abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 08:39:52 #1
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_62303571
quote:
parool.nl

DEN HAAG - D66 wil opheldering van minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) over vier ton subsidie die hij heeft gestoken in een Afrika-film.

De film Mafrika van Paul Ruven, bedoeld om jongeren te interesseren voor Afrika, kreeg vorige week de Publieksprijs op het Nederlandse Filmfestival in Utrecht. Maar er is geen distributeur die de film in de bioscoop wil vertonen.

Tweede Kamerlid Fatma Koser Kaya verwijt Koenders onzorgvuldigheid, zei ze vrijdag in RTL Nieuws. ''Het is goed om meer te horen over ontwikkelingssamenwerking. Maar je moet belastinggeld effectief inzetten en een film dan zoveel mogelijk laten zien'', zei ze in een toelichting. (ANP)
Hoe is het toch mogelijk dat we het in dit rijke en mooie land telkens presteren amateurs op ondoorzichtige en wazige plekken te zetten. Juist op dit soort posten heb je rechtlijnige en weldenkende mensen nodig. Mensen die keihard kunnen zijn tegen foute leiders, maar ook tegen goedbedoelde maar kansloze initiatieven. Koenders is gewoon net aan goed genoeg om af en toe "onthutst" te reageren als kamerlid op iets wat na een week volledig uit het nieuws en het collectief geheugen is verdwenen. Koenders is absoluut incompetent om over miljoenen aan belastinggeld te beschikken. Net als Vogelaar en nog een aantal andere niet nader te noemen PvdA bestuurders, maar dat is inmiddels wel duidelijk.

Koenders, een vreselijk pedant manneke, een Jan Pronk in het slinkse kwadraat. Hij weet het echt altijd beter en zoals het een pvda'er betaamt, gaat hij makkelijk met geld om waar ik 40 tot 60 uur per week hard voor moet werken. Hoe kunnen kneuzen elke keer weer zo veel geld weggooien? Hebben ze dan helemaal geen geweten? Is dit een linkse manier van het vergelden van ooit gepest te zijn geweest? Ach ja, keer op keer wordt bewezen dat 90% ontwikkelingsgeld nul komma nul resultaat heeft, maar Nederland pompt het er maar heen. En nee, natuurlijk krijgt die film geen subsidie. Nederland dient te betalen aan Europa, niet te ontvangen! Hoe moeten die Italianen anders hun wanbeleid betalen?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 08:44:59 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62303588
quote:
Ook heeft hij meer dan 100 reclamefilmpjes geregisseerd van onder andere KPN, de NS, McDonalds en ABN AMRO.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Ruven

Kennelijk krijgt die regisseur de mensen wel aan het eten.
Maar lijkt idd. weer een HighBrow Grachtengordel projectje, betaald door Jan Lul uit Spijkenisse.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_62303629
Waarom nou weer subsidie, ik heb toch niet gevraagd om een bevooroordeelde film over Afrika?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_62304851
Koenders is echt een van de meest waardeloze ministers. Ik vond hem in de Kamer veel beter. Misschien kan hij ook maar weer beter daar wat gaan zeuren i.p.v. op deze post (die ze sowieso zouden moeten afschaffen) geld van de belastingbetaler te verkwanselen aan bodemloze putten of nutteloze projecten.
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:52:45 #5
226255 ES57
pi_62307851
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 11:00 schreef Halcon het volgende:
Koenders is echt een van de meest waardeloze ministers. Ik vond hem in de Kamer veel beter. Misschien kan hij ook maar weer beter daar wat gaan zeuren i.p.v. op deze post (die ze sowieso zouden moeten afschaffen) geld van de belastingbetaler te verkwanselen aan bodemloze putten of nutteloze projecten.
Waarom blijven we maar door gaan met het sluizen van grote hoeveelheden geld en voedsel naar Afrika terwijl al heel lang is aangetoond dat de ontvangers er van er alleen maar luier en gemakzuchtiger van worden? Op vruchtbaar land word nu al niets meer aangeplant omdat ze weten dat ze toch wel geholpen worden als het eten op is.
pi_62310287
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:52 schreef ES57 het volgende:

[..]

Waarom blijven we maar door gaan met het sluizen van grote hoeveelheden geld en voedsel naar Afrika terwijl al heel lang is aangetoond dat de ontvangers er van er alleen maar luier en gemakzuchtiger van worden? Op vruchtbaar land word nu al niets meer aangeplant omdat ze weten dat ze toch wel geholpen worden als het eten op is.
Wat mij betreft waren we er nooit aan begonnen aan de onzin die ontwikkelingshulp wordt genoemd...
pi_62311825
Koenders is een walgelijk mannetje.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_62319112
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 13:52 schreef ES57 het volgende:

[..]

Laat de natuur zijn gang gaan,gewoon met twintig jaar weer eens kijken.
Dan willen ze wel,om te overleven moet men dan wel actief worden.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:36:23 #9
165633 eriksd
The grand facade...
pi_62369597
Bodemloze put, oprotten ermee
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_62704363
je ziet het zo vaak. Subsidiestromen vereisen nog een tweede subsidiestroom om de beeldvorming van de eerste subsidiestroom positief te houden/krijgen.
  † In Memoriam † zondag 26 oktober 2008 @ 22:46:37 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62704658
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:38 schreef TubewayDigital het volgende:
je ziet het zo vaak. Subsidiestromen vereisen nog een tweede subsidiestroom om de beeldvorming van de eerste subsidiestroom positief te houden/krijgen.
Je vergeet de derde: Publieke Omroep om het bekend te maken.
Carpe Libertatem
pi_62705232
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je vergeet de derde: Publieke Omroep om het bekend te maken.
nee, die wil ik wel onder de 2e scharen

de 3e zou zijn: controlle op de 1e subsidiestroom. Want waar subsidie is daar is fraude. (he wat raar). Gaat ook aardig wat geld aan op.
  dinsdag 11 november 2008 @ 06:40:21 #13
226255 ES57
pi_63121076
quote:
Koenders doet stoer over hulp, maar is dat niet
elsevier.nl

Hulpclubs als Novib en Cordaid over de knie leggen, is symboolpolitiek die sceptici niet zal overtuigen. Minister Bert Koenders blijft een serieuze discussie over ontwikkelingshulp uit de weg gaan

Het draagvlak voor ontwikkelingshulp erodeert in sneltreinvaart. Steeds minder Nederlanders geloven nog in de fabel dat het schenken van geld de Derde Wereld vooruit helpt.

Ondanks de miljoenen euro’s die onder het mom van ‘bewustwording’ jaarlijks worden besteed aan propaganda, lukt het de hulpindustrie niet meer om het beeld overeind te houden dat hulp echt de verworpenen der aarde helpt. De hulpindustrie wordt van oudsher gedomineerd door PvdA’ers met de mond vol van internationale solidariteit en CDA’ers die hun wortels hebben in het missie- en zendingswerk.

De politiek correcte Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) plaatst al een tijdje vraagtekens bij het nut van hulp. En als eerste gevestigde politieke partij wil de VVD nu halvering van de Nederlandse bijdrage, van 0,8 naar 0,4 procent van het Bruto Nationaal Product.

Duimschroeven
Minister Bert Koenders (PvdA) voor Ontwikkelingssamenwerking probeert nu over te komen als een daadkrachtig bewindsman, door opeens de ‘medefinancieringsorganisaties’ (Oxfam Novib, Cordaid, Hivos et cetera) de duimschroeven aan te draaien.

Deze clubs krijgen jaarlijks honderden miljoenen van Koenders. De minister vindt dat zij effectiever moeten werken, wil desnoods flink korten op hun budgetten en meer geld geven aan lokale organisaties in de Derde Wereld. Wel wil hij de 0,8 procentnorm overeind houden.

