel een heel erg losgeslagen mens zijn wil je zomaar je mobiel op de grond flikkeren. Zelfbeheersing, nee? Geduld, acceptatie, vergevingsgezindheid, heb je geen van die dingen op zo'n moment?
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_63173819
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:22 schreef FictionalFenna het volgende:
Af en toe met deuren smijten, dingen kapotgooien...

Net ook even gedaan, lucht lekker op.
Yep, hier ook, al is er wel een keer een ruit gesneuveld, een deur en nog wat kleine dingen. Ik ben meer een vloeker, vooral wanneer ik iets niet kan vinden en haast heb. Het irritante is juist dat als ik echt pissed of ben me wel eens verbaal af ga reageren op de verkeerde mensen, daar heb ik dan wel weer spijt van achteraf.
pi_63175220
Heb het ook een tijdj gehad. Iemand zei hier dat het "een teken van zwakte" is.. ben ik het wel meeeens. Heb menig telefoon gesloopt ( mn eigen, maar ok) na gesprekken die niet gingen zoals ik wilde, met vriendjes enzo...!

Maar het gaat wel over als het goed is, iedereen gaat op zn eigen manier met teleurstelling en agressie om, en waarschijnlijk leer je vanzelf om er wat zachtmoediger mee om te gaan
pi_63180808
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:36 schreef Perruche het volgende:
Heb het ook een tijdj gehad. Iemand zei hier dat het "een teken van zwakte" is.. ben ik het wel meeeens. Heb menig telefoon gesloopt ( mn eigen, maar ok) na gesprekken die niet gingen zoals ik wilde, met vriendjes enzo...!

Maar het gaat wel over als het goed is, iedereen gaat op zn eigen manier met teleurstelling en agressie om, en waarschijnlijk leer je vanzelf om er wat zachtmoediger mee om te gaan
Zwakte is een slechte woordkeus.

Ik word vooral boos om het falen van anderen dat altijd op mijn bordje komt. En als ik boos ben, ben ik boos.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63182478
quote:
Op donderdag 13 november 2008 06:36 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Zwakte is een slechte woordkeus.

Ik word vooral boos om het falen van anderen dat altijd op mijn bordje komt. En als ik boos ben, ben ik boos.
dat is voor jou een slechte woordkeus.

Ik ka me nu gelukkig niet meer zo opwinden, kan mn tijd wel beter besteden...
pi_63186181
Herken het heel lichtelijk. Als ALLES tegenzit heb ik ook wel eens de neiging om agressief te worden, maar dan niet met de intentie om iets kapot te maken, meer om mijn gressie te uiten. Ik mep nooit op dingen die snel kapot gaan. Heb redelijk hoge pijngrens en dus sla ik meestal aardig hard tegen een muur o.i.d.
pi_63188152
Heel herkenbaar topic hehe, heb me echt vermaakt 't allemaal te lezen. Ben van mezelf vrij rustig, vergevingsgezind en ik heb nog nooit iemand verrot geslagen. Het zakt idd vanzelf weg als ik afleiding zoek, meestal een uurtje hooguit..

Ontvlammen komt meestal voor na een van de volgende gebeurtenissen :
- meest voorkomende is eigenlijk in het verkeer, als het niet genoeg opschiet (weet 't, is zo zinloos)
- een brief van de CJIB voor een lullige verkeersovertreding.
- bepaalde berichten op het nieuwsgedeelte van Fok! kunnen slecht zijn voor m'n hart.
- als een klus thuis niet lijkt te lukken alsof ik ineens 2 linkerhanden heb grrr (van m'n pa ge-erft hehe)

Ik vermoed dat het een bepaalde mate van ongeduld / frustratie is en soms stukje onrecht. Heb er wel wat denkwerk aan gewijdt, of het wellicht komt door iets van vroeger, bijv. die keren dat je naar je gevoel niet genoeg voor jezelf bent opgekomen, maar zal er mss nooit achter komen.. tot die tijd probeer ik het te vermijden door idd tot 10 te tellen, lekker muziekje opzetten, een peukie roken.. even wat anders doen.
quote:
je bericht wordt geplaatst, klik hier als je geen geduld hebt
ik heb geklikt
pi_63193264
quote:
ik heb geklikt
hahahaha! juist als het er zo expliciet staat klik ik natuurlijk niet ;-) hoe ongeduldig ik er ook van word
  zaterdag 15 november 2008 @ 16:08:34 #89
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_63245486
Ik heb hetzelfde probleem man.
Mensen denken waarom doe je dat nou, hou jezelf onder controle. Maar het is meer iets dat borrelt in je, en dan gewoon explodeerd. Een vulkaan kan je ook niet stoppen. Het barst en dan gaan dingen kapot.

Gelukkig heb ik het niet met gooien van dingen maar ik sla dan tegen dingen aan. (Deur/Muur/Vloer/Of wat er het meest dichtbij staat) En dan kwartiertje later is je boosheid weg. (maar zit je wel met een kloppend/bloedend hand )
Je weet..
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:52:40 #90
135985 nvido
Thrillseeker.
pi_63329591
Heb 't ook af en toe.
Meestal is 't dan een herinnering aan iets wat al is gebeurd.

Bijvoorbeeld: Na het uitgaan iemand niet de kop inslaan, maar de "good-guy" uithangen.
Daarna kan ik de paar dagen erna het niet laten om mij daarover op te winden.
Het is dan altijd van: Stel dat ik hem in elkaar had geslagen, hoe had ik dat dan gedaan en ik beeld het dan visueel uit in mijn hoofd.

Ook wanneer het wel tot een handgemeen is gekomen tijdens of na het uitgaan, kan ik mij er nog over opwinden, puur en alleen omdat ik in die situatie zat.

Ik ben van mijzelf een redelijk rustige jongen, praat bijna met niemand over problemen of dingen waarmee ik zit.
En uiteindelijk, dat weet ik zo onderhand wel, komt het er altijd op een vervelende manier uit.

Zoals het bewust ingaan op ruzies na het uitgaan of na een uitwedstrijd ( eredivisie ) supporters van de andere club zover proberen te provoceren dat het tot een handgemeen komt. Dit heb ik trouwens maar één keer meegemaakt.

Over het algemeen kan ik mij redelijk inhouden, maar af en toe moeten mijn handen/benen het flink ontgelden.
En het leukste is, ik doe een opleiding in de zorg waar ik heel veel geduld moet hebben ( verstandelijk/lichamelijk zeer beperkt) en hier totaal geen last van frustraties aan overhoud.
Enschede. Onze stad! Ons domein!
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:00:53 #91
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63329926
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:47 schreef Manjana het volgende:
Herken het heel lichtelijk. Als ALLES tegenzit heb ik ook wel eens de neiging om agressief te worden, maar dan niet met de intentie om iets kapot te maken, meer om mijn gressie te uiten. Ik mep nooit op dingen die snel kapot gaan. Heb redelijk hoge pijngrens en dus sla ik meestal aardig hard tegen een muur o.i.d.
Dit heb ik vooral in de ochtendspits als ik de trein mis.
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:02:15 #92
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_63331983
Heel herkenbaar TS. Ik krijg dit soort dingen als ik erg gestresst ben. In 2003 een paar van dat soort buien gehad, en ik zit er nu weer middenin. Een kleinigheidje kan je plotseling van redelijk goed gehumeurd in absolute razernij doen ontvlammen.
Gister de afstandsbediening van de tv tegen de muurkapot gegooid. Beyond repair. Dat moet dan gewoon, ook al weet ik dat ik veel gedoe heb om een nieuwe te kopen, misschien is ie niet eens meer leverbaar enzo.
Er hoeft maar een kleinigheid te gebeuren, een lichte irritatie of er gaat weer wat stuk. Bijvoorbeeld als ik de computer aanzet en het ding bevriest bij het opstarten.... gegarandeerd dat er wat stuk gaat dan. Waarschijnlijk de computer zelf. Dom? Ja. Logisch? Misschien. Oorzaak? Stress. Pure stress. Mijn stemming kan van razernij ook weer terugslaan naar weer vrolijk meezingen met de muziek, en weer terug naar boos. Ik weet dat als ik niet meer zo gestresst ben ik niet meer van zulke extreme buien heb. Zoveel zelfkennis inmiddels wel opgedaan.
Heb je nog vragen? Zo ja, vergeet ze snel!
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:10:54 #93
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_63332277
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:18 schreef Syheriat het volgende:
Nee, niet absurd hoor. De kosten voor een nieuwe interesseren je op dat moment geen kloo....; hij moet en zal stuk.
Als je 'm tegen de muur op op de grond gooit en hij is dan nog steeds nagenoeg heel doet je dat juist helemaal rood voor de ogen worden. Hij moet en zal stuk.
Op zich valt de ellende mee: er is bij mij een mobieltje, een afstandsbediening en een compleet tapedeck aan gruzelementen gegaan. Ik heb de restanten van dat tapedeck nog in de schuur liggen, kan zo een foto maken van waartoe een boze Remon in staat kan zijn. Verschrikkelijk.
Blij dat ik mijn woestheid altijd op materialen richt en niet op mijn hond of op andere mensen.
pi_63363475
Grappig met die mobiele telefoons..
Heb ik 3 keer meegemaakt waarvan ik 1 keer die van mn moeder heb kapot gemaakt.
Elke keer was het dat er geschreeuwd werd en daarna opgehangen werd zonder mij te laten uit te leggen.
Alle 3 vlogen tegen de muur.

En omdat bij ons op zolder een kamertje in elkaar is geknutseld, zijn 2 muren van houten platen waar 2 grote gaten in zitten.
IK heb ook last van driftbuien. Op zon moment word ik niet rustiger als er niet iets kapot gaat. Heb een paar keer nog kunnen inhouden maar soms wordt het te erg en knalt het eruit en moet er perse iets kapot ook al weet ik dat ik er later spijt van zal krijgen.
Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
  donderdag 20 november 2008 @ 01:43:07 #95
94617 Ps2K
pi_63363908
Nou bij mij ligt het wat aan de persoonlijkheid... als ik iets wil dan MOET het ook gebeuren en ik rust pas als ik het doel voorelkaar heb gekregen.

Meestal is dit de curve...

pi_63364347
Herkenbaar. Mijn pols heeft weleens open gelegen nadat ik door een ruit had geslagen, net als dat ik een middenvoetsbeentje heb gebroken door tegen een muur te schoppen. Dat was dan ook wel dom, zo'n muur geeft niet echt mee.

Het is minder nu ik wat ouder ben. Maar het lucht bij tijd en wijle nog steeds enorm op om door een deur heen te slaan
Jesus saves but death prevails.
pi_63365116
Ik heb het ook wel, maar het is dan meestal niet zo alsof die agressie zich uit in vorm van non-verbaal geweld, maar eerder in verbaal. Ik zeik dan iedereen zo hard en scherp af dat het lijkt alsof ik een haatcampagne voer tegen de ganse wereld. In die agressiebuien (meestal gepaard met flink wat stress) heb ik dan ook flink wat misantropische, cynische en inktzwarte gedachten waarvan geen enkel persoon het slachtoffer van wil zijn. In die stressbuien blijf ik ook trouwens constant benadrukken in m'n hoofd dat het allemaal m'n eigen schuld is en dat ikzelf verantwoordelijk ben voor alles, waardoor ik ook gelijk een beetje een hekel krijg aan mezelf.

Denk dat elk mens wel een soort uitlaatklep nodig heeft. Zat laatst te denken dat ik eigenlijk al die agressie, woede en boosheid moest omzetten in columns, muziek of iets anders creatiefs.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:39:46 #98
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_63372619
Ik denk dat veel mensen woede als menselijke eigenschap willen ontkennen.
Als meisje heb ik een paar keer volwassen mannen laten schrikken door alleen al mijn stem te verheffen en woedend te worden
Mensen geloven gewoon niet dat ik ook drift in me heb.
Als ik erbij stil sta, dan schaam ik me er wel voor als ik van binnen ontplof.

Ik heb ook heel erg de neiging om mensen te slaan als ze mijn irritatiegrens van dichtbij overschrijden, al is het maar met een kleine handeling als voor me te gaan staan of iets uit mijn hand te graaien
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_63372674
Ik heb er ook last van, ik ben normaal echt heel stil, iedereen zegt altijd, hij is zo'n lieve rustige jongen, kan op hem vertrouwen etc... maar ik heb een paar keer per jaar, eens in de zoveel maand inderdaad ineens dat ik me niet in kan houden, komt ineens alles eruit.

Dan moet ik gooien met een glas, of inderdaad met mn telefoon ofzo... waar het vandaan komt weet ik niet en praten met diverse psychologen heeft tot nu toe ook niet geholpen, het enige wat je hoort is... tel tot 10, denk na wat je doet.

Maar inderdaad, dat lukt gewoon niet, heel frustrerend, want je komt echt over als een of andere geflipte idioot, je hart gaat kloppen als een gek, je handen trillen, echt niet leuk gewoon, terwijl je anders zo rustig bent. Ik heb er tot op heden nog geen oplossing voor gevonden.

Ps... ik heb nog nooit de neiging gehad om mensen te gaan slaan, of mn vriendin of wat dan ook, maar mensen kunnen echt heel bang van me worden, het is net alsof je even iemand anders bent.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:45:38 #100
223428 Countess
pi_63372789
Je bent niet gek als je driftig kunt worden. Veel mensen zijn er gewoon niet eerlijk over dat ze ook woede in zich hebben, of ze laten alles maar gelaten over zich heenkomen.
Ieder zijn eigen temperament.
pi_63372957
Maar toch is het niet leuk, ik heb het bijvoorbeeld 1 keer gehad toen een goede vriendin bij me was, die durfde een paar weken niet meer alleen met me te zijn, gewoon uit angst dat ik ergere dingen ging doen.

Je hoeft niet gek te zijn, maar het beinvloed je leven wel, dat is denk ik ook waar TS mee zit!
  donderdag 20 november 2008 @ 13:55:24 #102
223428 Countess
pi_63373122
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:50 schreef BrokenMinds het volgende:
Maar toch is het niet leuk, ik heb het bijvoorbeeld 1 keer gehad toen een goede vriendin bij me was, die durfde een paar weken niet meer alleen met me te zijn, gewoon uit angst dat ik ergere dingen ging doen.

Je hoeft niet gek te zijn, maar het beinvloed je leven wel, dat is denk ik ook waar TS mee zit!
Ahhh dan durven mannen ook niet alleen met mij te zijn

Het verschil zit ´m in de beheersbaarheid van je woede. Ik zit er wel eens mee dat je jezelf als een slecht mens opzij kunt zetten, alleen omdat je die drift in je hebt.
Maar drift is één, wat je ermee doet (of liever gezegd niet doet) is het belangrijkst.
Met een psycholoog praten kan misschien helpen, maar dan moet je ook het gevoel hebben dat je er eerlijk over kunt zijn.
pi_63373291
Sjah, ik ga op 1 of andere manier altijd dingen slopen, het fijnste gevoel is gewoon glas breken, ik heb het 1 keer zo erg gehad dat ik een steen door een ruit heb gegooid hier (van mn eigen huis ja). Daarna is het ook opeens over.

Dan denk ik... what the fuck heb ik net gedaan, en waarom?
  donderdag 20 november 2008 @ 14:16:50 #104
235518 DELIEFSTE
de liefste; <3
pi_63373718
Daar heb ik ook last van, als ik ruzie heb, of soms gaat het zelfs over niks dan wordt ik heel kwaad en dan maak ik dingen ook stuk.
ik heb hiervoor agressie training gehad, met weinig effect.
Mensen zeggen altijd tel tot 10 maar ik kan tot 100 tellen maar dan ben ik nog steeds zo kwaad dus dat helpt ook niet bij mij.
Probeer jezelf gewoon een beetje intehouden dat is het slimst. Ik weet het is moeilijk maar probeer het in iedergeval.
Succes ermee!
de liefste;
<3
pi_63373818
Ik herken trouwens wel wanneer het bij mij op begint te komen, ik ga dan onrustig heen en weer lopen en als ik bijvoorbeeld een pen in mn hand heb wil ik die dubbeldrukken. Ik heb het een keer gehad, dat ik het aan voelde komen tijdens een feestje bij mij thuis.

Ik heb toen meteen tegen iedereen gezegd, wil iedereen weg gaan, binnen 5min aub... om erger te voorkomen, maar goed, dat vatte iedereen ook niet zo leuk op. Beter kun je denk ik een eindje gaan hardlopen ofzo???
pi_63375260
Ik heb het wel eens maar naar mensen toe. Vooral mensen die op dat moment dichtbij zijn. Het ene moment is alles koek en ei en dan het andere moment kan ik om het het kleinste dingetje over de zeik gaan. Ik ga niet slaan of zo maar ik word dan zo woedend. Dan gooi ik beschuldigingen naar degene toe die dan zoiets heeft van wat is dit.
Zegt degene niks terug dan kom ik ineens in een huibui terecht. Gaat degene erop in is het een knallende ruzie.
Daarna heb ik dan knallende hoofdpijn en weet ik vaak de helft niet eens meer.
Haters gonna hate.
pi_63376590
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:39 schreef Countess het volgende:
Ik denk dat veel mensen woede als menselijke eigenschap willen ontkennen.
Klopt, vooral wat idealistische pacifisten doen dat.
pi_63376872
Behoorlijk herkenbaar. Ik heb een keer het toetsenbord van de pc gesloopt omdat de computer weer eens helemaal flipte, en daar kan ik me echt mateloos aan ergeren.
Zo zijn er nog wel wat dingetjes waar ik echt heel geïrriteerd door kan raken, en dan krijg ik soms ook spontaan de neiging om iets te slopen, maakt niet uit wat.
pi_63378107
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Zegt degene niks terug dan kom ik ineens in een huibui terecht. Gaat degene erop in is het een knallende ruzie.
Dat heb ik ook heel erg, ene moment zijn ze bijna bang voor me, en dan opeens komt de huilbui, voel je je ineens zo'n watje...

Ik weet ook vaak de helft niet meer, alleen vraag ik me dan altijd af of ik het echt niet meer weet, of dat ik het verdruk. Maar mis idd delen!
  donderdag 20 november 2008 @ 18:22:59 #110
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_63380282
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:20 schreef BrokenMinds het volgende:
Ik herken trouwens wel wanneer het bij mij op begint te komen, ik ga dan onrustig heen en weer lopen en als ik bijvoorbeeld een pen in mn hand heb wil ik die dubbeldrukken.
Inderdaad, je voelt precies aankomen van dit gaat fout. En op zich is dat dan weer een plus vind ik. Toch een stuk zelfkennis.

En wat dat ruit stukgooien betreft: een pen in tweeen breken is te simpel. Iets moet met veel lawaai in veel stukken kapot gaan. Mobieltje minstens 7 ongelijke stukken, een ruit gaat met veel gerinkel in duizenden stukken. De stukken moet links en rechts in de rondte vliegen, dan voelt het pas goed. En liefst gewoon weglopen en de stukken gewoon lekker laten liggen.
  donderdag 20 november 2008 @ 21:35:37 #111
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_63386425
Herken mezelf zo in de TT, heb er de laatste tijd veel minder last van, waarsch. omdat ik de laatste tijd naar de sportschool ga denk ik. Ik ben zelf ook niet agressief ingesteld, heb nog maar een paar keer moeten vechten met uitgaan, is dus niet zo dat ik agressief ben tegen mensen.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_63386590
Een klein beetje zelfbeheersing kan geen kwaad, als je met dingen gaat gooien is er iets mis met je.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:24:35 #113
223428 Countess
pi_63399335
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb het wel eens maar naar mensen toe. Vooral mensen die op dat moment dichtbij zijn. Het ene moment is alles koek en ei en dan het andere moment kan ik om het het kleinste dingetje over de zeik gaan. Ik ga niet slaan of zo maar ik word dan zo woedend. Dan gooi ik beschuldigingen naar degene toe die dan zoiets heeft van wat is dit.
Ben je ook echt een vrouw?
Dan ben ik dus niet de enige, en er is waarschijnlijk niemand die van mij denkt dat ik ook driftig kan worden
pi_63399363
Ja ik ben echt een vrouw LOL. Maar vrouwen kunnen ook driftig worden hoor. Ik krijg dan een complete blackout.
Haters gonna hate.
  maandag 24 november 2008 @ 00:59:58 #115
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_63467478
Ik vind het echt totaal waardeloos gedrag. Ik heb ook wel eens dat ik boos ben en me voorstel hoe ik mijn telefoon stuk gooi ofzo, maar ik doe het niet.

Mijn ex verloor vaker dan eens zijn controle en werd dan heel driftig. Alles in huis moest het ontgelden, we hadden vrijwel altijd een deur met een gat erin ergens in huis en regelmatig vlogen er planten, telefoons en pannen door de kamers. Later moest ook ik het af en toe ontgelden.

Je moet de controle houden over je boosheid, want als je jezelf steeds maar zo laat gaan, dan wordt het, althans in mijn ervaringen hiermee, steeds erger.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  maandag 24 november 2008 @ 16:59:19 #116
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63482301
Sterre, dat is geen best verhaal. Goed dat je van je ex af bent, hopelijk ook geen last meer van hem?
het probleem met die boosheid is dat het ineens opkomt het is een lichamelijk gevoel ook, alles staat op scherp, dus gewoon inhouden is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar voordat het zo erg uit de hand loopt als bij jouw ex moet er zeker wat aan gedaan worden ja. Maar dan beter de oorzaak aanpakken denk ik, dan steeds tegen jezelf zeggen dat je je moet inhouden, want dan zit je jezelf verwijten te maken en daar wordt het niet beter van. Maargoed, ik heb misschien relatief makkelijk praten, ik ga hooguit schelden als ik zo opgefokt ben, maar ook dat is vanbinnen gewoon echt een rotgevoel.
Gelukkig heb ik er momenteel veel minder last van, heb het idee dat dat door gebruik van antidepressiva komt, de scherpe randjes zijn van mn emoties af en daardoor is ook de agressie minder. Echt heel fijn, hoef ik me niet heel de dag kwaad te maken op mezelf.
pi_63483730
Helaas herken ik me hier in,
alleen heb ik het als er geen mensen om me heen zijn.
Dan ga ik na lopen denken en dan besef ik dat ik een kutleven heb..dat bepaalde dingen niet willen lukken in mijn leven.
Uit pure wanhoop en frustratie ga je met dingen lopen gooien.
Ergste was nog wel dat ik de deur keihard dichtdeed maar mijn vinger er nog tussen zat.
Weg nagel.
Life is Music
  maandag 24 november 2008 @ 18:04:39 #118
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63484074
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:51 schreef Fredo55 het volgende:

Ergste was nog wel dat ik de deur keihard dichtdeed maar mijn vinger er nog tussen zat.
Weg nagel.
Heeft dat je niet geholpen om er vanaf te komen?
pi_63485744
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heeft dat je niet geholpen om er vanaf te komen?
Het was smorgens vroeg en ik zat met mijn moeder en zusje beneden.
Mams vroeg: ''haal even sokjes voor je zusje, ze durft zelf niet'' (Omdat het zo donker was boven)
Ik vond het nergens op slaan, en ik dacht dat mijn zusje wel durfde en keihard zat te liegen.
Ben ik boos naar boven gerend, keihard de deur dicht gedaan en dus mijn middelvinger tussen de deur.
Nagel eraf, echt ranzig gewoon.

