Jij hebt nog niet aangetoond dat het gebruik van drugs een probleem is en DUS verboden moet worden. Of dat het verbieden van drugs een oplossing is voor problemen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 10:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij bent degene die er van allerlei maatschappelijke problemen bij haalt om zogenaamd aan te tonen dat legaliseren de oplossing is.
Precies, net als sex.quote:Op zaterdag 8 november 2008 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom? Als iets toch legaal is kan je dat toch best thuis doen of in je tuin ofzo?
Geneesmiddel dan wel 'vermaak' (net zoals het gelegaliseerde alcohol bijvoorbeeld).quote:
Op de studentenkamer wonen oudere mensenquote:Op zaterdag 8 november 2008 11:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het is niet algemeen geaccepteerd, zeker niet onder oudere mensen. Maar daarom hoef je het nog niet te laten.
Nu kom je weer met stompzinnige vergelijkingen. Blijf eens inhoudelijk bij de les....quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij hebt nog niet aangetoond dat het gebruik van drugs een p[probleem is en DUS verboden ,moet worden.
[..]
Precies, net als sex.
Prima, maar kun je wel ingaan op wat ik zeg (de uitleg over waarom je verkeerd zit)?quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Argumentum ad hominem is nooit een zinnige bijdrage aan de discussie.
Al eerder in dit topic zijn de medische en recreatieve toepassingen losgekoppeld.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef Doc het volgende:
[..]
Geneesmiddel dan wel 'vermaak' (net zoals het gelegaliseerde alcohol bijvoorbeeld).
Kan ik er ook gelijk coke en pillen halen, een mooi totaalpakketquote:Op zaterdag 8 november 2008 09:09 schreef Yildiz het volgende:
Oh goodie, een verbod. Dat betekent dat ik niet meer naar de coffeeshop moet, maar slechts mijn dealer op straat aan hoeft te spreken. Scheelt weer reizen.
Moet ik ook even een persoonlijke aanval doen? Dat is de enige mogelijke reactie op je post namelijk.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Prima, maar kun je wel ingaan op wat ik zeg (de uitleg over waarom je verkeerd zit)?
Dat doe ik namelijk ook.
Ah, je wist het antwoord dus eigenlijk al.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al eerder in dit topic zijn de medische en recreatieve toepassingen losgekoppeld.
Ja, want verder stond er ook nietsquote:Op zaterdag 8 november 2008 11:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Moet ik ook even een persoonlijke aanval doen? Dat is de enige mogelijke reactie op je post namelijk.
Er is toch niets mis met sex? Het is legaal, iedereen doet het, waarom doe je het niet bij pappie en mammie thuis op de bank als ze journaal zitten te kijken? Waarom moet je je met je vriendin (joint) verstoppen op je kamer of in een hotel (coffeeshop) ?quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nu kom je weer met stompzinnige vergelijkingen. Blijf eens inhoudelijk bij de les....
Sssst mag je niet zeggenquote:Op zaterdag 8 november 2008 11:10 schreef Superheld het volgende:
Er was toch laatst in het nieuws dat het aantal drugsverslaafden in de VS procentueel hoger lag oid?
Op een studentenkamer zorgt die rook voor overlast en kunnen mensen gaan klagen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Op de studentenkamer wonen oudere mensenOf wonen jullie allemaal nog bij pappie en mammie die niets weten van jullie drugsgebruik?
Overal bijna.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:10 schreef Superheld het volgende:
Er was toch laatst in het nieuws dat het aantal drugsverslaafden in de VS procentueel hoger lag oid?
Wow ik ben het met Klopkoek eens. Belachelijk dit. Wederom een vrijheid die ze (willen) afnemen, daar zijn ze steengoed in deze kabinetsperiode. Ik ben woedend, maar zal het netjes houden (en nee ik rook vrijwel nooit wiet/hasj),quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik heb al vaker gezegd dat we in een naar autoritair tijdperk leven dat langzamerhand steeds meer naar een plutocratie en aristocratie gaat neigen, dit is een stap verder op weg naar de fascistische heilstaat. Het lost namelijk geen problemen op, het vergroot de problemen en dat is precies wat het CDA wil: de kloof tussen 'kansrijk' en 'kansarm' vergroten.
Klopt maar naar dit argument willen ze niet luisteren want dit past niet in hun straatje...quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:12 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Overal bijna.
Zwitserland heeft/had ook een extreem drugsprrobleem. Die hebben cannabis gelegaliseerd een jaar of 6 terug. Weet niet wat daar de exacte aanleiding voor was, maar waarschijnlijk zullen ze hun tijd aan wat nuttiger zaken hebben willen besteden.
Maar daar hebben ze vee nodig voor hun commerciële gevangenissen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:10 schreef Superheld het volgende:
Precies, jij slaat de spijker op z'n kop.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:15 schreef el_bario het volgende:
Uiteindleijk gaat het dat christentuig natuurlijk maar om één ding en dat heeft niets met gezondheid of 'overlast' te maken. Het komt allemaal voort uit die purtiteinse gedachte dat iemand, ergens zich in z'n vrije tijd vermaakt en dat is een gods zonde. 'Bidden zul je!!!'
honden!
In ieder geval ligt het drugsgebruik in Nederland onder het Europees gemiddelde.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:10 schreef Superheld het volgende:
Als het drugs(mis/ge)bruik onder het Europees gemiddelde ligt zou er geen reden zijn tot klagen, mja gelovig Nederland wil het nog beter, maar met zulke maatregelen gaan we juist tot boven het gemiddelde komen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:19 schreef Igen het volgende:
[..]
In ieder geval ligt het drugsgebruik in Nederland onder het Europees gemiddelde.
Verbazend?
Ik vind van niet. Heb een paar jaar in Duitsland gewoond. Dat land van Ordnung Muß Sein, en waar de politie nog respect geniet.
Nou,
- daar ben ik zomaar op straat aangesproken door dealers.
- daar heb ik gezien dat junks zwartrijden in de bus om op de achterbank drugs te kopen
- daar heb ik gezien hoe dealers in de tram proberen kinderen van een jaar of 12 aan de drugs te krijgen.
Prachtig dat het CDA voorstander is om deze manier van drugshandel ook in Nederland in te voeren.
Eens, daarom heb ik liever dat de coffeeshops blijven bestaan (met legale/ geregulierde kweek) Verbied je het vanaf vandaag dan geef je de foute dealers carte blanche.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:28 schreef Scaurus het volgende:
Sta het toe, of verbiedt het. Gedogen werkt georganiseerde misdaad alleen maar in de hand. Legalisering van de wietteelt kan een stap zijn in de richting van de bestrijding van de maffia. Tegen drugs als meth moet echter een keiharde oorlog gevoerd worden. Harddrugs zijn uitermate destructief en ontwrichtend: zij zijn een kankergezwel in de samenleving.
Linkje?quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:26 schreef JohnDope het volgende:
Een tijd geleden voorspelde ik ook al dat er over 10 jaar geen coffeeshops meer in Nederland te vinden zijn (vooral door de druk van Europa) en dat werd door velen uiteraard tegengesproken.
Wat bedoel je precies met 'harddrugs'?quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:28 schreef Scaurus het volgende:
Ik ben een faliekant tegenstander van het gedoogbeleid. Sta het toe, of verbiedt het. Gedogen werkt georganiseerde misdaad alleen maar in de hand. Legalisering van de wietteelt kan een stap zijn in de richting van de bestrijding van de maffia. Tegen drugs als meth moet echter een keiharde oorlog gevoerd worden. Harddrugs zijn uitermate destructief en ontwrichtend: zij zijn een kankergezwel in de samenleving.
Kan me hier goed in vinden. Echter 1 probleem: je doet het hier (net als onze regering) voorkomen alsof er een solide fundering ligt voor ons onderscheid tussen hard en soft drugs, en dat is bij nader inzien niet zo.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:28 schreef Scaurus het volgende:
Ik ben een faliekant tegenstander van het gedoogbeleid. Sta het toe, of verbiedt het. Gedogen werkt georganiseerde misdaad alleen maar in de hand. Legalisering van de wietteelt kan een stap zijn in de richting van de bestrijding van de maffia. Tegen drugs als meth moet echter een keiharde oorlog gevoerd worden. Harddrugs zijn uitermate destructief en ontwrichtend: zij zijn een kankergezwel in de samenleving.
Veel harddrug gebruik is ook een symptoom van een onderliggend sociaal-economisch probleem. Harde aanpak van drugs zal in verpauperde wijken altijd maar een half effect hebben, omdat veel mensen simpelweg even aan de omstandigheden willen ontsnappen. In dat geval kun je je volgens mij beter afvragen wat de oorzaken voor het harddrug gebruik zijn, en die ook proberen aan te pakken. Alleen een war on drugs, zelfs bij hard drugs (die inderdaad heel destructief zijn) heeft denk ik altijd maar een miniem effect (en kost heel veel wat politie- en justitieinzet betreft).quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:28 schreef Scaurus het volgende:
En dat werkt nu ook in welk land?quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:28 schreef Scaurus het volgende:
Tegen drugs als meth moet echter een keiharde oorlog gevoerd worden. Harddrugs zijn uitermate destructief en ontwrichtend: zij zijn een kankergezwel in de samenleving.
Het komt voornamelijk uit de koker van Europa.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:36 schreef Tarabass het volgende:
Wiet = softdrugs
CDA:
Sluiten en kappen met die zooi. Drugs is drugs en er komt alleen maar ellende van..
Alcohol = harddrugs
CDA:
Lekker, doe ik zelf ook. Kopen, kopen, kopen. Maakt niet uit hoeveel ellende ervan komt, er zijn zat positieve verhalen.
Dat is maar de helft van het verhaal. Harddrugs zijn ook gewoon lekker. Niemand heeft het over de massa's recreatieve harddrugsgebruikers zonder problemen, die gewoon een baan en een normaal leven hebben. E word alleen maar op problemen gefocussed, net als met Marokkanen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Veel harddrug gebruik is ook een symptoom van een onderliggend sociaal-economisch probleem. Harde aanpak van drugs zal in verpauperde wijken altijd maar een half effect hebben, omdat veel mensen simpelweg even aan de omstandigheden willen ontsnappen. In dat geval kun je je volgens mij beter afvragen wat de oorzaken voor het harddrug gebruik zijn, en die ook proberen aan te pakken. Alleen een war on drugs, zelfs bij hard drugs (die inderdaad heel destructief zijn) heeft denk ik altijd maar een miniem effect (en kost heel veel wat politie- en justitieinzet betreft).
Dat is maar de helft van het verhaal. Harddrugs zijn ook gewoon lekker. Niemand heeft het over de massa's recreatieve harddrugsgebruikers zonder problemen, die gewoon een baan en een normaal leven hebben. Er word alleen maar op problemen gefocussed, net als met Marokkanen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Veel harddrug gebruik is ook een symptoom van een onderliggend sociaal-economisch probleem. Harde aanpak van drugs zal in verpauperde wijken altijd maar een half effect hebben, omdat veel mensen simpelweg even aan de omstandigheden willen ontsnappen. In dat geval kun je je volgens mij beter afvragen wat de oorzaken voor het harddrug gebruik zijn, en die ook proberen aan te pakken. Alleen een war on drugs, zelfs bij hard drugs (die inderdaad heel destructief zijn) heeft denk ik altijd maar een miniem effect (en kost heel veel wat politie- en justitieinzet betreft).
Moet je maar even in mijn geschiedenis kijken.quote:
Vergeet niet dat ze aan alcohol veel geld verdienen, accijnzen enzo.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:36 schreef Tarabass het volgende:
Wiet = softdrugs
CDA:
Sluiten en kappen met die zooi. Drugs is drugs en er komt alleen maar ellende van..
Alcohol = harddrugs
CDA:
Lekker, doe ik zelf ook. Kopen, kopen, kopen. Maakt niet uit hoeveel ellende ervan komt, er zijn zat positieve verhalen.
Ze zien niet in dat sluiting van de coffeeshops alleen maar zal leiden naar meer "hard"drugs gebruikers.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:40 schreef Seneca het volgende:
Als het aan Halcon ligt zitten de gevangenissen hier straks overvol met minderjarigen, omdat ze eens een keer een stickie geprobeerd hebben
Als je wilt weten wat voor gevolgen repressie heeft over de consumptie van drugs, moet je eens gaan kijken naar de Amerikaanse drooglegging. Het CDA creeert zelfs een klimaat waarin criminele wietkweek kan gedijen, door de verkoop te legaliseren, maar de productie niet
De echte oplossing ligt voor de hand: de wietkweek legaliseren. Maar dat strookt niet met de Christelijke moraal van dit kabinet. Zoals wel vaker het geval is met de Christenen moet de werkelijkheid zich maar aanpassen aan hun denkbeelden, niet andersom.
CDA
quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Moet je maar even in mijn geschiedenis kijken.
Politie respect Duitslandquote:Op zaterdag 8 november 2008 11:19 schreef Igen het volgende:
[..]
In ieder geval ligt het drugsgebruik in Nederland onder het Europees gemiddelde.
Verbazend?
Ik vind van niet. Heb een paar jaar in Duitsland gewoond. Dat land van Ordnung Muß Sein, en waar de politie nog respect geniet.
Nou,
- daar ben ik zomaar op straat aangesproken door dealers.
- daar heb ik gezien dat junks zwartrijden in de bus om op de achterbank drugs te kopen
- daar heb ik gezien hoe dealers in de tram proberen kinderen van een jaar of 12 aan de drugs te krijgen.
Prachtig dat het CDA voorstander is om deze manier van drugshandel ook in Nederland in te voeren.
Het artikel waar ik het gelezen had is alweer een paar jaar oud, dus ik heb het nog even opgezocht.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:21 schreef Party_P het volgende:
[..]
Als het drugs(mis/ge)bruik onder het Europees gemiddelde ligt zou er geen reden zijn tot klagen, mja gelovig Nederland wil het nog beter, maar met zulke maatregelen gaan we juist tot boven het gemiddelde komen.
quote:Vrij drugsbeleid scoort wél goed
Cokegebruik in Nederland stijgt niet
Naar een drugsvrije wereld in 2008. We can do it. Met deze Nike-achtige slogan kondigden de Verenigde Naties in 1998 helder hun streven aan. Bijna tien jaar later telt Europa een historisch hoog aantal drugsdoden, cokesnuivers en cannabisgebruikers.
(...)
Nederland
Opvallend is dat het relatief drugstolerante Nederland wederom redelijk uit de bus komt rollen. Het cannabisgebruik is gemiddeld, het aantal cokesnuivers neemt in tegenstelling tot de Europese trend niét toe en er vallen naar verhouding weinig drugsdoden. Ook in andere lijstjes scoort Nederland redelijk tot goed.
(...)
Lang niet alle lidstaten komen er goed vanaf. Landen als Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, die veel strenger optreden tegen drugs en regelmatig uithalen naar Nederland, pieken vaak in de statistieken. Een van de meest verontrustende trends waarmee met name Spanje en Groot-Brittannië kampen, is toenemend cokegebruik onder minderjarigen en jongvolwassenen.
Gidsfunctie
‘Het is zonder meer waar dat wij het er redelijk goed vanaf brengen’, zegt Roel Kersemakers van Jellinek, centrum voor verslavingszorg en -preventie in Amsterdam. ‘Maar dat leidt niet automatisch tot een gidsfunctie. Politici branden zich liever niet aan liberale uitspraken waarin ze pleiten voor meer tolerantie ten aanzien van verdovende middelen, uit angst voor hun kiezers. Dat terwijl ze die opvatting met cijfermateriaal en bergen wetenschappelijk onderzoek prima zouden kunnen motiveren.’
Het Verenigd Koninkrijk staat hoog genoteerd op alle drugslijstjes. Spanje en Italië zijn de voornaamste concurrenten.
(...)
Het landenklassement vertoont enkele opvallende uitschieters. In welke EU-lidstaten wordt er opvallend veel geblowd, gesnoven en geslikt? Vooral in het Verenigd Koninkrijk, zo blijkt uit de cijfers van het EWDD. Bij elke soort – of het nou gaat om cannabis, cocaïne, ecstasy of amfetaminen – zijn de Britten vertegenwoordigd in de top-5. De belangrijkste concurrentie komt uit Spanje en Italië, al doen Estland (hartstochtelijke amfetaminenliefhebbers) en Tsjechië (absolute koploper op het gebied van ecstasy) ook goed mee.
Nederland draait mee in de middenmoot, met een vijfde plaats in het ecstasy-klassement als hoogte- danwel dieptepunt.
Heb jij voor of tegen de Europese grondwet gestemd?quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:46 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ze zien niet in dat sluiting van de coffeeshops alleen maar zal leiden naar meer "hard"drugs gebruikers.
Voorbeeld: Pietje besluit eens om wat wiet te halen. Pietje gaat naar de dealer op de hoek en word teleurgesteld want de dealer zegt dat de weed op is. Echter... de dealer heeft wel wat anders voor pietje, namelijk speed! Pietje staat nu voor het blok, neemt hij het andere aanbod aan of gaat hij weg.
Realiteit is dat veel mensen zullen zwichten voor het andere aanbod en dat is iets wat NIET in een coffeeshop zal gebeuren.
Daarom coffeeshopsen de kweek snel legaliseren.
Geloof is ook een kankergezwel in de samenleving. Verbieden!quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:28 schreef Scaurus het volgende:
Dat verband zie ik niet zo. Als ik wiet wil scoren ga ik echt niet met coke naar huis omdat de wiet op is. Een verband waar ik me wel zorgen om maak is de kwaliteit van de drugs. Als alles volledig illegaal wordt verklaard, komt er enkel meer rotzooi op de markt. En dat is naar voor onze recreatieve gebruikers onder ons.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:46 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Ze zien niet in dat sluiting van de coffeeshops alleen maar zal leiden naar meer "hard"drugs gebruikers.
Voorbeeld: Pietje besluit eens om wat wiet te halen. Pietje gaat naar de dealer op de hoek en word teleurgesteld want de dealer zegt dat de weed op is. Echter... de dealer heeft wel wat anders voor pietje, namelijk speed! Pietje staat nu voor het blok, neemt hij het andere aanbod aan of gaat hij weg.
Realiteit is dat veel mensen zullen zwichten voor het andere aanbod en dat is iets wat NIET in een coffeeshop zal gebeuren.
Daarom coffeeshopsen de kweek snel legaliseren.
Het recht op zelfbeschikking. Het recht om te doen met mijn lichaam wat ik wil, zolang ik de ander niet schaadt.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kom jij eens met argumenten. Eentje maar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |