abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63122312
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 08:54 schreef Haushofer het volgende:

En ik heb vorig jaar m'n ex onder een meter beton gestort na een driftbui
Ik vind haar in een zwart gat gooien, of een test van haar weerstand tegen hoge G- krachten meer bij je passen, Haus
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 11 november 2008 @ 21:03:48 #72
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63140529
dingen slopen doe ik eigenlijk nooit zover ik me kan herinneren, maar heb wel de neiging om mensen uit te schelden als ik kwaad ben. is eigenlijk veel vervelender, vooral omdat i kdan eigenlijk nog veel kwader ben dan dat ik uit en me dus een soort van opgesloten voel.
Misschien is zo'n boksbal voor mij ook niet zo'n slecht idee... voordat ik een keer iemand uitscheld die een mes bij zich heeft ofzo....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_63151907
Nee, nooit. En het is ook vrij absurd dat je dingen als een mobiele telefoon kapot maakt, een pen kan ik nog begrijpen, maar voor je mobieltje moet je wel bizar achterlijk en buiten rationaliteit zitten, wil het zover komen. Ik zou er iets aan proberen te doen.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  woensdag 12 november 2008 @ 11:33:07 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63153969
Ik kreeg vandaag te horen dat het bij mij er waarschijnlijk (ook) door komt dat ik mezelf niet uit en niet genoeg ruimte voor mezelf inneem. altijd bezig ben mensen te pleasen en me dan opgesloten voel en uiteindelijk dan rare dingen gaan doen.
Weet natuurlijk niet of dat dan bij TS ook perse het geval moet zijn, maar het zou natuurlijk goed kunnen....
pi_63154113
Er gaat wel eens wat stuk, al gaat het wel beter met de jaren
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63154328
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:18 schreef Syheriat het volgende:
Nee, nooit. En het is ook vrij absurd dat je dingen als een mobiele telefoon kapot maakt, een pen kan ik nog begrijpen, maar voor je mobieltje moet je wel bizar achterlijk en buiten rationaliteit zitten, wil het zover komen. Ik zou er iets aan proberen te doen.
hehe, jij hebt vast een telefoonfetisj, dat je er zo panikerend over doet. het is maar een telefoon. niet je schoonmoeder.
jazeker kunnen wij dat.
  woensdag 12 november 2008 @ 11:52:26 #77
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63154514
herkenbaar

Alleen gebeurt het tegenwoordig zeeer zelden, vroeger was het erger. Ik heb jaren gehad dat ik iedere paar weken weer een nieuw toetsenbord of muis moest aanschaffen
Wat erg goed helpt is een groot jachtmes op je bureau... als je "flipt" ram je dat ding keihard in je bureau.

Och in de afgelopen twee jaar geloof ik nog maar 1x gebeurt... 3,5 uur in de file gestaan en toen ik eindelijk thuis kwam een duif doodgeschoten die weer eens op mijn balkon zat te schijten

(Bonus: Ik heb al een paar maanden geen last meer van duiven op het balkon)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63154664
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:52 schreef Ps2K het volgende:
Wat erg goed helpt is een groot jachtmes op je bureau... als je "flipt" ram je dat ding keihard in je bureau.

Och in de afgelopen twee jaar geloof ik nog maar 1x gebeurt... 3,5 uur in de file gestaan en toen ik eindelijk thuis kwam een duif doodgeschoten die weer eens op mijn balkon zat te schijten
ik heb een hekel aan smilies maar: en .
jazeker kunnen wij dat.
  woensdag 12 november 2008 @ 12:10:34 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_63154970
In het verleden is mijn grote teen een paar keer gesneuveld toen ik tegen deurposten trapte uit frustratie.... op een gegeven moment verdwijnt dat gewoon.

tot 10 tellen en ademhalingsoefeningen moeten hier wel tegen helpen, anders kan het zomaar gebeuren dat het eens een keertje niet die telefoon is...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 12 november 2008 @ 12:14:16 #80
94617 Ps2K
pi_63155077
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:10 schreef Re het volgende:
In het verleden is mijn grote teen een paar keer gesneuveld toen ik tegen deurposten trapte uit frustratie.... op een gegeven moment verdwijnt dat gewoon.
Dat dus
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63160998
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:45 schreef Su-Brosa het volgende:

[..]

hehe, jij hebt vast een telefoonfetisj, dat je er zo panikerend over doet. het is maar een telefoon. niet je schoonmoeder.
Mijn schoonmoeder zag ik liever op de grond geworpen worden dan m'n telefoon hoor. Sterker nog, ik zou er veel voor hebben gegeven m'n schoonmoeder te zien clashen met het keiharde cement

Maar ik snap gewoon niet waarom je zo dom zou zijn je mobieltje kapot te gooien, een pen is wat euro's, een vel papier technisch gratis, maar je moet in mijn ogen toch wel een heel erg losgeslagen mens zijn wil je zomaar je mobiel op de grond flikkeren. Zelfbeheersing, nee? Geduld, acceptatie, vergevingsgezindheid, heb je geen van die dingen op zo'n moment?
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_63173819
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:22 schreef FictionalFenna het volgende:
Af en toe met deuren smijten, dingen kapotgooien...

Net ook even gedaan, lucht lekker op.
Yep, hier ook, al is er wel een keer een ruit gesneuveld, een deur en nog wat kleine dingen. Ik ben meer een vloeker, vooral wanneer ik iets niet kan vinden en haast heb. Het irritante is juist dat als ik echt pissed of ben me wel eens verbaal af ga reageren op de verkeerde mensen, daar heb ik dan wel weer spijt van achteraf.
pi_63175220
Heb het ook een tijdj gehad. Iemand zei hier dat het "een teken van zwakte" is.. ben ik het wel meeeens. Heb menig telefoon gesloopt ( mn eigen, maar ok) na gesprekken die niet gingen zoals ik wilde, met vriendjes enzo...!

Maar het gaat wel over als het goed is, iedereen gaat op zn eigen manier met teleurstelling en agressie om, en waarschijnlijk leer je vanzelf om er wat zachtmoediger mee om te gaan
pi_63180808
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:36 schreef Perruche het volgende:
Heb het ook een tijdj gehad. Iemand zei hier dat het "een teken van zwakte" is.. ben ik het wel meeeens. Heb menig telefoon gesloopt ( mn eigen, maar ok) na gesprekken die niet gingen zoals ik wilde, met vriendjes enzo...!

Maar het gaat wel over als het goed is, iedereen gaat op zn eigen manier met teleurstelling en agressie om, en waarschijnlijk leer je vanzelf om er wat zachtmoediger mee om te gaan
Zwakte is een slechte woordkeus.

Ik word vooral boos om het falen van anderen dat altijd op mijn bordje komt. En als ik boos ben, ben ik boos.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63182478
quote:
Op donderdag 13 november 2008 06:36 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Zwakte is een slechte woordkeus.

Ik word vooral boos om het falen van anderen dat altijd op mijn bordje komt. En als ik boos ben, ben ik boos.
dat is voor jou een slechte woordkeus.

Ik ka me nu gelukkig niet meer zo opwinden, kan mn tijd wel beter besteden...
pi_63186181
Herken het heel lichtelijk. Als ALLES tegenzit heb ik ook wel eens de neiging om agressief te worden, maar dan niet met de intentie om iets kapot te maken, meer om mijn gressie te uiten. Ik mep nooit op dingen die snel kapot gaan. Heb redelijk hoge pijngrens en dus sla ik meestal aardig hard tegen een muur o.i.d.
pi_63188152
Heel herkenbaar topic hehe, heb me echt vermaakt 't allemaal te lezen. Ben van mezelf vrij rustig, vergevingsgezind en ik heb nog nooit iemand verrot geslagen. Het zakt idd vanzelf weg als ik afleiding zoek, meestal een uurtje hooguit..

Ontvlammen komt meestal voor na een van de volgende gebeurtenissen :
- meest voorkomende is eigenlijk in het verkeer, als het niet genoeg opschiet (weet 't, is zo zinloos)
- een brief van de CJIB voor een lullige verkeersovertreding.
- bepaalde berichten op het nieuwsgedeelte van Fok! kunnen slecht zijn voor m'n hart.
- als een klus thuis niet lijkt te lukken alsof ik ineens 2 linkerhanden heb grrr (van m'n pa ge-erft hehe)

Ik vermoed dat het een bepaalde mate van ongeduld / frustratie is en soms stukje onrecht. Heb er wel wat denkwerk aan gewijdt, of het wellicht komt door iets van vroeger, bijv. die keren dat je naar je gevoel niet genoeg voor jezelf bent opgekomen, maar zal er mss nooit achter komen.. tot die tijd probeer ik het te vermijden door idd tot 10 te tellen, lekker muziekje opzetten, een peukie roken.. even wat anders doen.
quote:
je bericht wordt geplaatst, klik hier als je geen geduld hebt
ik heb geklikt
pi_63193264
quote:
ik heb geklikt
hahahaha! juist als het er zo expliciet staat klik ik natuurlijk niet ;-) hoe ongeduldig ik er ook van word
  zaterdag 15 november 2008 @ 16:08:34 #89
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_63245486
Ik heb hetzelfde probleem man.
Mensen denken waarom doe je dat nou, hou jezelf onder controle. Maar het is meer iets dat borrelt in je, en dan gewoon explodeerd. Een vulkaan kan je ook niet stoppen. Het barst en dan gaan dingen kapot.

Gelukkig heb ik het niet met gooien van dingen maar ik sla dan tegen dingen aan. (Deur/Muur/Vloer/Of wat er het meest dichtbij staat) En dan kwartiertje later is je boosheid weg. (maar zit je wel met een kloppend/bloedend hand )
Je weet..
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:52:40 #90
135985 nvido
Thrillseeker.
pi_63329591
Heb 't ook af en toe.
Meestal is 't dan een herinnering aan iets wat al is gebeurd.

Bijvoorbeeld: Na het uitgaan iemand niet de kop inslaan, maar de "good-guy" uithangen.
Daarna kan ik de paar dagen erna het niet laten om mij daarover op te winden.
Het is dan altijd van: Stel dat ik hem in elkaar had geslagen, hoe had ik dat dan gedaan en ik beeld het dan visueel uit in mijn hoofd.

Ook wanneer het wel tot een handgemeen is gekomen tijdens of na het uitgaan, kan ik mij er nog over opwinden, puur en alleen omdat ik in die situatie zat.

Ik ben van mijzelf een redelijk rustige jongen, praat bijna met niemand over problemen of dingen waarmee ik zit.
En uiteindelijk, dat weet ik zo onderhand wel, komt het er altijd op een vervelende manier uit.

Zoals het bewust ingaan op ruzies na het uitgaan of na een uitwedstrijd ( eredivisie ) supporters van de andere club zover proberen te provoceren dat het tot een handgemeen komt. Dit heb ik trouwens maar één keer meegemaakt.

Over het algemeen kan ik mij redelijk inhouden, maar af en toe moeten mijn handen/benen het flink ontgelden.
En het leukste is, ik doe een opleiding in de zorg waar ik heel veel geduld moet hebben ( verstandelijk/lichamelijk zeer beperkt) en hier totaal geen last van frustraties aan overhoud.
Enschede. Onze stad! Ons domein!
  dinsdag 18 november 2008 @ 22:00:53 #91
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63329926
quote:
Op donderdag 13 november 2008 11:47 schreef Manjana het volgende:
Herken het heel lichtelijk. Als ALLES tegenzit heb ik ook wel eens de neiging om agressief te worden, maar dan niet met de intentie om iets kapot te maken, meer om mijn gressie te uiten. Ik mep nooit op dingen die snel kapot gaan. Heb redelijk hoge pijngrens en dus sla ik meestal aardig hard tegen een muur o.i.d.
Dit heb ik vooral in de ochtendspits als ik de trein mis.
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:02:15 #92
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_63331983
Heel herkenbaar TS. Ik krijg dit soort dingen als ik erg gestresst ben. In 2003 een paar van dat soort buien gehad, en ik zit er nu weer middenin. Een kleinigheidje kan je plotseling van redelijk goed gehumeurd in absolute razernij doen ontvlammen.
Gister de afstandsbediening van de tv tegen de muurkapot gegooid. Beyond repair. Dat moet dan gewoon, ook al weet ik dat ik veel gedoe heb om een nieuwe te kopen, misschien is ie niet eens meer leverbaar enzo.
Er hoeft maar een kleinigheid te gebeuren, een lichte irritatie of er gaat weer wat stuk. Bijvoorbeeld als ik de computer aanzet en het ding bevriest bij het opstarten.... gegarandeerd dat er wat stuk gaat dan. Waarschijnlijk de computer zelf. Dom? Ja. Logisch? Misschien. Oorzaak? Stress. Pure stress. Mijn stemming kan van razernij ook weer terugslaan naar weer vrolijk meezingen met de muziek, en weer terug naar boos. Ik weet dat als ik niet meer zo gestresst ben ik niet meer van zulke extreme buien heb. Zoveel zelfkennis inmiddels wel opgedaan.
How can I make this topic about me?
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:10:54 #93
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_63332277
quote:
Op woensdag 12 november 2008 10:18 schreef Syheriat het volgende:
Nee, niet absurd hoor. De kosten voor een nieuwe interesseren je op dat moment geen kloo....; hij moet en zal stuk.
Als je 'm tegen de muur op op de grond gooit en hij is dan nog steeds nagenoeg heel doet je dat juist helemaal rood voor de ogen worden. Hij moet en zal stuk.
Op zich valt de ellende mee: er is bij mij een mobieltje, een afstandsbediening en een compleet tapedeck aan gruzelementen gegaan. Ik heb de restanten van dat tapedeck nog in de schuur liggen, kan zo een foto maken van waartoe een boze Remon in staat kan zijn. Verschrikkelijk.
Blij dat ik mijn woestheid altijd op materialen richt en niet op mijn hond of op andere mensen.
pi_63363475
Grappig met die mobiele telefoons..
Heb ik 3 keer meegemaakt waarvan ik 1 keer die van mn moeder heb kapot gemaakt.
Elke keer was het dat er geschreeuwd werd en daarna opgehangen werd zonder mij te laten uit te leggen.
Alle 3 vlogen tegen de muur.

En omdat bij ons op zolder een kamertje in elkaar is geknutseld, zijn 2 muren van houten platen waar 2 grote gaten in zitten.
IK heb ook last van driftbuien. Op zon moment word ik niet rustiger als er niet iets kapot gaat. Heb een paar keer nog kunnen inhouden maar soms wordt het te erg en knalt het eruit en moet er perse iets kapot ook al weet ik dat ik er later spijt van zal krijgen.
Dit bericht vernietigt zichzelf in 3...2...1...
  donderdag 20 november 2008 @ 01:43:07 #95
94617 Ps2K
pi_63363908
Nou bij mij ligt het wat aan de persoonlijkheid... als ik iets wil dan MOET het ook gebeuren en ik rust pas als ik het doel voorelkaar heb gekregen.

Meestal is dit de curve...

pi_63364347
Herkenbaar. Mijn pols heeft weleens open gelegen nadat ik door een ruit had geslagen, net als dat ik een middenvoetsbeentje heb gebroken door tegen een muur te schoppen. Dat was dan ook wel dom, zo'n muur geeft niet echt mee.

Het is minder nu ik wat ouder ben. Maar het lucht bij tijd en wijle nog steeds enorm op om door een deur heen te slaan
Jesus saves but death prevails.
pi_63365116
Ik heb het ook wel, maar het is dan meestal niet zo alsof die agressie zich uit in vorm van non-verbaal geweld, maar eerder in verbaal. Ik zeik dan iedereen zo hard en scherp af dat het lijkt alsof ik een haatcampagne voer tegen de ganse wereld. In die agressiebuien (meestal gepaard met flink wat stress) heb ik dan ook flink wat misantropische, cynische en inktzwarte gedachten waarvan geen enkel persoon het slachtoffer van wil zijn. In die stressbuien blijf ik ook trouwens constant benadrukken in m'n hoofd dat het allemaal m'n eigen schuld is en dat ikzelf verantwoordelijk ben voor alles, waardoor ik ook gelijk een beetje een hekel krijg aan mezelf.

Denk dat elk mens wel een soort uitlaatklep nodig heeft. Zat laatst te denken dat ik eigenlijk al die agressie, woede en boosheid moest omzetten in columns, muziek of iets anders creatiefs.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:39:46 #98
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_63372619
Ik denk dat veel mensen woede als menselijke eigenschap willen ontkennen.
Als meisje heb ik een paar keer volwassen mannen laten schrikken door alleen al mijn stem te verheffen en woedend te worden
Mensen geloven gewoon niet dat ik ook drift in me heb.
Als ik erbij stil sta, dan schaam ik me er wel voor als ik van binnen ontplof.

Ik heb ook heel erg de neiging om mensen te slaan als ze mijn irritatiegrens van dichtbij overschrijden, al is het maar met een kleine handeling als voor me te gaan staan of iets uit mijn hand te graaien
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
pi_63372674
Ik heb er ook last van, ik ben normaal echt heel stil, iedereen zegt altijd, hij is zo'n lieve rustige jongen, kan op hem vertrouwen etc... maar ik heb een paar keer per jaar, eens in de zoveel maand inderdaad ineens dat ik me niet in kan houden, komt ineens alles eruit.

Dan moet ik gooien met een glas, of inderdaad met mn telefoon ofzo... waar het vandaan komt weet ik niet en praten met diverse psychologen heeft tot nu toe ook niet geholpen, het enige wat je hoort is... tel tot 10, denk na wat je doet.

Maar inderdaad, dat lukt gewoon niet, heel frustrerend, want je komt echt over als een of andere geflipte idioot, je hart gaat kloppen als een gek, je handen trillen, echt niet leuk gewoon, terwijl je anders zo rustig bent. Ik heb er tot op heden nog geen oplossing voor gevonden.

Ps... ik heb nog nooit de neiging gehad om mensen te gaan slaan, of mn vriendin of wat dan ook, maar mensen kunnen echt heel bang van me worden, het is net alsof je even iemand anders bent.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:45:38 #100
223428 Countess
pi_63372789
Je bent niet gek als je driftig kunt worden. Veel mensen zijn er gewoon niet eerlijk over dat ze ook woede in zich hebben, of ze laten alles maar gelaten over zich heenkomen.
Ieder zijn eigen temperament.
pi_63372957
Maar toch is het niet leuk, ik heb het bijvoorbeeld 1 keer gehad toen een goede vriendin bij me was, die durfde een paar weken niet meer alleen met me te zijn, gewoon uit angst dat ik ergere dingen ging doen.

Je hoeft niet gek te zijn, maar het beinvloed je leven wel, dat is denk ik ook waar TS mee zit!
  donderdag 20 november 2008 @ 13:55:24 #102
223428 Countess
pi_63373122
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:50 schreef BrokenMinds het volgende:
Maar toch is het niet leuk, ik heb het bijvoorbeeld 1 keer gehad toen een goede vriendin bij me was, die durfde een paar weken niet meer alleen met me te zijn, gewoon uit angst dat ik ergere dingen ging doen.