Tegenwoordig smijt ik weleens met dingen, maar niet met mobieltjes ed.
Life is Music
pi_63487758
Ik heb er ook last van . Extreme woede aanvallen waarbij ik extreem groffe taal bezig en vaak ook nog agressief word . Meestal is dit tijdens m'n maandelijkse periode of als ik vroeg ben opgestaan, daarbuiten ben ik vrij geduldig en vredelievend.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 27 november 2008 @ 01:25:58 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63554550
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:20 schreef Geerd het volgende:
Tel is een keer tot 10.
eens
pi_63556253
Woede als menselijke eigenschap erkennen, prima.
Je niet altijd moeten inhouden omdat je dan alles opkropt, kan ik ook in mee gaan.

MAAR waarom dan per se op een primitieve manier uiten en niet proberen te leren om je op een andere, minder destructieve, manier te uiten?

Daarbij mag je in sommige gevallen, inplaats van je in te houden, best wel even jezelf relativeren en jezelf vertellen dat je je niet zo vreselijk moet aanstellen.

Maakt deze mening mij een idealistische pacifist Friek_?
pi_63556319
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:35 schreef MarMar het volgende:
MAAR waarom dan per se op een primitieve manier uiten en niet proberen te leren om je op een andere, minder destructieve, manier te uiten?

Daarbij mag je in sommige gevallen, inplaats van je in te houden, best wel even jezelf relativeren en jezelf vertellen dat je je niet zo vreselijk moet aanstellen.
Ik denk dat je niet begrijpt dat sommige mensen a) niet weten waarom ze kwaad zijn en/of b) hun woede niet onder woorden kunnen brengen. Dan is geweld al snel de enige overgebleven manier om het te uiten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2008 07:48:25 ]
pi_63556344
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:46 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet begrijpt dat sommige mensen a) niet begrijpen waarom ze kwaad zijn en/of b) hun woede niet onder woorden kunnen brengen. Dan is geweld al snel de enige overgebleven manier om het te uiten
Ik denk dat je niet begrijpt dat ik vind dat je dan als mens wel de verantwoordelijkheid hebt om op zijn minst te proberen a) te leren je eigen woede te begrijpen en b) je woede op een gezondere manier dan met geweld te uiten.

pi_63556447
Dat ligt niet in ieders persoonlijkheid en ik heb eigenlijk liever dat iemand mij op mijn bek slaat dan dat hij/zij mij uitvoerig gaat zitten uitleggen waarom hij/zij boos is en wat de mogelijke oplossingen zijn en meer van die psychologische onzin
pi_63556575
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:58 schreef beeer het volgende:
Dat ligt niet in ieders persoonlijkheid en ik heb eigenlijk liever dat iemand mij op mijn bek slaat dan dat hij/zij mij uitvoerig gaat zitten uitleggen waarom hij/zij boos is en wat de mogelijke oplossingen zijn en meer van die psychologische onzin
Bij mij moet je het dan weer niet flikken me op mijn bek te slaan en al helemaal niet als je uiting van woede buiten alle proporties is.

Je kan als een beetje een geëvolueerd mens gewoon zeggen wat je op het hart zit, oplossingen aandragen hoeft niet eens.
Kan je dat niet, jammer, dan koop je maar een boksbal, maar zou je mij op mn bek slaan, krijg je gewoon een aangifte aan je broek, op zijn minst.
pi_63556815
Wat er op mijn hart zit is dat je in een fantasiewereld lijkt te leven waarin iedereen hetzelfde is als jij dan wel met behulp van therapie of medicatie tot dezelfde manier van denken gebracht kan worden. Het idee dat waar jij na het vertellen van je gevoelens opgelucht bent, maar anderen zich na het vertellen van hun gevoelens alleen maar slechter voelen--de absurde mogelijkheid dat mensen verschillend zijn--is je geheel vreemd. Allemaal buigen voor Kim Jong-Il
  donderdag 27 november 2008 @ 08:36:01 #128
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63556831
Zie username.

Negeer ondertitel.
Whatever one can conceive, one can achieve.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:39:32 #129
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63556871
Ik vind het niet normaal.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_63556995
Beeer: Jij vindt dus dat mensen het recht hebben om elkaar op de bek te slaan omdat mensen nou eenmaal verschillend zijn in hun manieren van uiten?

Grappig, de wet vindt van niet
pi_63557141
Je hebt dus ook nog moeite met begrijpend lezen. Ik zei dat ik liever een klap krijg. Jij hebt liever woorden. Laten we elkaar dan tegemoet komen en afspreken dat jij slap tegen me aan mag lullen terwijl ik een telefoon op de grond kapot smijt
pi_63557250
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:59 schreef beeer het volgende:
Je hebt dus ook nog moeite met begrijpend lezen. Ik zei dat ik liever een klap krijg. Jij hebt liever woorden. Laten we elkaar dan tegemoet komen en afspreken dat jij slap tegen me aan mag lullen terwijl ik een telefoon op de grond kapot smijt
Ik begreep dat jij liever een klap op je bek krijgt, dat je dus een klap op een bek geven goedkeurt als een uiting van woede.

Ik begrijp ook dat dat onder de noemer geweld valt en wettelijk niet toegestaan is.

Ik begrijp ook dat met een telefoon smijten wat anders is dan iemand op de bek slaan.

Wat begrijp jij daar niet aan?
pi_63557402
Juist ja, omdat ik iets voor mezelf goedkeur, keur ik het gelijk universeel goed. Ik zou zeggen ga de schijt in je keuken opruimen.
pi_63557513
Oh dus nu is het zo dat we jou wel mogen slaan, maar dat iemand anders dan niet geslagen mag worden?

