abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63066052
Had dr ook weleens last van als een tijdje dingen niet goed gingen.. keertje thuis gat in de muur geslagen ( was maar dun wadje haha) en tijdne suitgaan tegen muur aangeslagen, wel mn hand gebroken maar niet iemand zn neus bevoorbeeld goed he
pi_63068071
Heb er zelf ook wel eens last van gehad .. en dan kostbare dingen slopen zeg maar.. omdat je gewoon ff driftig bent omdat je gedumpt bent / kut dag hebt / kut cijfer terug hebt gekregen / er iemand overleden is / de kerstman weer langs komt .. etc
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63068982
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:26 schreef agter het volgende:
TS, ben je niet bang dat je iemand wat aan kunt doen?

Ik neem aan dat TS een man is..ik ben een vrouw, en als ik ooit een man zo zou zien reageren, dan word ik bang ...en loop ik weg.
nee niet echt. zo vaak komt het ook weer niet voor en zoals ik al zei, het gaat om spullen en niet om mensen. vaak zijn andere mensen juist de relativerende factor, die gaan lachen of worden bang of staan heel gek te kijken. reacties van anderen brengen me weer terug in mijn gewone doen. het is iets dat juist tot uiting komt als ik alleen ben.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63069488
Heb het ook wel eens, meestal ben ik dan al chagrijnig en dan gaat net dat ook nog weer mis. Reageer het nooit af op personen altijd op objecten, waarschijnlijk omdat die me niet terug kunnen meppen.

Zo heb ik wel eens in een zwaar woedende bui mn telefoon tegen de muur kapot geflikkerd, mn deur ingeslagen en de kast gesloopt. Wel was er toen alcohol in het spel trouwens.

Maarja heb het niet vaak ofzo een keer per jaar ofzoiets...
pi_63069609
Ik heb er een hekel aan als mensen dingen kapot maken uit driftigheid, get a grip en uit je gewoon in woorden ofzo.

Misschien heb je die uitbarstingen omdat je je op andere momenten teveel inhoudt en te lief blijft als je eigenlijk kwaad bent ofzo?

Je verbaal goed leren uiten lijkt me nog altijd een betere optie en nee, daarvoor hoef je ook niet per se te vloeken of te schelden.
pi_63069708
Dit komt me ook wel bekend voor. Meenstal zijn kleine dingen ook al genoeg voor mij om stuk te gooien, zoals een cd-doosje. Helaas zit er daardoor nu wel een deukje in de muur.

Ook de boormachine heeft bij mij wel eens gevlogen. De boormachine heeft het wel overleeft, maar het bithoudertje was krom en er zit een zwarte vlek op de muur waar de boormachine terrecht kwam, net boven de plint.

Als het mij frustreert omdat een spel wat ik op de ps3 speel me niet naar het zin gaat of op de computer lukt iets niet, dan wil ik hem ook zo wel eens uitdrukken, zonder volgens de regels af te sluiten. Ze doen het beide nog.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_63069731
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:21 schreef MarMar het volgende:
Ik heb er een hekel aan als mensen dingen kapot maken uit driftigheid, get a grip en uit je gewoon in woorden ofzo.

Misschien heb je die uitbarstingen omdat je je op andere momenten teveel inhoudt en te lief blijft als je eigenlijk kwaad bent ofzo?

Je verbaal goed leren uiten lijkt me nog altijd een betere optie en nee, daarvoor hoef je ook niet per se te vloeken of te schelden.
dus aan de ene kant heb je er een hekel aan als mensen driftig zijn en dingen slopen, en aan de andere kant zeg je dat ik me misschien teveel inhoud, dat ik me beter verbaal kan uiten 'en daar hoef ik niet per se voor te vloeken of te schelden'.

je legt me dus eigenlijk de zelfbeperkingen op die me volgens jou zo kwaad maken.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63069785
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:35 schreef Su-Brosa het volgende:

[..]

dus aan de ene kant heb je er een hekel aan als mensen driftig zijn en dingen slopen, en aan de andere kant zeg je dat ik me misschien teveel inhoud, dat ik me beter verbaal kan uiten 'en daar hoef ik niet per se voor te vloeken of te schelden'.

je legt me dus eigenlijk de zelfbeperkingen op die me volgens jou zo kwaad maken.
Als jij geen andere manier weet om je "woede" te uiten dan dingen kapot maken vind ik dat inderdaad erg beperkt.

Als je goed leest, vind ik dat je je op een andere manier zou moeten kunnen uiten, dat is niet hetzelfde als je inhouden.
Hoewel op zich het relativeren van de situatie voordat je per se iets stuk moet maken ook niet verkeerd is natuurlijk.
pi_63069926
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:40 schreef MarMar het volgende:
Als jij geen andere manier weet om je "woede" te uiten dan dingen kapot maken vind ik dat inderdaad erg beperkt.

Als je goed leest, vind ik dat je je op een andere manier zou moeten kunnen uiten, dat is niet hetzelfde als je inhouden.
Hoewel op zich het relativeren van de situatie voordat je per se iets stuk moet maken ook niet verkeerd is natuurlijk.
ik weet een hoop andere manieren om mijn woede te uiten. en meestal helpt tot tien tellen heel goed om de woede te sussen.

overigens weet ik niet wat het 'beter' zou maken om als een idioot te razen en te tieren dan iets van jezelf in één keer kapot te maken. kwaad is kwaad en er zijn gewoon verschillende manieren om die woede tot uitbarsting te laten komen.

dan is het interessanter om te zoeken naar de reden/oorzaken van die woede. en of je daar iets aan kan doen.
jazeker kunnen wij dat.
  zondag 9 november 2008 @ 11:22:31 #35
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_63070221
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:40 schreef MarMar het volgende:

[..]

ik vind dit zo makkelijk gezegd
ik heb er ook weleens last van, in combinatie met paniekaanvallen en dan wordt ik zo overstuur en om kalm te worden is dan behoorlijk lastig.
Als je dat gevoel hebt gehad, en je weet dat het overgaat als je iets kapot maakt. Dan zie je dat vast anders.

Ik moet zeggen dat ik er wel hulp voor heb gezocht, dus zal ook niet zeggen dat, niet verstandig zou zijn.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_63070270
been there done that
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_63071001
Ik heb vroeger een hoop deuren ed gesloopt uit kwaaiigheid, maar daar ben ik inmiddels maar mee opgehouden. Het reageert op zo'n moment lekker af, maar achteraf heb je er geen reet aan.

Kortom, gewoon ff tot 10 tellen, want het schiet niet op.
Nu moet ik ook zeggen dat ik het nogal een verschil vind of je een keer te hard met een deur slaat of dat je je telefoon aan gort smijt.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_63071201
Heb ik laatst ook meegemaakt..
Ik ben zelf normaal ook een rustige jongen. En vorige week irriteerde ik me zó erg aan iemand.. Toen sloeg ie me ( niet hard hoor) En ik gaf hem een stoot ! Gewoon het ging vanzelf.. Nu heeft ie een blauw gezicht en ik schaam me dood
  zondag 9 november 2008 @ 12:29:34 #39
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_63071285
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:21 schreef MarMar het volgende:

Als je je verbaal uit kun je andere mensen ook heel erg mee kwetsen. Kun je het misschien wel beter ergens anders op afreageren.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_63071329
Ik heb het zelf wel een keer meegemaakt. Ik was 12, en Nederland verloor van Italië na strafschoppen bij het EK van 2000. Ik had me hele kamer vol met oranje vlaggetjes, posters enzo. Direct na de wedstrijd in een soort vlaag van woede alles binnen no-time verscheurd en eraf gegooid
pi_63072090
Je spaart al je woede op die je (onbewust) ook al hebt tijdens het geduld met die mensen en dat ontploft een keer. De enige manier om dat tegen te gaan is om je emotie (die woede) dus terplekke te uiten of iig vlak erna te uiten. Scheld een keer goed, gebruik die negatieve energie ergens voor, anders stapelt het zich op en krijg je dus dit om de zoveel tijd... gewoon een uitbarsting. Die agressie komt niet naar voren in je "normale staat van doen" omdat je het onder controle hebt, je weet hoe je het moet onderdrukken. Op dit soort momenten verlies je gewoon die manier van onder drukken en komt het eruit.
Lambo of Rekt
pi_63072308
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:10 schreef EggsTC het volgende:
Je spaart al je woede op die je (onbewust) ook al hebt tijdens het geduld met die mensen en dat ontploft een keer. De enige manier om dat tegen te gaan is om je emotie (die woede) dus terplekke te uiten of iig vlak erna te uiten. Scheld een keer goed, gebruik die negatieve energie ergens voor, anders stapelt het zich op en krijg je dus dit om de zoveel tijd... gewoon een uitbarsting. Die agressie komt niet naar voren in je "normale staat van doen" omdat je het onder controle hebt, je weet hoe je het moet onderdrukken. Op dit soort momenten verlies je gewoon die manier van onder drukken en komt het eruit.
mwah, weet niet of het dat is. zo vaak voel ik me niet onheus bejegend/aangevallen/in een hoek gedrukt door andere mensen. en als dat wel het geval is, dan kan ik dat ook gewoon zeggen. geen problemen mee.

het is een frustratie die dieper zit, eerder op mezelf betrekking heeft dan op een ander. mijn levenssituatie of een bepaald verlangen dat nog altijd niet is vervuld. weet ik veel. stof om over na te denken.

daarnaast is het gewoon onderdeel van mijn karakter. ben van jongs af aan al bij tijd en wijle heel opvliegend geweest, een driftig kereltje. de een is dat wel en de ander niet. er zijn landen/culturen waarin het heel normaal is als je af en toe van woede tegen het plafond vliegt en de gordijnen sloopt. hier in nederland is dat allemaal wat minder gepast.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63072505
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:29 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Als je je verbaal uit kun je andere mensen ook heel erg mee kwetsen. Kun je het misschien wel beter ergens anders op afreageren.
Je verbaal GOED leren uiten heb ik er neergezet en ook al dat dat niet betekent dat je per se scheldt en vloekt, maar ik wil het nog wel een beetje meer nuanceren.
Het is namelijk ook mogelijk gewoon in woorden te vertellen wat er in je omgaat zonder dat je meteen kwetsend tegen een ander doet.
pi_63072606
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:31 schreef MarMar het volgende:

[..]

Je verbaal GOED leren uiten heb ik er neergezet en ook al dat dat niet betekent dat je per se scheldt en vloekt, maar ik wil het nog wel een beetje meer nuanceren.
Het is namelijk ook mogelijk gewoon in woorden te vertellen wat er in je omgaat zonder dat je meteen kwetsend tegen een ander doet.
nu ga je ervan uit dat die woede voortkomt uit de omgang met andere mensen, alsof ik in sociale situaties mijn plek niet weet te verdedigen, of zoiets. dat is het niet.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63072701
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:37 schreef Su-Brosa het volgende:

[..]

nu ga je ervan uit dat die woede voortkomt uit de omgang met andere mensen, alsof ik in sociale situaties mijn plek niet weet te verdedigen, of zoiets. dat is het niet.
Waar zeg ik dat?
In woorden kunnen uitdrukken wat er in je omgaat, gaat niet per se om andere mensen lijkt me.
Het maakt het alleen voor jezelf misschien ook een stuk makkelijker om met wat je voelt om te gaan zonder dat je uit frustratie iets kapot maakt.

Ik zeg niet dat iedereen dat zomaar even kan leren, maar het lijkt mij ook prettiger voor jezelf.
pi_63072819
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:42 schreef MarMar het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
In woorden kunnen uitdrukken wat er in je omgaat, gaat niet per se om andere mensen lijkt me.
Het maakt het alleen voor jezelf misschien ook een stuk makkelijker om met wat je voelt om te gaan zonder dat je uit frustratie iets kapot maakt.

Ik zeg niet dat iedereen dat zomaar even kan leren, maar het lijkt mij ook prettiger voor jezelf.
Ik kan zo al zeggen dat jij een vrouw bent
pi_63072859
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:42 schreef MarMar het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

maar hoe zie je dat dan? dat ik, op zo'n zeldzaam momennt van destructieve woede, heel scherpzinnig in/tegen mezelf ga praten over wat mij nu allemaal beweegt? of dat ik mijn dagboek pak en vrolijk een paar pagina's volschrijf?

ik kan me doorgaans uitstekend uitdrukken en ik ben, geheel los van die spaarzame woede-aanvallen, ook iemand die zijn best doet om zijn 'gevoelens' op papier te zetten, in beeld of in tekst.

dus ik begrijp je tip niet helemaal, om eerlijk te zijn.
jazeker kunnen wij dat.
pi_63072941
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:49 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik kan zo al zeggen dat jij een vrouw bent
Je kent geen vrouwen die wel eens servies kapotgooien?

Of hoor je als man met dingen te smijten?
pi_63073094
Ik heb dat ook wel eens, heel af en toe. Dan zijn er in korte tijd een aantal dingen gebeurd die me frustreren en dat krop ik dan op. Op een gegeven moment komt het er dan ineens uit. Zo ben ik vorig jaar ergens naar buiten gestormd omdat mijn moeder iets tegen me zei wat me niet aanstond ( ), heb ik mezelf opgesloten in het tuinhuisje en daar een paar jampotten (we hebben appelbomen, vandaar dat we die sparen) kapot gegooid. Vervolgens netjes de sporen uitgewist zodat ik daarover geen gezeik kreeg, en vervolgens kon ik niet stoppen met janken.

Tijdje in het tuinhuisje gezeten, toen mezelf bij elkaar geraapt en terwijl ik deed alsof er niets gebeurd was terug naar mijn kamer gegaan en verder gegaan met huiswerk maken.

Ook wil ik nog wel eens in een aggressieve bui heel hard tegen een lantaarnpaal aanschoppen. Tip: niet doen als je zwakke knieën hebt.

En ohja, ik heb mijn oude mobiel echt twintigduizend keer op de grond gegooid zodat hij uit elkaar vloog. Op een gegeven moment hield hij het niet meer vol en vloog de antenne eraf. Gevolg: geen bereik meer in huis.

Ik smijt overigens wel alleen met dingen die ik makkelijk kan vervangen of waarvan het niet zo erg is dat ze kapot gaan (zoals die jampotten). Dus ik denk nog wel na zegmaar, en zou me ook wel kunnen beheersen maar dan weet ik dat die frustratie nog heel lang blijft, dus dan denk ik: "Als ik nu dit even kapot maak, ben ik de komende paar maanden weer zoet." Klinkt misschien heel hypocriet omdat het in een zekere zin dus een geval is van niet kunnen beheersen, maar ik wil ermee zeggen dat ik niet met een waas voor mijn ogen in het wilde weg ga slaan ofzo.

Verder schrijf ik sinds kort weer in mijn dagboek, dat werkt inderdaad best wel rustgevend. Voorlopig in ieder geval, er zal binnenkort ongetwijfeld weer zo'n moment komen.
pi_63073130
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Je kent geen vrouwen die wel eens servies kapotgooien?

Of hoor je als man met dingen te smijten?
Hmm goed gespeeld. Ik heb een ieder geval nooit een man gehoord over uiten wat er in je omgaat. En ik weet inderdaad niet beter dan dat je soms je agressie ergens op af moet reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')