Redden
Waar zijn verre voorganger Eveline Herfkens (ook PvdA) vanaf haar aantreden nog een beetje het idee gaf echt te willen ingrijpen (‘ont-Pronken’), daar wekt Koenders vooral de indruk dat hij halverwege zijn ministerschap probeert te redden wat er te redden valt.

Want de effectiviteit van ontwikkelingswerkers van Hivos en Novib die vanuit hun villa’s in Kampala of Dhaka de wereld proberen te verbeteren, is echt niet minder dan die van ‘Themadeskundigen’ die als diplomaat vanuit de ambassade in hun fourwheeldrives met CD-nummerborden hun projectjes uitkiezen en bezoeken.

Symboolpolitiek
Het over de knie leggen van de hulpclubs is symboolpolitiek, die geen indruk maakt.

Koenders zou pas echt een stoere minister zijn, als hij een onafhankelijk onderzoek naar de effectiviteit van álle hulp zou entameren. Nog voor het eind van zijn ambtsperiode zou hij dan met een serieuze aanbeveling moeten komen, waarbij juist die 0,8 procentnorm ter discussie moet staan.
pi_63122187
Bert Koenders was ook de man van onderhandse gunningen voor alweer een 'voorlichtend' door de gemeenschap betaald feestje op de Waddeneilanden. Het ging om een onderhandse gunning aan de partijvriendjes van Booij, Klusman & van Bruggen voor een tarief waarvoor elke organisator nog 's nachts zijn bed uitgebeld wil worden. Ondanks dat de waarde van de opdracht (750.000 euro) ruimschoots de EU-aanbestedingsgrens van 137.000 euro overschreed werd de opdracht aan de partijvrienden gegund. Bert Koenders kwam ermee weg.

Hier meer aan hoor en wederhoor:
- Schoklandactiviteit
- VVD en PVV willen opheldering over 'Schokland'
- BKB doen het al lang niet meer voor nix
- Minister Koenders negeert EU-regels
- Beantwoording vragen van het lid Ferrier over de manifestatie "het akkoord van Schokland"

Ik begin wel medelijden te krijgen met Wouter Bos. Hij zit al in zijn maag met een a-communicatieve Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) een Jaqueline Cramer (Milieu) met selectief geheugenverlies en ook Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) is eerder een politieke brekebeen dan het aansprekende idool gebleken dat de PvdA aan stemmen helpt.
  dinsdag 9 december 2008 @ 06:10:39 #15
226255 ES57
pi_63869084
quote:
Verhagen twijfelt aan Koenders' miljoenenhulp voor Rwanda
maandag 8 december 2008 23:16

Minister Maxime Verhagen (CDA, Buitenlandse Zaken) wil de miljoenensteun van minister Bert Koenders (PvdA, Ontwikkelingssamenwerking) aan Rwanda heroverwegen. Verhagen heeft grote twijfels bij de vermeende onschuld van het Afrikaanse land in het conflict tussen buurland Congo en Tutsi-rebellen.

Steunt Rwanda Tutsi-rebellen?
Volgens Koenders is er geen bewijs dat de Rwandese president Paul Kagame de rebellenleider Nkunda steunt.

Nkunda ziet zichzelf als een beschermheer van de Tutsi's. Zijn rebellenleger begon een geweldsoffensief in Congo omdat de Congolese regering de Hutu-militie Democratische Krachten voor de Bevrijding van Rwanda (FDLR) zou ondersteunen.

De gewapende milities van de FDLR proberen vanuit Congo in Rwanda aan de macht te komen.

Dat heeft Verhagen maandag gezegd na EU-beraad in Brussel met de ministers van Buitenlandse Zaken van alle lidstaten.

Niet overtuigend
Volgens de minister zijn er veel berichten dat Rwanda het gewelddadige rebellenleger van de Tutsi-generaal Laurent Nkunda in Congo steunt.

Anders dan Koenders vindt Verhagen dat Rwanda ‘niet overtuigend heeft aangetoond dat er geen betrokkenheid is’.