Nu begrijp ik je inderdaad niet meer
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:13:12 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63599291
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:48 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet begrijpt dat ik vind dat je dan als mens wel de verantwoordelijkheid hebt om op zijn minst te proberen a) te leren je eigen woede te begrijpen en b) je woede op een gezondere manier dan met geweld te uiten.
Waarom heeft men die "verantwoordelijkheid" ten opzichte van zichzelf? Bepaal jij dat voor een ander?
En waarom zou geweld niet "gezond" kunnen zijn?
Het zijn allemaal aannames die je doet.

Ik maak ook wel eens iets kapot. Dat doe ik dan heel bewust, en het lucht bijzonder op.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:09:47 #136
39114 Angst
pi_63600457
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:05 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik begreep dat jij liever een klap op je bek krijgt, dat je dus een klap op een bek geven goedkeurt als een uiting van woede.

Ik begrijp ook dat dat onder de noemer geweld valt en wettelijk niet toegestaan is.

Ik begrijp ook dat met een telefoon smijten wat anders is dan iemand op de bek slaan.

Wat begrijp jij daar niet aan?
iemand voor tyfushoer uitschelden is ook niet toegstaan en sociaal wenselijk.
Dat is toch met woorden.
En ik vind het heel fijn voor je dat je zo weinig testeron en adrenaline in je lijf hebt om ooit iets heftigs te voelen, maar ga alstjeblieft niet aan andere opleggen dat je dat simpelweg moet negeren.

Als ik in paniekraak en ik uit het niet, dan duurt een paniekaanval een paar uur. en als ik het uit (liefst stampen, gillen, slaan, gooien) is het binnen kwartier helemaal over. Adrenaline raak je het best kwijt als je er iets mee doet. Hoewel ik gehoord heb dat een keihard een rondje rennen ook zou moeten werken, maar heb op zo'n moment nog nooit mijn schoenen aangekregen.....

In elk geval, wat voor jou simpel is en lijkt is dat voor een ander niet!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:28:33 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63621900
herkenbaar. Ik flikker ook van woede alles stuk soms

Vorige week mn mobiele telefoon via de tafel, tegen de muur en op de grond. Nu zit er een barst in het scherm Maar dingen zoals borden ofzo maak ik niet kapot. Gewoon af en toe flikkert mn mobiele telefoon, mn usbstick of mn schoenen door het huis heen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_63703830
Mijn ex deed dat ook. Eén keer gooide hij ook met mij. Een volgende geliefde zal dan waarschijnlijk ook niet lang meer mijn geliefde zijn mocht hij in drift met dingen gaan gooien. Ik neem het risico niet nog eens.

Conculsie: het is niet normaal. Ben je ook agressief in het verkeer? Dat schijnt er bij te horen. Er is therapie voor waarin je leert op een andere manier je frustratie kwijt te raken. Misschien is dat iets voor jou? Want al zeg je, ik loop fluitend door naar de supermarkt, écht leuk is het niet om je telefoon kapot te gooien...
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:18:33 #139
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63708186
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:19 schreef Esse_est het volgende:
Mijn ex deed dat ook. Eén keer gooide hij ook met mij. Een volgende geliefde zal dan waarschijnlijk ook niet lang meer mijn geliefde zijn mocht hij in drift met dingen gaan gooien. Ik neem het risico niet nog eens.

Conculsie: het is niet normaal. Ben je ook agressief in het verkeer? Dat schijnt er bij te horen. Er is therapie voor waarin je leert op een andere manier je frustratie kwijt te raken. Misschien is dat iets voor jou? Want al zeg je, ik loop fluitend door naar de supermarkt, écht leuk is het niet om je telefoon kapot te gooien...
Nou, ik vind het ook niet triest ofzo van mn foon. Like I care. Ik zit er niet zo mee. Maar goed, ik gooi dan ook zelden met wat zoals ik al zei
  woensdag 3 december 2008 @ 19:11:14 #140
39114 Angst
pi_63732373
wat zijn mensen hier lekker oordelend.
iemand anders mishandelen is echt iets anders dan levenloze spullen kapot maken hoor!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
pi_63732571
Hier nog zo een... Mijn garagepoort zit ook vol met deuken.

Vind het persoonlijk niet meer dan normaal, komt dan ook hoogstens 1x per jaar voor. En zo lang je het op levenloze objecten afreageert ipv personen zie ik er geen kwaad in. Je kunt volgens mij beter een paar deuken rammen in je garagepoort dan dat je uit frustratie je vriendin de huid volscheldt of ruzie gaat zoeken op stap (zoals je er zoveel ziet tegenwoordig )
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:13:46 #142
223428 Countess
pi_63753111
quote:
Op woensdag 3 december 2008 19:11 schreef Angst het volgende:
wat zijn mensen hier lekker oordelend.
iemand anders mishandelen is echt iets anders dan levenloze spullen kapot maken hoor!
En sterker nog, je weet niet eens wat de mensen die zo sterk oordelen over anderen, in het echt zelf allemaal flikken.

Bij mij komt ´s nachts alle onderdrukte drift naar boven. Is lekker, zo midden in de nacht
Maar ik vind het niet buiten de proporties van de menselijkheid.
pi_63754124
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarom heeft men die "verantwoordelijkheid" ten opzichte van zichzelf? Bepaal jij dat voor een ander?
En waarom zou geweld niet "gezond" kunnen zijn?
Het zijn allemaal aannames die je doet.

Ik maak ook wel eens iets kapot. Dat doe ik dan heel bewust, en het lucht bijzonder op.
Ik doelde op de reactie van Beeer over liever op je bek geslagen worden... niet op de OT an sich.
Ook als je dingen kapot gooit uit woede is dat je eigen verantwoordelijkheid, maar dan ben jij ook degene die de consequenties draagt dus idd, dat hoeft gen probleem te zijn los van mijn idee erover.

Geweld daarentegen spreek je imho pas van als het IEMAND betreft ipv IETS.
En inderdaad, IEMAND bezeren danwel blesseren vind ik nooit goed en nooit gezond, tenzij uit verdediging maar daar hebben we het nu niet over.
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:09 schreef Angst het volgende:

[..]

iemand voor tyfushoer uitschelden is ook niet toegstaan en sociaal wenselijk.
Dat is toch met woorden.
En ik vind het heel fijn voor je dat je zo weinig testeron en adrenaline in je lijf hebt om ooit iets heftigs te voelen, maar ga alstjeblieft niet aan andere opleggen dat je dat simpelweg moet negeren.

Als ik in paniekraak en ik uit het niet, dan duurt een paniekaanval een paar uur. en als ik het uit (liefst stampen, gillen, slaan, gooien) is het binnen kwartier helemaal over. Adrenaline raak je het best kwijt als je er iets mee doet. Hoewel ik gehoord heb dat een keihard een rondje rennen ook zou moeten werken, maar heb op zo'n moment nog nooit mijn schoenen aangekregen.....

In elk geval, wat voor jou simpel is en lijkt is dat voor een ander niet!
Ik reageerde op de opmerking van Beeer dat hij liever een klap op zijn bek krijgt dan een heel gesprek, kortgezegd.

Nou is dat al behoorlijk off topic, want een ding stuk gooien is nog heel wat anders dan iemand een klap op zijn bek geven imho.
pi_63766199
En toch MarMar, denk ik dat die twee
quote:
een ding stuk gooien is nog heel wat anders dan iemand een klap op zijn bek geven imho.
aardig in elkaars verlengde liggen, het is beide een vorm van je agressie niet kunnen reguleren. Of misschien meer: een vorm van je agressie niet kunnen beheersen. Dat denk ik dan, want vrijwel elke poster(m/v) hier die vertelt dat ie het wel eens doet geeft aan dat ná het kapotmaken de gedachte vrij snel op komt dat het misschien toch niet zo heel handig was wat hij deed...

[ Bericht 1% gewijzigd door Esse_est op 04-12-2008 21:41:35 ]
pi_63766618
Ik sloop al sinds ik een klein jongetje was dingen puur uit driftigheid. Maar tegenover mensen heb ik dit gelukkig niet en ik zal ook nooit iemand slaan. Spullen daarin tegen zijn echt perfect maar meestal gebeurt het voordat ik het door heb.
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:53:55 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63772510
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:20 schreef Esse_est het volgende:
En toch MarMar, denk ik dat die twee
[..]

aardig in elkaars verlengde liggen, het is beide een vorm van je agressie niet kunnen reguleren. Of misschien meer: een vorm van je agressie niet kunnen beheersen. Dat denk ik dan, want vrijwel elke poster(m/v) hier die vertelt dat ie het wel eens doet geeft aan dat ná het kapotmaken de gedachte vrij snel op komt dat het misschien toch niet zo heel handig was wat hij deed...
Het is juist wel je agressie "reguleren", je geeft je agressie vorm.

En betekent "niet handig" ook meteen "niet goed"? Het zijn nog steeds aannames die je doet; jij gaat ervan uit dat agressie iets is dat je koste wat kost zou moeten wegstoppen, omdat uiting ervan per definitie tot iets "niet-handigs" leidt.

Veel mensen zijn bang van agressie. Willen niet accepteren dat ook agressie een vorm van creativiteit kan zijn; ruimte maken voor iets nieuws, nieuwe gedachten, een radicale breuk met het oude.
De meeste mensen kiezen de gulden middenweg maar het feit dat die weg in de volksmond met goud is geplaveid wil niet zeggen dat het ook voor iedereen de beste route is.
pi_63812381
Ok Ringo, als jij dingen stukmaken een acceptabele vorm vindt, dan kun je dat zo benoemen. En zoalgn het je eigen spullen blijven en niet andermans spullen of zelf anderen, én je er voor jezelf geen last van hebt, dan is het okay.

Agressie is zelden goed, zelden positief. Dat is ook de reden dat de meerderheid van de mensheid er bang van is. Wat jij benoemt, creativiteit of nieuwe gedachten, zijn getransformeerde vormen en niet de destructieve oervorm die agressie is.
  zondag 7 december 2008 @ 16:14:50 #148
39114 Angst
pi_63826105
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 21:32 schreef Esse_est het volgende:
Ok Ringo, als jij dingen stukmaken een acceptabele vorm vindt, dan kun je dat zo benoemen. En zoalgn het je eigen spullen blijven en niet andermans spullen of zelf anderen, én je er voor jezelf geen last van hebt, dan is het okay.

Agressie is zelden goed, zelden positief. Dat is ook de reden dat de meerderheid van de mensheid er bang van is. Wat jij benoemt, creativiteit of nieuwe gedachten, zijn getransformeerde vormen en niet de destructieve oervorm die agressie is.
aggressief heeft echt nut!
het is niet voor niks dat alle diersoorten deze emotie hebben, terwijl andere minder duidelijk zijn.
Dus het is zeker goed, en positief.

Of vind je dat iedereen zich maar moet laten verkrachten? in mekaar laten slaan en af laten snauwen?
pi_63826480
quote:
Op zondag 7 december 2008 16:14 schreef Angst het volgende:

[..]

aggressief heeft echt nut!
het is niet voor niks dat alle diersoorten deze emotie hebben, terwijl andere minder duidelijk zijn.
Dus het is zeker goed, en positief.

Of vind je dat iedereen zich maar moet laten verkrachten? in mekaar laten slaan en af laten snauwen?
Wat voor nut heeft het dan volgens jou?

Als mensen hun agressie etc in bedwang zouden kunnen houden dan zou er überhaupt niemand in elkaar geslagen worden.
pi_63832529
Ik was gister trouwens pissig en toen ging ik met mijn net verkregen chocoladeletters smijten. Nu zijn ze gebroken, wat dan wel weer fijn is omdat ik dan geen moeite hoef te doen om ze zelf in stukjes te breken.
  zondag 7 december 2008 @ 20:43:33 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63832647
quote:
Op zondag 7 december 2008 16:26 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Wat voor nut heeft het dan volgens jou?

Als mensen hun agressie etc in bedwang zouden kunnen houden dan zou er überhaupt niemand in elkaar geslagen worden.
Als ik mn agressie opkrop, komt er juist wel eens iemand die een klap van me krijgt waarschijnlijk.

Laat mij dan maar eens per half jaar mn foon door de kamer gooien.
  maandag 8 december 2008 @ 16:28:28 #152
39114 Angst
pi_63854416
@noortje

omdat iemand je ook wat kan aandoen uit andere motieven zoals je geld willen hebben etc. en dat heeft nix met aggressie te maken ze gebruiken geweld, aggressie van jou kant beschermd. Daarbij is aggressie in milde vorm ook nodig om ergens tegen in te gaan. Als je dat gevoel nie tzou hebben zou je over je heen laten lopen. En jah dat zouden die andere dan ook niet doen blalbala zo dom ben je toch zelf ook niet?

geweld en aggressie is lostekoppelen natuurlijk...
ik kan best iemand slaan zonder aggressief te zijn, alleen als die persoon daar nie taggressief van wordt slaat die niet terug. Zou nie thandig voor die persoon zijn.
ik wordt er gewoon aggressief van, dat je niet snapt dat aggressie normaal is
pi_63860515
Ben je iemand die ook altijd gewoon doet tegen mensen (gewoon uit beleefdheid) maar dat je eigenlijk heel anders over die persoon denkt (in negatieve zin), maar dat nooit uit?

Want als je altijd maar geduld hebt mensen, nooit je frustratie/irritatie etc uit, dan kan dat eruit komen op dat soort momenten als er maar kleine dingen verkeerd gaan, omdat het er OOIT uit moet.

Als je af en toe is iemand gewoon stijf scheld, nemen die driftbuien wel af en voel je je veel opgeluchter.
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:50:41 #154
223428 Countess
pi_63871345
quote:
Op maandag 8 december 2008 20:58 schreef lauraah01 het volgende:

Als je af en toe is iemand gewoon stijf scheldt, nemen die driftbuien wel af en voel je je veel opgeluchter.
En als dat bijvoorbeeld je baas is...?
pi_63872965
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:18 schreef Su-Brosa het volgende:
ik lees hier al een tijdje rond en dacht, laat ik zelf eens een topic openen.

Yep, vaak genoeg iets helemaal naar de tiefus geschopt en geramd omdat iets niet lukte of omdat ik ruzie had. Lucht op.
  dinsdag 9 december 2008 @ 13:52:48 #156
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63877594
Ik snap niet dat sommige mensen problemen met het kapotmaken van hun spullen maar er geen punt van maken om af en toe een ander de huid vol te schelden.
pi_63886101
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:50 schreef Countess het volgende:

[..]

En als dat bijvoorbeeld je baas is...?
Naja je moet wel oppassen wie je voor je hebt natuurlijk, maar ik bedoelde meer dat je gewoon moet zeggen wat je op je hart hebt, ook al is dat niet zo positief. Maar als je gewoon op een normale manier je irritaties uitspreekt hoeft niet alles in 1 keer zo heftig eruit.
pi_63886208
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:52 schreef Ringo het volgende:
Ik snap niet dat sommige mensen problemen met het kapotmaken van hun spullen maar er geen punt van maken om af en toe een ander de huid vol te schelden.

Het is natuurlijk allebei niet 'goed'.. maar wat is nou wel goed ? Het lucht gewoon op .. het is ff een ontlading.
En het is natuurlijk beter om gewoon meteen te zeggen wat je niet bevalt dan het zo ver te laten komen dat je iets molt, maar niet iedereen kan dat (ik dus ook niet altijd )
pi_63888310
quote:
Op maandag 8 december 2008 16:28 schreef Angst het volgende:
@noortje

omdat iemand je ook wat kan aandoen uit andere motieven zoals je geld willen hebben etc. en dat heeft nix met aggressie te maken ze gebruiken geweld, aggressie van jou kant beschermd. Daarbij is aggressie in milde vorm ook nodig om ergens tegen in te gaan. Als je dat gevoel nie tzou hebben zou je over je heen laten lopen. En jah dat zouden die andere dan ook niet doen blalbala zo dom ben je toch zelf ook niet?

geweld en aggressie is lostekoppelen natuurlijk...
ik kan best iemand slaan zonder aggressief te zijn, alleen als die persoon daar nie taggressief van wordt slaat die niet terug. Zou nie thandig voor die persoon zijn.
ik wordt er gewoon aggressief van, dat je niet snapt dat aggressie normaal is
Ik heb nooit gezegd dat ik het niet snapte, ik vond alleen je argumentatie nogal vreemd. Maar ik snap je gedachtengang nu wel. Denk alleen niet dat als iemand jou iets aandoet, zoals beroven, dat je dan reageert uit agressie op zich. Dus eigenlijk vind ik het nog steeds een raar argument.

Dat terzijde, ik gooi ook liever af en toe mijn telefoon door mijn kamer uit frustratie dan dat ik het op anderen afreageer, zij het verbaal of zij het fysiek. Allebei niet echt prettig voor de ander en zelf heb je er ook niet bijster veel aan aangezien dat dan weer ruzies uitlokt enzo.
pi_63888368
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 13:52 schreef Ringo het volgende:
Wie zegt dat die mensen wel schelden dan?

Daar heb ik evengoed problemen mee.

Ik snap best dat niet iedereen zijn emoties in de hand heeft en dat niemand dat altijd heeft, ik snap ook best dat je daar zelf niet altijd wat aan kan doen.
Persoonlijk streef ik er echter toch naar zo volwassen mogelijk op conflicten en moeilijke situaties te reageren.

Buiten dat besef ik best dat ik strontmazzel heb dat ik het makkelijk vind om mijn gevoelens op andere manieren te uiten, dat kan niet iedereen en dat kan je ook niet altijd zomaar leren.
  zaterdag 13 december 2008 @ 11:40:00 #161
39114 Angst
pi_63982427
@marmar
hoe uit je gevoelens van kwaadheid dan?
ben ik toch best benieuwd naar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')