abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63150788
Prima, maar je moet je afvragen waarom bepaalde dingen zo gegroeid zijn. Zaken en gewoontes als iets natuurlijks beschouwen ('dat is de menselijke natuur') ontneemt het zicht daarop.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 12 november 2008 @ 14:09:35 #152
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63158363
Deze moet wel hier:

"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_63158433
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Deze moet wel hier:

[ afbeelding ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_63158677
Vlak ervoor zegt ie nog: "We hebben alles fout gedaan wat we fout konden doen."

Nu wel ja!
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_63158812
Ik zat die Boekesteijn al te vervloeken tijdens de uitzending van DWDD met z´n "De meeste Nederlanders weten helemaal niet dat Obama voor de doodstraf is..."

Lijkt erop dat het gewerkt heeft.
pi_63163639
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:19 schreef FritsVanEgters het volgende:
Vlak ervoor zegt ie nog: "We hebben alles fout gedaan wat we fout konden doen."

Nu wel ja!
Boekestijn is zelf 1 van de redenen waarom Pechtold zo makkelijk zetels wint.

Net als je denkt dat de PvdA zichzelf hard naar beneden haalt en dat niet harder kan, komt de VVD voorbij zeilen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63164144
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Boekestijn is zelf 1 van de redenen waarom Pechtold zo makkelijk zetels wint.

Net als je denkt dat de PvdA zichzelf hard naar beneden haalt en dat niet harder kan, komt de VVD voorbij zeilen.
Dat van de PvdA is vooral beeldvorming, dat van de VVD waarheid. Jammer, of ook weer niet, onder Dijkstal was het nog een prima club.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63166136
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat van de PvdA is vooral beeldvorming, dat van de VVD waarheid. Jammer, of ook weer niet, onder Dijkstal was het nog een prima club.
Tuurlijk. De gehypte Aboutaleb blundert weer eens opzichtig in zijn profileringsdrang en jij noemt dit en andere zaken die rondom de PvdA aan het licht komen vooral beeldvorming...

Kijk ook even hoe PvdA-spreekbuis NRC dit tracht recht te breien...

[ Bericht 9% gewijzigd door Clara op 12-11-2008 19:06:59 ]
pi_63174974
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Beeeeehhhhhhhg Dijkstal.
Net zo`n lozer als Rutte,het zijn gewoon linkse VVD mannetjes.

Slappe hap,pappen en nathouden.,geen wilskracht.
Waar is de tijd van echte VVD leiders.........remember WIEGEL ,BOLKESTEIN.
Zit die Hans SAX Dijkstal ook niet bij:Nederland Bekent Kleur?
pi_63175325
Het gekkenhuis heeft weer wat eindejaars verlofregelingen uitgedeeld?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63175743
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:38 schreef Klopkoek het volgende:
Een tijd terug zat je op een game-forum je gal te spuien.
Nu hier?
pi_63176242
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:38 schreef Klopkoek het volgende:
Hé kloppie,..........
Was dit nou een spontane reactie van je?
Woeha,je lijkt wel een kleuter van een jaar of..............................vul zelf maar in.
Gaat heen,en verbeter je!!

Heb eerder het idee dat men dat vaak tegen jou hebben gezegd,en opeens kreeg je een raar gevoel en floepte het eruit.
Heb ik het mis?

[ Bericht 8% gewijzigd door detlevico op 12-11-2008 23:03:05 ]
pi_63179047
Niet dat ik nu een lintje moet ofzo, maar dat de VVD geen thema's heeft, heb ik zeker een jaar geleden al opgemerkt. En iedereen die een beetje de politiek volgt en met een neutrale bril bekijkt, vast ook wel.

Even teruggezocht en verdomd, bijna op de dag af:
quote:
Op maandag 12 november 2007 09:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar al vaker vastgesteld dat de VVD de weg kwijt is en absoluut geen thema's heeft om het kabinet mee te bestrijden. Rutte kwam met de gekste onderwerpen, niet zelden droop de wanhoop ervan af.
Het is niet voor niets dat Rutte het tijdens de verkiezingen aflegde tegen Verdonk, die meer stemmen kreeg. Het is ook niet voor niets dat Verdonk na haar vertrek zo veel kiezers heeft meegenomen van de VVD. En het is ook niet voor niets dat de VVD in de peilingen krimpt, terwijl ze oppositiepartij zijn. De partij komt totaal niet uit de verf en lijkt vooral bezig met het imiteren van PVV-populisme. Een totale visie ontbreekt.

Overigens wil ik er nog even fijntjes aan helpen herinneren dat de wat meer sociale, paarse VVD eind jaren '90 nog 38 zetels had. Ja, er staat achtendertig.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2008 00:30:32 ]
pi_63182691
Die had natuurlijk ook 38 zetels bij gebrek aan beter voor populistisch rechts.

Populistisch rechts pakte daarna een hap van de VVD af (en wist kiezers te trekken die de vorige nieit hadden gestemd, dat maakte 40% van het LPF-electoraat uit), en het CDA krabbelde ook (helaas) weer op en pakte ook een hoop af.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 27 november 2008 @ 04:46:33 #165
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63555745
Maar of die Boekestijn nu wel of niet de bekende zin heeft gezegd, dat maakt toch niets uit?

Mark Rutte heeft toch helemaal geen ideen? Dat is toch zo duidelijk als een klontje. Een flutjoch van niks die een eerste indruk geeft of hij nog nat is achter zijn oren?

CDA pakt ook nog eens de ideen af van de VVD (Vlaktaks) en die Mark staat erbij alsof hij twee beren broodjes ziet smeren!
  donderdag 27 november 2008 @ 09:03:42 #166
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_63557230
Wie is Rutte? Ik heb geen idee. Rutte zijn positie is enorm zwak, is het al een tijdje. Ben benieuwd wanneer men hem eens aan de kant gaat zetten. Ik zie Mark met moeite de 2 jaar nog vol maken.
pi_63557347
Alle partijleiders zijn rijp voor vervanging, behalve Pechtold en Wilders, en Kant, omdat ze er nog maar pas zit.
Balkenende is natuurlijk een apart geval omdat hij electoraal sterk is en safe.

De VVD heeft een voorsprong op de rest qua besef dat ze de verkeerde leider hebben, dus wellicht grijpen ze op tijd in. De andere partijen waarschijnlijk niet.
  donderdag 27 november 2008 @ 09:41:01 #168
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63557940
quote:
De VVD heeft een voorsprong op de rest qua besef dat ze de verkeerde leider hebben, dus wellicht grijpen ze op tijd in. De andere partijen waarschijnlijk niet.
Frits, goed gezegd! Mark mag terug naar de schoolbankjes
  donderdag 27 november 2008 @ 09:49:24 #169
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_63558151
Rouvoet vind ik een prima leider.
pi_63558497
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:49 schreef Doezelhaar het volgende:
Rouvoet vind ik een prima leider.
Op zich wel, maar als fractievoorzitter vond ik hem een stuk sterker dan als minister.
Christelijke partijen vervangen hun leider trouwens sowieso minder gauw, minder interne discussie.
De SGP doet het al 20 jaar met dezelfde.
pi_63558747
quote:
Op donderdag 27 november 2008 10:01 schreef FritsVanEgters het volgende:
Op zich wel, maar als fractievoorzitter vond ik hem een stuk sterker dan als minister.
Christelijke partijen vervangen hun leider trouwens sowieso minder gauw, minder interne discussie.
De SGP doet het al 20 jaar met dezelfde.
Natuurlijk ook wel een logisch gevolg van de zeer sterke hiërarchie en de 'ja en amen' mentaliteit. Ruimte voor andere ideeën zijn er niet binnen zo'n partij, en dat schept zoveel duidelijkheid dat strubbelingen niet snel voorkomen. Al helemaal niet naar buiten toe.
Binnen andere partijen is men veel vrijer en is de ruimte voor ideeën wel aanwezig. Dat kan natuurlijk ook problemen opleveren. Zeker als zo'n AJB op nationale televisie gaat verkondigen wat hij echt van Rutte vindt. Niet chic, niet handig en hij had beter moeten weten.
  donderdag 27 november 2008 @ 12:06:24 #172
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63561816
Zalm zijn ze nu ook al kwijt (niet meer beschikbaar om als leider terug te treden). Best wel een handige zet van Bos!
pi_63564422
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:06 schreef bikkeltje2 het volgende:
Zalm zijn ze nu ook al kwijt (niet meer beschikbaar om als leider terug te treden). Best wel een handige zet van Bos!
Ik vond Zalm geen goed leider voor de VVD, en zo goed is het ook allemaal niet gegaan destijds. Hij was een zeer bekwaam minister, en hopelijk blijkt hij straks ook gesschikt als bankdirecteur.
pi_63583455
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:11 schreef FritsVanEgters het volgende:
True.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  vrijdag 28 november 2008 @ 03:27:32 #175
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63585173
quote:
Op donderdag 27 november 2008 13:43 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ik vond Zalm geen goed leider voor de VVD, en zo goed is het ook allemaal niet gegaan destijds. Hij was een zeer bekwaam minister, en hopelijk blijkt hij straks ook gesschikt als bankdirecteur.
Gelijk heb je, maar Zalm was toch lang niet zo slecht als Rutte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')