Je hoeft niet gek te zijn, maar het beinvloed je leven wel, dat is denk ik ook waar TS mee zit!
Ahhh dan durven mannen ook niet alleen met mij te zijn

Het verschil zit ´m in de beheersbaarheid van je woede. Ik zit er wel eens mee dat je jezelf als een slecht mens opzij kunt zetten, alleen omdat je die drift in je hebt.
Maar drift is één, wat je ermee doet (of liever gezegd niet doet) is het belangrijkst.
Met een psycholoog praten kan misschien helpen, maar dan moet je ook het gevoel hebben dat je er eerlijk over kunt zijn.
pi_63373291
Sjah, ik ga op 1 of andere manier altijd dingen slopen, het fijnste gevoel is gewoon glas breken, ik heb het 1 keer zo erg gehad dat ik een steen door een ruit heb gegooid hier (van mn eigen huis ja). Daarna is het ook opeens over.

Dan denk ik... what the fuck heb ik net gedaan, en waarom?
  donderdag 20 november 2008 @ 14:16:50 #104
235518 DELIEFSTE
de liefste; <3
pi_63373718
Daar heb ik ook last van, als ik ruzie heb, of soms gaat het zelfs over niks dan wordt ik heel kwaad en dan maak ik dingen ook stuk.
ik heb hiervoor agressie training gehad, met weinig effect.
Mensen zeggen altijd tel tot 10 maar ik kan tot 100 tellen maar dan ben ik nog steeds zo kwaad dus dat helpt ook niet bij mij.
Probeer jezelf gewoon een beetje intehouden dat is het slimst. Ik weet het is moeilijk maar probeer het in iedergeval.
Succes ermee!
de liefste;
<3
pi_63373818
Ik herken trouwens wel wanneer het bij mij op begint te komen, ik ga dan onrustig heen en weer lopen en als ik bijvoorbeeld een pen in mn hand heb wil ik die dubbeldrukken. Ik heb het een keer gehad, dat ik het aan voelde komen tijdens een feestje bij mij thuis.

Ik heb toen meteen tegen iedereen gezegd, wil iedereen weg gaan, binnen 5min aub... om erger te voorkomen, maar goed, dat vatte iedereen ook niet zo leuk op. Beter kun je denk ik een eindje gaan hardlopen ofzo???
pi_63375260
Ik heb het wel eens maar naar mensen toe. Vooral mensen die op dat moment dichtbij zijn. Het ene moment is alles koek en ei en dan het andere moment kan ik om het het kleinste dingetje over de zeik gaan. Ik ga niet slaan of zo maar ik word dan zo woedend. Dan gooi ik beschuldigingen naar degene toe die dan zoiets heeft van wat is dit.
Zegt degene niks terug dan kom ik ineens in een huibui terecht. Gaat degene erop in is het een knallende ruzie.
Daarna heb ik dan knallende hoofdpijn en weet ik vaak de helft niet eens meer.
Haters gonna hate.
pi_63376590
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:39 schreef Countess het volgende:
Ik denk dat veel mensen woede als menselijke eigenschap willen ontkennen.
Klopt, vooral wat idealistische pacifisten doen dat.
pi_63376872
Behoorlijk herkenbaar. Ik heb een keer het toetsenbord van de pc gesloopt omdat de computer weer eens helemaal flipte, en daar kan ik me echt mateloos aan ergeren.
Zo zijn er nog wel wat dingetjes waar ik echt heel geïrriteerd door kan raken, en dan krijg ik soms ook spontaan de neiging om iets te slopen, maakt niet uit wat.
pi_63378107
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Zegt degene niks terug dan kom ik ineens in een huibui terecht. Gaat degene erop in is het een knallende ruzie.
Dat heb ik ook heel erg, ene moment zijn ze bijna bang voor me, en dan opeens komt de huilbui, voel je je ineens zo'n watje...

Ik weet ook vaak de helft niet meer, alleen vraag ik me dan altijd af of ik het echt niet meer weet, of dat ik het verdruk. Maar mis idd delen!
  donderdag 20 november 2008 @ 18:22:59 #110
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_63380282
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:20 schreef BrokenMinds het volgende:
Ik herken trouwens wel wanneer het bij mij op begint te komen, ik ga dan onrustig heen en weer lopen en als ik bijvoorbeeld een pen in mn hand heb wil ik die dubbeldrukken.
Inderdaad, je voelt precies aankomen van dit gaat fout. En op zich is dat dan weer een plus vind ik. Toch een stuk zelfkennis.

En wat dat ruit stukgooien betreft: een pen in tweeen breken is te simpel. Iets moet met veel lawaai in veel stukken kapot gaan. Mobieltje minstens 7 ongelijke stukken, een ruit gaat met veel gerinkel in duizenden stukken. De stukken moet links en rechts in de rondte vliegen, dan voelt het pas goed. En liefst gewoon weglopen en de stukken gewoon lekker laten liggen.
  donderdag 20 november 2008 @ 21:35:37 #111
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_63386425
Herken mezelf zo in de TT, heb er de laatste tijd veel minder last van, waarsch. omdat ik de laatste tijd naar de sportschool ga denk ik. Ik ben zelf ook niet agressief ingesteld, heb nog maar een paar keer moeten vechten met uitgaan, is dus niet zo dat ik agressief ben tegen mensen.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_63386590
Een klein beetje zelfbeheersing kan geen kwaad, als je met dingen gaat gooien is er iets mis met je.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:24:35 #113
223428 Countess
pi_63399335
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:13 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb het wel eens maar naar mensen toe. Vooral mensen die op dat moment dichtbij zijn. Het ene moment is alles koek en ei en dan het andere moment kan ik om het het kleinste dingetje over de zeik gaan. Ik ga niet slaan of zo maar ik word dan zo woedend. Dan gooi ik beschuldigingen naar degene toe die dan zoiets heeft van wat is dit.
Ben je ook echt een vrouw?
Dan ben ik dus niet de enige, en er is waarschijnlijk niemand die van mij denkt dat ik ook driftig kan worden
pi_63399363
Ja ik ben echt een vrouw LOL. Maar vrouwen kunnen ook driftig worden hoor. Ik krijg dan een complete blackout.
Haters gonna hate.
  maandag 24 november 2008 @ 00:59:58 #115
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_63467478
Ik vind het echt totaal waardeloos gedrag. Ik heb ook wel eens dat ik boos ben en me voorstel hoe ik mijn telefoon stuk gooi ofzo, maar ik doe het niet.

Mijn ex verloor vaker dan eens zijn controle en werd dan heel driftig. Alles in huis moest het ontgelden, we hadden vrijwel altijd een deur met een gat erin ergens in huis en regelmatig vlogen er planten, telefoons en pannen door de kamers. Later moest ook ik het af en toe ontgelden.

Je moet de controle houden over je boosheid, want als je jezelf steeds maar zo laat gaan, dan wordt het, althans in mijn ervaringen hiermee, steeds erger.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  maandag 24 november 2008 @ 16:59:19 #116
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63482301
Sterre, dat is geen best verhaal. Goed dat je van je ex af bent, hopelijk ook geen last meer van hem?
het probleem met die boosheid is dat het ineens opkomt het is een lichamelijk gevoel ook, alles staat op scherp, dus gewoon inhouden is makkelijker gezegd dan gedaan. Maar voordat het zo erg uit de hand loopt als bij jouw ex moet er zeker wat aan gedaan worden ja. Maar dan beter de oorzaak aanpakken denk ik, dan steeds tegen jezelf zeggen dat je je moet inhouden, want dan zit je jezelf verwijten te maken en daar wordt het niet beter van. Maargoed, ik heb misschien relatief makkelijk praten, ik ga hooguit schelden als ik zo opgefokt ben, maar ook dat is vanbinnen gewoon echt een rotgevoel.
Gelukkig heb ik er momenteel veel minder last van, heb het idee dat dat door gebruik van antidepressiva komt, de scherpe randjes zijn van mn emoties af en daardoor is ook de agressie minder. Echt heel fijn, hoef ik me niet heel de dag kwaad te maken op mezelf.
pi_63483730
Helaas herken ik me hier in,
alleen heb ik het als er geen mensen om me heen zijn.
Dan ga ik na lopen denken en dan besef ik dat ik een kutleven heb..dat bepaalde dingen niet willen lukken in mijn leven.
Uit pure wanhoop en frustratie ga je met dingen lopen gooien.
Ergste was nog wel dat ik de deur keihard dichtdeed maar mijn vinger er nog tussen zat.
Weg nagel.
Life is Music
  maandag 24 november 2008 @ 18:04:39 #118
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_63484074
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:51 schreef Fredo55 het volgende:

Ergste was nog wel dat ik de deur keihard dichtdeed maar mijn vinger er nog tussen zat.
Weg nagel.
Heeft dat je niet geholpen om er vanaf te komen?
pi_63485744
quote:
Op maandag 24 november 2008 18:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heeft dat je niet geholpen om er vanaf te komen?
Het was smorgens vroeg en ik zat met mijn moeder en zusje beneden.
Mams vroeg: ''haal even sokjes voor je zusje, ze durft zelf niet'' (Omdat het zo donker was boven)
Ik vond het nergens op slaan, en ik dacht dat mijn zusje wel durfde en keihard zat te liegen.
Ben ik boos naar boven gerend, keihard de deur dicht gedaan en dus mijn middelvinger tussen de deur.
Nagel eraf, echt ranzig gewoon.

Tegenwoordig smijt ik weleens met dingen, maar niet met mobieltjes ed.
Life is Music
pi_63487758
Ik heb er ook last van . Extreme woede aanvallen waarbij ik extreem groffe taal bezig en vaak ook nog agressief word . Meestal is dit tijdens m'n maandelijkse periode of als ik vroeg ben opgestaan, daarbuiten ben ik vrij geduldig en vredelievend.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  donderdag 27 november 2008 @ 01:25:58 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_63554550
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:20 schreef Geerd het volgende:
Tel is een keer tot 10.
eens
pi_63556253
Woede als menselijke eigenschap erkennen, prima.
Je niet altijd moeten inhouden omdat je dan alles opkropt, kan ik ook in mee gaan.

MAAR waarom dan per se op een primitieve manier uiten en niet proberen te leren om je op een andere, minder destructieve, manier te uiten?

Daarbij mag je in sommige gevallen, inplaats van je in te houden, best wel even jezelf relativeren en jezelf vertellen dat je je niet zo vreselijk moet aanstellen.

Maakt deze mening mij een idealistische pacifist Friek_?
pi_63556319
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:35 schreef MarMar het volgende:
MAAR waarom dan per se op een primitieve manier uiten en niet proberen te leren om je op een andere, minder destructieve, manier te uiten?

Daarbij mag je in sommige gevallen, inplaats van je in te houden, best wel even jezelf relativeren en jezelf vertellen dat je je niet zo vreselijk moet aanstellen.
Ik denk dat je niet begrijpt dat sommige mensen a) niet weten waarom ze kwaad zijn en/of b) hun woede niet onder woorden kunnen brengen. Dan is geweld al snel de enige overgebleven manier om het te uiten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2008 07:48:25 ]
pi_63556344
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:46 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet begrijpt dat sommige mensen a) niet begrijpen waarom ze kwaad zijn en/of b) hun woede niet onder woorden kunnen brengen. Dan is geweld al snel de enige overgebleven manier om het te uiten
Ik denk dat je niet begrijpt dat ik vind dat je dan als mens wel de verantwoordelijkheid hebt om op zijn minst te proberen a) te leren je eigen woede te begrijpen en b) je woede op een gezondere manier dan met geweld te uiten.

pi_63556447
Dat ligt niet in ieders persoonlijkheid en ik heb eigenlijk liever dat iemand mij op mijn bek slaat dan dat hij/zij mij uitvoerig gaat zitten uitleggen waarom hij/zij boos is en wat de mogelijke oplossingen zijn en meer van die psychologische onzin
pi_63556575
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:58 schreef beeer het volgende:
Dat ligt niet in ieders persoonlijkheid en ik heb eigenlijk liever dat iemand mij op mijn bek slaat dan dat hij/zij mij uitvoerig gaat zitten uitleggen waarom hij/zij boos is en wat de mogelijke oplossingen zijn en meer van die psychologische onzin
Bij mij moet je het dan weer niet flikken me op mijn bek te slaan en al helemaal niet als je uiting van woede buiten alle proporties is.

Je kan als een beetje een geëvolueerd mens gewoon zeggen wat je op het hart zit, oplossingen aandragen hoeft niet eens.
Kan je dat niet, jammer, dan koop je maar een boksbal, maar zou je mij op mn bek slaan, krijg je gewoon een aangifte aan je broek, op zijn minst.
pi_63556815
Wat er op mijn hart zit is dat je in een fantasiewereld lijkt te leven waarin iedereen hetzelfde is als jij dan wel met behulp van therapie of medicatie tot dezelfde manier van denken gebracht kan worden. Het idee dat waar jij na het vertellen van je gevoelens opgelucht bent, maar anderen zich na het vertellen van hun gevoelens alleen maar slechter voelen--de absurde mogelijkheid dat mensen verschillend zijn--is je geheel vreemd. Allemaal buigen voor Kim Jong-Il
  donderdag 27 november 2008 @ 08:36:01 #128
232775 AngerManagement
Nergens voor nodig.
pi_63556831
Zie username.

Negeer ondertitel.
Whatever one can conceive, one can achieve.
  donderdag 27 november 2008 @ 08:39:32 #129
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63556871
Ik vind het niet normaal.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_63556995
Beeer: Jij vindt dus dat mensen het recht hebben om elkaar op de bek te slaan omdat mensen nou eenmaal verschillend zijn in hun manieren van uiten?

Grappig, de wet vindt van niet
pi_63557141
Je hebt dus ook nog moeite met begrijpend lezen. Ik zei dat ik liever een klap krijg. Jij hebt liever woorden. Laten we elkaar dan tegemoet komen en afspreken dat jij slap tegen me aan mag lullen terwijl ik een telefoon op de grond kapot smijt
pi_63557250
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:59 schreef beeer het volgende:
Je hebt dus ook nog moeite met begrijpend lezen. Ik zei dat ik liever een klap krijg. Jij hebt liever woorden. Laten we elkaar dan tegemoet komen en afspreken dat jij slap tegen me aan mag lullen terwijl ik een telefoon op de grond kapot smijt
Ik begreep dat jij liever een klap op je bek krijgt, dat je dus een klap op een bek geven goedkeurt als een uiting van woede.

Ik begrijp ook dat dat onder de noemer geweld valt en wettelijk niet toegestaan is.

Ik begrijp ook dat met een telefoon smijten wat anders is dan iemand op de bek slaan.

Wat begrijp jij daar niet aan?
pi_63557402
Juist ja, omdat ik iets voor mezelf goedkeur, keur ik het gelijk universeel goed. Ik zou zeggen ga de schijt in je keuken opruimen.
pi_63557513
Oh dus nu is het zo dat we jou wel mogen slaan, maar dat iemand anders dan niet geslagen mag worden?

Nu begrijp ik je inderdaad niet meer
  vrijdag 28 november 2008 @ 17:13:12 #135
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_63599291
quote:
Op donderdag 27 november 2008 07:48 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet begrijpt dat ik vind dat je dan als mens wel de verantwoordelijkheid hebt om op zijn minst te proberen a) te leren je eigen woede te begrijpen en b) je woede op een gezondere manier dan met geweld te uiten.
Waarom heeft men die "verantwoordelijkheid" ten opzichte van zichzelf? Bepaal jij dat voor een ander?
En waarom zou geweld niet "gezond" kunnen zijn?
Het zijn allemaal aannames die je doet.

Ik maak ook wel eens iets kapot. Dat doe ik dan heel bewust, en het lucht bijzonder op.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:09:47 #136
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_63600457
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:05 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik begreep dat jij liever een klap op je bek krijgt, dat je dus een klap op een bek geven goedkeurt als een uiting van woede.

Ik begrijp ook dat dat onder de noemer geweld valt en wettelijk niet toegestaan is.

Ik begrijp ook dat met een telefoon smijten wat anders is dan iemand op de bek slaan.

Wat begrijp jij daar niet aan?
iemand voor tyfushoer uitschelden is ook niet toegstaan en sociaal wenselijk.
Dat is toch met woorden.
En ik vind het heel fijn voor je dat je zo weinig testeron en adrenaline in je lijf hebt om ooit iets heftigs te voelen, maar ga alstjeblieft niet aan andere opleggen dat je dat simpelweg moet negeren.

Als ik in paniekraak en ik uit het niet, dan duurt een paniekaanval een paar uur. en als ik het uit (liefst stampen, gillen, slaan, gooien) is het binnen kwartier helemaal over. Adrenaline raak je het best kwijt als je er iets mee doet. Hoewel ik gehoord heb dat een keihard een rondje rennen ook zou moeten werken, maar heb op zo'n moment nog nooit mijn schoenen aangekregen.....

In elk geval, wat voor jou simpel is en lijkt is dat voor een ander niet!
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:28:33 #137
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63621900
herkenbaar. Ik flikker ook van woede alles stuk soms

Vorige week mn mobiele telefoon via de tafel, tegen de muur en op de grond. Nu zit er een barst in het scherm Maar dingen zoals borden ofzo maak ik niet kapot. Gewoon af en toe flikkert mn mobiele telefoon, mn usbstick of mn schoenen door het huis heen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_63703830
Mijn ex deed dat ook. Eén keer gooide hij ook met mij. Een volgende geliefde zal dan waarschijnlijk ook niet lang meer mijn geliefde zijn mocht hij in drift met dingen gaan gooien. Ik neem het risico niet nog eens.

Conculsie: het is niet normaal. Ben je ook agressief in het verkeer? Dat schijnt er bij te horen. Er is therapie voor waarin je leert op een andere manier je frustratie kwijt te raken. Misschien is dat iets voor jou? Want al zeg je, ik loop fluitend door naar de supermarkt, écht leuk is het niet om je telefoon kapot te gooien...
  dinsdag 2 december 2008 @ 21:18:33 #139
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_63708186
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:19 schreef Esse_est het volgende:
Mijn ex deed dat ook. Eén keer gooide hij ook met mij. Een volgende geliefde zal dan waarschijnlijk ook niet lang meer mijn geliefde zijn mocht hij in drift met dingen gaan gooien. Ik neem het risico niet nog eens.

Conculsie: het is niet normaal. Ben je ook agressief in het verkeer? Dat schijnt er bij te horen. Er is therapie voor waarin je leert op een andere manier je frustratie kwijt te raken. Misschien is dat iets voor jou? Want al zeg je, ik loop fluitend door naar de supermarkt, écht leuk is het niet om je telefoon kapot te gooien...
Nou, ik vind het ook niet triest ofzo van mn foon. Like I care. Ik zit er niet zo mee. Maar goed, ik gooi dan ook zelden met wat zoals ik al zei
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 3 december 2008 @ 19:11:14 #140
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_63732373
wat zijn mensen hier lekker oordelend.
iemand anders mishandelen is echt iets anders dan levenloze spullen kapot maken hoor!
In theorie vind ik iedereen aardig!
&lt;a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank"&gt;check mijn schilderij!&lt;/a&gt;
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')