Koenders zei twee weken geleden nog dat het ‘algemene beeld is dat er geen directe betrokkenheid is van de Rwandese regering’ met de agressieve rebellen in het buurland.

Steun intrekken
Een meerderheid in de Tweede Kamer eiste eerder van Koenders dat hij alle Nederlandse steun intrekt als zou blijken dat het Afrikaanse land het rebellenleger ondersteund.

Het hulpgeld aan Rwanda bedraagt drie miljoen euro in 2008, maar is nog niet uitbetaald. Voor 2009 is vier miljoen gereserveerd voor Rwanda.

De miljoenen zijn onderdeel van een groot ontwikkelingspakket van 26 tot 27 miljoen euro over 2008.
Bert Koenders loopt hiermee in de voetsporen van Jan Pronk. Onnozelheid kan hun niet worden verweten, want ze kiezen bewust altijd voor de verkeerde personen. Zo heeft Jan Pronk ooit het woonhuis van Mugabe betaald uit ontwikkelingsgeld en Koenders heeft hier niets van geleerd. Ook hij zal weer veel geld geven aan de verkeerde personen. Het is gewoon een hobby van die linkse rakkers.
  dinsdag 9 december 2008 @ 15:09:25 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_63879618
Prachtig hoe Koenders vorige maand wel even met eigen ogen ging kijken of van zijn investeringsgeld geen wapens werden gekocht. Dus daar kwam hij keurig drie weken van tevoren aangekondigd met zijn legertje Nederlandse ambtenaren en diplomaten, en werd hij door het Rwandese regime in strakke regie langs wat tentenkampen met nieuwe waterputten geleid, alwaar hij de vluchtelingen nog even kon spreken met een vertaler erbij.

Het zou grappig zijn als het ons niet ook weer een pleurislading belasting kostte.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_63880872
Prachtige film

Al die ontwikkelingshulpbashers wens ik een enorme hongersnood toe
pi_63881228
Koenders .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_63882428
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:50 schreef SCH het volgende:
Ergens in Afrika, zodat de put eindelijk gedempt is?
pi_63885534
quote:
Prachtige film

Wat een sympathieke gast ben jij toch
pi_63887535
quote:
Prachtige film

als jij er zo over denkt (spoor je volgens mij niet) betaal dan zelf voor ontwikkelingshulp en zo'n film en laat mij kiezen of ik daar aan bij wil dragen, ik besteed mijn geld liever aan dingen die de mensen in Afrika daadwerkelijk helpen.
pi_63887657
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:09 schreef speknek het volgende:
Prachtig hoe Koenders .. en werd hij door het Rwandese regime in strakke regie langs wat tentenkampen met nieuwe waterputten geleid
Ik zal Koenders en kornuiten maar eens mailen of we niet wat water kunnen uploaden naar Afrika. Vanuit ons overstromend IJsselmeer (he..Huizinga) een waterleiding met vers water naar Afrika. Moet toch niet zo moeilijk zijn aangezien we wel olie de hele wereld overpompen.. (Kawotski's Oil for Water Program)
pi_63888190
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:03 schreef kawotski het volgende:

[..]

als jij er zo over denkt (spoor je volgens mij niet) betaal dan zelf voor ontwikkelingshulp en zo'n film en laat mij kiezen of ik daar aan bij wil dragen, ik besteed mijn geld liever aan dingen die de mensen in Afrika daadwerkelijk helpen.
Doe niet zo overdreven. Het verhaal uit de OP klopt niet, is al lang achterhaald. Het is nooit de bedoeling geweest dat de film in de bioscoop te zien was. Het is een film die op scholen te zien was. Hij is alleen zo goed dat hij de publieksprijs won op het Nederlands Filmfestival waarna een slecht geinformeerd Kamerlid de vragen uit de OP ging stellen. Zij is daarna op de hoogte gebracht van haar fout.

Maar fijn dat je verder voor ontwikkelingshulp bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')