abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:04:06 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63049679
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij bent degene die er van allerlei maatschappelijke problemen bij haalt om zogenaamd aan te tonen dat legaliseren de oplossing is.
Jij hebt nog niet aangetoond dat het gebruik van drugs een probleem is en DUS verboden moet worden. Of dat het verbieden van drugs een oplossing is voor problemen.
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waarom? Als iets toch legaal is kan je dat toch best thuis doen of in je tuin ofzo?
Precies, net als sex.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 november 2008 @ 11:04:20 #202
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_63049689
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:01 schreef Halcon het volgende:

Waar zijn drugs dan voor bedoeld?
Geneesmiddel dan wel 'vermaak' (net zoals het gelegaliseerde alcohol bijvoorbeeld).
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_63049691
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het is niet algemeen geaccepteerd, zeker niet onder oudere mensen. Maar daarom hoef je het nog niet te laten.
Op de studentenkamer wonen oudere mensen Of wonen jullie allemaal nog bij pappie en mammie die niets weten van jullie drugsgebruik?
pi_63049696
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij hebt nog niet aangetoond dat het gebruik van drugs een p[probleem is en DUS verboden ,moet worden.
[..]

Precies, net als sex.
Nu kom je weer met stompzinnige vergelijkingen. Blijf eens inhoudelijk bij de les....
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:05:13 #205
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63049709
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Argumentum ad hominem is nooit een zinnige bijdrage aan de discussie.
Prima, maar kun je wel ingaan op wat ik zeg (de uitleg over waarom je verkeerd zit)?

Dat doe ik namelijk ook.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_63049714
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef Doc het volgende:

[..]

Geneesmiddel dan wel 'vermaak' (net zoals het gelegaliseerde alcohol bijvoorbeeld).
Al eerder in dit topic zijn de medische en recreatieve toepassingen losgekoppeld.
pi_63049717
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:09 schreef Yildiz het volgende:
Oh goodie, een verbod. Dat betekent dat ik niet meer naar de coffeeshop moet, maar slechts mijn dealer op straat aan hoeft te spreken. Scheelt weer reizen.
Kan ik er ook gelijk coke en pillen halen, een mooi totaalpakket
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_63049721
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:05 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Prima, maar kun je wel ingaan op wat ik zeg (de uitleg over waarom je verkeerd zit)?

Dat doe ik namelijk ook.
Moet ik ook even een persoonlijke aanval doen? Dat is de enige mogelijke reactie op je post namelijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 november 2008 @ 11:06:21 #209
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_63049732
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Al eerder in dit topic zijn de medische en recreatieve toepassingen losgekoppeld.
Ah, je wist het antwoord dus eigenlijk al.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:08:06 #210
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63049757
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Moet ik ook even een persoonlijke aanval doen? Dat is de enige mogelijke reactie op je post namelijk.
Ja, want verder stond er ook niets

Nogmaals, dezelfde post. Een inhoudelijke reactie wordt zeer op prijs gesteld. Ik heb de grove aanval op jouw persoon geschrapt.

Voor de duidelijkheid: alles wat je eet en de lucht die je inademt is dan wel nodig om in leven te blijven, het vertegenwoordigt aan de andere kant ook schade door vrije radicalen. Het is met ratten al bewezen dat niet eten (qua volume) eigenlijk gezonder is, hetgeen ons brengt op het feit dat we allemaal uitzonderlijk onverantwoord bezig zijn door niet dagelijks astronautenvoer te eten.

Als je over gezondheid wil praten zul je eerst je zwart/wit bril af moeten zetten.

Het is nl niet relevant of drugs gezond of ongezond zijn. Het gaat er om dat een hoop mensen plezier beleven aan een breed scala aan drugs. Dat die verboden zijn is al niet handig. Maar in een land als NL het gedoogbeleid vervangen door een totaalverbod doet geen recht aan de feitelijke realiteit waarin zelfs onze christelijke medemens zich begeeft.

Het is één grote klucht die met de feiten over gebruik, gezondheid en criminaliteit niets te maken heeft.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:08:39 #211
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63049767
Halcon........... jij beweerd dus dat een hardere aanpak werkt??? Geef dan eens een voorbeeld waar in de wereld die hardere aanpak werkt..... Die zal je echt niet vinden hoor
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:08:52 #212
pi_63049773
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nu kom je weer met stompzinnige vergelijkingen. Blijf eens inhoudelijk bij de les....
Er is toch niets mis met sex? Het is legaal, iedereen doet het, waarom doe je het niet bij pappie en mammie thuis op de bank als ze journaal zitten te kijken? Waarom moet je je met je vriendin (joint) verstoppen op je kamer of in een hotel (coffeeshop) ?

Ben je te dom om deze uitstekende vergelijking te weerleggen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:09:27 #213
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_63049785
Wat een achterlijke kut partij is de CDA ook

De controle die er was, is dan pleite en wordt het net zoals in het buitenland: niks geen minder gebruik van wiet/hasj.
Alles in het illegale circuit, grotere kans dat de wiet/hasj wordt gemengd met andere soorten (minder vriendelijke) drugs, dus grotere kans op dat fout zou kunnen gaan, met als gevolg dat de klachten over drugs alleen maar toenemen.

Het gedoogbeleid is momenteel ook niet helemaal 100, overheid zou meer controle moeten hebben of het kweekbeleid, oftewel: legaliseren die hap.

en nee, ik blow niet
Drugs are good mkay?
pi_63049807
Er was toch laatst in het nieuws dat het aantal drugsverslaafden in de VS procentueel hoger lag oid?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:11:35 #215
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63049825
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:10 schreef Superheld het volgende:
Er was toch laatst in het nieuws dat het aantal drugsverslaafden in de VS procentueel hoger lag oid?
Sssst mag je niet zeggen
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_63049832
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Op de studentenkamer wonen oudere mensen Of wonen jullie allemaal nog bij pappie en mammie die niets weten van jullie drugsgebruik?
Op een studentenkamer zorgt die rook voor overlast en kunnen mensen gaan klagen.
Veel mensen die blowen wonen nog bbij hun ouders, veel blowers zijn jongeren en die wonen vaak nog bij hun ouders.
Verder woon ik in een klein klotedorp waar mensen te veel op elkaar letten en hoeven ze niet te weten dat ik wel eens blow(de).
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:12:18 #217
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63049837
quote:
Overal bijna.

Zwitserland heeft/had ook een extreem drugsprrobleem. Die hebben cannabis gelegaliseerd een jaar of 6 terug. Weet niet wat daar de exacte aanleiding voor was, maar waarschijnlijk zullen ze hun tijd aan wat nuttiger zaken hebben willen besteden.
pi_63049858
Halcon gaat wel strijdend ten onder in dit topic zeg.
pi_63049876
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb al vaker gezegd dat we in een naar autoritair tijdperk leven dat langzamerhand steeds meer naar een plutocratie en aristocratie gaat neigen, dit is een stap verder op weg naar de fascistische heilstaat. Het lost namelijk geen problemen op, het vergroot de problemen en dat is precies wat het CDA wil: de kloof tussen 'kansrijk' en 'kansarm' vergroten.
Wow ik ben het met Klopkoek eens. Belachelijk dit. Wederom een vrijheid die ze (willen) afnemen, daar zijn ze steengoed in deze kabinetsperiode. Ik ben woedend, maar zal het netjes houden (en nee ik rook vrijwel nooit wiet/hasj),
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_63049892
Uiteindelijk gaat het dat christentuig natuurlijk maar om één ding en dat heeft niets met gezondheid of 'overlast' te maken. Het komt allemaal voort uit die purtiteinse gedachte dat iemand, ergens zich in z'n vrije tijd vermaakt en dat is een gods zonde. 'Bidden zul je!!!'

honden!
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:17:10 #221
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63049925
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:12 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Overal bijna.

Zwitserland heeft/had ook een extreem drugsprrobleem. Die hebben cannabis gelegaliseerd een jaar of 6 terug. Weet niet wat daar de exacte aanleiding voor was, maar waarschijnlijk zullen ze hun tijd aan wat nuttiger zaken hebben willen besteden.
Klopt maar naar dit argument willen ze niet luisteren want dit past niet in hun straatje...

Om dezelfde reden vraag ik onze falcon ook waar in de wereld de hardere aanpak wertk.... Kennelijk kan hij deze vraag niet beantwoorden en post hij niks meer
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:18:34 #222
pi_63049956
quote:
Maar daar hebben ze vee nodig voor hun commerciële gevangenissen.

Was er laatst niet een artikel gepost over drugsrapportent van de Verenigde Naties die onder druk van de Verenigde Staten werden aangepast: De Nederlandse cijfers werden niet gepubliceerd, alleen de cijfers van de BeNeLux, die (vooral vanwege de drugs problemen in Luxemburg) niet opvielen tussen de overige dramaverhalen over de War on Drugs?
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:19:21 #223
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_63049966
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:15 schreef el_bario het volgende:
Uiteindleijk gaat het dat christentuig natuurlijk maar om één ding en dat heeft niets met gezondheid of 'overlast' te maken. Het komt allemaal voort uit die purtiteinse gedachte dat iemand, ergens zich in z'n vrije tijd vermaakt en dat is een gods zonde. 'Bidden zul je!!!'

honden!
Precies, jij slaat de spijker op z'n kop.

Scheiding kerk (lees: geloof) en staat bestaat helaas nog steeds niet.

De gelovige (randdebiele) partijen zoals CDA, CU en SGP willen liever niet dat mensen zich in hun vrije tijd vermaken aan dingen wat god ( ) nooit goed zou vinden.

Nee dames en heren we moeten ons netjes aan de regels van het geloof houden
Drugs are good mkay?
pi_63049969
quote:
In ieder geval ligt het drugsgebruik in Nederland onder het Europees gemiddelde.

Verbazend?

Ik vind van niet. Heb een paar jaar in Duitsland gewoond. Dat land van Ordnung Muß Sein, en waar de politie nog respect geniet.

Nou,
- daar ben ik zomaar op straat aangesproken door dealers.
- daar heb ik gezien dat junks zwartrijden in de bus om op de achterbank drugs te kopen
- daar heb ik gezien hoe dealers in de tram proberen kinderen van een jaar of 12 aan de drugs te krijgen.

Prachtig dat het CDA voorstander is om deze manier van drugshandel ook in Nederland in te voeren.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:21:15 #225
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_63049997
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:19 schreef Igen het volgende:

[..]

In ieder geval ligt het drugsgebruik in Nederland onder het Europees gemiddelde.

Verbazend?

Ik vind van niet. Heb een paar jaar in Duitsland gewoond. Dat land van Ordnung Muß Sein, en waar de politie nog respect geniet.

Nou,
- daar heb ik gezien dat junks zwartrijden in de bus om op de achterbank drugs te kopen
- daar heb ik gezien hoe dealers in de tram proberen kinderen van een jaar of 12 aan de drugs te krijgen.

Prachtig dat het CDA voorstander is om deze manier van drugshandel ook in Nederland in te voeren.
Als het drugs(mis/ge)bruik onder het Europees gemiddelde ligt zou er geen reden zijn tot klagen, mja gelovig Nederland wil het nog beter, maar met zulke maatregelen gaan we juist tot boven het gemiddelde komen.
Drugs are good mkay?
pi_63050074
Een tijd geleden voorspelde ik ook al dat er over 10 jaar geen coffeeshops meer in Nederland te vinden zijn (vooral door de druk van Europa) en dat werd door velen uiteraard tegengesproken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:26:17 #227
pi_63050077
DRUGS ZIJN ONNATUURLIJK!

zaterdag 8 november 2008 @ 11:28:41 #228
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63050111
Ik ben een faliekant tegenstander van het gedoogbeleid. Sta het toe, of verbiedt het. Gedogen werkt georganiseerde misdaad alleen maar in de hand. Legalisering van de wietteelt kan een stap zijn in de richting van de bestrijding van de maffia. Tegen drugs als meth moet echter een keiharde oorlog gevoerd worden. Harddrugs zijn uitermate destructief en ontwrichtend: zij zijn een kankergezwel in de samenleving.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:31:37 #229
pi_63050154
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:33:10 #230
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63050175
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:28 schreef Scaurus het volgende:
Sta het toe, of verbiedt het. Gedogen werkt georganiseerde misdaad alleen maar in de hand. Legalisering van de wietteelt kan een stap zijn in de richting van de bestrijding van de maffia. Tegen drugs als meth moet echter een keiharde oorlog gevoerd worden. Harddrugs zijn uitermate destructief en ontwrichtend: zij zijn een kankergezwel in de samenleving.
Eens, daarom heb ik liever dat de coffeeshops blijven bestaan (met legale/ geregulierde kweek) Verbied je het vanaf vandaag dan geef je de foute dealers carte blanche.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:34:34 #231
pi_63050192
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:26 schreef JohnDope het volgende:
Een tijd geleden voorspelde ik ook al dat er over 10 jaar geen coffeeshops meer in Nederland te vinden zijn (vooral door de druk van Europa) en dat werd door velen uiteraard tegengesproken.
Linkje?
pi_63050201
quote:
Ik ben een faliekant tegenstander van het gedoogbeleid. Sta het toe, of verbiedt het. Gedogen werkt georganiseerde misdaad alleen maar in de hand. Legalisering van de wietteelt kan een stap zijn in de richting van de bestrijding van de maffia. Tegen drugs als meth moet echter een keiharde oorlog gevoerd worden. Harddrugs zijn uitermate destructief en ontwrichtend: zij zijn een kankergezwel in de samenleving.
Wat bedoel je precies met 'harddrugs'?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:35:30 #233
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_63050205
quote:
Kan me hier goed in vinden. Echter 1 probleem: je doet het hier (net als onze regering) voorkomen alsof er een solide fundering ligt voor ons onderscheid tussen hard en soft drugs, en dat is bij nader inzien niet zo.

XTC, LSD, ketamine en paddo's horen er bv niet tussen. XTC is er zelfs zonder enige pardon opgeflikkerd omdat dat de snelste oplossing was tegen iets nieuws dat de markt overspoelde.

Maar deze drugs voldoen geen van allen aan de definitie van harddrugs.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:35:32 #234
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_63050207
quote:
Veel harddrug gebruik is ook een symptoom van een onderliggend sociaal-economisch probleem. Harde aanpak van drugs zal in verpauperde wijken altijd maar een half effect hebben, omdat veel mensen simpelweg even aan de omstandigheden willen ontsnappen. In dat geval kun je je volgens mij beter afvragen wat de oorzaken voor het harddrug gebruik zijn, en die ook proberen aan te pakken. Alleen een war on drugs, zelfs bij hard drugs (die inderdaad heel destructief zijn) heeft denk ik altijd maar een miniem effect (en kost heel veel wat politie- en justitieinzet betreft).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_63050214
Wiet = softdrugs

CDA:
Sluiten en kappen met die zooi. Drugs is drugs en er komt alleen maar ellende van..

Alcohol = harddrugs

CDA:
Lekker, doe ik zelf ook. Kopen, kopen, kopen. Maakt niet uit hoeveel ellende ervan komt, er zijn zat positieve verhalen.

zaterdag 8 november 2008 @ 11:36:45 #236
pi_63050222
quote:
Tegen drugs als meth moet echter een keiharde oorlog gevoerd worden. Harddrugs zijn uitermate destructief en ontwrichtend: zij zijn een kankergezwel in de samenleving.
En dat werkt nu ook in welk land?
pi_63050260
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:36 schreef Tarabass het volgende:
Wiet = softdrugs

CDA:
Sluiten en kappen met die zooi. Drugs is drugs en er komt alleen maar ellende van..

Alcohol = harddrugs

CDA:
Lekker, doe ik zelf ook. Kopen, kopen, kopen. Maakt niet uit hoeveel ellende ervan komt, er zijn zat positieve verhalen.

Het komt voornamelijk uit de koker van Europa.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:40:05 #238
pi_63050269
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:35 schreef Iblis het volgende:

[..]

Veel harddrug gebruik is ook een symptoom van een onderliggend sociaal-economisch probleem. Harde aanpak van drugs zal in verpauperde wijken altijd maar een half effect hebben, omdat veel mensen simpelweg even aan de omstandigheden willen ontsnappen. In dat geval kun je je volgens mij beter afvragen wat de oorzaken voor het harddrug gebruik zijn, en die ook proberen aan te pakken. Alleen een war on drugs, zelfs bij hard drugs (die inderdaad heel destructief zijn) heeft denk ik altijd maar een miniem effect (en kost heel veel wat politie- en justitieinzet betreft).
Dat is maar de helft van het verhaal. Harddrugs zijn ook gewoon lekker. Niemand heeft het over de massa's recreatieve harddrugsgebruikers zonder problemen, die gewoon een baan en een normaal leven hebben. E word alleen maar op problemen gefocussed, net als met Marokkanen.
pi_63050271
Als het aan Halcon ligt zitten de gevangenissen hier straks overvol met minderjarigen, omdat ze eens een keer een stickie geprobeerd hebben

Als je wilt weten wat voor gevolgen repressie heeft over de consumptie van drugs, moet je eens gaan kijken naar de Amerikaanse drooglegging. Het CDA creeert zelfs een klimaat waarin criminele wietkweek kan gedijen, door de verkoop te legaliseren, maar de productie niet

De echte oplossing ligt voor de hand: de wietkweek legaliseren. Maar dat strookt niet met de Christelijke moraal van dit kabinet. Zoals wel vaker het geval is met de Christenen moet de werkelijkheid zich maar aanpassen aan hun denkbeelden, niet andersom.

CDA
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:40:21 #240
pi_63050275
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:35 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is maar de helft van het verhaal. Harddrugs zijn ook gewoon lekker. Niemand heeft het over de massa's recreatieve harddrugsgebruikers zonder problemen, die gewoon een baan en een normaal leven hebben. Er word alleen maar op problemen gefocussed, net als met Marokkanen.
pi_63050277
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Linkje?
Moet je maar even in mijn geschiedenis kijken.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:42:17 #242
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_63050308
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:36 schreef Tarabass het volgende:
Wiet = softdrugs

CDA:

Alcohol = harddrugs

CDA:

Vergeet niet dat ze aan alcohol veel geld verdienen, accijnzen enzo.
Drugs are good mkay?
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:46:04 #243
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_63050371
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:40 schreef Seneca het volgende:
Als het aan Halcon ligt zitten de gevangenissen hier straks overvol met minderjarigen, omdat ze eens een keer een stickie geprobeerd hebben

Als je wilt weten wat voor gevolgen repressie heeft over de consumptie van drugs, moet je eens gaan kijken naar de Amerikaanse drooglegging. Het CDA creeert zelfs een klimaat waarin criminele wietkweek kan gedijen, door de verkoop te legaliseren, maar de productie niet

De echte oplossing ligt voor de hand: de wietkweek legaliseren. Maar dat strookt niet met de Christelijke moraal van dit kabinet. Zoals wel vaker het geval is met de Christenen moet de werkelijkheid zich maar aanpassen aan hun denkbeelden, niet andersom.

CDA
Ze zien niet in dat sluiting van de coffeeshops alleen maar zal leiden naar meer "hard"drugs gebruikers.

Voorbeeld: Pietje besluit eens om wat wiet te halen. Pietje gaat naar de dealer op de hoek en word teleurgesteld want de dealer zegt dat de weed op is. Echter... de dealer heeft wel wat anders voor pietje, namelijk speed! Pietje staat nu voor het blok, neemt hij het andere aanbod aan of gaat hij weg.

Realiteit is dat veel mensen zullen zwichten voor het andere aanbod en dat is iets wat NIET in een coffeeshop zal gebeuren.
Daarom coffeeshops en de kweek snel legaliseren.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:47:49 #244
pi_63050400
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:40 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Moet je maar even in mijn geschiedenis kijken.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:48:05 #245
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63050407
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Verbazend?

Nou,

Politie respect Duitsland

Het stikt daar van de punks die ruzie schoppen met de politie, op straat zitten te drinken en te blowen en er wordt niks aan gedaan...

Duitsland
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63050416
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:21 schreef Party_P het volgende:

[..]

Als het drugs(mis/ge)bruik onder het Europees gemiddelde ligt zou er geen reden zijn tot klagen, mja gelovig Nederland wil het nog beter, maar met zulke maatregelen gaan we juist tot boven het gemiddelde komen.
Het artikel waar ik het gelezen had is alweer een paar jaar oud, dus ik heb het nog even opgezocht.

Net een week geleden in De Pers: Vrij drugsbeleid scoort wél goed.
quote:
Vrij drugsbeleid scoort wél goed

Cokegebruik in Nederland stijgt niet

Naar een drugsvrije wereld in 2008. We can do it. Met deze Nike-achtige slogan kondigden de Verenigde Naties in 1998 helder hun streven aan. Bijna tien jaar later telt Europa een historisch hoog aantal drugsdoden, cokesnuivers en cannabisgebruikers.

(...)

Nederland
Opvallend is dat het relatief drugstolerante Nederland wederom redelijk uit de bus komt rollen. Het cannabisgebruik is gemiddeld, het aantal cokesnuivers neemt in tegenstelling tot de Europese trend niét toe en er vallen naar verhouding weinig drugsdoden. Ook in andere lijstjes scoort Nederland redelijk tot goed.

(...)

Lang niet alle lidstaten komen er goed vanaf. Landen als Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, die veel strenger optreden tegen drugs en regelmatig uithalen naar Nederland, pieken vaak in de statistieken. Een van de meest verontrustende trends waarmee met name Spanje en Groot-Brittannië kampen, is toenemend cokegebruik onder minderjarigen en jongvolwassenen.

Gidsfunctie
‘Het is zonder meer waar dat wij het er redelijk goed vanaf brengen’, zegt Roel Kersemakers van Jellinek, centrum voor verslavingszorg en -preventie in Amsterdam. ‘Maar dat leidt niet automatisch tot een gidsfunctie. Politici branden zich liever niet aan liberale uitspraken waarin ze pleiten voor meer tolerantie ten aanzien van verdovende middelen, uit angst voor hun kiezers. Dat terwijl ze die opvatting met cijfermateriaal en bergen wetenschappelijk onderzoek prima zouden kunnen motiveren.

Het Verenigd Koninkrijk staat hoog genoteerd op alle drugslijstjes. Spanje en Italië zijn de voornaamste concurrenten.

(...)

Het landenklassement vertoont enkele opvallende uitschieters. In welke EU-lidstaten wordt er opvallend veel geblowd, gesnoven en geslikt? Vooral in het Verenigd Koninkrijk, zo blijkt uit de cijfers van het EWDD. Bij elke soort – of het nou gaat om cannabis, cocaïne, ecstasy of amfetaminen – zijn de Britten vertegenwoordigd in de top-5. De belangrijkste concurrentie komt uit Spanje en Italië, al doen Estland (hartstochtelijke amfetaminenliefhebbers) en Tsjechië (absolute koploper op het gebied van ecstasy) ook goed mee.

Nederland draait mee in de middenmoot, met een vijfde plaats in het ecstasy-klassement als hoogte- danwel dieptepunt.

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2008 11:52:02 ]
pi_63050418
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:46 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ze zien niet in dat sluiting van de coffeeshops alleen maar zal leiden naar meer "hard"drugs gebruikers.

Voorbeeld: Pietje besluit eens om wat wiet te halen. Pietje gaat naar de dealer op de hoek en word teleurgesteld want de dealer zegt dat de weed op is. Echter... de dealer heeft wel wat anders voor pietje, namelijk speed! Pietje staat nu voor het blok, neemt hij het andere aanbod aan of gaat hij weg.

Realiteit is dat veel mensen zullen zwichten voor het andere aanbod en dat is iets wat NIET in een coffeeshop zal gebeuren.
Heb jij voor of tegen de Europese grondwet gestemd?
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:48:58 #248
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_63050427
quote:
Geloof is ook een kankergezwel in de samenleving. Verbieden!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_63050451
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:46 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dat verband zie ik niet zo. Als ik wiet wil scoren ga ik echt niet met coke naar huis omdat de wiet op is. Een verband waar ik me wel zorgen om maak is de kwaliteit van de drugs. Als alles volledig illegaal wordt verklaard, komt er enkel meer rotzooi op de markt. En dat is naar voor onze recreatieve gebruikers onder ons.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:50:48 #250
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63050459
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kom jij eens met argumenten. Eentje maar!
Het recht op zelfbeschikking. Het recht om te doen met mijn lichaam wat ik wil, zolang ik de ander niet schaadt.

Betekent dat iets?

Verder wat Scaurus zegt, door het te legaliseren haal je dé steunpilaar uit de gerelateerde criminaliteit, namelijk de inkomsten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')