nee niet echt. zo vaak komt het ook weer niet voor en zoals ik al zei, het gaat om spullen en niet om mensen. vaak zijn andere mensen juist de relativerende factor, die gaan lachen of worden bang of staan heel gek te kijken. reacties van anderen brengen me weer terug in mijn gewone doen. het is iets dat juist tot uiting komt als ik alleen ben.quote:Op zondag 9 november 2008 00:26 schreef agter het volgende:
TS, ben je niet bang dat je iemand wat aan kunt doen?
Ik neem aan dat TS een man is..ik ben een vrouw, en als ik ooit een man zo zou zien reageren, dan word ik bang ...en loop ik weg.
dus aan de ene kant heb je er een hekel aan als mensen driftig zijn en dingen slopen, en aan de andere kant zeg je dat ik me misschien teveel inhoud, dat ik me beter verbaal kan uiten 'en daar hoef ik niet per se voor te vloeken of te schelden'.quote:Op zondag 9 november 2008 10:21 schreef MarMar het volgende:
Ik heb er een hekel aan als mensen dingen kapot maken uit driftigheid, get a grip en uit je gewoon in woorden ofzo.
Misschien heb je die uitbarstingen omdat je je op andere momenten teveel inhoudt en te lief blijft als je eigenlijk kwaad bent ofzo?
Je verbaal goed leren uiten lijkt me nog altijd een betere optie en nee, daarvoor hoef je ook niet per se te vloeken of te schelden.
Als jij geen andere manier weet om je "woede" te uiten dan dingen kapot maken vind ik dat inderdaad erg beperkt.quote:Op zondag 9 november 2008 10:35 schreef Su-Brosa het volgende:
[..]
dus aan de ene kant heb je er een hekel aan als mensen driftig zijn en dingen slopen, en aan de andere kant zeg je dat ik me misschien teveel inhoud, dat ik me beter verbaal kan uiten 'en daar hoef ik niet per se voor te vloeken of te schelden'.
je legt me dus eigenlijk de zelfbeperkingen op die me volgens jou zo kwaad maken.
ik weet een hoop andere manieren om mijn woede te uiten. en meestal helpt tot tien tellen heel goed om de woede te sussen.quote:Op zondag 9 november 2008 10:40 schreef MarMar het volgende:
Als jij geen andere manier weet om je "woede" te uiten dan dingen kapot maken vind ik dat inderdaad erg beperkt.
Als je goed leest, vind ik dat je je op een andere manier zou moeten kunnen uiten, dat is niet hetzelfde als je inhouden.
Hoewel op zich het relativeren van de situatie voordat je per se iets stuk moet maken ook niet verkeerd is natuurlijk.
ik vind dit zo makkelijk gezegdquote:Op zondag 9 november 2008 10:40 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als jij geen andere manier weet om je "woede" te uiten dan dingen kapot maken vind ik dat inderdaad erg beperkt.
Als je goed leest, vind ik dat je je op een andere manier zou moeten kunnen uiten, dat is niet hetzelfde als je inhouden.
Hoewel op zich het relativeren van de situatie voordat je per se iets stuk moet maken ook niet verkeerd is natuurlijk.
Als je je verbaal uit kun je andere mensen ook heel erg mee kwetsen. Kun je het misschien wel beter ergens anders op afreageren.quote:Op zondag 9 november 2008 10:21 schreef MarMar het volgende:
Ik heb er een hekel aan als mensen dingen kapot maken uit driftigheid, get a grip en uit je gewoon in woorden ofzo.
Misschien heb je die uitbarstingen omdat je je op andere momenten teveel inhoudt en te lief blijft als je eigenlijk kwaad bent ofzo?
Je verbaal goed leren uiten lijkt me nog altijd een betere optie en nee, daarvoor hoef je ook niet per se te vloeken of te schelden.
mwah, weet niet of het dat is. zo vaak voel ik me niet onheus bejegend/aangevallen/in een hoek gedrukt door andere mensen. en als dat wel het geval is, dan kan ik dat ook gewoon zeggen. geen problemen mee.quote:Op zondag 9 november 2008 13:10 schreef EggsTC het volgende:
Je spaart al je woede op die je (onbewust) ook al hebt tijdens het geduld met die mensen en dat ontploft een keer. De enige manier om dat tegen te gaan is om je emotie (die woede) dus terplekke te uiten of iig vlak erna te uiten. Scheld een keer goed, gebruik die negatieve energie ergens voor, anders stapelt het zich op en krijg je dus dit om de zoveel tijd... gewoon een uitbarsting. Die agressie komt niet naar voren in je "normale staat van doen" omdat je het onder controle hebt, je weet hoe je het moet onderdrukken. Op dit soort momenten verlies je gewoon die manier van onder drukken en komt het eruit.
Je verbaal GOED leren uiten heb ik er neergezet en ook al dat dat niet betekent dat je per se scheldt en vloekt, maar ik wil het nog wel een beetje meer nuanceren.quote:Op zondag 9 november 2008 12:29 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als je je verbaal uit kun je andere mensen ook heel erg mee kwetsen. Kun je het misschien wel beter ergens anders op afreageren.
nu ga je ervan uit dat die woede voortkomt uit de omgang met andere mensen, alsof ik in sociale situaties mijn plek niet weet te verdedigen, of zoiets. dat is het niet.quote:Op zondag 9 november 2008 13:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
Je verbaal GOED leren uiten heb ik er neergezet en ook al dat dat niet betekent dat je per se scheldt en vloekt, maar ik wil het nog wel een beetje meer nuanceren.
Het is namelijk ook mogelijk gewoon in woorden te vertellen wat er in je omgaat zonder dat je meteen kwetsend tegen een ander doet.
Waar zeg ik dat?quote:Op zondag 9 november 2008 13:37 schreef Su-Brosa het volgende:
[..]
nu ga je ervan uit dat die woede voortkomt uit de omgang met andere mensen, alsof ik in sociale situaties mijn plek niet weet te verdedigen, of zoiets. dat is het niet.
Ik kan zo al zeggen dat jij een vrouw bentquote:Op zondag 9 november 2008 13:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
In woorden kunnen uitdrukken wat er in je omgaat, gaat niet per se om andere mensen lijkt me.
Het maakt het alleen voor jezelf misschien ook een stuk makkelijker om met wat je voelt om te gaan zonder dat je uit frustratie iets kapot maakt.
Ik zeg niet dat iedereen dat zomaar even kan leren, maar het lijkt mij ook prettiger voor jezelf.
maar hoe zie je dat dan? dat ik, op zo'n zeldzaam momennt van destructieve woede, heel scherpzinnig in/tegen mezelf ga praten over wat mij nu allemaal beweegt? of dat ik mijn dagboek pak en vrolijk een paar pagina's volschrijf?quote:Op zondag 9 november 2008 13:42 schreef MarMar het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
In woorden kunnen uitdrukken wat er in je omgaat, gaat niet per se om andere mensen lijkt me.
Het maakt het alleen voor jezelf misschien ook een stuk makkelijker om met wat je voelt om te gaan zonder dat je uit frustratie iets kapot maakt.
Ik zeg niet dat iedereen dat zomaar even kan leren, maar het lijkt mij ook prettiger voor jezelf.
Je kent geen vrouwen die wel eens servies kapotgooien?quote:Op zondag 9 november 2008 13:49 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik kan zo al zeggen dat jij een vrouw bent
Hmm goed gespeeld. Ik heb een ieder geval nooit een man gehoord over uiten wat er in je omgaat. En ik weet inderdaad niet beter dan dat je soms je agressie ergens op af moet reageren.quote:Op zondag 9 november 2008 13:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Je kent geen vrouwen die wel eens servies kapotgooien?
Of hoor je als man met dingen te smijten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |