Tja dat vraag ik me dan weer af bij Radioheadquote:Op zaterdag 8 november 2008 19:58 schreef methodmich het volgende:
Mooie lijst wel weer. Goed dat Revolver de top 10 entert.
Maar dan mis ik alsnog Queen en Genesis, en haalt ook The Who niet eens de top 25quote:Op zaterdag 8 november 2008 21:15 schreef cafca het volgende:
ff snel een artiestenliijstje uit de totaallijst gefiltert:
...
Daarin dus wel Nick Cave en Bruce Springsteen
Inderdaad, tuig. Maar wel een hoop indie-geneuzel in de lijst... Zoals gewoonlijk.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:15 schreef On het volgende:
Die reacties op de frontpage zo hypocriet, dan hadden ze zelf ook maar moeten stemmen. Zie die eerste comment. "Geef mij maar een hardstyle album".. tuig.
En Sandanista! kreeg maar 2 stemmen...quote:Op zondag 9 november 2008 09:31 schreef Bookie65 het volgende:
De in Nederland meest onderschatte band aller tijden (kwa invloed op de popmuziek) The Clash toch wat gestegen. Hoort natuurlijk eigenlijk in de top 10.
Nee, ik ook nietquote:Op zondag 9 november 2008 11:24 schreef Heathen. het volgende:
Waarom Funeral boven Neon Bible staat begrijp ik nog steeds niet :p
Funeral was een erg goed debuut en daar staan een paar echt uitspringende nummers op. Neon bible zal vast ook zijn sterke kanten hebben, maar voor mij was de angel er toen al een beetje uit.quote:Op zondag 9 november 2008 11:40 schreef Hankster het volgende:
[..]
Nee, ik ook nietAllebei hele gave platen hoor, maar Neon Bible vind ik persoonlijk net ietsje beter.
Erger nog vind ik die gasten die zeggen 'ouwe lullen muziek'. Persoonlijk is wat ik luister voor 99% 'moderne muziek' van na 2000 op wat uitzonderingen na, maar dan is muziek uit de 60's, 70's, 80's en zo echt niet meteen ouwe lullen muziekquote:Op zaterdag 8 november 2008 23:15 schreef On het volgende:
Die reacties op de frontpage zo hypocriet, dan hadden ze zelf ook maar moeten stemmen. Zie die eerste comment. "Geef mij maar een hardstyle album".. tuig.
Ikzelf had Sandinista! op 1 gezet gezien de invloed die deze plaat achteraf op mijn muzieksmaak heeft gehad.quote:Op zondag 9 november 2008 11:34 schreef belsen het volgende:
[..]
En Sandanista! kreeg maar 2 stemmen...
En het debuut eentje.
Dan moet je een top x maken van beste debuten allertijden. De eerste indrukken zijn altijd heel diep, maar uiteindelijk gaat het ook om wat de muziek achterlaat. En dan acht ik Neon Bible hoger.quote:Op zondag 9 november 2008 11:44 schreef belsen het volgende:
[..]
Funeral was een erg goed debuut en daar staan een paar echt uitspringende nummers op. Neon bible zal vast ook zijn sterke kanten hebben, maar voor mij was de angel er toen al een beetje uit.
Ik dus niet, omdat Neon bible wat mij betreft minder diepgaande nummers heeft.quote:Op zondag 9 november 2008 12:33 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Dan moet je een top x maken van beste debuten allertijden. De eerste indrukken zijn altijd heel diep, maar uiteindelijk gaat het ook om wat de muziek achterlaat. En dan acht ik Neon Bible hoger.
Bij jou op 1, bij mij op 2.quote:Op zondag 9 november 2008 12:05 schreef Bookie65 het volgende:
[..]
Ikzelf had Sandinista! op 1 gezet gezien de invloed die deze plaat achteraf op mijn muzieksmaak heeft gehad.
Ik vind funeral ook fenomenaal, daar niet van. Maar Neon Bible heeft 1 a 2 nummers die een bepaalde sfeer pakken uit mijn jeugd. Elbow heeft ook zo een nummer, 'buttons and zips' , die op de een of andere manier dat goed op kunnen pakken. Spiritueel zou ik het haast willen noemen en funeral heeft daar enkel en alleen raakvlakken bij.quote:Op zondag 9 november 2008 13:02 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik dus niet, omdat Neon bible wat mij betreft minder diepgaande nummers heeft.
Maar dat kan natuurlijk eventueel ook een kwestie van smaak en interesse zijn.
Tja, die azijnpissers - die in 99,9% van de gevallen niet gestemd hebben - snappen waarschijnlijk uberhaupt niet wat er leuk aan is om zo'n lijst samen te stellen.quote:Op zondag 9 november 2008 12:21 schreef knars het volgende:
tsja, je hebt het natuurlijk op commentaar van verzuurd FP volk. Gezien het standaard niveau van reacties op de FP vond ik het op zich nog vrij mildMaar goed, als men constateert dat je de grote gemene deler van deze lijst ook kan tegenkomen op Arrow Classic Rock of Kink FM, dan heeft men gelijk.
quote:Misschien een mooie aankondiging op de FP voor de singleslijst maken: "Voorkom Radiohead en ander indiegeneuzel! Stem ook!"
Ja, maar er zal toch niet op gereageerd worden. Tenzij het in ONZ wordt opgepikt ofzo, waarna een spamactie op touw wordt gezet en een obscure hardstyle remix van kankerkachelkees tot het beste nummer allertijden wordt gekroondquote:
eerst de singles lijst natuurlijk, en er zitten nog een paar aardige toernooien in de pijplijn. laatst een topic over gemaakt: Toernooienquote:Op zondag 9 november 2008 15:41 schreef On het volgende:
Nog bedankt ranja! Ik kijk nu alweer uit naar volgend jaar.
Ja, dat klopt misschien wel... Toch is ze het op Willie & The Poor Boys zeker gelukt een consistent album te maken.quote:Op maandag 10 november 2008 13:08 schreef ranja het volgende:
Ik denk dat CCR meer een singles band dan een album-band is.
En dat maakt (goede) muziek nou ook zo leukquote:Op zondag 9 november 2008 13:02 schreef belsen het volgende:
Maar dat kan natuurlijk eventueel ook een kwestie van smaak en interesse zijn.
ik heb je stem veranderd in Led Zeppelin IVquote:Op dinsdag 11 november 2008 19:52 schreef SexyDexie het volgende:
Gave lijst, ben blij dat ik mee heb gedaan. Ranja sorry nog voor mijn foutje bij Led Zeppelin - ik kon echt niet kiezen haha! Had er eentje moeten uitpikken.
En vergeet Cosmo's factory niet!quote:Op maandag 10 november 2008 13:12 schreef F-Snake het volgende:
[..]
Ja, dat klopt misschien wel... Toch is ze het op Willie & The Poor Boys zeker gelukt een consistent album te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |